Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Lare On sun mahas kyllä kasvanu! Mutta eipä sulla sitä vararengastakaan siellä niin paljoa ollut, kuin mulla. Nauroin tänään töissä, kun mun työpaidan alin nappi pingottaa jo kunnolla. Siitä olis kyllä pitänyt olla ennen kuva.

Mulla kans huono olo tullut takaisin.. Veikkaan sen kyllä johtuvan närästyksestä, kun päivälläkin tuntui että kaikki lentää ylös, mutta Rennie auttoi. Nyt en sitten enää uskalla mennä mihinkään ilman niitä taskussa. Taitaa tulla todella karvainen kaveri meille :D

Nyt mulla sitten ottaa tuo mies hermoon.. Tuun töistä ja toinen on naama norsunsillä ja kun kysyn mitä tahtoisit tehdä yhdessä, niin ei vastausta, tai emmä tiiä. Sitten kun avaan koneen, alkaa murjottamaan, että eihän me mitään voida tehdä kun oot taas vaan koneella. Kun sammutan koneen ja kysyn että mitä sä sitten haluaisit tehdä, niin ei vastausta. Joo, mäkin tahtoisin tehdä jotain kivaa yhdessä, mutta miksi mun pitää aina keksiä mitä tehdään? On se ihana, mutta nyt viimeisen viikon on kyllä koitellut mun hermoja ja itkukohtauksia on tullut kun ottaa pattiin ja ei jaksa tapella.

hephukäpy16+1

Iltaa kaikille.
Mä en ole tuntenut vielä mitään liikkeitä enkä kuplintaa..
Huomenna ensimmäisten sydän äänten kuuntelu. ( ei siis ole doppleria). Aika jännää.
Mullakin ollut nänneissä jotain valkoista juttua..samoin hormooni näppylöitä koko selkä ja rinnoissakin vähän..hieman kutisevia ja häiritseviä.
Arpia eikä suoni näy enempää kuin ennenkään.
Huono olo on sen sijaan kaikonnut kokonaan ja ruoka taas maistuu :) jee. Vaikka jokseenkin annoskoot ovat pienentynyt puoleen.. ehkä ihan hyvä niin..siks varmaan painokaan ei ole noussut yhtään..katsotaan mitä neuvolan täti sanoo vanhan aikaisen vaansa kanssa.
Luulen että kaikki muut te olette saanneet tarkkoja lukuja painon noususta. Onko kaikissa muissa neuvoloissa paitsi meijän digivaaka? Epäreiluu.

Nyt suihkuun ja nukkuu. Palailen huomenna neuvola-kuulumisten kera :)
Laura ja coco 15+2

Laretzki
Oli ihan pakko tehdä tuo testi johon linkki oli laitettu. Sen mukaan olis 76 % mahdollisuus, että se on tyttö :LOL: Mä odotan yhä enemmän ja enemmän sitä että pääsen rakenne ultraan ja toivon mukaan nään kumpi se oikein on. En tiiä yhtään miten maltan olla sanomatta mitään, kun mies ei halua että kerrotaan. Mutta jollekin/jonnekin se on pakko kertoa. ;)

Tänään ollut taas tosi paljon liitoskipuja, tällä kertaa enemmän oikealla puolella sellasta tosi ikävää tykyttävää kipua

ItäHki Meidän neuvolassa on oikein aatamin ja eevan aikainen vaaka! Mennään seisomaan korotetulle tasolle ja siinä edessä törröttää pystyssä leveä tanko, jonka päässä on se juttu, johon tulee lukemat. Eli ei todellakaan ole digivaakaa :LOL: Tsemppiä huomiseen neuvolaan ja sydänäänten kuunteluun :heart:

hepuhi Tiedän niiiiiin miltä susta tuntuu, meillä on ollut ihan samaa miehen kanssa. Kun kysyn, mitä tehtäs yhdessä, niin vastaus on emmä tiiä tai sitten vastaus on jotain ihan tavallisa, kuten mennään yhdessä koiran kanssa ulkoilemaan tai katsotaan telkkaria yhdessä. ARGH että välillä ärsyttää. Joskus sitten avaudun oikein kunnolla, että ei olla taas pitkään aikaan tehty mitään yhdessä, niin vastaus on, että ollaanhan me oltu koko tämä viikko illat yhdessä kotona. Voi helkkari soikoon, että siinä vaiheessa mulla palaa käämit :kieh: Joo, saman katon alla oleminen niin, että toinen istuu koneella ja toinen lukee kirjaa tai katsoo telkkaria ei todellakaan ole yhdessä tekemistä! Ja etenkin nyt raskauden aikana ainakin minä kaipaan vaan enemmän ja enemmän miehen huomiota, yhteistä tekemistä ja läheisyyttä!

Laretzki Perustele miehellesi, että täällä palstalla kukaan ei tunne teitä ja siksi voisit ehkä kertoa vauvan sukupuolen tänne! Mäkin ajattelin käydä tekemässä sen testin, sinnepä siis mars!

mulle tuli 50/50 tyttö tai poika. perkeleen perkele !! :D mä alan kallistua siihen et mekin kysytään sukupuoli. viimeks mies päätti ettei kysytä,ja nyt mua kyllä kiinnostain tietää.. :saint:

valkonen kuivunut "juttu" nänneissä on nimenomaan sitä maitoa mikä erittyy sieltä,sitä "kolostriumia" vai mitä onkaan.. se on tosiaan tahmeeta,eikä ollenkaan maitomaista,mutta siis sitä se on :D ainakin siis th mulle niin sanoi kun odotin esikoista ja kysäsin siitä neuvolassa :) ihan normaalia on..

ja ainiin piti sanomani, että arvatkaa mistä huomaa että maha on kasvanut ? alapään siistiminen on vaikeaa kun ei nää mitä siellä tekee oikein :LOL: mä yritin epätoivoisesti vetää mahaa sisään,siinä tietenkää onnistumatta xD

sunniee ja vilperi 16+5

nyt jäätelön ja sipsien kimppuun.. nam!

• Tykkää
Reactions: Hopea
Kummeista on puhuttu. Mä haluan, että kummeiksi valitaan sellaiset henkilöt, jotka "hoitavat kummin tehtävät. Mies haluaisi veljensä kummiksi, mutta mä olen vielä tässä vaiheessa sitä vastaan. Olisihan se hienoa ja odotettavaakin, että oma veli valitaan kummiksi, mutta mä haluan ajatella asiaa lapsen kannalta. Pelkkä nimi paperissa ilman oikeaa kummi-kummilapsisuhdetta ei mun mielestä ole mitään. Haluan, että kummi pitää yhteyttä kummilapseensa ja vietää sen kanssa aikaa konkreettisesti! Haluan, että kummilapsi oppii tuntemaan kumminsa ja kummi on läsnä kummilapsensa elämässä. Miehen veli etsii vielä itseään ja reissaa tosi paljon, hän on kyllä varteenotettava kummivaihtoehto, mutta ei vielä, ehkä sitten 3-5v kuluttua. Hän on tälläkin hetkellä maailmalla ja näillä näkymin jäämässä ulkomaille ja muutenkin semmoinen "tuulihattu", joka tekee niin kuin milläkin hetkellä tuntuu.

• Tykkää
Reactions: pikkumökö
sunniee Mulla se kuivunut valkoinen juttu nänneissä ei ole tahmeaa eikä mitenkään kosteaa. Se on täysin kuivaa, samanlaista kuin olisi niin kuivunut iho, että hilseilee. Tämä eroaa tuosta vain siten, että on kiinni nännissä tai osittain irtoilee, mutta ei siis irtoa itsestään niin kuin kuivan ihon hilseily.

heps:D

Jollain oli puhetta mahan kasvamisesta ja siitä hauskasta tavasta millä sen huomaa:D oon huomannu saman viimeksi perjantaina ku piti siistiytyä ennen kullan lomille tuloa;D

sitten oli puhetta nänneissä olevasta valkoisesta.mulla samaa ja aivan kuivaa on.

ja puhetta oli raskausarvista ja verisuonten näkyvyydestä.mulla ei raskausarpia ikinä oo tullu vaikka dissit ihan hyvän kokoiset on ja sais pysyä poissaki:D mut verisuonet on pinnassa ollu siitä asti ku tajusin olevani raskaana.

On:Miehellä enää 11aamua armeijassa ja sitten päästään elämään meidän ihanaa arkea ja jos vaikka löytyis isompi asunto...

ei mulla kai muuta:D oksentaa saa vieläkin melki joka aamu ja kauppoihin ei voi mennä..

Mimma & piskuinen 16+3<3

Luin noista lääkevaihtoehdoista noita tuoteselosteita ja tulin siihen tulokseen, että kyllä mä tästä selviän ihan ilman. Kyllä tämä vielä joku päivä loppuu, vkimeistään maaliskuussa. Tytöstä oksensin vkolle 22asti, joten sen kaavan mukaan enää 6 vkoa...

Nyt nukkumaan ja huomenna aletaan pakata reissua varten. Tiistaina sitten reissuun :)

• Tykkää
Reactions: pikkumökö
Huomenia!

Niin se taas vierähti viikonloppu töissä... Alkaa viedä voimia ja motivaatiota olla jatkuvasti illat töissä. Mutta lohduttaa ajatus että eihän tässä ole äippäloman alkuun montaa kuukautta=) Ja työpaikka on aivan ihana, joten sekin helpottaa. Pelottaa vaan että kuinka pitkään pystyn olemaan töissä, kun viime kerralla alkoi niin aikaisin supistella ja saikulla jouduin sit olemaan. Nyt jo oon huomannu nuita kohdun kovettumisia, ei mitenkään kipeitä, mut ärsyttäviä..

Mahan kasvusta ootte puhuneet. Mulla kahdessa aijemmassa on alkanu näkyä vasta reippaasti puolenvälin jälkeen, ja ei oo kovin iso ollu lopussakaan. Ja siitä oonkin saanu aina kuulla. Vittumaisimmat kommentit tuli sukulaisilta, että eihän tuolta voi mitään oikeeta tulla kun nuin pieni maha on! Ja kun kysyttiin eräissä juhlissa missä oli sukua paljon, että millon on laskettu aika ja kun sanoin että parin viikon päästä niin vastaus oli että pakko olla kyllä vielä ainakin pari kuukautta! Ja tuo mahan pienuuden arvostelu todella satuttaa... Nyt tässä raskaudessa maha näkyy jo kunnolla, ja pelottaakin että kuinka isoksi se kasvaa :O

Hei mielenkiinnosta pientä galluppia joilla jo ennestään lapsia. Eli synnytykset: mikä rv ja synnytyksen kesto
Mulla 1. 40+2 kesto 6.5h
2. 37+2 kesto 3.5h (neuvolan täti nauroi että jos mennään samalla kaavalla ni seuraava olis rv 34+2 ja 30 min. Juu jospa ei kuitenkaan :LOL: )

Maruli 14+6

Huomenia :wave:

Tervetuloa baby wipe :)

Synnytyksen kesto ja rv:
1. 39+5 12h 45 min
2. 38+5 7h 15 min
3. 40+1 15h 25 min

Testistä tuli 54% tyttö! No enää 4 viikkoa rakenneultraan josko se sitte selviäis :)

Alapään ajelu alkaa olla hiukan hankalaa juu :D Täytyy käyttää mielikuvistusta jotta onnistuu

( . ) Liikkeet huolestuttaa edelleen :( Tai niiden vähyys..sillon tällön vaan jotain pientä, ja tuntuu ettei mahakaan enää kasva. Mulla on ihan liikaa aikaa murehtia kaikkea! Tyttöä oottaessa olin töissä niin ei ehtiny murehtimaan. Flunssa vaivaa edelleen ja tuntuu että pahenee vaan :kieh: Nasolinia oon joutunu käyttään en muuten selviä vaikkei sitä suositellakkaan raskaana oleville. Olen kyllä käyttäny muidenki ootusaikana eikä siitä haittaa ole ollu.
Tosi vetämätön olo joten vaakatasoon menee hän!
Päivänjatkoja kaikille :wave:

Katjuska ja lilli 17+0 :heart:

Vkoloppu pois koneelta ja tekstiä tullu 3 täyttä sivua! Huh, olipa lukeminen, viimesimmät jäi silmäilyiksi.. :whistle:

Vauvantavarat Perjantaina oltas lähdössä mun siskon luo Haaparantaan ja ohikulkumatkalla haetaan meidän vaunut kemin lastentarvikeliikkeestä. Niiden pitäis perjantaina tulla sinne liikkeeseen ja IHANAA oon ennakkoon maksanu ne jo! Yhden villaneule puvun olen ostanut, josta laitoinki kuvan sillon tänne. Muut ollaan saatu mieheni sisaruksilta. Sieltä tulee vielä loput jossain vaiheessa; sitteri, pinnasänky ymym.

Liikunta Lenkkeilu ainoa liikuntamuoto tällä hetkellä.

Kummit Eli meille nyt sit tulee 5 kummia. Minun sisko ja sen mies, miehen sisko, minun lapsuuden ystävä ja miehen hyvä ystävä. Näitä ainakin pyydetään! Teen ihanat runokortit pienen paketin mukaan, jossa on sitten pyyntö ryhtyä kummiksi. Annetaan ne jo jouluna! En ollut ajatellut et me pyydettäs kummeja ennen ku vauva on syntynyt mut nyt näköjään pyydetään :)

Turvakaukalo Pitäis soittaa tuonne Kemiin ja kysellä tarjousta kaukalosta.. Minun vanhemmat olivat meille vkolopun ja eilen lähtiessään isäni toi minulle 100e setelin käteen ja sanoi "Tässä isin tytölle avustusta siihen turvakaukaloon" :heart: Hieman tahtoo hävettää kun mun vanhemmat makso jo meidän vaunujaki 200 eurolla..

Isyyspakkaus hyvällä alulla. Löytyy jo t-paita, tutti, muki ja kuoharia (joka alkoholiton, ni mies voi mun kans nauttia sen ;) )

Soraya Meillä sama la :)

Nimi/Sukupuoli Sukupuoli meinataan kysyä. Seuraava ultra n.3vkon päästä. Luulen kuitenkin ettei muille kerrota sukupuolta. Nimet on myös aika selvät, ainakin minulle! :)

teollisuuskypärä nyt lähiaikoina olen tuntenut kuplintaa, mutta en tiedä onko se suolistosta vai vauvasta :)

Tosiaan, ihana mun perheen vkoloppu mun siskon luona takana! Ihana oli hoitaa koko vkoloppu siskon 5kk vauvaa :heart: Tuntuu et maha ottanu kasvupyrähdyksen ja alamaha tuntuu ihan kovalta ja tosi selvästi tuntee missä kohtu menee, ihanaa! :heart: Kauheena tekis mieli shoppailla ja ostella kaikkea vauva juttuja :)

kn&murunen 17+3

Heippa naiset!

Täällä on taas niin paljon tullut tekstiä että en jaksa vielä kaikkea lukea. Itse en juuri ole kerennyt kirjoitella häävalmistelujen takia.

Nyt tulin vaan poksumaan eli Epa ja Töpsykkä 15+0 :heart:

PS. Päivittäjä on jättänyt uuden LA:ni vaihtamatta, uusi siis on 19.3.

täällä poksuu rv 16. täytyy tunnustaa että kävin kalenterista laskemassa, jos en olis käynyt niin olisin merkannut viikot 15. on ollut niin paljon kaikkea muuta että on mennyt viikotkin aivan sekaisin.

joku kyseli miten on neuvolakäyntejä ollut:
9+2 neuvola
12+2 ultra
13+1 neuvola+lääkäri
ja tulevat :
17+3 neuvola
20+1 ultra
viikolla 26 sokerirasitus

mitoista: 157cm, 65kg oli lähtö et ei mikään höyhen täälläkään ja kiloja tullut 3-4 tähän mennessä.

pööppiksen testi antoi 66% tyttö ja se kiinalainen horoskooppi juttu myös tyttö. mutta itse toistaiseksi uskon vakaasti poikaan. toivottavasti ultrassa ratkeaa jos ei selviä niin omalla rahalla yksityiselle. mä tahdon tietää!!!

mun neuvolan täti on merkannut mulle ekassa neuvolassa alkoholin kohdalle 4p. mitäköhän sekin tarkoittaa?? nyt vasta huomasin. sanoin juoneeni ennen positiivistä testi, mutta en sen jälkeen. täytyy kyselle ens viikolla.

synnytyksen kesto ja viikot:
esikoinen 41+4 10h 30 min, josta ponnistus 30min

alapään ajelu on haastavaa täälläkin, joutuu kurkkiin et mitäköhän siellä alhaalla tapahtuu, samoin säärikarvat, vatta jo sen verran iso että joutuu luovuutta käyttämään siinäkin. esikoisesta mies leikkasi loppuaikana varpaan kynnet kun ei taipunut :p taitaa käydä nytkin niin.. ja voi neuvolan täti parkaa, kyllä on varmaan karvanen räpsä sit loppuaikana (sitä en viitsi meihen laittaa ajeleen :LOL:)

äitiysvaatteet mustaa ja harmaata on kyllä tosi paljon tarjolla. värejä kaivataan täälläkin. netistä olen vain kattellut valikoimia, mutta vois vaikka idea parkkiin joku päivä hurauttaa ja käydä ajan kanssa kauppoja läpi. seppälän netti sivuilla ei ollut minkäänlaisia äippä vaatteita, oli vähän pettynyt, kun sieltä paljon muuten ostan. mutta huutonettiin olen hurahtanut. olen siellä ihan uus ja vasta 2 kaupat olen tehnyt. äippä hame ja pari tunikaa, mut se takki tarvittis löytää.

Heippa pitkästä aikaa! :) Elokuun loppupuoli ja syyskuun alku olivat töissä tosi kiireisiä, joten aikaa ei jäänyt kuin työnteolle.. Viime viikko lomailtiin etelän lämmössä. Palstailu siis jäi hetkiseksi taka-alalle. ;) Aika kuluikin sitten tosi nopeasti, ja nythän meillä kaikilla alkaa olla viikkoja kasassa jo mukavasti. :heart:

(Lisää) omaa napaa: Pahoinvointi on helpottanut ja olo on kerrassaan mainio. Aaah. Voi teitä, jotka vieläkin kärvistelette huonovoinitsina! :hug:

Liikkeitä, tai siis kuplintaa ja möyrintää tuntuu jo ihan kunnolla, ei enää mitään hipaisuja. Reissussa oli muutama ihan hiljainen päivä ja alkoi jo huolestuttaa, että minkäköhän listerian olen saanut, mutta taisi johtua vain kuumuudesta, sillä nyt tuntuu taas reippaita liikkeitä useamman kerran päivässä, varsinkin istuessa.

Mulla myös sitä "kuivunutta juttua" nänneissä, ja kyllä minäkin olen sen maidoksi tulkinnut. Ehtii kai kuivua, kun eritys (onneksi) vielä kovin vähäistä.

Verisuonet on pinnassa etenkin rinnoissa. Alkaakin muuten monet rintaliivit jäädä pieniksi.. Onneksi on parit isommatkin jemmassa, jäivät imetyksen jälkeen käyttämättöminä kaappiin lojumaan, nyt on taas niihinkin täytettä. :whistle:

Raskausarpia ei ole vielä tullut. Johtuiskohan siitä, että löysää lihaa löytyy vatsan seudulta jo ennestään.. Ei pienet venymiset tunnu missään. :D Vaikka vatsa alkaa olla kyllä jo aika iso. Harmi vain, että toistaiseksi näytän edelleen lähinnä plösöltä, en niinkään "hehkeältä odottajalta". Onneksi vaatekaappiin löytyi sopivasti "viittamainen neule", jonka alle on hyvä kätkeytyä, kunnes vatsan muoto miellyttää..

Voikaa hyvin kaikki!!

Loretta ja Möllykkä 15+4

Voi kauhistus ku täällä kirjotellaan ahkerasti. Mä en millää jaksa kommentoida ihan kaikkeen, mutta jotakin mitä on itelle jääny korvan taakse tekstejä selaillessa. Tykkän näköjään tosi paljo lueskela teiän juttuja, mutta kommentoiminen on sit toinen juttu :ashamed:

Neuvolakäynneistä on ollu puhettaMeillä mies kulkee mukana ja koitetaan aina ajat saada siten et mieskin pääsee mukaan. Laitan tähän listan miten ite oon neuvoloissa/tarkastuksissa käyny.
13.7 Alkuraskauden ultra (yksitinen)
15.7 Neuvolakäynti (erikoisjärjestetty)
18.8 Np-ultra
22.8 Neuvola (ylimääräinen sydänäänten kuuntelu)
24.8 Neuvola
21.9 Neuvola (ylimääräinen)
13.10 Rakenneultra
26.10 Neuvola

eli ollaan käyty aika paljo ylimääräsiä, ns. pakollisiahan tuossa on vaan 2x neuvola ja np- ja rakenneultra... Ja tuossa vaiheessa sitten mennään jo jotain 23+. Et aika niukkaa meillä :(

Tässäpä viime neuvolakäynnin + sokerirasituksen tuloksia/17+3
Paino + 1kg (250g/vko)
RR 105/67 (pysyneet hyvin samassa lukemissa)
Pissa puhas
Hempat 116 (tippunu 132 aika kivasti)
Vauvan syke 150
Sokerirasituksen tulokset 0 arvo 4,7 / 1h arvo 5,1 / 2h arvo 5,5
Eli kaikki aivan loistavasti :heart:, mitä nyt tuota hemoglobiinin arvoa pitää seurata :(

Äitiysvaatteetteista on myös puhuttu. Mä en ajatellu ostaa mitää muuta ku noita housuja. Koitan pärjätä noilla isoilla talvitakeilla mitä mulle ennnen on menny päälle ku painoo ollu reippaasti enempi. Yhen vähän nätimmän takin ostin kirpparilta ku oli ihan ok hintanen. Paitoina ajattelin käyttää mahollisimman paljon kirppareilta ostettuja villapaitoja + henkkamaukan kivasti venyviä trikoopaitoja :) Ei maksa paljoo ja on niissä kivoja värejäkin, ku nuo äippävaatteet on mulle liian "aikuisia" ja värittömiä :(

Liikunta on suhteellisen vähäistä. Pitäs vähän alkaa tsemppaamaan sen kanssa. Paino ei oo onneks noussu ku kilon verran (neuvolakortin mukaan enempi, ku just sillo ollu aina turvotusta). Kävelemässä käyn enimmäkseen, mut kuhan talvi tulee niin ois tarkotus lihakuntotreenin lisäksi käydä myös uimassa.

Liikkeitä on täällä tunnettu jo monen monta viikkoa. Alkoivat kutinalla ja vähitellen ovat muuttuneet kunnon muljahduksiksi. Eilen aamulla heräilin siihen kun pikku-apina potkiskeli tosi kipakasti. Kovasti ootellaan et saatas käteenkin tuntumaan, mut täytynee vielä jaksaa odotella : /

Vaunuja haluaisin lähtee jo kahtelemaan, mutta tuo mies ei vielä piä kiirettä. Kuitenkin senki haluan mukaan kun se tuntuu kans haluavan tiettyjä ominaisuuksia vaunuilta. Ite menisin nyt et jos sattus saamaan viimevuoden mallit vähän halvemmalla hinnalla, mut katotaan jos tuon sais joku päivä houkuteltua :p

Tuo testi anto mulle 50/50 mahollisuudet tyttöön tai poikaan. Joten eiköhän tuo sukupuoli tuu kysyttyä, mikäli pieni suostus sen näyttämään :heart: Toivottavasti ei merkkaa sitä et siellä ois kaks :LOL:

Sunniee ite kans huomasin tuon et karvotuksen siistiminen tarvitsee jo pientä akrobatiaa. Kohta saa mies ruveta sheivailemaan meikäläisen :LOL:

Meille ei tule varsinaisia "kummeja" kun meiän pientä ei tulla kastamaan, tulee vaan nimiäiset. Kyllä me valitaan kuitenkin kummit/haltijat tms miksi niitä nyt sit sanos?? Yks meiän ystävä on siihen on valittu miehesä kanssa kun ovat niin aktiivisesti tässä raskauden yrityksessä ja raskaudessa ollu mukana ja oikeesti sydämestään välittää meistä perheenä :heart: KAi meille muutama heidän lisäkseen tulee, ei vaan ollu vielä mitään hajua et ketkä! Kuumeilijan kanssa oon samoilla linjoilla tuosta mitä odotuksia "kummilla" olisi

Isyyspakkauksen kokoaminen on nyt ihan jäässä... ei oo aikaa/energiaa lähtee tuone kaupoille ettimään mieluisia :(

Eilisen poksunnan kunniaksi uutta kuvaa
Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 18+1

katso liitettä 13860

Neuvolakuulumisia: kaikki oli ok. Syke 153-158 eli vauhti päällä toisella:) Hemppaa ei ottanu ku oli kk sitten sen 150 niin ei tarvetta ja ilouutinen oli se ettei tarvi mennä sokerirasitukseen kun edellisessä raskaudessa ollut normaali ja synnärillähän se otettiin vielä uusiksi.
Neuvolalekuri olis viikolla 28 about ja laittaa lähetteen sitten pelkopolille sitä kautta.
Painoa tullut 480g/viikko ja olin aika järkyttynyt kun tuntia aikaisemmin oma puntari näytti kiloa vähemmän.. no mutta nyt alkaa olla energiaa liikkua niin eiköhän pysy paino aisoissa kuitenki.

Kävin la uimassa ja su mentiin koko perhe sitten. Pitää tilata nelly.comista mammauikkari kun alkaa tila loppua tavisuikkarista ja vaarana on et rinnat pulpahtaa kaula-aukosta :D

Testi näytti poikaa 44% ja tyttöä loput. Mä en enää tiiä mikä olo mulla on :)

Sukupuoli halutaan tietää, toiv.näkyy sitten rak.ultrassa.

Kummeista esikoisella on 3 joista yksi liittyi kirkkoon ennen ristiäisiä kun halusi olla "oikea" kummi :) On käynyt normisti riparin, mutta eronnut jossain vaiheessa. Mutta siis ovat mun lapsuudenystävä, miehen ly ja sitten mun serkku ja tällä kertaa pyydän varmaan mun veljen ja joku toinen sitten miehen puolelta.

Saan ostettua kaverilta uudehkon britaxin kaukalon kun sen saa rattaisiin kiinni niin meillä olis joutilaana pari vuotta vanha hauckin kaukalo jos jotain kiinnostaa ja siis oulusta löytyy. Yksäröikää tarkemmin.

Synnytykset1
Rv 38+6
Kesto 10h (vesien menosta laskettuna, edellisen yön tunsin kuitenki jo jonkunlaisia kipeitä suppareita)

Lilli88 Mä kans kaipailen mammakavereita, tai onhan niitä pari mutta ei odottavassa tilassa :) Me asutaan ihan keskustan liepeillä et jos kiinnostaa niin tuu vaikka kahville joku kerta niin näät millaista elämä on 1,7v tahtoikäisen kanssa :)
Täällähän on kivasti nuita perhekerhoja, mll:n ja seurakunnan ainakin. Että niissä tutustuu kyllä sitten viimeistää uusiin ihmisiin :)
Itse vaan tahdon olla aika ujo ja varautunut ettei paljon ole kavereita ja myöskin viihdyn aika pitkälti kotona perheen kanssa :)

H&mörrykkä 17+1

Viimeksi muokattu:
Sipsunen, kiitos takki-infosta! :)

Liikunnasta, keilaamaan ollaan menossa parin viikon päästä. En tiedä mitä se pallo painaa mutta tuskin kuitenkaan sen verran ku mun kahvakuulat (8, 10, 12 kg) joilla edelleen treenaillut, tosin nyt suht epäsäännöllisesti. Lääkäriltä kysyin touhun turvallisuutta, sanoi että alkuvaiheessa ei mikään rehkiminen voi aiheuttaa vahinkoa, puolivälin jälkeen saattaa tulla kohtuun painetta. Mutta että aika hyvin itse pystyy tunnistamaan, milloin ei enää tunnu hyvälle ja sit pitää lopettaa.

Synnytys viimeksi oli rv 41+1 ja kesto n. 16 h josta ponnistusvaihe 15 min.

(.) Varasin rakenneultra-ajan, 28.10. :)

Imoen & Mantti 15+6

Galluppiin vastailen, eli

1. 40+5 kesto 13h
2. 39+4 kesto 2h18min
3. 41+0 kesto 5,5h
4. 39+5 kesto n.5h

Ponnistaminen on lyhentynyt niin, että ekassa se kesti tunnin, tokassa 13min, kolmosessa 6min ja nelosessa 3min. Seuraava tuleekin varmaan ekalla ponnistuksella :LOL:

Laitanpa tähän vielä, eli mulle voi tosiaan laittaa tonne ekalle sivulle että lapsi on viides :)

• Tykkää
Reactions: ItäHki
Minua ei oo vielä lisätty listaan, la 29.3, toinen, synnytyssairaala TAYS.

Tänne ei kummempia, liikkeitä ei vielä tunnu. Esikoinen täyttää tänään jo 9v. Neuvolalääkäri olis huomenna :)
Paha olo vähän helpottanu mut oksennan edelleen vähintään 2krt päivässä.. Paino tippunu ainaki 3kg.

Annelin ja sintti 13+4

Yhteistyössä