Huippu linkki
Just järjestin aamupäivällä vaatekaappia, ja otin aika yksvärisen kasan äippävaatteita ylähyllyltä käyttöön... Ja tilalle yläkaappiin meni parit tavoitefarkut, saa nähdä milloin ne mahtuis takas päälle.
Niin, en mä repeämisaihetta herätellessä meinannut, että mä pelkäisin synnytystä. Enkä pelännyt ekastakaan, suht nopea synnytys kun oli, kesti 10 tuntia (josta sairaalassa olin 6 tuntia) ja lyhyt ponnistus 9 min. Synnytyksestä ei jäänyt traumoja, mutta mä siis paranin hitaasti, vaikka reilu kuukausi tuntuu nyt tietysti lyhyeltä ajalta. Ja totta kai paikat palautui eikä ole valituksia kuulunut
Että tuskin tarvitaan mitään venyttimiä
Öljyvinkki vois olla hyvä, mutta kun eihän sitä yhtään tiedä millasella rytinällä tää seuraava tulee, jos se siis pätee, että seuraava tulee aina nopeemmin. Mitään käsikirjoitusta ei synnytykseen voikaan tehdä, toivon oikeestaan vaan, että tälläkin kerralla pääsis avautumisvaiheessa ammeeseen. Kivunlievityksistä en osaa sanoa, vaikka melkein kaikkia ehdittiin viimeksi kokeilemaan, osa auttoi, osa ei. Kivut tosiaan hävisi mielestä kun se pieni oli siinä rinnalla. Ja tärkeintä oli tietysti se, että pikkuisella oli kaikki hyvin. Että hyvin avoimin mielin täälläkin ollaan! Huomaan, että tässä porukassa on tosi reippaita ensisynnyttäjiä, hyvä! Mutta niin kuin joku sanoi, että jos jokin vaan mietityttää, niin ottakaa puheeksi neuvolassa. Jotkut olikin menossa pelkopolille, varmasti on apua!
Mulla oli tänään neuvola, ja hyvät tasaiset sykkeet löytyi. Hemppa lähtenyt laskuun. Jos laskee vielä, niin jatkossa varmaan rautalisää otettava. Paino oli pysynyt samassa kuin viimeksi, vaikka ruokahalu vaan on kasvanut. Seuraava käynti on vasta rakenneultran jälkeen, ja silloin on tarkoitus täytellä Kelan laput. Ja pitäshän sokerirasituksenkin olla pian. Että onhan tässä taas etappeja mitä kohti mennä. Sitten meillä on tuo synnytyksestä käytävä keskustelu kans seuraaavalla kerralla ja siihen liittyvät paperit tehdään sähköisesti, itse saa kanssa täytellä ja ne menee sitten suoraan synnytysairaalaan. Kätsyä.
Rhonda 17+5