Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Hih, löysin tämmösen runon, joka mun on pakko opetella ja lukea huomenna siskoni 5kk vauvalle:

Niin hassunkurisen touhun nään:
suu tuosson sepposen seljällään,
suu pieni ja hampaaton
Se naurua on!

Suu pieni, mikä sua naurattaa?
Mikä ilo noin sirriin silmät saa?
Näin kyselen turhaan lapseltain.
Se nauraa vain.

Se on lämmintä maitoa pullollaan.
Sillon äidin suukkonen otsallaan.
Se on kurkkua myöten kylläinen
peto pikkuinen.

Sinä paljon vaadit. Ja paljon saat,
Sinä siunaat kättemme toukomaat.
Nyt vasta ne tähkän kantaa:
Sinä annat meidän antaa.

miks joka paikassa vauvan vaatteet on joko vaaleenpunasia tai -sinisiä. tai sit nää vaihtoehto värit on sitä samaa hempeetä linjaa.. ei tahdo! tahtois mustaa ja harmaata perusvaatetta ja niitä sit tehostaa sukupuolen mukaan,kirkkailla väreillä, sen kun saa tietää. Ja mä en tajuu sitäkään et miten jotku vauvanvaatteet voi maksaa jonku 30e/body..kuka ostaa??!! siis vaate mikä menee noin kuukauden päälle.. ja jälleenmyynnissä saat jonku 2e.. ei ymmärrä!!

juupe aivna ihania uutisia,ONNEA ONNEA pienestä pojasta,mahtavaa :heart:

Vitamiinit: ei tarvii pureskella,niellään kokonaisina :D

nyt meen syömään jotain,taas. :D

Sipsunen joo sitä tosiaan odotti kuin kuuta nousevaa et ne supparit alkaa kunnolla tekeen jotaiN :p

sunniee ja vilperi 16+2

• Tykkää
Reactions: Hopea
Mies nauro miun mahalle kun tulin töistä... rullakebab teki tehtävänsä tuntuu että vatsa repee..

Kummeista: ei mitään hajua, ainoastaan toinen veljistäni on varmaa ja sitten yhtä kysymys merkkiä, suvusta kummit otan kaverikummit on opettanu sen verran vaikka ei ne sukukummitkaan ole aina kovin mukavia esim. mieheni sisko on tosi vääisessä roolissa tehtävässään mielestäni en vaadi mutta välimatkaa on max 2 km ni luulisi et pojan kanssa edes joskus touhuisi jotain ottas sinne illaks tai jotain tai kävis edes täällä meillä mutta ei... mieheni perhe on muutenkin minun mielestä ihan outo. No nämä asiat tulee sitten onneks vasta ensi vuonna toivotaan että koen jonkun herätyksen kummien suhteen...

Laretzki minä se vasta JÄTTI olenkin 175cm/89 kg mielellään vähemmän saisi olla mutta näillä mennään...

Hopea : niele veden kanssa

Synnytys: pelottaa ihan julmetusti kesto, ehdinkö sairaalaan ?!? se on oikeastaan ainut mikä mietityttää miulla ei oo mitään harkka tai alotus suppareita vaan niitä jotka tekee sen työn ja jos menee niin kuin edelllinen synnytys ni jos matkaan lähdetään ensimmäisestä supistuksesta ei sairaalaan ehditä, tän asian takia aion pyytää pelkopolille lähetettä kaveri oli käyny siellä ja oli ollu tosi hyvä.

Kivunlievitys eiköhän luomuna mennä jos asiat menee niin kuin viimeks...mut tosiaan tyttäreni synnytystä käynnisteltiin sytoteceillä tiistaina keskiviikkona oli välipäivä ja sit ke-to välisenä yönä synty ni haluaiaisn tietä miten suuri vaikutus niillä on ollu rajuun synnyttykseen... näistä sinne pelkopolille siis menen keskustelemaan.

Sokerirasitus oli siis tänään paasto 4.8 1h 8.8 2h 5.8 joten ei mitään merkkiä raskausdiabeteksesta joten joudun myöhemmin siihen uudestaan, positiivinen ylläri olin ihan varma et sokereissa on vikaa.

Huomenna menen katsomaan nyt sitten niitä vaunuja ja kaukaloa, eiköhän ne kaupat synny, täytyy vaan sopia maksusta miulla ei todellakaan oo varaa maksaa niitä tästä tilistä on niin paljon ylimääräistä menoa.

monta juttua oli mielessä mitä kirjoittelen mutta yksinkertaisesti en enää muista mietin äsken et oispa kiva kun tässä olisi semmoinen sanelukone ni sen kuin puhua pälpättäisin ja kone kääntäis kirjoitukseks...

minnarun&rinsessa 16+1

.....Kiitos tuesta; täällä ollaan päätymässä 5 kummiin sano ihmiset mitä halus. -1. pariskunta, jossa mun sisko+sen mies, 3. miehen sisko, 4."miehen" ystävä ja 5."mun" ystävä. Oon vaan epävarma et onko 5 IHAN liikaa, mut en mä pääse tässä muuten ratkasuun! Tuossa kuiten olis molempien perheistä ja sit 2 kaveria. Miehelle sopi et kummit pyydetään jo etukäteen, joten teen jouluks runokortit pienellä paketilla, jossa ihanat tekstit :)

Hyvältä vaikuttaa ku oon JO tässä vaiheessa näin ressissä jostain kummiasiasta.. :whistle:

kn&muru 16+6

pikkumökö sekin vielä :) ja se voi ihan hyvin ollakki mahdollista ettei saada lisää kun mulla endometrioosi ja miehen siittiöiden laadusta ei tietoa koska on saanut syöpään niitä sytostaatteja. Siis voi olla että mieheni hedelmällisyyskyky on mennyttä. Jos toiset IVF-hoidot ei tuotakkaan tämmöstä tulosta ni ilman tässä jäädään. Siksi täytyyki nauttia edes tästä yhdestä tulevasta! :heart:

• Tykkää
Reactions: ItäHki
susanna Ihana tämä ihmismieli kun se tekee kaikesta mahdollisimman hankanaa :D Ei muuta ku ostatte sen kehdon jos siltä tuntuu ettekä mieti liikoja :)

Täällä on jo kesäkuisiakin!! :) Miten tää aika menee niin nopeesti vaikka tuntuu ettei siltikään kulu yhtään :O

Viimeksi muokattu:
Hopea: Ne vitamiinit niellään veden kanssa. Purutabletit on asia erikseen ja se kyllä kerrotaan niiden pakkauksessa, jos sellaisista on kyse.

Esikoisen kummit pyydettiin vähän ennen laskettua aikaa ja ihan suullisesti kysymällä. Samoilla linjoilla mennään varmaan tälläkin kertaa.

ON:
Tein tomaattikeittoa ja laitoin siihen ripauksen chiliä. No, se keittopa tulikin ylös kun menin ruuan jälkeen suihkuun ja voi helvata kun se poltti tullessaan ulos myös nenästä :O Siis ruuassa se ei edes maistunut ja mun nenä on ihan tulessa vieläkin : /

Sipsunen & SV 14+6 :heart:

Mulla on muuten tullut alaselkä aivan tajuttoman kipeeksi. Tai ei se koko ajan ole kipeä, mutta ei kestä puoli istuvaa asentoa eikä oikein selin makuutakaan. Lantiota kun vähän liikuttaa, niin lannenikamat rutisevat tosi inhottavasti : / Myös vasen lonkka on aloittanut paukkumisen, oikeahan on paukkunut esikoisen odotusajasta lähtien. Taitaa mun lantio levitä käsiin :D

Eikös täällä ollut muitakin selkävaivaisia?

Nyt unta palloon...

Huippu linkki :LOL: Just järjestin aamupäivällä vaatekaappia, ja otin aika yksvärisen kasan äippävaatteita ylähyllyltä käyttöön... Ja tilalle yläkaappiin meni parit tavoitefarkut, saa nähdä milloin ne mahtuis takas päälle.

Niin, en mä repeämisaihetta herätellessä meinannut, että mä pelkäisin synnytystä. Enkä pelännyt ekastakaan, suht nopea synnytys kun oli, kesti 10 tuntia (josta sairaalassa olin 6 tuntia) ja lyhyt ponnistus 9 min. Synnytyksestä ei jäänyt traumoja, mutta mä siis paranin hitaasti, vaikka reilu kuukausi tuntuu nyt tietysti lyhyeltä ajalta. Ja totta kai paikat palautui eikä ole valituksia kuulunut ;) Että tuskin tarvitaan mitään venyttimiä :D Öljyvinkki vois olla hyvä, mutta kun eihän sitä yhtään tiedä millasella rytinällä tää seuraava tulee, jos se siis pätee, että seuraava tulee aina nopeemmin. Mitään käsikirjoitusta ei synnytykseen voikaan tehdä, toivon oikeestaan vaan, että tälläkin kerralla pääsis avautumisvaiheessa ammeeseen. Kivunlievityksistä en osaa sanoa, vaikka melkein kaikkia ehdittiin viimeksi kokeilemaan, osa auttoi, osa ei. Kivut tosiaan hävisi mielestä kun se pieni oli siinä rinnalla. Ja tärkeintä oli tietysti se, että pikkuisella oli kaikki hyvin. Että hyvin avoimin mielin täälläkin ollaan! Huomaan, että tässä porukassa on tosi reippaita ensisynnyttäjiä, hyvä! Mutta niin kuin joku sanoi, että jos jokin vaan mietityttää, niin ottakaa puheeksi neuvolassa. Jotkut olikin menossa pelkopolille, varmasti on apua!

Mulla oli tänään neuvola, ja hyvät tasaiset sykkeet löytyi. Hemppa lähtenyt laskuun. Jos laskee vielä, niin jatkossa varmaan rautalisää otettava. Paino oli pysynyt samassa kuin viimeksi, vaikka ruokahalu vaan on kasvanut. Seuraava käynti on vasta rakenneultran jälkeen, ja silloin on tarkoitus täytellä Kelan laput. Ja pitäshän sokerirasituksenkin olla pian. Että onhan tässä taas etappeja mitä kohti mennä. Sitten meillä on tuo synnytyksestä käytävä keskustelu kans seuraaavalla kerralla ja siihen liittyvät paperit tehdään sähköisesti, itse saa kanssa täytellä ja ne menee sitten suoraan synnytysairaalaan. Kätsyä.

Rhonda 17+5

Viimeksi muokattu:
Mahtis myyjä, ainakaan ei kaunistele mitään vaan kertoo rohkeasti rehellisen mielipiteensä! :LOL:

:flower: tän linkittäjälle! :D

Ps. Juu kiitoksia kaikille vitamiini-kysymykseeni vastanneille! :flower: :D Olin onneks ottanu ne veden kanssa, kun jotenkin inhotti ajatus puremisesta. Mutta tällasta tää välillä on, ensimmäistä kertaa tuollasia popsin. :D

POKS POKS 15+0. :) Sen kunniaksi ajattelin pistää kuvaa masusta, vaikka sitä ei kyllä mielestäni juuri ole..Kuva on otettu tänään aamupäivällä eli ilman mitään iltaturvotuksia.
Mulla siis lähtöpaino 46 kg ja pituutta löytyy 152 cm. Paino edelleen samassa, koska se tippui oksentelun takia pari kiloa ja nyt on palannut takaisin. Tässä kovasti odotellaan, milloin sitä painoa alkais tuleen. Ei haittaa yhtään! :)

Aijaa.com - 8740842.jpg

Juupe Ihania uutisia! Paljon onnea! :flower:

Onnea myös hyvistä neuvolakuulumisista, joita oli muutamalla! :)

Synnytys Ei ole vielä mitään pelkoja tullut. Se on vielä niiin kaukainen asia, että en edes osaa ajatella sitä vielä. Muutenkin se on sellainen asia, ettei siitä voi oikeasti mitään tietää ennen kuin on kokenut sen. Lähinnä siis tällä hetkellä suhtaudun synnytykseen mielenkiinnolla. Tulee mitä tulee. Eiköhän siitä hengissä selvitä.

Hyviä unia!

Lilli ja pienokainen 15+0 :heart:

Viimeksi muokattu:
Pööppis
voi ei.. nolottaa ihan ääneen sanoa, mutta ollaankos sitä nyt vielä neljännellä kuulla voi jo viidennellä jos nyt on seitsemästoista rv??? :ashamed: entinen työkaveri kyseli kuulumisia ja kerroin et täällä odotetaan ja kun kysyi miten pitkällä,en sit osannu sanoo kuin 16+3. Ha ha :D

Hauska linkki oli toi vaatepaketti :)

huomenta,

Tää painoa-asia:
Täällä 168/69 (nyt siis ) ennen pano ollu 57 ennen kesää, tullunna syötyy kun työt loppu :ashamed:

Mää en oo ihan varma kun mulla on lihasten nykimistä muutenkin mutta eilen leffaa kattoessa pelästyin ihan sikana, ilm vauva ilmoitti itsestään muksauttamalla lantioluuhun... oon tuntenu vaan semmosia hipasuja koko kaks viikkoa mutta eilinen anto senverta rajua ilmotusta että olis jo ihan kunnon kokonen muksu siellä.. =) Mieski pelästy siinä sivussa ku vetäsin henkee nii voimallisesti, leffassa kun sillä hetkellä oli hyvinkin seesteinen tunnelma ollu viim viis minuuttia.. :LOL:

Syynytyksestä:
Tuli estetiikka tikkejä kolme :D Kätilö sano laittavansa miestä varten ne ettei tuu sanomista, en nääs revenny sisältä vaan ulkoisessa isommassa häppärissä oli repeymä ylhäällä.

Nyt tää lähtee taas kaupoille..
Kengu 16+2

• Tykkää
Reactions: katjuska-80
Hyvä vaatelinkki :kieh:
Me ei myöskään olla oikeen otettu tota kummi keskustelua vielä esille. Luulen että mieheni haluaa sisaruksiaan ja minä omiani ja parhaita kaevreitani..siitä saadaan vielä soppa keitetyksi :)

Täällä olis toinen jos kolmaskin "sotanorsu" 155 cm/64kg :) oikein pieni ja sievä :D

Saatiin myös tuo VAU-kirja. Itse olen lukenut sen jo moneen kertaan, mut misetä se ei paljoo jaksa kiinnostaa. Kyllä hän muuten on innoissaan, mut ei jaksa kiinnostua noiden oppaiden lukemisesta..tylsää. Saa joka viikko olla muistuttamassa että missä mennään. Sit se on aina et "ai on vai?? nyt jo" Camooon!

Yhteistyössä