Sainpas luettua kaikkia viestit, ihan hirmuisesti niitä taas tullut muutamassa päivässä
Huomasin, et tänne ryhmän tietoihin mun iäksi oli päivitetty 18, olen siis 19v.. sen voi päivittää sinne uudestaan
Tervetuloa uusille =)
Näyttäisi siis monella muullakin olevan supistuksia jo. Ei ilmeisesti tarvitse olla huolissaan sitten kun ei kuitenkaan ole kipeitä.
Voimia
sunnille ja onnea muille ihanista ultrakuulumisista :flower:
Onko moni ostanut jo vauvalle vaatteita ja tarvikkeita? Mun tekisi mieli ostaa jo kaikenlaista valmiiksi. Esikoiselta on onneksi jäänyt ihania pieniä vaatteita varastoon, mutta silti olen niitä vähän lisääkin ostellut. Tiedän jo päässäni suunnilleen mitä kaikkea haluan pikkuisille hankkia ja millaisena. Jospa sitä vielä malttaisi odotella
Lilli88 ostin myös koti-dopplerin heti plussattuani. En tosin mielestäni vieläkään ole saanut kuulumaan sillä ääniä kunnolla vaikka 13 rv:lla mennään. Pitäisi varmaan kokeilla patterin vaihtoa. Olen miettinyt, että ehkä pitäisi vaan luopua siitä, ettei aiheuta turhaa huolta jos ääniä ei saakkaan heti kuulumaan. Alkaisipa liikkeet jo tuntua niin olisi varmempi olo
hepuhi oman äitini raskauksista en sen tarkemmin tiedä. Äidillä oli raskausmyrkytys kun odotti minua, ja synnyin sektiolla kuukautta ennen laskettua aikaa. Pienempien sisarusten aikana raskaus ja synnytykset on sujunut normaalisti. Itselläni oli korkeat verenpaineet esikoisen odotusaikana ja synnytys käynnistettiin verenpaineiden takia rv 40+5. Nyt on taas korkeat verenpaineet ja on mietitty täytyyköhän aloittaa jossain vaiheessa verenpainelääkkeet (äidilläni myös verenpainetauti).. toivottavasti ei tule raskausmyrkytystä!
MM-11 En jaksaisi itsekään enää salailla raskautta, tuntuu jotenkin taakalta pitää tämmöistä salaisuutta.. kun en ole siis juuri kellekkään kertonut tästä ja melkein 2½kk tiennyt raskaudesta. Koulussa jouduin vaihtamaan ryhmää, koska opiskelen alalla joka on vaarallinen raskaana olevalle. Yksi ainut luokkalaiseni tietää syyn, muut sitten voivat vain arvailla miksi olen yhtäkkiä kadonnut. Jotenkin odotan koko ajan "turvallisia" viikkoja milloin voisi jo kertoa, nyt periaatteessa kuitenkin ollaan jo paremman puolella. Niille olen päättänyt kertoa, jotka kysyvät suoraan.
Poikaolo en tiedä mistä se tulee, on vain sellainen olo. Esikoinen on poika. En edes poikaveikkausta ole tehnyt oireiden perusteella, koska pahoinvointikin on pahempaa tässä raskaudessa ollut mitä edellisessä. En tiedä johtuuko poikaolo jotenkin siitä, että tuntuisi niin "luonnolliselta" saada lisää poikia. Sukupuolella ei kuitenkaan ole mitään merkitystä
Alkoholista.. itse en paljon alkoholia käytä, raskaana en tietenkään ollenkaan. Elämässäni on ollut ja on ihmisiä, jotka käyttävät alkoholia aivan liikaa. Olen pienenä joutunut katselemaan isäni alkoholin käyttöä ja vanhempani ovat sen takia eronneet.. isä on luvannut lopettaa juomisen siitä asti kun äiti on alkanut odottaa minua, ei ole tähän päivään mennessäkään saanut lopetettua. En oikein enää luota siihen, että ihminen osaisi lopettaa liian alkoholin käytön. Mies käyttää alkoholia, voisi mielestäni vähemmänkin käyttää.. mutta ei onneksi juo usein. Sen olen päättänyt, että omien lapsieni ei tarvitse ikinä kestää tai pelätä alkoholista riippuvaisia vanhempia.
Kestovaippoja on ihanan näköisiä ja varmasti helppo käyttää, jos niihin on perehtynyt enemmän.. meillä niitä ei kuitenkaan tulla käyttämään.
Susanna85 suvustani tiedän yhdet identtiset kaksoset ja äitini on odottanu kaksosia, mutta toinen on heti alkuvaiheessa jäänyt kehittymättä ja yksi lapsi syntynyt siitä raskaudesta. Miehen biologisesta suvusta ei ole mitään tietoa. Kyllä tämä kaksoisraskaus yllätyksenä tuli
-Bambi- Mä ottaisin napakorun pois. Yksilöllistähän tuo on repeääkö edes, voi olla et pysyykin hyvänä koko raskausajan. Mulla oli napakoru äskettäin, ja otin pois sen heti kun plussasin. Oli esikoisen odotusaikana napakoru myös ja se repesi aika rumasti vaikka en pitänyt sitä edes puoliväliin asti.. muuten ei ole raskausarpia, mutta navan kohdalla sitten inhottava jälki. On se kyllä vaalentunut. Voi olla, että sitten joskus laitan korun taas uudestaan "peittämään" rumaa napaa
jendde paljon onnea kaksosista! Miten sun maha voi olla noin iso jo.. ihana. Tuntuu ettei oma kasva tai näy ollenkaan :heart: Miten noita kuvia saa linkitettyä tänne, että näkyy suoraan tuo pikkukuva?
sunni ei sanottu np-ultraan mennessä mitään, että tarvitsisi olla pissaamatta. Enkä ollutkaan, järkeilin sen niin et sanotaan kyllä jos tarvitsee olla
Maanantaina 29.8 olisi äitipolilla ultra ja verenpaine seuranta, 31.8. neuvolalääkäri ja 19.9 taas äitipolille aika. Aika tiheään siis käyntejä, mutta ei haittaa ollenkaan
Tänään tiedossa operaatio kissanhiekkalaatikon siivous.. olen sitä siirtänyt koko ajan kun haisee niin ihanalle..
inhottavaa olla joillekkin hajuille nyt tosi herkkä.
Nelly ja kultahiput 12+4