Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Saako loikata pinoon?Oon siis 32(lokakuussaa 33) vuotias,toinen lapsi tulossa,viikkoja nyt tasan 9+0,synnytyssairaala todennäkösesti Jorvi.

Kävin eile yksityisel oman mielenrauhan takia ku taskausoireet (lukuunottamat tissiarkuutta ja väsymystä)katos reilu viikko sit.Siellä se pomppi pikku-ukko massussa =) Omien laskujen mukaa eile olis pitäny olla 9+1 mut sikiön koko vastasi 8+6...

Laskettu aika olis 28.3

eipä muuta näi ekalla kerralla =)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Sipsunen On todellakin, ihan turhaa stressiä aiheuttaa tuo doppleri. Aattelinki et tänä iltana koitan vielä kuunnella siitä kohdasta mistä se tätikin sai sydänäänet kuuluviin ja jos (kun) ei kuulu yritän vasta parin viikon päästä kun on lääkärineuvola ettei tuu turhaan stressattua. Ja luulen että oon ite yrittäny saada liian alhaalta niitä kuuluviin. Onnittelut pikkuneitin ensiaskelista <3
 
Sydänäänistä Minä olin todellakin kuunnellut niitä äänia ihan liian alhaalta, ja omalla doplerilla sain kuulumaan ne viime viikolla, oliko se nyt 12+4- joten älkää huoliko!

Pääperämitta Me käytiin NT ultrassa 12+0 ja mittasi pääperämitan yli 6cm, puhui 6.5cm mitasta. Minä olen 162cm ja mies jotain 175cm, joten saapa nähdä mikä on pituus toisella.

Ja varmasti olen hullu, mutta tilasin vaunut eilen! :ashamed:

Tea Ja Ihme 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja Hayley82
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Jenikk:flower:

Pikkumökö: Peruspessimistin luonteella tunnustan tehneeni samansuuntaisia laskelmia, vaikka tiedän sen olevan ihan hölmöä :ashamed: Tuntuu välillä vaan, että voiko mullekin vielä riittää sitä onnea, että saisin hyviä uutisia ultrasta. Mies aina tuhahtelee ja pudistelee päätä mun pessimistisille aivoituksille, kun itse on optimisti, onneksi :D Onnea huomiseen ultraan! Eiköhän meillekin riitä sitä onnea jaettavaksi :)

Tervetuloa Teollisuuskypärä!

Mä täällä odottelen miestä kotiin reissusta enkä osaa käydä nukkumaan, joten valvon siihen saakka että kotiutuu. Oksettava olo tajusi kaikota ainakin hetkeksi, jihuu!
 
Hei kaikille!!! pitkästä aikaa! tääl on ihan kamalasti tekstiä, en oo kerenny käymään edes lukemassa enkä ehdi/jaksa kaikkia lukea nyt..

Tänään oli np-ultra ja kaikki oli hyvin ja vastas täysin viikkoja (12+1) <3 Olihan se mahtava nähä se vaavi siellä kun olin ihan jo vaipumassa epätoivoon ettei siellä oo ketään.. :) Vaavi oli 6 cm pitkä. Painoarvioki siin oli 58,6 grammaa! On tää raskasta tää kantaminen :D :D Mut tosi helpottunu olo tältä päivältä ja tosiaan alko lomaki tällä viikolla.. Oon nukkunu univelat pois ja huomenna lähtö reissuun :)

Hyviä vointeja kaikille :)

Tuplamamma-12 + asukki 12+1 (la pysyu siis samana 6.3)
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Tervetuloa Teollisuuskypärä:) (pakko myöntää että meinasin lukea ton nimimerkin väärin:D)

Ja hirveästi onnea JENDDELLE kaksosista:) pian ootki sitte kolmen lapsen äiskä:) mitäs miehesi meinas? ja onnea kaikille joilla hyviä ultra kuulumisia:)

Hahaa sanoin miehelle et huomenna ´maaginen 12 vkoa täynnä niin hän siihe et "joo,puoli vuotta armon aikaa":DD

niin juu tosiaan huomenna poksutaan:)

mimma & piskuinen 11+6<3
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Nonnniiin oli pakko valvoa et pääsee heti poksumaan:D eipä muuta kun POKS ja hyvää yötä kaikille:)
Yritän tästä nukahtaa mutta aivan hirvee nuha ja paska olo mut juu heei:snotty:

mimma & piskuinen 12+0 POKS POKS:heart:
 
Huomenta! Eka neuvola oli edellispäivänä, ei siinä tosiaan kummempia. Ja harvoin niitä käyntejä tosiaan on, kun seuraava vkolla 22+. Ja tossa välissä siis molemmat ultrat. Ja vkolla 26+ sitten lääkärineuvola. Eli ne on tämän vuoden käynnit. Ensi vuoden puolella sitten tihenee ilmeisesti.

Ultra-ajatkin tupsahti eilen luukusta! Jee!! Ekaan ultraan enää (?!) 19 yötä!! Heh..

Neuvolatäti muuten laski erilailla viikot ja hyppäsin pari päivää aiemmaksi, mutta mitä sitä muuttelemaan..Katsotaan sitten ultran jälkeen.. =)

Nyt töihin!! =)

moomin 9+0
 
sunni
HEI te joilla np-ultra jo ollut, pitikö olla pissaamatta? siis sinne mennessä. Mulle ei oo mitään ohjeita sanottu, aika huomisaamuna..

sunni& Rusinapulla 12+2




ps. jos tahdon vaihtaa nimimerkkini täytyykö miun kuolettaa tää nykynen kokonaan eka???
 
Kiitos nt-vastauksista! Jostain olin saanut päähäni, että "normiraja" olisi tuo 2.5 mm, mutta taitaa vaihdella sen mukaan, minä päivänä mittaus on tehty, eli mikä on pienen peräpäämitta. :wave:
 
Sunni sitä ei pysty itse vaihtamaan vaan ylläpidon kautta. Jos ei sitten halua kokonaa lokkautua pois täältä(niinku tuossa kysysitkin). Kokeile ensin "uudelleen rekisteröityä" niin saat tietää onko haluamasi käyttis varattu vai vapaana ja sitten vaan palaute viestiä ylläpidolle. Vaihtoivat vuorokauden sisällä:) Mulla oli aika helposti tunnistettavissa(tuttujen) oleva käyttäjänimi, joten tuntu ettei kaikkea uskalla täällä sanoa:)

Ultrasta: Ensin sanottiin että saa käydä veskis ja sitten kun olin ultrattavana niin olisinkin pitänyt olla käymättä kun oli niin taaksepäin kallistunut kohtu, että otappa tästä selvää :D Mulla on uusintaultra vielä viikolla 13+5 jolloin pitää olla rakko täynnä.

Ihania ultrakuulumisia monilla:) onnea vielä jenddelle kaksosista:)

Tervetuloa teollisuuskypärä :)

H&mörrykkä 12+4
 
Viimeksi muokattu:
uijuijui, jendde saa tuplat :heart:
Mietinkin jo , kun noita ultria on alkanut olemaan jo niin monella, että kenelle se ylläri sieltä pamahtaa. Onnea ja voimia todella paljon, tähän odotukseen ja varsinkin sen jälkeiseen aikaan :)

Miun pitää vielä kaks viikkoo oottaa ultraan ja odottaminen ei todellakaan ole miun vahvin laji (kaikkimullehetitännenyt).
Onneks ne pienen äänet kuitenkin kuuluu, niin en oo ihan hermoromahduksen partaalla.

Siintä kohdasta kun oli teillä puhetta, niin itse löysin ne selvästi vasemmalta puolen, keskeltä eikä oikealta kuulu mitään. Ja n. 5cm häpyluun yläpuolelta ja viikkoja oli 9+4, eli suuremmilla viikoilla se on jo varmaan selvästi häpyluusta napaan päin?


ilja ja pieni 9+6
 
Hei.. Onko tämä huolestuttavaa? Eilen illalla alkoi vatsakivut, jotka tuntuivat koko vatsan alueella alhaalta ylös. Ensin luulin, että ylävatsan lihakset ovat vain kipeytyneet jumppaliikkeistä tms. Sitten alkoi verenvuoto, joka vieläkään loppunut ja joudun käyttämään yösidettä. Lisäksi emättimessä tuntuu vihlontaa ja viiltelyä. Soitin eilen illalla hädissäni terveysneuvontaan heti kun ensimmäinen veripisara ilmestyi vessanpönttöön, mutta sieltä se sanoivat että keskenmenon tunnistaa kovista vatsakivuista ja kuukautisia runsaammasta verenvuodosta. Tällä hetkellä vuoto on samanlaista kuin menkoissa (tosin minulla on runsaat kuukautiset). Ensimmäinen ultra on vasta parin viikon päästä. Täytyykö vain odotella sinne asti? :(

ja viikot pitäisi olla 11+2
 
Np-ultrasta Menin rakko täynnä ja kävin välissä tyhjentämässä että saatiin asukille lisää tilaa :D Eli kannattaa varmaan ottaa varman päälle eikä mennä ainakaan ihan tyhjällä rakolla.

Ensikertalainen En oikein osaa tuohon vuoto asiaan sanoa muuta kuin että toivotaan parasta. Sitä vuotoahan kyllä kärsii vissiin tulla aika reilustikkin eikä silti tarkoita keskenmenoa. Jos sinulla on mahdollisuus varata yksityiselle aika ultraan, niin silloinhan sun ei tarttis odotela kahta viikkoa ja saisit mielenrauhan. Toivotaan että vuoto loppuu pian ja kaikki on hyvin :hug:

On Olipa ihana herätä yöllä helvetinmoiseen mahakipuun! Tuntu niinku vatsalaukku ois ollu tulessa. Ei siis ollu mitään kohtukipua. Aloitin maanantaina rautatabletit (odsiban), ku hb ei ollut enää ku 113. Oon ottanu sen tabletin aina yöllisellä vessareissulla että on tyhjä maha et se rauta imeytyy nopeemmin, mut enää en kyllä ota ihan tyhjään mahaan. Autto onneksi ku otin panadolin, rennien ja söin jugurtin. Ja join paljon vettä.

MM-11 11+5
 
Sunni: Mulle sanottiin Jorvista, että pitää tulla hyvissä ajoin paikalle ja käydä siellä vessassa, että rakko on tyhjä. Jos et ole ohjeistusta saanut, niin sinuna menisin rakko täynnä ja kävisin sitten vessassa jos niin haluavat.

Ensikertalainen: Sinuna soittaisin neuvolaan tai menisin suoraan yksityiselle selvittämään tilannetta. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

mimmalle onnea 12+0 viikoista!

ON:
Mulla ei ole paha olo! Toivottavasti pysyy pois tämän päivän ja ei haittaisi vaikka häipyisi kokonaan. Siihen en kuitenkaan usko, olisi liian hyvää ollakseen totta. Nyt ilo irti joka hetkestä kun olo on hyvä :) Ultraan enää viisi päivää jos tämä lasketaan mukaan. Jännittää!

Sipsunen & SV 10+0 poksista poo :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Sainpas luettua kaikkia viestit, ihan hirmuisesti niitä taas tullut muutamassa päivässä :) Huomasin, et tänne ryhmän tietoihin mun iäksi oli päivitetty 18, olen siis 19v.. sen voi päivittää sinne uudestaan :)

Tervetuloa uusille =)

Näyttäisi siis monella muullakin olevan supistuksia jo. Ei ilmeisesti tarvitse olla huolissaan sitten kun ei kuitenkaan ole kipeitä.

Voimia sunnille ja onnea muille ihanista ultrakuulumisista :flower:

Onko moni ostanut jo vauvalle vaatteita ja tarvikkeita? Mun tekisi mieli ostaa jo kaikenlaista valmiiksi. Esikoiselta on onneksi jäänyt ihania pieniä vaatteita varastoon, mutta silti olen niitä vähän lisääkin ostellut. Tiedän jo päässäni suunnilleen mitä kaikkea haluan pikkuisille hankkia ja millaisena. Jospa sitä vielä malttaisi odotella :)

Lilli88 ostin myös koti-dopplerin heti plussattuani. En tosin mielestäni vieläkään ole saanut kuulumaan sillä ääniä kunnolla vaikka 13 rv:lla mennään. Pitäisi varmaan kokeilla patterin vaihtoa. Olen miettinyt, että ehkä pitäisi vaan luopua siitä, ettei aiheuta turhaa huolta jos ääniä ei saakkaan heti kuulumaan. Alkaisipa liikkeet jo tuntua niin olisi varmempi olo :)

hepuhi oman äitini raskauksista en sen tarkemmin tiedä. Äidillä oli raskausmyrkytys kun odotti minua, ja synnyin sektiolla kuukautta ennen laskettua aikaa. Pienempien sisarusten aikana raskaus ja synnytykset on sujunut normaalisti. Itselläni oli korkeat verenpaineet esikoisen odotusaikana ja synnytys käynnistettiin verenpaineiden takia rv 40+5. Nyt on taas korkeat verenpaineet ja on mietitty täytyyköhän aloittaa jossain vaiheessa verenpainelääkkeet (äidilläni myös verenpainetauti).. toivottavasti ei tule raskausmyrkytystä!

MM-11 En jaksaisi itsekään enää salailla raskautta, tuntuu jotenkin taakalta pitää tämmöistä salaisuutta.. kun en ole siis juuri kellekkään kertonut tästä ja melkein 2½kk tiennyt raskaudesta. Koulussa jouduin vaihtamaan ryhmää, koska opiskelen alalla joka on vaarallinen raskaana olevalle. Yksi ainut luokkalaiseni tietää syyn, muut sitten voivat vain arvailla miksi olen yhtäkkiä kadonnut. Jotenkin odotan koko ajan "turvallisia" viikkoja milloin voisi jo kertoa, nyt periaatteessa kuitenkin ollaan jo paremman puolella. Niille olen päättänyt kertoa, jotka kysyvät suoraan.

Poikaolo en tiedä mistä se tulee, on vain sellainen olo. Esikoinen on poika. En edes poikaveikkausta ole tehnyt oireiden perusteella, koska pahoinvointikin on pahempaa tässä raskaudessa ollut mitä edellisessä. En tiedä johtuuko poikaolo jotenkin siitä, että tuntuisi niin "luonnolliselta" saada lisää poikia. Sukupuolella ei kuitenkaan ole mitään merkitystä :)

Alkoholista.. itse en paljon alkoholia käytä, raskaana en tietenkään ollenkaan. Elämässäni on ollut ja on ihmisiä, jotka käyttävät alkoholia aivan liikaa. Olen pienenä joutunut katselemaan isäni alkoholin käyttöä ja vanhempani ovat sen takia eronneet.. isä on luvannut lopettaa juomisen siitä asti kun äiti on alkanut odottaa minua, ei ole tähän päivään mennessäkään saanut lopetettua. En oikein enää luota siihen, että ihminen osaisi lopettaa liian alkoholin käytön. Mies käyttää alkoholia, voisi mielestäni vähemmänkin käyttää.. mutta ei onneksi juo usein. Sen olen päättänyt, että omien lapsieni ei tarvitse ikinä kestää tai pelätä alkoholista riippuvaisia vanhempia.

Kestovaippoja on ihanan näköisiä ja varmasti helppo käyttää, jos niihin on perehtynyt enemmän.. meillä niitä ei kuitenkaan tulla käyttämään.

Susanna85 suvustani tiedän yhdet identtiset kaksoset ja äitini on odottanu kaksosia, mutta toinen on heti alkuvaiheessa jäänyt kehittymättä ja yksi lapsi syntynyt siitä raskaudesta. Miehen biologisesta suvusta ei ole mitään tietoa. Kyllä tämä kaksoisraskaus yllätyksenä tuli :)

-Bambi- Mä ottaisin napakorun pois. Yksilöllistähän tuo on repeääkö edes, voi olla et pysyykin hyvänä koko raskausajan. Mulla oli napakoru äskettäin, ja otin pois sen heti kun plussasin. Oli esikoisen odotusaikana napakoru myös ja se repesi aika rumasti vaikka en pitänyt sitä edes puoliväliin asti.. muuten ei ole raskausarpia, mutta navan kohdalla sitten inhottava jälki. On se kyllä vaalentunut. Voi olla, että sitten joskus laitan korun taas uudestaan "peittämään" rumaa napaa :D

jendde paljon onnea kaksosista! Miten sun maha voi olla noin iso jo.. ihana. Tuntuu ettei oma kasva tai näy ollenkaan :heart: Miten noita kuvia saa linkitettyä tänne, että näkyy suoraan tuo pikkukuva?

sunni ei sanottu np-ultraan mennessä mitään, että tarvitsisi olla pissaamatta. Enkä ollutkaan, järkeilin sen niin et sanotaan kyllä jos tarvitsee olla :)

Maanantaina 29.8 olisi äitipolilla ultra ja verenpaine seuranta, 31.8. neuvolalääkäri ja 19.9 taas äitipolille aika. Aika tiheään siis käyntejä, mutta ei haittaa ollenkaan :)

Tänään tiedossa operaatio kissanhiekkalaatikon siivous.. olen sitä siirtänyt koko ajan kun haisee niin ihanalle.. :D inhottavaa olla joillekkin hajuille nyt tosi herkkä.



Nelly ja kultahiput 12+4
 
KN01:

Tuo 10cm mitta on ultra-alueen taajuus tai mitta-alue!! mulla lukee sama kyllä mutta kysyessäni se oli jompikumpi!!

Täällä voidaan jo ihan ok:sti. ultrassa tosiaan terve muksu ja eilen neukkulääkäri tutki kaiken hyväksi. joskin ei saanu löydettyä sydänääniä. Ei vaiva sinäänsä kun tietää ultrassa olleen kaikki kunnossa.

Jendelle onnea kovasti!!
meillä on muutto viim ens viikolla ja oikeesti en jaksais enää odottaa sitä. tää talo on kauhea mögelihuussi ja katto vuotaa olkkarin sohvalle sateella, onneks ollaan vaan Vuokralla!! mies on kans niin tyytyväinen et päästään tästä.... saadaan kunnon talo eikä latoa.

juu oli hyvä, oon ollu viime syksystä työtön, nyt mulle soitettiin työstä, kaikki oli hyvin puhelun aikana kunnes sanoin olevani raskaana. ok, ei siinä mitään palataan työnhakuun kiitos hei... WTF...???!!!

kirjottelen lisää kun paremmin aikaa=)
kengu 12+1
 
Mites teillä muilla menee odotusaika? tuntuuko että aika menee nopeasti vai hitaasti? Nyt tähän asti tuntui että tää 10 viikkoo tuli nopeesti täyteen, mut nyt jo ruennu tuntumaan että aika matelee|O
Tietysti on tää pahoinvointikin niin karseeta että kun vaan odottaa että se loppuis ni menee aika hitaasti..

maruli rv 10+2
 
susanna85 ja hayley82 Kiitos, vaikka en kenellekkään tätä ahdinkoa toivokkaan niin kyllä se vaan on lohduttavaa ettei ole yksin vaan on muitakin ketkä käy tai on käynyt läpi tämän saman. Tsemppiä meille! :hug: Onneksi on tulossa mukavaa sijaistoimintaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82
( . ) Täällä täysin oireeton olo. Ei väsytä, ei mitään. Tässä oon kolmena päivänä laittanu kämppää kuntoon (eli ehkä jotain pesänrakennusvimmaa havaittavissa) ja ei mistään kolota. Vaikka pitäs varmaan olla onnellinen tästä oireettomuudesta niin kyllä se vaan jostain takaraivosta puskee ajatus että mitäs jos sillä ei olekkaan kaikki hyvin. Ultrassahan on siis käyty ja siellä kaikki oli niinkuin piti jotenka pitäs varmaan vaan relata.

Nyt kun oon vihdoin koneella niin yritän ladata ton kuvan tänne.
[/URL][/IMG]

Komeet on korvat!! Se kääpiö Vilkas näytti varmaan ultrassa tolta! :)

T: Memssi ja kaiffari 12+6
 

Yhteistyössä