Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Tervetuloa uusille!
Onnea ultrien hyvistä tuloksista! :flower:

Onnea Larelle omasta kodista :D

mozzarellatikkuja saa melkein kaikista meksiloisista ravintoloista alkuruuaksi ja muistaakseni Heseltä on niitä aikoinaan saanut. Tietenkin kaupasta saa halvemmalla :)
Itse syön ennemmin Jalapeno poppersseja :p
Mulla ei onneksi oo tehnyt rasvaista ruokaa mieli, mutta makeaa senkin edestä..

Vauvauutisten kertominen työpaikalla Turha sitä on stressata miten he sen ottavat, sillä työntekijää suojaa kuitenkin TES. Raskaana olevaa ei voi irtisanoa vain raskauden takia. Sanot milloin oot suunnitellut jääväsi äippälomalle.. Työnantajan ei lakisääteisesti tarvitse tietää työntekijän raskaudesta kuin kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua. Tietenkin hyvä työntekijä varoittaa asiasta jo aikaisemmin, niin saadaan tuuraaja ilman kiirettä opastettua työhön:)

Työ Olen ravintolassa töissä ja meillä tehdään yksin vuorot ja kaikkea ravintolan töitä.. Mulla työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Olen myös tottunut tekemään työvuorot satanen lasissa, mutta vähän pelkään, että joudun hillitsemään menoa :( Aika moni jää tästä työstä aikaisemmin saikulle.. Motivaatio kyllä tällä hetkellä ihan nollilla.

Miksi mun maha on kipeä?! Eilen kävin vain pienellä lenkillä ja koirapuistossa, mutta silti mahassa tuntui kuin olisi juossut jonkin maratoonin. Onko muilla kasvukivut todella kovia, vai onko mulla jotain muita kipuja? Mun kivut tuntuu enemmän lonkkien luona, kuin kohdussa, mutta koko alamaha on ihan kovana..
Olisihan ne ultrassa huomanneet, jos raskaus olisi kohdunulkopuolinen?

Kuvittelinkohan että tunsin aamulla herätessä pienen hipaisun mahan sisältä? :)

hepuhi:heart:käpy 11+4
 
Moikat pitkästä aikaa täältäkin :)
kuumeilija: kiva kuulla kuulumisia, itekin tänne hirveen harvoin kirjottelen, mutta lueskelemassa sen sijaan käyn ainakin joka toinen päivä. Pysy vaan täällä meijän pinossa, vaikka la muuttuikin :)
Laretzki: Onnea kämpästä :)

asumisesta: isossa, uudehkossa omakotitalossa, tilaa on, vaikka isommallekin katraalle. Vaikka jonkinmoinen katras meitä täällä jo asustelee koirineen kaikkineen.

juomisesta: itse olin aiemmin kovakin menemään ja esim. nuorempana on tullu todella menokaudet vietettyä, enää ei tee mieli yhtään. Muutaman vuoden olen ollut lähes raittiina, pari kertaa käynyt rimpsalla, vaan todetakseni ettei enää tunnu miltään. Mies ei juo ollenkaan, joka on mulle ihan ehdoton juttu, oman menneisyyteni takia.

ammatti: sh, psyk.puolella.

Ja omaa napaa ja kuulumisia: Nt-ultra takana, kaikki ok. Kai tää täytyy kohta uskoa todeksi. Painoa on tullu pari kiloa lisää, mikä ärsyttää..Mutta siis on täysin ymmärrettävää sen järkyn pahoinvoinnin takia, joudun siis edelleen syömään väh. 2 h välein, tai tulee maailmanloppu. Pahoinvointi sinällään on helpottanut nyt jo, onneksi. Odotan että tästä nyt sitten vielä virkistyy ja piristyy ja reipastuu ja pääsee taas kunnolla lenkkeilemään. Nyt kun teen puoliksikaan niin pitkiä lenkkejä kuin ennen, alkaa jo silmissä sumeta ja ihan ihme fiilis, voi kunpa täältä vielä noustais :) Kohta alkaa jumpatkin, joita odotan.. Aion kammeta itteni kesätauon jäliltä mukaan, ja teen iisimmillä painoilla ja fiiliksen mukaan, pääasia että tulee tunne että pääsee liikkeelle. Miulla on omaan silmään jo ihan selkeä pömppis tossa alavatsan kohdalla, vaikka ei kai sitä sillä tavalla vielä huomaa tietenkään muut. Kertonut oon oikeestaan kaikille lähimmille kavereille. Työkavareista osa tietää, osa luulee tietävänsä, osa arvaa ja osaa ei onneksi edes kiinnosta.

Nyt jos saisin itsestäni irti siivoojan ja kokin, ja aion lähteä kohta myös lenkille tuonne pieneen tihkusateeseen, ihanaa :) Ai, mutta kappas, mullahan onkin nälkä, johan tästä tosiaan vierähtikin lähes 2 h edellisestä ateriasta.

Away 11+3 (nt koko vastas viikkoja 11+5, mutta ei lähetty muuttamaan, eli näillä mennään)
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Katjuska "Olen nyt muutaman päivän tuntenu pientä kuplintaa ja eilen tuntui pari muksahdusta" Ahhahah, miten kauniisti sanottu, kyllä herkisti :heart: :')

Uaah, onko kukaan tekemässä/tehnyt/tulee tekemään yövuoroja töissään? Päätin, että tää yövuoroviikko on kyllä viimeinen yöviikko. Ei oikein sovi enää rytmiin..

Hopea ja Alien 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Moikka!

Nt-ultrasta kotiuduttu! Kaikki oli hyvin. Oli kyllä liikkusa kaveri :) Välillä kikkaili päällään ja välillä heitti kuperkeikkoja :D :heart: Turvotusta oli 0,9-1,0 mm, eli hyvä tulos. Vastasi viikkoja 11+4, eli juuri niin kuin oli aiemmin laskettu. Nyt voi huokaista ja työntää pelot syrjään :)

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista ja kiitos tsempanneille! :)

Asumisesta Asutaan maalla omistamassamme (tai oikeestaan pankinhan tää on) omakotitalossa, joka rempattiin täysin jokunen kk sitten. Vauvan huoneelle pitäisi vielä kehitellä uusi ilme, mutta sillä ei ole vielä kiirettä :)

Vaunuista oli aiemmin puhetta, ja mä oon alkanu kallistumaan Emmaljungan Ceroxien kannalle. Kellään kokemusta niistä? Mun käsittääkseni muuten samat ku City Crossit mut noissa on heittoaisa.

Työ Fyysisesti raskasta tehdastyötä. 8h päivässä kävelyä, seisomista ja nostelua. Saa nähä miten selkä kestää raskausajan.

Juomisesta Yleensä silloin juodaan kun on jokin "syy". Eli jos on jotain juhlia tai sit joku uusivuosi tai vastaava. Nuorempana tuli hypättyä enemmänkin baareissa, mutta nykyään on liian laiska ja mukavuudenhaluinen :D

MM-11 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Huoh.. nyt sitten alkoi vähän huolettaa tuo kun ei neuvolassa kuulunu niitä sydänääniä:| huoli toivottavasti/luultavasti turha, mut kuitenkin.. ihana kyllä kun täällä niin tarkasti seurataan, kun heti ensi viikolle laittoi uuden ajan että kokeillaan niitä ääniä uudestaan. ensi viikolle myös verikokeet ym. osallistun siis noihin seulontoihin.

Liikkeistä sen verran että molemmilla kerroilla olen tuntenut liikkeitä jo rv 12 lähtien. Mutta sehän on ihan yksilöllistä.

maruli rv 10+1
 
Tulin poksumaan 12+0, odotan malttamattomana ensi viikkoa että pääsen töissä kertomaan ja sen jälkeen lapsille :heart: ja sitten suvun vuoro :) Ostin tänään ensimmäisen äitiysvaatteen huomisen tilipäivän kunniaks semmoisen lyhyen farkkuhameen, haaveilin siitä ja nyt minulla se on :) olen asiakaspalvel utyössä jossa joutuu olemaan omissa vaatteissa ni joutuu vähän miettimään mitä päällensä laittaa.
 
Pikaisesti eilisiä ultra-uutisia.. Aloitettiin ultraus ja näin ensin siinä ihan normaalisti sikiön, ja sitten katoin että mikähän toi TOINEN möykky tossa on. "Joo, näitä on täällä kaksi".

:D Tuplana ultra-uutisia siis. Kumpikin sikiö oli oikean kokoisia, niskaturvotus molemmilla normaali ja kaikki muukin näytti oikein hyvältä. Tosi iso ylläri oli, vielä kun oli yksin siellä ultrassa niin kyllä meinas taju lähtee :D

Tässä pari kuvaa, ylempänä yhteiskuvat ja alhaalla vasemmalla A-vauveli ja oikealla B.



Ja vielä kaksosmaha rv 12. Illalla otettu eli turvotusta on, aamuisin on vähän pienempi.



haleja kaikille :hug: oon tullu kauheen laiskaks tän kirjottelun suhteen, ja nyt menee varmaan taas hetki tän kaksos uutisen sulattelussa.

jende & murut 11+5
 
Laretzki
jendde Siinähän on jo ihan kunnon vauvamasu :heart: Itellä ei kyllä vielä lähelläkään noin vauvamasumainen vaikka tuntuu että se maha on kasvanut ihan sikana. Mutta jos siellä kaksi pikkuista on niin kyllähän se kasvaakin reippaammin. Jaksamista!
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Ihanaa jendde mitä uutisia! :)

Täälläkin on nt-ultrasta kotiuduttu! Kaveri on tosi sikiuninen, ei olis millään halunnut herätä :) Lääkäri yritti herätellä sikiötä mahan päältä, mutta ei suostunu kaveri herään et ois saatu sen asentoa muutettua ja nähty turvotus. No siispä ultrattiin sisäkautta ja myös sitä kautta heräteltiin pikkusta niin yhtäkki sen kädet ja jalat säpsähti ja toinen heräs :heart: Turvotus oli normaali, kuitenkin olikohan 1,32mm? Mitkä on normaalit arvot? Vastasi tismalleen viikkoja 12+5 niinku nyt onkin omien laskujen mukaan ollu ja la tuli 2.3.2012 :) Ultra kuvassa näkyvä senttimäärä on 10cm, voiko olla niinkin pitkä jo?? Mieheni on 193cm eli jospa kaveri on isiltä periny jo tuossa vaiheessa pituuden :rolleyes:

kn& murunen 12+5
 
hepuhi En minä varmaan muuten stressaisikaan tästä työpaikalla kertomisesta, mutta kun kyseessä uusi työ ja vieläpä sellanen työ, jonka oikeasti olen halunnut alusta asti ja sain sen. Uskoisin, että hyvin siellä suhtaudutaan uutiseen, mutta entäs jos vastaanotto ei olekaan hyvä? En haluaisi mitään konflikteja heti alkuun yms. Tiedän, murehdin ihan turhaan nyt... mutta mutta... ei sitä oikein voi olla miettimättäkään. Mainitsit kivuista. Uskoisin niiden olevan kohdun kasvukipuja, joka heijastuu lonkkiin. Onko sulla aiemmin ollut vastaavaa vai oliko nyt ihan ensimmäistä kertaa? Oliko eilinen lenkki miten kovatahtinen, vaikkakin lyhyt? Voisiko vatsa ilmoittaa, että hitaampi lenkki voisi olla parempi? Sitten tuli mieleen myös tuo sinun työ! Voisiko olla, että edellinen työvuoro olisi ollut liian rankka / vauhdikas, josta vatsa ilmoittaa?

Away Kiva kuulla myös susta! Ihana juttu, että pahoinvointikin alkaa olla jo väistymäänpäin! Mä lähes päivittäin kopeloin vatsaani, mutten omasta mielestäni tunne kohdun kasvua. Tommonen pömppömaha mulla tuntuu olevan, kiinteä tosin, onneksi :D Jo naapurin vanhempi rouva kysyi, onko meille tulossa perheenlisäystä, että hyvin alkaa jo näkyä :LOL: Vähän kyllä oli jotenkin koominen tilanne, kun turvotustahan tämä on, en saa vedettyä vatsaa sisään sitten millään.

maruli Mitä luultavammin kaikki on hyvin. Mulle neuvolassa sanottiin, että ainakin heidän vanhalla laitteella sydänääniä voidaan kuulla vasta viikolta 12 alkaen. Jos sinunkin neuvolassa oli vanha laite käytössä? Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki on joka tapauksessa hyvin :heart:

jendde Voi kun ihania ultrakuulumisia :heart: On varmasti sulattaminen, mutta ihana sellainen! Onnea hurjan paljon! Onko vointi muuten ollut ihan hyvä?
 
Laretzki
Kn071 Onko tuo 10 cm koko mitta? Silloin voiskin ehkä olla, vaikka esim. vau:n kirjan mukaan se olis 15 viikolla sen kymmenen senttiä.
Meillä oli 12+2 pää-perä mitta 5 cm (eli jalkoineen varmaan joku 7 cm) ja me ollaan kuitenkin molemmat tosi pitkiä, kun mä oon 175cm ja mies 189. Kun mä muistelen ihan hetki sitten lukeneeni, että johonkin viikkoon asti (en muista enää mihin mutta tyyliin melkein 20 viikolle asti) vauvat kehittyy pääasiallisesti samallalailla ja vasta sen jälkeen vanhempien pituuksien yms. mukaan...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki
:headwall:Nyt mies sitten ilmotti, että huomenna siihen asuntoon on yleinen näyttö, ja että pankkiin soittaessa olivat sanoneet tarkistelevansa asiaa ja soittavansa myöhemmin. Voi vittu nyt taas oon niin varma että tuokin kämppä menee ohi suun..
 
Onnea MM11, Kn071 ja Jendde hyvistä ultrakuulumisista :flower: Jenddellä aikamoinen ylläri masussa, onnea tuplasti sinulle!

Maruli: Mäkään en ole kuullut vielä sydänääniä ja viikkoja 9+6. Tosin olen yrittänyt vain omatoimisesti kotidopplerilla. Noh, tiistaina sitten selviää ultrassa tilanne...
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja jendde:lle tuplasti onnea! :flower:

Tänään saatiin neuvolassa ekan kerran sydänäänet kuuluviin! :heart: Voi mikä helpotus! Nyt hyvillä mielin oottelen ens viikon nt-ultraa. :) Kerroin neuvolassa, että oon vähän sekaisin noista päivistä kun tosiaan la 15.3. on torstai ja oon ite koko ajan laskenu päivien vaihtuvan tiistaista. Terkan tiedoissa oli tälle päivälle 10+6 eli oon kai van ite sekoillu. :D Mut nyt siis päivät vaihtuu aina torstaisin, mikä onkin selkeämpää.

Lilli ja pienokainen 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: SiSa78 ja hepuhi
Laretzki Ku katoin sitä ultrakuvaa kun se mittas ni kai se pää-perä mitta oli, ainakin se siltä näytti. lääkäri oli venäläinen, joten ihan kaikkea en kuullu/saanu selvää, mut niin tuossa kuvassa on et 10cm. Sikiö piti koko aika jalkoja kippurassa, joten en usko et tuohon 10cm kuuluu jalkoja, mut en tiedä sitten :D
 
kn071 Mulla noissa aiemmissa ultrakuvissa lukee gen ja sen yläpuolella toisessa 10 cm ja toisessa 6 cm. En tiiä mitä mittoja ne on, nut toisessa on sit alkion mitta 0,52 mm. Et oisko ne sunki mitat niitä? Noissa nt-ultra kuvissa ei mulla näy mittoja ollenkaan, mut pitää muistaa kirjoittaa sinne kuvien taakse ne et muistaa sit tulevaisuudessa :) Vaikka onkin neuvolakortissa ylhäällä. Ja jos se turvotus on 3 mm tai sen alle niin sillon normiarvot, eli sulla hyvä tulos :)

Jendde Wautsi wau, hurjasti onnea kaksosista! Mä oon "pelänny" kaksoisraskautta kun äidin puolen suvussa on useat kaksoset, mutta silti salaa toivonu niitä :) Eihän sitä tiiä vaikka joskus :)

Lare Toivottavasti nyt saatte sen kämpän eikä sitäkin viedä teidän nenän edestä!

Sydänäänistä En minäkään saa tuolla dopplerilla kuulumaan ku omat sydänäänet (jotka ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka hyvähän se on että sydän lyö :D) Alkaa jo tuntumaan että turha ostos.

MM-11 11+4
 
Pakko tulla tänne nyt hehkuttamaan, vaikka onkin odotuspino. Meidän pikkuneiti (1v 2vkoa) lähti vihdoin ja viimein kävelemään, hurraa! Tukea vasten on suhannut jo pitkän tovin, mutta muuten kontannut. Nyt on toivoa ostaa kivoja housuja kun ei mene heti puhki :) Äidin kulta :heart:

MM-11: Mullakin siis toivoa saada tiistaina ultrasta hyviä uutisia vaikka sydänääniä en ole onnistunut vielä löytämään.

Omaan napaan ei muuta kun :x :x :x Onneksi anoppi oli koko päivän täällä hoitamassa tyttöä ja kotia.

Sipsunen & SV 9+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Voi jendde !! Tuplasti onnea siulle! :) Oli varmasti aikamoinen yllätys, mikäli et yhtään osannut odottaa! :) Ja; ihana masu ;)

Siis minnuu alkaa entistä enemmän pohdituttamaan, et oliskohan miullakin mahdollisesti tulossa kaksoset. Tuntuu, et maha on kasvanu eilisestä jo huomattavasti (koko ajan sais päivittää masukuvia;)))! o_O Iiih! :D Työkaveri on saanut miut ajattelemaan kaksosia.. :D Miks pitää nyt vielä vaan odottaa.. :p

Kaikille muillekin ihanuuksia hyvistä ultrauutisista! :flower:

Hopea ja Alien 11+4
 
Onnea Jendde, jotenkin oon niin hormoonipöllyssä, että hyvä etten alkanu pillittämään, no okei, pakko myöntää et muutama kyynel vierähti onnesta, hihiii. Kaikkeen tää ihmisen ajaa.. Mutta ONNEA, olipa yllätys!

Onnet hei myös ihan jokaiselle hyvät ultrakuulumiset saaneelle! Ja peukut pystyssä kaikille joille se on vielä edessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
sunni
miun on pakko hehkuttaa vähäsen kanssa, tämä asia sai minut maailman ilosimmaks, varsinkin tämän muun masennuksen ja alakulon keskellä.

Tänään ultrattiin mahan päältä epävirallisesti, kävin yhden tuttuni tykönä jolla mahis käyttää ultraa,ei asiasta sen enempiä, mutta miun oli PAKKO saada tietää onko se rusinapulla elossa,kun oli niin kova pelko puserossa, selviskö stressistä ja kuumeesta. Eka 10 minuuttia, ei mitään, kun seisoin lattialla, sit kaveri sanoi et käypäs lattialle makuulle, niin HETI näkyi rusinapulleroinen!!!!!!!
Jalat vispasi ja potkiutui niin mahottomasti ja kaikki viisi varvasta joka jalassa, kahdessa siis ja oikein liikkuvainen potkukone olikin, päätä en nähnyt kun aika loppui, mutta sydän löi ja kaveri oli oikein vilkas ja tää mamma meinas pakahtua onnesta, nyt vaan nään sen pikkuvarpaat silmissäni koko ajan :heart:
J se ei ollut enää toukka vaan VAUVA!!! =))))) Voi juku kun tippui kivi sydämmeltä,miun kallein aarre :heart:


Voikaa hyvin ja hyvää yötä, meikä valvoi koko viime yön kun meinasin tukehtuu tähän keuhkotautiin :I

Niin ja onnet Jendde!!!!!!!
Ja kaikki muutkin :)))


EDIT:
mulle voisi päivittää, jos kerkii ja jaksaa, poikaolon :whistle:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa vaan kaikille!

Kirjoitan nyt sitten mun omasta tilanteesta vähän, elikkä rv. 12+3. Ultrassa käyty, nt oli 0,5mm, kätilön mukaan mielettömän hyvä! Tosi liikkuvainen veitikka on ollut, ja nyt neuvolassa myös varoiteltiin aikaisista potkuista, mitkä on todennäköisiä. Minkäänlaisista pahoinvoinneista tms en ole kärsinyt, ihan alkuaikana olin vaan hirmu väsynyt olo. Ultrassa kehuivat myös kovasti hyvää näkyvyyttä, virtsarakkoa myöten näkyivät kaikki pienokaisen elimet! Olo on mitä onnellisin.
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: <3 Mut tavallaan itellä pelko kasvaa kun tulee paljon hyviä uutisia - siis ajatellen tällä logiikalla että tietty prosentti kuitenkin kaikesta on niitä huonoja uutisia.. perus pessimisti -minkäs sille voi :D

hopea sä olit joensuusta? ja etit mammavaatteita? ootko käyny kattoo sieltä uudelta lastentarvikekirpparilta? ja yks missä on (tai ainakin ennen ollu) niin päivänsäde.. vähä myöhässä kommentoin ku puhuit niistä jo useempi pvä sit mut parempi myöhään ku ei milloinkaan :D

ja ja ja... mitähän muuta mun piti.. ei voi muistaa..

huomenna alkais työt ja sit ois heti perään se ultra ja sit jos jää aikaa ni käyn antaa verikokeet siinä samalla..
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85

Yhteistyössä