Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

jendde, Onnea tuplista! :flower: Minäkin odottelin että koska pinoon alkaa tulla kaksosia. :)

ensikertalainen, ensiksi toivon kovasti että vuoto on harmitonta! Niistä ei koskaan voi sanoa, toisilla kaikki on ok vuodoista huolimatta, toisilla ei. Oma keskenmeno alkoi kuitenkin suht niukalla vuodolla ja lievällä menkkakivulla. Pääsin silloin heti päivystyksessä ultraan, jossa todettiin keskenmeno. Vasta kahden päivä päästä vuodon alkamisesta alkoi todella runsas vuoto ja kovat kivut. Viikkoja mulla oli silloin 10+3. Toivottavasti pääset pian selvittämään tilanteen, epätietoisuus on pahinta. :hug:

maruli, mulla aika on mennyt tosi hitaasti muutenkin, mutta nyt kun ultra lähestyy (5 päivää vielä) tuntuu että se on pysähtynyt kokonaan. Mua jännittää niin kovasti ettei saa enää öisin edes nukuttua kunnolla.

Imoen & Mantti 11+2
 
Esikoisen kanssa kun kävin nt-ultrassa niin piti olla rakko täynnä, mutta nyt ei tuossa tulleessa lappsusessa mullakaan ollu ohjeistusta... Ehkä jätän vessassa käymisen ultraan asti ja käyn sitten seillä jos tarvis on..
Mä oon ollu kesästä asti työttömänä kun esikoisen vanhempain vapaa loppu. Ja eilen kävin sitten työkkärin tyrkyttämässä ryhmä haastattelussa missä etittiin vaan harjottelijoita päivittäistavara kauppaan. Ei ois voinu vähempää kiinnostaa ja taitavasti taisin jossain kohti tyriä kun valinta ei osunu minuun. :D Ei paljoo kiinnosta lähtee mihinkää harjotteluun kun pitäs tyttö laittaa hoitoon ja kulkee harjottelu paikalle autolla nii jäisin aika paljo huonommalle rahallisesti kun nyt. Eri asia jos tarjoisivat ihan oikeeta palkka työtä.. No oon valmistautunu siihen et oon työttömänän äitiys lomaan asti kun mitä pitemmälle mahan kasvun kanssa mennään niin sitä harvempi varmaan palkkaa töihin..
Mä en oo hommannu veilä mitää vaatteita tai tavaroita tulokkaalle. Esikoiselta on melkeinpä kaikki tallessa, joten mitää suurempia hankintoja ei tarvii tehä. Muutama vaate saattaa matkan varrella tarttua mukaan kun niitä pieniä suloisuuksia ei voi aina vastustaa. :) Vielä oon kiertäny vauvan vaate osastot kaukaa, ettei himo iskis. Jos tässä vaiheessa alkaa liikaa hamstrata nii se vaate vuori voi olla aika iso lopussa. :D Esikoiselta kun kaikki vaatteet on kuin uusia ja suurin osa pienistä neutraaleita..

Täytyy tästä varmaan mennä kahtomaan vielä kun tyttö nukkuu päikkäteitä niin tummia vaatteita valmiiks kun huomenna täytys mennä hautajaisiin. :/ Kurjia tuommosen tilaisuuden, mutta tämä henkilö oli jo pitemmän aikaa huonossa kunnossa et kaikki osas odottaa et päivä koittaa pian.

milla3 ja masuasukki 10+2
 
Nelly kiitos tiedosta! Otan napakorun pois heti jos seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin. Nyt on vaan usko hävinnyt tähän raskauteen :( Tänään tuli iso hyytymyä :(
En kestä tätä jatkuvassa pelossa elämistä. Tulis kunnolla kesken tai lopettais vuotamisen!! :(
 
Bambi: tuo on niin väärin, toivottavasti vuodot loppuu, tässä vähän aika sitten eräällä toverilla tuli kanssa hyytymiä ja vuotoja enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan mutta pikkuinen ja äiti ihan kunnossa kaikesta huolimatta, ei se aina tarkoita pahinta, toivottavasti vuodoille löytyisi hyvä syy jotta osaisit asian kanssa olla.

Meillä oli ehdoton että RAKKO TÄYNNÄ jos ei olisi ollu sitä olisi saattanut jotua odottamaan rakon täyttymistä.

Onnea upeista ultra kuulumisista ja tuplista tupla onnea vau :)

Mie oon ihan kamalan läski, pahoinvoinninjälkeen ku alko ruoka maistumaan on tullu syötyä luvattoman paljon nyt alkoi järkevä ruokavalio kamala olo ku vatsa on ihan valtava ja kyse ei todellakaan ole vauvamahasta :x ällötän itseäni... no kyllä tämä taas tästä kun saan syömä puolen aisoihin. ei todellakaan ole syytä syödä kahden edestä !!!

Näin vain nopeasti voi kun illalla kotona olisi aikaa lueskella jutut ihan rauhassa ja kommentoida näin töistä käsin ei oikein ole kiva....

Minnarun&pitkäsääri 12+1 (ultran jälkeen pikkuisen nimi piti vaihtaa, yhtää säärtä koko pikkuinen)
 
Nt-ultra Minä kävin veskis ennen lähtöä ja tunti sen jälkeen oli aika sairaalalla. Ei lääkäri ainakaan mulle mitään sanonu et oliko hyvä vai huono :)

Vaatteet/Tarvikkeet Täällä ei vielä olla mitään ostettu. Mun piti ostaa kun pääsen nt-ultrasta mutta en kerinnyt jäädä kaupunkiin :) Lauantaina saattaa olla että mennään vähän ostoille..

Vaunut Käytettyjen haavevaunujen metsästys käynnissä, mutta tuntuu ettei niitä oo.. Voip olla että täytyy ostaa uutena ja maksaa ittesä kippeeksi :)

Olo on niiiiiin onnellinen eilisen johdosta! :heart: Innolla oottelen et maha kasvais.

kn&muru 12+6 POKSUU!
 
Hei, mitä turvakaukaloja aiotte hankkia? Itse olen miettinyt nyt Brio Primoa ja olikohan toinen Römer baby-safe plus ja kolmas Gracon Logico S. Telakat ehdottomasti mukana.. :)

Emmaljungan first class:ia ei ainakaan tuu! Kaukalo irtoaa telakasta kun kattoo autoliiton testejä...
 
kaukalo meillä on reilun vuoden vanha gracon logico S + telakka + gracon rattaat joihin saa kaukalon kiinni -ja oon tykänny kokoonpanosta. Ainoo miinus et kaukalo on aika painava et siihen kun lisää sellasen n.8kg lapsen ni ei paljon enää kannella...

Tänään kävin siellä ultrassa jossa siis vaan määritettiin raskaudenkesto, vkoja nyt 10+5 jalaskettuaika 17.3 verikokeisiin en enää jaksanu jäähä kun päätä särki jo ennestäänkin ihan älyttömästi :/ vko ois aikaa otattaa se sikiöseula verikoe.. ja 2viikon sisään np-ultra, jonka aikaa en siis vieläkään tiedä kun neuvolasta sanottiin et se kerrotaan mulle tänään ja sit tänään se sano et neuvolasta täytyy varata... voi luoja kuin rankkaa!!

joku sano työjutuista..siis et kiinnostus lopahti ku kerto et raskaana.. vaikka se ei sais olla syy olla palkkaamatta ni ei kannata silti mennä kertomaan. Kyl itestäkin tuntuu hiukka epäreilulta alottaa nyt ja jäädä äipälle puolenvuoden päästä mut elämä on :)

Voi tuska mikä päänsärky!!!!

pikkumökö + ???? 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Täälläkin särkee päätä, mutta ei onneksi okseta. Pitkin päivää on etonut, mutta se ei tunnu miltään siihen kamalaan yrjöämiseen ja tutinaan nähden.

Käytiin tytön kanssa 1v hammastarkastuksessa ja samalla kävin avoneuvolassa, kun sattui olemaan juuri auki ja samoissa tiloissa. Pyysin kuuntelemaan sydänääniä ja terkka lupasi yrittää, mutta vannotti etten menetä yöunia kun ne eivät mun viikoilla todellakaan välttämättä kuulu. Lupasin olla levollisin mielin. Pienen etsimisen jälkeen löytyi syke :heart: :heart: Itse olin etsinyt ihan liian alhaalta! En silti edes yritä tolla meidän surkealla laitteella enää.

Kaukalo on meillä esikoiselta jäljellä ja merkki on Recaro.

Vaatteita ja tarvikkeita meillä on esikoiselta vaikka millä mitalla. Tietenkin sitten jos tulee poika, niin tarvitsee vaatteita hankkia lisää. Siltikään en aio haalia mitään ylenmäärin, vaan tarvittavat ja laadukkaat. Sisarusvaunuja mennään ostamaan sitten varmaan vuoden vaihteen jälkeen ja niihin aikoihin vasta katselen muutakin tarpeellista sitten. Mä en esikoisellekaan hankkinut mitään kuin vasta vähän ennen laskettua. Saamaton kun olen :)

Sipsunen & SV 10+0
 
hyi mikä olo!!! makaan vaan sohvalla ja koitan estää oksun lentämistä :( onneks toi 1v on yllättävän iisisti tossa lattialla leikkimässä -mitä nyt telkkarin sulkee vähän väliä mut nyt ei pysty kieltää! kuhan jaksaa touhuta omiaan hetken... tai pidemmän hetken.. yäk!! Aina ku päätä särkee tajuttomasti alkaa tää pahaolo -> oksentaminen :(
 
Tervehdys kaikki uudet! :)

pikkumökö Paljon kiitoksia vinkistä, parempi tosiaan myöhään kuin ei millonkaan.. ;) Käytiin tänään siellä, mutta oli kerenny mennä jo kiinni, pitääkin huomenna käydä uudella yrittämällä! :) Taitaa olla nimeltään Baby Boom, hassu nimi. :) Aaaah! En muuten tienny, et Päivänsäde myy myös äitiysvaatteitakin + paljon muutakin kuin pelkkiä leluja, jippii! Huomenna käyn siellä myös! :D ihannaa. Ai niin ja pikkumökö, ootko muuten itekin Joensuusta päin? :) Toivottavasti siun olo alkaa olla jo helpottumaan päin :flower:

Ostin tänään hemmarilta ensimmäiset äippäfarkkuni (oikeesti kyllä strechiä). Tuntuvat tosi hyvältä jalassa, ihan unelmahousut! :D :heart:

Ps. Tuntuis vähän siltä, että alkais tulla jokin pöpö.. Kuumeinen ja lihasherkkyyttä.. ;(
 
Laretzki
Mentiin miehen kaa kaupassa sit hiusväri osaston ohi ja kysyin ihan kiusallani että pitäiskö värjätä tukka. Mies sanoi miksei ja nyt on sitten värjätty miehen valitsemalla värillä tukka: mustaksi, jota mies ei mulla seurustelun aikana oo nähnytkään vaikka on ollut väriä laidasta laittaan. :) Musta ollut viimeksi joskus yläasteella joten ei huono. Ja vaikka mulle mun mielestä sopii minkä värinen tukka tahansa, kyllä se vähän tummempi on se, joka omaan silmään näyttää kivoimmalta. Johon mulla oli oma väri päässä koko kesän... Enkä jaksa potea huono omaatuntoa että värjäsin hiukset raskaana ollessa...
 
hopea päivänsädehän myy vähä kaikkee mahdollista lastentarviketta, ja tosi usein jos oon ettiny jotain tiettyy ni löytyy sieltä, ja vaunuista edustaa mm.brioo jota ei lastentarvikkeelta saa.. ja jep, oon kans joensuusta :) me käytiin kattoo siellä kirppiksellä yks pvä ja tykkäsin siitä siististä ilmapiiristä, tosi paljon oli ihan pienii vaatteita.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
pikkumökö miekin kurkin ikkunasta sisään, ja vaikutti kyllä oikeesti siistiltä ja "laatupaikalta" :) toisin kun joillakin kirppareilla hyllyt pursuaa vaatteista, mikä kyllä tosin taitaa olla ihan normaalia kirppistä mut kuitenkin.. :D Onpas vallan mukavaa, et täällä maaliskuun murusissa on myös muitakin joensuulaisia; sanotaan hei kun törmätään! ;-D
 
hopea mä en varmaan sua osaa tunnistaa mut sä kyllä varmasti tajuut heti jos liikun tän mun orkesterin kaa jossai "älkää tapelko! voitko olla hetken hiljaa? istu nyt kiltti hetki paikoillaan! Älkää juosko! Oliko taas fiksu juttu?" jne :D :D Saa nykii hihasta :D
 
Laretzki
hopea no siitähän on tutkittu tulevan kaiken maailman solumuutoksia yms. Ja osa on sitä mieltä että sehän on ihan kamalaa värjätä hiukset raskaus aikana kun se voi vahingoittaa vauvaa..

Ite oon sitä mieltä ettei siitä voi olla vahinkoa jos sen pari kolme kertaa raskaus aikana hiukset värjään. Onhan niitäkin tapauksia jotka vievät tuon kemikaalittomuuden ihan äärettömyyksiin, eivätkä käytä edes perus vartalovoiteita, kun niistäkin voi imeytyä kemikaaleja vauvaan. Ja oliko se Tanskassa vai missä missä suositellaan meikkienkin pois jättämistä raskausaikana... Välillä tuntuu että raskausaikana et saisi tehä mitään muuta kuin elää steriilissä kuplassa ettei muksuun vaan tuu yhtään mitään...
 
Mie en usko, et hiusten värjäys vaikuttaa mitenkään vauvaan. :p Onhan esim. kampaajatkin raskaana työssään ihan normaalisti, ja ne kuitenkin käsittelee päivittäin hiusvärejä ja ties mitä muita tököttejä. Lisäks esim. mie ite käsittelen 10 kertaa vahvempia kemikaaleja töissä, ja joista tiedetään, että sikiölle aiheutuvia vaikutuksia ei ole. :p No mutta tietenkin jokainen tekee niin kuin tuntuu parhaimmalta. :)

pikkumökö noniin, eli siulla onkin jo sit monta murusta! :) Pitää kokeilla onnea ja nykästä! :D

Laretzki Okeij. No tuntuu et tutkimuksia on joka lähtöön, miusta on tullu vähän skeptinen tuollasten suhteen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Saiskos liittyä joukkoon, toinen lapsi on tulossa ja viikkoja on 11 ja jotain..Ensi viikolla on ultra niin siinä varmistuu laskettua aika. Heti alkuun pitää kysyä teiltä neuvoja! :D Kertokaa minulle jotain hyviä konsteja jolla pystyisin elämään tämän hajuherkkyyden kanssa!! Ihan järkkyä kun ei voi enää tiskata (astianpesukoneen täytöstä ja tyhjennyksestä puhumattakaan), ei voi viedä roskia, pestä pyykkiä eikä kohta oikein mitään kun kaikki hajut saa oksentamaan! :x Onko kukaan keksinyt mitään helpotusta tuohon oireeseen? Jostain luin että Vick-voide nenän alle helpottaisi, liekkö siitä sitten mitään vaaraa maha-asukille..
 
Hei. Tää on samalla asialla kuin edellinen, liittyisin ilomielin joukkoon mukaan. Kohdussa kasvaa meidän perheen neljäs lapsi, nyt viikkoja 11+3. Todistetusti siellä joku on kun kävin ultrassa 9+0 koska edelliset kuukautiset olivat tammikuussa ja piti selvittää raskauden kesto. Pieni varjo tuli tosin sillä reissulla mukaan koska sikiöpussissa näkyi "jotain ylimääräistä" ja se tarkistetaan nyt sitten ensi viikolla. Ultraaja arveli että siellä on saattanut olla alkuun kaksi vauvanalkua mutta toinen ei olekkaan lähtenyt kehittymään. LA on näillä näkymin 13.3 ja sairaalana pkssk. Huomasin että täällä oli muitakin Joensuusta, jei! Mutta nyt esikoista kouluun valmistelemaan, ihanaa vointia jokaiselle!
 
Huomenta!

On pakko tulla kirjottaan ja kysymään teiltä, kun oon ite aikamoinen panikoitsija tän raskauden suhteen. Neuvolassa jne kun puhutaan nipistelystä/suonenvedosta raskauden aikana, mulla ollut nyt useitä kertoja hirveää vihlovaa kipua alavatsassa, tuntuu selässäkin asti, äsken juuri viimeksi, jouduin kontillani olemaan maassa kun tuli niin yllättäen, voisiko johtua esim. huonosta asennosta tms? Auttakaa hätäistä, eihän mikään vakavaa? :'(
 
jenikk: äkkiä vastailen vain omien epäilysten pohjalta, missä tilanteessa kipu tukee noustessa kääntyessä ? vai ihan vaan ollessa ? nuo liikkeessä tulevat kivut on ns. repäisykipuja miulla oli aivan kamalaia alkuraskaudesta nyt on alkanaut helpottaa mutta esim. jos virtsarakko on täynnä ni nousu penkiltä ylös aiheuttaa vihlaisun. Se kipu voi säikäyttää ja on voimakasta mutta kestää vain hetken.
 
jenikk tuleeko ne äkkiliikkeistä esim jos nouset ylös sohvalta yms? Itsellä aika mojovia repäisykipuja alkanut olemaan, lamaa kyllä hengityksenkin ku repii todella kipeästi, mutta menee muutamassa sekunnissa ohi. Tuntuu aika laajalla alueella.

Nyt on ilmaantunut uusi oire jonka toivon et menee ohi..nimittäin selkäsärky, ei ole issiaksen tyylistä vaan polttavaa keskiselän tuntemusta. Aivan kun lihakset olisivat ihan jumissa.

Hmm..saako raskauden aikana käydä hierojalla?? Ainakaan näitä shiatsu-tuoleja ei saa käyttää ja kaapista löytyis tuollainen hieromatyyny niin mietin et saisko sitä käyttää.. Kauratyynyä kehiin jos ei muuta sitten.

H&mörrykkä 12+5
 

Yhteistyössä