Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

sunni
huijui Huomenta!

Tunnin päästä olen matkalla np-ultraan. Että jännittää!!

Luulen että tän päivän jälkeen palaan aktiiviseksi höpöttelijäksi tänne ja raapustan muutakin kuin ainaista valivali-valitusta,jota miulta on nyt tullut ahkeraan :ashamed: Pakkohan tässä on rueta kelkka kääntymään kohti ilosempia asioita :)


Rusinapullan kanssa elelty 12+3
 
Laretzki
Hayley Ite oon ainakin ajatellut meneväni tässä hierojalle jossain vaiheessa. Hartiat nimittäin menee tosi herkästi muutenkin jumiin, niin sitten kun asento muuttuu niin sille varmasti on tarvetta. Kannattaa tosin kysyä hierojalta että hierooko raskaana olevia...Kun se pitää kuitenkin tehä istualteen eikä makuullaan :)

Musta tuntuu että oon ihan sekasin päivistä ja että tää viikko on taas mennyt nopeemmin kuin olisi pitänyt. Mitään en oo saanut aikaseksi :D Noh, en jaksa stressata, kyllä sitä kerkee...

Lare ja Spyro 13+6
 
sunnille onnea ultraan!!
On muuten kummallista tää mun pahoinvointi kun alkaa vasta iltapäivällä, ja illan saa aina oksentaa.. eikös sen pitäis olla AAMUpahoinvointia:D ja jännä kun kahdessa edellisessä raskaudessa ei oo ollu oikeestaan mitään oireita niin nyt tuntuu että on kaikki mahdollinen

maruli rv 10+3
 
Moi!

Jendde onnea kaksosista!! Ihanaa!
Tervetuloa taas uudet!

Hierojalla voi käydä, kunhan muistaa kertoa, että on raskaana.
Jos ei voi enää maata mahallaan, niin moni hieroja hieroo kylkiasennossa tai eteenpäin nojaavassa tuolissa.

Tässäpä tämä, mukavaa päivää kaikille ja ihanaa että tulee viikonloppu!!!
:) Kellukka & Pienokainen 11+2
 
Huomenta!

Sunni: onnea ultraan =)

Tervetuloa uusille:flower:

Jendde: Aivan ihanaa, tosi paljon onnea kaksosista:heart:

ON: Np-ultra takana ja kaikki hyvin:heart: Turvotus oli 1,6 eli normaali ja kaikki muutenki näytti olevan kunnossa. Vauveli venytteli ja oikoi sääriään imi peukkua =) ja makas silleen rennosti kädet niskan takana:heart: Oli aivan ihana nähdä taas pikkunen ja oli se kasvanu viime ultrasta.
Ja kyllä mie olen oikeasti jo liikkeitä tuntenu kun vauva liikahti ruudulla tunsin pikku muksahuksen
:) Ja mulla oli tuon mukaan 12+4 eli L.A on nyt 5.3. Mariaja jos päivittelet sen.

Nyt syömään jotta jaksaa :D

Katjuska ja lilli 12+4:heart:
 
Huomenta kaikille!

Luin taas ison läjän viestejä, joita olitte kirjoitelleet...

Kurjaa, että vuotoja on ilmaantunut muutamalle! Toivon hirmuisesti, että syytä huoleen ei olisi!

Haluaisin kysyä mielipidettänne liikuntaan liittyvistä repäisykivuista... En löytänyt oikein mistään tietoa, että onko haitallista? Tiedän, että syke ei saisi nousta liian korkeaksi, ja olenkin yrittänyt harjoitella vähän rauhallisemmin, mutta repäisykivun tyyppisiä tuntemuksia esiintyy harkatessa ja epäilys iskee, että onko se huono juttu?

Me asustetaan tällä hetkellä kaksiossa ja tarkoituksena olisi löytää tämän vuoden puolella kolmio... Hieman stressaa asia! :(

Kestoilusta sen verran, että ajattelin kokeilla, mutta tällä hetkellä niiden pesu asia vähän arvelluttaa... :) saa nähdä mihin sitten päädyn...

Kävimme muuten nt-ultrassa viimeviikolla 11+6 ja turvotus oli meidän aktiivisella pienellä 0.5 ja tuloksenkin seulonnasta sain jo postissa. Tulos on normaali. :) pieni liikkui aivan todella paljon! Oli todella viihdyttävää katsottavaa :) Vielä on kolme viikkoa neuvolaan, jossa toivottavasti kuulisi taas sydänäänet!
Vatsa on nyt ruvennut selvästi reagoimaan... Päivällä ja illalla on aivan todella voimakas turvotus! Haluaisin pitää asian vielä joitain viikkoja töissä salassa, mutta tätä vauhtia, en tiedä kuinka kauan kestää, että ihmiset arvaa! Pahoinvointi on vähentynyt, mutta silloin kun se iskee, niin silloin tulee tosi voimakkaana! :( Saisi loppua jo kokonaan!

Hauskaa päivää kaikille ja tulkaa kertomaan mm. mukavia ultra kuulumisia!

Olivia 13+1
 
Laretzki
Olivia Syke saa kyllä nousta, muttei pitkäaikaisesti yli 150. En kyllä oo ihan varma mitä tuo pitkä aikaisesti tarkoittaa, mutta ite oon kyllä vetänyt esim. spinningissä joitakin parin kolmen minuutin spurtteja niin että sykkeet ollut päälle 160. Mä oon ymmärtänyt että vaarana on vauvan verenkierron häiriintyminen... Mutta noista repäisyistä, oon itekin huomannut niitä liikkuessa enkä oo pitänyt vaarallisina. Tietty ne tuntuu tosi ikäviltä, mutta oon ymmärtänyt, että jollain liitoskivut yms. voi mennä niin pahoiksi että kävellessäkin sattuu, joten ei ihme jos hieman tuntuu liikkuessa. Tietty jos kipu alkaa olemaan pitkä aikaista niin siitä pitää kysyä esim. neuvolasta.

Ootan itekin jo tosi paljon neuvolaa, tuntuu että tälle kerralle on jo paljon enemmän kysyttävää kuin kahdella edellisellä kerralla. Just liikunnasta ja vatsalihasliikeistä yms...
 
Tuohon hieronta kysymykseen vielä lisäisin sen verran, että hartioita ja niskoja kyllä saa hieroa, mutta alaselkää ei. Taidan tästä itsekin ruveta varaileen hierojalle aikaa ku hartiat ihan jumissa. Alkaa nuo hinkit vissiin painamaan :D Vois helpottaa tuo (yli?) viikon jatkunut pääkipukin. Käyn kyllä muutenkin kerran kuussa hierojalla.

Repäisykivuista Mulla myös välillä tosi koviakin. Eilen töissä tauolla säikähdin ampiaista ja otin aikamoiset lähdöt penkiltä niin voi jestas että kävi kipeetä! Samoin jos kääntää kylkeä äkkiä tai muutenkin äkkinäisiä liikkeitä.

Ihanaa että kaikki on saanu ultrasta hyviä kuulumisia (koputtaa puuta)! :) Tsemppiä vielä niille joilla se on edessäpäin. Ja Sipsuselle onnittelut sydänäänistä! :)

MM-11+ jälleen kerran nimetön vauva 11+6 (huomenna se maaginen 12 viikkoa täynnä :heart: )
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja mimma]
Onpas tullut paljon tekstii taas ! Välil pakko pitää tietokoneettomia päiviä, kun tää pääkipu ei
ainakaa helpotu tätä ruutua kattelemalla.. : / Huojentaa huomata, että muillakin kipuilee pää,
vaikkei tätä kyllä toivois kellekää. Sattuu siis 24/7, aamusta iltaan ja mikään ei auta. Revin koht
pääni irti ! :( Sit muuteki paska olo ja väsyttää, esikosta oli maailman oireettomin odotus-aika
ja tää on nyt sit kaikkea muuta.. Ja eilen tuli ekaa kertaa vertakin seksin jälkeen, säikäytti vaikka
tiedostaa että sitä saattaa tulla kyseisen touhun yhteydessä. Doppleroin vielä yöllä ja hyvin sykkii,
nou hätä siis. Ite hermoilee noin vähästä, että kyllä teillä täytyy olla rautaset hermot, joilla
vuotoo esiintyny :O Mie niin toivon, ett Bambin pienellä kaikki hyvin !

Onnea hyvistä ultra-kuulumisista ja Jenddelle hirmusti onnea x 2 ! :heart:

Ammatista: Mie oon ammatilta tarjoilija, mutta kerkesin olee miltei vuoden vaatekaupas
töis ennen kun jäin esikosta saikulle ja sen jälk. äippikselle. Haluun opiskella vielä joskus lastenhoitajaks :)

Hiusten värjäys: Mie oon värjänny normaalisti raskaus-aikana ja aion värjätäkin. Ja miulla
tosiaan vaaleet hiukset. Samoilla linjoilla kuin Larekin, että en aio potee huonoo omaatuntoo.

Mites, kuinka orjallisesti noudatatte noita suosituksia/kieltoja ? (ei saa syödä sitä tätä ja tota,
ei sais puhdistaa kissanhiekka-astiaa, ei saa juoda cocista ynm.)

Ja mie pien peukut+varpaat pystys, ett saatte sen kämpän Lare ! :)

cherrrye ja muwu 11+6
 
Laretzki
cherrye Mä en jaksa vetää hirveitä paniikkeja noista suosituksista. Kissanhiekan puhdistuksen oon jättänyt miehelle ihan suosiolla kun hän ilmotti etten saa puhdistaa sitä, ei anna edes tulla vessaan silloin kun puhdistaa sitä. Eikä haittaa, koska hajut edelleen tekee jossain määrin tähän herkempään nenään pahaa.
Oon esimerkiksi käynyt syömässä sushia (ja haluun kyllä uudestaankin), ja alussa mulla teki kokista ihan sikana mieli, joten sitä tuli jonkin verran juotua :D. Ruuan kaa yleisesti meen ihan maalaisjärki linjaa, oon kaikkia juustoja myös sitä aurajuustoa syönyt ihan ilman mitään tunnon tuskia. Ulkomaalaisten kasvisten ja hedelmien kanssa koetan olla hieman tarkempi, että tulee varmasti pestyä ne yms...
 
Sen verran noista suosituksista, että itse kyllä niitä noudatan. Eihän se kovin vaikeaa ole.

Ystäväni sai keskiraskauden keskenmenon ja vauvasta tutkittiin heti listeria ja toksoplasmoosi. Eli ovat todellisia uhkia meillä Suomessakin. Syytä tuohon km ei löydetty, mutta nuo olivat heti ekana listalla.

Toki enemmän on niitä, joilla kaikki menee hyvin, vaikka syövät mitä. Mutta onhan tämä tila niin hallitsematon, etten itse ainakaan mielellään ota riskejä turhaan, kun raskautumista taas pitkään toivoin!

Kellukka
 
Cherrye Voisko sulla olla alhainen hemoglobiini? Mulla oli kans ihan järkyttävä väsy ja voimaton olo, ja sit se päänsärky. Hemppa oliki sit vaan 113.

En mäkään mitään stressiä noista suosituksista oo ottanu. Rupes oikeen vituttaan ku join Beroccaa väsymykseen, niin kaveri siihen et saako sitä juoda raskausaikana. Noh, pakkaus selosteessa oli että ei ole tutkittu onko haitallinen sikiölle. Jätin sen sit kuitenki pois. Onko joka saatanan aine tutkittu että onko siitä haittaa sikiölle??? Tuoki vitamiinivalmiste niin vähä kyllä ihmetyttää! Mitenhän joskus vuonna miekka ja kirves ihmiset on saanu terveitä lapsia ku sillon ei varmasti oo ollu mistään mitään tutkimustuloksia. Järjen käyttö sallittua näissäkin asioissa.

Muoks. Vielä sen verran että tulee kyllä silti mietittyä että mitä suuhunsa pistää ja aika hyvin ne suositukset on takaraivossa että muistaa mitä voi syödä ja mitä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Kellukka Kyllä siis mäkin ne huomion pääasiallisesti, mutta todellisuudessa oon sitä mieltä että ne jossain määrin menee liiallisuuksiin. Esim. mun saamissa papereissa myös raejuusto oli listattu kiellettyjen listalle, jossa ei ole mitään järkeä. Kunhan vain katsoo että se on pastöroidusta maidosta tehtyä. Lähinnä nyt sitä, että kyllä sitä Suomessa ennenkin on synnytetty ihan terveitä lapsia vaikka on käytetty lehmänmaitoa pastöroimatta yms. Nykyhygieenialla esim. uskon, että listerian riski on suurempi esim. vihanneksissa kuin maidossa...
 
Ihan ekana omaa napaa. Pakko hehkuttaa, että mulla on normaali olo *tuulettaa* =) Ei okseta, ei väsytä tavanomaista enempää, ei särje päätä, ei niin mitään. Eilen oli päänsärkyä ja etovaa oloa, mutta ei oksentamista eikä yökkimistä. Nyt ei niitäkään. Toivottavasti tämä onni ja autuus jatkuu!

Justiinsa tässä väsään tonnikalapizzaa ja sitten heittäydyn sen ja vanukkaan kanssa sohvalle odottelemaan, että tyttö herää päikkäreiltä :p

Se olisi sitten perjantai ja viikonloppu alkamassa. Se taas tarkoittaa, että tiistain ultra lähenee nopeasti. Kerrankin ei haittaa, vaikka viikonloppu sujahtaa ohi nopeasti.

Onnea ihanista ultrakuulumisista Katjuska ja Olivia :flower:

Suosituksista en ole ottanut mitään stressiä. Maalaisjärjellä mennään ja toki vältän tiettyjä juttuja, mutta en esim. lue tuoteselosteita kuin piru raamattua tai heitä sämpylää, jossa on joukossa vähän pellavansiemeniä, pois jne.

Ihanaa viikonloppua!

Sipsunen & SV 10+1 :heart:
(Tänään ei varmaan tule roikuttua täällä niin ahkeraan, kun mies vei multa ipadin, kun tarvitsi sitä. Mä en jaksa enkä ehdi istua tässä pöytäkoneella.)
 
Samoilla linjoilla Laren kanssa. Ja tuosta hygienista vielä, niin se isoin riski on siis se tyyppi siellä leikkuulaudan toisessa päässä. Kaikissa ravintoloissa en ehkä ottaisi sitä kiinankaalisalaattia tai muuta raakaraastetta... Itse olen juustofani, niin huvittaa välillä se ulkoilaisilla juustoilla pelottelu, kun yhtälailla pastörointia käytetään muuallakin. Tärkeetä on sitten se kylmäsäilytys, mutta niin se on muulloinkin tärkeää herkästi pilaantuvien ruokien kanssa. "Pelkkä" ruokamyrkytyskään ei ole kiva juttu. Nyt raskaana vältän ruuissa vaan maksaruokia, vaikka ne on mun herkkua. Ja tilaan pihvini kypsänä. Haukea ja korvasieniä en syö muutenkaan, ja niitten kiellot on ihan ymmärrettäviä. Ja on ne muutkin perusteltuja, mutta jättäisin omaan harkintaan eikä niin, että se on ihan totaalinen kieltolista :)

Beroccaa mäkin olen nyt ottanut kun pamahti kurja flunssa päälle. Mä olen tähän asti luullut, että se on pelkästään C-vitamiinia, mutta siinä on B:täkin. Molemmat vitskut on vesiliukoisia, eli ylimäärä kyllä poistuu luontaisesti :) Tarkotan ylimäärällä siis sitä, jos napsii multivitaa ym. lisäksi.

heh, huomaa kun oon siirtynyt kotiin tekemään töitä (kirjoitushommia teen) niin kummasti vaan on aikaa kurkkia palstalle, eikä ahertaa tuolla wordin kimpussa.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei oo enää kissoja, mutta ennen oli kaksi. Ja minä ne kuitenkin siivoisin nytkin, olivat nääs "minun kissoja". Käsien pesu on kaiken a ja o :attn:

Ja olen syönyt jopa chevre- juustoa, omg :eek: Neuvolastakin sanoivat, että terveellä järjellä pärjää. Kunhan kypsentää kaiken tarpeeksi hyvin, esim. home- juustoa uuniruuissa voi käyttää ihan rauhassa. Vakuumipakattuja kaloja en syö, enkä raakaa lihaa. Kohtuudella varmasti voi ihan rauhassa nauttia kokista ja kahvia, salmiakkia jne. Ja eiköhän tuo Beroccakin ole ihan ok :D

(Piti muuten vielä lisätä: kokki, kun olen ammatiltani, niin joskus törmää näihin vainoharhaisiin odottaviin äiteihin. Eräskin kysyi tavallisestä jäätelöannoksesta (jossa kolme palloa eri jädejä ja kermavaahtoa), että voiko hän sitä syödä, kun hän on raskaana...)

Tänään muuten 11+0, jebou! Enää puoltoista vkoa ultraan :)
 
Viimeksi muokattu:
muutama päivä koneelta poissa ja ihana huomata ,että täällä ollaan todella aktiivisia kirjottelemaan. aikaa meni kun sai 8 sivua lukea läpi ja kaikkea en enää muistakkaan mitä ajattelin kommentoida. itsellä särkenyt 5pv putkeen päätä ja sen takia ei ole koneelle päin edes harkinnut meneväni. nyt pääkivut takana ja viikonloppu edesä.

hierojalla olen käynyt suht säännöllisesti kerta 1-2kk, mutta nyt en ole kesäkuun jälkeen saanut aikaa varattua. mahallaan makuu ei alkuun tuntunut hyvältä turvotuksen takia, mutta jännitän jokapaiväisissä askareissa niska-hartia seutua joten pääkivuista pääsisi sillä eroon, kun ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa ajan.

alkoholista itselläni aika kielteine kanta. mies ei hirveitä juo, mutta kun alkaa ottaa ei osaa lopettaa ja sen kun tietää niin heti olen sota jalalla, kun huomaa että kuppi maistuu. mutta ottaa siis muutamana kertana vuodessa lähinnä juhlapyhinä tai muissa juhlissa. itse en kännejä ole oikeen ottanut koskaan, muutamia tulee illassa juotua jos on tarvetta ja kolmeen yleensä rajoitan oman juomiseni. lähipiirissä on mielestäni alkoholi ongelmaa, mutta välillä tuntuu että olen ainoa joka pitää sitä ongelmana, kun ne vaan pitää hauskaa ja rentoutuu työviikon jäljiltä. jos on joka ikinen perjanta ja lauantai "rentouduttava" niin ei ole normaalia minusta. anoppi ei uskalla ottaa kun tyttö niillä yö kylässä (tietää mun nolla linjan) mutta appiukko alkoi tytön ollessa n5-6v lipsumaan linjasta (lue:ei pysty oleen ilman). paljonko ottaa tytön ollessa en osaa sanoa, mutta ei se mitään kohtuutta ole koskaan siinä hommassa tuntenut. nyt tänä kesänä ei ole likka tainnutkaan olla niillä yö hoidossa tai sit max1-2x, kun ei saa päähän koska olis ollut niin tuskin.

suosituksista juu ei mitään stressiä. colaa en juonut aiemminkaan ja juustoja inhoan. kalat ym tottakai kypsennetään kunnolla, mutta kebabpaikan tuoresalaatin vedin tyytyväisenä naamaan. maalaisjärki!!! ligh mehuja ja juomia olen pyrkinyt tosin vähentämään, ja suosimaan enemmän vettä. vihanneksen pesen, mutta omasta pihasta kerätyt omenat,luumut, marjat syön niiltä jalan sijoilta, neuvolan tytsy sano et anna mennä vaan. hiuksia en ole värjäämässä, mutta kulmia ja ripsiä varjään sitäkin ahkerammin.nyt tuli alkuraskauden aikana, (kun ei vielä tiennyt) otettua musta hennatatuointi ja ajattelin itseni mahdollista reaktioo varten testata myöhemmin, mutta tuli pupu pöksyyn ja nyt en uskalla testata jos tuleekin joku allerginen reaktio ja se on voimakas, mitä hittoo onko sit suoraan sairaalaan vai mitä itsehoitolääkkeitä voi syödä, allergialääkkeistä ainakin jotkut on kielletty. nyt on tullut meikattua enemmän kun ennen raskautta koska värit kulmista ja ripsistä haalistuneet.

töistäkin ollut puhetta eli olen painoalalla ja tällä hetkellä saikulla, erityisäitiyspäivärahaa hakemassa, koska työ ilman liuotinpitosuudet ylittävät raja arvot ja useita r-lausekkeisia mömmöjä käytetään . eli kotosalla. edellisestä raskaudesta olin loppuun asti töissä.

ensi viikolla ultraan :D jee vihdoin.rv 13 lääkäri ja rv17+ neuvola. ja ultra siis rv 12+2. onneksi ei ole niin pitkiä välejä kuin joillakin täällä olevilla. hulluksihan sitä tulisi:headwall

hellettä taidan mennä pihalle vastaan josko löytäis tännekkin:cool:
 
Reilu tunti unta napaan ja kylläpä helpotti, nyt voi ehkä jaksaa illan olla töissä.. tosin hiukan katkonaista unta kun tolla 4v:llä oli koko aika jotain asiaa -ja nyt sit ku ollaan pienimmän kaa hereillä, se leikkii ihan hiljaa ja kiltisti omassa huoneessa..

sipsunen ihan huippuu jos sun olo alkaa helpottaa!!

suosituksista kans terveellä järjellä mennään, mulla on jokaisen raskauden aikana alkanu tehä mieli maksamakkaraa ja oon sitä vähän syöny joka kerta. Samoin energiajuomia -viime raskaudessa meni suht paljonki, nyt ei oikei oo uponnu. hiuksia värjään ehkä 1x/ kk-2kk. ym ym..

hitto toi termiitti tyhjentää mun laukkua...
 
MM-11: Itseasias en yhtään ihmettelis jos hemppa oiskin alhainen. Kohtahan se ois taas
neukkulakin, niin näkee onko se sitten syynä..

Mukava huomata, ett muutkin luottaa maalaisjärkeen nois suosituksissa. Mie oon syöny välil maksamakkaraakin leivän päällä, ja kokista on tullut juotuu jos sitä sattuu olee tarjolla.
Ja muutenkin, nyt sitä ottaa rennommin syömisten/juomisten kaa, kun esikon kohdalla olin
tosi tarkka. En jotenkin jaksa uskoo, että millää ruoilla(en sitten noista korvasienistä, hauesta ym. tiedä, ne nyt eivät kuulu miun ruokavalioo muutenkaa..)ois vaikutusta sikiöön. Uskon, ett kehityshäiriöt johtuu jostain muusta, meidän lapsen synnynnäinen sydänvika ei tullut ainakaan miun ruokavalion takia.

Riikkari: Pisti hymyilyttää tuo kirjotukses vainoharhasista mammoista :D
 
tervehdys kaikille:) ja tervetuloa UUSILLE:)

HIUSTENVÄRJÄYS: Ööö tulin just hiusten värjäyksestä:D mutta tosin kevyt väri ja tumma. ja muutenkaan en värjää kun ehkä 3x vuodessa joten tuskin haittaa lapselle:)

RUOKIENSYÖNTI: Syön sitä mitä tekee mieli tosin en nyt haukea ja noita sieniä muutenkaan syö mutta esim ahventa olen syönyt ja cocista juon jos tekee mieli.kahvia ehkä n.2kuppia pääiväs jos sitäkään:)

ON: ihan hyvä mutta flunssassa 4päivää:) aamuisin saan oksentaa sappi nesteitä mutta siihen se aikahyvin jääkin. flunssa väsyä on ja harvemmin mutta joskus repäisykipuja. Toissa yönä heräsin hirveään vatsa kipuun ja tuntu ku ois ollu tulessa ja olin varma että nyt meni kesken ja menin vessaan niin ..... Ruikkutautihan se sielä:DD ja vainoharhaisena oli pakko koittaa sydän äänet ja hienosti sykki:) maanantaina NP-ultra ja tiistaina neuvola:) kultakin tuulee armeijasta lomille tänään ja 5vkon päästä kokonaan pois:) JEEEE<3

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE:)

mimma & piskuinen 12+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Tervetuloa Uudet!

Repäisykivut Multa löytyy myös noita! Kun nousen sohvalta, käännän sängyssä kylkeä ja viimesin oli kun aivastin, niin ala mahaan kävi todella kipeää! Säikähdin jo hieman, mutta ultrassa oli kaikki hyvin.

Pääkipu Iltapäivisin pääkipu ohimoilla, onko muillekkin tuttua? Menee ohi nokosilla.. Voi johtua myös liian vähästä vedestä.

Samaa mieltä Kellukan kanssa, noudatan myös suosituksia! En nyt ole mitenkään superhyper panikoija, mutta suurinpiirtein kyllä noudatan!

Ihanaa, työviikko ohi ja vkoloppu vapaa! Alkoi kauheesti tekee mieli kebabbia ja hedelmäsalaattia :) Hedelmäsalaattivärkit kotoa jo löytyykin eli sitä teen ainakin illalla ja laitan kynttilät palamaan pitkin kotia :)

kn&muru 13+0 Jihuu, 14 vkoa alkoi :)
 
Minä kans luotan syömisen suhteen maalaisjärkeen, esikoista odottaessa olin vähä tarkempi mitä suuhuni pistin, mutta nyt en oo nii paljoo kiinnittäny syömisii huomiota syön mitä mieli tekee. Vakuumipakatut kalat, maksaruuat ja kokis ei oo ennenkään kuulunu ruokavaliooni eikä kuulu nytkään. Kahvi on jääny itestää pois kun ei vaan tee mieli enää juuoa sitä.

Hiuksien värjäyksestä: Kyllästyin eilen punasiin hiuksiini kun haalistuuvat niin nopeeta ja värjäsin ruskeiksi ja omat hiukseni on myös ruskean sävyset joten tuo juuri kasvukaan ei nyt niin heti rupee häiritsemään. Värjään hiukset yleensä 1x2kk voi olla että nyt piän pitemmän välin värjäyksillä. Esikoisen kohalla värjäsin pari kertaa ja terve lapsi synty. :)

Töistä: mä oon tällä hetkellä työttömänä lapsen kanssa kotona. En tiiä kerkeenkö saadakaan mitään töitä tässä välissä kun mitä pitemmälle mennään mahan kasvun kanssa nii sitä harvempi on valmis palkkaamaan mua. mutta olen asennoitunu siihen et oon tän välin kotona tytön kanssa. Ja katon sitten tulevaisuudessa tän toisen jälkeen niitä töitä ja työuraa pidemmälle tähtäimelle. Kerranhan ne lapset pieniä on nii hyvin voi sen ajan kotona olla lasten ilona.. :)
 
Suosituksista Noudatan suosituksia, mutta itsekin käytän maalaisjärkeä niissä. Vakuumipakatut kalat on mulle ollu itse asiassa varmaan isoin juttu oppia. Syödään tosi paljon kalaa ja graavi- sekä kylmäsavulohi ovat mun herkkuja. Nyt siis kiellettyjen listalla ja sitä noudatan. Kuitenkin esim. kokis, kahvi ja salmiakki on mun suuria paheita ja niitä kyllä olen nauttinut kohtuudella. Jos verenpaine alkaa nousta, niin salmiakkia täyty alkaa vältellä, mutta siihen asti ajattelin kyllä ihan rauhassa syödä jos mieli tekee. Ei siis ole vielä ainakaan ollut verenpaineen yms. kanssa ongelmaa. *koputtaa puuta*
Hiuksia en värjää raskausaikana ja muutenkin välttelen kemikaaleja. Toisaalta olen jo pitkään käyttänyt luomua hiusten- ja ihonhoidossa sekä meikeissä ihan oman itseni takia, joten olen vain jatkanut samaa linjaa. :)

kn071 Voi kun kuulosti ihanilta sun iltasuunnitelmat! Mäkin kyllä laitan kynttilöitä palamaan, että täällä on ihanana tunnelmallista kun mies tulee illalla töistä. :)

Kävin tänään kirpputorilla ja ostin ihania pieniä bodyja, potkareita ja kestovaippatarvikkeita sekä yhden kirjan vauvan ja vanhempien vuorovaikutuksesta. On se sitten mahtavaa, että lastentarvikkeita löytyy niin hyvin käytettynä! Itsekin valikoin vain kaikkein parhaimman näköiset, joissa ei ole pesunukkaa tai muuta ja silti sain ison kasan vaatteita. Onhan se vähän aikaista ostaa tavaroita, mutta mitään isompaa en ajatellut hankkia kuin vasta lähempänä. Euron maksavia bodyja ja muita pikkutarvikkeita ostan aina jos sattuu hyviä löytymään. Pitäisi vielä käydä reissu Ikeassa ja hankkia lipasto, johon vauvantarvikkeita voi alkaa kerätä. Ikean reissu onkin suunnitteilla syksylle.

Ihanaa viikonloppua naiset!
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
kn: Miulla jomottaa koko otsalohkoa ja tuntuu kauheeta painetta silmien takana..
Voi kunpa meniski ohi päikkäreitä nukkumalla, menis ohi ees jotenkin..
Miustakii noi siun iltasuunnitelmat kuulostaa ihanalle :)

Vois itekkii kehitellä illaks jotain, kun mies tulee lätkätreeneist ysin maissa.. :) Olettaen, ett
olo kohenis iltaa kohden..
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-

Yhteistyössä