Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

nyt en taas tykää!! Mulla on ollu aina välillä sellasii vatsakramppeja ja viime raskaudessa niitä oli tosi usein ja nyt sit taas eilen illalla/yöllä tuli :( Se on jotain ihan järkkyy kun mahaan sattuu niin kovin et rupee kyyneleet valuu silmistä ja ei pysty ees liikkuu mihinkään -tätä kestää noin puol tuntii, ja kipu on niin kova et jopa kesken unien siihen herää, sit maha menee aivan löysälle ja vessassa saa istuu toisen puol tuntii ja sen jälkeen ei mitään muuta ku armoton väsymys. Ihan ku joku pika mahatauti. Mä oon yrittäny miettii mikä näitä aiheuttaa ja olin melko varma et mäkkärisafka ku edellisessä raskaudessa toi tosi usein tuli mäkki päivän jälkeen -mut eilen en syöny mitään rasvasta tms.joten en tiedä. Tosi inhottavaa jos nää kohtaukset taas alkaa!

Hitsi tänään ois hommaa ku tiistaina 1v bileet ja huominen menee töissä...täytys vaan löytää motivaatio |O

Kerrottiin muuten 4v:lle tästä vauvasta joka sit lärppi mummille ja ukille ja siskolle :D Saa nähdä osaako olla hiljaa noissa juhlissa...
 
Poksista 13 viikkoa täynnä :)
Ihanaa 12 tuntia yöunia alla..harvinaista herkkua. Pitää jatkossakin mennä kasilta yöunille:)

Liikkeistä, kyllä tuntunut jo viikon verran hipaisuja ja kuplintaa vatsalla, yleensä aina syönnin jälkeen ja iltaisin.

Huomenna haetaan britaxin rattaat:) ja perjantaina uusintaultra:)

H&mörrykkä 13+0<3
 
Elikäs..jos sitä vihdoin uskaltaisi ilmoittautua kun ekassa neuvolassa täti niin vakuutteli että riski olisi jo ohi vaikka viikkoja onkin kasassa vasta 11+3. Varhaisultrassa kävin 8+1 (lääkäri ilmoitti koon vastaavan 8+5) ja näkyi sykekin. Hankittiin nyt sitten kotidoppleri ja sillä on joka päivä kuunneltu pienen sydämen hurjatahtista pompotusta =) 8.9 olisi eka virallinen ultra, en malta odottaa, siellä pieni näyttääkin jo varmaan ihmiseltä! :)

Pahoinvointi on onneksi jo pääasiassa mennyt ohi..

Eli laskettu aika olisi näillä näkymin 15.3. Ensisynnyttäjä, kolmas odotus kylläkin. Viime vuodelta takana rypäleraskaus joka oli aivan kamala kokemus. Minulla ikää 28 ja synnytyssairaalana OYS. :rolleyes:

Pahoittelen mutta tekstin muokkaus ei jostain syystä toimi enkä siis saa tekstiä siniseksi..
 
Viimeksi muokattu:
sunniee ootko keksiny mitään mikä auttais kipuun sillä hetkellä kun sattuu? se on ihan tuskaa!!

Mä oon aika hyvin aikataulussa ku osittain jo siivottu ja kakkupohja tehty -ei puutu ku loput.. noita leipomisia nyt ei pysty muuta tehä mut siivoomista olis kyl. sit ku tietää et kuitenkin joutuu viel tiistaina siivoo uusiks ni onpa motivoivaa..
 
Heissulivei!

Mitäs meidän sunnuntaihin kuuluu? Eilen ja tänään ollut vähän hiljasempaa täällä :( Onkohan joku riippuvainen teistä? :D

Tervetuloa Jadeza! :flower:

Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia vatsassa, jos jotain kuplii ni se on mun suolisto :LOL:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

kn&murunen 13+2
 
Laretzki
En "saanut" lähteä miehen mukaan salille, koska paino pudonnut viikossa kilon ja nyt mies pelkää ettei ruoki mua kunnolla :"D :LOL:

Ja oon tänään tehnyt niin pieniä tumppuja, etten mitenkään pysty käsittämään sitä, ettei ne todennäköisesti kuitenkaan ole liian pienet...:O
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:
Musta on niin ihanaa ku meiän joukko kasvaa vieläkin, montakohan odottajaa meitä jo alkaa olemaan?

-Bambi- olet ollu kovasti ajatuksissani, ja aivan ihanaa kuulla et sydänäänet kuuluu ja kaikki on siltä osin kunnossa :heart: Vieläkö sulla on sitä vuotoa? Tuli nimittäin mieleen et mun yhellä tutulla oli istukka todella lähellä kohdunsuuta/osittain sen päällä ja sen takia vuoti... Jäi muistaakseni saikulle jo rv5 tms. Toivottavasti sulla ei enää sitä vuotoa ole ja pääset nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin :)

Täällä olikin jo useat käyny np-ultrassa :) Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista ja Jenddelle suuren suuret onnittelut tuplista :heart:

Liikkeitä en oo varmaksi tuntenu. Mulla epäillään et istukka ois tuossa etuseinämässä, joka tietenkin vaimentaa liikkeiden tuntemista. Muutamia kertoja oon kyllä ihmetelly erikoista kutina-kuplintaa tietyssä kohdassa vatsaa. Välillä kutisee, sit rauhottuu ja alkaa taas uudelleen, tuntuu kivalta :heart:

Ootteko muuten ajatelleet rakentaa miehillenne isyyspakkausta? Mä oo jo alotellu sen kokoomista. Musta on kiva antaa iskälle jotain mitkä yhdistää pientä ja isukkia :)

Tänää taas poksutaan 14+0, joten **POKS** **POKS** :)
Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä et kyllä me tästä vielä vauva saadaan, vaikka vielä jos viikon odottelis rauhassa ja ens sunnuntaina voi huokasta kun edellisen pienen "ikäväpäivä" on ohitse. Ei se, ei enää voi toista kertaa tapahtua :heart:

Äsken poksumisen kunniaksi kuunneltiin sydänääniä ja ne löyty heti kun anturin laitto samaan kohtaan mistä ne viimeksi löyty, kylläpä oli ihanaa :heart: Pieni mennä polski menemään ja potkeskeli sen verta reippaasti et korviin ihan sattu ku se möykkäs :D Äitin ja isin oma pallukka :heart:

Miten teillä jo vatsat näkyy? Ois kiva nähä millasia mahatuksia teillä jo on :) Lupaan laittaa oman kuvani tänään kuhan saadaan se miehen kanssa tuossa otettua... melkonen möhkäle tää jo on eikä kauaa enää vaatteilla peitellä :D Viikonloppuna ois sukulaisen hautajaiset ja kai se pittää alkaa jo pikkuhiljaa noille sisaruksille ja äiteelle asiasta puhumaan :heart: Toiset on niin autuaan tietämättömiä vielä :p

katso liitettä 13493
Rv 10+1

katso liitettä 13494
rv 11+1

katso liitettä 13492
rv 14+0

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 14+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki mä sorruin täss päivänä eräänä tilailemaan lastenvaatekankaita netistä :p Tästäkö tää nyt alkaa? Kauhee ompeluvimma :p Voiku osais neuloo tarpeeks hyvin niin vois jotain pieniä tumppuja tms. tehä valmiiksi :heart:

Huomenna kirpparille metsästämään henkkamaukan vanhaa ruskeaa nallepukua, mä niin tahon sen!
 
sunni
memelisa, meijän h&m:llä oli viel kk sitten niitä nallepukuja myynnissä, meinasin ostaa,mut en uskaltanut, jos siel vielä on,niin taatusti ostan :)


Huh kun on ollut vauhtiviikonloppu, tullut ulkoiltua niin paljon että ihme kun vielä hereillä kestän.
Sieniä ja puolukoita JA mustikoita saatu reippaasti ja niitä onkin ollut mukava laittaa pakkaseen.

Onko kukaan muuten huomannut keitettyjä perunoita syötyään et mahaan alkaisi sattua? oon laittanut merkille tänä kesänä joka kerta niitä syötyäni että mahaan sattuu. Vissiin oisko se tärkkelys joka ei käy?

Huomenna kirppareita kiertämään ja toivottavasti tekis nyt sitten löytöjä :)
 
nallepukua myynnissä ainakin hm kidsissä helsingissä. :) ostin pari viikkoa sitten xD

meillä on jo paljon vauvanvaatteita, monessa koossa... :whistle:
se on ollu jotenki terapiaa näiden vuotojen kanssa.. on tullu nii hyvä mieli ostaessa vaatteita... vuodot on vähentyneet, mut vielä välillä tuhruttaa...

memelisa, selvästihän sulla masu alkaa kasvamaan!
 
Viimeksi muokattu:
sunniee Onnea ihanista ultrakuulumisista! Suloinen ultrakuva! :)

jadeza Tervetuloa! Ollaan sitten ehkä samaan aikaan OYS:ssa, koska mullakin tämän hetken tietojen mukaan la 15.3. Voi toki vielä np-ultrassa ens torstaina muuttua. Mut olispa hauskaa ku ois joku muukin tästä pinosta samaan aikaan! :)

kn071 Hih! Mullakin kuplii kyllä ihan muut jutut ku vauveli massussa! Suolisto poksuu niin kuin aina. Laktoosi-intolerantikko kun olen. :D

-Bambi- Onnea sydänäänistä! :flower: En itse enää oo omista vuodoistani huolissani. Kuitenkin jo niin pitkälle päässyt raskautta ja useaan kertaan päässyt varmistaan, että kaikki on hyvin. Älä säkään oo huolissasi! :hug:

Memelisa Ihana vauvamasu jo sulla! Ja mulla ei näy yhtään mitään. En jaksais oottaa. Isyyspakkaus on kiva idea. Ehkä itsekin innostun sellaista kokoamaan.

Neuloin parit villavaipat tänä viikonloppuna, toiset merinovillasta ja toiset hahtuvasta. Innostuin taas pitkästä aikaa neulomaan ja tilasin lisää merinolankaa netistä. Viikonloppu on mennyt vaan kotona laiskotellessa. Ens viikolla on naurettavan vähän koulua, eikä yhtään töitä. Mitenhän sitä saa itseään niskasta kiinni, että tulis ees jotain tehtyä. Torstain ultraan on vielä niin pitkä aika..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja jadeza
Huhhuh, täältäkin.
kova viikonloppu, muutto... nukkua ei saanut, koirille ei olla keksitty vielä mitään paikkaa minne laittaa kopit ja systeemit ulos joten ne päätti ulvoa koko yön!! :mad: he ei tykänneet juoksuvaijereistaan.. nyt sitten on muuton lisäks vielä uni velkaa taas kuin vauva vuotena.. Esikko on ihan sekaisin koko yön ja leikki 02 yöllä : / mies vaan nukku ja sano ettei häntä oo mikään häirinny, tyypillistä..
No sanompahan vaan että voihan väsymys!

Asiasta neljänteen: raskauden aikaisesta lääkityksestä sairauksiin

kellä on jokin mihin pitää ottaa lääkettä?
Mulla on migreeni ja oonkin tässä kipuillu kun mulle neukkulääkäri määräs tavallista panadoolia joka ei auttanu ekassakaan raskaudessa!! nyt sitten selvittelin että voiko vanhaa triptaania käyttää ts. imigran. toisille on sanottu tayssista saakka että voi jos ei paljoo joudu käyttää, toisille vaan tyyliin litalgin(munuais-virtsatie kipuihin) tai just panadol. mulla annostus on vaan se 25mg kun maksimit voi olla jopa 200mg:kin!! joten te jotka kärsitte jostain kivuista, mitä teille on sanottu?

Vaunuista:
En ole vielä katsonut, luvan olen saanut mieheltä katsoa ihkauudet kyllä!! pinnasanky haetaan "sitten joskus" ja muu melkein onkin tallessa.
Mikäs on jos ei halua kuin n.250 maksavat vaunut/yhdistelmät alesta(sen verta katsellut), onko niissä vaara että hajoavat ennen vuoden ikää? kun en noista vaunuista tiedä yhtään mitään, esikolle saatiin tosiaan mutsin kautta jotkut perintohöskät.

sitten aika mielenkiintonen:
Millaiset välit anoppeihin ym sukulaisiin?
Meillä en ole enää tekemisissä omat äitini kanssa( juo ) ja miehen äidin kanssa puhevälit kyllä mutta muu on liikaa.
onko teitä onniteltu niin että tullut hyvä mieli?
laitettiin fb:hen( ei niin hehkeetä) kuva ultrasta ja kerrottiin vauvasta, pienen pieni osa kavereista onnitteli ehkä n. 8 kpl ja omista sukulaisista n. 4 ja miehen puolelta vaan 1!!!! olenpa suosittu! :LOL:

kengu 12+5
 
Huhhei, nyt on kotiuduttu \o/

Ruokasuosituksista: Mun ruokavaliossa ei paljon ole muuttunut... Mikropizzan lämmitän (harvoin kun syön, niin syön kylmänä normisti), aurajuustoa olen vähentänyt, kahvin juon vain aamulla, maksamakkaraa syön harvemmin kuin normaalisti ja pakastevihanneksia salaateissa en syö. Eli kyllä mä aika lailla vissiin niitä noudatan, mutta hirveen moni suositus ei koske mua kun ei ole käytössä kyseiset aineet. Niin ja raejuustoa syön, mutta ainakaan mun saamissa suosituksissa sitä ei mainita edes missään.

Sain kummitädiltä turvaistuimen ja pinnasängyn. Kahden vaiheilla olen tuon istuimen kanssa, kun haluisin kuitenkin semmosen telakkamallisen. Toi on ihan perus noin vuoden vanha Britaxin etupenkkimalli. Pinnasänky on _just_ semmonen wanha kuin halusin <3 Siin on vielä semmoset palllot pinnoissa :D

Kestovaippapäätös on nyt viimeistään kypsynyt, kun sain samaisesta paikasta pakan kestovaippoja. Täti oli laskenut, että vuodessa säästää 2000e kestoilulla, summaan oli laskenut pesukulut sähköineen. Toi laskelma on muutaman vuoden vanha, mutta kai sitä vieläkin säästää :D

Olis töistä pitkät vapaat ja olis aikaa siivoilla ja vihdoin kutoa pikkuisen villasukat valmiiksi. Muutamassa tunnissa tuli pienen pienet lapaset ja 1,5 villasukkaa, sitten jotenkin into lopahti ja nyt roikkuvat tuossa odottamassa. Onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa :popcorn:

Kengu Me ei olla vielä julkistettu asiaa naamakirjassa, enkä tiedä julkistetaanko... Mutta jos, niin tuskin sinne ihan hirmuna onnitteluja tulee, kun kaikki tärkeät tietää nyt jo, sit vaan vähemmän tärkee saa siellä tiedon :D

Tänään poksahdettiin kaksinumeroisille!

Mariaja & Päärynä 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Lääkkeistä
Mulla on onneks sellanenn tilanne et mulla ei onneks tartte lääkkeitä syyä. Katotaan nyt pitääkö tässä alkaa jättää maitotuotteet pois ku tuntuu et hirvee pieretys tulee maidosta ja piimästä :(

Vaunut
Vaunuja en oo ees ruvennu kattelemaan. Me saadaan kaverilta lainaan emmaljungan nitrot, mut omat kyllä haluan! Pitää vaan kattoo sopivaa saumaa onko rahaa mennä ostelemaan, ens kesänä ne häätki tiedossa. Huh... rahanmenoa riittää aika kivasti :D Eli vaunut katellaan sitte varmaan ens syksynä ku uudet vaunut tulee ni tän vuoden mallia varmaan sit metästän :)

Välit anoppeihin
Mulla on aivan ihanat välit mun miehen vanhempiin. Oma isäni on menehtynyt 2007 ja hän on ollut aina hirveen eristäytynyt, joten appiukkoni on mulle kuin kakkosiskä! :heart: Anopinkin kanssa toimeen tullaan mut enempi mä tuosta miehen iskästä tykkään :)

Nallepuvusta
Joo, mä tiiän et henkalla on nytki vastaavaa nallepukua myynnissä. Löytyy valkosena ja vaaleanruskeana.. se viimevuoden malli vaan oli ihanan tummanruskea! Mä niin tahon sen! Ajattelin käyä tuon valkosenkin ostamassa et on ees joku ja jos sen tummanruskean jostain löydän niin sit mulla on niitä kaks :heart:

Masusta vielä
Osahan tuosta meikäläisen pötsistä on ihan omaa rasvaa, ku ei tuo masu päässy ihan littanaksi kevään aikana, mutta ei siinä hirmusia oo... Työkaverini sano mulle et "ei se vielä mihinkää näy" (samallaisessa tiukassa paidassa) ku vitsailin sille etten ostoskeskuksessa halua jäädä masun kans kavereille kiinni ku ei tosiaan vielä olla ku muutamalle ystävälle puhuttu :p Mut vähän outo oli tuo mun työkaverin kommentti... Mut tuskin tarkotti sitä niin ku mä sen nyt tässä irrotan asiayhteydestä, mut vähän jäi hampaankoloon ihmetyttämään.

Mut nyt syömään aamupalaa, pakkailee kassi uimahalliin. Tänään onki touhupäivä ku käyn taas vaihteeks henkalla ja maukalla, pitää ettiä sopivat hautajaisvaatteet ja sit kaverin ja sen vauvan kanssa käyä vielä kirpparilla seikkailemassa :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 14+1
 
Huomenta huomenta !

Voi täällä on alkanu pesän rakennus vietti makkarissa vaihtu järjestys ja nyt olisi tila häkkisängylle...
Huomenna on se iso päivä kun saan kertoa lapsille :heart: samalla vauhdilla saa sitten anoppi ja äitini tietää...

Mulla on muutama lääke joita syön ja jo ennen kuin aloitimme yritystä otin selvää kuinka lääkkeiden kanssa mennään ja kaikki on kunnossa viimeisien kolmanneksen aikana pitäisi vähentää/lopettaa, syön masennuslääkettä olen syönyt jo monta vuotta ja varmaan syönkin vielä monta vuotta, hankala masennus puhjennut jo kahdesti ja sen kanssa en enää uskalla leikkiä uusiutumis riski on niin suuri ja se että kun se uusi on se aina rankempi ja hankalampi.

Välilöistä:

Anoppiin: ja mieheni puolen sukuun aika mielenkiintoiset eivät ole kovinkaan läheisiä keskenään kaiken kaikkiaan serkukset ei pidä minkäänlaisia yhteyksiä... anoppini on ollu mulle aikoinaan kamala tilanne meni pahimmillaan siihen että mieheni ja hänen veljensä joutuivat katkaisemaan välit kokonaan nyt hieman rauhoittunut mutta hankala ihminen yhä...

ja sitten minun sukuni aivan ihania ja paljon ollaan heidän kanssa tekemisissä miullaon paljon serkkuja ja nautin kun ollaan porukassa ero ajoilla ei ole väliä aina kun tapaamme on kuin olisimme eilen tavanneet

vaunut oon niin kattonu emmaljungia ja semmoiset aion hommata, odotan veronpalautustietoja vuoden 2008 malleja oon kattonu semmoiset hopea mustat, ekalla ja tokalla oli myös emmaljungat mut tuli myytyä itten kaikki pois ja ehdottomasti duo edge malli, kova koppa on aivan ehdoton minulle ja sen ulkonäöstä pidän.

Aurinkoista viikon alkua kaikille :heart:

minnarun&pitkäsäärä 12+5
 
nallepuvuista.. meil on vissii 4-5... en oo yhtään friikkinä niihin :ashamed: mut meil on erikokosii ja -laisii ja vanhin on ton 4v:n vanha.

vaunuista minen tiiä!!!! Eilen kattelin netistä mut mut...jaa-a.. tuplat tulee ja niihin on jotain kriteereitä mut sit varmaan noi emmaljungat myydään pois ku kaikki ei mahdu, eikä oo tarvetakaan. Sit on kuitenki noi gracon matkikset- joihin voi kumman tahansa laittaa yksin ja brion racet. Et kai me yksillä tuplilla pärjätään.. ku toisaalta oon miettiny sitäkin et ku mäkin liikun paljon noiden kaa yksin ni mahtuuko sit isommat tuplat autoon -pitäskö olla matkikset lisäks... AAARGH!! Täytynee ehkä käydä vähä kattelee joku pvä kuhan ehtii ni ihan livenä -vähä toi netissä selailu sellasta ja tällasta..

anoppijoo-o... löytyy :D erikoinen tapaus...yleensä lasken sataan viimeistään tunnin päästä siitä ku ollaan menty samaan paikkaan missä se on. Siitä ei ota selvää onko se lintu vai kala -esittää hirveesti enemmän, (ja mä vihaan teeskentelijöitä!) esim.nää mun lapset(2 vanhinta) ni antaa ymmärtää et on ihan ok et sen poika on niille "isäpuoli" mut sit taas monessaki asiassa sulkee ne ulos meiän perheestä..esim.tehtiin sille joululahjaks kalenteri valokuvista, jossa siis vaan muuten tän sen mummotettavan kuvia, mut yhessä kuvassa näkyy myös tää mun 4v ni leikannu sen 4v:n kuvan siitä pois, eli kuva nyt vaan puolikas..sit viel alkaa valehdella et leikkas sen takii et oli niin hyvä kuva mut tajus vasta puolessa välissä et se kalenteri menee rikki ni ei sit leikannukaan kokonaan -sitähän ei ois voinu paikata jos näin ois ollu -vaan se täyty irrottaa kokonaan se leikattu osa.. Ja mies tietysti usko mitä äitisä sano -tottakai ku äiti sanoo niin :confused: kaverillekin kerroin ton episodin ni sekin repeili ihan 6-0 et kuin teeskentelyy.
Ja samaa se on muakin kohtaan, tavallaan tullaan toimeen mut sit taas voin vaan kuvitella kuin paljon paskaa puhuu seläntakana -täys kersa!! Mut ehkä yks positiivinen asia, se oli mun äidille sanonu et haluis et tehtäis toinen lapsi kun hällä ollu vaan yks ni ois kiva tietää millasta se on (eli MEILLÄ kun ei ole kuin 1..taas putos noi mun meillä asuvat pois..), ja haluis nimenomaan et sen poika tekis sen mun kaa eikä ois vaan joku satunnainen pano... (aika karuu tekstii äidin suusta, oman lapsensa käytöksestä puhuttaessa :D mut kaipa hän näkee pojassaan pojan isän.. )

Hitto ku tulee taas tekstii :D :D pitäs lähtee viemään muksut hetkeks äitille hoitoon ku mies töissä, ja ite lähössä illaks töihin, ni tehdään hetki päällekkäin töitä.

pikkumökö + ??? 11+ 2... 4pvää aikaa käydä verikokeet... iiiks..
 
Lääkkeistä Täällä ei tarvita lääkkeitä mihinkään tiettyyn, panadolia sillon tällön pääkipuun :)

Vaunut Täällä ollaan vieläkin niin onnellisia tilaamistani vaunuista et en taho nahoissani pysyä! :D Tänään pitää viel soittaa uudestaan siitä duopussin väristä.. Ainiin, äitini ja isäni ilmoittivat että haluavat osallistua vaunuihin 300e, mulle käy :)

Memelisalla ihan selvästi jo massu näkyy! :heart:

Lilli88 Minä kans laktoosi-intolerantikko! :D Minä en mikään ompelia/neuloja luonne oo, mut oon miettiny et osaisinko jotku pienet töppöset tehdä :)

Anoppi/Sukulaiset Anoppini ja appiukkoni super ihania! Tuun erittäin hyvin toimeen. Miehelläni 9 sisarusta ja tosi hyvin tulen toimeen heidän kanssa, lukuunottamatta yhtä.. :| Myös oman sukuni kanssa tulen toimeen hienosti ja porukalla on mukava yhteishenki :)

Facebook Täällä ei puhuta facebookkiin mitään vauvasta, ennen ku vauva syntyny ja saadaan laittaa mitat sinne :)

Pakastekasvikset/vihannekset Miksi ei saa syödä? Mää en oo tienny.. En tosin nyt oo syönykkään..

Vauvantavarat Vaunut tilattu, saadaan ne kuukauden päästä ja turvakaukalo täytyy ostaa, muuten saadaan ihan kaikki mieheni sisaruksilta ja omalta siskoltani! Jotain haluan itsekin ostella kuten vaatteita, hoitoalustaa jne. Vauvan hoitopiste tulee kodinhoitohuoneeseen koska meille ei mahdu makkariin sekä hoitopöytää että pinnasänkyä. Kodinhoitohuoneeseen ostetaanki uus valkonen lipasto vauvan vaatteille :)

kn&muru 13+3han se oli..
 
Tervetuloa Jadeza!

Onnea uuteen uuteen kotiin muuttaneille ja sunniee ihananista ultra kuulumisista :flower:

Facebookissa en aio julkisesti raskaudesta kertoa. Ehkä loppuraskaudessa laitan profiilikuvan jossa masukin näkyy, kuten tein esikoisestakin. Yksityisesti aion kertoa tietyille henkilöille, kuten työkavereille, jos huomenna ultrassa kaikki ok. Myös mummolle ja tädeille soitan jos huomenna tulee hyviä uutisia. Heti alussa tuli kerrottua jo lähimmille kavereille ja omille perheenjäsenille. Muut saavat huomata kun huomaavat.

Anoppi ja suku: Anopin kanssa mulla on hyvät ja läheiset välit, samoin kuin miehen koko perheeseen. Oma äitini on kuollut jo kauan sitten ja äidin kuoleman myötä välit isän kanssa lähentyivät entisestään. Sukuun on ihan hyvät välit, vaikka en juuri yhteyttä heihin pidä.

Vaunut: Tuplat hankitaan ja tällä hetkellä Phil & Teds explorerit on kärjessä. Ostoksille suuntaan vasta vuoden vaihteessa.

Pakastevihanneksia saa syödä kypsennettyinä, niin kuin melkein mitä vain. En mä kyllä tajua kuka niitä söisi ilman kypsennystä :x :ashamed:

Muoks.
Bambi: Onnea sydänäänistä :heart:

ON:
Huomenna olisi sitten se ultra klo. 8.00!
Eilen oli ihan ok olo aamupäivän ja käytiin koko perheen voimin Nuuksiossa. Ai että evässämpylät maistuu siellä hyviltä :p Illalla olikin sitten taas ällö olo, mutta säästyin oksentamiselta. Tämä päivä sitten alkoikin pää pöntössä :x : / Olo on aika etova, mutta silti lähden tästä leipomaan kaurasämpylöitä, kun tekee niitä niin mahdottoman paljon mieli, nam!

Sipsunen & SV 10+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lilli Ihanaa että sulla alkaa vuoto jo loppumaan ja kaikki on hyvin :)
Ihania ultrakuulumisia taas ollut!:flower:
Mahtava idea tuo miehen isyyspakkaus! Harmi vaan mulla ei taida olla siihen tarpeeksi motivaatiota. Jos vaikka miehelle tekisi jonkun kasvu- ja tuntemuskirjan raskausajasta. Tuntuisi enemmän minun jutultani :)

Lääkkeistä Raskauden aikana syönyt vain yhden Pamolin, muuten syön lääkkeitä vain kun olen oikeasti kipeänä, enkä keksi lääkkeetöntä apua kipuun. Mahakipuihin mulla on auttanut vehnätyyny, lämmin rentouttaa mukavasti kasvukipuja :)

Vaunut edelleen harkinnassa, mutta pinnasänky on tiedossa. Sellainen n. 40 vuotta vanha sänky, joka on hyvässä kunnossa :)

Eläinpuvut Näin markkinoilla kettupuvun! Se oli niin ihana, mutta kallis, joten ajattelin etsiä sopivan kankaan ja viedä anopille ommeltavaksi :) Muutenkin kaikki eläinaiheiset puvut on ihania.

Sukulaiset Anopin mielestä hänen poikansa ei tee koskaan mitään väärin. Viimeksi kylässä ollessaan alkoi neuvomaan miten minun tulisi hänen poikansa kanssa keskustella. Mitä minä sille voin, että sen käytös saa mut usein näkemään punaista, erityisesti silloin kun mies ei voi kertoa että se jääkin meille pitemmäksi aikaa kylään, ja olen todella räjähdysaltis ja äkäinen sen takia. Eikä hän ole kuulemassa miten me keskustellaan asioista ilman kun hän on paikalla sanomassa vastaan joka asiasta, vaikka ne eivät hänelle kuuluisi. Jos alamme kaupassa neuvottelemaan että onko miehellä varaa ostaa jotain, niin hänhän on siinä heti sanomassa, että kyllä tuo on tarpeellinen/hän antaa rahat ostokseen jne. Sitten valittaa kuinka hänellä on vähän rahaa.. Muuten miehellä ei kamalasti sukulaisia ole. Minun puoleltani ovat ottaneet miehen hyvin vastaan. Eipä ne muutakaan voi, kun olen kerran itselleni tämän miehen valinnut :D

FB Naamakirjaan en ole ajatellut mitään raskaudesta laittaa. Kaikki joiden tarvitsee tietää, tietävät jo asiasta. Muut saavat tietää viimeistään synnytyksen jälkeen :)

Huomaa aamulla nukkuneensa mahallaan, kun maha on todella kosketusarka. Eilen olin todella väsynyt kun lauantaina tuli tehtyä paljon pihatöitä kämpän myymisen takia. Mutta nyt voi kämpän myydä hyvillä mielen, kun pienellä laitolla sai etu- ja takapihan näyttämään kuin uusilta :)

hepuhi:heart:käpy 12+2
 

Yhteistyössä