Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

kirikaze: miten sulla on noin paljon viikkoja kun sulla on 1.3 la,ja mulla 6.3 mut mulla on viikkoja vasta 12+6 =) onko laskuvirhe paholainen? :D


tänään tuntu kupilimista ihan päivän mittaankin jo :heart: ihania pieniä pulputuksia,oi että ! en malta oottaa et tuntuu käteen saakka potkut taas :)

tosiaankin ihania masukuvia teillä ! lisäisin omani,mutta ei aijaa edelleenkään toimi mulla :(

pakko painella nyt nukkuu,karmee väsymys !
öitä naiset,ja pikkuiset !

sunniee ja vilperi 12+6,ihan kohta poksuu!!
 
Hirveesti tätä tekstiä tulee!
Niin että hyvää maanantai iltaa vaan mammat!

Täällä on niin epätodellinen olo tän raskauden kanssa että ei tie pitäskö itkee vai nauraa. Miten tää voi olla näin helppoa? laatta kyl lentää kerran/kaks päivässä, mutta se on vaan että mennään vessaan ja sit olo helpotttaa.. Ei mitään draamaa. :D
Kyl tää enempi itkettää. Mä oon varmaan tulossa hulluks, sellanen tutina on.

Isyyspakkauksesta:Ekan kanssa tein ja isä oli ihan pihalla ku sen sai. Ja mähän itkin silmät päästä ku toinen ei "välittäny". Siihen päälle siis olin laittanu sisällysluettelon ja se vaan luki sen jumalauta. Ja mä kun olin monta kk sitä valmistellu. On kyllä jälkeenpäin sanonu että se oli ihanaa jne. mut ei auta. Mä olen verisesti loukkaantunu. :D
Olin ihan pihalla ku mun mies on tosi "herkkä" ja aattelin että se ois liikuttunu.
Joten siis tällä kertaa en tee.

Kengumamma: Mull aon kovaa migreeniä ja lääkkeeks sain jonkun voltaren jutun "kunhan lupaan etten käytä monesti ekalla kolmanneksella enkä ollenkaan kolmannella kolmanneksella". Sitten ootko kokeillu sitä panadol compia? poretabu jossa on vähän kofeiinia? Mua ei oo koskaan panadolit auttanu mihkään, mutta toi panadol comp pore auttaa tosi usein ku ottaa ajoissa ja sen 2 poretta kerralla. Viime raskaudessa kävin 3 kertaa migreenin takia sairaalassa, olin kaikilla kerroilla kärsiny monta päivää ja sitten aina joku ilta meni ihan yli ja itkin vaan, sillon mies aina ties että vaimo autoon ja menoks. Eipä tarttenu kertaakaan odottaa lääkäriä, vaan tyyliin heti ovell aoltii vastassa paarien kanssa ja piikki kädessä. :D
Tosta panadolista sen verran että mä joudun ottaa ainakin kerran päivässä kaks kipaletta ja se ottaa päähän, mutta neuvolantäti kyllä lohdutti että on aivan turvallista. Isompi ressi tulee vauvalle jos mamma kärsii kivuista 24/7.

Sit noista vaunuista/yhdistelmistä. Mä luulen että alestakin voi löytää hyvät. Mutta tärkeetä on mun mielestä että pääsee kokeilee. Mä ku tota ekaa ootin ni katoin netistä aivan ihanat ja halvat vaunut ja ku menin kokeilee ni oli ihan paskat. me tosiaan ulkoillaan paljon ni vaunujen piti olla hyvät.

Ruokasuosituksista: Pyrin noudattamaan, mutta en panikoi jos satun jotain kiellettyä suuhuni ottamaan. Viimeksi söin noin kerran kk maksamakkaraa sen pienen tuubin ja viikon kesti. Yhden voileivän päälle sitä lisäsin aina aamuisin.

Välit anoppiin ja appeen: Meillä on tosi hyvät välit. Kerran viikossa suunnilleen käydään kyläilemässä ja aina on tosi mukavaa vaikka ollaanki ihan erilaisia. Mun miehen vanhemmat ovat siis oikein uskovaisia. Mutta molemmat kunnioittavat toistensa valitsemaa tietä (herkkää)..
Miehellä myös 13 sisarta ja kaikkien kanssa tuun hyvin juttuun. Ja toisaalta mies tulee tosi hyvin juttuun mun perheen kanssa, yhen mun veljen kanssa on ihan bestiksiä :D.

Pakastevihanneksista: Eikö ravintoloiden salaattitiskien baby-porkkanat ja hemapa todellakaan oo ku sulatettuja? Mä oon aina, vaik en oiskaa raskaana pitäny itsestään selvänä että pakastetut vihannekset pitää aina kuumentaa... :/

KN: Meillä britax tuolla jalustalla ja on ollut huippu! En muista hintaa, mutta ehdottomasti hintansa väärti. Me oltiin kolarissa kun Poika oli 3kk ja saan kiittää että oli hyvä kaukalo. Ite kävin monta kuukautta fysioterapiassa niskan takia ja vieläkin kipuilee välillä, mutta poika on kunnossa ja se on tärkeintä.
Mulle on tästä kaukalo ja istuin asiasta tullu aika "punanen vaate" tuon kolarin jälkeen ja en ymmärrä ihmisiä jotka säästää noinkin tärkeässä asiassa. Siis vaikka kaiken muun jättäisi ostamatta, mutta jos autolla ajetaan niin isuimen pitää olla paras mitä siihen autoon on saatavilla. Ihan uskomattomia tarinoita oon kuullu miehen kaverilta joka omistaa erään liikkeen joka on noihin lastentarvikkeisiin erikoistunut... Pistää aina niin vihaks. Mutta kaipa tuokin asia on sellainen, että monet ei sitä tajua ennen kuin itse joutuvat sellaiseen onnettomuuteen missä kaukalo on ollut pelastus.
Tsori avautuminen, mutta tää on niin tätä :D

Lare: Onnea uudesta kodista!

Facebook: Aion laittaa np-ultrakuvan sinne, samoin tein esikoisesta. Eipä tartte miettiä kuka tietää ja kuka ei.

me ollaan lähössä alanyaan lokakuun alussa ja mua hirveesti jännittää tuo syöminen sielä. Siis mitä ihmettä mun oikee pitää varoa sielä? Eikö mitään salaatteja saa syödä tai jäätelöä tai mitään? Onneks on viel neuvola ennen matkaa ni kerkiin sit sieltäki kysyy neuvoja.
En ressaa syömisiä täällä yhtään, mutta sielä. Hotellilla meil on puolihoito ja mistä ihmeestä mä tien että ne ruuat on hyviä?

Jaahas.. pitää vissiin lähtee nukkuu, mies lähti nukuttaa poikaa tunti sitten, piti mennä sen jälkeen saunaan, mutta on tainnu poika nukuttaa isänsä jo :D
Sinne viereen siis kömmin!

Susanna ja pikkunen rv10 POKS! (tänään meidän peipistä tuli sikiö <3 )
 
se tunne kun "ois kai siistii antaa periksi
Toteais vaan kylmästi: "Ei tästä mitään tuu"
Lähtis kävelemään
Painais oven kiinni perässään"..... Mies kinuumalla kinus et josko hän jotain vois tänään tehdä et mulla ei ois huomenna niin paljon hommaa.. no sanoin sit et "muuten siivottu paitsi keittiön ja olohuoneen lattioita ei oo pesty, eikä vessoja. Ja neidin voi laittaa siivoo oman huoneesa ku on ihan kaaos ja jos se neiti haluu leipoo sinne synttäreille mustikkapiirakan ni saa myös sen tehä kuhan käy kerää mustikat." No pääsen töistä klo 20, himassa 20.30... muksut vielä pihalla -keräämässä niitä mustikoita, siivottu tasan neidin huone. Laskin hitaasti sataan ja aloin laittaa pikkupoikii nukkumaan ja siivoomaan keittiön kaaosta. Mies alko sit siivoo niitä vessoja -siinä vaiheessa ku oli 3x iltapala + nukkumaan laitot ym.. + Neidin läksyt tekemättä!!! Ja uudelleen lasku sataan + ulos röökille!!! (ja joo, en oo polttanu yli viikkoon...) No sit ku pojat nukkuu ja neitikin jo huoneessaan, ja olin jo himpun rauhottunu, kysyin että eikö tullu mitään postia?? "-tuli, ne on autossa" AUTOSSA??!! (meiltä on postilaatikolle matkaa n.10m mut eräät käy autolla postin samalla kun tulevat jostain -jolloin yleensä tulee vastaan seuraava ongelma...) "-no ku pojat nukku autossa ni en sit saanu niitä posteja autosta pois.." -just. no ei varmaan mitään tärkeetä tullu? "-en tiiä, ainaki jotai valokuvia.." -just. Sain sit äsken postin käsiini (tuskin olisin saanu jos en ois pyytäny) ja kappas -ultra kutsu...juu ei mitään tärkeetä! Toivottavasti toi yks on töissä sillo ku ei kerta oo mitään tärkeetä!!! Menee vaan niin totaalisesti taas hermo tohon ihmiseen et huhhuijaa... ja voin vannoo et ei huomenna ainakaaan helpota ku tarvii tehä 150 asiaa ennen iltapäivää ja yks pyörii vaan jaloissa...

Anteeks avautumiseni :ashamed: mä vasta harjottelen käytöstapoja..

pikkumökö + ?? 11+2
 
pikkumökö Ihana tuo sun avautuminen :heart: Voin kuvitella tilanteen! Minäki tänään tein ruuan vasta puol 4 et yhdessä miehen kans syödään (vaikka mulla oli koko päivän nälkä ja jouduin vetään välipaloja) no, mies tuli kotiin, se söi nopeempaa ku mä, lähti pöydästä sohvalle makaan ja jätti koko keittiön kaaokseen. NO, mä laitoin kaikki ruuat ym pois ja menin sohvalle kärkkyyn itelleni paikkaa ni mies siihen "et sä tähän ny mahu". Minä ihan raivoissani huusin et vähän kunnioitusta et mä rehkin sille pottumuusia, lindsrtömin pihvejä, sienimuhennosta ja salaattia ja se on niin kiittämätön! sai kuulla kunniansa ja ku lopetin möykän ni tuumas vaan "no, nyt sä mahdut tähän" voi että mua otti aivoon, mut menin viereen :D

kn&muru
 
Menee taas just niinkun elokuvissa: mies kyl pääsee sinne ultraa.. mut mä en :D Täytyy huomenna soittaa sinne et mikä tahansa muu pvä tai aika sillä viikolla käy ku muuten meen töihin vasta neljäks, mut toi ainoo pvä 11:ta.

ja kn miehet on välillä niiiiiin :headwall: :headwall:
 
Hei vain kaikille!

voi, oon yrittäny kovasti tunnustella, mutta en oo ihan varma, onko se vauva vai kuvittelenko. Jotain tuntuu jotain tosi pientä, mutta onko se vaan miun omaa elimistön toimintaa vai onko se vauva, niin en osaa sanoa :D No mutta kohta on nt-ultra!!! Jeij! :D

(ja käytännössä tulin vain poksumaan, vaikka siitäkin on jo muutama päivä)

Hopea ja Alien 12+3 :heart:
 
Tulin vain omanapailemaan ultrakuulumisiani...

Eli np-ultrassa käyty ja kaikki niin kuin pitääkin. Pieni vastasi viikkoja 11+1-2 ja LA pysyi menkoista lasketussa (11+4), eli

mulle voi päivittää LA 16.3

Kiva oli hypätä takaisin alkuperäisiin viikkoihin, kun varhaisultrassa silloin tippui taaksepäin. Nyt vastasi siis täysin ovulaatiosta laskettuja viikkoja.

Niskaturvotus oli 0,44 ja syke 168. Vähän jouduttiin herättelemään kun toinen oli juuri unilla. Kädet silmillä ja jalat ristissä siellä nukkui. Ihan kuten siskonsakin aikoinaan. Kun saatiin hereille niin ihanasti pyörähteli ja ojenteli itseään :heart:

Istukka oli tällä hetkellä etuseinässä ja uskompa sen siinä pysyvänkin, kuten esikoiseltakin oli. Harmi liikkeiden tuntemisen kannalta, kun voi olla että niitä saa odottaa vähän kauemmin.

Veriseulat ja neuvolan verikokeet kävin antamassa myös. Ultraan mulla sattui mitä ihanin kätilö. Sama joka oli esikoisen np-ultrassa mukana vielä harjoittelijana. Onneksi, sillä vastaanotossa istuva kätilö oli kyllä syönyt lautasellisen p*skaa aamupalaksi ja ajattelin jo, että onkohan sama linja ultran puolella.

Myöhemmin muuta. Nyt aamiaiselle nro 2 ja ihailemaan ultrakuvia.

Sipsunen & SV 11+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Kiitos susanna85!!
toi helpotti mua ihan kypällä, tässä just aamusta oon vollottanu miehelle kuinka joudun syömään lääkettä käytännössä koko ajan n viikon väleillä. panadol comppia en uskaltanu ottaa, pakkausselosteessa luki että vain lääkärin määräyksestä vaikka apteekissa sano farmaseutti että saa ottaa. ehkä mä sitten koklaan sitä koska onhan toi imigraani aika stydiä!

pikkumökö
määkin menetän hermoni kans mieheen ja siihen et oon järjestäny rutiinin lapselle, millon nukkumaan, syönnit ja sillee, ni toinen on ihan torvi niissä. onneks se on nyt tajunnu, joskus aikanaan sanoin sille kun esikko oli vuoden nuorempi ja ne lähti mummulaan kylään sunnuntaina, että laps menee nukkumaan sitten kasilta että tulkaa takas siinä kuuelta ni keritään rauhottuukkin.. toinen toi lapsen takas vasta puol kymmenen illalla!!! juu palo käpy kanssa.

Nyt mulla on ihan kauhe, ihan hirvee ongelma, mulla ei ole havaittavaa mahankasvua... ei siinä mitään mutta esikosta ei yläkäyrät riittäny mittattaessa, nyt sitä ei ees näy makkaroiden alta.. paino vaan noussu neuvolassa ja hemppa oli liian!! alhaalla vaan 100!! ja nelisen viikkoa sitten oli yli 130.. esikosta oli verenpaineet aina 130/70 ja nyt on ollu ihan ilman neuvolakoneitakin vaan 100/60 tai yks aamu 94/56, aika nihkee olo tolloin..
Tahtoo masun :xmas:

kengu 12+6
 
Kengu:Vitsi hyvä ku sanoit tosta ettei sais käyttää, mä en oo pakkausselostetta lukenu, muuta ku netistä ja sielä oli yhes paikassa että saa käyttää (sen minkä mä luin) ja sitten muissa että ei. Mä soitin tonne teratologiseen tietopalveluun sitten siitä ja aivan ihana lääkäri vastas. Sano että ei tuosta haittaa ole, että se on se kofeiini joka on se "paha", mutta kun mä en kahviakaan juo ni se lääke on ihan ok, pysyy kofeiinin saanti sallituissa rajoissa.. Sitten vielä se haastatteli muita juttuja tosta päänsärystä ja kehotti puhumaan neuvolassa migreenin estolääkkeestä. Sano että ei se nyt mikään hyvä oo missään elämän tilanteessa syödä särkylääkkeitä joka päivä ja että kannattaa ehdottomasti ottaa esille tuo estolääkitys joka on turvallinen raskauden aikana. Sitten sanoin vielä voltareenista jota lääkäri mulle määräs rv 12 jälkeen ni sano että sitä voi kyl ottaa jo nyt kunhan ei joka päivä. Oli kyl ihan mielettömän hyvä paikka tiedustella asioita! Positiivisesti yllätyin! Mutta ehkä sunki kannattas jutella lääkärissä tosta estolääkityksestä?
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinän äiti
Heips kaikille! olipas kyllä semmonen aamu että huh... oli siis aamulla se neuvola kun halusi kuunnella niitä sydänääniä kun ei viimeksi kuulunut. ei kuulunut vieläkään, ja täti sitten laittoi heti ajan toiseen paikkaan jossa paremmat laitteet+ultra. ennen sinne lähtöä esitti vielä tilaston kuinka moni raskaus päättyy keskenmenoon, ja että sikiön kehitys on voinut pysähtyä ym. minä sitten itkua tuhertaen lähdin tuonne toiseen paikkaan. siellä odottaessa tuli hoitaja kysymään että saako hän kokeilla kuunnella sydänääniä, kun heillä kuitenkin paremmat laitteet. no, hyvä että ehti saada doplerin paikoilleen kun alkoi jumputus kuulua, ja sanoikin että ei voisi paremmat sydänäänet olla! kaikki siis hyvin, ja ihan helpotuksen itku tuli=) takana kuitenkin nuita keskenmenoja niin heti aloin varautua pahimpaan. mutta kaikki nyt siis hyvin, joten sen kunniaksi poks 11!!

maruli rv 11+0
 
Nyt ei tule muuta kun omia kuulumisia kun on edelleen ihan sekaisin...

Ultrassa siis aamulla olin ja pelotti ihan kauheasti että Mantti ei ole tälläkään kertaa enää hengissä. Mutta oli se! Kaikki näytti hyvältä, turvotus oli vaan 0,5 ja mittojen mukaan olisi vähän isompi, 12+4 mutta la ei muuttunut. Hoitaja oli aivan ihana, mukana oli lääkäriharjoittelija jolle selitti koko ajan tarkasti mitä näkyy. Mulla on voimakkaasti taakse kallistunut kohtu, joten sai tosi kauan ultrata ennen ku mitat sai otettua, mutta onnistui vatsan päältä kuitenkin ok.

Mä en voi uskoa että me voidaan oikeasti tällä kertaa saada vauva kotiin asti! :heart: Harmittaa kun mies ei päässyt töiltä mukaan, ehti kuitenkin sairaalalle ultran jälkeen ja näki heti kuvat.

Kova flunssa iskenyt, mutta vähät siitä, tää on Ihana päivä!

Imoen & Mantti 12+0

Sipsunen, Onnea sinnekin!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Iloisia ultrakuulumisia tältäkin suunnalta. Oli se vaan niin IHANAA nähdä pikkuinen vatsan sisällä. Nukkui aluksi hänkin, ja vähän säikähdin kun ei yhtään liikkunut, kunnes erotin sydämensykkeen. Herättyään möyri ja uiskenteli edestakaisin. Kyllähän siinä kyyneleet nousivat silmiin ja liikutuksella pientä seurasin. Kaikki oli kunnossa: nt 0,8, leposyke oli reippaat 160-170 ja koko vastasi viikkoja, päivän verran oli viikkoja isompi, mutta lasketuksi ajaksi vahvistettiin 16.3. Olen niin onnellinen ja helpottunut. :heart:

Loretta ja Möllykkä 11+6
 
Ihana päivä tänään krroin töissä esimiehelle ja näytti silmin nähden onnelliselta miun puolesta ja esimies on tosiaan mies, no äsken kerroin lapsille ja lapset on ihan sitä mieltä että prinsessa ruususta äiti kantaa masussa joten nimimerkki menee vaihtoon... näin vain pikaissti

minnarun&prinsessaruusunen 12+6
 
Kiitos Memelisa ja Sipsunen tsemppauksista! <3 Vähän on tällä hetkellä parempi mieli, kuin eilen. Ja tänään on närästänyt, joten kai sitä edelleen raskaana ollaan.. =)

Susanna85. Olen ollut joka raskaudessa ulkomailla (tästä siis ihan alussa, vkolla 5-6) ja olen aika rennosti syönyt. Sen olen katsonut, että ruoka on ollut kypsää, ja lämmintä. Majoneesia en syö ulkomailla, ja sushia vältän (ainakin sitä, missä kalaa). Irtojäätelöäkin olen syönyt, kun ei ole ollut aiemmin sulaneen oloista. Salaatteja en ole syönyt, paitsi nyt Espanjassa mäkkärissä. =)

Onko muilla ollut jo närästystä?

moomin 9+5
 
Pitkästä aikaa!

Tänne on tullu paljo mukavia ultrakuulumisia, hienoa! :heart:

Jendde Vai että kaksoset teille, onnea oikeen paljon! Mahtava juttu, vaikka vaatii tietysti varmasti jonkinlaista sulattelua. :hug: :heart:

maruli Huh huh, onneksi selvisit säikähdyksellä ja kaikki on pienellä hyvin!

Kävin eilen jo neljännen kerran ultrassa (täällä neuvolassa ultrataan lähes joka kerta) , tämä oli siis np-ultra. Vauvalla kaikki kunnossa ja kovasti oli kasvanut viime kerrasta. Ne pienet sormet ja varpaat.. :heart:
Eka lääkärineuvola ois torstaina ja eilen saatiin rakenneultra - aikakin, se olis sit 27.10.
Mut se ihanin juttu: tunsin eilen eka kertaa vauvan liikkeet! Ja tänään, ku menin sänkyyn vähä levähtään, taas ne muksahdukset. Enpä vielä odottanut tuntevani, mut eipä noista voi erehtyä. Siellä se pikkunen ilmottelee itsestään. :heart:

Onko muuten kukaan muu miettiny kaipaillen synnytystä ja sen jälkeistä osastolla olemista? Vai oonko mä vähä outo ku odotan molempia?
Vaikka synnytys nyt on niin kivuliasta jne; niin siinä on silti "sitä jotain" mitä odottaa, onhan se niin voimaannuttava ja mieletön kokemus. Ja sit se tunnelma synnytyksen jälkeen ja ne ekat päivät uuden vauvan kanssa.
Mulla on ainaki ollu vauvan kanssa kotiin päästessä aina haikea olo, et nyt "kaikki" on ohi. Vaikka siitähän kaikki vasta alkaa! :)

Mut nyt kauppaan..

syysmama + nuppunen rv 13+4
 
Laretzki
moomin Mua on närästänyt varmaan 7 viikolta alkaen. Heti jos syö yhtään mausteista ruokaa niin heti alkaa. Tänäänkin alkoi närästää valkosipulivoipatongista (pakaste). Epämiellyttävä tunne ehdottomasti, mutta kyllä se menee Rennien avulla.

Löysin uuden himon kohteen, jo puol pakettia vetänyt pelkälteen vaikka ostin illaksi ja aamuksi hapankorpun päälliseksi (olen siis opiskelupaikkakunnalla huomiseen iltapäivään asti taas). Valion Aamupala Maukas sulatejuusto viipaleet...Ai hitto että on hyvää...:p

Lare ja Spyro 14+3
 

Yhteistyössä