Hirveesti tätä tekstiä tulee!
Niin että hyvää maanantai iltaa vaan mammat!
Täällä on niin epätodellinen olo tän raskauden kanssa että ei tie pitäskö itkee vai nauraa. Miten tää voi olla näin helppoa? laatta kyl lentää kerran/kaks päivässä, mutta se on vaan että mennään vessaan ja sit olo helpotttaa.. Ei mitään draamaa.
Kyl tää enempi itkettää. Mä oon varmaan tulossa hulluks, sellanen tutina on.
Isyyspakkauksesta:Ekan kanssa tein ja isä oli ihan pihalla ku sen sai. Ja mähän itkin silmät päästä ku toinen ei "välittäny". Siihen päälle siis olin laittanu sisällysluettelon ja se vaan luki sen jumalauta. Ja mä kun olin monta kk sitä valmistellu. On kyllä jälkeenpäin sanonu että se oli ihanaa jne. mut ei auta. Mä olen verisesti loukkaantunu.
Olin ihan pihalla ku mun mies on tosi "herkkä" ja aattelin että se ois liikuttunu.
Joten siis tällä kertaa en tee.
Kengumamma: Mull aon kovaa migreeniä ja lääkkeeks sain jonkun voltaren jutun "kunhan lupaan etten käytä monesti ekalla kolmanneksella enkä ollenkaan kolmannella kolmanneksella". Sitten ootko kokeillu sitä panadol compia? poretabu jossa on vähän kofeiinia? Mua ei oo koskaan panadolit auttanu mihkään, mutta toi panadol comp pore auttaa tosi usein ku ottaa ajoissa ja sen 2 poretta kerralla. Viime raskaudessa kävin 3 kertaa migreenin takia sairaalassa, olin kaikilla kerroilla kärsiny monta päivää ja sitten aina joku ilta meni ihan yli ja itkin vaan, sillon mies aina ties että vaimo autoon ja menoks. Eipä tarttenu kertaakaan odottaa lääkäriä, vaan tyyliin heti ovell aoltii vastassa paarien kanssa ja piikki kädessä.
Tosta panadolista sen verran että mä joudun ottaa ainakin kerran päivässä kaks kipaletta ja se ottaa päähän, mutta neuvolantäti kyllä lohdutti että on aivan turvallista. Isompi ressi tulee vauvalle jos mamma kärsii kivuista 24/7.
Sit noista vaunuista/yhdistelmistä. Mä luulen että alestakin voi löytää hyvät. Mutta tärkeetä on mun mielestä että pääsee kokeilee. Mä ku tota ekaa ootin ni katoin netistä aivan ihanat ja halvat vaunut ja ku menin kokeilee ni oli ihan paskat. me tosiaan ulkoillaan paljon ni vaunujen piti olla hyvät.
Ruokasuosituksista: Pyrin noudattamaan, mutta en panikoi jos satun jotain kiellettyä suuhuni ottamaan. Viimeksi söin noin kerran kk maksamakkaraa sen pienen tuubin ja viikon kesti. Yhden voileivän päälle sitä lisäsin aina aamuisin.
Välit anoppiin ja appeen: Meillä on tosi hyvät välit. Kerran viikossa suunnilleen käydään kyläilemässä ja aina on tosi mukavaa vaikka ollaanki ihan erilaisia. Mun miehen vanhemmat ovat siis oikein uskovaisia. Mutta molemmat kunnioittavat toistensa valitsemaa tietä (herkkää)..
Miehellä myös 13 sisarta ja kaikkien kanssa tuun hyvin juttuun. Ja toisaalta mies tulee tosi hyvin juttuun mun perheen kanssa, yhen mun veljen kanssa on ihan bestiksiä
.
Pakastevihanneksista: Eikö ravintoloiden salaattitiskien baby-porkkanat ja hemapa todellakaan oo ku sulatettuja? Mä oon aina, vaik en oiskaa raskaana pitäny itsestään selvänä että pakastetut vihannekset pitää aina kuumentaa... :/
KN: Meillä britax tuolla jalustalla ja on ollut huippu! En muista hintaa, mutta ehdottomasti hintansa väärti. Me oltiin kolarissa kun Poika oli 3kk ja saan kiittää että oli hyvä kaukalo. Ite kävin monta kuukautta fysioterapiassa niskan takia ja vieläkin kipuilee välillä, mutta poika on kunnossa ja se on tärkeintä.
Mulle on tästä kaukalo ja istuin asiasta tullu aika "punanen vaate" tuon kolarin jälkeen ja en ymmärrä ihmisiä jotka säästää noinkin tärkeässä asiassa. Siis vaikka kaiken muun jättäisi ostamatta, mutta jos autolla ajetaan niin isuimen pitää olla paras mitä siihen autoon on saatavilla. Ihan uskomattomia tarinoita oon kuullu miehen kaverilta joka omistaa erään liikkeen joka on noihin lastentarvikkeisiin erikoistunut... Pistää aina niin vihaks. Mutta kaipa tuokin asia on sellainen, että monet ei sitä tajua ennen kuin itse joutuvat sellaiseen onnettomuuteen missä kaukalo on ollut pelastus.
Tsori avautuminen, mutta tää on niin tätä
Lare: Onnea uudesta kodista!
Facebook: Aion laittaa np-ultrakuvan sinne, samoin tein esikoisesta. Eipä tartte miettiä kuka tietää ja kuka ei.
me ollaan lähössä alanyaan lokakuun alussa ja mua hirveesti jännittää tuo syöminen sielä. Siis mitä ihmettä mun oikee pitää varoa sielä? Eikö mitään salaatteja saa syödä tai jäätelöä tai mitään? Onneks on viel neuvola ennen matkaa ni kerkiin sit sieltäki kysyy neuvoja.
En ressaa syömisiä täällä yhtään, mutta sielä. Hotellilla meil on puolihoito ja mistä ihmeestä mä tien että ne ruuat on hyviä?
Jaahas.. pitää vissiin lähtee nukkuu, mies lähti nukuttaa poikaa tunti sitten, piti mennä sen jälkeen saunaan, mutta on tainnu poika nukuttaa isänsä jo
Sinne viereen siis kömmin!
Susanna ja pikkunen rv10 POKS! (tänään meidän peipistä tuli sikiö <3 )