Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Tääl kans väsyttää :( ja täytys näillä unilla vetää huomiseen aamuun klo 7 asti, sit 3h unta ja tytön hammaslääkäri |O saa nähdä tuleeko yöllä tai huomenna pahaolo ku yleensä mä kans reagoin väsymykseen pahoinvoinnilla..

Tää kirjotushomma on nyt jotenki tosi outo :O varmaan taas jotai päivityksii..

ruoka joo on sellasii mitkä nyt ällöttää, esim.karkkii syön tosi paljon vähemmän ku ennen (ei sinänsä paha :D ) ja makkara :x töks töks ja töks!!! Ja mulla kans tosi paljon rupee aina tekee jotain mieli, ja sit ku alat syömään/tekemään kyseistä safkaa ni YÖK..

pikkumökö + paavo-pesusieni 11+5
 
Onnittelut ultrakuulumisista! Tosi hyvin on kaikilla mennyt, toivottavasti huonoja uutisia ei tulekaan.

Tekstiä tulee niin kamalalla vauhdilla etten mitenkään pysy mukana! Joka päivä jutut kyllä luen.

Ruuasta, mulla ällöttää lähes kaikki. Kanaa ja riisiä pystyn syömään. Pahoinvointi on läsnä siis edelleen, tosi kurjaa, ei tee mieli oikein syödä eikä juodakaan. Appelsiinimehu menee.

Vieläkö teillä muilla alkupään odottajilla on pahoinvointia??

muoks. Pakko oli vielä kommentoida äitiysvaatteista, jouduin nöyrtymään ja laittaa tänään mammahousut jalkaan :/ Eilen töissä housut puristi niin pirusti et huono olo vaan lisääntyi ja ihan mahaan koski, niin aattelin et pakko ne on laittaa. Onneks mies sanoi tänä aamuna ettei uskos et oon raskaana (valittelen aina mahaa, koska nyt se näyttää vaan läskiltä), tuli hyvä mieli. Vauvamahan siis haluan (rakastan sitä), mut tää alku kun vaan pullistuu niin ahdistaa. Oon satsannut jonkin verran siisteihin työmammavaatteisiin, netistä tilannut mm. Briteistä, en tykkää kulkea missään jättivaatteissa mahan takia, kun muuten hoikka olen. Katoin muuten POP:in mammafleecetakkia, ihana ois!

Töissä kertomisesta, kerroin viime viikolla kahdelle pomolle (ja yhdelle työkaverille jo aiemmin), muut saavat kysyä kun maha rupee kasvamaan. Lopetan nää työt äitiyslomaan, joten sit työttömäksi jään.

Järkky väsymys myös koko ajan. Tosi väsynyt oon aina iltaisin töistä tultua ja meenkin ysiltä nukkumaan. Heräilen monta kertaa yössä, tosi rasittavaa ja kuuden jälkeen en saa enää nukuttua. Raikas ilma piristää vähän ja auttaa.

Tosi kurja olo koko ajan edelleen, oon niin väsynyt tähän pahoinvointiin että! Mikään ei auta, aika vaan.

Öisin (ja tänään) aamulla on koskenut mahaan, heti tulee mieleen et onkohan kaikki hyvin.. Erilaista kipua kuin kohdun kasvukivut tai supistukset, sellasta terävää. Ultra vasta parin viikon päästä.

Onneks kohta syömään, jospa se ees hetkeks helpottas..

Pahoinvoiva Viola ja Sulo rv 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun tunnen itseni onnekkaaksi saadessani kertoa, että meidän pikkuinen elää ja voi loistavasti massussa! :heart: Itku tulee nyt, vaikka ultrassa pystyinkin pidättelemään. Hirmuisesti pienokainen heilutteli käsiään ja jalkojaan. Tervehti äitiä ja isiä. :) Tosi hyvin näkyi kaikki osat, jotka tässä vaiheessa pitääkin näkyä. Niskaturvotusta oli 1 mm, eli loistava tulos. Toinen oli jo niin oikean vauvan näköinen, vaikka olikin pikkiriikkinen. La pysyi samana eli 15.3.
Ihanaa päivää kaikille! :)
 
Pikkumökö: Sulla on pitkä valvomisputki edessä. Voimia siihen!

Violalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Mä luulen, että mulla tää jatkuu sinne puolenvälin tienoille. Esikoisesta oksensin jonnekin rv20-22 saakka, mutta silloin se alkoi vähän myöhemmin kuin nyt ja ei ollut ihan näin rajua, vaikka saikulle veikin.

Lilli: Onnittelut ihanista ultrauutisista :flower:

Miksi ihmeessä olo on vieläkin oksettavampi aina päikkäreiltä herätessä, kuin niille käydessä? Ei mene jakeluun... :x Toivottavasti tyttö nukkuisi vielä vähän aikaa.
 
Laretzki
Nyt on taas yksi neuvolakäynti takana ja tällä kertaa sitä oli jopa jotain kysyttävääkin. Kysyin vatsalihasten treenaamisesta, siitä kun netistä löytyy niin ristiriitaista tietoa. Neuvolatäti sanoi mulle, että niitä saa tehdä ihan sen mukaan mikä tuntuu hyvältä, vaikka ihan loppuun asti. Tietenkin loppuvaiheessa se on enemmän sitten alavatsan syvien lihasten ja lantiolihasten treenaamista kuin perus vatsarutistusten tekemistä.

- Paino oli 84,1 kg, edelliseen käyntiin +0,5kg eli 113 g/viikko. Ei siis syytä ahdistua painosta :D
-Verenpaine 131/69,
-Hemoglobiini oli noussut jonkin verran ja oli 143, mikä on aika hassua, koska en rautaa ole tässä viime aikoina syöny.
-Kohdunpohjan korkeuteenkin merkattiin jo, että -2 sormea navan alapuolella. Neuvolatäti oikein yllättyi siitä kuinka korkealla kohtu oli, vastaisi kuulemma noin reilua viikkoa pidemmällä olevaa raskautta. Mutta sanoi myös, että ei todennäköisesti ole siitä kyse (kun ultrissakin Spyro vastannut viikkoja niin hyvin) vaan siitä että kohtu on jotenkin tosi edessä.
-Vauvan sykkeet oli 150, oikein tasaista vahvaa jumputusta. Kovasti sanoi kuullostavan tytön sydän ääniltä, mutta ei alkanut lupaamaan mitään :D


Mun mielestä alkaa ihan selkeesti olemaan jo vauvamasun muotoa ja pyöreyttä. Erityisesti sen huomas kun laitoin edellisen ja tän aamun kuvan vierekkäin



Lare ja Spyro 14+5
 
Nyt on töissä saatu suu auki ja ette usko mikä helpotuksen tunne. Mulla on kaksi esimiestä, mies ja nainen, ja jostain syystä tätä naispomolle kertomista jännitin enemmän. Suureksi yllätyksekseni kumpikin onnitteli kovasti ja oli vilpittömästi onnellisia puolestani. Tämä naispomo eritoten ja sanoi vielä, että jotenkin asia ei tullut yllätyksenä vaan muutama päivä sitten hänelle oli tullut etiäinen asiasta. Voi että :) kyyneleet valui työpaikalla kun olin niin helpottunut. Nyt sitten vaan toivotaan että kaveri pysyy kyydissä, tässä vaiheessa loppu nimittäin meikän salailu :)

Memssi ja eienäänsalamatkustaja 13+6
 
Päivittelen kuulumisia. En ole jaksanut pitkiin aikoihin kirjoitella mitään, vaikka teidän juttuja olenkin lukenut.
Oireista: Ei juurikaan ole enää mitään oireita. Rinnat eivät ole enää arat eikä vatsaa viillä. Pahoinvointia ei ole enää ollut lainkaan muutamiin viikkoihin. Vatsa kyllä pömpöttää melkoisesti. Oireeni ovat lähinnä henkisiä, ajoittain olen todella väsynyt ja ajoittain tosi pahantuulinen :) Viikko sitten tultiin Turkin reissusta ja ihanaa oli. Onneksi ei sitä pahoinvointia ollut, koska siellä oli lämmintä 40 astetta.

Ultra:ssa käyty tänään ja kaikki oli hyvin. Kaikki raajat näkyi ja niskaturvotus 1mm. Poikaoloni vain vahvistui ennestään kun kaveri ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan. Taitaa siis syntyä oikein ADHD-poika. :)
Onnittelut muillekkin, jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia.

Töissä olen kertonut muutamalle ja nyt kun palasin lomalta töihin niin tuli muiltakin onnitteluja. Kohta varmaan tietää kaikki muut paitsi pomo. Olenkin miettinyt koska kerron asiasta pomolle. Tiedän miten hankala on ollut saada sijaisia, joten kai minun on pian kerrottava. Kirjoittelen kuulumisiani taas joskus kun jaksan, laiska kun olen niin siihen voi mennä taas muutama viikko ;)


Hepaliini ja Sintti 12+6
 
Kivoja masuja:)
Onnea Lilli ihanista ultrakuulumisista :)

Tänää käytiin kerhossa kesä tauon jälkeen ja yks ohjaaja kysy melkeen heti että ootko raskaana kun näkyy kuulemma selvästi..ihanaa:)

Huomenna nt-ultra toistamiseen, saa lisää kuvia pikkuisesta :)

Tänään sain vihdoin ostettua sen lidlin vartalotyynyn, sitähän voi tosiaan käyttää sitten imetystyynynäkin.

Mulla on kans että kun saan lemppariruokaa eteeni ja alan syömään niin tökkää pariin lusikalliseen.

Sipsunen sama homma et ku herää päikyiltä niin on tosi huono olo, mitä pitempää nukkuu sen pahempi. weird..

H&Mörrykkä 13+4
 
Pööppis
Moikkis!


Meille-kö(?) ei tule syyskuun pinoa?


Eilen löysin Polarin sykemittarilla vaavin sydänäänet, ihanaa :)))

Olo on ollut ihan ihmeellisen hyvä, tosin aamupäivästä ja tälleen klo 16-18 iskee julmettu väsy,mutta muuten hitsin hyvä olo ja fiilis muutenkin :) Ja siitä np-ultrasta sai niin älytöntä voimaa kun näki pikkuisen liikkuvan masussa ja kasvaneen ja oli ihan oikean ihmisen näköinen pikku varpaineen ja sormineen :)



joku puhui ruuista, itellä on joitakin ällötyksiä tullut,jotka meni alkuraskaudessa,mutta ei enää.
Sit omena-allergikkona oon saanut itseni pikkuhiljaa siedätettyä omenoille ja esim porkkanaraaste mandariinien kanssa on noussut melkein jokapäiväiseksi suosikikseni :p
Suklaata ei tee enää mieli, mut salmiakkia menis, ihan joutuu rajoittamaan.

Nyt täytyy mennä kyttäämään Emppua, eli emmerdalea.

terv. ex sunni


Rusinapullan kans 13+2
 
Onnittelut kaikille hyviä ultra-uutisia saaneille! :heart: Ihanaa kun kaikki on saanu ainoastaan hyviä uutisia np-ultrasta =) Toisaalta alkaa se oma ultra jännittämään nyt tosi paljon, kun pelottaa, ettei vaan olis nyt sitten täällä huonojen uutisten "kiintiö" :ashamed:

BB: Joo seuraan ja on täällä myös 24/7 tilattuna :ashamed: :D Muilta osin pidän itseäni suht fiksuna ja järkevänä ihmisenä :LOL:

Kertominen: Olen kertonut kahdelle kaverille ja kahdelle lähimmälle työkaverille. Np-ultran jälkeen täytyy sitten kertoa jo pomollekin. Sekä tietysti vanhemmilleni ja muille kavereille :) Se on muuten kumma, että kun tietoa on salannut näinkin kauan, niin ei oikeen meinaa enää halutakaan kertoa :confused:

Tekonimi: Meidän esikoinen oli Pulla tekonimeltään (miehen keksimä), niin tuo Pikkupulla tuntui vaan jotenkin luontevalta tekonimeltä pikkusisarukselle :)

ON: Mulla on ollu muutaman päivän taas pientä vuotoa (edellisen kerran oli rv 6-7). Että on ärsyttävää, kun aina saa olla huolissaan :( Kävin kyllä tiistaina gynellä, kun hermot ei enää kestänyt huolissaan oloa... Kaikki oli kuitenkin hyvin: sydän löi, sikiö vastasi viikkoja ja liikkui :heart: Vielä pitäs odotella 4 päivää np-ultraan... Jännittää! :)


SiSa & Pikkupulla 12+0 POKS!!! :heart:
 
Nyt pakko kertoa täälläkin! Mulla ei koko raskaus aikana ollut pahoinvointia tms, tnään kun pahoinvointien pitäisi viikkojen mukaan olla loppumaisillaan, yllättäen hirveä pahoinvointi iskikin, ja oksennus lensi, varoittamatta. Ja minäkun luulin välttyväni pahoilta pahoinvoinneilta. Hih!
 
Omaa napaa Täällä kaikki on hyvin. Vasta nyt parin viikon sisällä olen huomannut pienen kummun vatsalla, mulla lähtee kasvamaan tuosta pallean alta. Ihan alhaalta on täysin littana vatsa ja sentti navan alta lähtee kumpu nousemaan kohti palleaa. Pientä kutinaa tuntuu välillä, varmaankin sikiön liikkeitä :heart: Aluksi ne kutinat tuntui tuolla ihan alhaalla, mutta nyt niitä on alkanut tuntua myös tuolla kylkien kohdalla. Odotan jo kovasti, että tuntisin kunnon liikkeitä! Töitä on nyt takana kolme viikkoa ja tykännyt olen. Olen nyt viikon ajan käyttänyt äippähousuja, ei tavalliset housut vielä edes ahdistaneet, mutta jotenkin on mukavampi ja rennompi olla äippähousuissa. Töissä suhtaudutaan todella hyvin tähän uutiseen ja esimies ei anna mun nostella mitään :D Pari viikkoa sitten neuvolassa kuulin ekaa kertaa sydänäänet, siellä se sydän jumputtelu reilu 150 Terkan mukaan pontevat ja vahvat äänet! Vanha doppleri oli käytössä ja saatiin äänet kuuluviin heti, mutta kaveri päätti pinkaista karkuun. Meni toiselle puolelle ja saatiin sieltäkin heti kuuluviin. Tirppana oli niin vauhdikas, että häiriöääniä kuului koko ajan, kun toinen vaan myllerteli siellä, harjoitteli varmaan sitä salibandyä :D Rakenneultraa 13.10. odotellaan jo kovasti, siellä halutaan kuulla sukupuoli. Toivottavasti vauva suostuu näyttämään haaruksiaan, kun olen kuullut näitäkin tarinoita, että vauva on pitänyt kintut tiukasti kiinni ja sukupuolta on ollut mahdotonta nähdä. Niin ja tänään poksutaan, 17 viikkoa tuli täyteen. Hurjan nopeasti on aika mennyt, kohta jo puolessa välissä raskautta!

Nyt on vihdoinkin päätetty meidän suuri päivä :heart: 2.2. mennään maistraattiin ja vauvan ristiäisissä meidät siunataan kirkossa. Sitten keväällä pidetään juhlat kavereille, vuokrataan mökki ja pukukoodina juhlavat vaatteet, ja siellä olisi sitten kaasojen ja bestmanin järjestämää pientä ohjelmaa. Mun polttarit on marraskuussa, muuta en tiedä :D Sormuskin olisi mielessä, millaisen haluan. Se on aika kallis, mutta siitä en kyllä tingi... Jos en saa kunnon hääjuhlia hääpukuineen, niin sormuksen pitää olla juuri sellainen unelmien täyttymys.

"kuumeilija" ja tirppana 17+0
 
MM-11 Mie kirjottelen jo kolmelle eri palstalle, eli tänne maaliskuisiin, sitten tuolta esikoisista haaveilevien puolelta plussanneiden palstalle ja joskus käyn kertoilemassa kuulumisia myös teroluteissa ja esikoista haaveilevissa. Mä kyllä luulen, että tässä on ihan tarpeeksi jo palstailtavaa, niin taitaa nyt jäädä tuo syyskuisten ketju kokonaan pois. Jäin vaan miettimään sitä, että miten se syyskuun ketju koskettaa minua muuten kuin että nyt on syyskuu? :D Lahopää mikä lahopää, kun en tajua ;)
 
kn071 Kiitos selvennyksestä! Mä en yhtään muistanut tätä systeemiä, kun niin harvoin kirjoittelen täällä. Viitsisitkö laittaa linkin syyskuisiin? :D Mihin ne joka kuukauden pinon linkit tulee näkyviin, kun mä tosiaan käyn täällä niin harvoin, että varmaan ehtii aina mennä ohi.
 

Yhteistyössä