Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

sunni
Heippo!

Tänään oli sit vika päivä duunissa, jään siis erit. äippävapaalle. On kyllä huojentavaa. Mut tippa tuli silmään kun pakkasin kamat ja tyhjensin loksun ja vein avaimet kassakaaappiin.. niisk. Mut kai mie sinne vielä palaan. Pomo onkin ollut erittäin ymmärtäväinen ja kiitos hänelle <3


Sit ultra, ooh miten huipun ihana kokemus. Kätilö oli niiiiiiiiiiiiiiin ihana ja mukava ja herttainen ja esitteli pikkuista 25 minuuttia eri elimiä ja ruumiin osia ja kaikki mitt olivat erinomaisia. Pituutta Rusinapullalla oli päästä peppuun 6.2 cm ja päästä varpaisiin 10 cm. Ihanan ihan söpöläinen vaan käänsi selän joka kesrta että sitä piti jo hätyytellä että saa mitan oikeesta asennosta otettua. Lopulta se onnistui mahan päältä.

Aijaa.com - 8567825.jpg




Huh miten helpottunut olo kaikkiaan, nyt voi unohtaa kaikki muut murheet ja keskittyä ainoastaan Rusinapullaan <3

....ja tähän keskusteluun :whistle:

Ainiin ja tän raskauden kestoksi laittoi korttiin 12+4, eli päivällä muuttui
 
KIITOS kaikille onnitteluista! niitä olikin tullut paljon :) :heart:

Ihan äkkipikaa tulin vain taas päivittelee. Niin hirveen paljon tekstiä tulee ettei kaikki pysty muistamaan. Vaikka monta kertaa päivässä käynkin lukemassa. Kuitenkin, halit sitä tarvitseville :hug:

Mulla on just nyt niin hirvee nälkä että hyvä kun pystyy edes keskittymään tähän näppäimistöön :D
Vauvelien liikkeitä tunnen jo, en muista olinki kertonu sitä. Se varmistui siellä ultrassa kun näin ja tunsin liikkumisen. Pari kertaa päivässä tuntuu pientä kuplintaa :)
Yöunet multa on tän tupla-uutisen jälkeen hävinny kokonaan, kun mietin ja stressaan liikaa kaikkea. Oon aika järkyttyny/yllättynyt ja samalla onnellinen tästä.

mulle vois muuten listaan päivittää uusiks : 9.3
jendde........19.........KÄT/NKL..........2. & 3.


jende & murut poks 12+0
 
Viimeksi muokattu:
sunni saako udella miksi jäit erit. äippäväpaalle ja miks vasta nyt?? mä olen ollut saikulla nyt 2vk, kun työterveys lääkäri varmisteli että ei töihin pysty palaan kesälomilta ja siis rv4½ lähtien en ole töissä ollut. meillä tosiaan liuotin aineita ilmassa yli sallitun ja pomo otti yllätyksen ihanasti, onnitteli ja varmisteli että en ole tulossa takas koska se ei vaaratonta ole. koko asiasta suuri hali ja plussa pomolle!! ja on mies pomo.

ihanaa että on kaikki viime aikoina pysyneet mukana!!! korjatkaa jos on jotain mennyt ohi ja uusiakin ilmaantunut.

mä lähen anopille masua esitteleen ja salainen toive että ois kaksoset, tää maha mieletön sitä ei enää millään piilotella vaik painoa tullut vaan 2kg. suunnitelmissa palata salille, kun olokin on kohentunut ja vatsaliikkeitä saa tehdä jos tuntuu hyvältä, sano meijän neuvolan tytsy. oli jossain semmosestakin puhetta. oma lähtöpaino kuitenkin 13kg enemmän kuin esikoiseen ja tavoite kerätä tän aikana n10kg. saa nähä kuinka käy :p
 
sunni
Mesisa, työkiemuroitten ja kesälomien takia vasta nyt. piti oottaa et pomo palaa töihin et sain sen kaa keskusteltua, siihen asti kun olin töissä sen lyhyen pätkän,en tehnyt siellä oikeastaan mitään. eli siis työn vaarallisuuden takia pois jään. kelan pääätöstä ei ole tullut,mutta enpä usko että ne sitä voi evätä
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihania ultrakuulumisia taas teillä !:flower:

Mun mahakipuihin auttoi kylpyammeessa lilluminen :D Kuuma kylpy jossa oikein koko vartalo rentoutui ja taisi Käpykin myös rentoutua kun ei ole enää tänään mulle kasvukipuja aiheuttanut.

suosituksista Minä syön maalaisjärkeä käyttäen, en ole pahemmin edes mitään ruokailusuosituksia lukenut. Kokista juon jos mieli tekee( eli harvoin) kahvia juon puoli kuppia jos minun tarvitsee pysyä hereillä ja juustoa syön jos maistuu. Ainoa mitä olen entisestään vähentänyt on lisäaineesta tehtyjen rasvattomien ja sokeroimattomien ruokien syömisen. Mulla itsellä on aspartaamiherkkyyttä, eli menen todella levottamaksi ja alan tärisemään jos saan sitä liikaa. Itse tehtyä sienisalaattia söin aamulla :p
Kaveri on parturi ja sanoi ettei hiustenvärjääminen haittaa sikiötä, kun eihän me sitä joka päivä tehdä :D

Eikös maksan syöminen ole kielletty vain suurissa määrin, koska liian suuri määrä A-vitamiinia edistää keskenmenoa? Korjatkaa, jos muistan väärin.
Sen takia raskaana oleville suositellaan ainoastaan Multivita (muistaakseni) vitamiinivalmisteita, koska niissä ei ole lisättyä A-vitamiinia..

Huomenna poksuu 12 täyteen!!:)

hepuhi:heart:käpy 11+6
 
Huomenta!

Maksa Minäki oon lukenu et maksaa voi syödä tietyn verran viikossa. Ei kokonaan kiellettyä.

Mukavaa ja rentouttavaa äippälomaa niille onnekkaille, jotka saa jo nyt jäädä kotiin :)

muoks. Ai niin, ihan unohtu sanoa et tänään oon menossa tyttöjen kans ostoskeskukseen kattelee ekaa vauvanvaatetta tai äippävaatteita :)

Ajattelin myös soitella lastentarvikeliikkeeseen ja kysellä hintaa tietylle yhdistelmälle, on tää ihkua :)

kn&murunen 13+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti pakko kommentoida tota ruokajuttua, olen viikonloppureissulla niin jää muut nyt hiukan vähemmälle.
Ravintolassa kun on töissä, niin törmää usein hysteerisiin mammoihin. Viime viikolla yksi äiti valitti (siis valitti!), että miten me voidaan myydä pelkkaa Igmanin jäätelöä, eikö raskaana olevia ole ajateltu ollenkaan!? Kun eihän raskaana saa syödä kuin Valion jäätelöä, Igman tulee ulkomailta :D
Mistä nää tyypit saa nää ideansa!
 
sunni
Ystävä toi tänä aamuna säkillisen vauvanvaatteita kun oli kaappeja tyhjentänyt, ihania!!! Nyt on sit ekat hankittu :p Toki ne ekat kääpiövaatteet joita pullero tulee käyttämään, ostan ihan kaupasta, jos äitiyspakkauksen vaatteet on liian suuria.
Ja mamma vaatteita sain kanssa :) Jee :)


Nyt tää mamma lähtee rusinapullan kanssa puolukkaan! Heipsan
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onnittelut kaikille hyviä ultra-uutisia saaneille! :heart:


kn071: Saako udella, että mitkä vaunut tilasit? :D Täällä on myös yksi vaunu-friikki :rolleyes:


ON: Np-ultraan vielä viikko ja 2 päivää... Ei millään malttais odottaa, vaikka toisaalta jännittää ja pelottaa ihan kamalasti, että onko kaikki hyvin : / Mulla on ultrapäivänä viikkoja "jo" 12+4, että toisaalta jos siellä on kaikki hyvin, niin ollaan varmaan jo aika turvallisilla vesillä :)


SiSa & Pikkupulla 11+2 :heart:
 
SiSa78 Emmaljungan Mondial duo combit, valkoisella nahalla, sport cryptonite rungolla ja siihen duopussi väriltään jeans black. Hinnasta ei sitten puhutakkaan :ashamed:
Soitin miehelle, et mitä lastentarvikeliikkeestä sanottiin niin mies tuumas et "No hyvä juttu, soitahan sinne takas ja varaa ne, hän voi vaikka maksaa" En ikinä ois uskonu et käy noin helposti miehen taivuttelu kalliiseen ostokseen :D

kn&muru 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: SiSa78
kn071: Kuulostaa hyvälle =) Varmaan on hyvä yhdistelmä tuo musta pussi valkoisen nahan kanssa ;) Mäkin haluan Emmaljungat valkoisella tai kermanvärisellä nahalla. Malli ois vaan Nitro City, kun oon city-ihminen ja haluan kapeat vaunut kääntyvillä etupyörillä. Toinen vaihtoehto ois sitten Teutonia Fun, mutta noi nahkaiset Emmaljungat himottaa niin kamalasti. Oon kuolannu niitä jo pitkään :p
 
Sisa78 Tuo jeans black on harmaan värinen, mut musta passaa tosi hyvin valkoseen! Nyt vaan huomasin et lastentarvikeliikkeen sivuilla vielä lisää värejä, joita ei ollu emmaljungan sivuilla.. :( Ehkä vielä mielummin ny ottasinki värin dark grey tai ehkä tuon forestin. En vaan pääse käsitykseen kuinka vihreä tuo forest on..

muoks. Ainakin tuo näyttää harmaalta, mut onkohan sitteki musta?? Mustaa en halua.. Täytyy vielä tutkailla ja kysyä pystyykö vaihtaan..

Mulle haukuttiin noita nitro cityjä et ei kule lumessa/loskassa ja soratiekin hankala. Toki varmaan kaupan sisällä ym kääntyilee näppärästi. Me asutaan maalla ja farkkuautokin, joten ei haittaa vaikka onkin isot vaunut :)
 
Viimeksi muokattu:
kn071: Kuvien värit on joskus aika harhaanjohtavia... Paras varmaan ois, jos pääsisit johonkin näkemään värit livenä :) Noissa kääntyvissä etupyörissä on aina se huono puoli, että lumessa ja loskassa liikkuminen on vaikeampaa... Täytyy tutkia vielä lisää noita vaihtoehtoja ;) Mulle on tärkeetä, että vaunut on kapeat, että pääsee helposti liikkumaan yleisillä, kauppojen hyllyjen väleissä ym. Asutaan kaupungissa ja lenkkeilyä metsäpoluilla tms. tulee harrastettua tosi vähän... Tai ei oikeastaan ollenkaan :D
 
Sisa78 Todellakin on, kun nyt kun vertaan tuota jeans black väriä vaunumallissa niin mustahan se on! Enkä kyllä tuota mustaa halua.. Täytyy maanantaina soittaa sinne ja kysyä, voiko värin vaihtaa. Tuo dark grey olis ihana, harmaata alunperin hain, mut mönkään meni :( Myös grey flowers kiva, varsinki jos tyttö tulee :)
 
Laretzki
Tää päivä on ollut kyllä kaukana ihanasta ja helposta keskiraskaudesta. Päätä särkenyt toista päivää yksi panadoli auttoi sen pari tuntia. Pitääpä ottaa tuossa ruuan jälkeen toinen että saisi ajatukset suunnilleen kasaan. Varsinkin kun ilta tulee menemään tosi myöhään, kun on täällä Venetsialaiset ja tarkotuksena olisi käydä torilla vähän musiikkia kuuntelemassa ja ilotulitus katsomassa.

Tää viikko on tuntunut ihan mahdottoman pitkältä, tuntuu ettei päivät ole edenneet yhtään mitenkään. Noh, ensi viikolla sitten puuhaamista riittääkin senkin edestä ja toivotaan että kauppakirjojakin päästäisiin sitten jo kirjoittelemaan...

Lare ja Spyro 14+0
 
Tänä aamunakin oli vielä ihan loistava olo ja olin ihan onnesta soikeana. Lähdettiin kaupoille ja siellä sitten iski ihan puun takaa kamala heikotus ja oksetus. Naama valkoisena roikuin kärryissä ja selvisin kotiin asti kunnialla.

Olo siitä helpotti taas ja lähdettiin lenkille. Mies halusi tehdä päivälliseksi yhtä kanaruokaa, joka on meidän kaikkien herkkua ollut. Sanoin etten voi kuvitellakkaan sitä nyt syöväni, mutta myönnyin kun on tytönkin suurta herkkua. Söin yhden kanasuikaleen annoksesta ja totesin etten voi syödä vaikka itse ruuassa ei ollut mitään vikaa. Vähän söin riisiä ja vihanneksia kastikkeesta. Hetken päästä ruoka ja kaikki muukin mitä mahassa oli, kiipi ylös niin paineella etten ehtinyt kuin laittaa käden suun eteen, mutta eihän se mitään auttanut. En voinut kun lopulta nauraa, että sori, ruoka oli kyllä ihan hyvää, mutta... :D :x

Lämmitin sitten eilistä pizzaani ja se on (ainakin toistaiseksi) pysynyt mahassa. Mitä siis opin? Ei pidä tässä tilassa syödä väkisin jotain mitä ei tee mieli ;)

Toivottavasti tämä oli mun vika oksennus :saint:

Sipsunen & SV 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
pikaisesti merkkaan "!

ollaan nyt muutettu tänään tampereelle,ja suurinosa tavaroista on jo paikallaan,IHANAA !!!!!!

ON: masussa kaikki hyvin,kuplintaa tuntuu täälläkin =) varsinkin aamuyöstä ja illalla. ihanan tuntuista pientä liikehdintää :) !!

luen paremmalla ajalla kaikki tekstit,nyt on vielä laitettavaa ja kun tuo poika pyörii jaloissa niin kauhee hässäkkä :D

ihanaa viikonloppua naiset :)

sunniee ja vilperi 12+4:heart:
 

Yhteistyössä