Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Heipä hei!
Mä en saa kahlattua kaikkia lukemattomia viestejä läpi millään, joten katoin vaan pikaseen päällisin puolin. Koko ajan tuntuu että ois tekemistä ja esikoinen ei paljoa sisällä viihdy ni tuntuu että koko ajan ollaan ulkona.

Puhetta on ollu ainakin oman äidin raskauksista: Mun äidillä on neljä lasta ja kaikki raskaudet menny ku unelma, hän on siis näitä "raskaus on ihanan seesteistä aikaa, nauti siitä" tyypejä ja olikin aika järkyttynyt ku mun raskaus meni ihan blörinäks ja yhessä vaiheessa ku voin oikein pahoin korkeilla viikoilla erehdyin sanomaan että voisin jopa antaa lapsen pois kunhan vaan pahoinvoinnit loppus. :ashamed:
Silloin tarkotin sitä todella.
Joten nyt on kyllä niin luksusta ku en laattaa ku kerran päivässä, nyt tuntuu että tästähän voi vaikka alkaa nauttii.. :D


Memssi:Mikä teidän koiralla on kun ennen talvea joudutte ikiuneen avittamaan? Meillä on sama edessä viimestään talvella. Koiralla synnynnäinen vika takajalassa ja nyt lisäks sai diagnoosiks luustonrappeumatauti tms. Vasta 2.5vuotias, mutta luusto kuin 9 vuotiaalla ja kovaa vauhtia etenee.. :(

tsempitykset pahoista oloista kärsiville :hug:
Lääkäriin vaan hakee pahoinvointilääkettä jos olo käy kaameeksi. Ei ne kaikilla auta (mulla ei tod auttanu ku ihan pikku hetkeks), mutta monilla ne auttaa. Ja kannattaa sanoo saman tien että ei kirjota mitään pillerireseptiä vaan niitä suppoja (ihanaa) tai sitten piikkejä. Mulla ei ainakaan meinaa pysyny pillerit sisällä ja sitten sain suppoina lääkkeet ja kun jaksoin raahautua terkkaan ni piikkeinä.

pikkumökö: Reps sun lisädraamalle.. :LOL: Mä oon kanssa oppinu tuon. siis että aina ku koittaa saada terveyskskukseen aikaa ni lisää oireita ja kivun kovuutta. Meillä ei tosiaan meinaan saa aikaa ellei pää oo kainalossa ja sillonki sanotaan että "jos nyt on sit pakko ni tuu".

Motsarellatikuista: HEi hei hei! Mitä nää on? tyhmä oon, mutta en oo kuullukaaa ja mä luulen että mä haluan kuulla näistä :D

Mariaja: tsemppiä "innottomuuteen". mä luulen että meillä loppupään odottajilla sellanen voi johtua ihan siitä ku "ketuttaa" kun muut on jo päässy ultriin ja on jo niiiiiiiiiiiiiiiiin pitkällä.. Mutta kyllä täältä perästä tullaan! :hug:
Mä tiedän jo valmiiks että loppuaika tulee olee vaikeeta kun muut tällä palstalla on saanu jo vauvan syliin ja ite vielä pallomahailee.. :D

Kestoilusta: Me ei kestoilla esikoisen kanssa eikä tämän tulevankaan kanssa. Ihan sillä että en ole koskaan pitänyt kestovaippoja käyttävää lasta sylissä niin että omat vaatteet ei ois sen jälkeen haissu pissalle. Varmastikin oon vaan sitten pitäny sellasia lapsia joiden vanhemmat ei "osaa" niitä käyttää, mutta siis näistä ketoiluista on tullu mulle vaan ärsyyntyny olo. Mutta jokainen tekee kuten tahtoo tietenkin. Ehkä joskus yllätyn positiivisesti ku tapaan jonkun lapsen jolta ei tule läpi. :D + mä vihaan pyykkäämistä enkä halua sitä yhtään lisää.

Memssi: Mulla kanssa himo kananuudeleihin.. njam! Mä oon sanonu kaikille ketkä tästä raskaudesta tietää että syön mikä maistuu nyt aluksi ettei pahoinvointi yllätä ja ressaan kiloja sitten ku oon pidemmällä..

Rintamaitoa kouluikäselle: Katoin lopun ja hyi helvata. Mun mielestä toi menee niin yli. Musta tuntuu että noilla mammoilla on huono itsetunto ja koittaa sitä pönkittää tolla tai jotain. Ei ymmärrä ei. Mä aion kyllä taas imettää, mutta 1 veenä se loppuu tällä tulevalla viimeistään.
Meillä vauvakahvilassa on sellanen äiti joka imettää päälle vuosikasta ja kyllä hän ite sanoo että on jo liian kauan, ei tunnu kivalta ku lapst sanoo "tittii" missä vaan ja vetää ite paitaa pois. Heillä lopetellaan nyt.
Mä just tänään ajattelin ku oltiin esikoisen kanssa ulkona että en missään nimessä pystys sitä enää imettää (hän siis 1v ja 2kk).. on jo niin iso poika.

uunin nappien vääntelystä: Meillä ei nappeja enää olekaan kiinni uunissa. ne otetaan aina pois ku ollaan asteet laitettu just ton takia että esikoinen tykkää kanssa kokkailla.. :D

Lare:Paljon onnea kämpästä!

Ammatista:Lähihoitaja olen. Ennen ekaa olin töissä koulussa henkilökohtaisena avustajana kehitysvammaiselle pojalle, sekä koulunkäyntiavustajana ja rakastin työtäni niin paljon. Pelottaa etten enää ikinä löydä yhtä mahtavaa työpaikkaa.

Viina:Oma isäni on alkoholisti ja meidän välit on poikki. Sai vuosia sitten valita lapsien tai viinan välillä ja kieltäyty valitsee koska ongelmaa ei ole. Siinä oli vastaus.
Oluen haju kuvottaa todella kovasti ja mies kun sai asiata tietää niin sen jälkeen ei ole olueen koskenut (eli alusta saakka). Lonkeroa juo saunan päälle, pari viikonlopussa. Viime raskaudessa löysi greippi limun ni ei lonkeroakaan enää ota aina vaikka saunottas. En hyväksy änkyrä kännejä, en miestä kiellä menemästä, mutta mökötän kyllä sen jälkeen.
Tosi hyvin mies kyllä kotona viihtyy, on sanonukin että on saanu niin monta vuotta mennä, että enää ei tee mieli. Joskus väkisin sitä painostan lähtee ulos kavereiden kanssa.. :)
ite join sauna lonekeron ja kesällä meni kyllä parin päivän välein se yksi lonkero. Nyt ei luonnollisestikaan mitään.

Onnea kaikille ultrakuulumisista!

On: Tänään on ollu ihan super päivä. Oon puunannu kämppää lattiasta kattoon ja oon niin ylpee itestäni. Tänään ei edes oo laatta lentäny, ehkä huomenna sitten.
Mulla on huomenna neuvolalääkäri ja jännittää aikasta paljon!
Nyt pitää lähteä saunomaan.
Illan jatkoja mammat!

susanna ja pikkunen 9+1
 
Hopea Oon opiskelujen ohella töissä Itellalla postinlajittelussa. Kirjeiden ja laitteiden takia kai niitä vesipulloja ei siellä hallissa saa olla. Pitäis kyllä saada musta viedä pullon, ettei tarvi koko ajan taukohuoneessa käydä juomassa. Aina ei edes pääse lähtemään taukohuoneeseen, vaikka janottaisi.

Ammatti Opiskelen luokanopettajaksi. Valmistuminen häämöttää jo, mutta vauveli pistää asioita nyt mukavasti sekaisin. Toisaalta kyllä sen gradun voi väsäillä sitten kotonakin kun vauva-arki on alkanut sujumaan. :)

Minnarun Ihania ultrakuulimisia! Onnea! :flower: Oma nt-ultra on ens viikon torstaina heti 8.00. Voi kun aika menis nopeeta..

kn071 Onnea huomiseen ultraan! Varmasti kaikki on teidän pienellä murulla hyvin! :)
 
sunni
Nyt on lukematon määrä viestejä, en millään jaksa lukea niitä kun on niin alakuloinen olo ja tas itkenyt silmät päästäni, mutta tulin vaan ilmoittamaan ja iloitsemaan että rv 12 vihdoin täynnä <3


Voikaa hyvin
 
susanna85 meillä on koiralla todettu kummassakin takapolvessa nivelrikot ja viime talvena ne sit tulehtu niin pahoin että koira oli tosi kipeä. Varmaan jännittää askeliaan liukkailla. Vastas kyllä hyvin tulehduskipulääkkeisiin ja nyt kesällä on ollut tosi pirteä ja liikkunut mielellään. Mutta jotenkin en haluaisi että menee siihen kuntoon enään vaan saisi lähteä kun vielä voi kohtalaisen hyvin. Toisaalta lääkäri sanoi että voidaan alottaa lääkkeiden anto jo hyvissä ajoin niin ei ehkä pääse niin huonoksi menemäänkään, mutta en tiedä onko mulla sydäntä tai mieltä sitä alkaa lääkkeiden avullakaan täällä väkisin pitämään, ei sitä kuitenkaan voi loputtomiin jatkaa. Välillä mietin että josko tuon toisen koiran takia katsoisin vielä tämän talven. Mutta sitten taas on vaarana se, että jos ei lääkkeet purekkaan ja kun kipeä koira voi olla pelokas ja reagoida agressiivisesti niin luottaisinko siihen kun vauva tulee. Vaikeita päätöksiä nämä. Teille myös kovasti voimia koirakaverin kanssa, raasu vielä niin kakara, että se tekee asiasta varmaan vielä kamalamman :( täytyy vaan luottaa siihen että itse tuntee koiransa niin hyvin, että kun hetki tulee niin tietää tekevänsä oikein! <3
 
Kn071 Onnea ultraan:)

Onnea ultrakuulumisesta minnarun :)

Tervetuloa Jenikk :)

Itsellä huomen aamusta neuvolalekuri, ahdistaa jo valmiiksi se ihminen..Kerran olen hänen luona käynyt ja jos vaan mahdollista niin olen sen jälkeen yrittänyt saada jonkun muun. Epäilen että mulla olis psoriasis puhjennut esikoisen odotuksen aikaan ja nyt taas pahentunut ja tästä pitäis mainita mutta voi olla etten sitten viiti ku sanoo varmaan vaan että sulla on kuiva iho piste. :rolleyes:
Atooppisen ihon omaavana tiedän millon on jotain muuta kun kuiva iho..puuh.
Toivottavasti olisi ok käynti kuitenki, onkai lekureillakin huonot päivänsä, vaikkei se tosin sais asiakkaalle näkyä.

Ammatti Myyjä/asiakaspalvelija. Viimeisin työpaikka oli miesten pukuliikkeessä.

Kestoilu ei ole mun juttu.

Oi, löysin kirpparilta 2 mammahousut ja yhden kivan tunikan :) Mulla alkaa olla kokoelma tuolla kaapissa jo..Mutta selitän itselleni että niitä on joka tarpeeseen ja eri vaiheisiin :ashamed:

H&mörrykkä 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Lilli88 joo niin vähän arvelinkin, et jokin "hyvä" syy tuohon kieltoon täytyy olla. On varmasti siinäkin oma juttunsa ravata koko ajan juomassa, mutta se on kyllä jotakin, jota ei kannata jättää väliin. :p Juomisesta puheenollen, taidanki lähteä juomaan ja syömään (sit töihin)! Jostain luin, että aina kun ohitat hanan, älä jätä juomatta! Oon yrittäny totella tuota neuvoa. :)
 
Memssi: Meilläkin on kaks koiraa, toinen on nyt neli vuotias ja ovat kuin paita ja peppu. Kovasti huolettaa miten se toinen sitten pärjää kun ovat kuitenkin niin kiinni toisissaan.
Meillä oli jo viime talvena niin lähellä ettei piikille jouduttu viedä, mutta sitten akupunktio jota meidän lääkäri kysy halutaanko kokeilla autto. Nyt se ei kuitenkaa enää auta toivotulla tavalla ja ollaan päätös tehty että sit ku liikkuminen vähenee ni sateenkaarisillalle saatellaan. Just 2 viikkoa sit luultiin jo että on aika, mutta sitten lääkäri anto vielä toivoa. Nyt vaan annetaan särkylääkettä jatkuvasti. Ennen sai antaa vaan viikon ja sitten pitää taukoa. Mutta meillä oli ongelmana se että ei huomattu kipua kuin vasta sitten ku oli jo tosi kipeä. Ei tuo valita, kivut huomataan meillä niin että se on koko ajan "jalan alla".
Toisaalta on helpottavaa tietää että enää ei voida yrittää mitään, ollaan todella valmistauduttu siihen lopetukseen, mutta haukku on saanut hyvät vuodet vaikka niitä ei montaa kerkiä kertyäkään. Yhden koiran oon joutunu lopettaa aikasemmin ja oli aivan kauheaa, mutta sillon en muista ajatelleeni asiaa realitisesti. Nyt tiedän että kaveri pääsee parempaan paikkaan jossa ei hyvään "elämään" tarvita kipulääkkeitä.
Me ollaan kamppailtu myös ton asian kanssa, että ei haluta että montaa vuotta elää aina vahvemmilla kipulääkkeillä, eikä todellakaan haluta että koira halvaantuu ennen ku päästetään se menemään. Se on kuitenkin meidän rakas ystävä.
Yks eläinlääkäri ehdotti että kipeä jalka voitas amputoida, mutta mun mielestä koiran pitää saada elää koiran elämää, ja siihen kuuluu 4 toimivaa jalkaa. Ja nyt kun tuli vielä tuo rappeumatautikin ni eipä tuo amputaatiokaan auttaisi kuin hetkeks.
Paljon tsemppiä teille. Kyllä omistaja tietää parhaiten koska on aika, kunhan vaan pitää silmät auki ja ajattelee sen eläimen parasta.
Tulipahan sepustus, mutta saimpahan iteki vähän purkaa.. :)
 
susanna toi on muuten tosi huvittavaa et esim.lähes kaikissa itsehoitolääkkeissä sanotaan että jos oireet ei helpotu käänny lääkärisi puoleen -jos soittas tk:n ja sanois esim.et mulla on kynsisieni ni tervetuloa vuoden päästä ku ois vapaa-aika ja se on sit terveydenhoitajalle..sama ku tupakanpoltto -lääkäri auttaa pääsemään irti -kyl varmaan joo!! Tai en epäile etteikö auttais mut ku et pääse ees sinne asti!

meillä töissä vaaditaan sairaslomiin aina lääkärintodistus -työnantajan on ollu pakko alkaa joustaa ku ei pääse lääkärille mut edelleenkään ei saa olla kahta peräkkäistä sh-todistusta esim. jos kuume jatkuu yli 3pvää on pakko saada lääkäriaika.

töistä lähihoitaja, mielenterveys -ja päihde on koulutus -päivääkään en oo sitä työtä tehny, päiväkodissa olin 4v ja sit siirryin liikennemyymälätyöntekijäks ja sit kokiks, ja nyt taas limytyöntekijäks takas. ja tykään kovin -ei oo ainakaan tylsää ja rauhallista! Ja pakko hehkuttaa: viime kesänä olin ensimmäinen meiän työpaikalta joka työskennelly äippäloman alkuun asti :) Eli ei tod oo helppo ala olla loppuun asti mut kova on pää ja periks ei hevillä anneta :D :D

ja niissä juhlissa käytiin.. en pitäny maljapuhetta :D mut epäilen et äiti epäilee ku siellä oli sellanen meiän poitsuu pienempi tyttö ja ku jippu yritti sitä koko aika pahoinpidellä ni äiti sano jotenki et voi olla sit ihmeissään...ja sit katkas sen jutun siihen... hmm... mut se saa kohta uutta mietittävää ku sisko paljastaa et sillä viikkoja 6+( se ei osaa olla hiljaa), ja sit unohtaa mut :D En taas tiiä minkä mission oon tästä kertomattomuudesta itelleni ottanu :D katotaan kuin pitkälle päästään :D jos ottain missioks vkon 15...
 
memssi ja susanna mä vein oman koirani (alle 3v) piikille kk sitten ja tiedän että oli oikea teko toiselle. Koiralle oli molossirotuinen ja yli 40kg painava ja nivelrikkoa lonkissa, kulku alkoi olla toispuoleista ja ylösnousemiset yms vaikeaa, muutama kk kokeiltiin kipulääkkeitä ja vuorossa olisi ollut nivelpistokset, mutta päätin että toisen ei tarvitse kärsiä enempää. Varsinkaan kun nuoren koiran kanssa olisi voinut tehdä vain rauhallisia köpötteylenkkejä.. Ja totta on myös että kipukoira voi olla arvaamaton, siinä on omat riskinsä lapsiperheessä.

Joku päivä meille tulee vielä nelijalkainen ystävä, mutta nyt on aika vielä surra <3

Voimia päätökseen sitten kun sen aika on :hug:

Niin muuten olen entinen emmuska:) vaihdatutin nimimerkin kun alkoi olla vainoharhainen olo että jos joku tuttu lukee näitä myös ja haluan kuitenki pysyä "anonyyminä" että voi huoletta avautua :)
 
Viimeksi muokattu:
susanna85, mozarella tikut löytyy pakaste altaasta. Oon ostanut sellasii, mis ei oo dippii mukana, ni si oon ostanut kermaviilin ja dipin erikseen... Nyt löysin sellasen paketin mis dippi mukana... se odottaa viel pakastelootassa... eihän noit montaa voi syödä ( sen verran rasvasii )=), mut nammmm.

Mut ihanaa kun jumpat taas alkaneet, niin pääsee kuluttaakkin =)

Punis+ 10+4
 
Huomenta =)

Tervetuloa uusille:flower:

Kn07: onnea ultraan:)

Sipsunen: Tosi inhottavaa kun sulla on noin paha olo : / voin vain kuvitella kuinka raskasta kun on vielä pikkunenki siinä..itellä oli vain kuvotusta ja seki oli tarpeeksi kamalaa, :hug: ja toivottavasti helpottaa kun viikkoja tulee enemmän

Sunni: paljon voimia :hug:

Ammatti: ihan virallinen ammatti on ravintolakokki mutta en ole pitkään aikaan niitä hommia tehny. Ennen ku jäin tytöstä äippälomalle niin olin lastenohjaajana ja nyt kotona.

Liikkeistä: Olen nyt muutaman päivän tuntenu pientä kuplintaa ja eilen tuntui pari muksahdusta:heart:

Synnytysten kestot: ensimmäinen:12h, toinen:7h, kolmas:kokonaiskesto merkittiin 15h mutta periaatteessa kesto ei ollu kuin 2h.. eli saas nähä kuin nopeaa tää tulee :whistle: oon pelotellu meän 11 vuotiasta että joutuu pian kätilöksi :D

Viikot: Mullahan siirty pari päivää ultrassa viikot mutta l.a. ei muuttunu eli mullaki on eri määrä päiviä kuin jollain muulla jolla on sama l.a.

Mulla on perjantaina tosiaan se np-ultra ja hiukan jännittää vaikka toisaalta aika rutiinihommahan se on. Ongelmana on tuo tyty kun ei meinaa hoitajaa saada ja iskä haluais tulla mukaan, mitähän ne sanoo jos tuon ottas sinne mukaan?
Ruoka on alkanu taas maistua ja mulla on joku ihme leipomisvimma iskeny..eilen tein suklaamuffinseja ja pizzaa, tänään meinasin pullaa tekassa :p Siinä vain on se huono puoli että tulee itellä syötyä suurin osa leipomuksista :ashamed:
No josko sitä lenkillä kävis tänään niin saa syödä ;)

Ei kai se auta kuin lähteä aamuhommiin, ihanaa päiväjatkoa mammat:heart:

Katjuska ja lilli 12+0! :heart:
 
TERVETULOA UUSILLE

Susanna85 Enpä tullut ajatelleeksi, että osin tuostakin voi johtua, mutta totta! Olis pitänyt alottaa Huhtikuisissa :D No ei, ei siellä varmaan olis näin hyvä meno, eikä sitä ollut olemassakaan kun tänne tulin :)

Mietin, että mitäköhän täällä eilen tapahtui, kun mies tuolla remppaili ja juomana mukana oli Fantaa :D Ensimmäinen ajatus oli, että onkohan täällä käynyt lukemassa ja alkanut oikeesti ajattelemaan. Mutta tuskinpa, kun ei tiedä edes mun Nickiä. Ja oikeesti, meillä jopa tiistaipäivä ilman sitä muutamaa olutta on harvinaista, niin nyt jännityksellä odotan tätä iltaa. Ehkäpä sen herätti tossa viime viikolla se, että kerroin pelkääväni, että lähden taksilla sairaalaan kun aika on, kun hän ei ole ajokunnossa. Ja tietenkään taksiin hän ei pääse, tulkoon perässä seuraavana päivänä. Katsotaan ja kuunnellaan, ei viitsi ihan vielä kovin innostua.

Mozarellatikuista En ole koskaan ostanut niitä kotiin, mutta eilen mies sitten ihmetteli, että mitäs nää on kun pakastinta kaiveli :D Että kiitos vaan! Ravintolassa töissä ollessa tottuu rasvakeittimen iloihin, niin siksi hieman jännittää, miltä tommoset sit ihan uunissa tehtynä maistuu :O Ja Susanna85 ne on semmosia paneroituja tikkuja, joissa on mozzarellaa sisällä. Törkeen hyviä, ainakin jos tulee rasvakeittimestä :D (eiks kaikki oo hyvää jos se tulee rasvakeittimen kautta? :whistle:)

Ammatti Olen tosiaan kokki, mutta varsin harvoin mua keittiössä näkee (paitsi napsimassa niitä ylimääräisiä mozzatikkuja :D), teen pääosin salihommia. Olen liian sosiaalinen ollakseni keittiössä, salissa saa olla ihmisten kanssa. Työkaverit on kaikki lasta tehdessään jäänet varhennetulle äippälomalle, meillä ollaan paljon vuorossa yksin ja ruoka-annoksia menee tosi painavilla valurautapannuilla ym. Nostelua on todella paljon, kun tilat on pienet ja mikään ei ole ergonomisesti suunniteltu (esim. baaritiskille kun laittaa asiakkaalle juoman, vatsa ottaa aina siihen pöydän kulmaan, niin sitten kun sitä vatsaa on enemmän, ei oiken yletä edes juomia tarjoilemaan :S) eli katsotaan miten käy...

Kn071 Mä olen täällä ainakin peukut pystyssä!

Sunni Koita jaksaa...

Larezki Onnea kämpästä! Voi olla, että jossain jo kirjoiti ja mulla meni ohi, mutta koska muutto?

Jos sitten alkais kampaamaan naamaa ja lähtis valmistautumaan töihin \o

Mariaja & Päärynä 9+2
 
Neuvolakuulumisia kaikki ok, verenpaine hyvä (mulla tosin nousee aina tuolla paineet ku jännitän, kotona se on yleensä 110/70), painoa tullut 3viikossa 400g mikä ok ja pyysin sitten että ottais hempan ku oon ollu niin väsynyt niin se olikin sitten 150.. Sydänäänet kuului ja kohtu suoristunut ja kasvanut hyvin.
Lekurikin oli tosi mukava :) Ensivaikutelma ollut näemmä ihan väärä. Otti sitten papan kun siittä reilu 2v aikaa ku viimeksi.
Sitten kuulemma viikolla 36 otetaan veriarvot uudestaa ja katotaan vasta-aineet yms ettei ne ole muuttuneet mahdollisesti haitalliseksi vauvalle ja näin ollen aiheuta keltaisuutta. Esikoisen piti käydä valohoidossa muutaman päivä ikäisenä.
Jossain vaiheessa sitten se ihana sokerirasituskin..plääh..

Ja ammattiin lisätäkseni olen ollu nyt hoitovapaalla.

H&mörrykkä 12+3
 
Huomenta naiset!

Löysin eilen pienen sydänäänet ja nythän niitä on pitänyt vähän väliä kuunnella :heart:

mariaja meillä käytiin maanantaina sen sortin keskustelu aiheesta, että mies itse sanoi että on tietänyt ongelmansa jo pitkään ja haluaisi siintä eroon. Sanoi itse että hänen kohdallaan se tarkoittaa täysin tipattomuutta, ei siis pysty sitä yhtäkään ottamaan kun se karkaa jo käsistä, eli meillä ongelma ei ole ihan pieni :| ,mutta loistava ainakin alku, että hän itse tietää miten asiat todella ovat ja on valmis ottamaan kaiken avun vastaan.
Nähtäväksi jää miten tämä tästä etenee...

synnytyksistä minulla on aina alku junnannut, eli paikat eivät ala aukeamaan vaikka supistukset säännöllisiä ja tosi tiheitä, mutta kun on aukeaminen vihdoin sitten alkanut, niin vauhdilla on auennut ja valmista on tullut nopeasti. Ekalla 3,5h, tokalla 1h ja kolmannella 20min.

Kolmosta odottaessa jouduin olemaan aloillani pari viimeistä kuukautta kun hän meinasi väkisin tulla maailmaan liian aikaisin. Luulen että joudun jättämään työt jo alkuvuodesta tälläkin kertaa, kun on nostamista ja kantamista niin paljon noissa hoitolapsissa ja kun tosiaan asutaan vielä hissittömässä kerrostalossa.
Nyt jo tuntuu pahalta kantaa kahta vuoden ikäistä molemmissa kainaloissa rappuja edestakaisin, niin mitähän se on sitten isomman mahan kanssa, mahdotonta varmaan, kun pitäisi vielä samalla pystyä vahtimaan pari kaksi vuotiasta niissä rapuissa.

Miulla on ollu himona vissyveteen ja nyt oli pakka ostaa kaappiin niitä kananuudeleita, kun joku niistä mainitsi.

ilja ja pieni jonka sydän sykkii 9+5
 
Mulla ensimmäinen ultra enskuun 5pv. saikulla.
Toistaiseks laskettu aika 20.3, kunnes selvii et miten pitkällä raskaus oikeasti on, et oliko viime kk. tiputtelu ees menkat. :) Esikoinen on, ja onnellinen odottaja. Sydänääniä on kuunneltu..
- 10+2
 
Laretzki
mariaja Jos me nyt toi kämppä saadaan, niin ens kuun lopussa muutettais, kun vuoka asunnosta on se kk irtisanomis aika. Eli hyvin olis aikaa vähän maalailla yms juttuja tehdä siellä...

Ammatista Mullahan siis on opiskelut kesken, mutta sitten kun oon valmis on titteli agrologi AMK. Vielä ei tarkkaa tietoa valmistumisesta, mennään sitten muksun mukaan yms. kyllä ne ehtii opiskelemaan :)

Pitäisi kai alkaa tälle päivällekin tekemään jotain eli lähinnä siis koulutehtäviä, muttei oikein millään saisi aikaiseksi... Voipi olla että tulee lähdettyä kirjastoon käymään ja samalla voisi käydä Hesessä ruokailemassa kun tuli postin mukana taas etukuponkeja :D

Lare ja Spyro 13+4
 
Kn071: Onnea ultraan!

Larezki: Onnea kämpästä:flower:

Sunni: Voimia sinulle :hug:

Katjuska: :heart: Voi kun itsekin alkaisin saada jo tuntea elonmerkkejä masusta. En malta odottaa.

Huomenna on jo torstai ja tytön 1vee hammastarkastus, eli se menee nopeasti. Sitten onkin perjantai ja viikonloppu, eli menee nopasti nekin. Sitten maanantai kärvistelyä ja tiistaina vihdoin ultra. Nyt alkaa jo jännittää. Mua on alkanut pelottaa, jos pieni ei olekaan jaksanut kasvaa (kun oli varhaisultrassa vähän pienempi) tai hänessä on jotain vikaa. Ei auta kuin työntää nuo ajatukset taka alalle ja keskittyä tähän hetkeen. Ei se tuskailu kuitenkaan mitään auta tai muuta.

Sydänääniä en ole saanut kuuluviin, mutta toisaalta esikoisestakin kuului neuvolan laitteella vasta joskus rv12 jälkeen.

Sipsunen & SV 9+6:heart: (Huomenna poksuu kaksinumeroiset luvut)
 
Hei kaikille maalisvauvaa odottaville äideille ja oikein paljon onnea raskaudesta :heart:

Piipahdan vain kysymään: milloin teillä on otettu nt ja mitä se on ollut tuona päivänä? Olin tänään ultrassa ja olen vähän pihalla, mitä nuo nt-luvut yleensä ovat. Itsellä viikot pompahtivat 11+1:stä 11+6:een, ja nt oli tänään tasan 1.0 mm. Odotellaan vielä yhteiseulan tuloksia.

Kiitos vastauksista ja raikasta syksyä!
 
Lina81 Kirjoittelit joku aika sitten: "Asumisesta sen verran, että ollaan nyt viisi vuotta asuttu 100neliöisessä rivarissa ja nyt pitäis raivata sit toinen työhuoneista lastenhuoneeksi. Siellä on vaan mun kaikki vaatteet, langat, kankaat, lehdet, kirjat yms. jotka pitäis nyt sit saada johonkin. Varastotkin on täynnä. Ehkä pitäis alkaa heittämään kans tavaraa pois, jos kaks ihmistä on jo saannu 3makkaria, 2vaatehuonetta, ulkovaraston ja lämpimän varaston täyteen." Meillä sama juttu! Asutaan 108-neliöisessä rivarineliössä ja säilytystilaa on yllin kyllin :D eli kaksi vaatehuonetta ja ulkovarasto + keittiössä rutkasti tilaa yms. Kolme makkaria löytyy myös meiltä ja yksi niistä on tällä hetkellä työhuoneena. Tykkään tosi paljon siitä, että on olemassa oma huone mapeille yms. tavaralle, etteivät ne roiku esim. omassa makkarissa tai olkkarissa!! Yksi makkari on tällä hetkellä ns. "tyhjä huone", joka on toiminut meillä miehen punttihuoneena. Punttivehkeet lähtee pois ja aletaan siihen rakentaa vauvan huonetta. Mutta jos meille vielä suodaan toinen lapsi, niin sitten olisi vuorossa työhuoneen laittaminen vauvan huoneeksi. Mihin hittoon kaikki mapit yms. saadaan mahtumaan??? Tilaa täytynee raivata vaatehuoneista, kun eihän tänne mahdu vauvan tavaroita ollenkaan, jos me kahdestaan ollaan saatu jo joka paikka täyteen ;)

Laretzki Aivan mahtavaa, että VIHDOINKIN löysitte kivan kämpän! Onnittelut siitä ja eikös tämä ole teidän ensimmäinen oma asunto? Hurjasti siis onnea! Hyvin aikaa remppailla ja laittaa koti kuntoon ennen vauvan syntymää.

Asumisesta Me asutaan 108-neliöisessä rivarineliössä, lähellä keskustaa. Tämä alue tunnetaan kyllä vähän ns."huono-osaisena" maahanmuuttajien ja kaupungin talojen takia. Ja yksin en kyllä liikkuisikaan yöllä tällä suunnalla, mutta onneksi tämä "meidän puoli" (eli nämä omistusasunnot - rivarit + omakotitalot) on saaneet olla ihan rauhassa ilkivallalta ja muulta riehumiselta! Tässä on todella paljon plussia, kuten säilytystilaa on paljon. Kaksi vaatehuonetta löytyy ja ulkovarasto. Makkarit, wc ja kylppäri + sauna oli rempattu vähän ennen meidän muuttoa ja kivaa tässä on myös alakerran oleskelutila, joka toimii mukavasti myös pukuhuoneena. Ainoa iso miinus on se, että takapihalle pääsee alakerran makkarista. Mutta kaikkeahan ei voi saada =) Sen sijaan takapiha on ÄLYTTÖMÄN ISO ja ympäriinsä aidattu! Yleensä rivareissa on tosi pieni takapiha... Yläpiha puolestaan on todella rauhallinen, on juuri tuonne omakotitaloihinpäin ja välissä pieni metsäkaistale. Ja aivan loistavat naapurit, hyvä yhteishenki, aina voi pyytää apua ja tässä pihapiirissä tervehditään toisiamme ja vaihdetaan kuulumisia ihan aidosti :heart:

Juomisesta Todella ikävää luettavaa liiallisesta alkoholin käytöstä :( Itse olen syntynyt alkoholistiperheeseen, jossa äidin uusi mies oli myös alkoholisti, mutta lisäksi myös väkivaltainen. Onneksi pääsin niistä ympyröistä pois ja olen saanut turvallisen lapsuuden muualla. Oma suhtautuminen alkoholiin on ollut se, että kotona voidaan ottaa saunajuomat ja jos istutaan iltaa kavereipariskunnan kanssa vaikkapa pelaten korttia + saunoen tai grillatessa, voidaan ottaa useampikin. Sinänsä en vastusta humalatilaa, olenhan itsekin ollut humalassa useampaankin otteeseen. Mutta sitä en hyväksy, ettei tunneta omia rajojaan ja vedetään yli siihen kuntoon, ettei omilla jaloilla pysytä ja muisti häviää tai ettei osata käyttäytyä humalassa! Minulla on ollut poikaystävä, jolla oli selvästi alkoholiongelma ja eihän siitä muuta seurannut kuin pahaa mieltä minulle. Hän oli aivan ihana mies selvinpäin, mutta humalassa täysin eri ihminen, hänen persoonallisuus muuttui täysin. Humalassa hän oli suustaan rivo, hän haukkui minut milloin miksikin ja eipä osannut kyllä olla suustaan siisti muillekaan. Humalassa hänellä oli taipumusta myös väkivaltaisuuteen. Onneksi tajusin lähteä siitä suhteesta... vaikka vaikeaa se oli. Nykyisessä suhteessa mies osaa kyllä kontrolloida juomistaan, mutta välillä ärsyttää, että arkena pitää ottaa edes se yksi pieni pullo olutta esim. harjotusten päätteeksi. Ja puheet "pitäähän sitä nyt poikien viikonloppuna RYYPÄTÄ ja vetää pää täyteen, nollata!" ovat minusta niiiin pöyristyttäviä. Miten niin muka PITÄÄ, eihän se ole mikään sääntö. Kyllä minä sen ymmärrän, että poikien viikonloppuna miehet juovat, mutta tuo asenne, että "on pakko vetää perseet" ei mene mun jakeluun. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan?! Nyt reiluun puoleentoista vuoteen ei ole tehnyt mieli käydä baarissa, olen kyllä muutamaan otteeseen käynyt, mutta ei se ole enää tuntunut oikein miltään, mieluummin lähden ajoissa nukkumaan! Saunasiiderikin on tänä aikana tökkinyt, muutaman hörpyn jälkeen on tullut vaan stoppi, ettei maistu. Nyt odostusaikana minua on välillä suorastaan ahdistanut se, että mies avaa sen yhden pienen olutpullon harkkojen päätteeksi. Eikä siinä mitään, tällä miehellä ei ole ongelmaa asian suhteen. Mutta varmasti nyt raskausaikana jotenkin palaa omaan lapsuuteen (alle 3v.) ja sitä kautta tulee alitajunnasta tämä ahdistus. Onneksi mies ottaa asian vakavasti, koska olen koettanut hänelle selittää sitä, että miksi minusta tuntuu tältä. Ja kun lapsi syntyy, hyväksyn sen saunaoluen/saunasiiderin lapsen nähden, mutta illanistujaiset, joihin liittyy alkoholi, eivät minusta kuulu saman katon alle vauvan/lapsen kanssa.

Vaunuista on ollut puhetta. Kävin katsomassa käytettyjä Oran vaunuja ystävältäni. Viisi vuotta vanhat, mutta ovat kuin uudenveroiset! Tuntemattomalta en kyllä uskaltaisi ostaa käytettynä. Minä kyllä tykästyin tuohon Oraan, olivat kevyet työntää niin vaununa kuin rattaina! Ja rattaina erityisen kätevät, ei ollenkaan leveät. Taidetaan ottaa ne! Oikeastaan mitään sen suurempaa hankittavaa ei tulekaan, turvakaukalo saadaan lainaan mun erityisen hyvältä ystävältä. Hoitopöytää mietin, että sitä tuskin tarvitaan (minusta jotenkin turha). Pesukoneen päälle pehmeä alusta ja viereen pieni avoin laatikosto, jossa vaipat sun muut. Hoitopöydistä osataan kiskoa ihan älyttömiä summia etenkin uusina, joten ei kiitos!

Ammateista Itse olen sosionomi (AMK), palveluohjaukseen suuntautunut, joten jos raskaus sujuu normaalisti, mitä luultavammin pystyn olemaan töissä hyvin pitkälle :)

Omaa napaa Onhan taas aikaa sitten viimeisen kirjoittelun. Viimeistä lomaviikkoa viedään ja ensi viikolla alkaa uudet haasteet, odotan innolla! Vähän kyllä jänskättää, että miten minun vauvauutisiin reagoidaan... mutta toisaalta taas varmaan ihan turhaa vaivata tällä päätänsä. Tähän ottaisin mielellään vinkkejä vastaan? Tämä kuitenkin stressaa minua aika paljon...

Nt-ultrassa käytiin miehen kanssa yhdessä toissapäivänä. Pikkuinen voi oikein mainiosti :heart: Aluksi hän nukkui, ihan kuin olisi tiennyt, että nyt pitää olla kuvauksen ajan paikoillaan. Sitten hän virutteli/oikoi itseään, vilkutteli pienillä käsillään, käänsi kylkeään, käänteli päätään sivulta toisella, vispoi jaloillaan ja toi jalkapohjansa kuvaruutuun! Oli se vaan huikea näky nähdä noin pienen ihmisen alun liikkuvan siellä ihan täpinöissään :heart: Itsehän en vielä liikkeitä tunne, mutta ultraajan mukaan liikkeitä voi alkaa tuntea viikoilla 16-17. Mutta sekin on kovin yksilöllistä. Tirppanalla oli nyt pituutta 7cm, ihan älyttömän nopeasti kasvaa. Kuukaudessa kasvanut 5cm, uskomatonta! Niskaturvotus oli normaali. Veriseulat viikkoa aikaisemmin ei sitten onnistuneetkaan, koska tässä ultrassa selvisi, että viikkoja tirppanalla onkin oletettua enemmän ja näin ollen KYS ei kuulemma tutki niin myöhäisillä viikoilla otettuja veriseuloja. Pääsen nyt ns. 2.seulaan, jotka eivät ole yhtä luotettavia kuin 1.seula olisi ollut, mutta saadaan ainakin suuntaa antavaa. Ja totta kai otan kaiken tällaisen vastaan, mitä tarjotaan! Niin, ikää tirppanalla olikin tuolloin kuvauspäivänä 13+2 eli tänään keskiviikkona 13+4. Laskettu aika siirtyi 25.2. eli periaatteessa en kuuluisikaan tänne maaliskuisiin. Harvemmin tänne nykyään kirjoittelenkin, kun aika menee ihan liian nopeasti ja olen ihan tarkoituksella koettanut välttää koneella istumista (tiedän, että jumahdan tänne päiväksi).

P.S. Taitaa meillä Laretzki ja Memelisa olla aika samoilla viikoilla+päivillä!

"kuumeilija" ja tirppana 13+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Soili Nt oli viikoilla 11+4 1.3-1.4mm,normaali tulos:)
Ei vielä vastauksia veriseulasta, mutta lääkärin mukaan aika epätodennäköistä että siinä mitää olisi, mutta tuloksen jälkeen huokaisen vasta.

Jestas ku mulla on aina päikkäreitten jälkeen pahaolo..yhhyh.

H+mörrykkä 12+3
 

Yhteistyössä