Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Miehen juominen Mulla mies saattaa joskus ottaa isommat kännit mut yleensä se hakee perjantaina vaan 4 saunaolutta, jotka juo pe ja la. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että mieheni on "kotoisin" uskovaisesta perheestä.. Itse en kyllä ole yhtään alkoholia kaivannut :)

Kestovaipat Täällä taitaa jäädä väliin. En mene vannomaan, mutta voip olla et oon laiska niiden suhteen :)
 
Meillä mies on alkoholiperheestä ja tämän isä ei aina ole ollut ihan niin mukava laskuhumalassaan. Paljon ovat joutuneet siskonsa kassa näkemään väkivaltaa ja muutamia kertoja saanut itsekkin osumaa. Jossain vaiheessa isä sitten raitistui (äiti ei niin paha ollutkaan), oli jo raitis kun minä tulin kuvioihin n. 5vuotta sitten. Miehenihän ei näistä asioista minulle puhu, mutta kälykokelaan kanssa ollaan tosi läheisiä. Mieheni äiti kuoli hiljattain ja nyt ollaan sitten vähän jännätty että retkahtaako isä taas. Kunhan nyt mieheni saa suunsa auki ja kerrottua isälleen raskaudestani niin toivon/uskon että saa tästä vähän uutta sisältöä elämään. En tiedä johtuuko näistä lapsuuden asioista se ettei mieheni juo alkoholia juuri ollenkaan, en muista milloin olen viimeksi nähnyt sen humalassa. Käy kyllä ulkona sillon tällön, mutta juominen jää aina muutamaan. Taidan olla siis onnekas, vaikka muuten hän onkin aika hankala tapaus.

Kestovaippoja olen harkinnut. Ystäväni sai sen joskus näyttämään niin helpolta ja ensin olinkin sitä mieltä että tottakai minäkin, mutta sitten kun rupesin ottamaan asiasta selvää niin se alko kuulostamaan koko ajan vaan hankalammalta. Täytyy vissiin vähän pyytää ystävältäni priiffausta tästä.

Aloitin tänään suursiivouksen viimeisen lomaviikon kunniaksi ja tilannehan on se, että 1/6 asunnosta siivottu, aikaa siihen kului 4 h ja minä oon ihan puhki!
Nyt lähden enään viemään lehtiä ja pahveja roskiin ja sitten saa riittää ekalta päivältä.

Kauhee himo nuudeleista! Hiilareita pitäs vissiin vähän varoa saamasta liikaa, mutta vaikeata on kun tekee vaan mieli nuudelikeittoja. Nam nam!!

Semmosta tältä erää :)
 
Täällä käytiin tänään ultrassa ja nyt saa huokaista helpotuksesta, siellä pikkunen meni ja kovaa :) Turvotusta oli 0,9 eli hyvällä mallilla. Jännitti kyllä niin paljon kun siellä odotushuoneessa olin että!
Mulle sanottiin ettei oo aikoihin ollut noin helppoa tapausta ultrattavana kun mulla noita oireita ei oo ollenkaan. Sekin oli siellä että ei edes väsymystä...ei =)
Varattiin jo rakenneultraankin aika sitte valmiiksi. Et ei muuta ku lokakuun loppua odottelemaan.
Neuvola pitäis nyt varata ku ultrassa oli kaikki hyvin, sen sitte pitäis kai olla kuukauden sisällä.

Ja olihan ultran jälkeen pakko käydä ostamassa eka vauvanvaate :)
Vaikka niitä onkin esikoisesta aika paljon tuolla kaapin kätköissä...

Jospa sitä alkais pikkuhiljaa kertomaan vaikka vanhemmille että on lapsi tulossa..=)

Jenduka & 12+3
 
Tuosta miehen juomisesta vielä, että juuri sen vuoksi onkin niin kamalan epätoivoinen olo, kun tiedostan täysin ettei mieheni itse myönnä olevansa alkoholisti, eli tällähetkellä tilanne on todella toivoton!
Oma isäni on aina ollut alkoholisti, eikä hän ole ollut minulle isä koskaan. Koulutukseltani olen päihdetyöntekijä, vaikka nyt työskentelenkin lasten parissa.
Ja nyt vielä tämä, että olen valinnut miehekseni alkoholistin?? Minut on kirottu alkoholilla!!
Olen varmaan ollut edellisessä elämässä kieltolain aikaan metsässä pirtunpolttaja ja nyt maksan siitä :headwall:
Jokatapauksessa aihe on niin tuttu ja niinkuin totesinkin ettei pysty auttamaan jossei se lähde toisesta itsestään :'(

Kestovaippoja en ajatellu alottaa, mut aijemmin oli puhe vauvan ruuista, ne oon aina tehny ite ja nii meinasin nytkin.
 
Minä kävin koeajamassa niitä Oran vaunuja! Ja sellaiset meille kyllä nyt tulee. Tehtaanmyymälään niitä pitäisi tulla huomenna/ylihuomenna, joten taidan hyödyntää vielä elokuun tarjouksen ja saada sitterin kaupanpäälle. =) Ja mikä parasta, sekä liikkeessä että tehtaanmyymälään soittaessani sain ihan mielettömän hyvää palvelua!

Alkoholista ja juomisesta on ollut puhetta. Minun äitini kuoli viime lokakuussa avopuolisonsa pahoinpitelemänä, promilleja oli veressä miehellä 3. Joten voitte kuvitella mikä on minun kanta sekä alkoholiin, sen kohtuukäyttöön ja väkivaltaan. Mies kyllä ottaa, mutta hallitusti, samoin minä, mutta harvoin. Äitini oli myös alkoholisti, joten senkin takia olen varsin varpaillani asian suhteen. Viina on hyvä renki, mutta huono isäntä. :'(

Tea ja Ihme 13 vkoa:heart:
 
hepuhi Yritän saada huomiselle tai mahdollisimman pian neuvola-ajan, mikäli ne vain mut sinne suostuu ottamaan. Täällä ainakin pitää vaihteen kautta aika varailla ja siellä oli äsken ruuhkaa. Oon ollut päivän yliopistolla niin en oo ehtinyt soitella aiemmin. Nyt on onneksi tuosta vuodosta rauhallisempi olo kuin eilen. Mullahan siis tosiaan oli sitä jo aiemmin rv 6-8. Silloinkin alkoi samalla tavalla eli ekaksi veristä vuotoa hiukan ja sitten pari viikkoa pientä ruskeaa tuhruttelua. Kävin silloin kahdessa ultrassa ja kaikki hyvin niin nyt kun tilanne on sama, jotenkin tuntuu, että kaikki on nytkin ihan hyvin. Silti olis kiva päästä kuulemaan vaikka sydänäänet. Tosin meidän neuvolan laitteet on niin vanhat, että en tiedä kuuluuko niillä vielä näillä viikoilla, mut voihan sitä yrittää. Musta vähän tuntuu, että taidan kuulua siihen porukkaan, joilla kuukautiset tulee raskaudesta huolimatta. Mulla on aina ollut epäsäännölliset kuukautiset (paitsi tietysti pillereiden aikaan) niin ehkä se liittyy siihen..Kun ei lääkärit ole ultrassa mitään syytä vuodolle löytäneet.

Miehen juomisesta Surullista, että niin monen miehellä on ongelmia juomisen kanssa. Kauhesti voimia teille tilanteeseen! Ehkä kannattaa neuvolassa ottaa asia kuitenkin esille, jos sieltä saa apua. On se kuitenkin lapsen etu, että saa syntyä turvalliseen ympäristöön, jossa vanhemmilla ei ole riippuvuuden kanssa ongelmia. Meillä ei onneksi ole alkoholin kanssa ongelmaa. Mies juo joskus viikonloppuisin pari olutta, tykkää erikoisoluista. Hän myös viihtyy kotona ja mielellään viettää viikonloput mun kanssa. Toki sais mennä kavereiden kanssa joskus ulos jos haluais, mutta harvoin haluaa. Varsinkin kun parhaat kaverit on muuttaneet toiselle paikkakunnalle. Mielestäni siis ihanteellinen tilanne pikkuiselle tulla meidän perheeseen. :)

Kestoilusta Oon jo muutaman kestovaipan ostanut kirpparilta ja aion sitä kokeilla. Eletään ekologisesti ihan muutenkin. Syödään luomuruokaa ja ostetaan aina ympäristöystävällisiä pesuaineita yms. En kuitenkaan ota siitä stressiä. Onneksi on tullut myös ekologisia kertisvaippoja kauppoihin. Tarkoituksena on siis kestoilla ainakin osittain ja ehkä yöllä + matkoilla käyttää ekokertiksiä.
 
Miehen juomisesta olette jutelleet. Tsemppiä kaikille teille jotka joudutte siitä kärsimään. :hug: Kahdeksan vuotta alkoholistin kanssa eläneenä tiedän, mitä se on ja miltä tuntuu. Se oli suurin syy siihen että esikoisen isästä aikanaan erosin, se ja mukanaan tuomat lieveilmiöt kuten pettäminen. :( Muistan vielä elävästi millaista oli pienen lapsen kanssa kotona ihmetellä kun äijä oli viidettä päivää häviksissä jollain ryyppyreissulla. Nykyinen mieheni on ollut 3,5 vuotta täysin absolutisti, eikä sitä ennenkään kovin paljon ryyppäillyt ihan jo työnsä vuoksi.

Imoen & Mantti 10+6
 
alkoholi ehkä kerran- kaks vuodessa juodaan vähä enempi + silloin tällöin saunaolut/siideri.. mut tiedän kyllä todella hyvin senkin puolen että alkoholi hallitsee -isi juo aivan liikaa ja aivan liian usein, ei mitenkään ole väkivaltainen tms. mut ärsyttävä vaan -vihaan muutenkin kännisiä ihmisiä ylikaiken, ei vaan riitä mun hermo sellaseen käytökseen. Sen takii en yleensä tykkää porukoilla käydäkään viikonloppusin (isi viikot reissuhommissa) tai etenkään olla pitkään.. tosi harmittavaa kun kuitenkin hän on meille ollu aina ISI niin miks ei voi olla lapsenlapsille UKKI :( Toki antaa näille ylikaiken huomioo, eikä mitenkään kännissäkään oo ilkee ja jaksaa touhuta ym.mut mä en tykkää et mun lapset on humalaisen ihmisen kanssa...

Kestoilu ei mun juttu! Laiska ja tyhmä ja saamaton :D :D

Oonkohan mä vähä tyhmä vai pelkästään yksinkertanen :D ärsyttelin taas mielessäni et ku en ees tiedä sitä np-ultra aikaa ni ei voi ees päivii alkaa laskee...olikohan sillä hirveesti välii millä nimellä se ultra menee ku torstaina kuitenki pääseen siihen raskaudenkesto-ultraan...eli jee, 3yötä ultraan :D :D
Tänään oon ollu reipas ku sain soiteltuu poikien päikkäriin ja entiselle pomolle ja sit kävin moikkaa uutta pomoo..mun pitäs enempi ajaa autolla ilman tota ylipuheliasta 4v:tä ni saisin paljon asioita hoidettuu :)

pikkumökö +?? 10+1..
 
Laretzki
Memssi Mä karppasin alkukesästä, mutta kummasti jäi sen jälkeen kun alkoi pahoinvointi kun joutu syömään vähän sitä mitä alas meni, ja nyt se on sit jäänyt, enkä kyllä jaksaiskaan alkaa enää.

kestoista Mua kiinnostaisi kestoilla, edes osittain. Ei ehkä ihan alkuun, mutta kyllähän sitä vaippakautta sen verran kestää että kestoilua ehtii kokeilla. Vielä en oo mitenkään asiaan perehtynyt sen kummemmin.
Ja Lillille noista "eko"kerttiksistä, että ne ei oikeesti ole yhtään ekologisempia kuin normi kertakäyttövaipat, kun niitäkään ei kaikkia voi laittaa biojätteeseen (ja en oo varma saako periaatteessa laittaa ollenkaan kakan vuoksi) ja sekajätteessa aiheuttaa ihan samoja ongelmia kuin normikertikset. Niissä on osittain samaa mitä niissä biohajoavissa muovipusseissa, joissa käytetään valmistuksessa enemmän öljyä kuin kierrätysmuovista tehdyissä muovipusseissa. Ja jotain muutakin niissä oli, mutta en muista enää, koska siitä on aikaa kun noita juttuja tarkemmin joskus luin ja tutkin.

Ja noiden kestojenkin ekologisuus riippuu siitä, että miten kuumalla vedellä ne pesee ja että kuivattaako koneella. Yhessä ulkomaisessa tutkimuksessa päädyttiin siihen että mikäli vaippoja pestään 90 asteessa ja kuivataan koneellisesti, kestovaippa on jopa huonompi kuin kertakäyttövaippa. Eli käyttötapa ratkaisisi. Mutta meillä ainakin kuivattais ihan narulla ja normipyykin joukossa laitettais

(.) Sarjassamme mistä hemmetistä nää iskee? Alkoi nimittäin tekemään ihan sikana mieli paistettua nötköttiä makaroniin ja ketsupin kanssa. Onneksi ollaan kohta menossa kauppaan, kunhan mies kotiutuu...

Lare ja Spyro 13+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei taas!

Ilja, Mariaja ja olikohan se syysmyrsky Mulla on täällä sama tilanne. Tulevan lapsen isä juo liikaa... :(
Ite en kestä ees nähä olut tölkkiä enää ettenkö sais kilareita..

Sitten ON: Oli tänään ultra jossa katottiin kasvaako pikkuinen, kun yksityisellä oltiin siitä huolissaan, menkkojen la heitti monella viikolla.. Kasvaahan se :) :heart: Ovis vain ollu tosi myöhään..
Vastasi viikkoja 8+4 tänään ja sydän sykki hienosti :)
Eli ensi kuun 14pv NT ultra. La muuttui päivällä eli 29.3.

Ninnuli ja masukki 8+4
 
Laretzki
Kn071 KAton kanssa tuota, ja vaikka imettää yrittää aionkin, menee tuo jo ihan liian yli. En oikein ees ymmärrä mistä se WHO:n kahen vuoden ikään imetys tulee. Tai siis jotenkin tuntuis ajatuksena vaikeena kuvitella olevansa töissä silloin kun edelleen imettää...

Kyllä siis ite ajattelin pientä imettää julkisesti esim. liinan alla jos sille tarvetta tulee mutta jotenkin toi noiden käytös..huh huh.
 
Kaikki jutut olen päivän mittaan lukenut, mutta olo on sen verran kurja etten jaksa kauheasti kommentoida tällä kertaa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Sunniee ja olikos vielä joku muukin käynyt... Onnea joka tapauksessa!

Kestoiluun liittyen komppaan pikkumököä sanasta sanaan :D Siinä menee mun ekologisuuden raja.

Alkoholia ei meidän perheessä juuri käytetä. Ainoastaan ruuan kanssa viiniä jos jotain. Kovasti jaksamista alkoholin varjossa kamppaileville :hug: Omastakin suvusta löytyy alkoholismiin sairastuneita.

Sipsunen & SV 9+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Aika outoo ois ajatella et toi meiän 4v tulis viel iltasin et "äiti tissiii!!!" juuei!! :D

Me käytii muksujen kaa lenkillä ja löydettiin ihan älyttömästi mega isoja mustikoita!! Kerättiin ihan muutamassa minuutissa silleen et saatiin mustikkapiirakkaan -joka nyt paistuu uunissa :p NJAM!!!

Ja oli taas tuhansille pienille elefanteillekin käyttöö ku toi mun ihana yliomatoiminen 4v päätti tehä mehuu ite ku äiti oli vaihtaa pikkuveikan vaippaa...Tiputti sit lähes täyden, avatun, fun light pullon lattialle.. enpä tänään ollukaan vielä pahemmin siivonnu |O

huomenna olis 1v neuvola aamulla ja kuuden pienen serkun synttärit illalla.. Ja menin muuten sopii sinne poikien päikkärille tutustumisen just ke aamuun -ainoo aamu ku ois saanu nukkuu..
 
Laretzki
Kn071: No se kaheksan vuotias vasta yli menikin...Ja kyllä se nelivuotiaskin vähän oli siihen malliin että apua, miten enää tuon ikästä imetetään...Ja just se, että eipä noista äideistä kukaan tainnut töissä olla, koska ei se imetys voisi mitenkään onnistua samaan aikaan esim. sen kaksosten äidillä joka imetti niitä ihan sikana
 
Pikkumökö: :D Mulle kävi kanssa kerran vähän samoin, paitsi että ihmettelin miksi mun mantelikala tummuu noin äkkiä. Neiti 1vee oli käynyt vääntämässä uunin lämpötilat ihan tappiinsa. Nykyään vahtaan uunia vielä vainoharhaisemmin kun lähden kotoa, kun neiti käy nappeja säätämässä. Samoin pakastimen ovea saa tarkistella ettei ole sitä avannut.

Nyt nukkumaan :x Öitä!
 
Taas on reissuta palattu ja koitan kahlata näitä viestejä läpi.. :D

Vadelmanlehtiteestä: Viimeks join, mutta en säännöllisesti loppussa, en tie viellä alanko juomaan tässä raskaudessa. Luultavasti kyllä.

Kn: Tuli tippa linssiin kun luin teidän tarinaa, olette kyllä onnenne ansainneet! :heart:

Nelly2: paljon onnea tuplista! Onko teillä suvussa noita tuplaraskauksia?
Me jännättiin ekassa ultrassa tuota kun molempien suvuissa on tuplia. Ei sitten kuitenkaan ole meille tulossa kuin yksi varhaisraskauden ultraan jos on uskominen (ja onhan siihen).

Univaikeuksista:Mä olen alkanut kärsiä levottomista jaloista JA KÄSISTÄ! Niin rasittavaa herätä siihen että on pakko lähteä jalottelemaan..

Tervetuloa uusille!

Viiville: Tsemppiä yritykseen! Jos tosiaan se yks kierto ois pitäny oottaa vaan sen takia että la voidaan määrittää helpommin ni en ois mäkään odottanu.. :D Onhan sitä ultrat keksitty mistä saa mitoilla laskettua sen la:n. :)

Liikkeistä: Mä tunsin ekasta joskus viikolla 15-16 ekat hipasut ja mies viikolla 17 mahan päältä. :) Aikasin tunnettiin <3

Nelly:Supistuksista kyselit.. mulla tuntu mahankovettumisia muutama päivä sitten ja alko huolettaa. En siis tosiaan tie oliko vaan ilmavaivoja, mutta aivan samalta tuntu ku esikoista odottaessa ne rasituksesta tulevat vatsan kovettumist.

Syömisestä: Mull aois nälkä koko ajan.. Mutta mitään ei tee mieli (sama varmaan muillakin..). Maksamakkaraa haluaisin leivän päälle ja maksalaatikkoa syödä, mutta ne kun on pannassa. :/
Tänään mies ku menee kauppaan saa tuoda mulle pähkinäsuklaata.. :D sitä mun tekee mieli just nyt.

Sunni:Tsempitykset vaik en tilannetta tiedäkään!

Tuun jatkaa myöhemmin. Nyt nukutuspuuhiin.

susanna ja pikkunen 9 POOOOOKS
 
Alkoholi... Voimia kovasti teille, jotka joudutte asian kanssa kamppailemaan! :hug: Voin kuvitella, että ei varmaankaan ole helppoa ottaa asiaa puheeksi neuvolassa, mutta sieltä varmasti saisi apua ja tukea tilanteeseen. Yksin ei tarvitse jaksaa! :hug:

Meillä mies juo ne pari saunakaljaa viikonloppuna. Eli siis kohtuukäyttöä mielestäni. Mutta silloin kun käy ulkona kavereiden kanssa (max. kerran kuussa), ei kyllä tunne rajojaan. Kaveriporukassa sen tulee kiskottua aina ihan liikaa : / Mua ärsyttää, jos ihminen ei tunne rajojaan ja esim. muisti menee tms. Toi varmaan johtuu siitäkin, että miehen isä on juonut itsensä hengiltä, niin siks en kestä, että mies juo itsensä humalaan. No tosi harvoinhan toi on pojan syntymän jälkeen missään käyny, että turha tässä on kai valittaa :D

Imetyksestä... Siis voi apua! Missasin ton ohjelman, mutta kuulostaa mun korvaan aivan kamalalta! Eikö tollanen kouluikäisen imettäminen ole jo vähän sairasta..? Yöks! :x Mä oon kyllä ehkä vähän huono sanomaan, kun en itse ole nauttinut muutenkaan imettämisestä... Ei siis oikeen onnistunu. Veri lensi, oli tulehduksia ja muutenkin aivan järkyttävän kivuliasta. Itkin kivusta joka ikinen kerta. Kahden kuukauden jälkeen luovutin. Mutta vaikka se tällä toisella kerralla onnistuisikin, niin se 6kk (jonka ajan siitä on lapselle ravitsemuksellista hyötyä) riittäisi mulle. Toivon toki, että imetys tällä kertaa onnistuisi, mutta odotukset eivät ole kovin korkealla viime kerran jälkeen : /

Kestovaipat... Mä myönnän ihan rehellisesti, että musta ei ole kestoiluun. Olen liian laiska, mukavuudenhaluinen ja herkkänenäinen pyykkäämään paskasia rättejä :ashamed: Aion siis käyttää kertiksiä, vaikka tiedän, että pitäisi olla ekologisempi... Arvostan kyllä suuresti ihmisiä, jotka viitsivät nähdä vaivaa ja kestoilla. Niin ja noista "eko"-kertiksistä oon kans kuullu, että ne ei oikeasti olekaan mitään ekologisia. Niitähän ei saa laittaa ulosteiden takia biojätteeseen ja sekajätteen seassa maatuessaan ne kuulemma aiheuttavat myrkyllisiä kaasuja.


SiSa ja Pikkupulla 10+4 :heart:
 
hei kaikille,tervetuloa uusille ja onnea ultra kuulumisista kaikille jotka niitä oli saanu:)
en oikee jaksa hirveesti kommentoida ku on väsy mut ei tuu uni ja nälkä mut mitää ei tee mieli ja ääh plääh iha sama:D

mimma ja piskuinen 11+4<3
 
Kn: Miekii katoin sitä ohjelmaa ! Hyi hemmetti sentää, kipeetä suorastaan ! :x
Mie oon samoilla linjoilla Sisan kanssa, kyllä se 6kk riittää miullekin. Tai onnistus ees kuukauden-parin verran, kun esikosta yritin about 2 viikkoa kunnes siirryttiin kokonaan
pullotteluun..

Kestoista: Ei kiitos, ei oo miun juttu :)

Alkoholista: Jaksamisia teille kaikille, joiden miehet käyttää alkoholia enemmän kuin
kohtuudella.. :hug:

cherrrye ja muwu 11+2
 
Terve kaikki maalismammat!

Täällä yksi pikkukakkosta odotteleva liittyy seuraanne!
Odoteltiin tätä jo pari vuotta ja nyt tässä viimein ollaan, keskellä alkuraskauden oireita! :D
Hirveä nälkä on koko ajan ja voisin tätäkin kirjoitellessa nakertaa vaikka pöydänkulmaa...
Autosta löytyi pikkuneidin muovinen leikkinakki (osa sellaista settiä missä erilaisia muovisia ruoka-aineita) ja naureskelin itsekseni yks päivä ajellessa, että voishan sitäkin paremman puutteessa imeskellä jos oikein paha nälkä iskee. ;) Voi apua, jutun laatu taas 10.

Mutta on tää jännää.

Palataan asiaan, mä lähden nyt muun perheen kanssa nukkumaan tehtyäni pari tuntia tässä vielä vähän töitä iltapuhteeksi...|O
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye

Yhteistyössä