Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Heippa naiset!
Mahtuuko mukaan maaliskuisten joukkoon? Oon teidän juttuja seurannut jo pitkään, mutta en oo vielä uskaltautunut mukaan. Nyt on menossa 10+4 niin jospa sitä uskois jo, että vauveli pysyy mukana. La on 15.3 ja esikoista odotellaan. Ikää löytyy 23 vuotta.

Ehdin jo säikähtää kovasti kun mulla oli ruskeeta ja vähän veristäkin vuotoa pari viikkoa (rv 6-8), mutta ultrassa onneksi todettiin kaiken olevan kunnossa. :heart: Olen päässyt jo kahteen ultraan, toinen yksityisellä ja toinen lähetteellä vuodon takia. Kahden viikon päästä on vuorossa nt-ultra. Innolla ootan! :) Koti-dopplerinkin ehdin jo ostaa, koska kuulun hermoheikkojen joukkoon ja haluan kotona päästä kuuntelemaan sydänääniä. Vielä en ole niitä onnistunut löytämään, mutta luotan siihen, että viikkoja vain on liian vähän ja oon kokematon etsimään pienen sykettä.

Mulla on ollut ihan kamalaa pahoinvointia rv 6 alkaen. Oksensin pari viikkoa putkeen ja olin sänkypotilaana. Nyt oksennan n. joka toinen päivä. Hankin eilen pahoinvointirannekkeet, mutta vielä ei ole ollut käyttöä niille, koska tänään on vaihteeksi ollut ihan ok olo. Syödä tosiaan pitää vähän väliä, ettei paha olo yllätä. Se on vaan tosi vaikeeta oksentelupäivinä kun mikään ei maistu..:x Paino on pudonnut jo pari kiloa pahoinvoinnin takia ja se alkaa olla vähän huolestuttavaa, koska oon painoindeksin normaalin alarajoilla jo muutenkin. Jospa se pahoinvointi tästä helpottaa pian. Vatsan kasvua ootan innokkaasti, vaikka tämmöisillä laiheliineilla ensikertalaisilla se taitaa pullahtaa esiin yleensä vasta tosi myöhään.

Olette ainakin asumisesta jutelleet. Me asutaan kihlatun kanssa vuokralla rivitalokaksiossa. Hyvin ajateltiin mahtua, koska haluan kuitenkin lapsen pitää mahdollisimman pitkään yöt samassa huoneessa. Ylimääräisille huoneille ei siis tule olemaan tarvetta vielä pitkään aikaan. Alue on rauhallista, vaikka suuressa kaupungissa asutaankin.

Ihania ultrakuulumisia ollut monella teistä ja suloisia kuvia pikkuisista! :heart:

Lilli ja pienokainen 10+4
 
pikavastaus vaan...

Sisa & eleanor Mä luin jostain tosta naistenklinikan remontista, että se alkais vasta syksyllä 2012. (tässä itseasiassa linkki siihen..Naistenklinikka remontoidaan entistä suuremmalle synnyttäjäjoukolle | Helsinki | yle.fi )

Kohdat "Naistenklinikan lisäsiiven rakennustyöt ajoittuvat syksystä 2012 kevääseen 2014. " ja
"– Tänne Naistenklinikalle jää kaikki riskisynnyttäjät. Noin 2000:lle synnyttäjälle on ajateltu täällä olevan tilaa. Vain osa näistä on riskisynnyttäjiä, ehkä noin puolet. Muut synnyttäjät ohjautuvat lähinnä Kätilöopiston sairaalaan ja Jorviin."

onhan toi lähes vuosi sitten kirjoitettu, mutta toivottavasti asia on edelleen noin, että vuoden päästä alkais remontti :) Mä neuvolassa kysyin, että ei kai mun tarvii sinne Hyvinkäälle mennä synnyttämään, niin sanottiin, että ei tarvii, että vaihtoehtona on sitten esimerkiksi kätilöopisto, nkl yms, yms. Eli miten mä nyt oon tän käsittäny, niin vielä pääsis helsinkiin synnyttämään muuallakin asuvat. toivottavasti ainakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: SiSa78
jendde: Toivottavasti tosiaan remontin aikataulu pitää edelleen paikkaansa :) Mä vaan rupesin miettimään sitä, että kun HS:n jutun mukaan siellä alotetaan remontin aikana käytettävien väliaikaistilojen rakentaminen jo tänä syksynä. Ettei se sitten vaan vaikuta jotenkin... No toivotaan, että ei :) Hassua kyllä, että sulle sanottiin neuvolassa ihan erilailla kun mulle, vaikka samassa kaupungissa ollaan :confused:

Lilli88: Tervetuloa :wave: En mäkään ole saanut dopplerilla sydänääniä kuulumaan. Mutta kahdessa ultrassa olen yksityisellä käynyt (6+1 ja 8+0) ja molemmilla kerroilla syke näkyi, viikot vastasivat alkion kokoa ja kaikki muutenkin ok, joten ehkä se pikkuinen kuitenkin siellä on :) Np-ultra jännitää kyllä ihan kamalasti... Meillä on muuten sama LA, mutta mulla on viikkoja 2 päivää vähemmän :confused:


SiSa ja Pikkupulla 10+2 :heart:
 
Lilli88'lle tervetuloa! :)
Sunnie jeee, siulla jo ultran aika! :D

Tuota. Taisin nukkua melkoisen kauan. :D Hitto, nyt tuntuu, et vaihtaisin väsymyksen tällä salaman sekunilla pahoinvointiin! :kieh: Vaikka ihan järetöntä sekin olis..

Tänään käytiin kirpparilla kiertelemässä ja katselemassa, onko mammavaatteita myynissä.. aikaslaisen heikosti. Muutamat caprit ja useat liian isot mammahousut löyty kyllä, mutta ei oikeastaan mitään miulle. Lisäks kiertelin vielä kaupoissakin (sikäli kun olivat auki), paitsi H&M:llä!, niin EI MITÄÄÄÄN! Mitä ihmettä? Tolkutonta. Ei edes anttilassa, josta olin ihan varma, että siellä on! :D Näyttää siltä, että hemarin mammaosastoon täytyy turvautua.. :)

(Psst! Mietiskelin, et mahtaako sellaset mammafarkut olla hyvätuntuiset jalassa, joissa ei ole sitä masutrikoota, vaan farkut jää mahan alle.. :confused:)
 
SiSa78 Mulla on kierto ollut tosi epäsäännöllinen (plussasin kp 70!), joten hedelmöittymisajankohdasta ei ole tietoa. Ekassa ultrassa 5+6 lääkäri kuitenkin tuollaisen lasketun ajan mulle antoi alkion koon mukaan, joten sillä mennään ainakin nyt. :) Mulla siis poksuu viikot aina tiistaina. Lääkäri sanoi tuolloin, että päiviä on tässä vaiheessa niin vaikeeta tietää tarkalleen kun alkio on vielä niin pieni ja vaikeaa mitata tarkkaan. Saattaahan se olla, että la muuttuu nt-ultrassa.
 
Sisa Joo, vähän hassua että sulle on noin erilailla sanottu. Mulle kun sanoi ihan vaan noin, ettei sinne hyvinkäälle tarvii mennä kun on muitakin vaihtoehtoja. Mä käyn tossa heikkilän neuvolassa aseman vieressä. Siellä näin sanottu :)
 
jendde: Mä käyn keskusneuvolassa. Tieskö ne sitten kuitenkin siellä Heikkilän neuvolassa tosta rempasta?

Lilli88: Mulla vaihtuu uusi viikko aina torstaisin ja toi 15.3 on myös torstai. Laskettu aikahan on tasan 40 viikkoa vikoista menkoista, niin mun käsityksen mukaan uusi raskausviikko ei voi vaihtua eri viikonpäivänä kuin LA on. Vai oonkohan käsittäny oikein :confused: Niin siksi rupesin ihmettelemään kun musta sun viikot ja LA ei vastaa toisiaan... Mulla on viikot katottu neuvolassa niiden laskurilla. No mitäpä noilla väliä, kyllähän se sit np-ultrassa selviää :) Tuli vaan mieleen...

MUOKS. Tarkennan vielä Lilli88, kun en tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi :D Tarkotin siis sitä, että koska sulla vaihtuu viikko aina tiistaisin ja toi 15.3 on torstai, niin sullahan olis laskettuna aikana viikkoja 40+2 ja eikö laskettuna aikana pitäs olla viikkoja kasassa tasan 40+0?
 
Viimeksi muokattu:
SiSa78 En tiiä ku esikoista ootan niin oon tarpeeksi pihalla kaikista asioista! :LOL: Mutta näin se lääkäri mulle sanoi, että sinä päivänä kun ultrattiin oli 5+6 ja se oli maanantai. Ja lasketuksi ajaksi antoi 15.3. En sitten tiedä oisko lääkäri voinut tehdä virheen..Mä tein positiivisen raskaustestin tiistai-päivänä, että oisko se voinu sen siitä jotenkin ottaa..? Täytyy vielä nt-ultrasssa tosiaan sitten varmistaa, että milläs viikoilla sitä ollaankaan. Meen nyt vielä kuitenkin sen mukaan mitä oon tähänkin asti mennyt.
 
Lasketun ajan heitot Mulla np-ultrassa näytti LA:ksi joko 12-10.3 Näistä hoitaja sitten otti 10.3, koska se tuli 2 pääperämitassa ilmi. Käpy kun ei suostunut millään olemaan kunnon mittausasennossa :D

Itse oon sitä mieltä, että kunhan vauva syntyy terveenä, niin on aivan sama mikä sukupuoli sillä on, tai milloin se syntyy. Luulen kuitenkin, että syntymäpäiväksi tulee 15.3, sillä mun sisko ja koira on syntynyt kyseisenä päivänä :D

Oman äidin raskaudet Onko kukaan aikaisemmin synnyttänyt kärsinyt samalla tavalla oireistaan, kun äitinne? Mietin vaan, että pitääkö neuvolassa sanoa, että äidillä on ollut raskausmyrkytys esikoista odottaessa..

Mulla on oman masuajanneuvolakortti tallessa. Ihanaa kun nyt voi lueskella mitä sitä on masussa tullut tehtyä :D Mun oma laskettuaikakin on muuttunut 3 kertaa ja silti oon syntynyt 8 päivä myöhemmin kuin tod. näk. laskettu aika on ollut.

Tervetuloa lilli88

sunnie Onnea ultraan!! :)

hepuhi:heart:käpy 11+1 viikot on poksuneet :D
 
Hepuhi: Mun äidillä oli paha raskausmyrkytys mua odottaessa ja olen syntynyt hätäsektiolla. Mulla oli pari kertaa edellisessä raskaudessa epäily alkavasta raskausmyrkytyksestä, mutta ei sitä tullut kuitenkaan. En muista varmaksi mitä oli puhetta, mutta muistaakseni ekassa neuvolassa esikoista odottaessa kyseltiin vähän historiaa, eli onko mulla siskoa tai veljeä ja onko heillä lapsia sekä miten mun äidillä ja siskolla oli odotukset menneet. Siskollani ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa mitään myrkytykseen viittaavaa. Mitään muuta en tiedä äitini raskauksista, kun hän on kuollut jo kauan sitten.

Niin ja tervetuloa uusille!

Sipsunen & SV 9+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
huomenia !!

kiitoksia naiset onnentoivotuksista ultraan !! =) näin taas viime yönä untakin jo siitä,enää yks yö. kuinkahan nukun ens yönä :D heh


ukko nukkuu ja haisee pahalta vanhalta viinalta ,ugh :x pakko tuulettaa koko torppa kun se tuolta herää. mun äitikin on tulossa tänään tänne,jotta hoitaa huomenna poikaa kun meen ultraan kun mies on töissä eikä saa vapaata kun on niin kauhea kiire työmaalla :(

äidin raskaudet mun äidillä ei oo koskaan ollu komplikaatioita raskauksien aikana,ja meitä on neljä lasta. :) toivon ettei mullekaan tuu mitään. mun siskolla kyllä oli toisessa raskaudessa raskausdiabetes :/

Naistenklinikan remontti mä oon kans ollu siinä luulossa et alkais vasta 2012 syksyllä,toivotaan että te halukkaat pääsette helsinkii synnyttään vaikka remontti alkaisikin jo aiemmin !!

Lilli88 tervetuloa mukaan ! :)

ON mahaa vihloo ja tissit on älyttömän kipeet !!! kasvaneet hurjana nyt parina päivänä,ja tuntuu ihankuin olis maitoa täynnä :D vaikka lopetin imetyksen jo,ööh 4kk sitten :)

sunniee ja vilperi 11+5 :heart: ensimmäinen rajapyykki lähenee,jee!
 
Huomenta!

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tevetuloa uusille! :)

Tulin vaan nopeesti napailemaan ja poksumaan päivän myöhässä. Oottelen ja jännäilen täällä kovasti keskiviikon np-ultraa ja kohta se maaginen 12 viikkoakin on täynnä. Niin se aika vaan kuluu vaikka välillä tuntuikin ettei se kulu yhtään. Nyt ei kyllä oo ajatukset enää ihan koko aikaa raskaudessa ja vauvassa niin varmasti senki takia aika kuluu nopeemmin. Eilen oltiin yksissä juhlissa ja siellä sitten paljastettiin että olen raskaana. Ei jaksa enää salailla. Viikolla jo pari työkaveria kysyi että olenko raskaana, niin myönsin olevani. Jos joku kysyy niin voidaan sanoa mutta itse en sitä vielä ala sen kummemmin tuomaan esille. Eiköhän sen loputki sitten masusta osaa kattoa :) Sitäkään en oo enää pahemmin jaksanu piilotella.

MM+Matilda 11+1
 
Meillä ei edelleenkään tiedä kukaan :D 4v kyseli neuvolassa et mikä toi laite on? eikös sillä kuunneltu mahaa sillon kun mahassa oli vauva :) ja muutenkin tosi innokkaasti puhuu et äitin mahassa pitäis taas olla vauva (hoitotäti sai just vauvan).
Ens viikolla vois melkein alkaa paljastelee jos ultrassa kaikki ok.

Hyvä muuten kun kerroin terkkarille tästä meiän yksityisellä käynnistä ja siitä lääkäristä joka väitti et sikiö kuollu, eikä nähny et sydän lyö -terkkari oli ihan järkyttyny et tollasii voi olla töissä ja vielä yksityisellä lääkäriasemalla, pikkasenki joku heikompi (tai joku joka ei ois tajunnu et se sydän lyö) ois ottanu ne aborttitabletit et "kuollu" sikiö ois tullu ulos... hyiiii!!

Väsyttää,väsyttää,väsyttää!!!! Tää on ihan tuskaa!! en muista et yhestäkään aiemmasta oisin ollu näin väsyny -tosin aiempien aikaan ei oo ollu 3 isompaa muksuu joista yks vuoden vanha elohiiri... Ja pinna palaa ihan älyttömän nopeeta! -tänään jopa ehdittiin nähdä miehen kaa noin tunti ja heti hermo meni -mä en vaan kestä sitä sen lässytystä tippaakaan! "koita pärjää, nähään sit illal ku muksut jo nukkumas" (lue: onneks mä pääsen töihin taas lepuuttaa hermoja, ja oikeestaan voin vaikka lähtee jo 2h ennen työajan alkuu et varmasti ehtii ja vähä vitkuttaa kotiin lähtöö et varmasti muksut jo nukkuu..) -vittu mä pärjään 8x paremmin ku ei oo yhtä aikuista lasta tässä pyörimässä!!
anteeks avautumiseni :ashamed: rupee vaan vähä jänskää toi oma töihin meno ku toisen motivaatio kotiin on pahasti mun vastuulla...

Ehkä taas ihan positiivista ois rauhottua :D :D en oo muuten polttanu nyt melkein viikkoon yhtään ja sitäkin ennen vaan 1-2/pvä!! eikä tee yhtään mieli -tupakan hajuki oksettaa, sit ku mies viel polttaa -ja yleensä työmatkat vetää röökii ja sit ihmettelee ku en päästä sitä muhun kii nukkumaan..

Nyt tää lähtee pakkailee tätä orkesterii ja lähtee viemään tytsyy tanssitreeneihin :)

pikkumökö + ?? 10+0!!!! huiiiii!!!! tuntuu niin paljon enemmältä ku 9+6 :D
 
pikkumökö Voi kauhee, meinas tulla PIENI kirjoitusvirhe ku kirjoitin tuota sun nimee (k-kirjainten tilalle tuli ällät, onneksi huomasin!)!! :LOL: Niin sitä piti kommentoida, et se on tosi kiva ku toinen yrittää tulla iholle nukkumaan tupakan tai vanhan viinan hajuisena. Hyi helvetti! Varsinki se vanhan viinan haju. Äsken meinasin oksentaa ku hajin makkarista pyykkejä ku siellä VÄHÄ lemahti ku oltiin tosiaan eilen siellä bileissä:x
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Iltaa!

Täällä ollut taas koko päivän niin törkeän kamala olo ettei mitään rajaa. Oksentanut olen useampaan otteeseen rannekkeista huolimatta. Kunnon pahoinvointiaallon tullessa tulee myös päänsärky ja pelkästään valoon katsominen tai silmien liikuttaminen ottaa kipeää : / :x

Oltiin miehen vanhemmilla kylässä, joten sikäli päivä on ollut helppo. Olen saanut maata muiden hoitaessa ja leikittäessä tyttöä sekä saanut ruuan valmiina eteen. Ainut, että se ei oikein ole pysynyt sisällä sitten : / Nyt on taas kamala nälkä oksentamisen päälle, mutta mitään ei tee mieli. Jotain on syötävä, sillä eilen illalla en syönyt kuin pienen palan vaaleaa leipää, niin sitten vedin yön aikana melkein litran banaanijogurttia :ashamed:

Sunniee: Onnea huomiseen ultraan!

MM-11: Sulla myös ultra tulossa keskiviikkona, onnea sinne!

Mulla ultraan jäljellä enää 8 päivää. Onneksi ensi viikko tulee menemään nopeasti kun on sen verran pakollisia menoja ohjelmassa.

Sipsunen & SV 9+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Niin ja mulla tuli tänään sitten selkä kipeäksi : / Ei ole iskiasta, vaan jotenkin lantion tai häntäluun seudulla tuntuu sellainen naksahdus aina kun selinmakuulla hieman taitan lantiota kippuraan/ nostan ylöspäin. Muutoin tuo seutu särkee. Löystymistä vai mitä ihmettä:confused: Muutenkin on mahaakin jomotellut tänään enemmän.
 
Laretzki
Tää on ihan hirveetä kun on pää täynnä räkää ja kun muutenkin hengästyy niin helposti, niin nyt tuntuu ettei henkeä saa sitäkään vähää. Salille oli tarkotus mennä tänä aamuna käymään, mutta jätettiin väliin ihan sen takia, että ajattelin ettei oikein viitsi tässä räkätaudissa nyt rehkiä etten sitten pahemmin tule sairaaksi.

Käytiin anopin luona taas piipahtamassa ja sinne tuli sitten myös miehen nuorempi veli perheineen käymään. Olivat anopilta kuulleet sen jälkeen kun me hänelle kerrottiin...Mutta täytyy kyllä todeta, että on tosi kiva miten asia ollaan otettu, ettei kukaan ole alkanut multa ensimmäiseksi utelemaan, että miten mä meinaan suorittaa koulun loppuun ja koska.

Tässä on ollut pari päivää maha selkeästi kipeämpi, joten olisikohan siellä taas joku suurempi kasvupyrähdys meineillään. Tänään myös tuo alaselän kipu säteili tuonne pakaraan asti, tuntui aika ikävältä kävellä eteenpäin, pitäisi varmaan tutustua niihin tukivöihin tarkemmin, varsinkin kun sitten joutuu syksyllä koulussa istuskelemaan. Katseltiin miehen kanssa myös vähän vauvatarvikkeita, koska kai niitä pitäisi pikkuhiljaa alkaa hankkimaankin :D.

Lare ja Spyro 13+1
 
Mä tässä mietin että voikohan näin aikaisin vielä tuntea sikiön liikkeitä?
Mulla on nyt muutamana iltana tuntunu sellasta "kuplintaa" siellä suunnalla. Esim. Eilenkin kun lähin yöllä hakemaan miestä kapakasta niin ensinnäkin kohtua tuntu vähän kivistävän ja tuntui ihan selvästi jotain, mutta sitä en tiedä mitä se oli. Tuli vaan liikkeet vähän mieleen, mutta voikos se muka olla kun ollaan niinkin varhasessa vaiheessa kuin 13. raskausviikko? Olis se kyllä metkaa :)
Muutenkin tuntuu että tässä raskaudessa on niin että iltaisin/yöllä tiedostan enemmän raskauttani kun tulee sellasia outoja tuntemuksia ja nukkuessa (nukun kyllä hyvin) pitää vaihtaa kylkeä tosi usein ja mahalleen mentäessä tuntuu selvästi kohtu. Muuten on ollut viimeset 2vkoa ja ylikin tosi oireeronta, eikä noikaan iltaset olot mitään varsinaisia oireita ole, tulee vaan sellanen olo että jaahas, kaveri ilmottaa itestään :)

Mulla olis nyt seuraava neuvola 12.9 ja rakenne ultra on 18.10. Että nyt sais sit kuukauden päivät olla vaan ja opetella olemaan raskaana.

Meillä lähtee vanhempi koira taivaslaitumille ennen lumia ja mua huolestuttaa toi nuorikko kauheesti kun oon sen virheen tehny etten oo sitä ikinä yksin opettanu olemaan, tai siis kun aina sillä on ollut toi toinen. Sit kun äitiysloma alkaa niin sithän sillä on taas seuraa (tiedän että se rakastaa lapsia, kun meillä on siskon pojat kylässä niin koira päivystää yöt makkarissa <3 ) mutta tosiaan se muutama kk ennen ä.lomaa surettaa kamalasti ton koiran puolesta, mun työpäivät matkoineen on kuitenkin 10h :(

Noh, onhan tässä vielä muutama kk. Täytyy vaan alkaa opetella.

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa! :)
T:memssi ja kaveri 12+2 (omien laskujen mukaan kyllä vasta 11+6)
 
Makaan tässä sohvalla ja pidättelen tosissani oksennusta, että noi viisi pinaattilettua, jotka äsken söin, pysyisi edes vähän aikaa sisällä. Puurot lensi just vähän aikaa sitten kaaressa ulos, enkä edes ehtinyt syödä kuin alle puolet siitä lautasellisesta. Kamala nälkä, mutta kaikki tahtoo tulla nyt ulos. Että semmosta :'(
 
Sunniee ja MM-11 Onnea ultraan!

hepuhi No niin eli ilmiesesti se lääkäri on tosiaan sen lasketun ajan valinnut muutamasta päivästä ja siksi mulla on eri viikot kuin SiSa78:lla. Kaipa se yksityisellä lääkärikeskuksella ollut vanhempi synnytyksiin ja naistentauteihin erikoistunut lääkäri tiesi mitä tekee. :)

Sipsunen Jaksamisia olojen kanssa! Tiedän mitä se on, vaikka ei enää joka päiväistä itsellä olekaan. Silti ne päivät kun on oksetusolo on hirveitä! Ja mä saan kuitenkin rauhassa silloin vaan maata kun ei oo lapsia ennestään ja mieskin kiltisti lenkittää koiran ja hoitaa kotia. Onneksi oksentelujen pitäis loppua 16 rv mennessä. Toki poikkeuksiakin on, mutta mehän ei niihin kuuluta..;)

Omaa napaa sitten vähän. Pitikin huokaista helpotuksesta, että vuodot on loppunu ja kaikki on massussa hyvin. Viime yönä tuli hieman ruskaa vuotoa ja nyt tänään iltapäivällä tuli vessassa käydessä ihan punaista verta hiukan. Säikähdin taas pahanpäiväisesti ja soitin päivystykseen. Eihän ne kuitenkaan mitään muuta sanonu kuin että normaalia on ja jos tulee kovat kivut ja kova verinen vuoto niin sitten voi mennä päiväsaikaan terveyskeskukseen! Anteeksi vaan, mutta siinä tapauksessa en kyllä oottais huomiseen vaan lähtisin päivystykseen! Terveydenhoitaja väitti muka, että niin varhaiset viikot on menossa, ettei mitään voida tehdä eikä tarkistaa mistä johtuu. Jaa eikö niillä muka ole yliopistollisessa sairaalassa ultraa!? Tietääkseni sillä kyllä voi tarkistaa tilanteen..Kauheen välinpitämätöntä kun itellä on kova huoli! :( Joudunkohan taas kätsimään tästä vuodosta pari viikkoa ennen kun pääsee tilanteen tarkistaan nt-ultraan..En jaksa enää tätä ku jo aikaisemmin oon kaksi viikkoa ollu paniikissa siitä onko kaikki hyvin..Miks mulla ei voi olla helppo ja seesteinen raskausaika? :'(
 
memssi oon kans ihan varma et tunnen jo liikkeitä vaikka viikkoja vasta 11+5 :eek: aivan samantuntuista kun esikoisen liikkeet jotka tunsin jo viikolla 14+.. nyt ne tuntuu lähinnä aamuyöstä :)

sunniee ja vilperi 11+5
 
voi sipsunen :hug: Tosi kurjaa :( mulla suklaa ei tuu ylös (ainakaan vielä ei oo tullu)..ei ehkä se terveellisin ratkasu mut mitä vaan kuhan ei oo pahaolo. voi kun vois sua jotenkin auttaa, pystyyköhän niitä matkapahoinvointi tabletteja syömään raskauspahoinvointiin...

lilli tiedän niin sun ahdistuksen!! Raskausaikana ei vaan kuulu vuotaa verta ni sit nää vuodot -vaikka ois tuhruukin on niin hermostuttavia! Itekin joka ikinen kerta saa pelätä ku vessassa käy. ja mun mielestä tää systeemi on ihan perseestä et aina pitäs käydä yksityisellä tarkistuttaa onko kaikki ok, maksaisko se nyt liikaa vaivaa jos saikulla tai tk:ssa nopeeta sen masun joku kätilö ultrais..ilmeisesti. Tosin aina voi kehittää vähä lisädraamaa et pääsee :p "mulla viime viikolla tuli tosi rajuu vuotoo useemman päivän ja oon aika varma et se meni kesken mut sit vuoto loppu ja en kyllä usko et kaikki ois tullu ulos -nyt ku on alkanu sattuu mahaan ni pelottaa et jotai jääny sisälle joka tulehtunu..." lallallaaa.... ai mikä patologinen kusettaja :D :ashamed:

jospa vaikka vaihteeks söis jotain...hmm..suklaavanukas vois olla aika njam -yleensä en niitäkään syö ollenkaan mut nyt uppoo!!
 

Yhteistyössä