Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Mä taidan kokeilla noita vihreitä omenoita, jos ne auttaisi tähän.
Eilen pistin avokin paistamaan mulle jauhelihaa, kun en kestä sitä käryä. Oli automaattisesti laittanut sinne sipulia. Yritän sitä välttää, kun se aiheuttaa närästystä. Mutta olin ihan kiltisti hiljaa.
Se on ihanaa että hormoonit ei enää lentele, ku ennen. Mähän pillitin ku avokki ei tullut mun kanssa mereen kahlaamaan. Siis ennen ku tiesin ees olevani raskaana. Ihme että kesti mua silloin ku hormoonit oikein myrskys.

Kyllä minuakin röyhdytyttää, välillä hävettää ku tulee röyhtäyksiä :ashamed: Ja maha o muutenkin täynnä ilmaa :/

Jos nyt ei enää tulisi noita helteitä, niin pystyisin varmaan olemaan töissä ihan ok. Mutta kun tulee helle, niin paha olo o sitä luokkaa että on pakko vaan maata kyljellään :x


Silvia +Vilianna 8+6
 
margaret olisko kannattanu tehdä useampi ja varmempi testi.... haamujahan voi tulla... ja sit kiireesti yhteyttä lääkäriin :hug:
iidapiida surullista.. voimia nyt kovasti!!! koita jaksaa vaikka helppoa ei varmasti ole :'(

ja mä itse luulen että pistän täällä käymisen tauolle.. Niin paljon on pelokkaita ja pelottavia tekstejä, että ihan oman mielen kannalta ajattelin jäädä ultraan saakka täältä pois.. Ei vaan hermo kestä kun lukee toisten vuotoja ja kipuja ja jo menetyksiäkin.Toki tätä vartenhan tämä palsta on, mutta nyt tarttee keskittyä omaan hetkeen, ja varoa ettei ala liikaa hössöttämään.. Mä olen niin herkkä ja mulla on liian vilkas mielikuvitus että nyt on laitettava jäitä hattuun.. KEskenmenon voi saada jo siitä että stressaa liikaa... ja stressi tässä tuleekin kun kaks viikkoa vielä olis ultraan matkaa... Mutta toivotan onnea jatkoon kaikille, mä palaan kirjoittelemaan sitten kun tiedän mikä mun tilanne oikeesti on... :wave:
 
Iidapiidalle :hug: ja voimia!

Itsellä vähän samat aatokset kuin tuossa flower againilla eli täällä palstan juttuja lukiessa nousee mieleen kaikenlaista ja omia oireita tai oireettomuuksia tarkkailee ehkä liiankin kanssa... Ja siksipä meninkin varaamaan ajan varhaisultraan ja sain sen jo täksi päiväksi! Näkeepähän sitten iltapäivällä, onko siellä millainen öttiäinen..? Nyt jännittää ihan sikana eikä tässä töissä olemisesta meinaa tulla mitään. innoM - tulehan kertomaan sitten mitä sieltä sinun masusta löytyi! Toivottavasti kaikki hyvin, sillä ihan liikaa on tällä palstalla suru-uutisia jo ollut. :(

Blanco ja iltatähti 7+4
 
Heippa tytöt!

Doppler
Eilen löysin ensimmäisen kerran Angelsound dopplerillani pienen sydämen sykkeet, kiivaat olivat. Uskalsin kokeilla kun kävin ultrassa ja sielä kuulin ne ultralaitteen kautta. Hyvin kuului myös kotona. Tästä lähtien raskaus on varmasti helpompi ilman jännäämisiä kun saa kuunnella omaa pientä milloin huvittaa :heart:

Palstan jutut
Palstalla varmasti on kirjoituksia ja tulee kirjoituksia jotka saattavat pelästyttää ja laittaa oman mielikuvituksen valloilleen, se on selvä se. Nämä palstat ovat kuitenkin monelle henkireikä ja on sitten jokaisen oma valinta haluaako juttuja seurata vai keskittyä vain omaan odotukseen. Niin kuin flower again teki ja pistää palstailun hetkeksi sivuun oli varmasti oikea ratkaisu ettei omaa odotusta varjosta erinäiset pelot ja sekaiset tunteet! Täytyy kuitenkin muistaa että raskaus ei ole ikinä itsestään selvyys, kukaan ei halua kuulla että raskaus saattaa loppua ihan millä viikoilla tahansa, nautitaan ja pidetään siis itsestämme ja masuistamme hyvää huolta. Huomisesta ei ikinä tiedä, mutta sen tiedämme ettei panikoimalla ja pahimman peloilla voiteta ainakaan mitään. Itsellä viime kierrossa todettiin keskeytynyt keskenmeno, joka laittoi ymmärtämään että nautin jokaisesta päivästä jonka pikkuinen kasvaa ja vahvistuu sisälläni. Tehdään kaikki niin ja pidetään hymy sielä korvissa! Murehditaan sitten kun on murehdittavaa!! :heart:

Mahasta
Täälläkin saa jo peittää mahaa, on ollut jo pari viikkoa pieni pömppö. Varmaan luullaa mun liikaa grillanneen kesällä :) Meidän raskaudesta ei vielä tiedä kuin yksi ystävä ja vanhemmat. Muut saavat selville vasta np-ultran jälkeen. Siihen saakka peittelen mahaani viimeiseen saakka!

Blanco

Ihanaa ultraa, tulehan kertomaan pian kuulumisia!!

A 8+6
 
Kaikki hyvin :heart: ".. kaunis sikiöpussi jossa 5mm pitkä elävä sikiö. Syke+!.."

Nyt tosin viikot heitti takaspäin, eli edellisen pitkän kierron (44) mukaan 6+2 ja sen mukaan taidetaan mennä, kunnes saadaan ens kerralla LA.

Ja mä niin pelkäsin.. Hyvä, etten pyörtynyt odotellessa. Tosi mukava lääkäri (mies) ja teki ultran alapään kautta. Sain "faktaa" paperille + kuvan. Hintaa tuli n. 71?. Huomenna neuvolaan =)

innoM + ei enää (?), vaan (<3) 6+2 =)
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa. Mökkireissu takana ja täällä taas kirjoiteltu sivutolkulla!! Mökillä oli ihanaa, hurja ukonilma koettiin ja päästiin uimaan ihanaan kirkasvetiseen järveen!

innoM: Ihania uutisia sulla, onneksi! Onnea! :)

iidapiida: Voimia sinulle, tosi kurjaa!

Palstasta: Kyllähän nää kaikki toisten ikävät uutiset on välillä vähän omiaan luomaan paniikkia, mutta vielä ainakin pystyn erottamaan itseni palstasta.. :) Toki, jos tunnistaa itsessään oireita "palstapaniikista" kannattaa ehkä vähän ainakin rajoittaa. Ikävää, kun toiset saavat ikäviä uutisia.. :/

Mahasta: Mulla ei mitään mahaa kyllä vielä (ainakaan omasta mielestä). Miehen mielestä saattaa jotain pientä ollakin, mutta äitini ei ainakaan mitään huomannut, vaikka bikineissäkin hänen nähtensä olin. Saattaa olla, että kestää pitkälle ennen kuin mitään näkyy, jotenkin olen vain sen mallinen.

Vaatteista: Käytiin miehen kanssa ostoksilla ja ostin sitten kaksi äitiyspaitaa. Ei sillä, että niitä vielä tarvitsisin, mutta oli niin kivat - harvemmin on mun mielestä kivoja vaatteita kaupoissa ja ostan myös keskellä talvea kesävaatteita, jos löydän kivoja.. :) Joten nyt on kaapissa odottamassa sitten käyttöä. Ihanaa! :D

Littledeath: Ikäviä asioita liittyy kyllä pienen asukkisi alkutaipaleeseen. Voimia siihen sinulle! Abortti on (kuten kaikki jo ovat sanoneetkin) SINUN päätöksesi ja siihen ei kenelläkään muulla ole sananvaltaa. Tärkeintä on, että sinulla on tukiverkko, ei yksinhuoltajuuskaan niin kamalaa (kuulemma) ole. Ystävätkin voivat olla tukena, jos lapsen isä ei halua olla mukana kuvioissa. Toki hänelläkin on oikeus tietää.. Mutta joka tapauksessa, voimia sinulle alkutaipaleelle!!

(.) Tänään jos saisin sen neuvolan viimein varattua niin olisin todella kiitollinen ja onnellinen ja tyytyväinen. :D :D :LOL: Myöhemmin suuntaamme Linnanmäelle tytön kanssa, hän ei ole päässyt tänä kesänä sinne vielä kertaakaan.

Pahoinvointi on vähän helpottanut. Soutuveneessä, kun keikutti oikein kovasti, meinasi vähän tulla huono olo, mutta meni ohi kun hengitteli rauhassa, samoin jos ei ole pitkään aikaan syönyt, saattaa vähän tulla öh -olo, mutta muuten ei enää ongelmia. Närästys on nyt selvästi pahenemassa ja pitääkin tarkkailla, mitä suuhun laittaa. Ja mansikkaa ei enää ollenkaan, aiheuttaa mahavaivaa aivan liikaa.

Alavatsakipujakaan ei enää oikeastaan ole ollut kuin rasituksen jälkeen. Ja huoli tietenkin painaa mieltä, kun oireet katoavat. Onneksi tissit ovat vielä arat ja naama niitä finnejä täynnä. :) Vaikka en finneistä muuten välittäisikään, parempi nekin kuin pahoinvointi!

pihpuu & masukki 9+1 (hui, yli 9 jo!!!)
 
heips!

postista tuli aika tänään ultraan... ois tiistaina 7.9. alkaa todellisuus iskeä kyllä, kun pitäs töihin mennä ja heti pitäs kysellä vapaita ultraan ja neuvolaan. jännittää ihan törkeesti.

Lapset ainakin tykkää leikkiä päiväkodissa, vielä oisi pari tutustumista ensi viikolla, ennen kuin yksin jäävät aamupäiväksi... ja sitten se hoito ja työ ruljanssi alkaakin kuun lopussa.

huomenna pitäisi lähteä leiriä pitämään, töitä-töitä, onneks saa ruuan viis kertaa päivässä, niin ei tarvitse sitä syömistä miettiä...jos tää paha olokin sit pysyis aisoissa kolme päivää. Lapsia tulee ikävä ihan varmasti, he on mummilassa päivät ja isän kanssa illat sitte... hyvin se menee, mutta mua itsee selvästi ahdistaa erossa oleminen jonkin verran... hyvin on menny ennenki, nostaako sit tää raskaana olo vaan tunteet pintaan vai mikä on....

niin ja oon menny viikoissakin jo sekasin=) nyt on menossa rv8 eikä 9... nooh, eipä se niin nuukaa ole=)

nyt hetkeksi huilimaan, kun on haukannu ensiksi jotain, pienempi on unilla ja isompi suostu jopa vartin huilimaan, nyt leikkii tuossa lattialla...

vointeja kaikille ja :hug: jaksamista niille, jotka on kohdanneet mutkia matkassa

Maariana83 + Nyytti (pikkuinen sai jo työnimen) rv8. menossa

*muoks* olen kanssa kattellu sitä leander kehtoa ois tosi kiva, mut hinta ja käyttö ikä ei mun kukkarossa ihan kohtaa... jos jostain sais hommattua käytettynä ni ois kiva...
 
Täällä yksi odottaja ilmoittautuu, joka kyllä plussan jälkeen kirjoitteli maaliskuisiin, mutta ei ole sen jälkeen kirjoitellut. Syynä samat, mitä moni muukin on sanonut - sen jälkeen kun on lukenut kaikki uusimmat viestit, ei enää aika / jaksaminen riitä oman viestin naputteluun tai kommentointiin =)

Mutta loistavaahan se on, että meitä on täällä vielä näinkin paljon, vaikka aivan hirmuinen katokin tuntuu käyneen. Niin ikävästi käynyt monelle. Viimeisimpänä Iidapiidalle suuren suuret pahoittelut. Ja muillekin vastaavan kokeneille. Voi kun ei enää lisää tulisi...


Huomasin, että en ole vielä listautuneena. Eli tässäpä tiedot:

Ikä 27v. Sairaala: NKL Laskettuaika 16.3 Ensimmäinen lapsi

Kiitos päivittäjälle! Ison homman olet jaksanut ottaa.


Kävin itse varhaisultrassa viikolla 6+1. Syke näkyi kyllä, ainakin äärimmäisen tylyn lääkärin mukaan. Ei vaivautunut kuitenkaan minulle sitä tarkemmin näyttämään :( Kuvan sain kyllä mukaan silloisesta puolen sentin mittaisesta otuksesta :) Nyt taitaa jo olla hieman isompi... Torstaina on eka neuvola, toivottavasti olisi mahdollisuus kuunnella sydänääniä, kun joku oli täällä jo kotilaitteillakin saanut ne 9. viikolla kuuluviin.


Mukavaa tiistaita!

Heinähattu 8+6



 
Minut voi myös poistaa listalta ! :'(

Eilen alkoi todella kipeä ala-mahan "jomotus" ja menin aamulla päivystykseen, pääsin sit melki heti ultrattavaks ja löytyihän sieltä alkio, vaan ei enään sykettä. :'( Torstaina meen sit tyhjennykseen (lääkkeellisesti) jos ei siihen mennessä ala itsestään tulemaan ulos. :'(
 
majj, eikä! :( Ja nyt pitäisi sitten iloita omaansa tässä muiden surun keskellä :| majj, haluatko/jaksatko vähän kuvailla tuota jomotusta? Ihan vain jos sattuu omalle kohdalle.

Nyt mä menen nukkumaan. Tuli viime yönä nukuttua niin huonosti jännityksen takia.
 
Suuret pahoittelut kaikille surun kokeneille :'(

Itse varasin varhaisultraan ajan torstaille, hieman on epäileväinen olo raskauden suhteen.
Tänään kävin vaa´alla ja painoa tullu vajaassa kuukaudessa jo melkein 3kiloa, aargghhhhh :ashamed: myönnän kyllä, että oon syönyt ihan hurjasti ruokaa ja herkkuja, mutta nyt loppu sekin. Tuossa jo mietin, et pitäiskö aloittaa uudestaan tupakanpoltto, niin loppuis herkuttelu.
Onko muuten kukaan teistä hkistä, tai vantaalta?
 
Jos yrittäis ryhdistäytyä ja alkaa lukemaan mitä tänne on tullut.

Todella suuret pahoittelut kovia kokeneille ja voimia surusta toipumiseen.

Itse olen viime aikoina ollut kamalan väsynyt ja pelännyt hirveesti keskenmenoa, siksi olinkin nyt hermoja säästävässä ultrassa ja siellä minulle eillen vilkutti n 3 cm jäpikkä kaikkia käsiään ja jalkojaan. Sykekin näkyi vahvana.
Suurin osa keskenmenoista tapahtuu viikolla yhdeksän ja siksi oli pakko mennä tekeen tälläinen tarkastus käynti.

Mut ei nyt enempää. Ryhdistäydyn ja yritän lukea mitä on kirjoitettu ja kommentoida taas ahkerammin.

sane & toivo rv 9+4
 
innoM: Jomotus on ehkä väärä sana, mutta en keksinyt parempaakaan sanaa kivulle. Mutta siis todella kipeä maha oli. Sohvalla makoillen pystyi olemaan. Alkio vastas 9+ jotain viikkoja ja tänään siis olis ollut 10+0 eli syke pysähtynyt jo viime viikolla. Mitään muuta oireita ei ole ollut.
 

:wave:

Kaikille isot :hug:

Olo alkaa helpottamaan vähän vain mahaa nipistää aika ajoittain, mutta sain sentään lähdetyksi lenkille!
Ihanasti jollain jo masu näkyy, täällä ei mitään. Kai se tulee sitten jossain vaiheessa näkyviin :heart:
Kaikille jaksamiset.

Katsu ja Poty 10+3
 
Kerkesin nyt vasta tulemaan kertomaan miten lääkärissä kävi.

Eli pääasia oli että vauva säilyi!!! :heart:
Verenvuoto oli siis sisäinen ja mahassa, se saatiin tukittua niin, ettei vauvalle ollut mitään haitta. Kyllähän sitä pelästyy suuresti kun kuulee tuollaisesta.
Kaikille menetyksen kokeneille tsempit ja halit.
POKS POKS 11+0 :heart:

Juli ja Masukki
 
Eipä tullut täälläkään hyviä uutisia. :'( Kohdusta löytyi ultrassa vain pussi eikä alkiota, joten tuulimuna mitä ilmeisemmin. Tosin koska mulla on ollut kuukautiskierto vähän epäsäännöllinen, niin lääkäri antoi pienen toiveen, että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut reilusti myöhemmin, niin ei vielä mitään näkyisikään. Jotenkin en osaa tuohon toiveeseen tarttua, vaan nyt odottelen josko öttiäinen-jota-ei-sitten-ollutkaan tulisi itsestään pois, ettei tarvitsisi lääkkeillä avittaa... Surua, itkua, hämennystä... :'( Eihän tän näin pitänyt mennä...

majjlle myös lämmin lohdutuksen :hug: menetyksen johdosta.
 
Blanco: Eikä!! :'( Millä viikoilla olisit menkkojen mukaan? Otettiinko sulta verikoe? Multa otettiin ja raskaushormoni vastasi samoja viikkoja kuin menkkojenkin mukaan eli 6+5. Lääkäri sanoi, että on pienen pieni mahdollisuus, että seuraavassa ultrassa näkyykin jotain, mutta se on hyvin epätodennäköistä, koska hormoonin määrä on niin suuri, että kyllä siellä olisi jo jotain pitänyt näkyä. Mutta siksi en halunnut vielä lääkkeellistä tyhjennystä vaikka en kyllä toiveita tuon seuraavan ultran suhteen nosta vaan odottelen josko vuoto alkaisi itsekseen..
 
Menkkojen mukaan viikkoja olisi 7+4 ja eivät ottaneet verikokeita. Kävin yksityisellä ja tästä suru-uutisesta joutui vielä 108 euroa maksamaankin. :/ Lääkäri sanoi, että voidaan tehdä kontrolliultra kahden viikon päästä, jos ei sitä ennen ala itsekseen tulla pois. Mulla on 23.8. neuvola-aika varattuna ja jos ei sitä ennen mitään tapahdu, niin meen sinne ja kerron tilanteen ja pyydän päästä äippäpolille ultraan...
 
Blanco, eiii, sielläkin :'( Toivotaan, että olisi vielä mahdollisuus. Joskus se voi yllättää.

On niin kauheeta kuulla muiden menetyksistä nyt, kun itsellä on kaikki hyvin (ainakin toistaiseksi). Tuntuu niin pahalta. Ei sitä uskalla kovinkaan vielä edes innostua, kun viikot niin vähäiset, mut ei auta stressaaminen. Helpotus kuitenkin ettei ollut k.ulkoinen tai tm, että sai edes sen selvitettyä. 70? pieni raha tuosta tiedosta.

Tsempit kaikille :hug:

Mä yritän lähteä kohta lenkille, ettei toi paino nousis ihan kamalia, kun on sitä muutenkin ja neuvolassa huomenna varmaan saan siitä kuulla :whistle: Äsken otin ekan kuvan mahastani, mut mun vauvamaha on vasta turvotusta ja elintasokumpua. Äitikin olisi jo halunnut kertoa puolelle suvulle, mut sanoin, että vasta seuraavan ultran jälkeen jos kaikki on hyvin.

innoM + (<3) 6+2 (pitäis vissiin siirtyä huhtikuisiin, mut oon nyt teijän kans täällä myös vielä, kunhan saadaan LA)
 
KatsuAmsku, mulle voi vaihtaa lasketuksi ajaksi 11.3., kun neuvolassa tykätään mennä viimeisten menkkojen mukaan. Viikkoja en aio silti muuttaa, kun ne on varmistettu varhaisultralla ja täsmäävät ovulaatioon.

Heipa 10+0
 
Kysymys: Milloin HCG alkaa laskea? Vai pitäisikö sen vain kokoajan lisääntyä?

Täällä tuli niin paljon taas suru-uutisia ja kun itselläkin on ollut taas enemmän kaikenlaista jomotusta, niin ostimpa huvikseni kauppareissulla halppisraskaustestiliuskat.

No, tulos oli molemmissa tikuissa se, että haalea viiva vain tuli. Selvästi kyllä näkyvä, mutta paljon kontrollia haaleampi ja erityisen paljon vaaleampi, kuin ne vahvimmat plussat, mitä tein alkuraskaudessa (tallessa ovat).

Keskenkö on tämäkin sitten mennyt? Varasin huomisaamulle yksityiseltä ultran, vaikka olen jo kertaalleen viikolla 6 ollut ultrassa. Silloin kaikki oli hyvin. Nyt hajoaa pää aamua odotellessa!

Terveisin Heinis, jolla huomenna poksuisi 9+0 :(
 

Yhteistyössä