Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

... että mitään ei ole enää tullut! Varmasti sullakin kaikki hyvin, sen verran yleistä kaikki pieni vuotelu näyttää olevan. Ja kun vielä ultrassakin oot just käynyt. Mullakin joka päivä pientä nippailua ja isompaakin menkkajomotusta.

Piti vielä edelliseen lisätä, että kävin illalla kaverin kanssa syömässä ison salaatin feta -juuston ja parmesaanin kera. Niin varma olin siitä, että kesken tämä raskaus on kuitenkin mennyt :LOL:

No, nyt pitää siis taas palata ruotuun näiden suositusten kanssa!

Heinis
 
Halaukset ja voimia kaikille niille jotka saaneet surullisia uutisia.

Onnea niille joilla kaikki hyvin huolesta huolimatta!

Tässä ollut nyt vähän meillä sulateltavaa, sillä sain tietää että meille tosiaan tulee kaksi vauvaa :D Eli kaksoset. Maanantaina tosiaan menin huolesta lähes pökerryksissä neuvolaan ja siellä sitten ultrattiin. Täti totesi ruutua katsellessa, että näenkö saman kuin hänkin. Ja kyllä! Siellä ne oli :heart:

Tätä täytyy nyt sulatella muutama päivä tai kuukausi! Neuvolassa sanoi että kaikki tuntemukset, kuten väsymys ja pah.voint. Tulevat tuplana, eli siitä johtui tämä pökerryttävä väsymys. Mikä toki on yhtäkin odottaessa, en vähättele yhtään.

Huomenna lisää, nyt ei kykene väsymyksen takia melkein töitäkään tekemään |O

Viikkoja 8+0 ja LA 23.03.2011 .. muistaakseni :saint:
 
Kaikki hyvin ultrassa :) Siellä se pikkuinen oli kuin olikin ja ihan hengissä. Vastasi viikkoja 11+3. Heitteli kovasti kuperkeikkaa ja lääkäri sanoi, että nyt kun on nähty vauvan liikkuvan on keskenmeno riskikään enää tosi pieni :heart: Ensi viikon perjantaina niskapoimu ultraan sitten aamusta. Edelleen on kovia kipuja ja jos alkavat kovina oikealla puolella niin pitää mennä taas sairaalaan. Epäilivät, että umpisuolessa olisi jotain. Voi siis olla, että kivut eivät olekaan kohdusta peräisin. Sisätutkimus teki todella kipeää ja munuaiset olivat tosi kipeät. Selkä minulla myös ollut kamalan kipeä. Kaikki arvot kuitenkin ok.

Tsemppiä ja voimia kaikille sitä tarvitseville ja Fiviann: TUPLASTI ONNEA :flower:
 
Fiviann ihania uutisia :flower: :flower:

Täällä on kyllä monella ollut todella surullisia uutisia, ihan liikaa... Pahoittelut heille :hug: Aika paljon noita keskenmenoja näköjään tulee, kuinkahan monta tästäkin pinosta? Kyllähän tää palstailu saattaa saada aikaan pientä hysteriaa, eli kannattaa pitää pientä taukoa näin alkuviikoilla, jos tulee paha mieli. Mutta ihanan kannustava ilmapiiri täällä on ja saa rauhassa kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta. Se on vaan harmi, että tää palstailu aina kaikilla lopahtaa sitten kun vauvat syntyvät. Sitä tulee jotenkin varovaiseksi kirjoituksissaan ja haluaa suojella sitä pienokaista =)

Jeah, täällä ei mitään kummempaa. Pientä etovaa oloa välillä ja järkky väsymys koko aika. Kohta neuvola, mutta sydänääniä ei kuulema kuunnella. Eli saan tietoisuuden mahdollisesta masuasukista vasta np-ultrassa! Onko muita sitkeitä sissejä, jotka malttaa oottaa np-ultraanasti? Vai ootteko kaikki käyneet varhaisultrassa?

Jännä että täällä useampikin ulkomaalaisen puolison omaava. Itellä ihan suomalainen mies. Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että oletteko itsekin muslimeiksi kääntyneitä? Meinaan vaan et tuleeko lasten kasvatuksen suhteen ristiriitoja jos vanhemmat eri uskontoa. saattaa olla vähän henkilökohtainen aihe, joten ei pakko vastata. Itse olin kerran rakasttunut turkkilaiseen, mutta se suhde kariutui meidän molempien nuoruuteen... Joskus oon miettinyt, mitähän ois tapahtunut jos oltais keritty pyöräyttään muksu :|

tsemppiä kaikille, erityisesti pahoinvoinnin kourissa kärvisteleville!
 
Hieman tuhrua tullut lisää, mutta ei joka kerta pyyhkiessä. Ei auta, kuin toivoa parasta.

Nyt on neuvolassa käyty ja kivasti meni. Neuvolalääkärille varattu aika 24.8, jossa tehdään gynekologinen tutkimus ja sydänäänten kuuntelu pitkän kierron takia. Ei siis ole kaikille "tarpeellinen". Sit varaillaan aika np-ultraan. Mukaan saatiin liput, laput ja nivaska lehtisiä ja Vau.fi päiväkirja =)

Seulannoista saatiin huomiseen asti miettimisaikaa. Eikä mitään hajua mitä päättäisi.

Neuvolassa halutaan mennä menkkojen mukaan, eli nyt olis 8+3 ja LA 20.3, mut saa nähdä miten muuttuu =)
 
Täällä oli kans tarkoitus malttaa oottaa np-ultraan, mutta toisin kävi. :(
Huomenna iltapäivällä ultra tuon verenvuodon takia. Pelottaa kamalasti. :'( Onneks edes huomenna pääsemme katsomaan mikä tilanne ettei sen kauempaa tarvi odottaa... Tänään ei ole tullut verta ja kipuja ei ole ollut. Vähän sellaista verensekaista limaa tulee pyyhittäessä.

On tää epätietoisuus sitten hirveää!
InnoMille tsemppiä ja hyviä ultrakuulumisia saaneille onnea! :flower: Mua ei ainakaan haittaa nuo hyvät ultrakuulumiset vaikka itase elänkin epätietoisuudessa. Olen iloinen, että edes jollain menee hyvin! :)
Fiviannille tupla onnittelut! :flower: :flower: On tuollaisessa uutisessa varmaan sulattelemista. :D

Tiituliiituli ja tänään poksus 10+0
 
Kotidopplerista ... Oletteko kysyneet ammatti ihmisten mielipiteitä asiaan? Minulle sanoi tänään meinaan lääkäri sekä hoitaja, että se ei ole hyväksi ollenkaan ja lämmittää sikiötä liikaa. Neuvola täti taas oli sitä mieltä aiemmin, että kyllä sitä voi käyttää ihan hyvin. Tiedä sitten...
 
Tuplasti onnea Fiviann :heart: Aivan mieletöntä ja kuten joku sanoikin, vihdoin jotain ihania uutisia! Oliko sulla ennestään lapsia?

Kaikille menetyksen kokeneille ja jännäilijöille :hug:

(.) Tänään oli se kaivattu np-ultra, jossa näytti olevan kaikki hyvin =) Vauva liikkui paljon ja heilutteli iloisesti, sormet ja varpaatkin näkyivät :heart: Jossain vaiheessa oli puhetta ultran suoritustavasta ja mulla ultrattiin vatsan päältä. Tällä kertaa jo kirjeessä luki, että ultra suoritetaan joko alakautta tai vatsan päältä, ilmeisesti vähän tapauksen mukaan. Aiemmilla kerroilla on NKL:lla mulla aina tehty np-ultra alakautta.

Anyhow, menkkojen mukaan olisi viikot 11+5, mutta koko vastasi viikkoja 12+2 - salamatkustaja on siis ollut mukana paljon kauemmin kuin kuvittelin! Aluksihan luulin vauvan saaneen alkunsa kesälomareissulla ja laskin siitä itse tuon lasketun ajan. Menkoista laskettuna se on 25.2.2011 jonka voisi päivittää tuonne listaan. Saanko kuitenkin olla vielä täällä? :eek: Laskettua aikaa ei muutettu, koska eroa oli vain muutama päivä. En muuten ihan tarkkaan muista koska menkat oli, saattoivat hyvinkin olla juuri sen muutaman päivän aiemmin.

Veriseulassa kävin tällä kertaa, tulokset tulevat viikon kuluessa. Mulla meni kaikki panikointi ohi silloin, kun näin vauvan ruudulla neuvolalääkärillä, joten enää en panikoi noitakaan tuloksia. Niskaturvotus oli 0,8mm, joten normaalin rajoissa. Muuten olisin kyllä odottanut tohon np-ultraan, kun sitäkin täällä kyseltiin.

Joku kyseli uskonnoista - mä olen periaatteessa muslimi, mutta huono sellainen. En syö sianlihaa enkä käytä alkoholia ja koitan käyttäytyä muutenkin siveellisesti ;) En kylläkään käy moskeijassa tai rukoile. Tykkään kyllä lukea kirjallisuutta ja Koraaniakin (suomeksi) sekä pohdiskella asioita. Ramadanin paastosin vielä lokakuussa, mutta nyt ei pysty!

Mies ei ole koskaan painostanut mua kääntymään, se oli ihan oma ratkaisuni. Alusta asti oli kuitenkin selvää, että lapset kasvatetaan muslimeiksi. Ei se normielämässä meillä kauheasti näy, siis ei käytetä mitään erityistä vaatetusta tmv, eniten se näkyy noissa ruokajutuissa.

Tiedän sellaisiakin pariskuntia, joissa mies on muslimi ja nainen kristitty, joilla on kaikki mennyt ihan sopuisasti - lasten kasvatusta myöten. Mä olen muutenkin sitä mieltä, että monikulttuurinen parisuhde voi onnistua vain, jos molemmat ovat kohtuullisen avarakatseisia ja joustavia, kansallisuuksista ja uskonnoista riippumatta.

Jännäilijöille tsemppiä ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
heinähattu , minähän sanoin ;) Kiva, että kaikki oli hyvin! Mulle just neuvolantäti sanoi, että vaikka käy varhaisultrassa ja näkee tilanteen, niin se on vain sen hetken tilanne. Koskaan ei voi tietää miten asiat on huomenna tai viikon päästä. Ja juuri niin mulle kävikin, kun tuhruilee jo heti seuraavana päivänä ultran jälkeen.

tombatar , ei sanonut. Enemmän "hehkutti", kuinka kaikki on miten pitääkin olla. Tsemppiä ultraan =)

Fiviann , ihania uutisia. Tuplaonnea tulossa =)

marrr , oi sielläkin kaikki hyvin =) Oot jo ihanissa viikoissakin vielä.
 
kamiliya Yksi meillä on ennestään on jas sen verran vanha, että jotta tuntuu siltä kuin kaikki olis melkeen uutta ittelle ja varsinkin nyt kun kerralla kaksi =)


Kiitos kiitos kaikille! Ajattelin nyt keskittyä hetken ihan muuhun, jotten stressaisi tätä alkua, joten muutama päivä taas taukoa. Ja voimia kaikille, uskokaa parempaan :hug:
 
Moikka!

Fiviann: Ihania uutisia!!!
Mutta hui jos sais kaikki pahoinvoinnit ja väsymykset myös tuplana!!! Toivotaan ettei kuitenkaan niitä... :p

Pahoinvointi sen kun jatkuu ainakin täällä ja pahenee! Oksennan lähes mihin aikaan päivästä vaan ja olo on koko ajan sellainen et tuleeko vai ei. Viime kerralla ei ollut läheskään tälläistä! Mieli tekee esim. nyt koko ajan rullakebabia... Ihan outoa! Just vedin suolakurkun (vai mikä maustekurkku lie) nassuun ja kebab vaan maistuu suussa :LOL: :LOL: :LOL: Huvittavaa siitä tekee se etten voi edes haistaa lihaa ökäämättä :LOL: :LOL:
 


En tiedä halutaanko minut tänne, koska olen alle 18.v, täytän helmikuussa ja opiskelen parhaillaan toista vuotta. Raskaaksi tulin tavallaan vahingossa, mutta en silti halunnut aborttia, koska olen ollut vauvakuumeessa 12.vuotiaasta lähtie ei siis tarkota sitä että olen yrittämällä yrittänyt 12.vuotiaasta. Jotkut varmasti ajattelee että ei tuon olisi vielä pitänyt saada, liian nuori,liian kokematon...
Äitini ja isäni erosi kun olin 6.vuotta ja siitä asti olen asunut äitini luona, mutta ollut isän kanssa paljon tekemisissä. Äitini ja hänen uusi mies ei hyväksy sitä että olen raskaana, mutta hyväksyy jos tosiaan pärjään lapsen kanssa, isä ja hänen uusi nainen hyväksyy ja tukee:) Itselläni on 1 isosisko ja 1 isoveli.
Asun kerrostalo kaksiossa, nyt 6kk, sinne mahtuu hyvin siis lapsi, poikaystävä jätti kun soitin raskausuutisista :ashamed:
Opiskelen siis, käyn viikonloppuisin töissä, joten vauva saa kyllä vaatteensa,vaununsa ja kaukalonsa. Opiskelen mahdollisimman pitkään ja kun vauva on syntynyt teen etäopiskeluna, jotta valmistun silloin kun kuuluu:)
LA 02.03.2011, esikoinen, 18, TYKS
Toivottavasti minut täällä hyväksytään :heart:

Pinsku
 
PinskuPinsku Ei täällä ikää katsota, tervetuloa vain mukaan =) Toivottavasti saat täältä tukea ja täällä on lupa avautua, jos joku mättää. Hyvä, jos tukea saat edes osalta lähipiiristäsi!
Miten sulla on raskaus edennyt? Onko pahoinvointia?

Täällä on tavattoman ahkera päivä takana pariin viime viikkoon verrattuna! Päätin oikeastaan itse, että pahoinvoinnit on podettu ja nyt alan nauttimaan vain raskaudesta =)

pMyy 8+6
 
PinskuPinsku , mun mielestä raskaus ei katso ikää, jos on siihen henkisesti valmis ja tietää mihin on ryhtymässä, eli tervetuloa vaan =) Kurjaa, että poikaystäväsi jätti tälläisen uutisen takia.

Aina mieli vähän nousee, ku tuhrua ei paperiin tule. Joten vielä on toivoa.. Katsotaan, odotellaan, kuulostellaan.. Äsken raivasin lipastosta tilaa (koko laatikollisen verran) noille neuvolapapereille ja muille vauvajutuille =)

Ei oo oikein ruoka maistunut nyt ainakaan kolmeen päivään. Maanantaina söin 2 kertaa (aamupalan + päiväruuan), eilen kolme kertaa pari leipää ja tänään vasta aamupala mennyt. Eikä ole edes etovaa oloa ollut??? :eek:
 
joo,siellä pieni nökötti ja sydänki löi kunnolla. LA muuttu 26.3-11 siks ei näkyny edellisellä kerralla mitään. viikkoja oli kasas vasta 5+2.
sama lääkäri oli,mut nyt ihan erilainen käytös. pitkään katteli monesta kulmasta ja kaks kertaa mittas koonki :) ja tuhru ollu kiinnittymisestä johtuvaa. sano,et siel vieläki näkyy vähä jäännösverta,mut normaali raskaus kuulemma.

PinskuPinsku tervetuloa mukaan odottamaan

kommentoin sit muille paremmin kun saan päätä pilvistä pois :LOL:

tombatar ja toukka 7+4
 
tombatar , hienoja uutisia =) Hyvä hyvä. En jaksa selailla takaspäin enkä muista, ni koska sulla tuli tuhrua ja kauan kesti? Minkä kokoinen pieni siellä oli? :)

Mulla oli 5mm ja viikkoja eilen 6+2.

Ei oo nyt tullut viimeisenä kolmena kertana paperiin mitään tuhruakaan (ja ravaan siellä vissiin kokoajan). Nyt sais mielenrauhani vuoksi pysyä pois. En usko mihinkään vakavaan (km) jos tästä tää ei lisäänny, mut sit päivystykseen neuvolantätin mukaan jos tulee kunnon vuotoa.

innoM & (<3), 6+3 tai 8+3 tai jotain :D
 
innoM mullahan tuhru alko pian plussan jälkeen ja jatku pari viikkoo! strateginen mitta oli 12mm :D
mulla neuvolatäti varotteli kun sillon kyselin tuhrusta,et kun istukka kiinnittyy 6 viikon tietämillä, sillon voi tulla jopa kirkasta verta!!! ehkäpä sitä just sullaki sit oli :heart:
 
Kauhean vaikeaa tuntuu olevan saada asiatietoa miten kovaa voi turvallisesti liikkua raskauden aikana.

Kahden aiemman raskauden aikana en ollut vielä löytänyt juoksemisen hurmaa (ja tuskaa), joten pähkäilen tätä nyt.

Neuvolan tädiltä kysäisin miten kovaa uskaltaa treenata. Täti sanoi, että anna mennä vaan aina puoliväliin asti, varsinkin kun kovemmat sykepiikit ovat yleensä lyhytaikaisia.

Olen nyt vetänyt pari kovempaa lenkkiä ja tuntemukset ovat olleet hyvät. Jäin vaan miettimään, että onkohan se kuitenkaan järkevää? Vauhtilenkillä voi syke olla hyvinkin koko ajan lähes tai jopa yli 170 - ja se on mielestäni melko pitkä piikki. Peruskuntolenkit juoksen normaalisti sykevälillä 150-163, joten tuo "yleisohje" sykerajasta 150 tuntuu oudolle - sen mukaan saisin juosta kaikki lenkkini hitaan lenkin vauhtia.

Millaisilla sykkeillä muut liikutte ja etenkin juoksette? Kuinka kovia treenejä olette uskaltaneet tehdä? Jos jollain olisi asiasta jotain esim. lääkäriltä saatua tietoa, ottaisin sen kiitollisena vastaan!
 
tombatar , toivotaan. Kävin kaupassa ja housuun oli tullut kirkasta verta :| Nyt en enää päivittele tätä tilannetta kokoajan, ku se kerta jatkuvasti muuttuu. Ei siihen mikään auta ja parasta taitaa olla nyt lepo. Aika näyttää. Harmittaa, surettaa.. Onneksi vielä on toivoa ja siitä pidän kiinni.

Jos mulla olis nyt 6+3, niin onko istukka nyt kiinnittymässä vai mitä häh? En tajua näistä mitään :ashamed:
 
kopsasin tän netistä. suurinpiirtein vastaa sun viikkoja

Raskaus ja verenvuoto: Alkuraskaudessa voi esiintyä niukkaa veristä vuotoa. Lääkäriin otetaan päivystyksellisesti yhteys, jos vuoto on runsasta (runsaampaa kuin kuukautisvuoto) tai esiintyy kovia alavatsakipuja. Verivuoto voi olla viatonta tai merkki keskenmenosta.
 

Heti hyppaan omaan napaan....minulla on nyt ollut kuumetta lahes 39 astetta kaks paivaa ja olo on kertakaikkiaan vetamaton. Sanokaa nyt hyvat immeiset, etta eihan taa nyt vaikuta vauvaan mitenkaan negatiivisesti? Parasetamolia oon ottanut, mutta sekaan ei nyt laske kuumetta. Taalla on kyl niin kuuma muutenkin, etta senkin takia kuume varmaan laskee huonosti. Huoli on vaan kova.

Joku kyseli meista monikulttuurisista pareista, en tosin muista kuka. Mina en ole kaantynyt muslimiksi ja 4 vuotta ollaan jo yhdessa oltu. Tosin olen raitis, joskus otan lasin viinia ruoan kanssa, mutta se on tooosi harvoin, en syo sianlihaa (en syonyt sita edes ennenkuin tapasin mieheni) ja muutenkin elamantapani soveltuvat suhteellisen hyvin muslimin vaimolle :LOL: Lapsesta tulee luultavasti muslimi, eika minulla ole sita vastaan mitaan niin kauan kun saan opettaa myos oman arvomaailmani ja haluan opettaa myos suomalaiset perinteet ja tavat kuten joulut ym. ainakin noin niinkuin perinteiden nakokulmasta, jos/kun en sitten hengellisessa mielessa.

Kamiliya, kuinkas kauan te olette miehesi kanssa olleet yhdessa? Ramadan moubarak sitapaitsi =)

Tsempitykset teille kaikille joilla on vuotoja, toivotaan etta ne on ihan normaaleja alkuraskauden vuotoja eika mitaan vakavampaa.

Halaukset kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Ja tervetuloa uusille :flower:
 
Olipas taas surullisia uutisia :'( Voimia kaikille surun kohdanneille :hug:

Fiviann: Onnea tuplista. Mulle on moni tuttu sanonut että heillä on olo tuplista. Mulla itselläni o sekä poika että tyttö olo ja mieskin on monta kertaa puhunut kahdesta vauvasta. Olen ollut lähes 4 viikkoa 24h pahoinvoiva ja rinnat ovat todella kipeät. Tänään juoksin metroon ni herttinen ku sattui.

Islamista Mu avokki on muslimi ja minä olen kristitty. En kotona ole varmaan 10 v. syönyt sianlihaa mutta töissä syön. Tosin mun miestä se ei haittaisi. Hän on muslimi ja uskoo allahiin, mutta ei vietä ramadania (joka just alkoi) eikä käy moskeijassa täällä suomessa. Asumme suomessa ja lapselle tulee ensimmäiseksi nimeksi suomalainen nimi ja toinen nimi o arabi nimi. Mitä olemme puhuneet niin lapsi tulee saamaan tavallisen suomalaisen kasvatuksen, mutta ei syö sianlihaa.
Lihasta vielä, niin elämää helpottaa paljon kun mies syö tavis kaupanlihaa eikä tarvii kipittää halal kauppaan sitä ostamaan. Hänen mielestään suomalainen liha on paljon parempaa ku pakastettu halal.

PinskuPinsku: tervetuloa, ei täällä ikärajaa ole :wave:

Kotidopplerista: Tokkopa se lämmittää kovin paljoa. Ei kai sitä ole tarkoitus pitää mahan päällä tuntikaupalla. Olihan kesälläkin aikas kuuma ja varmaan lämmittää se aurinko enemmän ku se pieni laite.


Silvia ja Vilianna 9+0
 
Kamiliya: Mä olen vähän kateellinen sulle kun jaksat! Mulla on niin väsynyt ja etova olo etten jaksaisi edes lähteä lenkille. Tosin tässä raskaudessa kävi kuten edellisessäkin eli juokseminen loppui kuin seinään plussan jälkeen. Päätin ettei niin käy mutta kas vaan...
Mutta jos juoksisin enkä olisi koko ajan näkemässä vaaroja kaikkialla niin lenkkeilisin kyllä tasaisella sykkeellä ihan peruskuntolenkkiä. Jättäisin ne revittelyt väliin ja suosisin sitä omaa hyvää perusvauhtia ja sykettä. Mikä se sitten kenelläkin on. Mä ajattelen aina niin et jos pystyn koko lenkin puhumaan kaverin kanssa niin mennään sopivaa perusvauhtia. Itseä kyllä kaduttaa, että tässä kävi taas näin mutta yritän paikata tätä sitten crosstrainerilla ja vaunulenkeillä kunhan olo alkaa sen sallia. Nyt riittää pelkkä hyötyliikunta, venyttelyt sekä satunnainen punttitreeni. Kyykyt olen jättänyt suosiolla väliin kun muistelin ohjaajan viime raskaudessa sanoneen ettei ole hyväksi... Ei kannata kysyä multa miksi sillä en muista :whistle:
Ei parane olla myöntämättä mutta kyllä huomaa edellisen raskauden jälkeen ettei ole päässyt samalla tavalla kiinni liikuntaan. Onko se syy sitten se ettei ole aikaa vai se ettei jaksa mutta kyllä sen jo huomaa. Nyt pitäisi katsoa tarkemmin mitä syö, paljonko kiloja tulee ja ennen kaikkea kiinteyttää!!! Siinä on nykyään toivomisen varaa :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä