Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*



Kiitos kaikille, jotka ovat hyväksyneet minut ja kannustaneet!!!!!! :heart:

Pahoinvointia oli ilmassa rv.6 koko viikko, oksennusta, huimausta,päänsärkyä ja väsymystä. Jouduin olemaan koulusta 4pv pois, tuli kivasti korvaustehtäviä, tiukka kuri:/
Tunnen olevani kyllä jo valmis äidiksi:) Lastenhoitajana toimin 13-15.v olen aina pitänyt suuresti lapsista:)
Kävin ensimmäisen kerran ultrassa vko:lla 9, ja varasin 4D ultran rv. 15, oma isä sanoi maksavansa 3 kertaa ne, eli 3 kertaa saan käydä kattelemassa mussukkaa :heart:
Muutenkin isä avustaa rahapuolessa ja äitikin joskus:)
Kaikille :hug:

Pinsku ja Mörrykki 11+1
 
Morjens!

Kävin toissapäivänä ultrassa (rv 8+0), ja elämäähän sieltä löytyi!

Joku kommentoi tämän keskustelun lietsovan hysteriaa, ja olen samoilla linjoilla. Ja mulla se myöskin lisää kuvotusta, jo ajatus tänne loggautumisesta lisää pahoinvointia. Pitäiskö yrittää virittää jotain mukavan abstraktia keskustelua, joka ei pyöri pelkojen ja vaivojen ympärillä? (Toki ymmärrän senkin, että vertaistuki on iso juttu.)

LIIKUNNASTA. Neuvolan täti ohjeisi mua, että pitää välttää kaikkea "hyppivää ja hölskyvää" eli esim. juoksua, kovaa aerobicia, kuntonyrkkeilyä, ratsastusta jne. Pitäisi mieluummin kävelylenkkeillä kuin juosta. Tosin ainakin mun "juoksu" on kyllä sellaista hölkännyssötystä, että ei sitä varmaan lasketa hyppiväksi liikkeeksi.

Tingelstina 8+2


 
hmm, mikähän nyt mättää, kiristystä ja repimisen tunnetta ollut iltapvstä asti! :( johtuuko ruuansulatuksesta,kohdun kasvukivuista vaiko aamuisesta kuntosalireissusta? kun sillon tuli vähän repimistä trainerilla ollessani. juoksumattoakin käytän yleensä, mutta en tänään. Eikö sitä sitten saa käyttää???
2,5vuotiaan pojan nostelukin tuntui ikävältä alavatsassa.
huomenna olisi pakko mennä töihin! pomo kysyi jo kun ilmotin ti saikusta että tulethan varmasti pe ja lupasin mennä..la olisi myös töitä..
nyt peukut ja varpaat pystyyn että tämä olisi vaan jotain väliaikaista!

kike79 & pikkupieni 7+2
 
Liikunnasta taas. Ei juokseminen kiellettyä ole! Jossain vaiheessa saattaa alkaa tuntua ikävällä, ja silloin ehkä kannattaa lopettaa, mutta kyllä näillä viikoilla voi vielä hyvin juosta ja crossailla. Kiellettyjä lajeja ei kai varsinaisesti ole olemassakaan, mutta ehkä nyt en johonkin potkunyrkkeilyyn lähtisi.. ihan siksi, että siinä voisi olla vaara saada tälli suoraan vatsaan melkoisella voimalla.

Kyllä ainakin itse aion jatkaa juoksemista niin kauan kuin se vaan hyvältä tuntuu. Yritän kuitenkin hillitä vauhteja. Taitaa olla viisainta kuitenkin jättää se syyskuun puolimaraton väliin, siellä lähtisi ihan varmasti mopo lapasesta... Ellei sitten olisi kaverina joku myös etanavauhtia menevä..

Tiinelli täällä myös yksi, jolla on jatkuvasti nälkä! :wave: Mieskin jo kommentoi mun harvinaisen hyvää ruokahaluani.. Ihan koko ajan maistuisi jokin eikä tosiaan ole ollut edes pahoinvointia sitä hillitsemässä... Paino ei ihme kyllä ole noussut kuin noin kilon verran, tai itse asiassa himpun vajaan, vaikka viikkoja on jo 12 - ultran mukaan nyt olisi 12+3. Jäi muuten itse asiassa vähän harmittamaan se, ettei laskettua aikaa muutettu ultrassa - se on luultavasti enemmän oikeassa kuin menkoista laskettu, etenkään kun en ihan tarkkaan muista koska viimeiset menkat edes oli... Ei ole tullut kovin tarkkaa kirjaa enää pidettyä :whistle:

Peloista sen verran, että kyllä mun mielestä täällä pitää saada tulettaa paitsi ilot ja surut, myös pelot. Itselläkin oli alussa kaikenmoisia ajatuksia, mutta jotenkin pelot ovat nyt asettuneet. Onneksi meillä alkaa kaikilla olla viikkoja sen verran, että kaikkein riskialtteimmat viikot alkavat kohta olla takana.
 
Jiihaa!!! :heart: Hyviä uutisia sai tämä perhe ultrassa. :D
Siellä pikkuinen liikuskeli ja syke näkyi. Kaikki muukin oli kunnossa. Pikkuinen oli hurjat 4,08cm pitkä ja vastasi viikkoja 11. Tosin tarkemmin viikot sanotaan sitten nt-ultrassa. Tämä kun oli vain tarkistus ultra että kaikki ok. Alakautta ultrasivat.
Masussa näkyi jotain ylimääräisiä "lirpakkeita" ja lääkäri sanoi, että mahdollisesti on ollut kaksoset joista nämä ylimääräiset on sitten peräisin ja,että toinen syystä tai toisesta on sitten kesken mennyt.
Lääkäri on todella kokenut, joten olen melko varma, että siellä kaksoset ovat köllötelleet, kun siihen malliin sano.
Muuten hän kertoi, että tuollainen vuoto on joka kolmannella naisella yleistä, koska vuotoa tulee silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa.
Lääkäri oli ihana, kun näki myös hänen naamastaan, että oli tyytyväinen tilanteeseen ja sanoi, että onpa ihana kertoa hyviä uutisia. :) Minä kun kyynelehdin onnesta ja miehen kyyneleetkään ei kaukana ollu. Kuvakin saatiin pikkusesta mukaan. :)
Huh, kyllä nyt on helpottunut olo! Leijailen! :D :heart:

InnoM Toivottavasti myös sinulle on hyviä uutisia! :hug: Minulta ne otti silloin tiistaina päivystyksessä crp:n ja hemoglobiinin, ei tehneet muita kokeita.Onneksi sain ajan tällä äitiyspuolen lääkärille täksi päiväksi, joka sitten tutki kunnolla.

"Palsta lisää pahoinvointia" Jos nyt ihan oikeasti kunnolla alkaa jutut täällä pelottamaan ja niistä pahaolo tulee, niin silloin kannattaa varmaan pitää hetken taukoa... Nyt, kun kuiteskin on vasta näin alkuviikot täällä menossa niin paljon sattuu vielä ikäviä asioita (tai toivottavasti nyt enää ei tule ikäviä uutisia keneltäkään ) ja on paljon pelkoja oman vauvan suhteen mistä moni haluaa tänne kirjoittaa vertaistuen toivossa.
Muutamien viikkojen päästä varmasti jutut on jo erillaisia ja suurin huoli on enemmistöllä helpottanut. :)
Muutama maalismasu onkin tehnyt jo fiksusti ja miettinyt omalta kannaltaan kestääkö tälläisiä juttuja ja kun on kokenut ettei kestä niin pitää muutaman viikon tauon.
Itselleni on ollut tärkeää lukea myös niitä huonoja juttuja tämän oman pelon kannalta, koska jollain tasolla osasin varautua paremmin kuulemaan tänään huonoja uutisia jos sellaisia olisi tullut.

Taidanpa selailla juttuja hetken taaksepäin jotta muistan mitä tänne on kirjoiteltu ja sitten kirjoittelen lisää! :)

Onnellinen Tiitulipiituli 10+1 :heart:
 
Johan oli "reissu". Ensin odottelin tunnin ajasta huolimatta. Vieressä istunut mies oli kussut housuihinsa ja voi, ku meinas laatta lentää siitä hajusta ja huoneeseen, ku menin ni sanoin lääkärille, et voinko pyyhkiä tuolia ja se käski sitten istua toiselle tuolille :D .. Mutta, nyt asiaan.

Lääkäri "tutki" alakerran (ei ultrannut) ja laittoi lähetteen PHKS:ään ja sinne siis vois mennä jo tänään tai sitten huomen aamulla (odottelua ehkä vähemmän aamulla). Sanoi, että jos vuoto lisääntyy niin on mentävä heti (vaikka yöllä ).

Lähetteessä lukee näin

st: yt hyvä (mikä on yt??). Kivuton, vaginan ja portion lk:t siistit, niukka verinen vuoto kohdunsuussa todetaan. Kohdunsuu suljettu täysimittainen. (Ööö??)

En tajua mitään. Ei auta, ku taas odotella. Kiva aikainen herätys siis aamulla noin klo 6. No, siellä tutkivat kunnolla ja saan mielenrauhan kävi sit miten kävi. Oon niin väsynyt ja kiukkuinen nyt, ettei oikein ajatus kulje.

Eli PHKS:ään huomen aamusta, jos ei yön aikana tilanne "pahene". Ei ole housuihin vuotanut, mut paperiin edelleen..

kike79 , peukut ja varpaat pystyssä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja innoM:
Lähetteessä lukee näin

st: yt hyvä (mikä on yt??). Kivuton, vaginan ja portion lk:t siistit, niukka verinen vuoto kohdunsuussa todetaan. Kohdunsuu suljettu täysimittainen. (Ööö??)
Vaginan ja portion limakalvot siistit? Näin ymmärtäisin.
Kohdunsuu suljettu, se on hyvä juttu ja täysmittanen meinannee sitä, että kohdunkaulaa on se normi, eli kolmisen senttiä.
Kerro sit menikö metikköön.
 
Tulenpa pikaisesti hehkuttamaan eilistä nt-ultraa..Siellä tosiaan pieni ihmisenalku köllötteli ja vastasi viikkoja 11+0. Eli LA on sitten 2.3., eihän ne tosiaan sitä vaihtaneet kun neuvolan mukaan se oli 3.3. mut ton ultrassa lasketun ajan mukaan kyllä itse nyt elelen..Sitten oli tosi mukava ylläri se, että kätilö tutki mut niiden 4D-ultralla..Edellisessä raskaudessa pääsin 4D-ultraan vasta rakenneultrassa joten oli mukava ylläri päästä jo nyt..Nyt on siis tuijoteltu ihania vauvakuvia, jännä miten sellainen 40 mm möykky näyttää jo ihan oikealta vauvalta, nenäkin erottuu ihan selvästi.. =)
Koska nyt ultran jälkeen on jo varmempi olo tästä raskaudesta, niin uskaltauduin tänään kertomaan vauvauutiset omille vanhemmille ja sisaruksille..miehen puolihan se jo tiesi..Nyt ei sitten enää täydy piilotella tätä mun järkyttävää pömppismahaa..

Mullakin on koko ajan nälkä..Syön varmaan kahden tunnin välein jotakin..ja tää ei oo enää sitä pahanolon karkottamista vaan ihan oikeaa ruokahalua...

Tänään sain itsestäni sen verran jo irti että siivosin koko huushollin perusteellisesti, koko päivä siinä meni..tosin vetäsin siinä välissä kyllä puolen tunnin päikkärit kun molemmat muksut olivat myös nukkumassa..Ei näitä päiviä muuten jaksais..

muikkunuu79 ja asukki 11+1
 
Ok, kiitos teppana ja kirpsi =)

Huh, mikä tunteenpurkaus tuli äsken. Mies reppana sai kuulla kunniansa.. Hieman kävin ulkona rauhoittumassa ja pyysin anteeksi. Kauhee oon, mut tälläiset asiat vaan nyt saa tunteet pintaan keltä vaan, eikö?

Kuitenkin päätin, että en ihan aamusta mene, ku yksin joutuisin menemään (ja bussilla). Joskus 10 jälkeen päästään lähtemään autolla miehen kanssa sinne. Ei haittaa vaikka tämän takia joutuisi odottamaan pidempään, mut haluan miehen tukemaan mukaan.

Syömisestä , että vissiin jossain välissä kerroinkin, että mulla ei vaan ole nälkä! Tänään mennyt päiväruoka ja siinä se. Joo ja muutama karkki. Kohta aion syödä vaikka väkisin. Ihmetyttää tämä, ku yleensä ruokaa uppoaa ihan reippaastikkin joskus ja nyt sit, ku pitäis "kahden edestä" syödä, ni ei tee yhtään mieli, eikä ole edes mitään etovaa oloa ruuan suhteen. Onko muilla tälläistä?
 
:wave: syömisestä: mulla on mahalaukku pienentyny niin paljon,ettei mahdu paljo mitään. tulee ällö olo jos vetää ittensä ähkyyn. ja tavan ruokaa ei tee yhtään mieli. siks oonki korvanny ne hedelmillä ja kasviksilla,et vitamiinit kuitenki sais. mustikkajugurttia menee aika paljo :)
toisaalta hyväki, tippuu toi paino ees vähä. sitä kun on "vähä" liikaa :ashamed:
 
Ihana lukea hyviä uutisia :heart: !!

Olipas virkistävä ilta tallilla, kävin pitämässä kolme tuntia ja ratsastamassa. Pojatkin ratsasti. Lähteminen teki tiukkaa väsymyksen takia mutta mieli ja kroppa virkistyi kummasti touhutessa ja liikkuessa ulkoilmassa. Mies oli hiusvärikaupassa minulle sillä aikaa, soitti sieltä hyllyltä ja ei ymmärtänyt mun ohjeista yhtään mitään :LOL:
Luetteli vaan epäolennaisia tekstejä purkin kyljistä :"Pitääkö se olla tätä intensiivistä kestoväriä?" Pyysin siis luettelemaan värikoodeja yms..

Tänään taas ollut mieli malttamaton, menis vaan viikot äkkiä, että sais edes lapsille kertoa. Tuntuu että maaliskuuhun ikuisuus...

Mulla näkyy selvä vauvamaha, pojan koulukaverin isä kysyi aamulla koulun pihassa että onko meille tulossa perheenlisäystä :eek: , tämä näkyy siis jo hyvinkin näköjään.

Karkkia tekis mieli, mutta herkuttelen vasta huomenna.

Näkyykö teillä masut jo?
 
Ilmoittautuisin mukaan.. ikää 27, kolmas tulossa, Tays ja la 13.3.

Oon välillä käynyt lukemassa tekstejänne, mutta en ole aikaisemmin ehtinyt kirjottelemaan.
Alkuraskauden ultrassa kävin viikolla 7+1 ja sieltä löytyivät sydänäänet ja koko vastasi viikkoja. :heart:

Liikunnasta on täällä ollut puhetta.. olen myös ollut melko kova liikkumaan, mutta nyt olen ollut niin väsynyt etten yksinkertaisesti ole jaksanut lähteä lenkille. Vaikka eipä nuo helteetkään ole houkutelleet ulos.. =) Mies on yksityisyrittäjä ja paljon töissä joten mahdollisuudet lenkille lähtöön on myöhään illalla eikä tää mamma kyllä pysy tällä hetkellä hereillä ollenkaan! :LOL:

Kalinka ja eemeli 9+4
 
Ensinnäkin tänään käyty tuossa nt-ultrassa ja viikkoja vastasi ihan päivälleen elikäs 11+4 tänään :heart: Siellä se toinen piti möyllälää ja liikku huisasti enemmän kuin esikoinen vastaavassa ultrassa. Tänään sitten julkistettiin että meille on toinen tulossa ja aika yllärinä monelle tuli kun en pienen pientä vihjettä ole antanut :LOL: Tosin ne ketkä ovat nähneet mut ja pätsin niin ovat jo arvanneet .

Nunnika sulla oli vissiin kanssa tuota iskias kipua. Ajoittain saa kävellä kuin ankka tai toisinaan ei pääse sängystä ylös kyllä on pyllystä
:kieh: :kieh: Mä kyllä voisin ilomielin jättää tän vaivan kun välillä en uskalla poikaa nostaa kun pelkään että säteilevä kipu vie jalat alta. Onneksi ei viime raskaudessa kestänyt ihan viimisille asti :D Miten siellä oireillaan?

Kotilaitteista sen verran etten itsekkään tosiaan usko että jos olisi tutkittu että olisi pienintäkään haittaa lapselle siitä niin tuskin niitä myytäisiin. Huhut on huhuja. Kyllä minäkin käytän satunnaisesti tuota laitetta kun haluan "vakoilla" mitä vatsassa tapahtuu (molskahduksia, sykettä yms.) Myöskään ainakaan minun laitteeseeni ei tule pientäkään lämpöä eikä minkäänlaista valoa (niinkuin tarkempiin doplereihin) joten en usko koko säteily lämpö juttuun.

Nyt kömmin unille huomenna vietetään sukulaisten kesken kihlajaiskahvit. Paljon siivottavaa ym valmisteltavaa vielä huomenna joten toivotan nyt jokaiselle hyvät yöt.

Dindei+ pikku 11+ 4
 
Mulla ei näy masu vielä. On tuota mahaa jonkun verran jo muutenkin x) Onhan tuo tuommoinen turvonnut, näyttää niinkuin olisin syönyt itteni ihan ähkyyn.

Ähkystä puheenollen, liittyyköhän tää raskauteen, kun tunnen olevani koko ajan ihan TÄYNNÄ! Siis sillä tavalla niin kuin olisin syönyt liikaa. Tosiasiassa mulla ei ole ollut juurikaan ruokahalua, ja saa pakottaa ittensä syömään ja pienenkin annoksen jälkeen tuntuu että on ihan täynnä o_O
Tänään ei onneks ole mitään mahakipujakaan ollut. Loppuuko muuten rintojen kipu koko raskausaikana? :/

pahkuratäti: Millaista oli neuvolassa? Siksikin kiinnostaa kun asutaan samalla pikkupaikkakunnalla että miten täällä homma toimii.. :)
 
Heips!

Täällä on käyty ekassa neuvolassa. Verenpaine oli melko alhaalla, se johtuu aika varmasti mun lääkkeistä, joita syön sydäntautiin. Voi olla, että joudun annosta pienentämään jossain vaiheessa. Eipä taida nimittäin matala verenpaine tehdä kovin hyvää, kun oon välillä niin vetämätön, että hyvä kun jaksan yläkertaan kävellä. Lisäksi se voi vaikuttaa vauvan sykkeeseen kans ja madaltaa sitä liikaa. Mutta sen näkee sitten myöhemmin, jos olo pahenee.

Väsymystä on ilmassa hurjasti. Iltaisin oon aivan poikki. Muuten mun oireet on tuntunut karkaavan jonnekin. Mahaa ei enää vihlo kuin aivan satunnaisesti. Tissitkään ei oo enää niin kipeät. Pahoinvointi on pysynyt melkein kokonaan pois, jos töissä jää syöminen liian pitkäksi aikaa, niin sitten voi vähän etoa. Kahvia en juo enää ollenkaan, tai pariin päivään en ole juonut. Oon nyt päätellyt, että jos mun ei kerta tee mieli, niin miksi joisin. Teetä juon sen sijasta, senkin kofeiinittomana :)

Ai niin, mulle voi päivittää LA 25.3.. Mennään nyt sen mukaan, niin oon neuvolan kanssa samassa ja katsotaan, että vaihtuuko ultrassa.

Mömmis 8+0 :wave:
 
Littledeath Tosiaan asutaan nykyään siinä naapuripaikkakunnalla :snotty: Rakennettiin talo lapsuudenmaisemiin. Mut neukussa kävin kyllä siellä, koska täällä niiiiin pienet piirit, ettei ois jääny kyllä keltään kyläläiseltä epäselväksi mitä meille kuuluu :whistle: ..aika vähä vaihtoehtoja siihen, miksi miehen kans yhessä mentäs neuvolaan :xmas: Mut neuvolatäti oli kiva.. ja mielestäni hommat hoitu just niinku pitiki. Ja ainaski tämän Leenan kanssa uskalsi puhua ihan omana ittenään.. ei tarvinnu sillain arastella ainakaan mitään. Varaudu antaan pissanäyte ja verikokeet :)

Neukusta lisää..
Heti ultrattiin ja kun syke ja sikiön paikka varmistettiin, toivotteli onnea vauvantulosta..
Viikkoja kuukautisten mukaan 9+1, mutta ultran mukana vastasi viikkoja 7+3. Laskettuaika 16.3, jota sitten NP-ultran jälkeen muutellaan. 11.7mm oli sikiön koko. Herttinen :heart:

Mies oli ihan mielissään, vaikkei ensin mukaan meinannu lähteäkään.. Kovasti tutkaili illalla kaikkia vihkosia ja esitteitä.. mutta yritti kääntää vitsiksi :whistle: Ei kehtaa vissiin sanoa kuinka innoissaan on :xmas:

 
kyllä tuo ähky yhdestäkin leivästä on tuttua! ilm siis kuuluu tähän raskauden vaiheeseen. Aiemmin en muista moista tapahtuneen, mutta nyt saa syödä pieniä määriä ja usein. Pojasta vetelin jo vklla 5 jopa 5grillimakkaraa kerralla ja suurta herkkua vklla 5-6 olivat jättimunakkaat! :eek: :ashamed: tosi terveellistä, :D. Mutta silloin neuvolasta sanottiin ettei mitään hätää koska olin alipainoinen ja antoivat luvan syödä mitä ikinä haluankaan. Sanoivat että elimistö tietää kyllä määrät ja luonto hoitaa niin että vauva varmasti kasvaa. Söin kuin hevonen koko raskausajan ja kiloja tuli 8! 2pvää ilman yhtään suklaata koko raskausaikana!!!eli joka pv fazerin sininen patukka. Synnytyslääkäri ei meinannut uskoa korviaan, ihmetteli mihin ne energiat ja kilot ovat menneet kun pojallakin oli painoa vain 2350g. Mutta nyt tuntuu, että kiloja alkanut muutenkin kertymään mitä enemmän ikää, joten täytyy yrittää ottaa terveellinen ruokavalio ja liikkua mahdollisuuksien mukaan!

Eiliset repimiskivut helpottaneet! =) illalla oli taas niin ällö olo ettei mitään rajaa :x . sormustesti näytti poikaa tulevaksi, mutta kyllä se tyttöolo vaan on :D . Ihan oli pakko eilen hypistellä tytön vaatteita kaupassa..Kyllä aion kysyä ultrassa kumpi tulossa,jos vain kertovat!( tai menen 4d ultraan). pojasta ei kertonut, vaan sanoivat että varmaan näet itsekkin mitä siellä jalkovälissä on :D .
Äitiyspakkausta en aio ottaa, siinä on paljon sellaista mitä ei tule käytettyä ollenkaan ja sitten niitä ei edes kukaan osta!saan sillä 140eurolla tarvittavia vaatteita lastentarvikekirppikseltä ja ennekaikkea sen kokoisia että niitä voi käyttää heti laitokselta tultaessa eikä joskus vuoden päästä! Täällä vantaalla on ainakin hyviä lastentarvikekirppiksiä mistä saa tosi hyväkuntoisia vaatteita, joskus jopa uusia..

Mutta nyt tämä lähtee töihin ja toivottaa kaikille hyvää päivänjatkoa!

kike79& pikkupieni 7+3
 
Jaahas, tää on niin tätä. Eilen illalla loppui (vuoto), tuhrut paperiin, kivut ja yöllä ei mitään. No, aamulla taas sitten tulikin tuhrua paperiin. Kyllä on sitten mukavaa. No, kohta sinne PHKS:ään, niin eiköhän siellä selviä tilanne. Kovasti pelottaa, jännittää "tuomio" :(

Tsemppiä ja onnea muille hyvistä uutisista =)

Ähkystä vielä, että olen myös huomannut yhden leivän riittävän. Kahdesta saattaa tulla jo "ähkyyn", vaikka ennen meni kepeesti joskus jopa 4 paahtoleipää. Ihan hyvä vaan tämän elintasokummun takia ;)
 
Heippa tytöt!

muikkunuu79
& Dindei: ihania ultrakuulumisia!! Onnea!! :heart:

innoM : Täällä peukutetaan, tule kertomaan kuulumiset pikaisesti!!

Raskaudesta kertominen

Kertokaahan masunkasvattelijat kenelle olette raskaudestanne jo kertoneet? Meillä ei vielä tiedä juuri kukaan kun viime kierron keskenmeno pelottaa edelleen takaraivossa. Joko sitä pikkuhiljaa uskaltaisi asiasta kertoa lähipiirille?

A 9+2
 
Moikka!

Raskaudesta kertominen niin me ei olla hirveästi asiaa piiloteltu... Ei oikein onnistu edes tämän mahan kanssa! Joka on jo valtaisa!!! Viimeks tosiaan näkyi paljon myöhemmin ja nyt on jo ihan selkeä. Viikkoja vasta 9+3 =). Tosin en missään FB:ssä asiaa ole julistanut :LOL: :LOL: :LOL:

Pakkaaminen rasittaa... Taaperolla on joku 10kg tavaraa mikä ei tule takaisin lomalta, mutta vie nyt tilaa vaikka kuinka. Vaikka maidon otankin jauheena, puurot annospusseina jne. Totta kai poika syö sitä mitä mekin mutta tiedä sitten maitotuotteiden laadusta ja puuro on paras saada nassuun heti herättyä. Ei siinä ole aikaa mammalla väkertää aamutoimia kun lapsi odottaa ruokaa! Vellejä pakkasin mukaan kasan niin saa tuhdimpaakin nestettä. Kaikki pitää miettiä niin tarkkaan! Ennen oli niin helppoa matkustaa!!! Ens kesän reissussa en sitten tiedäkään miten mahdutaan!!! Matka varataan kyllä heti kun tältä seuraavalta ollaan kotiuduttu =).
 
Raskaudesta kertominen Ei olle kerrottu vauvauutisista vielä kenellekään.. Minun paras ystävä tietää, koska on äippäneuvolassa töissä :D Ei kauaa salassa pysyny ku vastas puhelimeen ku aikaa varasin :LOL:
Ja viikot ku otti eilisessä ultrassa takapakkia, nii kertomisen ajankohtakin siirtyy.. oon niin epäluuloinen, etten kyllä uskalla ennen 12 viikkoa kertoa, jos ei asia muuten tule puheeksi niin että on pakko kertoa.

 
Kertomisesta: mulla viikkoja nyt np-ultran mukaan 12+4, mutta ei olla vielä kerrottu kenellekään. Alkuun oli tosi vaikeaa olla kertomatta, ja monta kertaa meinasi lipsahtaa ihan vahingossa, mutta nyt on oikeastaan ihan hauskaa kun on pikku salaisuus :) Masu alkaa kyllä jo pyöristyä, mutta menee varmaan vielä helposti kesäkilojen piikkiin, jos sitä kukaan edes huomaa. Ajattelin odottaa vielä sen veriseulan tulokset ja jos siinä ei ilmene mitään hälyttävää, niin alan sitten kertoa ihmisille. Jos seulassa ilmenee jotain, niin täytyy katsoa tilannetta sitten miten etenee.

Mä ajattelin, että ensin täytyy kertoa pomolla töissä, ettei se varmasti kuule asiaa muualta. Pakko myöntää, että jännittää. Facebookiin ajattelin laittaa jonkinlaisen ilmoituksen "salamatkustajasta" tmv niin etten varsinaisesti kirjoita olevani raskaana, mutta josta ainakin melko moni sen varmaan ymmärtää. Sitä kauttahan se sitten meneekin jo suunnilleen kaikille... Muuten kerron sitten ihmisille sopivan tilaisuuden tullen.

Ai mikä ähky? Täällä tuntuu että ruokaa uppoaisi vaikka kuinka, vain taivas on rajana....
 
Kaikki hyvin ja syke löytyi :heart: Vuoto normaalia tässä vaiheessa (niukkaa ja tulee kyllä kohdusta) ja ei tarvi huolestua, jos ei tästä pahene ja tule kovempia kipuja. Oi, miten helpottunut olo, vaikka se olikin taas vaan tämän hetken tilanne. Ensin verikokeet, pissanäyte ja sitten itse asiaan. Odoteltiin parisen tuntia, mut aika meni yllättävän nopeesti. Lääkärit oli tosi mukavia ja toivotti hyvää vk.loppua =) Niin ja viikot vastasi sitä mitä varhaisultrakin, eli nyt 6+5 ja taidetaan huhtikuisiin siirtyä jossain vaiheessa. Nyt vaan toivotaan, et kaikki menee hyvin loppuun asti. Neuvolalääkärille 24.8, jolloin ultrataan jälleen :) Kiitos tsempeistä kaikille! =)

Kertomisesta , että mun äiti, siskot, pari kaveria ja miehen tytär tietävät jo. Kaikilta oon saanu mahtavaa tukea =) Kaikki toivovat parasta ja tsemppaavat kovasti. Ja kyllä varmaan pari muutakin on huomannut, ku annan mahan pömpöttää, vaikka itse raskausmasua ei vielä näykkään :D
 
InnoM onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Täällä sitten väki hiukka harvenee, kun osa siirtyy huhtikuisiin ja osa helmikuisiin... Tai jos vaan pyöritään jatkossakin täällä?

KatsuAmsku, mulla tosiaan laskettu aika onkin jo 25.2. eli yllärivauva onkin ollut matkassa kauemmin kuin tajusinkaan. Päivittäisikö listaan jossain vaiheessa? On niin helmikuun lopulla, että jatkan kuitenkin täällä pyörimistä (jos sopii), vaikka olen kyllä käynyt vähän helmikuistenkin keskuteluja vaklaamassa (täällä paremmat!)
 

Yhteistyössä