Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

innoM Kävin ylimääräisessä ultrassa silloin kun vuoto alkoi (kun luulin, että nyt kyllä meni kesken), ja kerran myöhemmin ylimääräisessä tarkistuksessa (ehkä noin 2-3 vkon päästä alusta). Mulle vakuuteltiin tuolloin, että enempi olisi turhaa, ellei vuoto runsastuisi hurjasti ja mukaan tulisi kipuja (eli keskenmenon oireet). Ultrassa näkyi toisella kerralla "hematooma", eli sellainen kohdunsisäinen verenpurkauma. Siellä ei enää mikään konkreettisesti "vuotanut", mutta vuotoja kesti useita viikkoja, kun se hematoomaan varastooitunut veri sieltä tyhjeni. Sitten viikon 20 ultrassa kohdussa ei enää ollut mitään jälkiä hematoomasta.
 
maamo79 , ok. Oonkohan mä yliväsynyt vai mitä, ku en tajunnut tota sun lausetta "Mulle vakuuteltiin tuolloin, että enempi olisi turhaa, ellei.." Että siis mikä turhaa? :whistle: Joo taidan olla myös yliväsynyt. Mulla ei tutkittu syytä, tai lääkäri ei siitä mitään sanonut. Hymyili vain, että kaikki on hyvin ja kertoi kyllä vuodon tulevan kohdusta. Ja taas vuoto/tuhrut iltaa kohden vähentyneet.

Katon niin "kateellisena" noita teidän viikkoja. Mulla, ku ne pompsahti kahdella(?) viikolla takaspäin. No, eiköhän se aika nopeesti kulu. Huhtikuussa se LA taitaa kuitenkin olla laskureiden mukaan.

Huomenna poksuillaan =)
 
Poks 7+0 :heart:

Kertokaas miten tää on mahdollista, ku taas sama juttu. Eilen illalla loppui, yöllä ei mitään ja nyt aamulla taas parin pissan jälkeen tuhrua paperiin?? Miten se loppuu aina yöksi? No, ihan hyvä vaan, mutta en nyt enää oikein ymmärrä. Pikkuisen puolestakin vähän pelottaa.. Toivottavasti sydän sykkii ja kaikki on muutenkin hyvin.
 
innoM: mulla nyt ei oo mitään tietoo mut olisko tolla makuultaan olemisella jotain merkitystä? Sitten kun liikkeelle lähtee niin alkaa taas valumaan.

Miirunen: täällä myös yksi laiskiainen. Aivan hävettää kun en jaksa mitään tehdä.

Peppioliina & rv 11+4 (tai enemmän)
 
Niin muakin on laiskottanut koko alkuraskauden ja kun olin tosi huonovointinen niin en edes pystynyt mitään tekemään.
Eilen sitten repäisin ja pesin pyykkiä (vaatteista tyynyihin ja viimeisenä suihkuverhon) ja siivosin.
No illalla olikin sitten alavatsa kipeä. Nostelin vielä aika painavia laatikoitaki, ku sanoin vaan ukolle että kyllä mä jaksan. No nyt tiedän että en nostele painavia ku heti sattuu.

Odottelen vaan että tulisi ukkonen niin olo taas helpottuisi. Nyt toivon vaan viileää niin ei okseta niin paljon.
 
Peppioliina, no hyvinkin mahdollista, mutta jännä, ku se loppuu jo illalla, ennen makuulle menoa. Äsken "lorahti" siteeseen asti ja säikähdin pahinta, mut nyt ei taas tullut mitään. Ei mitenkään hermoja raastavaa tämä :kieh:
 
innoM: on kyllä erikoista. Nyt pysyt vaan mahdollisimman paljon levossa ja koitat olla hermoilematta (mikä on varmasti mahdotonta). Niin moni on kertonut täällä vuodoista jotka olivat viattomia. Uskotaan sinunkin kohdalla siihen, kovasti jaksamisia :hug:

Silvia Logo: voi kun minäkin saisin itsestäni noin paljon irti!
 
Niin paljon tullut tekstiä viimekerrasta kun oon täällä käynyt lukemassa että ei millään jaksanut lukea kaikkia... :|

Mutta täällä kerrottiin perjantaina anopille ja isälle että vaavi olisi tulossa. Hyvin ottivat asian vastaan, onneksi :)
Nyt täällä jännäillään tiistain nt-ultraa.. Huuuuiiiiiiii :$

Sasuma ja taapero 12+0 POKS :heart: :heart:
 
Heippa!

innoM toivottavasti vuoto loppuis! Koita yrittää pitää mieli rauhallisena, vaikkakin se on varmasti vaikeaa. Turha stressaaminen vain pahentaa asioita. Luultavasti kuitenkin vuoto on harmitonta. Ite vuodin esikon aikaan viikolla 8 ja 12, ekalla kertaa kävin äitipolilla ja sanoivat silloin, että joskus raskausaikana voi "menkkojen" aikaan tiputella. Mulla se oli pientä tuhruttelua eikä mitään kirkasta runsasta vuotoa.

Paljon on tänne taas kirjoteltu. En oo oikein jaksanu kirjoitella, kun ei ole mitään ihmeempää sattunut/tapahtunut. Pahoinvointi poissa, mieliala vieläkin psykopaatin luokkaa, painoa ei ole tullut yhtään, mutta mahasta kaikki vaatteet kinnaa.

Ei mulla kummempaa

GCS15 & masukki rv 10+5
 
Peppioliina , juu parhaani yritän kyllä =)

GCS15 , no aamuisen "lorauksen" jälkeen ei taas ole tullut oikeestaan mitään. Kokoajan huomaan käyväni vessassa. Jännä, ku nyt ei edes ole "menkkojen aika". Laskujeni mukaan siis. Kierto nyt muutenkin ollut viime kuukausina pidempi, ku normaalisti. Kirkasta tämä on, mutta silti kuulemma aivan normaalia. Toivotaan vaan parasta, ku ei muuta voida =)

innoM & (<3) 7+0
 
Kävin torstaina neuvolassa eka kertaa. Ihan samat kuviot kuin ensimmäisestäkin. Aikaakin hurahti 1,5h. Mutta ei sieltä mitään ihmeempää kerrottavaa. Mukava täti meillä! Varattiin jo aika nt-ultraan, se olis 2,5 viikon päästä. Sanoin, että veriseulaan en halua. En sitten tiiä millä lailla ultraaja kattoo, kun ei tuohon seulaan olla menossa, mutta samapa se, kunhan kaikki siellä näyttäis hyvältä! Ja eka neuvolalääkäri on tuota ultraa edeltävänä päivänä. Ja siitä noin neljä viikkoa on seuraava neuvola. Eli ihan samaan tahtiin käydään kuin ekastakin.

Ollaan kerrottu vauvasta lähipiirille. Perheille ja muutamille kavereille. Tytölle kerrotaan nt-ultran jälkeen. Sitten se varmaan vähitellen alkaa näkymäänkin, niin on sitten mukava neitokaisen kanssa seurata masun kasvua. Mulla ei vielä vauvamasua ole. Semmonen kumpare tuossa alamahalla on, mutta ihan ihraa siis ja välillä tuntuu, että maha näyttää jo liiankin isolta, mutta kyllä se tosiaan tuota läskiä ja turvotusta on... Tämä vaihe on kaikkein ärsyttävin, kun ei oo vielä mahaa ja kuitenkin vähän on. Ei haluais sitä alkaa peitteleen eikä kuitenkaan vielä näyttääkään...

Siinäpä pikaisesti kuulumiset. Varmaan taas menee muuan päivä että ehtii korkeintaan lukemaan viestejä. Työssä on niin hektistä, että ei oo jaksuja enää illalla.

Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia edelleen!

tonnionni 10+2(ultran mukaan)/10+5(neuvolan mukaan)
 
Heippa rallaa!!

(.) Pääsin eilen osastolta kotiin iltapäivällä. Olisivat jatkaneet tiputusta tähän päivään mutta kun en siellä ollessa oksentanut niin halusin kotiin... se koko ilmapiiri on niin kamala eikä nukkumisestakaan tullut mitään. Pahaa tekee edelleen ja aika paljonkin mutta nyt olen kuitenkin pystynyt vähän syömään ja olen oksentamattakin jo toista päivää... WUPII!! :D
Nyt vaan koitan toivoa että tämä olo tila alkais kokonaan jo pikkuhiljaa helpottamaan niin sais alkaa nauttimaan tästä raskaudesta joka suurella todennäköisyydellä tulee olemaan viimeiseni.... haikeaa.

innoM Ikävä tilanne sullakin! Vaikka ultrassa pikkuinen on hyvin voinut niin varmasti asia silti vaivaa!! Kovasti tsemppiä sulle ja peukut pystyyn että sultakin vuoto pian jo loppuisi ja saisit nauttia raskaudestasi! :hug:

täällä alkaa vatsakin jo muotoutua raskauspalloksi :heart:
Sitten alkaakin kiva aika kun alkaa pienen liikeet tuntumaan!

Nyt pötköttämään sohvalle kun pikkuväki on vielä päikyillä!

Liro ja papunen 8+0 *poksis*
 
aamulla heräsin selkäsärkyyn..se sitten siirtyi alavatsan puolelle ja alkoi säteilemään reisiin. Sellainen menkkajomotus tuntitolkulla ja tuntu et milloin vaan alkaa vuotamaan. Pahoinvointia ei tänään yhtään. useita tunteja seuratessani tilannetta soitin sit kättärille ja selitin tilanteen. Kätilö vastasi että noilla viikoilla et tänne ainakaan tule ja jos vuoto alkaa niin sitten se tulee vaan ulos eikä siitä tarvi mihkään jälkitarkastukseenkaan edes mennä!! :eek: . että ne on sitten vaan kuukautiset ja thats it! :/ Olin ihan järkyttynyt ja sanoin vaan et jaa.. Milestäni se on kyllä keskenmeno eikä normi menkat jos nyt alkaa vuotaan!!olen myös rh -, joten on ehd tärkeää saada keskenmenon jälkeen pistos! Taidanpa mennä naikkarille synnyttämään, jos sielllä tajuaisivat asioista jotain!

Nippailua edelleen, jomotus loppunut. Mitä tämä on?????????? :'(

kike79 & pikkupieni 7+5
 
kike79 , no jopa oli törkeetä! :eek: Voimia sinne. En ikävä kyllä osaa sanoa mitä ovat. Kyllä ainakin suurimmat nippailut kuuluvat tähän raskauteen :hug:

Täällä tulee, ei tule, tulee, ei tule.. Huoh. Ajattelin tänään, että sitten vasta "kauhistun", ku alkaa kovat säryt + vuotoa tulemaan runsaasti, enkä nyt hätäile mistään "liruista" siteisiin. Ja ajattelin myös, että jos kesken menee niin se menee. En siihen voi mitenkään vaikuttaa. Otan päivän kerrallaan ja nautin (yritän). Kyllä kaikki hyvin menee jos niin on tarkoitettu =)
 
Mulla on kans vähän väliä selkä kipeä ja mahaa nipsaa. Neuvolassa sanottiin että kuuluvat asiaan ja varsinkin tässä alkuvaiheessa ja muistuttavat menkkakipuja.

Mulla ei oo ollut mitään vuotoa ja kipu menee aika nopeasti pois. Selkä saattaa olla pidempään kipeä. Johtuvat kuulema kohdun joidenkin oliko ne kiinnikkeiden venymisestä.
Paha olo mulla on koko ajan. Varsinkin näinä hellepäivinä. Pitää aina katsoa minne istuu metrossa ja bussissa.

Silvia + Vilianna 9+4
 
No nytpä on alkanut pahoinvointi täälläkin :x Kokoajan etoo ja yökkäyttää.. oksentaa ei kuitenkaan ole onneksi vielä tarvinnut, mutta ihan kaamea olotila kyllä.

Laput tuli Keskussairaalasta NP-ultraan.. 14.9. aika sinne ja samalle päivälle ois neuvolassa eka lääkärinneuvola. Pitänee vissiin tuota neuvolalääkärin aikaa siirtää.

Eilen tuli taas yhdet häät juhlittua.. Ja mun "morsiuskimppu"kokoelma kasvoi taas yhdellä :D Saa nähä millon niitä omia häitä sitten pääseekään viettelemään.. ja juu.. meidän PITI mennä naimisiin ennenku vauvasta haaveillaan, mutta vaavi oliki nopeampi ja otti varaslähön :snotty:
 
Hei, oisko liikaa pyydetty jos noiden tekstien jälkeen (ei ihan joka tekstiin samalta päivältä tartte) laittais jokainen viikot =) Ei jaksais kurkkia muiden viikkoja etusivulta.

Jaahas. Tää oli kyllä "pelottavin" päivä näistä viidestä tiputtelupäivästä. Tänään eniten tainnut tulla siteeseen asti, mut kipuja ei ole ollut. Jotain juilintaa kyllä, mut en oo niistä säikähdellyt. Ehkä eniten ärsyttää se, että jos nyt meneekin kesken niin menis sitten jo, eikä kovin pitkällä kauhean hermoja raastavan tiputtelun jälkeen. Kotidoppleri oli lähetetty tänään, eli oisko 2-3vk päästä jo täällä =)

innoM + (<3) 7+0 :heart:
 
Heips, Miten moni teistä jo on paljastanut raskauden? Omasta tietää miehen lisäksi vain pikkusiskoni. Kerromme lopulle joukolle vasta siinä joskus np-ultran jälkeen. Keväinen keskenmeno vielä liian tuoreessa muistissa. :(

Lahja 8+0 (7+5)
 
:wave: Kyllä täällä tietää äitini, siskoni, pari kaveria ja miehen lapsi. Mies kertoo sitten muille läheisilleen, ku haluaa. En tiedä onko kukaan "laverrellut". Kaikilta olen saanut ihanaa tukea ja tsemppiä =) Keskenmenolle ei sitten mitään voi ja saan varmasti tukea myös siihen, jos niin on tapahtuakseen. Nyt sänkyyn lukemaan lehtiä ja ottamaan unta =)
 
Sattuu, sattuu, sattuu iskiakseen :'( Äsken tuli jo itkukin, kun en hetkeen voinut edes astua toisella jalalla. Tähän asti kipu ollut suht. lievää ja nopeasti ohimenevää. Tänään olin jo haltioissani, kun ei kipuillut, mutta sitten alkuillasta se taas napsahti. Äsken sitten makoilin sohvalla ja siitä kun yritin nousta, niin auts! Ei mulla ennen tämmöistä kipua ole ollut, joten eiköhän tääkin oo joku raskausoire. Onko muilla ollut samanlaista? Kipu siis vihloo toisinaan alaselässä, mutta yleisimmin pakarassa ja säteilee sieltä välillä reiteen. Kiva, jos tää tästä vaan pahenee, niin oon saikulla kohta. :(

Muuten ihan ok olo, mitä nyt välillä etoo. Tänään join kupin kahvia ekan kerran moneen päivään, eikä ees tehnyt pahaa :D Ei mun kyllä silti tee mitenkään erityisesti kahvia mieli.

Mömmis 8+2
 
Ehkä noista reisisäryistä kannattaa soittaa neuvolaan.
Itse odotan kauhulla noita iskiaskipuja. Mulla ku o ollut niitä jo ennen raskautta. Hyvä että eivät vieneet jalkoja alta, ku oikein sattui.

Muuten hyvä yö takana, mutta kurkku o kipeä ja flunssa vissiin tuloillaan. Mutta yöllä ei ollut yhtään paha olo ja nukkumaankin menin ilman närästyslääkettä :p

Silvia + Vilianna 9+5
 
eilen illalla taas alko tuhru! |O niinku innoM sano,tulis ny sit kerralla jos on tullakseen pois,eikä piinailis tälleen!!!
unet lupaili tyttövauvaa yöllä. tuhrun takia olin osastolla (oli muka vaan joku vuotava suoni) ja sit jo synnytinki :eek:
kivuista mun riesana on alaselän kipu. muutenki notkoselkä ja nyt sit selän asento muuttuu ja se aiheuttaa kovaa kipua :/
nyt täytyy herätellä koululaiset aamupalalle

tombatar ja toukka 8+2
 
Voi teitä piinassa eläviä :hug:

Mulla toi iskias ollu nyt taas vähän parempi. Mut sillon ku se sattuu niin aivan tonne alaselkään/pakaran kiinne kohtaan. Ja tuntuu siis ku jalka lähtis alta, niin viiltävä kipu.
Onks teillä muilla ollu jotain tukivöitä tai jotain helpottamassa?

Meillä ennen Np-ultraa oli kerrottu mun siskolle ja vanhemmille ja miehen äidille ja siskolle.
Nyt ku perjantaina ultrassa kaikki oli niin ku piti ni kerrottiin sit muillekki sukulaisille. =)

Nunnika rv 11+6 (ultran mukaan 12)
 
tombatar , :hug: Ite täällä elättelen toiveita, ettei tänään tulis mitään, ku yöllä ei mitään, eikä vielä tähän asti oo mitään tullut. Alaselässä mullakin on "kipua", tai tuntuu, että se olis ihan jumissa jos pitkään istun paikoillani. Sitten yritän "naksutella" sitä venyttelemällä.

Np-ultra-aika tuli ja se on 20.9. Huoh, mikä kuukauden odotus, mut sit ollaankin rv 13, joten toisaalta ihan hyvä vaan =) 24.8 on se neuvolalääkäri ja noiden kahden väli vaan tuntuu niin pitkältä ajalta odotella.

innoM & (<3) 7+1
 

Yhteistyössä