Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

teretulemast hietaka! missäpäin Vantaata asut? itse asun Tiksissä. Meillä on pv eroa lasketuissa :D . Missä kävit ultrassa???

Musta tuntuu että noi pahimmat yökkökohtaukset on aina tullut viikkojen vaihtuessa!!ilm hcg nousee sen verran aina että saa sitten aikaan nuo olot??!

kertonut en ole vieläkään kenellekkään. Tosin tuntuu että työpaikalla tuijottavat rintojen suurentumistani :D . Kun olen norm kokoa xs ja kuppikoko sen a, niin nyt on kasvanut etuvarustus sen verran että sen kyllä väkisinkin huomaa... No, ehkä ne luulee mun käyneen klinikalla silikonit ottaneena :LOL: . Vatsan kasvua ei muut vielä näe, itse kylläkin :snotty: .
Mieliteot vaihtuu..lähinnä siis suolaista. Suklaata ei tee mieli onneksi yhtään!

kike79 & pikkupieni 8+0 ( jee, viikot kasvaa!! :D )
 
Huomenta kaikille!

Mieliteoista sen verran että minulle iskee sellaisia himoja johonkin ehdottoman tiettyyn ruokaan ja sitähän on saatava :LOL: Yleisesti kaikkea "kevyttä" tekee mieli ja ajatuskin kinkusta leivän päällä saa oksentamaan. Todella erinlailla siis kuin esikoisesta että kyllä voi sanoa että jokainen raskaus on erinlainen.

Pahoinvointi on onneksi vähentynyt ja muutamana aamuna saattaa tulla viellä "ylläri oksennus". Eli ehkä tästä selvitäänkin. Etomista on kyllä päiväsaikaankin mutta sekin lieventynyt ja pääasia ettei siis OKSETA!! :flower:

Mitäpäs viellä .. eipäs kait !! Nyt esikoisen perään kun jossain tutkimus matkalla ja "huolestuttavan" hiljaista :LOL:
Dindei + pikku 12+2
 
Huomenta!

Täällä TAAS oksennettu sunnuntai illasta lähtien... en sitten perunut huomista lääkäriä vaan saavat sitten taas katsoa pisanäytteet ja muut, että onko palattava takaisin osastolle tiputukseen kun mikään ei pysy sisällä. :ashamed:

Mieliteoista Niitä ei juurikaan täällä ole ollut kun ihan kaikki oksettaa. Mutta olen koittanut syödä mehukeittoja + muita sosekeittoja (Esim. Kuumat kupit), viiliä, jogurttia ja muuta sellaista helposti oksennettavaa. Tavallista ruokaa en ole syönyt aikoihin kun kaikki tulee ylös kuitenkin! Jos sattuu vähän parempi olo olemaan niin sitten myös jotkin kasvikset ja hedelmät menee!

Ruokailusta Mitään juttua en ole missään raskaudessa välttänyt "hysteerisesti"... tietty on joitain juttuja missä on se listeria vaara ja muuta, mutta kyllä silti olen vähän jotain juustoja syönyt ja jopa kraavia lohta. Ja kaikesta huolimatta mulla on kaksi ihan tervettä lasta. :D Terveellä järjellä pärjää tässäkin asiassa pitkään.

Tilasin kanssa itselleni parit mammahousut kun ei omista farkuista mene enää napit kiinni. Ja olen jopa 4kg tässä oksentaessa laihtunut... Kotona kuitenkin olen suurimman osan ajasta niin tulee ihan lökäreissä kuljettua... ei kiristä eikä purista!

Nyt koittamaan pysyisikö mehukeitto sisällä... tänään olisi koulupäiväkin että jännityksellä odotan joutuuko taas jättämään väliin.

Liro ja papunen 8+2
 
Oli ihan pakko testailla äsken ja kyllä plussaviivasta tuli selkeästi tummempi, ku testiviivasta. Yöllä tuli nyt ekaa kertaa pyyhkiessä, mutta ei kovin paljoa. Äsken taas ei mitään. Harmittaa, ettei tosiaan ole nyt varaa yksityiselle mennä. Kohta kuitenkin neuvolaan päin (piti soittaa, mut meenkin käymään) lähden kävelemään. Eiköhän siellä selviä, että kurkataanko vai odotanko ens tiistaihin..


innoM & (<3) 7+2
 
Moikka taas!
Ihan ekaks on tsemppattava kaikkia vuodoista kärsiviä, voin vaan kuvitella miten ikävä tilanne teillä on :hug: Mulla ei oo vuotoja ollu mut pelkäsin siis keskeytynyttä keskenmenoa ku KAIKKI oireet hävis tossa 7-8 viikoilla. Ja hullukshan siinä meinas tulla! Toivottavasti pääsette pian kurkkaamaan ultraan, se ainakin hetkes rauhottaa ku näkee pikkusen siellä potkiskelemassa :heart:
Mulla oli eilen eka neuvola ja alunperin sain puhelimessa semmosen käsityksen et siellä vaan paperit täytellään eikä näillä viikoilla ees sydänääniä kuunnella... Kuitenki heti ekaks terkkari kysy et käydäänkö kattoon ultralla et siellä on kaikki kunnossa! Ja hulluna jännityksestä sinne sit mentiin enkä mä uskaltanu ekaks ees kattoo sinne ruudulle mut sit siellä pieni näky touhuamassa :heart: Epävirallisesti kuulemma katottiin ku täällä kaikki viralliset ultrat tehään sit äitipolilla. Kuitenki terkkari vähän mittailikin ja pikkunen vastas viikkoja 9+6 et laskettuaika oiskin sen mukaan 15.3. Et nyt vaan sit ootellaan et päästään vielä parin viikon päästä uudestaan ultraileen :) Hitsi että helpotti!

Ja sit (tyhmä) KYSYMYS: Eiks maalisvauvoille tarttekin vielä ihan kunnon toppahaalarin? Tosin aika vähän aikaahan sitä taitaa tarvita et ihan jonkun 56cm voi hankkii... Meillä kun todennäkösesti vauveli on pikkunen, alle kolmekilosia ollu veljetkin...

nannah&pieni 10+0
 
Öh.. en oo ikinä kuullutkaan, et perunasalaatti olisi kielletyissä ruoissa :eek: Ekassa raskaudessa en sen erityisemmin tarkkaillut syömisiäni. Graavikalan ja pastöroimattomat tuotteet jätin pois. Maksaa söin kohtuudella. Sitten jouduin jättämään pois mun ykkösherkut eli salmiakin ja fetajuuston, kun neukkatädin mielestä mulla oli kuulemma liian korkea verenpaine. Suolan käyttöä vähensin sitte muutenkin ruoanlaitossa. Vähäsuolaiseen ruokaan tottui aika nopeesti, mut haittana on se et ravintolaruoka yms. maistuu vähän liian suolaselta.

Aikasemmin oli puhetta lasten leikeistä. Meitin 2v 7kk poika tykkää eniten autoista ja moottopyöristä. Niin leluina kuin oikeinakin vehkeinä. Meitin jätkä on käynyt varmaan kaikki moottorivehkeet läpi: mönkijä, traktori, puimuri, rekka, paloauto.. jne jne. Mun äitin ukolla on moottoripyöräliike ja sillä on kaikennäköstä päristintä. Miehen vanhemmat asuu taas maalla ja siellä tietty on työkoneita. Saas nähdä josko poitsun upseerikummisetä ottas nassikan vielä panssarivaunuajelulle :whistle:
Uutena viehätyksenä on "kokkaaminen". Leikkihella ja astiat on kovassa käytössä. Myös leikkipuisto ja kaikenmaailmaan kaivaminen yms kuuluu myös lempipuuhiin.

Mieliteot. Ei ole mitään mielitekoja, ei ollut ekastakaan. Ainoa ero ekassa raskaudessa oli, et ne ruoat, joista en aiemmin niin pitänyt niin ne tuli mukaan ruokavalioon. Siis tomaatti, ketsuppi ja mansikka. Mitään himoa ei niihin ollut, ne ei vaan ollut enää niin pahoja.

Käytiin eilen kirjastossa poitsun kanssa ja luin sitten 7/10 Kaksplussan siellä. Viimeisellä sivulla oli laitettu kaikkia hölmöjä juttuja mitä on suustaan päästänyt synnytyksessä. Sit oli ihan et ohhoh, miten jollain voikin olla ihan samalaisesti ollut kuin mulla?! Sit siellä sivun lopuusa luki, et ne jutut oli otettu kaksplussan foorumilta. Hokasinkin sitte, et täähän on mun juttu :LOL: :LOL:
 
hietaka tervetuloa :wave:

innoM, Liro voimia :hug:

Mieliteoista ja ruokailusta Täällä ei oikeestaan ole mielitekoja, mut kaikki huono ja epäterveellinen ei maistu niin kuin ennen ja se on hyvä. Nyt kun pahoinvointi helpottanut, niin melkein kaikkea normaali ruokaa saa syötyä.
Itse koetan pitää ruokien kanssa järjen kädessä. Ei sitä listeriaa ole tullut 31 ikävuoteen mennessä, eli kyl se riski nyt saada on yhtä pieni kun aiemmin. Tosin en monta päivää avattuna perunasalaattia söisi tai ruokia joiden oikeaoppisesta säilytyksestä en ole täysin varma.

pahoinvointi Mulla oli viikolla 8-10 pahimmillaan ja viikon 10 puolivälissä helpotti oikein urakalla ja ruoka rupes maistuun normaalisti. Nyt pahoinvointia tulee jos en saa tarpeeksi unta ja menee ohi heti kun pääsen nukkuun. Eillen illalla jouduin pitkästä aikaa halaamaan pönttöä ja tuli kyllä hieman yllätyksenä.

Hain töistä nyt saikkua loppuviikon, et saan olla rauhassa kotona ja nukkua. Olin muutaman päivän töissä ja raskasta oli.

sane ja toivo 10+4

 
Eli perunasalaattia ei sen vuoksi tulisi syödä että siinähän on majoneesia. Ja majoneesihan tunnetusti tehdään raaoista keltuaisista ja öljystä. Raaka kanamuna on salmonellariski.

Ennen vanhaa nyt ei tiedetty eikä ymmärretty monia muitakaan mikä aiheutti syntymättömälle vauvalle jos minkälaista tai hyvässä lykyssä ei mitään.

En kuitenkaan tosiaan noista ruoista ala stressaamaan. Kun ei niitä muutenkaan usein tule syötyä.

kertomisesta Suurin osa kummankin sukulaisista ja tutuista tietää. Ehkä hieman häiritsevää oli se, että sukulaisista osa otti luvan itselleen kertoa eteenpäin tätä suurta uutista kaksosista :heart: tuntui siltä että se olisi jollain tavalla oikeuttanut heidät. Toki tätä salassa pidetä, mutta näin alussa pientä profiilia. Anoppi päivitellyt miehellekkin kuinka vaikea synnytys on kaksosissa ja voi kestää päiviä. Mies meinasi evätä anopin pelottelulla marjastuksenkin minulta. Siinä vaiheessa ilmoitin kuuluvalla äänellä, että minähän liikun just niinku itsestä ja voinnista tuntuu :snotty: Osaan kyllä pitää itsestäni ja pikkuisista huolta, välillä vähän liiakseenkin.

Kemikaaleista ym Oletteko vähentäneet käyttöä esim meikeissä ym. Itse en ole juuri mitään koskaan edes käyttänyt päivittäin. Jos käytän yritän suosia luonnon omia aineita sisältäviä tuotteita. Vaihdoin juuri dödönkin alumiinittomaan weledaan, uskon että tuo alumiininen dödö tukkii rauhaset kainalon ja rinnan alueelta, mikä voi taas haitata imetystä. Kaikki ylimääräiset aineet mitä kehoon laittaa ei minusta ole suotavaa, varsinkaan raskaana. Yritän elää myrkyttömästi :xmas: kaikki tietysti elää niinkuin parhaaksi näkee.

Kahden viikon päästä mammahousu ostoksille, kun lähdetään miehen kanssa kaupunkiin tekemään muitakin ostoksia

=)
8+6
 
Heips!

Täällä on pahoinvointi alkanu pysyä aisoissa, alasmeneviä ruokiakin on löytyny... paahtoleipä on hyvää ja maustamaton jugurtti. Kaikki makea, murot yms... yököttää.

väsymys ei sitten oo ollenkaan hallinnassa, koko ajan väsyttää, paitsi nukkuessa =)

tuossa edellispäivänä tuli ekan kerran semmonen olo, et hei! Ihanaa, et on raskaana... tän tunteen laukasi Lindexillä pieni plyyshi haalari... ajattelin et käyn semmosen sitten ultran (9.9.) jälkeen ostamassa... se kun sopii kummalle tahansa, kun oli monivärinen... villahaalarikin edistyy hyvin, jo toinen lahje valmiina... jos tänään jaksaisi vielä kutoa...

vointeja kaikille... nyt vääntämään lounasta, et päästään poikien kans päikyille =)

maariana + nyytti 8+5
 
Päivää :wave:
Olen päivittäin käynyt lukemassa mutten ole jaksanut millään kirjoittaa :ashamed:

Mistähän kaikesta täällä ollaan hölisty....

kertomisesta Mä laitoin facebookkiin viime viikolla yleisen ilmotuksen kun mulla on osa suvusta ja kaikki kaverit facebookissa niin meillä on ensi launtaina kuopuksen synttärit niin meinasin sitten että helpommalla pääsee kun kailottaa netissä kaikille ettei tarvii erikseen jokaiselle viestiä lähettää. Mun maha näkyy jo ihan selvästi joten ajattelin että vältytään kaikki suurelta hämmästykseltä lapsen synttäreillä kun kerron jo etukäteen.Kaikki ovat olleet positiivisia joskin yllättyneitä koska meillehän ei pitänyt lapsia nyt muutamaan vuoteen enää tulla :whistle:

ultrassa kävin minäkin viime viikolla kun oli niin hirveet alavatsa ja alaselkäkivut :x ihan supistuksia mielestäni vastasivat ja olin tietysti huolissani että joko menee kesken mutta siellä pieni ihmisennäköinen alku heilutti käsiä ja jalkoja reippaasti :heart: Oli ihan sikiön näköinen jo :heart: Viikkoja oli neuvolan mukaan 9+2 mutta sikiö vastasi viikkoja 9+6. Np-ultrassa sitten tarkentuu. Lääkäri mittasi ohimennen myös niskapoimua joka oli kuulemma erittäin hyvännäköinen. Todella ihana lääkäri oli eikä maksanut kuin 80e!! :eek: Tämä siis helsingin femedassa.
Kivun syy lienee pissatulehdus tms.pitää käydä näyte antamassa tk:ssa koska kivut ovat jatkuneet ultrasta huolimatta. Ja sen olen huomannut että jos seisoo pitkään tai tekee jotain raskaampaa esim.siivoaa oikein kunnolla tms.niin heti ottaa mahasta :/

oireet pahoinvointi on asteen verran lieventynyt mutta silti ajoittaisia öklöpäiviä tulee :x ja tissit on ku korispallot :D mielialat vaihtelee aivan sikana,enemmänkin sinne negatiiviseen suuntaan. olen kun pahinkin pirttihirmu ja mies saa kärsiä :ashamed:

Voimia kaikille pahoinvoinnin/vuotojen/kipujen kanssa painiville!

-Naurukohtaus ja Ylläri 10+1 tai 10+4-
 
Olen tainnut tehdä kauheaa vääryyttä, ku olen mennyt syömään katkarapuja ja käytän samaa dödöä, ku ennenkin raskautta :whistle: :eek:

No, nyt asiaan. Eipä se neuvolantäti osannut sanoa, ku "raskaus joko päättyy tai jatkuu", ku kerroin edelleen vuotoa tulevan. Huomenna soittelen ajan omalle lääkärille ja kattoo laittaako se lähetteen taas PHKS:ään, vai odotanko vaan ens tiistaihin. Harmittaa silti, koska ens tiistaina jos ne tutkivat mahan kautta, niin turha toivo, että siellä mitään näkyy, ku raskaus on niin alussa?? Ens tiistaina olisi 8+2.

Ei vaan jotenkin jaksa enää. Stressihermolomalle lähettävä. Tänään ollut kyllä ihan positiivinen mieli ja sen sanon, että JOS siellä vielä pienen sydän sykkii niin on se sitkee tyyppi kyllä :heart: Kaikki tsempit otetaan vastaan ja muille samasta kärsiville :hug:

innoM & (<3) 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja innoM:
Olen tainnut tehdä kauheaa vääryyttä, ku olen mennyt syömään katkarapuja ja käytän samaa dödöä, ku ennenkin raskautta :whistle: :eek:

No, nyt asiaan. Eipä se neuvolantäti osannut sanoa, ku "raskaus joko päättyy tai jatkuu", ku kerroin edelleen vuotoa tulevan. Huomenna soittelen ajan omalle lääkärille ja kattoo laittaako se lähetteen taas PHKS:ään, vai odotanko vaan ens tiistaihin. Harmittaa silti, koska ens tiistaina jos ne tutkivat mahan kautta, niin turha toivo, että siellä mitään näkyy, ku raskaus on niin alussa?? Ens tiistaina olisi 8+2.

Ei vaan jotenkin jaksa enää. Stressihermolomalle lähettävä. Tänään ollut kyllä ihan positiivinen mieli ja sen sanon, että JOS siellä vielä pienen sydän sykkii niin on se sitkee tyyppi kyllä :heart: Kaikki tsempit otetaan vastaan ja muille samasta kärsiville :hug:

innoM & (<3) 7+2
innoM Luitko kirjoitukseni kokonaan? En missään nimessä sanonut että joku tekee vääryyttä!!! Puhuin itsestäni ja kyselin vain, että miten muilla.
 
Kovasti tsempitystä innoM - varmasti on hermoja raastavaa tuo tilanteesi. :hug: sinulle ja kaikille muillekin vastaavassa tilanteessa hermoileville!

Itsellä meinaa myös pää hajota, kun edelleen odottelen sitä lääkärin ennustamaa keskenmenoa mahdollisen tuulimunan takia. Siis minusta on ihan hirveää lääkäriltä sanoa vastaanotolta lähtiessä, että nyt vain odotellaan sitten keskenmenoa tai sitten parin viikon päästä kontrolliultraan... Neuvolasta sentään jotain toiveita ja kannustusta ja tsemppausta puhelimitse sain ja niiden voimin olen jotenkin tämän viikon jaksanut. Maanantaina sitten neuvolaan ja kuulemma siellä ultraavat, joten sitten vasta tämä epätietoisuus hellittää... Suurin toive tietysti olisi, että öttiäinen olisi saanut alkunsa myöhemmin kuin luultiin eikä siis olisi vielä ultrassa näkynyt, mutta olen yrittänyt asennoitua ennemmin niihin huonoihin uutisiin, ettei tule pudotusta liian korkealta.

Mitenköhän Iidapiida sinun tilanteesi on edennyt? Kun samassa tilanteessa ilmeisesti valitettavasti oltiin. Eli jos vielä tämän palstan asioita lueskelet, niin olisi kiva tietää onko sinulla miten asia edennyt. Ja :hug: sinullekin.

Blanco + ? (raskausviikkoja olisi nyt menkkojen mukaan 8+4)
 
Tissigallup:
(Rastia ruutuun)

[ ] Tissit kipeät
[ ] Tissit kasvaneet
[ ] Tuskin kasvaneet, mutta vähän turvoksissa?
[ ] Ei kasvua
[ ] Ei kipeät

Viikot:
Monesko lapsi:


Tämä siis siksi, että itselläni on ollut testiajoista asti tissit kipeet, mutta eivät ole ainakaan mielestäni kasvaneet yhtään, korkeintaan minimaalista turvotusta. Koko on aina ollut suht pieni, enkä ole ainakaan vielä huomannut rintsikoiden puristavan tms, vaan ihan tuntuu samalta. Ja siksi siis huolestuin ja haluan tietää onko täällä muita ensimmäistä odottavia pienitissisiä joilla ei vielä mitään kasvua (mutta kipua)? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja samara88:
Tissigallup:
(Rastia ruutuun)

[X] Tissit kipeät
[X] Tissit kasvaneet (eri kokoiset ja tuntuu, että vaan isompi olisi kasvanut)
[?] Tuskin kasvaneet, mutta vähän turvoksissa?(tai sitten se on tätä)
[ ] Ei kasvua
[ ] Ei kipeät

Viikot: 7+2
Monesko lapsi: esikoinen
 
Moi!

Taas on työputki takana ja ehtii miettiä jotain muutakin. Jutut oon täällä kyllä lukenu päivittäin, mutten oo jaksanu vastailla. :hug: kaikille teille epätietosuuden tai ärsyttävien oireiden kans kärvisteleville!
Eli mistäs kaikesta muusta nyt on ollukkaa puhe...

KERTOMISESTA Ite oon kertonu vanhemmilleni, siskolle, serkulle ja yhelle kaverille. Äiti sano tietävänsä jo, oli nähny unta että mä olin työnnelly vaunuja :LOL: Mies sano kertovansa porukoilleen kun sillä on valokuva todisteena :D Toivottavasti ultrakuva riittää, en jaksais anoppia maaliskuuhun asti pakoilla...

SEULONNAT En halunnu veriseulaa tai NP-seulaa, oon liian läheltä katellu siinä "kiinnijääneitä" joiden ei kuitenkaa mitään hätää ollukkaa. Se epätietosuus oli kamalaa seurata vieressä. Ne tulokset on kumminki vaan todennäkösyyksiä ja mun arpaonnella en lähe kyllä yrittään... Eka ultra ois ens ens kuun alussa, meillä seulonnat on Terveystalolla kätilön tekemänä ja jos jotai kummallista näkyy, lekuri kurkkaa siellä heti kans.

OIREISTA Yllättävän oireeton oon ollu koko ajan, mitä nyt viikko sitten tiettyjen ruokien nimetkin sai yökkiin, ylös ei kuitenkaa oo tullu. Töissä oon pärjänny ku oon syöny jugrun, pienen voikkarin tai mehukeittoo 2 tunnin välein. Ruoka-annokset on pienentyny kolmannekseen ja aamiainen on ihan pakko saada. Aikasemmin aamulla ei voinu syödä.

SYÖMISESTÄ Graavikalaa, porkkanoita suoraan maasta tai vaan lämmitettyjä pakasteita en oo syöny. Maksalaatikkoo en oo vielä syöny, haaveissa se kuitenkin on. Finelin sivuilta just kurkkasin että kaupan maksalaatikossa on n.2000 mikrogrammaa A-vitamiinia/100g kun päivän max. saantisuositus ois 800 mikrog. Ja 30g maksalaatikkoo ei saa mut kun vihaseks... En oo majoneesia karsinu, enkä sitä sisältäviä ruokia karsinu, enkä aiokkaan karsia. Suomessa on naisilla noin 650 salmonellatapausta vuodessa, joista noin 415 on ulkomailta, noin 180 edellisten perheenjäseniä ja loput n. 50 huono-onnisia yleensä sukulaisia tai muita vastaavia joille tartunta on tullu huonon hygienian ja ruoanlaiton välityksellä. Kanoilla tai kananmunissa salmonellaa Suomessa oli yks epidemia rehun takia muutama vuos sitten, sitä edellisestä tartunnasta olikin jo yli 15 vuotta. Ens siis pdä majoneesia kovinkaa suurena riskinä, jokainen tehtaalta lähtevä erä kuitenkin salmonellalta testataan.

Nyt ranne kramppaa ja taas o vessahätä, pakko mennä.
Pilleriina ja nimetön matkustaja 9+4 (apua, mihin nää viikot menee?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja samara88:
Tissigallup:
(Rastia ruutuun)

[x] Tissit kipeät jo 2 viikkoo ennen plussausta (onkohan viikot ihan oikein?..)
[x] Tissit kasvaneet, D-kupin liivit kiristää

Viikot: 9+4
Monesko lapsi: 1.
:D
mulla tää tissikipu on ilman raskauttakin yli 2viikkoo kierrosta, joten tässä ei oo mitään uutta. En oo siks ees oireena pitäny. Kerran uusia pillereitä kokeillessa tuli muutamassa päivässä 10cm lisää tissien kohdalle. SE oli kivuliasta. Samaa ootan kun maito lähtee nouseen. Meiän suvun maitomäärillä kun on kaksosetkin ruokittu helposti...
 
Nt-ultra takana päin ja kaikki hyvin, turvotusta oli 0,8 eli normi luvuissa pysyttiin. Kätilö sanoi että vilkas yksilö mun masussa ainakin kellii kun heilui kuin heinämies kokoaika ja potki ja heilutteli käsiään ja pää keikkui kuin mikäkin :heart: Meuvolan laskujen mukaan mennään 12+2 viikoilla tänään ja saman päivän antoivat sairaalassakin. Nyt tämä on sitten vihdoin totta, nyt mä uskallan jo ajatella pidemmälle eteenpäin :) B) Mies heti ultran jälkeen sanoi että nyt käydään sitten kanttiinissa juomassa pulla kaffit tämän kunniaksi :heart:
Kätilö sanoi myös, että mulla istukka sijaitsee ilmeisesti aika takana joka tarkoittaa kuulemma sitä että voin alata aika aikaisessa vaiheessa tuntemaan potkuja.

Sasuma ja taapero 12+2
 
Tissigalluppia:

(Rastia ruutuun)

[x] Tissit kipeät
[x] Tissit kasvaneet
[] Tuskin kasvaneet, mutta vähän turvoksissa?
[] Ei kasvua
[] Ei kipeät

Viikot: 9+6

Monesko lapsi: toinen

Ei mulla ekasta näin selvästi tissit turvonneet! Nyt kun ne oli imetyksen jäljiltä edelleen melko tyhjät pussit, ovat täyttyneet ihan selkeästi raskauden myötä.
 

Yhteistyössä