Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Yritä tässä sitten soitella aikaa lääkäriin, ku ei kukaan vastaa (varattua tuutannut jo kohta tunnin) :kieh: No, täytyy vaan yrittää..

Yöllä oli kyllä aika kovat kivut nivusissa, mut tajusin, että söin päivällä hernekeittoa ja pari ilmapäästöä päästeltyäni helpotti ja mä jo säikähdin niin p*rkeleesti, että nyt se on menoa :whistle: Vuotoakin tuli yöllä, mutta nyt ei mitään ja ei kipujakaan. Jotenkin vaan silti niin sellainen olo.. :( Ku, sais ees tietää miten asiat on!!

7+3
 
Voi Dindei kovasti jaksamisia :hug: Miehet on niin ajattelemattomia (omaa kokemusta löytyy). Raskaus pitäisi vielä olla stressitöntä aikaa... Kyllä asiat järjestyy parhainpäin, uskotaan niin.

Huomenna illalla np-ulraan, jännittää!

Peppioliina & rv 12+0 POKS!
 
Dindei Voi ei, kovasti voimia sinulle!! Meillä oli miehen kanssa todella pahat ongelmat kun odotin tuota meidän esikkoa ja ero oli tosiaan todella lähellä! Mutta me saatiin kuitenkin asiat sovittua ja nyt melkein neljä vuotta tuon jälkeen voi sanoa että parisuhde kukoistaa! Toivottavasti saatte asianne vielä järjestymään tavalla tai toisella! :hug:

Tiitulipiituli kovasti onnea työsopparista ja etenkin tulevista häistä! :heart:

Liro ja papunen 8+3
 
tiitulipiituli millon sun menkat oli?? mulle on sit vissiin laskettu aika sama,koska mullakin on tänään neuvolan mukaan 11+0... ja mulla viimeset menkat ollu siis 3.6. ja neuvolan laskettu aika sen mukaan 9.3mutta netin laskureiden mukaan se ois 10.3 en mä sit tiedä..

ja ihan äldesti onnee sulle työpaikasta!!!!! hieno homma et tollasen saa vaiks on paksunakin, todellinen tilaisuus :flower:
 
Ei syki enää pienen sydän :'( Perjantaista (ultraus) oli kyllä vähän kasvanut, eli varmaan syke loppunut viime päivinä, jolloin onkin ollut enemmän kipua ja tullut lorauksia siteeseen asti. Itkettää.. Kävin ensin siellä omalääkärillä, joka tutki ja sanoi "kaikki tuntuis olevan ok". Laittoi onneksi kuitenkin PHKS:ään lähetteen ja piiiitkän hiljaisuuden jälkeen lääkäri totesi ettei sykettä ole. Tiesin sen jo heti siitä hiljaisuudesta. Katsoi monta kertaa ja kysyi haluanko katsoa, mutta en vaan pystynyt. Ensimmäinen tyhjennys tabletti otettu ja perjantaina loput. Yhdet kuukautiset olisivat hyvä odottaa uuteen yritykseen. Jotenkin yöllä oli sellainen olo kipujen takia, ettei kaikki ole nyt ok ja se osui oikeaan.

Toivon vilpittömästi koko sydämmestäni että kaikilla teillä muilla raskaus sujuu normaalisti :hug:
 
Niin ja DINDEIlle piti myös kommentoida...Onpa tosi huono ajoitus miehen tempuille. Jospa teillä kuitenkin ajan mittaan olis vielä mahdollisuus selvitellä asiat perin pohjin. Olishan se lasten kannalta hienoa, jos vaan mitenkään on mahdollista suhdetta hyvillä mielin jatkaa, sitten vähän myöhemmin. Ei nyt ihan heti varmaan tunnu hyvältä. Halauksi sinullekin!
 
innoM : paljon :hug:

dindei: Voi että niitä miehiä!! Toivottavasti saatte asiat kuitenkin pikkuhiljaa selvitettyä! tsemppiä ja :hug: .

Tiitulipiitulille :flower: työpaikan ja häiden johdosta!

Täällä mä edelleen kuitenkin olen vaikkei mun kyssäriin kukaan oo viel kommentoinukaan. Eli kyselin et onko kellään mitään sitä vastaan jos jatkan tässä pinossa kuitenkin, vaikka la aikaistukin olemaan 22.2.

Täällä onneksi rauhalliset yövuorot takana. Kyl ne vaan jo niin rankoilta tuntuu. Tää kaks taitaa olla ihan maksimi mitä kykenee peräkkäin tekeen. Tekeekö muut yövuoroja? Millä fiiliksillä ja jaksamisella??

Mut jospa sitä kömpis takas sänkyyn!

Anna 13+1
 
innoM: hirmusesti haleja! :'( :hug:

Mä kävin ultrassa tänään, vastas täysin viikkoja 11+6 eli la on se 3.3. Vauva vähän heilutti käsiään ja kääns kylkeään ja sit jatko uniaan. Niskaturvotusta oli 0,5mm eli tosi hyvin. Verinäytteen (vasta-aineet) kävin antamassa, veriseulaan en osallistunut. Seuraavan kerran sitten lokakuussa ultraan.

Tässä pinossa tuntuu hirveästi tapahtuvan keskenmenoja ja muita p*skoja juttuja, hirveästi haleja kaikille! :heart:
 
innoM: paljon voimia sinulle :hug: Tuntuu niin ikävältä lukea tämmöisiä uutisia. Ei ne vuodot aina sitten harmittomia olekkaan.

Anna31: ei minua ainakaan haittaa vaikka kirjoittelisit tähän pinoon. Minä teen myös yövuoroja 2 yötä/3vk:n aikana. Uskon jatkavani yövuorojen tekemistä loppuun asti niin kuin esikoisestakin. Ne ovat fyysisesti niin paljon helpompia kuin päivävuorot etten halua niistä luopua. Vielä olen pysynyt hereillä kohtuu hyvin, joskin hieman raskaus tuntuu painavan luomissa.
 
Että voi mahtua iloa ja surua samaan päivään!

InnoM, pahoittelut ja voimia! :hug: En voi edes kuvitella, miten pahalta täytyy tuntua.

Tiitulipiitulille onnea tulevien häiden johdosta! :heart: :flower: Ja hienoja työpaikkauutisia myös! Nyt varmasti tuntuu tosi hyvälle, että sulle tarjotaan pitkäaikaista työsopimusta, vaikka raskauskin on tiedossa - olet selvästikin hyvä, arvostettu ja pidetty työntekijä!

Dindeille voimia vaikeaan tilanteeseen. Joskus aikalisä on tarpeen, toivotaan, että asiat voisivat sen jälkeen loksahtaa kohdalleen.


Anna31, mullekaan ei ole kukaan kommentoinut, kun olen kysynyt voinko kirjoitella täällä, vaikka laskettu aika muuttuikin helmikuulle. Ajattelin jatkaa niin pitkään kuin pihalle heitetään... :LOL: Eli ollaan vaan tiukasti täällä!
 
Onko joku jo muuten saanut sen trisomiaseulan tuloksia?

Mähän kävin np-ultrassa viikko sitten ja samana päivänä otettiin verikokeet. Mielestäni sanottiin, että tulos valmistuu viikossa. Naikkarilta pitäisi tulla kirje kotiin. Voikohan sitä siis jo huomenna odotella...?

Mulla on ollut sen alun panikoinnin jälkeen ihan levollinen olo, mutta jotenkin vähän kuitenkin jännittää se tulos.
 
Hauska galluppi =)

(Rastia ruutuun)

[x] Tissit kipeät (ei niin kipeät, ehkä paremminkin arat)
[ ] Tissit kasvaneet
[x] Tuskin kasvaneet, mutta vähän turvoksissa?
[ ] Ei kasvua
[ ] Ei kipeät

Viikot: 8+6
Monesko lapsi: kolmas

kuppikoko on imetyksen jälkeen tippunu E-kokoon (olen aina ollut kokoa D/E) ja imetystä odotan taas kauhulla kun ei F/G koon imetysliivejä löytynyt, jos tällä kertaa lähtisi helsinkiin niitä ostelemaan tai uskaltaisi tilata netistä, käytin koko ajan vaan imetystoppeja... onnekseni ei rinnat pahemmin rupsahtanu =) ensimmäisestä kaikki oli niin hassua, mutta yksilöllistä sekin on että jääkö rinnoista imetyksen jälkeen "patalaput" vai pysyvätkö kuosissa (rintalihas jumppa muuten auttaa jonkin verran kiinteyttämään)

TupunenOran Jovi Air-vaunuihin me ostettiin kesän alesta kakkoselle rattaiksi, niissä on heittoaisa, on toiminu hyvin, hyvät työntää ja mahtuu meidän pieneen "kauppakassiinkin", kun renkaiden akselit on renkaissa eikä vaunuissa kiinni, kun irrottaa. Onneksi kaupassa tuli mukana kantokoppa, niin menee sitten tulokkaallekkin, ei tarvii uusia hommata. Olen tykänny kyllä kovasti!

onko joku jo kattellu turvakaukaloita??? haluisin telakallisen, mutta en kuitenkaan maksaa itseäni kipeäksi.... eli onko hyviä ja edullisia tullut vastaan?

Olen tässä miettiny, et jos ei hommaisi pinnasänkyä lainkaan, vaan jonkun esim. korisängyn, äitiyspakkauksestakin saisi varmaan kivan, mutta saisi olla korkeammalla kuin lattialla noiden innokkaiden isoveljien käsien ulottumattomissa.... vai tietääkö joku, mistä löytäisi 100cm pitkän pinnarin, kun 120cm on turhan iso.

(.)Olin aamulla sokerirasituksessa ja olo on ollu koko päivän ihan jäätävä... paha olo on muutenkin ja sit vielä tommonen aamulle, niin voi uskoa et mikä on lopputulos... onneks pojat nukkuu taas päiväunet molemmat, ollaan päivähoitoa varten harjoteltu ja saan itekkin lepotauon päivään.

Huomenna poksuu ja viikonloppuna kummipojan 1vee synttäreille... ans kattoa miltä kahen ja puolen tunnin matkustelu suuntaansa luonnistuu...

vointeja kaikille!!

maariana + Nyytti 8+6



 
innoM Voiii itku! :'( Niin toivoin, että sullakin olisi vain harmitonta vuotoa. Paljon voimia ja jaksamista teille! :hug:

Kiitokset kaikille onnitteluista!! :) Ootte kyllä ihania!! :flower: Kamiliyalle: tuntuu kyllä tosi hyvälle... Vaikka mikään ei ole ihan sata varmaa.. Ei niin kauan, ennenkuin nimet on työsopimuksessa ja mies on sanonut "tahdon" tuomarin kuullen :D Mutta suulliset sopimuksethan pitäis olla ihan yhtä päteviä kuin kirjalliset... Kiitos kauniista sanoistasi. :)

Anna31 ehdottomasti vaan pysyt täällä! :) Ei se nyt niin nuukaa ole jos ei la ihan maaliskuulle satukkaan... Sulla on muuten sama laskettu aika kun mun siskolla! :)

Flower again mun viimiset menkat oli 2.6. Ja tosiaan neuvolan mukaan laskettu aika ois 9.3. Kävin tossa vähän aikaa sitten veren vuodon takia ultrassa ja silloin ultralääkäri oli sitä mieltä, että viikkoja ois nyt 11+6.... 27.8 on sit nt-ultraa niin siellä selviää tarkempi la aika. Tosin uskoisin kyllä tuota lääkäriä koska mulla on niin lyhyt kierto ni siihen täsmäis.

Janottaako teitä muita? Mä voisin juoda vaikka kuinka paljon jäävettä :p Kaippa se lapsivesimäärä siellä lisääntyy... :D
 
Suurkiitos kaikille teille! Miehen kans ollaan itketty(harvoin nään sen itkevän), olen miettinyt mitä tein väärin ja MIKSI MINÄ TAAS?? Nyt toinen km ja uus tuleva raskaus pelottaa varmasti vielä enemmän.. Silti uskon, että vielä JOSKUS olen äiti! Mies myös syyttää itseään, että mitä jos vika on hänessä. (Molemmat km saman miehen kanssa). Mä en tohon usko. Onhan hänellä jo yksi lapsi. Kamalat kivut ja perjantaina tablettien jälkeen varmaan vielä kamalammat. Nyt tiedän ainakin sen, että ultrassa jos kaikki on ok, niin sen on vain sen hetken tilanne. Vuodot käyn AINA tarkastamassa. Jotenkin vihainen olo. Tiedän eräänkin tapauksen joka joi+poltti 6kuukaudelle asti ja kaikki oli ja meni hyvin ja sitten ite yrität parhaasi aivan alusta lähtien ja käy näin. Edellinen km oli (lääkäri kertoi tänään) 5+2 ja tämä 7+3. Nyt särkylääkettä naamaan ja lepäämään. Kyllä se vielä... joku päivä helpottaa :'(

Teille kaikille toivon onnellista odotusta! Tulen varmasti kurkkimaan tänne vielä, ku saan oman "pääni" kuntoon tästä kaikesta.
 
Voi itku innoM :'( Voimia :hug:

Voimia myös dindeille, kylläpä on kurja raskausaikana joutua tuollaiseen tilanteeseen :( :hug:

Tiitulipiitulilla ihania uutisia tänään, onnea :flower:

Tintti83 voimia kestää äitisi hoidot :hug: Itse menetin äitini syövälle 13 vuotta sitten :'( Onneksi nykyään hoidot on tehokkaampia!

Me ollaan pojan kanssa kaksistaan kotona, mies lähti Helsinkiin, tulee vasta huomisiltana myöhään kotiin. Olisi niin ihana touhuta pojun kanssa kaikkea, mutta oon ihan rättipoikkiväsynyt, valvon joka yö pari tuntia keskellä yötä ja aamuisin pitää kuitenkin nousta jo aikaseen että ehtii pojan laittaa koulutaksiin. Ja ne yöoksut ja syömiset ja vähintään kolme pissareissua, huoks....

Huomenna lääkäriaika, tarttee hakea lisää saikkua :( Tänään ollut pahoinvoinnin suhteen ehkä hieman helpompi päivä, vaikka kolmesti olenkin pönttöä halaillut, mutta jotenkin hiukan helpompi muuten olla. En kyllä uskalla vielä riemuita, varmaan kahta kauheampi olo jo toisena päivänä...

Miulle tuli np-ultra-aika vasta 2.9, viikot on silloin jo 12+5, aika myöhään tuntuu olevan tuo ultra :eek:

Miuta myös janottaa jatkuvasti :p Vettä juon vähän väliä, ja ruoan kanssa saattaa mennä 4-5 lasillista maitoa :whistle:

Nyt pojun kanssa sohvalle köllimään, ollaan nyt edes lähekkäin jos en mitään jaksakaan touhuta. Oispa huomenna sen verran hyvä olo että sais paistettua pullaa pojan eskarin aikaan. Miusta oli ihana lapsena tulla koulusta kotiin kun äiti oli aina leiponut jotain hyvää :heart:

Teto ja vauveli rv 10+4 :heart:
 
meillä mennään nyt rv 10+1 :heart: :heart: =)

kovasti odotan nt-ultraa, joka on 26.pvä. viimeksi siis ultrattu, kun vauveli oli 8+2 ja kovasti pieni sydän sykki <3 toivotaan, että kaikki on vieläkin hyvin tuolloin 26.pvä.
 

Yhteistyössä