Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

rupesin tos miettimään, et miten sitä ennen on pärjänny ilman nettiä? edellisissä raskauksissa sitä mennä porskutti eteen päin ilman mitään paniikkia ja tietoo vuodoista ja muusta ikävästä.
mun kaveripiirissä mä olin se eka joka oli raskaana ja meni aika kauan ennenku tulivat perässä.
ja ekan aikana olin ISON mahani kans viel lehmän alla lypsyllä... tokan aikana vanhuspuolella nostelemassa mummoja ja ukkeja. nyt sit vaan makaa päivät vuotojen ja km:n pelossa :eek:
minäki tyhmä sit ETTIMÄLLÄ ETIN kaikkee tietoo ja sit tietysti mielikuvitus laukkaa ja kuvittelee niit huonompii vaihtoehtoja. :headwall:
no, viikonloppu tulee olemaan netitön. lähen lasten kans äiteen luona käymään yli 400 kilsan pääs...
mulle tuli jo varhaisultra-aika (eilen eka neuvola) se on 13.9 =)
Miirunen mulla ei oo ollu ees pahaa oloo koko aikana. (ihan alussa välillä etova olo) ainoostaan nippallu ja tissit kipeet ja turvoksissa, nyt sit tullu armoton väsymys. pitää joka päivä ottaa päikkärit :LOL:
mulla oli eilen hb 164!!! tosin en ollu juonu kunnolla :kieh: ja verenpaine on normaali 117/81

tombatar ja toukka 8+5
 
Voi ei, Vaavimasulle ja innoM:lle paljon jaksamisia ja haleja!! Tuli paha mieli teidän puolesta :(

Itteäkin niin pelottaa ettei kaikki olekaan kohdallaan. Ei mulla kyllä ole kipuja eikä vuotoja, mutta ainahan se voi olla keskeytynyt keskenmeno.. :S Ehkä stressaan nyt turhia.

Mulla on eka neuvola huomenna!! Jännittää kauheena. Sekin että miten muhun suhtaudutaan kun odotan yksin jne. Ja jos siellä heti ultrataan, niin kuin pahkuratädilläkin ja samassa neuvolassa käydään. Hui. Miten mä saan ens yönä nukuttua? :D Onneks ei ole koulua huomenna niin ei tarvi olla tunneilta pois, niistä poissaoloista kun aina tulee niitä korvaustehtäviä vaikka olisi luvallakin pois.

Kissallekin pitää soittaa eläinlääkäriaika kun se raukka on alkanut yskimään ja aivastelemaan kauheasti, jonkun aikaa jo jatkunut, ja silmäkin sillä vuotaa.

Mulla on nyt parin päivän aikana maha turvonnut ihan älyttömästi! Ei mahdu farkut kiinni. Ruokahalua ei oo ollenkaan, voisin olla koko ajan syömättä mut pakkohan se on syödä ja syönnin jälkeen yököttää vaan.
Tunnen itteni ihan kamalaksi, kun join pienen energiajuoman tänään. Kahvia ei ole voinut juoda ja pakko oli saada jotain kofeiinipitosta että päänsärky hellittäs. Sitten vasta jälkeenpäin hokasin että pullossa lukee ettei suositella raskaana oleville. Toivottavasti tuosta ei nyt mitään vahinkoa aiheudu :( Mä kun en tosiaan tiedä noista mitä saa syödä ja mitä ei, netissäkin niin ristiriitasta tietoa. Mut onneks on se neuvola huomenna..

Littledeath 9+1
 
Heräsin sitten aamulla verilammikosta. Verta vuosi myös kun nousin ylös ja pian tuli hyytymiäkin. olin ihan varma että se oli sitten siinä ja halusin keskenmenon vaan loppuvan pian. Vuoto kuitenkin alkoi vähenemään ja iltapäivällä päästiin ultraan. Mies tuli mukaan ja itse en voinut edes katsoa monitoriin. Lääkäri siinä ultras ja kysyi sitten et etkös meinaa katsoa ollenkaan? Siellä vauva liikku ja oli kasvanu (kuukautisten mukaan nyt 8+6 mut ultran 9+3) hienosti. Istukka on taas kohdunsun päällä ja vuotaa kuten esikoisestakin. Silloin oli vaan tuhrua jatkuvasti eikä tälläisiä määriä! :eek:
Olo oli todella epäuskoinen kun vaavi siellä heilutti kaikesta huolimatta käsiään :heart:
Vuotoa voi taas olla kuulemma läpi raskauden mut gynen mielestä epätodennäköistä et menis kesken kun paikat kiinni ja vaavi kasvaa.
Päivä oli niin raskas henkisesti ja fyysisesti et olen aivan loppu.Mut tiätty onnellinen!
 
Littledeath: Netissä on myös noita listoja mitä ei saa syödä. Itse tosin huonomuistisena tilasin töissä pizzaan katkarapuja.

http://www.raskausaika.com/raskaus-ja-ruokavalio.php

Mulla on taas tänään ollut pahoinvointi päivä. Mikään ruoka ei meinaa maistua ja pakotan itseni syömään. Alkaa tekemään mieli suolasta (se vissiin tarkoittaa poikaa :/ ) ja voisin hyvin ostaa kaupasta sipsejä...
No yritän hillitä itseni.
 

EILEN POKS POKS 12+0 :heart:

Koko viikko on taas mennyt opiskellessa...
Nännit on selvästi tulleet nyt vasta aremmaksi, aina kun pukee ''lököpaidan'' päälle ilman rintsikoita, tuntuu ikävältä.
Huomenna sitten taas kouluun 2t tuntii ja sieltä kummitädin luo:), joka otti raskaus uutisen iloiten.
Graavisuolatun kalan jätin heti pois kun kuulin, ettei saa syödä sitä onkin jo ikävä, mutta sitä saa sitten.. Maaliskuussa, vauvan syntymän jälkeen:D Kahvin jätin myös pois kokonaan.. KUOLEMA! Yleensä juon 3-5 kuppia päivässä nyt päätä on särkenyt, siitä asti kun lopetin.. Eli 2-3vko:a, selvästi kipu on hellittänyt kuitenkin
Ei kai tässä muuta
Surun kokeneille iso :hug:
Kaikille myös tsemppejä.

Pinsku ja Itu 12+1
 
innoM ja Vaavimasu, lämmin halaus ja osanotto menetyksestänne. Tsemppiä kestää tyhjennykset, ja onnea uuteen yritykseen!

Littledeath, tsempitykset ensimmäiseen neuvolaan! Eiköhän ne sinut hyvin ota vastaan, et ole ensimmäinen etkä viimeinen yksinodottaja, ja ammattilaisia kuitenkin ovat ja käyttäytymisen pitäisi olla sen mukaista.

Dindeille jaksamista parisuhteeseen, toivottavasti saatte asiat puhuttua ja selvitettyä.

Urholiina, minä jänskään istukan paikkaa kamalasti ensimmäiseen ultraan asti. Mitään syytä ei ole pelätä että se etinen olisi, mutta jotenkin sitä kuitenkin jännää. Synnytitkö sektiolla edellisen vaavin istukan takia? Ja toivottavasti istukka nousee raskauden myötä, kohdun kasvaessahan se jonkin verran nousee ylemmäksi.

Katkaravuista, eikös niitä ole ihan turvallista syödä kypsennettynä, esim. pizzassa? Katkaravut kuitenkin käsittääkseni aina on kypsennetty, kun ne sellaisia vaaleanpunaisia ovat. Listeriahan kuolee kuumennettaessa, oliko 72 C, ja pizza ainakin on kuumemmassa uunissa.

Omaa napaa, tylsyys ja väsy vaivaa.. Ja pissatus! Joka ikisessä välissä pitäisi pissalla käydä, eikä edes kunnolla mitään tule. Tissit on turpeammat ja ehkä kenties jopa kasvaneet, kun rintsikat jättää painaumat. Huomenna viimeinen työpäivä, sitä odotellessa..

tupunen ja rymy 10+3
 
Kiitos kaikille tuesta. Olen vähän sellainen, että en oikein osaa avautua surusta ääneen, mutta tänään sitten kauhean (eilisestä asti kiukuttelin) kiukuttelun jälkeen pyysin mieheltä anteeksi ja kerroin miltä musta tuntuu. Tais siltäkin päästä siinä kyyneleet. Tuli purettua tätä vihaa/surua mieheen ja tiedän, että se on väärin, mutta sain pyydettyä anteeksi. Huomenna tulee äitini käymään ja saan sille purkaa pahaa oloani. Itkettää jatkuvasti. Tuntuu niin väärältä tämä. Miksi taas minä? :'(
 
innoM: Omalle miehelle on paras purkaa sydäntä vaikka noin. Hän tietää tilanteen ja ymmärtää kyllä. Minäkin itken ja kiukuttelen omalleni ja pyydän toki anteeksi. Mutta hänelle on vaan niin turvallista purkaa pahaa oloa.

Sisko tossa soitti ja kertoi että isämme on kuulema piristynyt. Hän on koko kesän ollut äkäinen, kun näkö silmistä vaan heikkenee... Mutta kun kuuli tästä mun raskaudesta niin on kuulema ollut paljon pirteämpi ja paremman tuulinen. Hänen ensimmäinen lapsenlapsi ja on hän niitä jo vuosia toivonutkin.

Mulle vaan tulee aina niin haikea mieli, kun tein positiivisen raskaustestin, niin mun serkku kuoli seuraavana yönä. Tuli olo että tapoin mun serkun. Mutta serkulle oli enää annettu pari kk silloin muutenkaan elin aikaa. Tuli vaan niin haikea mieli kun luin noita fb:n ketju "mitä mietit" viestejä :'(

Illalla tajusin että ei ole rinnat taineet kasvaa, mutta niistä on tullut kiinteät. Samat rintaliivit kyllä vielä mahtuu ihan hyvin. Mutta kipeät ne o, luin tuossa sängyllä ja välillä oli tosi tuskainen olo ku sattui kamalasti.
 
Minä teen yövuoroja myös! tosin vain yhden kerrallaan, sovittiin näin pomon kanssa koska mulla on migreeni joka yleensä liiasta valvomisesta iskee, niin en pystyisi toista yötä perään sitten tekeemään kohtauksen sattuessa. Öitä on yleensä 2-3 3vkn jaksossa, eli vähän. Nyt olisi taas ma-ti yö, saa nähä miten jaksaa. Kotona nukahdan jo viim klo 22, sen takia yövuorot on tuskaa, mutta viimeksi ainakin pystyin ihan hyvin hereillä olemaan, tosin energiajuoman saattelemana :ashamed: . Mikä siinä energia juomassa nyt on ettei sitä saa muka juoda??? Jos mä oikeesti juon plon 2-3 krt kk;ssa niin onko se hirveetä?? :eek: . Nämä rajoitukset syömisissä ja juomisisssa on muuttuneet viim 8 v; n aikana paljon ja nykyään ei saisi syödä kai enää mitään.

vähän on p fiilis miehestä.. :( se alkoi vääntään tällä vklla että kumman sukunimi tulevalle laitetaan! Hän haluaa ehd omansa, joka on tosi supisuomalainen liian yleinen ja mulla taas ulkomaalainen hyvin harvinainen, vain meidän suvulla käytössä oleva. Mulla on muutenkin tosi pieni suku ja sukunimen jatkuminen ei hyvältä näytä. Viimeksi kun pojan sukunimi piti päättää, annoin periksi, koska sain valita etunimen.. Mua ärsyttää kuoska ajankohta ei nyt tälle asialle ole se tärkein ja kiireellisin!Turhaa kinaa ja vääntöä asiasta, joka on ajankohtainen ensi kevät-kesällä!! Eihän sitä lasta nyt kuitenkaan sukunimellä kutsuta!! :kieh:

Kauhea flunssa sitten iski :( , toissapvnä. Hirveä tilanne kun töissä osa vielä kesälomilla ja lopuista ylli puolet saikulla! Mutta minkäs teet kun et jaksa. Tässä flunsassa piti vielä eilen lähteä pienimmän kanssa lastenklinikalle nesteytykseen, kun poika alkoi vatsataudin takai kuivumaan.
Pelko alkaa taas hiipimään..Oireet sunnuntain vatsakivun jälkeen on vähentyneet huomattavasti, lukuunottamatta ma- aamun yrjöämistä. Voikohan tämä flunssa nyt peittää oireet?? Nyt koitan soittaa sinne femedaan heti kun se aukeaa, josko sinne sais sitten ensi vklle ajan ultraan. Hietaka; joko olet sitten neuvolaan päässyt kun sait sieltä lähetteen naikkarille??? Mä sain ajan neuvolan vasta 31.8. eli silloin vkja pitäs olla tasan 10.
 
Niissä energiajuomissa on kofeiinia. Ei varmaan pieni määrä haittaa. Mutta itse vältän mm pepsimaxia, kahvia en edes juo.

Jos lapsilla on sama isä niin sukunimi pitää olla sama. Meillä lapselle tulee ensin minun nimi ja kun menemme joskus naimisiin, niin vaihdamme sitten miehen nimelle.

Mulla flunssa alussa peitti raskauspahoinvoinnin, mutta kyllä se sieltä sitten taas pukkas hyvin vahvana esiin. Eilinen meni taas pahoinvoidessa. 4 viikkoa kuvotusta jo takana :x


Silvia ja Vilianna 10+2
 
kahvista raskaana ollessa saa juoda 2-3 kuppia päivässä, nyt kun taas itse pystyy vatsavaivojen takia juomaan, juon sen yhden mukillisen aamupalalla, eihän sitä muuten herää :D ja energiajuomat kuuluu myös paheksuttaviin, korkean kofeiinipitoisuuden vuoksi. Tosin jossain luki että tölkillinen energiajuomaa sisältää saman verran kofeiinia, kuin kupillinen kahvia... Toki energiajuomassa on kaikkia muitakin ainesosia, niistä en tiedä, mutta sitten niissä on tosi paljon sokeriakin, ei tee kiloille hyvää jos joka päivä juo, saati hampaille...

katkaravut ja feta siis kyllähän näitä voi esim pizzan päällä syödä, juuri kuten joku totesi että yli 72 asteessa kuumennettuina. Ja graavilohi on myös mun suurta herkkua... saati mäti ja smetana-sipuli-sössö.... odotan todella että näihinkin herkkuihin pääsee aikanaan käsiksi :p

joku aiemmin selitti kaikista kemikaaleista, dödöistä ym... Mä en ainakaan ole vaihtanut mihinkään eko-merkkiin, samoja käyttänyt kun ennenkin. Värjään hiuksia samaan tapaan kun muutoinkin, lakkaan kynsiä jos huvittaa, käytän hiuslakkaa ja muita. Eihän niitä sumuja tartte henkeen väkisin vedellä ;)

[/b]salmiakki ja lakritsa kauheesti tekis mieli... ja suolaista ruokaakin ennemmin kun mitään makeaa, joku just sanos odotusaikoinaan syöneen jopa kolme jäätelöä päivässä... no oli sitten lihonutkin yli 20 kiloa... Mutta ei mun tee mieli oikeen ees jäätelöä... Ja tietysti jokaisella mieliteot on erilaisia mutta miksi se sitten tarttee tehdä niin että ei pysy kohtuudessa?? Me ainakin on pidetty kiinni lasten karkkipäivästä, se on lauantai.Ja siihen päivään ostetaan herkkuja itselle kans. Pysyy kilot kurissa, ja on turvallisempi odotusaikakin. Eikä se liika makeakaan hyväksi ole, kauhean sokerimäärän takia.

uinti on kuulema paras liikuntamuoto odottajalle... no vesi onkin pehmeä vastus, ja moni lihasryhmä tekee uidessa töitä. Onko kukaan käynyt säännöllisesti uimassa? Entä vesijuoksu??? Itse ollaan perheenä suuntaamassa uimahalliin, aukeaa täällä jälleen ensi viikolla. Tavoitteena mennä kahdesti viikossa, saa nähdä miten onnistuu, ja mun kohdalla mitä lääkäri on maanantaina asiasta mieltä, että saanko vai en sen pienen vuodon vuoksi :|

Oma vointi muuten jees, joka päivä tehnyt EN MITÄÄN..... ainakin levännyt siis olen, vuotoa ei ole enää ollut. Mutta ristiselkä vihoittelee kun en ole lenkille päässyt... |O Paha olo ja etovuus ja illan yökötykset OVAT POISSA!!!!!!!!!!!!!! Vihdoinkin!!!!!!!! Tympäisee tämä tekemättömyys, mutta hyvän asian puolesta huilin :heart: Rakkaus omaan avokkiin on suunnaton... tunteet ovat voimakkaat ja läheisyyden kaipuu mieletön, on turvallista päästä iltasella kainaloon köllöttelemään... Ja hän kyllä halaa ja pussaa ihan muutenkin, eikä vaan aina jos itse menen ... Silittelee mahaa ja puhelee vauvasta... On ihanaa olla rakastettu... Ja pian koittaa sunnuntai ja lapset tulevat taas... :heart:

Tsemppiä ultraan meneville ja niille kenellä pahat olot jatkuvat... Lohdutuksena voin sanoa että ilmeisesti se MENEE ohi :D
 
Ja painajainen alkakoon.. Ensin kaksi panacodia ja sitten tyhjennyslääkkeet. Hyvästi äitin ja isin "pikkuinen" :'(

kike79 , mulla myös harvinainen (u.maalainen) sukunimi ja miehellä suomalainen ja varmaan aina yleinenkin. Kyllä lapselle silti olisi tullut miehen sukunimi kaikesta huolimatta (ei olla naimisissa), koska se on miehelle niin tärkeää. (Luulen, että mies/miehet saavat siitäkin jotekin "varmuutta" isyydestään. Onhan lapsi 9kk äidin vatsassa, äidillä on ruokintavälineet yms) Mun suku on myös todella pieni, mutta miehellä sukua riittää ja mun suku tällä sukunimellä taitaa päättyä omaan pikkusiskooni, silti kuitenkin miehen sukunimi.

Niin, ja kuten SL (anteeks toi lyhenne!) sanoi, niin munkin mielestä jo järjellä ajateltuna lapsella pitää olla sama sukunimi, jos on enemmän lapsia saman miehen kanssa.

Nyt kipujen kanssa lepäämään :'(

Ihanaa päivää teille muille! :hug:
 
Nyt lähetän lämpimiä ajatuksia,että jaksat tämän kamalan päivän koetuksen... :hug: En osaa edes kuvitella tuskaa jonka käyt läpi, mutta nähtävästi osaat surra silloin kun on sen aika... Se on hyvä ettei asiat jää patoutumaan päähän... Elätte raskasta aikaa nyt, onneksi teillä on miehenne kanssa toisenne tukena. Paljon voimia ja nessuja :ashamed:
 
Uinnista: Mä lähden taas vesijuoksemaan tai uimaan ku tää pahaolo helpottaa. Silloin ekoilla viikoilla mä pystyin olemaan 45min altaassa. 30min jälkeen nännit oli ihan tajuttoman kipeät. Katsotaan miten nyt käy. Toivon että voin taas kuun alussa aloittaa sen harrastuksen. Kuun alussa alkaa myös zumba :p

Neuvolassa mulle sanottiin että raskausaika o hyvää aikaa pudottaa painoa, mutta noissa kirjasissa sanottiin että ei saa pudottaa. Mutta, ehkä ruokavaliolla ja liikunnalla saan sen pidettyä aisoissa.

innoM :hug:

Silvia ja Vilianna 10+2
 
Niskapoimu ultra takana ja kaikki hyvin! Siellä se pikkuinen potki ja huitoi kovasti :heart: Laskettu aika pysyy maaliskuun alussa. Vastasi viikkoja 12+5 ultran mukaan mutta koska vain 5 päivää heittoa niin eivät muuta laskettua aikaa. Tosi helpottunut olo! Tänään siis virallisesti 12 viikkoa täynnä. tasan 2kk päästä rakenne ultraan :)
 
Täällä nyt eka neuvolakäynti takana! Tuntuu kyllä hieman pahalta hehkuttaa kun monia on kohdannut suru, ja innoM:lla nyt tyhjennyskin käynnissä :( Jaksamisia!

Heti ultrattiin ja kyllä jännitti. Mutta siellä se pikkuinen oli ja sydämen sykkeet näkyi! Kooltaan vastasi 8 viikkoa, mutta mittoja otetaan sitten myöhemmin lisää eikä mun viikkoja muutettu. Tosin eilen luulin että 9+1 mut onkin jo 9+4. Mä kun en tarkkaan muista viimesten kuukautisten alkamispäivää :/
neuvolatäti suhtautui muhun hyvin ja ymmärtäväisesti vaikka yksin odotankin eikä ole miestä. Hyvin positiivinen kuva jäi ja hyvillä mielillä ollaan! Ihanaa, nyt tämä on totta!

LA ON NÄILLÄ NÄKYMIN 21.3. SAA PÄIVITTÄÄ!!

Littledeath 9+4
 
siis miten teillä ei muuteta laskettua aikaa??? :eek: tytöstä eka laskettu oli 24.7. mutta ultra laski 21.7 josta sitten tuli virallinen laskettu aika!! pojasta oli 13.1., ultran mukaan 6.1. ja ultran laskettu oli se mitä tuijotettiin..onhan sillä 5pvllä merkitystä jos se menee yli reippaasti??!! :eek: :eek: . Mä ainakin oon luottanut enemmän ultran laskuun aina, koska kierto on heitellyt koko elämän, mut oon kai olut väärässä..

innoM; voimia :hug:
 
Voimia kovasti menetyksen kohdanneille ja murehtijoille

Dindeille myös paljon jaksamisia perhetilanteeseen. Esikoista odottaessa jätin esikon isän ongelmien takia. Ja virallisesti olin esikon yh ja yksin pojan ollessa ½-vuotias. Tsempitykset, menee sitten teidän tilanne mihin suuntaan vain. :heart:

3 desiä energiajuomaa sisältää 100mg kofeiinia, eli saman määrän kuin 1,25dl (pieni kuppi) kahvia. Mutta siinä on piristeinä MYÖS guaranaa ja tauriinia, joten minä en suosittelisi niitä näiden kolmen piristeen takia.

Itellä tosiaan se kotidoppler. Tilasin ebaysta ja maksoi n 40 euroa. Se näyttää syketaajuuden ja tietysti siitä kuuluu se ihana suhiseva jumputus. Se on kätevä niille, jotka pelkää ja murehtii, ite ostin sen lähinnä turhamaisuuttani. Kiva laite ja päivittäin tsekkaan sillä, että masukki voi hyvin :) tänäänkin niin nätti 165 syke, ilmeisesti murunen liikkuin paljon kun välillä aina katos sykkeet ja löytyi taas kun hieman käänsi toiseen suuntaan anturaa. Ihanaa :heart: Suosittelen :)

(.)
Vieläkin oon psykopaatti. :headwall: On niin rasittavaa kiukutella ja olla asennevammanen puoliso...
Aika moni tietää jo meidän masukista, en jaksa enää kierrellä ja kaarrella tai selitellä, miksi en juo, polttele tai oon väsyksis. Myös mahaa on turha enää piiloitella. Aina mulla on ollut alareppu, mutta nyt se on vielä isompi. Mitkään muut housut ei mahdu äippähousujen lisäksi, kuin parit rumat lököverkkarit ja kahdet caprit (mutta niiden aika taitaa olla jo ohi täällä päin). Esikoisellekkin kerroin, kun ihmetteli kotidoppleria. Otti asian ihan hyvin vastaan ja silittelee mahaa :) Toki helppohan se on hyväksyä, kun se ei vielä vaikuta sen elämään mitenkään :LOL: Tilanne on varmasti ihan toinen, kun muruseni näkee päivänvalon :)

GCS15 & masukki rv 11+3
 
Vaavimasulle ja innoM:lle pahoittelut menetyksestä... todella kurjia nämä uutiset ja tosiaan meidän pinossa näitä ollut ihan liikaa!

Onneksi vähän hyviäkin uutisia, eli onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista!! :heart:

(.) Kävin keskiviikkona jälleen neuvolalääkärillä pahoinvoinnin vuoksi ja nyt sain sitten kotiin pahoinvointilääkettä kokeiluun. Mikäli paino tässä viikonlopun aikana putoaa vielä tai olo muuten huononee niin osasto kutsuu jälleen! Ei tarvi kuulemma edes neste- ja suolatasapainojen heittää jos paino putoaa tällaisella vauhdilla kun mulla, jolloin nesteytystä tarvittaisiin.

hieman pahoinvointilääkkeet on auttaneet vaikka pahaa tekee silti ajoittain ja eilen oksentelinkin. Väsymys on ihan järkyttävä, josta tulikin mieleen että piti katsoa lääkkeiden tuoteselosteesta aiheuttaako ne kovaa väsymystä.

Seuraavan neuvola-ajan sain vasta lokakuulle mutta lääkäri käski varata ajan jo syyskuun alkuun että siellä katsotaan paino ja verenpaineet sun muut.

Nyt vaan odotetaan että viikkoja tulisi lisää ja pahoinvointi loppuisi!!!

Liro ja papunen 8+5
 
Heippa tytöt!

Dopplerin hankinta
Ystävälleni kävi niin et Ebaystä tilasi eikä ikinä saanut laitetta ja rahat menivät. Itse suosin suomalaisia nettikauppoja,mieluusti maksan muutaman kympin enemmän kuin rahat häviävät kuin tuhkatuuleen. Tosin uskon et sieltä luotettavia myyjiäkin löytyy!

Energiajuoma
Tekee niin pirusti mieli energiajuomaa. En ole sitä koko raskausaikana nyt maistellutkaan ja uskon et muutamaan pieneen lasilliseen voin silloin tällöin uhrautua :) Kaikkea hyvissä rajoissa!

OmaaNapaa
Tuntuu pahalta hehkuttaa kun niin paljon ikäviä uutisia palstalla tullut. Eilen tsekkausultra ja kaikki hyvin. Pieni jo liikkui. Niskapoimu mitattiin ja se oli täysin normaali, tosin kunnon niskapoimu-ultra kunnan tarjoamana on ensi viikolla jolloin siihen sopivat viikotkin! Ihana tunne! Kerrottiin vanhemmille eilen uutiset kun alkaa tämä tuntua jo todelta!! :heart:

A 10+2
 
pikaisesti kommentoin ennen reissuun lähtöä...
mä en niit energiajuomia oo ny nauttinu,mut matkalle ostin,ettei iske väsy ajaessa.
kateellisena :ashamed: luen miten joillaki on ekassa neuvolas ULTRATTU! mä joudun ajamaan Seinäjoelle jos ultraan haluan |O ei ny ihan huvikseen viitti ajella,matkaa kuitenki 40 kilsaa...
voihan kakkamoottori,ei se auta ku lähtee laittaa autoo matkavalmiiksi. lapset tulee pian koulusta,lähetään samantien. ei kyl kiinnostas,mut pakko se on. lasten toisen mumman muistojuhla lauantaina. kuoli pari viikkoo sitten syöpään :'(
siis mua ei oo kutsuttu,mut lapset pitää kuitenki viedä. noh,näkeepähän äiteetä ja veljiä samalla reissulla B)

JEE huomenna poksuu tasan 9 :p
 

Yhteistyössä