Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Noni nyt o selvitty tässä yskässä terveydenhoitajalle. Lääkäri soitti sitten myöhemmin ja tarkisti tota astmalääkettä. Kun pyysin tth:lta että se vaihdetaan semmoiseen mitä saa käyttää raskaana. Mikään ei kuulema ole raskaana turvallinen, mutta kirjoitti semmoisen mitä saa raskaana ottaa, mutta vain pahimpaan hengenahdistukseen. Mä siis tarviin vain flunssa aikaan sitä. Yritän muutenkin välttää lääkkeitä, tosin rennietä kuluu, mutta se on ok.

Tää yskä on vaan niin kamala ja maha ja selkä o kipeät sen takia. Moneskohan kerta tää o ku tän täällä totean :saint:
 
Voi, ompas täällä niin hyviä kuin huonojakin uutisia. Onnea kaikille jotka pysyneet vielä matkassa ja suuren suuri halaus pienokaisensa menettäneelle :hug:

Itse ilmoittauduin pinoonne tuolla ihan alkumetreillä ja sen jälkeen kirjoittelu onkin ollut kovin heikkoa tämän kuuman ja ahdistavan kesän johdosta.
Raskaus oireita heti alusta oli järkyttävä väsymys sekä rintojen arkuus. Suurin piirtein viikot 6-8 voin todella huonosti, oksensin ja olo oli muutenkin aivan järkyttävä :x
Aikaisemmin näistä 4:stä raskaudesta olen voinut pitkälle huonosti ja pönttöä on tullut halattua ahkerasti. Nyt tämä 5 raskaus on ollut kyllä aivan erilainen, pahoinvointi loppui kuin lehmänhäntä tuon 8:nnen vkon jälkeen. Nyt olo aivan mainio ja vähän epätodellinenkin kun olin niin valmistautunut monien viikkojen piinaan... Np ultra olisi ens tiistaina heti kl 9. Vakavasti sanottuna mua jännittää kyllä ihan hirveesti kun jotenkin pelkään raskauden menneen kesken kun oireet ovat hävinneet kokonaan, mutta pakko se on tässä odotella vaan tiistaihin. Mutta nyt tekemään ruokaa muille muksuille.... omaa napaa sitten vähän myöhemmin taas.

Kaikille hyviä vointeja!!

Piparminttu 75 ja salamatkustaja 11+1
 
hietaka; onpa eroja neuvoloissa! mulla on 3 tuulimunaa, ja 1 keskeytynyt keskenmeno ja silti pääsen vasta vklla 10 neuvolaan!
Mielenrauhani vuoksi varasin nyt vihdoin ajan femedaan ensi keskiviikoksi. Voi tuntua pitkältä ajalta odottaa.. varaa ei ois mut en ota sitä riskiä että tyyliin vklla 14 ultras sanotaan ettei tääl mitään ole tai kesken on mennyt( ei siis pääse välttämättä heti vklla 12 ultraan ja vuorotyö vaikuttaa sopivan ajan varaamiseen, joten saattaa venyä ennenkuin pääsee)..Pääsee sit kertomaan joillekkin jos kaikki kunnossa. Jos ei kerta kunnalliselle pääse millään keinolla, ei lukuisilla keskenmenoilla eikä vatsakivuilla, niin maksetaan sitten yksityiselle! :kieh: . Muutenkin haluan vähän tietää laskettua aikaa, kun kierto on kuitenkin heitellyt jonkinverran ja viime menkkojen alku on sitä laatua "muistaakseni" :ashamed: :ashamed: .

kike79 & pikkupieni 8+3
 
Apua, ette ikinä usko!! Se mun tuulimuna ei ollutkaan tuulimuna, vaan olen tukevasti raskaana edelleen! :heart: En pysty tajuamaan, se eka lääkäri ei antanut käytännössä yhtään toivoa, oli valmis antamaan jo tyhjennyspilleritkin matkaan. Onneksi halusin varmistaa vielä.

Huh huh, olen ihan onnesta sekaisin! :heart: :heart: :heart:
 
Todella hieno uutinen Iidapiida! :heart: Olen tosi onnellinen puolestasi ja samalla herää pienen pieni toive, että oma öttiäinenkin olisi matkassa mukana, kun kanssasi hyvin samassa tilanteessa ollaan oltu. Minulla neuvola, jossa ultraavat maanantaina heti aamulla, joten sinne asti pitää odotella ja pelätä. Onnittelut vielä ja voihan nyt paksusti! :)

Blanco (+ ehkä öttiäinen 9+0)
 
Voi mikä onnen päivä iidapiida ONNEA :heart: näin ne lääkäritkin voi olla erehtyväisiä, ja liian aikaisin tehdyt ultrat todella voivat olla hämääviä... HIENOA ja tervetuloa takaisin joukkoomme :hug:

Tervetuloo myös te ihan uudet =)

piparminttu onko sulla millon laskettu aika?? Mulla neuvolan mukaan 9.3. mutta netin laskureiden mukaan 10.3. Eli neuvolan mukaan oon nyt 11+2 mutta netin laskureiden mukaan samassa kun sä eli 11+1 :D



kike Ei yksityisellä ultra kauheita maksa, mulla teki kela-kortin kanssa vaan jonku 42 euroo. Ja sain samalle päivälle kun sanoin että pää sekoo jos en HETI pääse, eihän se varaus-täti muuta voinu kun ettiä ajan :LOL: Mutta siis hinta ei mun mielestä kohtuuttoman kallis ole siihen nähden että on ainakin ammatti-ihminen tekemässä, eikä mikä tahansa puska-lääkäri...

Niin ja ne lantionpohjan lihasten harjoitukset on muuten tärkeitä, joku niistä mainitsi jossain vaiheessa, ja hyvä niin koska mä olin jo vallan unohtanut sellaset jumppaamiset :wave: Nyt oon tän viikon joka päivä tehny muutaman toiston aina kun oon levossa tai muuten vaan tulee mieleen.

Eipä muuta tällä erää, bongailen näitä kirjotuksia pitkin poikin päivää, aikaa kun ON :LOL:
 
Kiitos :) Meilläpäin näyttää olevan vaikeaa saada ekaa lääkäriaikaa, monesti jo soitellut eikä kuulemma jotain listoja ole tullut... "Sikiöseulonnan "varhais"ultraan sain ajan 9.9. (eli silloin 12+3). Onko teidän muiden kotikunnissa vaikeaa saada aikoja?

Haluaisin vaan tietää kaikeen mahdollisimman nopeasti, että kaikki on hyvin jne. :heart:
 
Iidapiida , mahtavia uutisia :flower:

Nyt tuli sitten tämä, että JOS.. Jos se olisi vielä kerran katsonut, tai jos minä olisin katsonut ruudulle.. Jos siellä olisi sittenkin näkynyt syke.. Jos.. :'( Ei auta enää.. :'(
 
Iidapiida, onnea ihaninen uutisten johdosta! :heart: :flower: Onneksi niitäkin tulee tähän pinoon välillä.

Käsittämätöntä, että lääkäri olisi ollut valmis tyhjennykseen saman tien!

InnoM, tsemppiä sulle vaikeaan ja raskaaseen päivään. Sun ei varmaan kannata kuitenkaan jossitella, koska sulla ja Iidapiidalla oli kuitenkin ihan eri tilanne - Iidapiidan vauva oli edellisessä ultrassa vaan niin pieni, ettei sitä näkynyt, mutta ilmeisesti lääkäri vaan ajatteli viikkoja olevan enemmän. Se taas, että vauva on tarpeeksi iso, mutta sydän ei syki, on varmaan aika selkeä tapaus. Ei tästä varmaan mitään apua ollut, mutta koita kuitenkin unohtaa turha jossittelu.

Misc, tervetuloa mukaan!

(.) Vatsaa äsken jotenkin menkkamaisesti jomotteli. Avasin farkut vähäksi aikaa (onneksi pitkä paita päällä, töissä nimittäin olen..) ja johan helpotti :LOL: Omat farkut sujahti vielä aamulla melko helposti jalkaan, mutta täytynee kohta alkaa harkita vaatekertoja tarkemmin.

Viime viikon keskiviikkona olin tosiaan np-ultrassa ja siinä veriseulassa, tulokset eivät vielä eilen tulleet. Ryntäsin heti töiden jälkeen postilaatikolle, sillä tulosten kerrottiin valmistuvan viikossa. Tulisivatkohan tänään? Jotenkin jänskättää. Ikää kuitenkin jo 34, joten se kai jo ainakin jonkin verran nostaa tota riskiä.... 35:stä se kai alkaa toden teolla nousta. Tosin täytän 35 sinä vuonna kun vauva syntyy, joten katsotaankohan se mun iäksi... Toivottavasti kirje tulisi tänään.

Olen kertonut yhdelle ystävälle vasta raskaudesta - meidän piti sinne puolimaratonille treenata yhdessä ja kävi vaikeaksi vältellä tiukkoja porrastreenejä ymv..... Muuten ei vielä kukaan tiedä, paitsi isä tietysti! :LOL: Ajattelin sitten alkaa kertoa, jos ja kun ne veriseulan tulokset ovat ok - vaikkeivät nekään tietenkään ole tae mistään. Jos taas niissä jotain hälyttävää, odotan ehkä vielä tarkempien tutkimusten tuloksia, mutta toivottavasti ei tarvitse siihen mennä.

Onko joku jo saanut tuloksia veriseulasta?

Neuvoloista ym. on ollut puhetta - mulla on vielä muistaakseni monta viikkoa ennen rakenneultraa ja seuraava neuvola vasta sen jälkeen!! Odotan kuin kuuta nousevaa, että alkaisi (varmasti) liikkeet tuntua, nyt on vähän sellainen tyhjän päällä -olo. Jotain "muljalehtelua" kyllä jo tuntuu, mutta en voi olla varma ovatko ne vauvan liikkeitä vai mielikuvitukseni tai toiveideni tulosta.. Tunteeko joku jo varmasti liikkeitä?
 
En ole kertonut vielä kun parille lähimmälle kaverille ja töissä nyt tietävät kun oon pahoinvoinnin takia ollu tän koko viikon pois :( Mutta tämä työ loppuukin jo ens viikon jälkeen (sijaisuus), ettei väliä. Haluisin kovaa kertoa omille vanhemmille, mutta en saa kuulemma. Mies ei halua, vaan haluaa varmistaa että kaikki menee hyvin siihen kriittiseen 12 viikkoon asti.

Voiko liikkeitä tuntea jo? Eikö se ole kohdun kiinnikkeiden liikahtelua? Mulla nyt 9+4, ja kaikista infolehdistä ja muista päätellen se on joku pari senttiä vasta pitkä. Itellä ainaki mahassa muljahdellu ja ollu tosi turvonnu jo ainakin 3 viikkoa jos ei enemmänkin, ettei farkkuja voi kauaa pitää nappi kiinni.
 
Huslabista tuli tänään se kirje, jossa kerrotaan trisomiaseulan tulokset.

Riskilukua ei mainita, mutta kirjeessä lukee toivotut sanat:

Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille.


Tämähän ei tietenkään takaa sitä, että lapsi olisi terve, mutta oli toki silti helpotus.

Nyt kun vaan tosiaan alkaisi niitä liikkeitä tuntumaan, sillä seuraavaan ultraan on IKUISUUS, eikä yhtään neuvolakäyntiä tosiaan ole ennen sitä.
 
Onpa tullut kurjia uutisia, halaukset pienoikaisensa menettäneille :hug:

Onneksi myös hyviä uutisia on mahtunut mukaan, onnea kaikille ultrasta iloisia uutisia saaneille ja Iidapiidalla ihan erityisen ihanat uutiset :heart:

Tervetuloa uudet :wave:

En mie usko että kukaan vielä tässä vaiheessa vauvan liikkeitä tuntee, mutta kyllähän niitä kaiken maailman mulskahduksia on ihana kuvitella vauvelista tai kohdun kasvuista johtuvaksi ;)

Mie ajattelin etten nyt osallistu tuohon seulontaverikokeeseen ollenkaan... Miulla on molemmilla kerroilla ollut se riskiluku tosi pieni, mutta kun eihän se mitään takaa. Meidän tyttö syntyi ihan terveenä, kehittyikin normaalisti puolivuotiaaksi, kunnes sairaus puhkesi ja tyty menetti kaikki taitonsa :'( Onneksi tuollaiset on todella, todella harvinaisia sairauksia. Itseasiassa tytön sairaus oli niin harvinainen, ettei meillä edelleenkään ole minkäänsortin diagnoosia, eikä sitä sairautta voi millään todeta ennen kun se puhkeaa :'( Että sormet ja varpaat ristissä...

Tytön kuolemasta tulee ensi kuussa 2 vuotta... Hirveästi pyörii muistot mielessä, ikävä on niiiiiiin järjetön :'(

Miulle lääkäri kirjoitti sairaslomaa seuraavaan ultraan, eli 2.9 asti tän pahoinvoinnin takia :eek: Tuntuu kyllä pitkälle ajalle odottaa sinne asti tietoa onko masussa kaikki hyvin... Harkitsin jo vakavasti tilaavani itselleni sen dopplerin... Mut en vielä tilannut...

Teto ja vauveli 10+6, jee, huomenna poksuu jo 11 :heart:
 
Minulle voi päivittää uudeksi lasketuksi ajaksi 25.2 ja synnytyssairaala on LPKS

Eilen käytiin np-ultrassa, jossa kaikki tuntui olevan hyvin :heart: Jotenkin en pysty vieläkään uskomaan että tämä raskaus onnistuisi. Laskettuaika siirtyi viidellä päivällä eteenpäin helmikuulle, mutta minäkin mielelläni jatkaisin tässä pinossa jos se sopii kaikille? Veriseulassa meillä käydään jo rv 10+0-10+6 aikana. Kuinka erilaisia käytännöt onkaan eripuolilla Suomea.

Iidapiida oli saanut aivan mielettömän ihania uutisia, onnea :heart:

Kovasti jaksamisia innoM ja vaavimasu. Itse sain kaksi peräkkäistä keskenmenoa alkuvuodesta. Ensimmäinen spontaani ja toinen tyhjennettiin lääkkeillä. Minullakaan ei vuoto lisääntynyt ensimmäisen tabletin jälkeen, vasta emättimeen laitettavien lääkkeiden jälkeen vuoto runsastui. Hieman huonosti kohtu tyhjentyi, mutta onneksi kaavintaa ei kuitenkaan tarvittu. Panadolilla pärjäsin koko hoidon ajan, enkä kokenut kauheen kipeeksi. Yhdet kuukautiset odotettiin ja tuli vielä toisetkin ennen tätä raskautta. Eli kovasti tsemppiä jatkoon! Uusi raskaus taitaa olla parasta lääkettä keskenmenon jälkeen :hug:

Kamiliya: onnittelut hyvistä tuloksista!

Peppioliina & rv 13+0 POKS!!!
 
Kiitos kaikille, on tämä vaan mieletöntä! :heart:

Ja innoM:ille suuren suuri halaus. Olen tosi pahoillani, että sinulle kävi näin.. Jossitella ei varmasti kannata, jos syke oli hävinnyt, niin niin se varmasti oli. :hug:
 
Takaisin täällä ja kiitos teille ihanille ensinnäkin tsempityksestä :hug: :flower:
Ja kaikille menetyksen kohdanneille suuret halit ja voimat täältä suunnalta.. Aivan hurja määrä on meitä täältä poistunut :ashamed:

ON: Me ollaan miehen kanssa saatu asiat kuntoon :heart: Eli 2pvn erossa olo vakuutti molemmat siitä ettei meillä ole mitään ilman toisiamme. Mieheni siis ei ole minua pettänyt koska sitä en koskaan voisi antaa anteeksi. Olen niin jääräpää että se satuttaisi kaikkein eniten varsinkin nyt kun olen taas raskaana. On kyllä hienoa tajuta vuosien jälkeenkin kuinka syvästi rakastaa yhä miestään ja tunne kun on molemminpuoleinen. Uskon että virheitä sattuu kaikille ja tämä oli ehkä nyt meille joku rakkauden käännekohta uuteen ja parempaan. Toivotaan ainakin.

Iidapiida aivan ihana uutinen. Herkistyin jotenkin niin että kyyneleet valahti poskille. Onnea ja ihanaa että pysyt joukossamme.
Täytyy kyllä sanoa että olipas hurjaa että ensimmäinen lääkäri oli valmis jo tyhjennykseen vaikka toinen on siellä kovaa vauhtia ollut kasvamassa sen kokoiseksi että häntä pääsee tarkistelemaan :heart:

Oikeen ihanat viikonloput teille kaikille ihanaisille maaliskuisille. Minä tästä lähden nyt saunaan rentoutumaan.

Dindei + pikku 12+5
 

Kaikille surun kokeneille pahoittelut teille, tiedän miltä se tuntuu :ashamed:

Jännittää ihan hirveästi!! Nyt ollaan päästy näin pitkälle, toivottavasti ei vain menisi kesken
:ashamed:
Työt kutsuu huomen aamulla, mutta poikkeuksellisesti vain 3h, sen jälkeen päästään tytön kanssa lähtemään mummille ja ukille:) Mies viettää taas töissä koko viikonlopun:(
Aikakin kuluu niin ettei perässä pysy. Odotan suuresti maaliskuuta :heart:
Mutta kaikille tosi mukavia viikonloppuja!

Eveliina ja S 12+2
 
Ei tää oo enää kivaa, kun tarttee vaan ottaa rauhallisesti ja lepäillä... MENEEEEEE HEERRRMMOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

isäntä oli illalla viihteellä,ei tosin kovinmyöhään mutta onpa vaan tylsää kun oon kuunnellu yön sen kuorsausta, ja nyt se kuorsaa taas... Mä jo meikkasin, laitoin hiukset ja aattelin et jottai vois kehitellä... lähettäiskö kauppaan tai vaikka kävelylle... hmmm ei näytä siltä :headwall: luulen kyllä että otan kohta auton ja lähden yksin käymään vaikka kirpparilla, eilenkin koitin mutta jollain järjellä moni pitää perjantaisin ovensa kiinni.. HERMOT meni siitäki :kieh: eiks ihmiset ole liikkeellä ennemmin perjantaisin kun esimerkiks maanantaisin...

Ja kun nyt sit oon koko viikon yksin kykkiny päivät kotona, tää maistuu jo TODELLA puulle... närästää ihan pirusti, ja tekis mieli leipoa jotain, mut enhän mä uskal mitää syödä kun kaikki tuntuu närästävän :eek: Mä varmaan kuolen tähän tylsyyteen ihan kohta... koirankin kanssa kävin jo pihalla heittelemässä lelua, mut lähinnä kaipaisin nyt juttuseuraa.... Ja jotenkin ei jaksais mitää kaveriikaan nähdä, lie ois paras linnoittautua johonkin luolaan kuten joku edellä mainitsi :kieh:

Ainoa positiivinen puoli tässä on oma olo, joka on tosi hyvä muutoin. Yökkimiset on selkeesti poissa. Päänuppi raukka vaan leviää ellen kohta keksi jotain viihdykettä kun ei täs jaksais mitää elokuviakaan laitella kun on niitä jo joka päivä katellu... Tiedän kyl mitä tekis mieli tehdä, mut siihen tarvittais muutakin kun kuorsaava mies ;) ehkä mä lämmittelenkin sen piristämään mun aamupäivää kunhan noilta torkuiltaan tokenee... huoooh :LOL:
 
Flower Again :LOL: Ihana toi sun purkautuminen :) Oon aivan samoissa fiiliksissä, hypin kohta seinälle, kun sosiaalinen elämä alkaa olla lähes nollassa ja ukko senkus mökkeilee kavereiden kanssa, kun on ensin ollut kaks päivää työn takia pois, uaah! :headwall: Sit kun yrität soittaa jollekin kaverille, niin kaikki on menossa johki istumaan iltaa alkoholin merkeissä ja sit ne pyytää mua mukaan, eikä ne tiedä, enkä halua vielä kertoa ja joudun kieltäytymään ja sit kaikki pitää mua ihan ankeena, kun en lähe mihinkään ja AAAARGH! |O

Ja sitten toi kissa. Se vaan huutaahuutaahuutaa, kun sillä on kiima-aika. Oon nyt kolme vrk ollut yksin kotona kuuntelemassa sen rääkymistä ja mulla menee niin järki. Eilen kävi illalla sentään yks kaveri täällä, niin sain hetken hengähtää, kun ei se vieraiden aikana huuda nonstop. Yöllä heräsin noin sata kertaa sen huutamiseen. Huooooooh. Jos se ukko prkl ilmottaa tänään, että se jää sinne mökille toiseks yöks, niin miä nyljen sekä kissan että ukon. |O

Joo, anteeksi. Pääsi nyt vähän tunteet pintaan. Mutta johan helpotti. :LOL: Onko vielä muita, jotka haluaa hiukan avautua? :D

Mömmis 9+1
 
Hei
Nyt on rankka päivä takana ja yöllä vielä käväisin varmuudeksi sairaalassa kun oli niin heikko olo..
Kyllä tämän jälkeen en anna kenenkään tutun miettiäkkään aborttia... Se on murha..
Minä sain pikku nupun käteeni ja mukaan kotiin ja hautasin sen omaan pihaan!! Kauan äitini kanssa tarkasteltiin sitä pienen pientä ihmettä joka ei kuitenkaa selvinnyt hengissä maailmaan.
Se on ihme!!! Pienellä oli niin ihanat pienen pienet sormet ja varpaat. Silmät ja nenä ja suu ja korvan alutkin näkyi. elimet oli jo ja hiukka luiden alkuja.. Suosittleen kyllä että jokainen katsoo sitä pientä vaikka kuinka hirvittäis! Se on kuitenkin oma lapsen alku ja siitä tuli uskomattoman rauhallinen olo kun sen pienen ihmeen näki!!!
Tätä kohtaloa en kyllä kenellekkään toivo, mutta valitettavaahan on että sen melkein jokainen nainen joskus kokee... tavalla tai toisella.. Jos tässä pinosssa vielä jollekkin sama tulee eteen, niin toivotan voimia!!! Mutta toivin että te saatte rakkaat lapsenne syliin asti elävinä!!! Muistakaa arvostaa jopa sitä pahaa oloa ja niitä kurjia oireita!!!
Operaatiosta sen verta että minulla se meni nopeaa.n 1,5h tabujen laitosta emättimeen tuli pikku nuppu ja istukka ja hyytymiä.. kipeänä en ollut siihen mennessä kiitos 600buranan,mutta jälkisupistukset alko jo sitten tuntumaan,mutta meni buranalla ohi..
Nyt poistun tältä palstalta ja siirryn tuonne kuumeileviin odottelemaan vuodon täydellistä loppumista ja ensimmäisiä kuukautisia!!! Sitten alkaa toivo uudesta raskaudesta ja elävästä vauvasta!!!
Kaikkea hyvää teille rakkaat mammaset ja tarrasukkia kaikille mukaan!!!
Olkaa onnellisia jokaisesta päivästä jonka saatte vaavin pitää masussa!!!

Vaavimasu ja nuppu
 

Yhteistyössä