Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Kyllä mä toivon, että sellaiset äidit tekevät abortin, jotka eivät ole äitiyteen valmiita tai ovat muuten vain "henkisesti" sairaita huolehtimaan lapsesta.

Ja todellakin toivoisin, etten tulisi näkemään tätä pikkuista. En sitä ala mihkään (kerrostalo) pihaan hautaamaan. Sydämmessä se säilyy AINA ja se riittää. Ku, nyt vaan saisi tämän nopeesti ohi, mut pahasti näyttää siltä, että maanantaina vielä kaavitaan :'(

Tsempit muille ja ihania odotus päiviä teille! =)
 
oho.. mä en tiedä haluaisinko nähdä jos mulle kävis vastaavasti, tai hautaisinko mihinkään. Ei mulla kyllä oliskaan mahdollista haudata kun ei ole omaa pihaa. En tiedä, en kertakaikkiaan osaa kuvitella! Mut voimia Vaavimasu ja, samat sinulle innoM!!

Mömmömmöö Oletteko ajatelleet leikkuuttaa sitä kissaa? Mullakin nartuilla ollut tosi kauheita kiimoja ennen kuin ne on leikkuutettu.

Mulla on kissalla KLAMYDIA! Eilen käytin sen lääkärissä. Mut kissoilla se siis tarkoittaa keuhkotulehdusta. Nyt sille joutuu antamaan kahdesti päivässä antibioottia ja mittaamaan kuumetta. Ja kissoillehan ko. toimenpiteitä ei ole maailman helponta suorittaa. :whistle:

Kerroin just yhdelle kaverille raskaudesta. Järkytyshän se on monilla eka reaktio kun mulla ei ole miestä. Alkaa jo kohta kyllästyttään samat kauhistelut. Oonkohan mä outo kun mua itteä ei kauhistuta ollenkaan? Nyt kun ajattelin, niin mun kaikki kaverit joilla on lapsia, ovat yksinhuoltajia.. ja itsekin oon yh-perheestä niin ei ole mikään sellainen outo ja kummallinen asia.

Littledeath ja pikkunen 9+5
 
Littledeath, ei mun mielestä ole mikään "iso asia", ettei ole miestä. Jos sulla on hyvät tukiverkot + luulet selviäväsi niin plussaa siitä. Jotenkin tuntuisi, etten olisi ainakaan heti alkuun selvinnyt (osannut) pienen vauvan kanssa ja muutenkin on kiva, ku on toinen joka on yhtä onnellinen pienestä. Eiköhän noita yh-äitejä ja yh-isejä ole kuitenkin aika paljon nykypäivänä. Ihan pienenkin vauvan kanssa. Tukea saa myös kunnalta, ku osaa vaan pyytää. Ja sekin vielä, että itelläni ei ole ollut ns "isää" ala-asteen ekojen luokkien jälkeen. Olen todella ylpeä äidistäni, joka on kasvattanut 3 lasta ja kestänyt niiden "nuoruustyhmäilyt", eikä ole luovuttanut ;)
 
Mä olen taas pystynyt syömään arabialaista ruokaa. Tosin juustokuminan vielä jätin väliin.
Söimme kikhernekeittoa ja olimme päikkäreillä ni ei enää ukon hengityskään tunnu niin pahalta ku vielä viikko sitten.
Jännityksellä odotan tota ultraa ja siihen on vielä 8 pv.

Silvia ja Vilianna 10+3
 

Keskenmeno tuli rv 11+6, eli pari päivää sitten :ashamed: :'(
Ajattelinkin, että vuosien lapsettomuuksien jälkeen kävisin tälläinen tuuri, että tulisin pian uudelleen raskaaksi:(

Kaikille ihania odotuksia :hug:

Terkuin
Alina
 
AlinaMW, voi ei! Toivoin niin, että kaikilla muilla menisi odotus hyvin.. :hug: Kovasti voimia sinne!

Täällä tuskaillaan, ku vuota alkaa loppumaan (siltä ainakin nyt näyttäisi), eikä mielestäni nyt oo tullut mitään isoja hyytymiäkään vielä! Kaavinta niin pelottaa..
 
AlinaMW :hug: voi että voimia sinne.

Pakko kommentoida tuosta abortista kun luin että olikos vaavimasu sanonut että "se on murha" ymmärrän kyllä että sinulla on surulliset ajat ja harmittaa aivan vietävästi mutta ei asiaa voi silti lähteä yleistämään. Itse tulin raskaaksi 16vuotiaana yhden yön suhteesta ja voin kertoa että en todellakaan ollut silloin valmis äiteyteen. Enhän herranjumala osannut edes huolehtia itsestäni. Jotkut voivat olla sen ikäisenä valmiita, minä en ollut. En olisi ollut valmis äidiksi viellä pari kymppisenäkään. En kuitenkaan koe että olen tehnyt minkään murhan vaan silloin tein asiaan oikean ja ainoan ratkaisun. Ei nämä ole niin yksipiippuisia juttuja. Olen myöskin saanut keskenmenon ja tiedän kuinka se voi raastaa mieltä mutta jokainen kuitenkin tekee niinkuin parhaaksi elämässään näkee ja kokee. Joskus tuo abortti on vaan lapsen sekä äidin kannalta ainut ja viisain ratkaisu. Toivon kovasti että raskaudut uudestaan pian ja pieni pysyy kyydissä :hug:

ON: Meninkin sitten sanomaan tuossa että pahoinvointi helpottaisi :kieh: Oksennettu on täällä taas... Huhhuh. Toivottavasti tää nyt tästä lähtisi helpottamaan

Dindei + pikku 12+6
 
Silvia Logo pakko oli vielä kommentoida etten ole ikinä maistanut arabialaista ruokaa mutta ajatus sai veden kielelle... Itseasiassa en edes tiedä millaista se on.

Mun on pitkään tehnyt mieli laittaa jotain erikoista ruokaa joten jos on jotain bravuuri herkkua niin kerroppas ihmeessä jotain reseptiä :p Nam nam..
 
huooohhhhh... ilmoitan vaan kuinka paljon helpompi olla... Ihme hormoni-myrsky iski, itku tulvahti silmiin jopa vessanpytyllä istuessa... ei elämän kevät :LOL: Teimme miehen ja koiran kanssa pitkän lenkin,uskalsin lähteä ja koiran piti mies. Luulen että oikeasti tää kotona pakko-lepäily ei vaan tee mulle hyvää, pää kutistuu ja hermo kiristyy... voi voi... No, nyt on helpompaa kun sain nätisti kerrottua miehelle jo aamupäivällä että varo tätä päivää, tää on ihan kauheeta :headwall: no ei sitten mittää riitoja ees tullut, vaan käytiin kaupoillakin ja hän osti kaikkee mukavaa mitä vaan mun teki mieli :saint: nyt huokaisuttaa syvään, ja kohta mä meen saunaan joka on varmasti tän viikon paras juttu!

Ystävät rakkaat, voimia teille vauvan menettäneille, ja minä myöskään en varmaan kykenisi näkemään menetettyä pientä, saati hautaamaan kotiin... pihaa on kyllä, mutta en tiedä... ehkä sitten jos itse tuohon tilanteeseen päätyy, niin tiedä sitten miten reagoisi...

meillä virallinen neuvolalääkäri siis maanantaina, saadaan tuoreita kuvia ja varmistuksen, että kaikki varmasti on ok.

flower again ja rakkauspakkaus 11+3
 
Halaukset teille menetyksen kohdanneille :hug: Muistan niin hyvin miten pahalta se tuntuu ja toivon kovasti voimia teille kaikille.

Olen kyllä käynyt täällä lukemassa, mutta en kertakaikkiaan ole jaksanut kirjotella. Nytkin vaan merkkailen että mihin asti olen lukenut. Väsymys on ollut jotain ihan kauheeta. Eilenkin nukuin 4 tunnin päikkärit töiden jälkeen ja sitten 11 tunnin yöunet perään. Kai sekin sit verottaa, että alotin työt taas tiistaina ja kauheessa flunssassa ollut. Toivotaan että tämä taas tästä, onneks on viikonloppu. Maanantaina ultraan, tuun sitten sen jälkeen kirjotteleen enemmän.

Halaukset kaikille! :hug:
 
Voimia kovasti nyt kaikille joukosta poistuneille :( Kurjaa...

(.)
Olo on aika sees. Ei suurempia oireita, joku päivä nuppi enemmän sekaisin ja toisena päivänä olen itse tyyneys. Vähän yli viikko, niin pääsee lääkärineuvolaan ja sitten ultraan. Ummetusta täällä ei ainakaan ole vaivana, päin vastoin... Herään p-hätään aamulla niin kuin nakutettu viimeistään 8:30... VAIKKA sais nukkua :headwall: On se kummaa, ikinä ei oo näin sutjakkaasti maha toiminu, vaikkakin oon röökannu ennen ja juonu kunnolla aamukahvia. Nehän sen on pistänyt luistamaan ja nyt ku kumpikin tapa on jäänyt, niin oletin, että olen ummes.. Jep jep!
Röökiä ei oo kyllä yhtään tehnyt mieli :)
Uniin on tullut kaiken maailman synnytykset, vauvat ja jopa imetys :D Toissa yönä synnytin kauniin poikalapsen ja imetin sitä. Ei meinannut millään tuo imetys onnistua :LOL:

GCS15 & masukki 11+5
 
Huomenta!

Merkkailemaan tulin. Ollaan kotiuduttu lomalta ja tuliaisiksi toin turistiripulin :LOL: :LOL: :LOL: . Koko muu perhe säästyi mutta minä en. Ekaa kertaa pirulainen iski jo alkulomasta mutta tohtorin dropeilla pelastuin päivässä. Kotiin lähtiessä sitten oireet palasi. Onneksi kotimatka meni hyvin.
Vähän pelotti se lääke mutta pakkohan sitä oli ottaa kun asteita on lähemmäs 40 ja olo huono. Antinal taisi olla valmiste ja lääkärin sekä pakkausselosteen mukaan sopii raskaana oleville, imettäville ja pienille lapsille. Pakko uskoa ja nettiä ei kannata edes lukea! Siellä on niin paljon väärää tietoa oikeiden lisäksi, että saa aikaan kaikkia kauhukuvia ja paniikkia. Kaiken kaikkiaan kuitenkin ihana loma ja otetaan uudestaan sitten ensi kesänä kun vauvakin pääsee oikeasti mukaan =)

Hui masuasukki nyt 10+5 ja ens viikolla olisi np-ultra. Jänskättää!
 
:hug: menetyksen kokeneille.

Nyt taas ehtii kommentoimaan kun tulin kotiin Suomen matkalta. Olotilat on ollut kauheat mutta ei ihan niin pahat kun esikoisesta. Luulisin että painoa on tullut lisää kun esikoisesta sitä tippui 7 kiloa oksentaessa.

Kävin perjantaina ultrassa ultran mukaan perjantaina oli 8+2 eli pari päivää vähemmän kun kuukautisten mukaan. Mutta esikostakin laskettu aika siirty eteenpäin kun oli niin lyhyt tyttö. Eli katsotaan tuleeko tästä sitten samallalailla.

Mulla oli hirveesti kommentoitavaa kun suomessa kuitenkin luin teidän kirjoituksia. Me olemme myös monikulttuurinen perhe. Mies on Hollantilainen ja meidän lapsilla on kaksoiskansallisuus. Lapset on ristitty evankelisluterilaiseen kirkkoon, mun mukaan. Mies ei välitä uskonnosta niinkään.

Nyt aamupalaa lapsille ja mummolaan puolen tunnin päästä. Joka sunnuntainen kokoontuminen.

mucho +pippuri 8+4? /8+6? tarkennan kun kun tiiän kun olen käynyt torstaina neuvolassa. :)
 
Tarviiko teidän muiden käydä normaalia useammin pissalla? Mä en päivällä sitä huomaa, mutta yöllä täytyy käydä joskus jopa kaksi kertaa ja silloin hätä on tosiaan niin kova että herään siihen :/ Ennen mun ei oo tarvinnut käydä yöllä ikinä..

Littledeath + pikkunen 9+6
 
Täällä kans saa juosta kyl usein vessassa. Muissa raskauksissa ei ole tällasta kovin paljoo ollut. Nyt saa juosta kyllä koko ajan. Ja usein myös yöllä, vaikka just ennen nukkumaanmenoa olis käynyt.

Täällä ei oikeen mitään ihmeellistä ole tapahtunut niin käynyt vaan kommentoimassa toisille.

NT- ultraa odotellessa joka 8.9

CB- 9+1
 
Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille! Jaksamista. :hug:

Tervetuloa uusille mukaan :flower:

Käyn melkein päivittäin lukemassa juttujanne, mutta en aina jaksa itse kirjoittaa.
Juuri kun luulin, että pahoinvointi on helpottanut niin enkö ole jo kahdesti oksentanut taas, to sekä pe iltoina. Eilenkin oli lähellä', mut onneks se meni ohi. Pahoinvointi yllättää edelleen.
Masu senkun kasvaa! Siskollani on la 2 viikkoa enne mua ja hänellä ei näy mahaa oleenkaan ja mulla on jätti maha... Molemmilla on kolmannet lapset tulossa ja silti hänen masu on edelleen pieni ja siro. Vaatteetkin hänellä mahtuu suht hyvin päälle, toisin kuin mulla. Toisaalta ois ihan kiva jos masusta ei mikään jättiläinen tuliskaan, mutta tällä menolla on turha odottaa pientä mahaa. Peitellä ei pysty enää millään!
Oletteko te mut muuten pyöristyny??
Mun posket on selvästi pyöreämmät, samoin takapuoli ja reidet..., näyttää ja tuntuu hassulle, koska olen aina ollut hyvin hoikka. Molemmilta pojilta posket alko vasta lopussa pyöristyyn, samoin reidet ja perse. Eikä niihin paljoa ylimäärästä tullu. Nyt ihan jännittää millane olen maaliskuussa tällä menolla! :D
Syön kyllä paljon, ja kaikki makea maistuu... irtokarkit, suklaa ja jäävesi on mun herkkuja! :p
Iho on yllättävän hyvässä kunnossa. Rypytkin on häipynyt poskien pyöristymisen myötä.. ;) :D
Vessassa käyn edelleen väh. kerran yössä. Aiemmin oli, että vähintään kahdesti, usein jopa kolmesti. Hieman alkaa tuo vesssassa ravaaminen helpottaa.
Ummetusta ei ole onneks täälläkään, vaikka en enää juo kahviakaan.

Np-ultra ois tulevalla viikolla, ihanaa! Raskas viikko tulossa töissä, pitkää päivää ja iltavuoroa.. jospa se menis, kun tietää, ttä loppuviikosta pääsee kurkistaan vauvaa. :heart:

Tiitulipiituli 11+4 tai 12+3
 
AlinaMW: Voimia teille :hug:


Mä saan ravata vessassa aika usein ja viikon jo olen herännyt öisin ja on pakko ainakin 2 kertaa käydä vessassa. Tiedän suunnitella päivät niin että tiedän pääseväni aina jossain kohtaa vessaan, siis jos menen töiden jälkeen vaikka kauppoihin.

Aamu oli aivan ihana, ei pahaa oloa ... mutta nyt on sitten senkin edestä. Oli pakko mennä nukkumaan että olo paranisi. Nukuttua sain mutta edelleen oksettaa :x
Vois alkaa jo pikku hiljaa tää helpottamaan

Musta tuntuu että maha oli vähän isompi vähän aikaa sitten, mutta nyt olisi pienentynyt. Kasvot tuntuu että ovat vähän pyöristyneet. Mä nyt en todellakaan ole mikään hoikka odottaja. Alussa mulla maistui makea ja se helpotti oloa. Nyt tuntuu että kaikki makea oksettaa. Haluaisin vaan suolasta ja rasvaista kuten pizzaa tai sipsejä, mutta en anna itseni ostaa. (tai ostin ihan pienen pussin sipsejä)

Silvia ja Vilianna 10+4
 
pakko oli kommentoida tosta pissalla juoksemisesta että täällä herätään 3krt yössä pissalle ja päivälläkin saa jatkuvasti ravata. Olen kyllä huomannut että janokin on kokoajan vaikka yleensä olen tosi huono juomaan mitään.
Esikoisen ollessa vatsassa heräsin viimeisen 2kk SIIS IHAN OIKEASTI 6-8krt yössä pissalle että ottikin pannuun nukkua aina tunti ja sitten pissalle. Toivotaan ettei tässä olisi samaa mutta pahasti näyttää nytkin jo pissattavan. :kieh:
 
Onpas täällä ollut hurjasti ikäviä uutisia. :hug: teille kaikille.
Täällä viikossa paino nousi yllättäen 3kg. Ensin mentiin 500g minukselle ja nyt sitten ollaan tuo 3kg
plussalla. Tarkoittaako tämä että saan taas kantaa +30kg extraa niinkuin aiemmissa raskauksissa. :eek: :kieh:

MrsBree ja Lahja 9+0 :heart: poks (8+5)
 
:hug: kaikille menetyksen kokeneille

täällä janottaa, juostaan vessassa ja kiukutellaan ukolle, niinku monet muutkin on tehny =) paha olo vaivaa edelleen, mutta ei niin voimakkaasti, väsymys on hervoton ja tuntuu et paikat venyy, äkkinäisiä ylösnousuja ei voi tehä, kun kohdunkannakkeet kiristelee pahasti... ilmaa on ihan hulluna....

meidän kolme vee nyt tietää että masussa on vauva, kun sanoin ettei saa enää masun päälle tulla istumaan... sitten hän viisaana kysyi että; mites äitin masuun se vauva oikein on menny? ja miten siellä nyt toinen vauva voi olla, kun pikkuveli on vauva =) vastasin suoraan; et isi on laittanu vauvan siemenen äitin masuun. ja sitten totesin et ei pikkuveli enää oo vauva vaan pieni poika... toinen hymyili tyytyväisenä ja totesi, saan pikkusiskon, leikin sen kanssa sitten nätisti =) (pikkuveljen kanssa tulee tapeltua, oiskohan tyttö ajatuksissa sit erilainen kaveri? )

nyt menen leipomaan masaliisaa, en saa kunnolla kyl mitään makeata alas, mutta pullaa en jaksa alkaa vääntää=)

jaksamista kaikille! tiistaina on nla-lääkäri ja kuunnellaan sydän ääniä... jänskättää pikkusen.

maariana + Nyytti 9+3
 
Pahoittelut AlinaMW :hug:

Täällä myös ravataan yöllä vessassa, nyt parina yönä vain 2 kertaa käynyt, mutta pitkään ennen tätä ravasin 4-5 kertaa, tunnin tai kahden välein melkein läpi yön...

Tänään on ollut aamuoksujen (2x) jälkeen hyvä olo. Siis ihan käsittämätön tunne, oon touhunnut vaikka mitä, koko kesänä en ole jaksanut kun ehkä parina päivänä puuhata näin pahoinvoinnin alettua heinäkuun alussa... Voi kunpa nyt olo oikeasti alkaisi helpottaa! Ja tottahan sitä sitten alkaa miettiä, onko masussa kaikki hyvin kun oireet häviää, vaikka normaaliahan se alkaisi näillä viikoilla olla :D Vaan varmaan johtuu hyvä olo siitäkin kun olen pari yötä nukkunut melko hyvin, ihana tunne sekin monen viikon unettomuuden jälkeen!

Jospa ensi viikolla tulisi miun doppler, varmaankin jo kuuluu sydänäänet jos vauveli elossa on kun viikkoja päälle 11. Ihan tuntuisi ainakin että kohdun yläreuna on jo noussut tuohon ylemmäs et sen tuntee :)

Pitäisiköhän lähteä taiteilemaan puputtien jättihäkki ulkoa sisälle, luvattu niin sateista tänne etten taida raaskia ulkona ensi viikolla pitää toisia vaikka suojaan pääsevätkin... Koko kesänhän nuo on jo ulkona saaneet ollakin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa :flower:

Teto ja vauveli rv 11+1 :heart:
 

Yhteistyössä