Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja tombatar:
kopsasin tän netistä. suurinpiirtein vastaa sun viikkoja

Raskaus ja verenvuoto: Alkuraskaudessa voi esiintyä niukkaa veristä vuotoa. Lääkäriin otetaan päivystyksellisesti yhteys, jos vuoto on runsasta (runsaampaa kuin kuukautisvuoto) tai esiintyy kovia alavatsakipuja. Verivuoto voi olla viatonta tai merkki keskenmenosta.

Kiitti. Ei tää kyllä ole lähellekkään mitään menkkavuotoa. Eikä kipujakaan näy. Hieman pistelee nivusia aina välillä, mut ei sellaista kipua mitä tuli edellisen keskenmenon kanssa. Kyllä mä päivystykseen huomenissa varmaan menen tutkituttamaan asian jos vuotoa jatkuu tai se lisääntyy. Nyt ihan rauhassa otan tän illan ja yön.. Ainakin kovasti yritän :)
 
Uusi ilmottautuu mukaan :wave:

Oon jo tovin käyny kirjottelujanne lukemassa, mut en oo saanu aikaseks ite mitään.

Crystal Blue :wave:

Elikkäs täällä istuskelee Milli 28v naimisissa oleva Wilman (9kk) äitee. Ja pikkukakkonen olis tulossa. Listalle voi siis päivitellä La 27.3.2011 toinen ja tays

Pelon sekaisin tuntein täällä odotetaan, aluksi en uskonut raskautta todeksi, kunnes kaamea pahoinvointi alko. Mulla siis edellinen raskaus ihan hirvee pahoinvointia koko ajan. Ei auttanu mikään, sairaalassa kävin tipassa viidesti. Pahoinvointi kesti aivan kjärkkynä koko raskausajan. Vasta 2 viikkoo typyn syntymän jälkeen kykenin taas syömään. Typy syntyi sitten viikolla 42+ erittäin huonokuntoisena hätäsektiolla. Joten alku oli muutenkin aika kaaottista. Nyt onneksi vaikuttaa terveeltä tyttöseltä joka harjoittelee kovaa vauhtia kävelemään =)

Nyt siis viikon voinu pahoin ja pönttöä saa halailla kokoaja, ja tietty pelkona on et samallainen raskaus tulee. Tietty myös hirvittä, miten jaksan ton pikkuisen kanssa olla jos olo koko ajan ihan kaamee. No täytyy elätellä toiveita josko tää raskaus olis toisenlaine. Synnytyskin jo hiukan kummittelee, kun ei se eka mennyt ihan suunnitelmien mukaan, tosin nyt mun kai pitäs olla tarkemmassa seurannassa, mut tiedä sit. No täytyy yrittää vaan olla miettimättä asioita vielä niin pitkälle.

Pahoitteluni kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, niitä saaneille :flower:

Ja iso iso :hug: kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville, toivotaan että jokainen pääsisi siittä eroon mahdollisimman pian.

Milli ja pikkuinen 7+2

:heart:
 
:hug: Surun kohdanneille.

Fiviann. Onnea ja onnea :flower:

Pinsku. Tervetuloa, ei tämä ole k-18 :D Mun äiti on ollut 17v, kun on ekan saanut ja ihan ihmisen se tosta isoveljestä sai kasvatettua yh:na :whistle: Mieheni serkku sai 18v ekan lapsen latinomiehen kanssa ja hyvin on silläkin mennyt. Musta tää serkku on paras äiti ikinä. Ihana persoona, oikea ilopilleri ja ennenkaikkea tosi hyvä äiti. Voi vide kun itselläkin olisi niin positiivinen asenne elämään :ashamed:

Moumou. Muistaakseni flunssalla yms. ei ole vaikutusta sikiöön. Itellä oli kunnon flunssa joskus rv 18, ei siitä tullut mitään. Itseasiassa nytkin mulla on flunssa päällä, poistumassa tosin. Tuskin siitä nytkään mitään haittaa on vaikka on yskitty ja niistetty ihan vatsanpohjaa myöten..

Mulla on alkanut pahoinvointi helpottamaan nyt jo, kesti se "pahin vaihe" viikon :LOL: Tämä on kyllä huomattavasti lievempioireisempi raskaus kuin ensimmäinen. Naama kukkii lievästi, ei väsytä hirveästi, pahoinvointi alkaa loppumaan, vatsakipuilutkin on vähentynyt.. Jospa tämä olisikin se tyttö, kun on näin erilainen raskaus :xmas: :xmas: :xmas:

Gorthaur ja Hemmo 7+
 
fiviann Tuplasti onnea!! :heart: Minun kaksostyttäreni täyttävät 9v tänä vuonna. :heart: :heart:
Meillä tuli sitten eilen Liamin kanssa 4v yhteistä elämää. Ja yhteinen tyttäremme on jo 10.5kk vanha. :heart: Oma esikoiseni on 21v, sitten kaksoseni, ainoa poikani on 7v.
Minä niistä monikulttuuriperheistä kyselin :) Oma elämäni siis on ollut esikostani asti yhtä monikulttuurisuutta. :heart: =) Eka aviopuolisoni ja nykyinen aviopuoliso ovat molemmat olleet katolilaisia. Minä olen myös. Käännyin 20v sitten, joten myös lapseni ovat katolilaisia.

Minulla oli tänään neuvolan vastine tarkastus ja kaikki siellä hyvin painoni tosin -500g. eli 56.5kg:stä lähtee masun kasvatus. :)

Joku kysyi liikkuvista äideistä :wave: minä olen. Tanssin, käyn salilla, juoksulenkillä ja spinnissä. Oman voinnin ja tuntemusten mukaan mennyt. Roméota odottaessani tein vielä rv:35 koreografiota, jotka myös opetin. Nyt sain taas tänään luvan siihen liikuntaan, omien tuntemusten mukaan.

Menetyksen kokeneille :hug:
 
Tervetuloa uusille! :wave: Tänne ovat kaikki tervetulleita ilojansa, huoliansa ja kuulumisiansa jakamaan!

Kisak79 mulla vaikuttaa tohon jaksamiseen tietty ensinnäkin se, etten ole kärsinyt pahoinvoinnista ja toisekseen varmaan se, että raskaus tuli mulle yllätyksenä juuri kun tähtäimessä oli kipaista puolimaraton alle kahteen tuntiin. Kyllä muakin välillä väsyttää, mutta lenkillä yleensä aina piristyn! Nyt kotiuduin juuri puolen tunnin tosi kevyeltä hölkältä. Tuppaa välillä lähtemään vauhti lapasesta, kun jotenkin takaraivossa kolkuttaa koko ajan vauhti, jolla puolikas oli tarkoitus kipaista. Mutta yritän nyt hillitä itseni ja jättää tosiaan vauhtirevittelyt tuonnemmaksi!

Moumou meillä tuli juuri 12v yhteistä taivalta täyteen. Monenmoista on näihin vuosiin mahtunut! Välillä ajattelee, että voisi olla elämä ainakin jossain asioissa helpompaa, jos olisi suomalainen puoliso. Mutta aivan mahdotonta kuvitella olevansa naimisissa "Perus-Pekan" kanssa - niin paljon olisi jäänyt saamatta. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, monikulttuurisuus sopii toisille ja tietenkin loppupeleissä sen toisen persoonalla on se suurin merkitys. Oma mieheni on kyllä :heart: :heart:

Ja ramadan moubarak tosiaan paastoaville tai muuten vaan hengessä mukana oleville!

 
onnea uusille tulokkaille ja varsinkin PinskuPinskulle ihanaa että tulit mukaan. Ei äiteys tosiaankaan ikää katso. Ennenvanhaan tehtiin lapsia useinkin 17-18vuotiaina eikä silloin se ollut ollenkaan kummallista. Minunkin äitini alkoi odottamaan vanhinta siskoani 17vuotiaana ja aivan paras äiti ollut meille kaikille. Nykyään on joku ikäkäsitys minkäikäinen olisi ns. "ihanne äiti" ( ja paskat sanon minä tälle :LOL: ) Jokaisella tämä ikä on se mikä itsestään tuntuu siltä että on valmis äidiksi. Jokatapauksessa tervetuloa joukkoon!

Täällä oli taas tullut hurjia uutisia ja kaikkea että kyllä harmittaa :ashamed: No toivotaan että pysytään edes kaikki loput kyydissä tuonne maaliskuulle asti :heart:

Huomenna nt-ultra ja ylläri mutta mua ei oikeestaan jännitä. Jos kaikki ei oliskaan kunnossa niin minkäs mä sille stressaamalla voisin. Tietysti toivon että pienellä on kaikki kunnossa massussa ja siellä polskuttelis sekä heiluttelis äidille ja iskälle
:heart:
Noo huomenna palaan kertomaan lisää...

Dindei+ pikku 11+3
 
Uusi ilmoittautuu. Olen 27v. 2 pojan entinen yh-äiti. Kolmas tulossa ja laskettuaika 24.3 (?).
Vanhemmat lapset syntyneet 03 ja 05.
Miehelle tämä on ensimmäinen vauveli ja on lapsesta kovin innoissaan :heart: .

Alkuraskaus ei ole ollut ihan ongelmaton koska rv 6 minulla alkoi tuhruinen vaaleanpunainen vuoto.Pääsin neuvolaan ultraukseen (täällä mahtava ultralaite ihan neuvolassa) ja kaikki hyvin. Vuoto senkun jatkui kunnes eräänä aamuna vuodin oikein urakalla verta olisko rv ollut 7 silloin.

Menin tk:n päivystykseen ja olin ihan varma että kesken meni ja lääkäri laittoikin lähetteen alkavana keskenmenona äitipolille. Siellä ultrattiin uudelleen ja kas, vauvan alkuhan se masussa edelleen köllötteli ja sykekin löytyi. Vuodon syy oli aukinainen verisuoni kohdunsuulla mikä vuoti verta (ja todella runsaasti!), se poltettiin kiinni ja vuodot loppui siihen paikkaan. Viikon päästä olisi ensimmäinen varsinainen neuvola.

Synnytyspaikkana SEKS.

Onnellista ja huoletonta odotusta toivon teille kaikille :hug:


tiinelli ja pieni 8+1 (kai)
 
tiinelli, tervetuloa joukkoon =)

Täältä nyt vähän kuulumisia tiputtelun suhteen. Yöllä, eikä nyt aamulla tullut vuotoa (eilenkin sitä vuotoa tuli todella vähän), eikä paperiinkaan, kuin vaaleanpunaiseksi meni ihan hitusen pyyhkiessä yöllä, ei enää aamulla. Yöllä sattui jonkin verran nivusiin, mut "pahinta" kipu oli aina vessassa käynnin jälkeen, ku sänkyyn käveli takas. Eniten ihmetytti kyllä, ku keskellä yötä vessasta tulemisen jälkeen takas sänkyyn alkoi kovasti särkeä oikeeta kättä ja vasenta jalkaa. Tuntui, kuin olisi "luita" särkenyt. Ennenkin ollut tälläistä, mut silloin olen ollut flunssassa. Mitähän tää on? Kiva nyt odotella 2viikkoa seuraavaan ultraan, vai pitäiskö kysellä aikaa omalle lääkärille, jos se kattois onko kaikki ok? No, ei auta nyt, ku vain odotella..

Järkyt nää rinnat kyllä. Tänään taisin ekaa kertaa jopa valittaa ääneen tästä kivusta.

innoM + (<3) 6+4, tai 8+4 =) (6+4 siis varhaisultran ja 8+4 neuvolan mukaan)
 
Nyt on pakko vähän valittaa ku ottaa harmittaa niin kovasti :kieh:
Mulla piti olla tänään eka neuvola mistä oisin saanu ultraan ajan ni neuvolantäti oli sairastunu ja ajat peruttu :/ et vielä vaan saa oottaa sitä ultraa, ja jännittää onks pienellä kaikki hyvin... Maanantaille siirty neuvola ja siitä varmaan viikko-pari ku saa ultran et on se vaan pitkä aika odottavalle :D Mietin jo yksityiselle menoakin mut onks kuitenkaan järkee ku eihän mulla oikeesti oo mitään muuta syytä näille epäilyille ku se et pahoinvointi loppu jo viikolla 7+...

Niin ja pinskipinsku, mä oon ollu kans 17 ku aloin oottaa ensimmäistä enkä koskaan tuntenu olevani liian nuori äidiks. Mä en myöskään koskaan huomannu mitään ikäsyrjintää tai ees pitkiä katseita ku vauvan kans liikuttiin vaikka varmasti nuorelta näytinkin :) Ja muutenkin kaikki on menny paremmin ku hyvin, poitsu on nyt jo 9vee ja vaan tykkää ku on nuoret vanhemmmat ;)

Ja liikunnasta, mä oon ainakin päässy kesän aikana niin rapakuntoon ku koko ajan on liian kuuma lenkille et pelottaa et jossen mä tee jotain ni mä en selviä ees synnytyksestä hengissä :LOL: Eiks sitä ookkin verrattu johonkin maratooniin rankkuudeltaan? Ja nyt ku mullakin pahoinvointi on helpottanu ni vois jo alkaa lenkkeileen, ei vaan enää myöhään illalla jaksa niinku ennen, väsymys ku jatkuu vielä kovasti :ashamed: (myöhään illalla pääsisin siis siks ku mies raksalla kaikki illat)

nannah&pieni 8+6
 
Heippa tytöt,

Kotidoppler
Lääkäriystäväni naistentautien ja synnytyksen puolelta sanoi että tuo kotona käytettävä doppler laite ei sikiötä vaaranna millään tapaa vaikka kuuntelisikin päivittäin. Katsokaapa ominaisuuksista kyseisten laitteiden taajuuksia yms niin ovat kyllä niin pienen pientä luokkaa että saat säteilyä yms nykyään ihan muualtakin sen verta! Sikiö ei lämpene, ihan turhaa puhetta kuulemma. Tämä ystäväni teki työnäytteen sydänäänitutkimuksista joten tietää mistä puhuu. Mielestäni täällä on turha pelästytellä kommenteilla ilman tarkkaa tutkimustulosta. Itse olen kyseistä laitetta käyttänyt esikoisestani tiuhaan pahojen vuotojen takia, esikoinen on terve kuin pukki. Nytkin aion ja olen jo laitteen ottanut käyttööni sillä jokainen aamu on ihana kun kuulee ensimmäiseksi oman kullan sykkeet. Pikkuinen elää paljon stressittömämässä tilassa kuin ilman laitetta. Melkein voisin väittää että stressaaminen on pienelle paljon "vaarallisempaa" kuin muutaman minuutin ultralaite kuuntelu. Jos sikiö vähäkään kuumenisi, ei neuvolat käyttäisi laitteita laisinkaan, sehän nyt on päivän selvä!

tombatar
Ihania ultrakuulumisia!! Nyt saat hieman rentoutua ja alkaa nauttimaan olostasi!! Ihanaaaa!!

innoM
Hienoa kuulla jos vuotelu lakkaa tai ainakin pienentyy!! Todennäköisesti sullakin jokin verisuonenpää sielä aiheuttaa tuon vuotelun. Kuulostaa ainakin kovasti siltä. Ja nivuskipuja kun on niin voisi olettaa kohdun kasvavan!!

A 9+1
 
PinskuPinsku Minäkin olin 17v kun aloin odottamaan esikoista. Kaikki meni tosi hyvin, enkä myöskään huomannut ikäsyrjintää. :)
Nykyisin minusta on vain hauskaa "järkyttää" ihmisiä kertomalla esikoiseni ikä, kun minulta edelleen kysellään papereita kaupoissa ja baareissa. :D Ja esikoinen kertoi, että hän on ylpeä siitä kun hänen äitinsä on heidän luokan nuorin. :D
Omasta asenteesta kaikki on kiinni. Itse ainakin olin hyvin onnellinen odotuksestani ja keskityin täysin lapseen ja äitinä olemiseen. Missään vaiheessa vieläkään ei ole harmittanut että lapsi tuli "tehtyä" niin nuorena ja että omat menot ois jääny menemättä. En ole ikinä tykännyt juurikaan bilettää ja baareissa roikkua vaan olen ollut paljon mielummin kotona ja viettänyt tasaista lapsiperheen arkea. Joten lapsi oli kyllä minulle kuin lottovoitto! :heart: Alkujärkytyksen jälkeen sukuni ja ystävänikin ottivat asian hyvin. Isälleni lapsi oli kaikkikaikessa, vaikka hän ei aluksi tykännyt yhtään ajatuksesta, että tyttärestä tulee niin nuorena äiti. :)
Uskon, että sinullakin menee kaikki hyvin ja on todella hyvä että liityit tähän ryhmään. :) Toivottavasti saat täältä tukea ja kannustusta jos sitä tarvit. Itse ainakin olisin silloin nuorena kaivannut juuri jotain tälläistä paikkaa missä voi jakaa tuntemuksiaan ja kysyä kysymyksiä jos jokin mieltä askarruttaa...
Tervetuloa siis mukaan ja tsemppiä odotukseen Pinskupinsku. :flower: :hug:

Tiinnelille kans tervetuloa mukaan! :flower: Teillähän on niinkuin meillä.. Olin kans kahden lapsen yh ja sit tapasin mieheni ja nyt meillä on tulossa yhteinen lapsi, miehen ensimmäinen. :)

).( Eilen ei koko päivänä tullut veristä vuotoa. Mutta sitten illalla, kun vähän miehen kanssa "innostuttiin" (ei kuiteskaan yhdynnässä oltu, kun pelkään tuon verenvuodon takia ) pikkuisen touhuileen niin kirkasta verta taas vuoti n. ruokalusikallisen verran. :( Näköjään riittää pelkkä kiihottuminen siihen, että sitä alkaa vuotamaan.
Sen jälkeen ei ole tullut taas yhtään mitään. Eikä kipuja ole ollut.
Pelottavaa aikaa tämä odottelu... :'( Onneks on ultra iltapäivällä jotta tietää mikä on tilanne.
Pahaa oloa ja rintojen kipua on edelleen, että ainakaan oireet ei vielä ole kadonneet.

Tiitulipiituli 10+1
 
Pahoitteluni kaikille surun kohdanneille! :hug:

Tupla onnittelut Fiviann! :flower: Ja onnittelut kaikille muillekin joilla on ollut hyviä uutisia ultrassa!!! :flower:

).(
Kävin tänään ultrassa yksin, mies ei lähtenytkään koska oli yön töissä (luulenpa että miestä rupes pelottamaan että käy niinkuin viimeksi, ni sillä ei lähteny).. Mutta aivan mahtavia uutisia sainkin.. :D Yksi elävä sikiö, 15mm vastasi viikkoja 7+6. Menkkojen mukaan 7+4.. Olipa ihan kuulla se sydämmen ääni, sitä ois voinu kuunnella koko loppu päivän.. Tää elelee nyt tän päivän pilvilinnoisa =)

Katjahei ja pieni 7+4
 
kuntoilusta; mä aloitin kuntosalilla käynnit pari vkoa sitten. olo on huono, mutta yritetään..syke nousi crostrainerilla 170, mutta laski sitten kyllä. Sykehän nousee muutenkin raskausaikana, alkuraskauden voi huomata pelkästään tiheentyneestä hengityksestä!!pienenpientä repimistä oli 10min treinailun jälkeen, mutta tasoittui.
Jatkuuko tämä rintojen aristus hamaan tulevaisuuteen????? :eek: kivahan se tietysti on jos ne kasvaa, mutta nyt ne on olleet jo 3vkoa kipeet.. eipä aiemminssa ollut tällaista.
Huomenna pitäisi töihin taas mennä, saa nähädä miten olo pysyy tasaisena. Millään en haluisi vielä kertoa..oon kyllä pitänyt ranneketta töissä, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen vielä mitään huomiota, mutta jos joku kysyy nin mitähän pitäs sanoa?
ihan kauheeta, miten tämä maha voi olla näin turvoksissa. varmaan pullahtaa jo parin vkn päästä.. :ashamed: Tytöstä alkoi näkymään vasta n vklla 22, pojasta tarkkaan katsoen jo vklla 14!mutta sitä poikaviivaa ei ole tullut vieläkään! Tytöstä ei tullut mitäään viivaa, pojasta viiva pamahti vklla 4!ensimmäinen raskausoire oli se viiva..

Miten se sormustesti tehtiin???muistaisko kukkaan??

kike79& pikkupieni 7+2
 
Aivan ensimmäiseksi.. Halaukset kaikille niitä tarvitseville :hug:

Sain puhelun neuvolasta, eka neukkuaika onkin jo tänään, koska maanantaille ollu päällekkäisaika, jolloin mun ajan ois pitäny olla.. Siinäpä sit yritin miestä kiinni töistään, saapa nähä ehtiikö paikalle :/ Ite lähen kohta töistä.. HUI KU JÄNNITTÄÄ!! Eka neuvolakäyntini ikinä :xmas:

Maha meni sekunnissa sekaisin ja tuntuu etten happea saa :eek: Samalla on niin ihanaa!!
Toivon vain, että se mies sieltä töistä pääsee lähtemään neuvolan ajaksi pois.. :snotty:

Ilmoittelen myöhemmin neuvolakuulumiset :)
 
Fiviann: tuplasti onnea teille :heart:

PinskuPinskulle: tervetuloa mukaan! Itse sitä parhaiten tietää koska on valmis ädiksi :)

Tiinellille: myös tervetuloa!

Tombar: oli saanut hyviä uutisia ultrasta, onnea :heart:

Vuotelijoille: minä kyllä soittasin neuvolaan tai päivystykseen ja vaatisin päästä heti ultrattavaksi. Inhottavaa tuommoinen epätietoisuus. Minä ainakin olen päässyt aina naistenpolille tutkittavaksi jos vuotoja on ollut. Minulla ne vuodot vaan ovat aina tarkoittaneet keskenmenoa, pienetkin sellaiset. Toivotaan että teillä muilla olisi harmitonta :hug:

Kovasti vauvaliimaa kaikille mukaan, voi kun kukaan ei enää tippuisi joukosta pois!

Adalaine: kiitos doppler infosta. Itse olen myös sitä mieltä, että jos niistä olisi todistetusti haittaa sikiölle niin ei niitä olisi edes saatavilla kaupoissa. Meinaan jatkaa dopplerin käyttöä muutan kerran viikossa 1-2min ajan oman mielenrauhan säilyttämiseksi.

Omaan napaan ei mitään uutta... np-ultraa odotellessa.

Peppioliina & rv 11+1 (tai 11+6)
 
Voi voi, paljon ikäviä uutisia tullu tännekkin. :ashamed:

Meillä on huomenna np-ultra. Ja siis varhaisultrassa en ole käynyt. JÄNNITTÄÄ, et onkohan siellä mitään elämää varsinki ku nää oireet on niin vähäsiä.
Maha on kyllä kasvanu, tuntuu että kohta sen jo huomaa muutki.
Ja te kirjotelette täällä et teillä on ruvennu maha näkyy ensimmäisestä vasta rv 18 jne..
Mä oon vasta viikolla 11 ja nyt jo näkyy, montahan niitä asukkeja mahtaa olla...
;)

Mulla on alkanu vähän iskias vaivaamaan.. Dindeillä tais olla kans samaa vaivaa, ootko keksiny jotain helpotusta siihen?

Mutta ei muuta ku hyviä vointeja kaikille ja toivotaan, että loput maalismassut pysyy mukana.

Huomista ultraa odotellen Nunnika rv 11+2
 
Onko muilla kauhea nälkä kaiken aikaa? Ja väsy?
Minä voisin syödä hevosen eikä jaksais liikkua mihinkään. Ottaa niin päähän kun kunto rapistuu ja paino senkun nousee jo tästä syömisestä :snotty: ...

Ekaa odottaessa mulle tuli ihan liikaa painoa ja neuvolatäti jaksoi piikitellä ilkeästi joka kerta. Laihduin takaisin omiin mittoihini kk synnytyksen jälkeen ja 10 vähemmän painoin jo 5kk lapsen syntymästä.

Oon ollut kova liikkumaan,jo toisen työnikin takia ja treenamisesta aina nauttinut. Nyt onkin kestäminen tämän väsymyksen takia kun ei vaan jaksa, hyvä kun lapsen kävellen jaksaa viedä kouluun, matkaa vaan 2,5km sivu...
 
:wave: heips kaikille pitkästä aikaa!
En ole yksinkertaisesti jaksanut tänne kirjotella, enkä ollenkaan tiedä mistä täällä on puhuttu..

Huonoja uutisia ollut monella, tosi tosi harmillista!! Toivotaan, että kun viikkoja alkaa olla enemmän kasassa ei huonoja uutisia enää tule. Eikös ne sano, että alle 12 vko keskenmenot on jossain määrin semmosia "luonto korjaa" keskenmenoja? Ikävää ja kamalaa silti..

Omaa napaa sen verran, että eilen kävin neuvolalääkärin luona. Kaikki oli kunnossa, paineet, painot sun muut. Ultrallakin katsottiin pikasesti ja tyyppi vastaa viikkoa 11+ jotain, huomenna perjantaina saan tarkan tiedon kun meen äippäpolille nt-ultraan. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että laskettu aika siirtyy ainakin viikolla eteenpäin, itse uskon siihen myös. Eli mullahan on neuvolakorttiinkin merkitty nyt la:ksi 19.2. menkkojen mukaan. Neuvolassa ku kuitenki mennään 28 päivän kierrolla ja mun kiertoni oli 38 päivää. Huomisen jälkeen onki sit ainaki 5 viikkoa seuraavaan neuvolaan, piinaviikkoja kun ei varmasti vielä liikkeet tunnu :(
 
Kirjoittelen ennen, ku luen muiden jutut. Eli siis vuotoa ei ole housuihin tullut, mut pyyhkiessä kyllä taas. Äsken menin päivystykseen ja sain ajan 17.20.. Ärsytti koko akka siinä tiskillä, ku rupes siinä mäkättämään, että nyt vasta tulen sinne, enkä aamulla aikaa soittanut. Jostain kokeista puhu, et katotaan pitääkö sellaisia ottaa. Joo, en tiedä sit mitä siellä tekevät. No, ei pitkä aika, mut raastavaa.. No, toivotaan parasta vaan. Ei yhtään mukavaa.. :|
 

Heippa odottavaiset :wave:

Tänään on ollu jokseenkin toosi hyvä päivä:)
Töissäkin olin niin iloinen ja onnelinen, että pomoki ihmetteli:D
Pahoinvointi on ensimmäisen kerran pois koko-päivän!!
Päivittelin!

Katsu ja Monsteri 10+5
 

Yhteistyössä