Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Hei,
Kävin itsekin tänään varhaisultrassa vaikka olin ajatellut että jaksaisin odottaa np-ultraan asti. Täytyy myöntää, että täältä luetut uutiset vaikuttivat siihen, että halusin sisälleni kurkistettavan. No, siellä oli yksi alkio ja sydämen sykkeenkin bongasin itse ennenkuin lääkäri ehti edes siitä kertoa. Viikkoja on ultran mukaan 7+6 eli pari päivää enemmän kuin menkkojen mukaan.
Mutta nyt itse myös päätin etten ala tämän enempää stressata. Mikään ei ole maailmassa varmaa. Oman esikoisen apagar pisteet olivat 9-9-10 ja silti pari kuukautta myöhemmin vauva joutui useaan otteeseen teholle kohtausten vuoksi. Nyt reipas ja terve alakoululainen mutta kova oli koulu silloin aikoinaan. Tsemppiä meille kaikille odotukseen ja elämään!!!
 
Täh, siis pitääkö myöhemmin tulla aina vaan vahvempi viiva? Mulla viiva tummeni testien myötä, mut ihan vika viiva (iltapäivällä tehty) todella tumman, tokavikana tehdyn viivan jälkeen (aamulla) oli haaleampi. Kaikki kuitenkin hyvin. En nyt ottais heinähattu sinuna mitään stressiä asiasta :)

Urholiina, en mäkään olisi varmaan mennyt varhaisultraan, jos en olisi näitä juttuja täältä ja muilta sivuilta lukenut tuulimunasta yms. Todella hyvä, kun kävin. Heti sai mielenrauhan. Onnittelut hyvistä uutisista =)
 
Täällä aikani itkettyäni ja erinäisillä keskustelupalstoilla lisää surffailleena uskallan ehkä jo hieman toivoa, että jospa siellä kuitenkin se öttiäinen olisi, vaikkakin paljon luultua pienempänä. Itse kun en ole kovin aktivisesti ovulaatioita seuraillut saatikka laskenut, niin voi tietysti olla että hedelmöittyminen olisikin tapahtunut luultua myöhemmin. Miehen kanssa siis oltiin vain kahdesti ilman ehkäisyä ja ekan kerran luullun kierron puoli välissä ja tokan siitä 8 päivää... Joten jospa hedelmöitys olisikin tapahtunut vasta tuolla viimeisellä kerralla?! Testikin näytti plussaa (ja sekin tosi, tosi haalea) vasta kp 37 ja mulla kuukautiskierto on yleensä n. 30 päivää. Kamala kun mielessä nämä ajatukset pyörii ja pieniä toivonkipinöitä etsii joka asiasta. Noh, etovaa oloa, kipeitä rintoja ja pissahätää riittää edelleen... Eikä minkäänlaista vuotoa ole ollut. Lääkäri muuten sanoi kohdun kasvaneen hieman (mutta ei siis tarpeeksi viikkoihin nähden) ja kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä.

Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt ei oikein muuta pysty miettimään. :/
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!!
Minä sain tänään vihdoin neuvolan varattua, 50min jonotuksen jälkeen! :kieh: 31.8 vasta, joten vielä saa 3vkoa odottaa.. Jouduin hakemaan sairaslomaa tänään, pahoinvointi ällötys eilisestä alk kauheeta! tosin en ole vielä oksentanut mutta kokoajan on hirveä olo! ja nukahtelen vähän väliä B) .
Nyt alkoi taas mietityttämään onko sittenkään kaikki ok, kun lukee täältä niin monen saaneen kuulla suru-uutisen. :'( pitäiskö kuitenkin mielenrauhan säilymiseksi varata aika yksityiselle ens vklle ultraan??Helsingin seudulla asuvat: Mkä olisi halvin paikka ultrata???

kike & pikkupieni 7+0
 
ainiin, ensimmäiseen vaateostokseenn sorruin tänään B) . Oli pakko ostaa 3kpl 50cm/56cm bodeja 5e yht!ostin vain kun halvalla sain..ja kauhea pähkäily kaupassa että otanko nyt beigenväriset vai keltaisen vaiko mintunvihreät, että sopii sitten molemmille :D . Nyt on taas niin tyttö olo tän pahoinvoinnin takia, mutta poika on kuitenkin varmemmin tulossa (miehelle ennenstään 4poikaa, yksi tyttö). Niiin mielelläni ostelisin niitä tytön tylleröisten hepeniä.....
 
Voi ei! Täällä on niin monella surullisia uutisia :'( Kovasti voimia Iidapiidalle ja majj:lle :hug: Blancolle kovasti tsemppiä :hug: Toivotaan että hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin!

Moni on myös saanut varhaisultrasta hyviä uutisia, onnea niistä :heart:

Itse en stressaa enää ollenkaan niin paljon kuin alussa. Jos alkaa epäilyttään onko mahassa elämää niin kuuntelen dopplerilla hetken pienen sydämen sykettä ja taas on hyvä mieli :heart: Eli minulle on kyllä korvaamaton apu tuosta dopplerista =)

Np-ultraan menen ensi viikolla. Pahoinvointikin on väistynyt. Voin syödä normaalisti, mutta edelleen pitää muistaa syödä usein. Paino on onneksi pysynyt entisellään. Ainoa asia mikä vaivaa on kiukkuisuus! Mä en jaksais yhtään mitään töissä enkä kotona. Jos en saa nukuttua kunnolla niin olen vieläkin kiukkuisempi, argh :$

Tohon äitiyspakkaukseen on pitänyt kommentoida, että jos poika tulee niin varmaan otan sen. Jos tyttö niin otan rahassa. Esikoinen oli tyttö ja kaikki vaatteet jäi käyttämättä kun piti saada vain pinkkiä :D Eli meinaan todellakin selvittää kumpaa sorttia olisi tulossa jos sinne asti päästään. Toista tyttöä kyllä oireiden perusteella veikkaisin. Onneksi olen säästänyt kaiken esikoiselta.

Peppioliina & rv 10+6 (tai 11+4)
 
Voi ei, halaukset majj ja Blanco!

Totta, itseäkin alkaa pelottamaan kun näitä lukee. vaikka tottahan se on että mitä vaan voi sattua. Mulla oli eilen illalla nukkumaan mennessä alamaha tosi kipeä, yölläkin heräsin siihen :( Mutta nyt ei ole ollut enää mitään. Koitan lohduttautua sillä että tällasta tää on ollut koko raskauden ajan, ja mistään vuodoista ei ole tietoakaan. On myös käynyt mielessä että pitäisikö tehdä toinenkin testi, mutta en uskalla. Päättäköön sitten neuvolassa mitä tekevät..

Mun on alkanut tehdä mieli makeaa syötävää. Normaalisti en syö juuri koskaan mitään karkkeja, suklaata, vanukkaita, pullaa tms. Mutta nytpä syön. Äiti sanoi että taitaa tulla tyttö kun makeaa tekee mieli :p
 
Oma äitini sanoi näin

Poika = ykäilyä ja tyttö = ei mitään, kuten ei ollut minun ja siskojenikaan aikana.

Ei ole ollut mitään ykäilyä, mut etovaa oloa välillä. Makeanhimoa täälläkin havaittavissa, kuten myös suolaisen.. Kaikki käy :LOL:

Dopplerista olen haaveillut ja ajattelin sen tilata ebayn kautta suhthalvalla (alle 30e kuluineen). Mies sitä vähän ihmetteli, mut ihmetelkööt. Se nyt taitaa olla vähän muutenkin vanhanaikainen "odottaja", kun hänen lapsensa on jo teini-iässä, eli syntynyt jo vuonna miekka ja kirves :LOL:

Halut olleet todella vähissä. Harmittaa ihan miehen puolesta. Eipä tosin ole yrittänytkään "tökkiä", kun tietää syyn minkä takia en halua. Mä vaan pelkään siitä aiheutuvan vuotoa/km. Mites muilla? No, eiköhän ne sieltä vielä palaa. En halua miehen kokevan samanlaista "syrjäytymistä", kuin edellisellä kerralla oli kokenut ja sen takia toi haluttomuus jo tässä vaiheessa huolestuttaa. Läheisyyttä löytyy ja on kyllä :heart:

kike79, tiedän tunteen. Varhaisultra antaa kyllä "potkua" odotukseen, ku saa hyviä uutisia ja jaksaa odotella ekaan ilmaiseen ultraan asti helpommin.
 
Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille!

Täällä oloa rauhoitti ensimmäinen ultra tänä päivänä. Syke kuultiin ja liikettä nähtiin, joten uskottava kai se on, että minun sisällä kasvaa pieni ihminen :heart: Yksi sikiö tosiaan löytyi, vaikka kaksosia on molempien suvuissa. Viikoissa hypättiin hieman taaksepäin, onneksi ei sen enempää kuin viisi päivää. Turvalliset 12 viikkoa on jälleen hieman kauempana, mutta toiveikas olo sen suhteen, että tämä kestää =)

Mielenkiintoista kuulla noita vanhempien ihmisten tulkintoja sukupuolen suhteen. Mahtaakohan uskomukset erota jokaisen henkilön kohdalla vai onkohan jotain yleisiä uskomuksia? Itsellä ei siis oikein vielä ole tunnetta kumpaankaan suuntaan olisiko sieltä tyttö vai poika tulossa.

pMyy 8+5 (päivitellään laskettua aikaa vasta np:n jälkeen)
 
Ei oo mulla ainakaan vielä ollut mitään tyttöpoika oloa. Kummatkin kelpaa. Haluan tietää sukupuolen jos mahdollista. Miehen mielipidettä vielä mietitään.

Äitini tainnut nyt taas vähän liikaa innostua, ku laittelee mulle ja miehelle kuulumis kyselyitä. No, onhan se jo pitkään tainnut haaveilla mummoksi tulemista :heart: Halus tosin jonkun muun nimityksen, kuin mummi/mummo.

pMyy, ai sullakin siirtyi viikot. Mullakin meni ja aika reippaasti, mut lääkärikin sanoi, että pääasia, et kaikki on hyvin =)
 
paljon taas tullut tekstiä.. ja valitettavasti niitä huonojakin uutisia :hug:
Tuntuu hurjalta määrältä jotka ovat jättäneet jo maaliskuiset :ashamed:

Onneksi ystäväni kävi tänään UÄ ja kaikki oli kunnossa :heart: Meillä siis lasketuilla about viikko eroa ja ystäväni on stressannut hullunlailla kun esikoista odottaa ja nyt hyvät uutiset ehkä rauhoittavat hetkeksi. Kovasti olen koittanut vakuutella että kaikki on kunnossa ja niinhän siellä olikin :heart:

(.) Täällä juusto, kinkku ym rasvainen öklöö. Esikoista odottaessa olisin voinut syödä vaikka voita purkista :LOL: :LOL: Noh jos oireista miettii niin on kyllä niin erinlainen raskaus kuin eka mutta enpä kyllä usko että sen perusteella voisi toista sukupuolta ennustella (eli tyttöä) ja sitäpaitti poika olo. Kummatkin tervetulleita ja olen jopa alkanut miettiä pitäisikö sukupuoli jättää rakennneUÄssä kysymättä... Voi olla kumminkin että uteliaisuus vie voiton.

Dindei + pikku 11+2
 
:'( Voi kun täällä on taas ikäviä uutisia.. :hug:

Hyvin ei mene täälläkään. :'( Kolmisen tuntia sitten lorahti kirkasta verta housuihin ja siteeseen tuli lisää. Kävin päivystyksessä ja ultraus on huomenna tai ylihuomenna. Kamalan pitkä aika odottaa. :'(
Maha oli tuntia ennen tuota verentuloa törkeän kipeä ja en pystynyt seisomaan ollenkaan. Nyt mahaan koskee vähän hetkellisesti. Tuon jälkeen on verta tullut ehkäpä n. teelusikallinen.
Olen ihan paniikissa ja miehen kanssa ollaan yhdessä itketty... Tää on ihan kauheeta! :'(
Mulla ei ole aiemmissa raskauksissa vuotoja ollut joten silläkin panikoin entistä enempi.
Olis jo huominen ja sais huomiselle ultran.

Onneks sisko sai tänään ultrassa hyviä uutisia, joten jotain hyvää tässäkin päivässä. :heart:

Tiitulipiituli 9+6 (ja toivottavasti tulee mooonta viikkoa vielä lisää... )
 
Tiitulipiituli hui että .. Mä olen täällä hengessä mukana ja lähetän teidän koko perheelle :hug: Toivotaan että pienellä on kaikki hyvin :heart: Huomenna vaadit päästä ultraan. :hug: :hug: Voimia ja toivotaan että tuot hyvät uutiset.
 
Täällä takana neljän tunnin päivystys... Kovat on kivut. verta ei tule mutta tutuu pahasti siltä, että masukki ei ole ihan mukana enään. :'(

Turha reissu. Ottivat verikokeet ja pissanäytteen. Kysyin sitten, että mitä verikokeista hakevat... Vastaus oli "raskaustestillä katsovat olenko raskaana" ??? 12. viikko käynnissä. Sitten tulivat iloisena, että "kyllä olet raskaana!" :D Olipas yllätys. Olisin halunnut tietää vauvan voinnin... No aamulla pääsen naisten puolen päivystykseen onneksi. Ehkäpä ultraavat tms. Jännittää... Mies lähti yövuoroon ja tunnelma sairaalassa aiheutti meille riidan. TIedän ja ymmärrän, että miehen piti lähteä töihin mutta siinä tilanteessa itkin ja raivosin vaan. Kivut oli tuskalliset ja pelkäsin, että joudun yksin kohtaamaan sen tilanteen ettei ole vauvaa enää... Nyt harmittaa :ashamed: Miehellä ei ole edes puhelinta mukana, että voisin soittaa ja pyytää anteeksi. Täällä on tunteet todella pinnassa.

:hug: kaikille suru kohdanneille. Olen pahoillani teidän puolesta.
 
Heinähattu , mielestäni hcg nousee raskauden myötä. Netistä pitäisi löytyä lista, missä näkyy viikot ja kuinka paljon hcg:n pitäisi olla. Edellisessä raskaudessa seurattiin siitä vuotojeni takia.

Kike 79, soitin eilen diacorille ja johonkin muuhun, sekä femedaan, niin femeda oli edullisin. Siellä edullisimmat lääkärit veloittavat muistaakseeni 80e alkaen ja jos lääkäri laittaa jonkun diagnoosin, esim, vuodon takia tullut, tai kipuiluja tai jtn, niin sitten saa kuulema kelasta jotain takaisin.

Eilen sit yritin lopettaa herkuttelun ja dippailin kurkkua kermaviilikastikkeeseen, mut eihän se oo sama kuin vanukkaat tai karkit, ehdotuksia terveellisiin herkkuihin?
 
Ihan liikaa on kyllä huonoja uutisia meidän pinossa! :'( Voimia kaikille sitä tarvitseville!! :hug:

(.) Täällä koko eilispäivä taas oksennettu ja voitu pahoin. Ja sama näyttää tänäänkin jatkuvan. Mitään en ole uskaltanut syödä kun kaikki kuitenkin tulee ulos. Lääkäri soittaa mulle 12-16 välillä josko keksisi mulle vielä jotain apuja, vaikka itse kyllä epäilen, kun eivät täällä kerran mitään pahoinvointi lääkitystä anna. Äidilleni jo eilen itkin kun olo on niin kurja. Sekä fyysisesti että henkisesti käy jo vähän liikaa voimille. Lisäksi valvon yötkin kun kaikki asennot on huonoja, tekee pahaa ja tuntuu että vatsaankin sattuu. :ashamed:

Miehelle taas olen itkenyt että jos tämä raskaus meneekin kesken niin en tiedä uskallanko uutta raskautta edes yrittää... olo on niin kamala koko ajan.

Mä saan tuon angel souns dopplerin käytettynä niin että 20? maksoi postikuluineen... vaikka tiedä lisääkö se sitten vaan paniikkia jos ei saakkaan itse kuulumaan mitään.

Mun koko asenne taitaa olla vaan ihan "vali vali"... oma olo on niin kurja ja huonoja uutisia on niin moni saanut ja vaikka mitä... :/

Kaipa sitä tarvii koittaa nostaa vain häntä pystyyn ja ajatella vähän positiivisemmin... jokunen viikko niin aletaan olemaan jo "turvallisemmilla vesillä"... toivotaan että huonot uutisetkin päättyisi nyt tähän...

Tsemppiä siis kaikille!!!

Liro ja papunen 7+3
 
Kylläpäs tulikin sitten yhtäkkiä tosi surkea olo, ku pyyhkiessä paperiin tuli haaleaa verta. Kipuja ei ole (ainakaan vielä ), eikä housuihin vuoda (ainakaan vielä ). Ja neuvolaan pitäis mennä. Arvatkaa huvittaako nyt mikään, ku pelottaa?? :| Toivottavasti on ihan normaalia, eikä tästä pahene.
 
Eilen kuitenkin ultrassa kaikki hyvin ja sykekkin normaali yms. Lueskelin, että ihan normaalia tämä olisi, mut eihän sitä koskaan varmaksi tiedä. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan. Toisaalta hyvä päästä sinne asiasta juttelemaan. Mies lohdutti sanomalla myös, että normaalia on. No, toivotaan parasta.
 
Hei kaikki, pikaisesti vaan tulin käymään ja lukemaan, mitä olette kirjoitelleet. Voimia nyt taas kaikille epätietoisille tai suru-uutisia saaneille. Käsittämätöntä, miten moni on vieläkin saanut huonoja uutisia! Tarrasukat nyt vain käsiin meille muille. :/

Itse oln töihin menossa ja toivon jaksavani mukavasti iltavuoron. Neuvola-ajan sain varattua ensi maanantaille (viimeinkin). Toivottavasti siellä sydänääniä kuunneltaisiin...

Jaksamisia kaikille ja terve.

pihpuu & masukki 9+2
 
Voi kun monilla on taas piinaavia oireita. Tiedän, miltä tuntuu odottaa, että pääsee ultraan tms. varmistamaan tilanteen. Myös minä pidän peukkuja pystyssä!


No, sitten omaan napaan. Tein siis eilen hetken mielijohteesta raskaustestin, kuten täällä kerroinkin. En tiedä mitä tietoa sillä kuvittelin saavuttavani. Vai toivoinko vaan näkeväni maailman vahvimman plussan ja sitä kautta varmemman raskausolon tämän palstan suru-uutisten keskellä.

No, ei tullut varmaa oloa. Tuli hyvin haalea plussa, kuten myös uusintatestiin - ja valvottu yö. Hätäpäissäni varasin ultran yksityiseltä, sieltä mistä ajan nopeimmin sai. Kävin tänä aamuna Mehiläisessä ja vastoin kaikkia aavistuksiani kaikki olikin hyvin.


Tällä kertaa sattui todella mukava gynekologi, joka ultraili pitkään ja sanoi itse olevansa aivan varma raskauden jatkuvan hyvin. Pieni liikkui, oli hyvässä paikassa kiinni, vastasi viikkoa 9 (2,3cm), sydän sykki, niskaturvotusta ei ollut näkyvissä, kohtu oli kasvanut sopivasti ja paikat kiinni, niin kuin pitääkin. Lantiokin oli kuulemma ``synnyttäjän mallia`` ja siksi greipin kokoinen kohtu ei vielä näy eikä tunnu mitenkään.

Oli siis joka pennin (tai euron = 160?!!!) arvoinen vierailu. Mielenrauhaa kun ei aina voi mitata rahassa.


Mutta nyt täytyy pyytää anteeksi tätä omaa hehkutusta. Ei varmasti tunnu mukavalta niistä, joilla nyt joku huoli. Opiksi tästä voi kuitenkin ottaa ainakin sen, että näillä viikoilla ei enää testejä kannata tehdä. Jos raskaus olisi mennyt kesken, voisi se ihan hyvin näyttää vielä vahvaakin plussaa. Ja mahdollista näköjään näin toisinkin päin, että viiva voi olla heikko kaiken ollessa hyvin. Ehkäpä hormonin määrä on niin suuri, että testi siitä sekoaa.. Tiedä häntä.

Itselleni tämä oli myös pieni opetus, että huolia ja murheita on turha alkaa hankkimalla hankkimaan...

Terveisin Heinähattu 9+0, joka yrittää opetella rennompaa odotustyyliä :)
 
innoM sanoko ne eilen mis kohtaa istukka on? koska jos se on lähellä kohdunsuuta,sehän voi vähä tihkuttaa! mut muista, eilen kaik oli hyvin ultras!!!
mulla on ny ollu toisin päin. tuhrua tullu vaan eilen vähä :/
nyt alkaa iskee jännitys. ultra iltapäivällä!!! |O jos siel on tm,sille ny ei mitään voi. maha on kyl aika paljo kasvanu... vaik muuten on ilmeisesti paino tippunu! (puntarilla en oo käyny,naamasta nään)
tää on ny sellasta sekavaa sotkua,ei oikein ajatus luista :ashamed:

poksuu jo 8+0
 

Yhteistyössä