Mä oon niin kateellinen mun miehelle! Lisäys: Uusimpia kuulumisia aiheesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sun pitäs vaan alkaa itse lähtemään, sillon kun mies on kotona. sanot vaan, et hei mä lähen lenkille/kaupoille/minne ikinä ja tulen sillon ja sillon, heippa. B)

Arki-iltasin ei kerkee kun ruokakin pitää tehdä jne. Ja sit viikonloppuna on aina kaikkee muuta.

Mieskin voi tehdä ruokaa ihan hyvin. Voit sanoa meneväsi nyt ja tulevasi syömään kello se ja se. Kerrot, että saa tehdä mitä ruokaa itse haluaa. Ja siis ilmoitusluontoisesti, ei niin, että kysyt sopiiko, vaan niin että ilmoitat asian, kuin se olisi ihan normaali käytäntö teillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en vaan ymmärrä perheitä jossa on asiat kuten ap kuvaili.
Miksi ihmeessä äidin pitää istua 24/7 kotona? Mikä oikeus miehellä on ravata koko ajan jossain? Miksi miestä ei kiinnosta olla kotona perheensä kanssa? Miksi se olisi niin paha, jos perheen äiti joskus saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa?

En mäkään ymmärrä, en kyllä yhtään. Yhdessähän sitä arkea pitäis elää ja vastuu kantaa.

Tosi kurjalta kuullostaa tuo tilanne kyllä. Minkälaista teidän yhteinen parisuhdeaika on? Ensin kehoitan, että saisit joka ilta hieman omaa aikaa, edes sen 30min lenkin. Kerran viikossa pidemmän oman ajan. Mutta ensisijaisesti puhu miehellesi yhteisen ajan tärkeydestä. Siitä, että kun lapset illalla menee nukkumaan, laitatte kivan iltapalan, kynttilöitä ja katsotte jonkun kivan leffan tai vaan juttelette vaikka kera viinilasin ja musiikin soidessa taustalla jne. Voimia arkeen!

Ymmärrän sua täysin.todella kurjalta kuullostaa tuo sun tilantees.
Se ettei edes halua sua sinne.Se ettei kysy sun mielipidettäs asiaan.Tieotoisena siittä,että haluat kyseiseen tapahtumaan.
otat sitä omaa aikaa aina,kun vaan voit.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en vaan ymmärrä perheitä jossa on asiat kuten ap kuvaili.
Miksi ihmeessä äidin pitää istua 24/7 kotona? Mikä oikeus miehellä on ravata koko ajan jossain? Miksi miestä ei kiinnosta olla kotona perheensä kanssa? Miksi se olisi niin paha, jos perheen äiti joskus saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa?

Mua suututti niin kovasti kun nyt ton tulevan keikan johon se on työporukan kans menossa (työpaikka kustantaa) ni ilmotti vaan et se ei oo avec eikä tullu mieleenkään kysyy et käykö mulle jos menee.

Mä olisin aivan raivona!
Kumma homma ettei äijä tajua että myös joku toinen teidän perheessä kaipaa välillä muuta elämä kun arki lasten kanssa |O
Taitaisi olla keskustelun paikka. Ei vaan siitä keikasta vaan tosta tilanteesta yleensä, eihän tota voi kukaan jaksaa ikuisuuksia.

Voisinhan mä tietty ostaa ite lipun, mut enhän mä voi tota pienempää (sillon 2kk) voii vielä hoitoon laittaa... Ei kai se auta kun tyytyy homehtumaanja mätänemään tänne kotiin.

ei se vauva siitä vahingoitu jos yhden yön on turvallisessa hoidossa =) senkus menet ja pidät hauskaa! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiva:
Tosi kurjalta kuullostaa tuo tilanne kyllä. Minkälaista teidän yhteinen parisuhdeaika on? Ensin kehoitan, että saisit joka ilta hieman omaa aikaa, edes sen 30min lenkin. Kerran viikossa pidemmän oman ajan. Mutta ensisijaisesti puhu miehellesi yhteisen ajan tärkeydestä. Siitä, että kun lapset illalla menee nukkumaan, laitatte kivan iltapalan, kynttilöitä ja katsotte jonkun kivan leffan tai vaan juttelette vaikka kera viinilasin ja musiikin soidessa taustalla jne. Voimia arkeen!

Ei meillä oo yhteistä parisuhdeaikaa. Illalla kun lapset on nukkumassa mies aukasee telkkarin ja kattoo sitä. Ja sillon kun hän kattoo telkkaria ei sille voi puhuu mitään. Tai voihan sille, mut ei se sillon kuuntele kun eskittyy siihen telkkariin. Mä oon puhunu siitä et meidän pitäs saada sitä yhteistä aikaa, mut en tiiä onko kiinnittäny asiaan mitään huomioo.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Ymmärrän sua täysin.todella kurjalta kuullostaa tuo sun tilantees.
Se ettei edes halua sua sinne.Se ettei kysy sun mielipidettäs asiaan.Tieotoisena siittä,että haluat kyseiseen tapahtumaan.
otat sitä omaa aikaa aina,kun vaan voit.

En mä oikeesti tiiä mitä mieltä se on siitä et mäki lähtisin. Tuli vaan sellanen tunne. Koko ajan ton eilisen keskustelun aikana vaan kyseli et kenes kanssa oisin lähössä ja kerto miten heille on varattu ne parhaat paikat jne.

alappas kuule hommata itsellesi juttuja,jotka vaatii kotoa poistumiseen.ja jätä miehesi homehtumaan kotiin.osta vaikka valmisruokaa kaappiin tai tee edellisenä päivänä niin paljon ruokaa,että se voi mikrossa sen lämmittää.

mies riepottaa ja jättää tekemättä ihan sen takia että sinä olet ne asiat hoitanut.tuntuu että olet miehellesi toinen äiti joka huolehtii paskaset kalsarit puhtaaksi.

anna miehelle samalla mitalla takaisin.

En mä oikeesti tiiä mitä mieltä se on siitä et mäki lähtisin. Tuli vaan sellanen tunne. Koko ajan ton eilisen keskustelun aikana vaan kyseli et kenes kanssa oisin lähössä ja kerto miten heille on varattu ne parhaat paikat jne.

Jospa ihan suoraan kysyisit ja lopettaisit arvailemisen. Harvemmin me miehet ymmärretään vihjailuista mitään ja vielä vähemmän ollaan ajatustenlukijoita. Kerrot ihan suoraan miltä sinusta tuntuu, niin eiköhän se siitä sopu löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
alappas kuule hommata itsellesi juttuja,jotka vaatii kotoa poistumiseen.ja jätä miehesi homehtumaan kotiin.osta vaikka valmisruokaa kaappiin tai tee edellisenä päivänä niin paljon ruokaa,että se voi mikrossa sen lämmittää.

mies riepottaa ja jättää tekemättä ihan sen takia että sinä olet ne asiat hoitanut.tuntuu että olet miehellesi toinen äiti joka huolehtii paskaset kalsarit puhtaaksi.

anna miehelle samalla mitalla takaisin.

Mä oonki yrittäny miettii et minkä harrastuksen alottasin. Tää vuodenaika on vaan hankala kun kaikki ryhmät on alkanu eikä niihin kehtais mennä kesken kaiken. Alkusyksystä kun en oikein voinu ilmottautuu mihinkään, kun vauva synty syyskuussa. Täytyy varmaan keväällä kattoo asiaa uudestaan. Tällä hetkellä lenkkeily ja muu "hyppimistä" sisältävä liikunta on kielletty. Jälkitarkastuksen jälkeen kuulemma vasta saa alottaa jos siihen saa tarkastuksessa luvan.

Lähet vaikka kauppoja kiertelemään. Ja ihan vaan ilmoittamalla, että heippa mies, nyt mä meen, tee mitä ruokaa haluut siksi kun tuun kotio. =)

Toi on ihan ookoo ja noin muutkin naiset tekee. Ihan normaali käytäntö. Sun ei tarvitse kysyä lupaa tai mielipidettä, vaan ainoastaan ilmoittaa, että näin nyt tapahtuu. =)

vauva hoitoon vaan ja keikalle. mä' oon huomannu neljän muksunäitinä etten olis jsksanu päivääkä jos mulla ei omia menojakin..ja todellakin olen jopa viikon ikäisen jättäny hoitoon kotiin että oon päässy karaokeen tai johki :saint:

Meillä oli aikoinaan vähän samanlainen tilanne. Mies ei kuunnellut kun yritin kertoa että en oo onnellinen tilanteesta. Aikani yritin puhua ja puhua ja kuuntelin joojoota ja sit luovutin. Mies oli ihan puulla päähän lyöty kun ilmotin että aion lähteä. Siinä vaiheessa ei enää auttanut että hän katui ja muka ymmärsi että oli käyttäytynyt huonosti. Pakkasin tavarat ja muutin pois. Nyt on ainakin sitä omaakin aikaa kun lapset on joka toinen viikko isänsä kanssa.

Sen verran voin sanoa että kannattaa oikeasti tehdä miehelle selväksi miltä sinusta tuntuu. Jos et saa häntä ymmärtämään niin joku päivä huomaat että olet niin katkeroitunut että mitään ei ole enää tehtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Lähet vaikka kauppoja kiertelemään. Ja ihan vaan ilmoittamalla, että heippa mies, nyt mä meen, tee mitä ruokaa haluut siksi kun tuun kotio. =)

Toi on ihan ookoo ja noin muutkin naiset tekee. Ihan normaali käytäntö. Sun ei tarvitse kysyä lupaa tai mielipidettä, vaan ainoastaan ilmoittaa, että näin nyt tapahtuu. =)

että jos perheessä on ollut asetelma, että mies ei hoksaa, että nainenkin haluaa välillä mennä, ei varmaan ole hyvästä repästä kovin täysillä kärkeen. Mun mies ahdistui vauvan kanssa jos olin kauemmin kuin 30min pois. Aloiteltiin siis lyhyillä ajoilla ensin. JA tuohon, että kaikki naiset menee eikä kysele, niin olen eri mieltä. Kyllä monessa perheessä vielä naiset joustaa aika paljon, etusijalle menee sekä lapset että miehen tarpeet. Surullistahan se on ja astelmaa kannattaa toki yrittää muuttaa, mutta mitään hyvää ei saavuteta shokkihoidolla. Puhuminen ja pienet irtiotot kannattaa alkuun.

Pakko nostaa tätä vielä ja kertoo et eilen sanoin ukolle et jos vaan saan lapsille kotiin hoitajan niin saatan lähtee kans tonne keikalle. Loppu keskustelu meni näin:

mies: "Kenes kanssa aattelit lähtee?"
mä: "Osaanhan mä olla yksinkin"
mies: "Istumapaikat on varattu meille"
mä: "Onhan mulla jalat joilla vaikka seisoo"
mies: "Niin ja loput paikat on kai siellä katsomossa"
mä: "Ja voin olla vaikka toisella puolella hallia"
mies: "Niin jos et haluu katella meidän meininkiä"
mä: " Tai jos sä et haluu nähäkään mua"
mies: "Niin"
mä: "Vai onks teillä tarjoilu siellä?"
mies: "En yhtään tiiä mitä ne on suunnitellu. Ainakin syömään mennään sen jälkeen."
mä: "Aha" (ja pettyneenä lähen pois)

Tuli vaan tosta keskustelusta mieleen et se ei haluu et mäki lähen sinne, ettei se haluu nähä mua siellä sillon kun on työkavereiden kanssa. Saattaa olla etten lähekään. Viettäkööt iltansa ihan rauhassa, mä homehdun sitten lasten kanssa kotona.
Mä ottaisin niin nokkiini tälläsesta keskustelusta ja antaisin kyllä miehen kuulla kunniansa. :ashamed:

Miks te ette puhu koko tilaanteesta miehen kanssa?
Mitä jos mies odottaa että sais olla yksin lasten kanssa. "Eikö se mun vaimo vois joku ilta mennä jonnekin ja antaa mun yrittää tehdä ruokaa jne." Eikä saa sanottua sitä, samalla tavlla kun vaimo ei sano että haluais mennä johonkin... Kukaan ei puhu eikä kumpikaan ole tyytyväinen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Pakko nostaa tätä vielä ja kertoo et eilen sanoin ukolle et jos vaan saan lapsille kotiin hoitajan niin saatan lähtee kans tonne keikalle. Loppu keskustelu meni näin:

mies: "En yhtään tiiä mitä ne on suunnitellu. Ainakin syömään mennään sen jälkeen."

Tuli vaan tosta keskustelusta mieleen et se ei haluu et mäki lähen sinne, ettei se haluu nähä mua siellä sillon kun on työkavereiden kanssa. Saattaa olla etten lähekään. Viettäkööt iltansa ihan rauhassa, mä homehdun sitten lasten kanssa kotona.
Mä ottaisin niin nokkiini tälläsesta keskustelusta ja antaisin kyllä miehen kuulla kunniansa. :ashamed:

Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

et kai ku oot mies |O

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Jos mä tulkkaan? Mies ei selvästi halua naista ottaa mukaan, vaan keksii kaikkea selitystä sille, miksi ei sovi tulla.
Lisäksi mies vastaa "niin", kun nainen arvelee, ettei mies ehkä halua nähdä häntä siellä.

Mäkin tulisin aika surulliseksi tällaisesta. Kannatan sitä, että otat omaa aikaa, jolloin mies joutuu väkisin ottamaan vahvempaa roolia. Puhu sille suoraan, sano että tuli paha mieli.

Yhteistyössä