Mä oon niin kateellinen mun miehelle! Lisäys: Uusimpia kuulumisia aiheesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö mies ollu innoissaan vauvasta? Siis onko se yhteistuumin tehty? Mä en ole ikinä ymmärtänyt että naisen pitäisi PYYTÄÄ miestä hoitamaan omaa lastaan tai jättämään isyyden takia menemättä johonkin. Jos ei mies sitä itse tajua, niin itsepä menettää tärkeitä hetkiä lapsensa kanssa olosta

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ootko kokeillu ukolles kertoo tuon, mitä just kirjotit?

En oo. Ehkä se kuuluu pienen vauvan äidin arkeen ettei kotoo lähetä ennen kun voi vauva syödä muutakin kun tissiä.

No ei tosiaan kuulu! Kyllä sunkin täytyy saada omaa aikaa tunti/pari päivässä tai kohta on mielenterveytes koetuksella! |O :attn:

Ymmärrän täysin että ap toivoo että mieskin olisi vastuussa perheestä ja että itsekkin saisi mennä ja tulla miten haluaa. Sitä taas en ymmärrä että olisi menossa miehen työpaikan järjestämiin menoihin mukaan. Työ ja koti/perhe tarttee pitää erillään, eikä mies varmaan uskaltanu sanoa sitä suoraan ettei pahottaisi vaimonsa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Pakko nostaa tätä vielä ja kertoo et eilen sanoin ukolle et jos vaan saan lapsille kotiin hoitajan niin saatan lähtee kans tonne keikalle. Loppu keskustelu meni näin:

mies: "Kenes kanssa aattelit lähtee?"
mä: "Osaanhan mä olla yksinkin"
mies: "Istumapaikat on varattu meille"
mä: "Onhan mulla jalat joilla vaikka seisoo"
mies: "Niin ja loput paikat on kai siellä katsomossa"
mä: "Ja voin olla vaikka toisella puolella hallia"
mies: "Niin jos et haluu katella meidän meininkiä"
mä: " Tai jos sä et haluu nähäkään mua"
mies: "Niin"
mä: "Vai onks teillä tarjoilu siellä?"
mies: "En yhtään tiiä mitä ne on suunnitellu. Ainakin syömään mennään sen jälkeen."
mä: "Aha" (ja pettyneenä lähen pois)

Tuli vaan tosta keskustelusta mieleen et se ei haluu et mäki lähen sinne, ettei se haluu nähä mua siellä sillon kun on työkavereiden kanssa. Saattaa olla etten lähekään. Viettäkööt iltansa ihan rauhassa, mä homehdun sitten lasten kanssa kotona.
Mä ottaisin niin nokkiini tälläsesta keskustelusta ja antaisin kyllä miehen kuulla kunniansa. :ashamed:

Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

Jos mä tulkkaan? Mies ei selvästi halua naista ottaa mukaan, vaan keksii kaikkea selitystä sille, miksi ei sovi tulla.
Lisäksi mies vastaa "niin", kun nainen arvelee, ettei mies ehkä halua nähdä häntä siellä.

Mä peesaan tätä. Meillä tosin ei olisi keskustelu loppunut tuohon, vaan siitä se olisi vasta alkanut. Minä kun olisin ihan suoraan kysynyt, että ilmeisesti et halua mun tulevan sinne edes omassa kaveriporukassani. Enkä kyllä muutenkaan suostuisi tuohon, että mies mennä liipottaa joka puolella pitkät illat, enkä itse pääsisi mihinkään. Se lapsi on yhtä lailla isän kuin äidinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Tosirakkautta?
Jos toinen rakastaa toista haluaa se että on kaikilla hyvä olla eikä vain itsellä.
Todella itsekäs mies, suorat sanat tuollaisille.

mä peesaan tätä, tulee tunne et mies vedättä sua ihan 6-0, eli taidat olla vähän tossun alla.

Nyt jumppahuitti asennetta elämään rouvaseni!!!

Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

Jos mä tulkkaan? Mies ei selvästi halua naista ottaa mukaan, vaan keksii kaikkea selitystä sille, miksi ei sovi tulla.
Lisäksi mies vastaa "niin", kun nainen arvelee, ettei mies ehkä halua nähdä häntä siellä.

Mitä selityksiä tuossa vuoropuhelussa on, ettei muka sovi tulla?
Tuo "niin" kommentin merkitys voi olla ihan mitä vaan. Paljon riippuu siitä, että miten se lausutaan. Voi olla myötävä vastaus (ei halua puolisoa sinne) tai sitten pohtiva täytesana. Ihan miten sen haluaa tulkita - ja jostain syystä joskus tuntuu siltä, että halutaan tulkita tarkoituksellisesti pahimman mukaan!

Jos on firman bileet, niin onhan se nyt vähän outoa jos oma puoliso tulee paikalle myöskin. Eikö teistä ole?

Sun pitäs vaan alkaa itse lähtemään, sillon kun mies on kotona. sanot vaan, et hei mä lähen lenkille/kaupoille/minne ikinä ja tulen sillon ja sillon, heippa. B)

Arki-iltasin ei kerkee kun ruokakin pitää tehdä jne. Ja sit viikonloppuna on aina kaikkee muuta.

tee muksulle ruoka aiemmin ja sanot miehelle että kattoo kaapista jos nälkä on.tuskinpa se sulle joka päivä vääntäis ruokaa hiki hatussa jos ois kotona ja sinä töissä

Tuo "niin" kommentin merkitys voi olla ihan mitä vaan. Paljon riippuu siitä, että miten se lausutaan. Voi olla myötävä vastaus (ei halua puolisoa sinne) tai sitten pohtiva täytesana. Ihan miten sen haluaa tulkita - ja jostain syystä joskus tuntuu siltä, että halutaan tulkita tarkoituksellisesti pahimman mukaan!

Jos on firman bileet, niin onhan se nyt vähän outoa jos oma puoliso tulee paikalle myöskin. Eikö teistä ole?

mutta se JeanS on varmaan tarkoitettu muillekkin kun työporukalle,vaiko.käsitin että paikkakunnan ihan yleinen tapahtuma.kyllä sinne sillon saa mennä kuka tahtoo

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Tosirakkautta?
Jos toinen rakastaa toista haluaa se että on kaikilla hyvä olla eikä vain itsellä.
Todella itsekäs mies, suorat sanat tuollaisille.

mä peesaan tätä, tulee tunne et mies vedättä sua ihan 6-0, eli taidat olla vähän tossun alla.

Nyt jumppahuitti asennetta elämään rouvaseni!!!

samaa mieltä!!!älkää antako miesten määräillä koko elämäänne!!

mutta se JeanS on varmaan tarkoitettu muillekkin kun työporukalle,vaiko.käsitin että paikkakunnan ihan yleinen tapahtuma.kyllä sinne sillon saa mennä kuka tahtoo

Et tainnut edes haluta ymmärtää, mitä tarkoitin. Miksi?

no jos bileet ovat ns.julkiset niin eikö sinne saa tulla kuka vaan?olkoonkin oma ukko siellä.taitaa miehellä olla joku salaisuus,kun oma emäntä ei saa tulla kavereiden/yksin kuuntelemaan.

no jos bileet ovat ns.julkiset niin eikö sinne saa tulla kuka vaan?olkoonkin oma ukko siellä.taitaa miehellä olla joku salaisuus,kun oma emäntä ei saa tulla kavereiden/yksin kuuntelemaan.[/quote]

Tuota aloin minäkin miettimään, että haluaisikohan mies ehkä salailla jotain kun sanoo ettei toivo ees rouvan tulevan paikalle? En halua olla ilkeä ja kehitellä mitään salaliittoteorioita, mutta voisikohan pettäminen olla mahdollista? Usein tällaset liialliset menot ei ole oikeita menoja vaan aika vietetään jossain pubissa kavereiden kans jalkapalloa katsoen tai sitten sen salarakkaan kainalossa. Minun kelloni kyllä alkais soida jos esim. salilla pitäisi joka päivä käydä. Ja jos mies lenkille menee, voi tottakai ottaa 4vuotiaan vaikka pyörällä polkemaan siihen vierelle? Muutaman kuukauden ikäinenkin menee helposti vaunuissa tunnin lenkin ajan, ei voi olla niin vaikeaa.

Mun neuvoni ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta sinun asemassasi jättäisin ne miehen alusvaatteet pesemättä (pesisin omat ja lasten pyykit) ja tekisin ruuan vain itselleni ja 4 vuotiaalle. Kyllä täytyy takamuksen nousta sohvan pohjalta jos töhin pitää aamulla lähteä paljain persein :)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
eikö mies ollu innoissaan vauvasta? Siis onko se yhteistuumin tehty? Mä en ole ikinä ymmärtänyt että naisen pitäisi PYYTÄÄ miestä hoitamaan omaa lastaan tai jättämään isyyden takia menemättä johonkin. Jos ei mies sitä itse tajua, niin itsepä menettää tärkeitä hetkiä lapsensa kanssa olosta

Mies oli kyllä innoissaan vauvasta ja ihan on yhteistuumin tehty mukula.

Mä luin niinkuin se oli kirjoitettu, sinä itse tulkitset. Puolustelet sitä äijää.

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Pakko nostaa tätä vielä ja kertoo et eilen sanoin ukolle et jos vaan saan lapsille kotiin hoitajan niin saatan lähtee kans tonne keikalle. Loppu keskustelu meni näin:

mies: "Kenes kanssa aattelit lähtee?"
mä: "Osaanhan mä olla yksinkin"
mies: "Istumapaikat on varattu meille"
mä: "Onhan mulla jalat joilla vaikka seisoo"
mies: "Niin ja loput paikat on kai siellä katsomossa"
mä: "Ja voin olla vaikka toisella puolella hallia"
mies: "Niin jos et haluu katella meidän meininkiä"
mä: " Tai jos sä et haluu nähäkään mua"
mies: "Niin"
mä: "Vai onks teillä tarjoilu siellä?"
mies: "En yhtään tiiä mitä ne on suunnitellu. Ainakin syömään mennään sen jälkeen."
mä: "Aha" (ja pettyneenä lähen pois)

Tuli vaan tosta keskustelusta mieleen et se ei haluu et mäki lähen sinne, ettei se haluu nähä mua siellä sillon kun on työkavereiden kanssa. Saattaa olla etten lähekään. Viettäkööt iltansa ihan rauhassa, mä homehdun sitten lasten kanssa kotona.
Mä ottaisin niin nokkiini tälläsesta keskustelusta ja antaisin kyllä miehen kuulla kunniansa. :ashamed:

Mä peesaan tätä. Meillä tosin ei olisi keskustelu loppunut tuohon, vaan siitä se olisi vasta alkanut. Minä kun olisin ihan suoraan kysynyt, että ilmeisesti et halua mun tulevan sinne edes omassa kaveriporukassani. Enkä kyllä muutenkaan suostuisi tuohon, että mies mennä liipottaa joka puolella pitkät illat, enkä itse pääsisi mihinkään. Se lapsi on yhtä lailla isän kuin äidinkin.

meillä se keskustelu tulee jatkumaan tänä iltana...

Kai mä saan mennä sinne ihan niin kuin joku muukin. Liput tälläkin hetkellä lippupalvelussa myynnissä. Ja se tyyli millä ukko toi asian alunperin esille ärsytti niin maann suunnattomasti. Ilmotti ihan muina miehinä et ne on tulossa paikkakunnalle. Sit mä kysyin päivämäärää ja totesin etten taida päästä. Sit kommentti oli vaan, että "et niin kun se ei oo avec". Eli siitä piti vetää ite johtopäätökset et on firman pippalot. Ukko tietää tasan tarkkaan et tykkään kyseisestä porukasta ja monesti oon puhunu et haluisin mennä kattoo. Nyt vaikutti siltä et ihan härnätäkseen ensin sano et ne on tulossa tänne ja sit tuleeki et lällällää etpä pääse kun ei oo avec...

Kai mä saan mennä sinne ihan niin kuin joku muukin. Liput tälläkin hetkellä lippupalvelussa myynnissä. Ja se tyyli millä ukko toi asian alunperin esille ärsytti niin maann suunnattomasti. Ilmotti ihan muina miehinä et ne on tulossa paikkakunnalle. Sit mä kysyin päivämäärää ja totesin etten taida päästä. Sit kommentti oli vaan, että "et niin kun se ei oo avec". Eli siitä piti vetää ite johtopäätökset et on firman pippalot. Ukko tietää tasan tarkkaan et tykkään kyseisestä porukasta ja monesti oon puhunu et haluisin mennä kattoo. Nyt vaikutti siltä et ihan härnätäkseen ensin sano et ne on tulossa tänne ja sit tuleeki et lällällää etpä pääse kun ei oo avec...

Jos mä olisin sä, niin mä hommaisin lapsille hoitajan, soittaisin kaverilleni ja pyytäisin kanssani katsomaan Jean S:ää ja hommaisin liput sinne :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Entä jos ehdotat että lähdet lenkille tms. kun hän tulee omalta lenkiltään ja mies sitten hoitaa kokkauksen sillä välin. Olisiko hän oikeasti sitä vastaan?

Niin ja tuosta kokkauksesta. Meillä kun mies ei juuri osaa ruokaa tehdä ni en tiiä mitä siitä tulis jos se vääntäs meille sapusat. Ja tuon JeanS harmittaa niin vietävästi. Mä oisin oikeesti halunnu lähtee kattoo niitä, mut enhän mä pääse jos mies jo menee sinne.

Onhan tuo jo ongelma sinänsä, jos mies ei osaa ruokaa laittaa. Varusta se vaikka yksinkertaisella reseptillä, kyllä aikuisen miehen nyt tuollaisesta asiasta selvitä pitää. Kyllä sunkin täytyy saada tuulettua. Harmi, ettei miehesi tajua sitä itse. Mutta jos ei, niin otapa puheeksi!

Vai ei mies osaa kokata? kuinka on mahdollista, että mä osasin tehdä ruokaa 14 vuotiaana, mutta sun aikuinen mies ei osaa kokata?

Se on laiska, eikä edes yritä, se on se totuus.

Sun pitäs vaan alkaa itse lähtemään, sillon kun mies on kotona. sanot vaan, et hei mä lähen lenkille/kaupoille/minne ikinä ja tulen sillon ja sillon, heippa. B)

Arki-iltasin ei kerkee kun ruokakin pitää tehdä jne. Ja sit viikonloppuna on aina kaikkee muuta.

voi hyvä tavaton. käske miehes tehä! onhan se sentään sun mies ja lasten isä! ison miehen on korkee aika opetella pyyhkimään pöydät!

Et tainnut edes haluta ymmärtää, mitä tarkoitin. Miksi?

Mitähän tämä Isä sitten tarkoitti jos ei sitä mitä kirjoitti?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Mies oli kyllä innoissaan vauvasta ja ihan on yhteistuumin tehty mukula.

mikä tässä sitten on ongelma? Kumminkaan se ei halua olla teidän kanssa kotona/ ei auta sun kotonaoloa omalla panoksellaan? Tai ei ajattele itse lastenhoidolliselta kannalta jos teillä ois joku yhteinen meno?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

voi hyvä tavaton. käske miehes tehä! onhan se sentään sun mies ja lasten isä! ison miehen on korkee aika opetella pyyhkimään pöydät!

Kyllä kerkee! Nyt järjestä itsellesi tilaa ja aikaa! Mies osaa varmasti jotain yksinkertaista tehdä, tai jos se tosiaan on mahdotonta, niin tee joku päivä niin suuri soppa, että sitä taatusti riitää seuraavallekin päivälle. Ja ei kai teillä viikonloppuna ole vaan jatkuvaa menoa koko ajan, ettei sulle edes tuntia tai paria järjestyisi?

Yhteistyössä