Mä oon niin kateellinen mun miehelle! Lisäys: Uusimpia kuulumisia aiheesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

Jos mä tulkkaan? Mies ei selvästi halua naista ottaa mukaan, vaan keksii kaikkea selitystä sille, miksi ei sovi tulla.
Lisäksi mies vastaa "niin", kun nainen arvelee, ettei mies ehkä halua nähdä häntä siellä.

Mitä selityksiä tuossa vuoropuhelussa on, ettei muka sovi tulla?
Tuo "niin" kommentin merkitys voi olla ihan mitä vaan. Paljon riippuu siitä, että miten se lausutaan. Voi olla myötävä vastaus (ei halua puolisoa sinne) tai sitten pohtiva täytesana. Ihan miten sen haluaa tulkita - ja jostain syystä joskus tuntuu siltä, että halutaan tulkita tarkoituksellisesti pahimman mukaan!

Jos on firman bileet, niin onhan se nyt vähän outoa jos oma puoliso tulee paikalle myöskin. Eikö teistä ole?

Kyllä on, mutta vain normaalitilanteessa. Mulle ei tulisi mieleenkään lähteä mieheni matkaan firman pippaloihin, eikä ole mies niihin koskaan pyytänytkään. Siis sellaisiin vain työporukan kesken pidettäviin. Tänään se muuten sellaiseen meneekin.. Niissähän työporukka keskenään viettää iltaa rennosti, ja työnantajan motiivina sellainen kustantaa on mm yhteishengen ja työmotivaation lisääminen.

Mutta: tuo ap:n tapaus on erilainen. Mikäli paikkakunnalle tulee jokin erityinen tapahtuma (vaikkapa tuo keikka), johon todellakin haluaisin osallistua, niin silloin odotan miehen asettavan minut etusijalle. Siis odotan, että mieheni haluaa tehdä minut onnelliseksi siten, että pääsen osallistumaan tapahtumaan. Ap:n tapauksessa mies voisi neuvotella työpaikalla, että hänkin pääsee tällä kertaa mukaan, vaikka puolisoja ei olekaan tarkoitus mukaan ottaa.

Ja vielä tuosta miehen tekemättömyydestä.. Onko hän aina ollut tuollainen, vai muuttunut lapsen syntymisen jälkeen? Vai oletko sinä itse 'hemmotelut' hänet 'piloille' tekemällä aina kaiken?

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Nyt en miehenä ymmärrä, että mitä nokkiin ottamista tuossa keskustelussa oikein on?

Jos mä tulkkaan? Mies ei selvästi halua naista ottaa mukaan, vaan keksii kaikkea selitystä sille, miksi ei sovi tulla.
Lisäksi mies vastaa "niin", kun nainen arvelee, ettei mies ehkä halua nähdä häntä siellä.

Mitä selityksiä tuossa vuoropuhelussa on, ettei muka sovi tulla?
Tuo "niin" kommentin merkitys voi olla ihan mitä vaan. Paljon riippuu siitä, että miten se lausutaan. Voi olla myötävä vastaus (ei halua puolisoa sinne) tai sitten pohtiva täytesana. Ihan miten sen haluaa tulkita - ja jostain syystä joskus tuntuu siltä, että halutaan tulkita tarkoituksellisesti pahimman mukaan!

Jos on firman bileet, niin onhan se nyt vähän outoa jos oma puoliso tulee paikalle myöskin. Eikö teistä ole?

Kyllä on, mutta vain normaalitilanteessa. Mulle ei tulisi mieleenkään lähteä mieheni matkaan firman pippaloihin, eikä ole mies niihin koskaan pyytänytkään. Siis sellaisiin vain työporukan kesken pidettäviin. Tänään se muuten sellaiseen meneekin.. Niissähän työporukka keskenään viettää iltaa rennosti, ja työnantajan motiivina sellainen kustantaa on mm yhteishengen ja työmotivaation lisääminen.

Mutta: tuo ap:n tapaus on erilainen. Mikäli paikkakunnalle tulee jokin erityinen tapahtuma (vaikkapa tuo keikka), johon todellakin haluaisin osallistua, niin silloin odotan miehen asettavan minut etusijalle. Siis odotan, että mieheni haluaa tehdä minut onnelliseksi siten, että pääsen osallistumaan tapahtumaan. Ap:n tapauksessa mies voisi neuvotella työpaikalla, että hänkin pääsee tällä kertaa mukaan, vaikka puolisoja ei olekaan tarkoitus mukaan ottaa.

Ja vielä tuosta miehen tekemättömyydestä.. Onko hän aina ollut tuollainen, vai muuttunut lapsen syntymisen jälkeen? Vai oletko sinä itse 'hemmotelut' hänet 'piloille' tekemällä aina kaiken?

Tuo tuleva keikka ja siihen liittyvä ruokailu olis tilaisuutena muuten ollu avec mut ei kuulemma saanu tarpeeks lippuja. En ainakaan oo tiedostanu et meillä aikasemmin ois ollu tällästä. Mielestäni vasta nyt kuopuksen syntymän jälkeen.

Perjantaina läksin käymään kaupungilla vähän asioilla. Ukolla oli lyhyempi työpäivä joten pääsin aikasemmin lähtemään. Ilmotin vaan et meen. Mies sit kysy et käydäänkö ruokakaupassa samalla. Mä vaan totesin et lähen yksin. Ja sitten toi Jean S:n keikka. Mä sain lapsille mummin hoitamaan ja itelleni kaverin lähtemään joten meen ihan piruuttanikin sinne. Varasin jo liputki. Kun ukolle sanoin millanen olo tuli meidän keskustelusta ja et musta tuntuu ettei se halua mun tulevan sinne ni heti alko olla selityksen makua. "Meillä on siellä sellaset ja tälläset paikat", "Johtoporras päätti ettei aveceja oteta kun niille olis ollu vaan seisomapaikat", "Ei kenenkään muun puolisoja tuu sinne". Mä en ymmärrä miten noi heidän paikat liittyy tähän. Ite varasin meille permantopaikat (ukkoki on permannolla) ja niissä on rivi- ja paikkanumerot. Harvemmin varmaan seisomapaikkoja on numeroitu. Mutta kiusallanikin oon menossa.

Noniin, ihan just noin, rohkeesti vaan. Mies kyllä oppii tekemään ruokia, kun joutuu jäädä yksin ja annat sen tehtäväksi.
Pidä nyt ainakin kerran tai pari viikossa joku oma juttu, vaikka meet lenkille tai kaupoille.

Noniin, ihan just noin, rohkeesti vaan. Mies kyllä oppii tekemään ruokia, kun joutuu jäädä yksin ja annat sen tehtäväksi.
Pidä nyt ainakin kerran tai pari viikossa joku oma juttu, vaikka meet lenkille tai kaupoille.

Pe se ei kyllä joutunu tekee ruokaa kun mulla ei mennykään kovin kauan. Mut lähtiessä sanoin et kalaa löytyy pakkasesta et jos tulee nälkä ni tekee sitä.

Toi on jo hyvä alku, kun lähdit perjantaina omille teillesi ja menet vielä sinne konserttiinkin :)

Ehkä jos miehesi pitää sua itsestään selvyytenä, niin siksi saattaa käyttäytyä noin. Kenties ei itse ymmärrä, miten käyttäytymisensä vaikuttaa suhun.

Nyt kun kissa on nostettu pöydälle, älä tiputa sitä sieltä liian nopeesti, vaan selvittäkää asia perinpohjin :)
Tsempit! :hug:

Sun miehesi on tainnut päästä oppimaan liian hyvälle.

Mä en kyllä lähtis uskomaan mihinkään toisiin naisiin tässä, vaan ehkä tuossa on sellaista muutosvastarintaa, jos on aiemmin tottunut että siitä seurusteluaikojen menevästä naisesta onkin lasten myötä tullut pullantuoksuinen kotiäiti joka passaa miehet ja lapset, ehkäpä hän pelkää sitä muutosta takaisinpäin? Tuskin hän teidän suhteen alusta asti passuutti itseään sinulla? Jostain ihmeen syystä taitaa monesti käydä niin että lasten myötä toisesta tulee itsestäänselvyys ja häviää se kunnioitus.

Yhteistyössä