*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Hipkukka: imetätkö sinä? Minusta tuntuu että mulla ainakin imetys janottaa. Oikeasti musta tuntuu siltä että aina kun poika alkaa imeä rintaa, niin mullakin tulee jano :LOL: ja ruokaa uppoaa niin kuin isommallakin miehellä. Mulla on jäänyt kaksi kiloa Aatulta ja silloin kun olin tytön vauva aikana äitiyslomalle mulle tuli kiloja ( koko raskausaikana lihoin 11kg ) ja noista kymmenen jäi tai tuli, miten sen nyt ottaa. :LOL: :LOL: Aatulta en lihonut yhtään enempää kuin tytönkään odotuksessa, mutta saa nähdä paljonko tällä kertaa saan äitiysloman aikana painoa lisää :whistle: mutta mussutetaan vaan, toiset tykkää muhkummasta :D
 


juu täällä kans on koko ajan ihan kauhee nälkä,ja voin syödä ihan mielettömiä annoksia kerrallaan,ja kun laihiksella on niin ei niin hirveesti kehtais syödä,tai siis niin isoja annoksia :D
tänään tein nuudeli-broileri-kasvis wokkia,enkä syönyt mahaa täyteen vaikka oli ihan pirun hyvää..kunpa nuo pakkaset laskis niin kärsis käydä ton koiran kanssa lenkillä..
 
ihania vauvoja teillä :D niin on täälläkin :D

mikero juu...koskista ollaan =) vanhastakylästä!
mulla tosiaan oli se jälkitarkastus Taysissa ja kaikki mahollinen tehtiin...oli sekä ultra,että sisätutkimus,mut ny ku tarkemmin mietin,niin esikoisesta kävin tarkastuksessa ihan täällä meijen neuvolassa ja vuotoo oli ja sisätutkimus tehtiin siltiki!!! en sit ymmärrä tota teijen neuvolaa :/

ja kiitos ny kannustuksesta kaikille...kaippa sitä velliä vois kokeilla...milläs vellillä kannattais muuten aloittaa???
 
tyty nukkumassa,ja isommat tytyt kattoo tuolla olkkarissa telkkaria.

käytin venlan kylvyssä,niin simahti neiti ihan tyystin.varttia vaille kaheksan oli jo niin äkänen ja itkunen että pakko oli antaa pulloo,ja laittaa se nukkumaan.

dogtor minkälainen koira teillä on?meiltä tolta kultsilta kans pallit leikattiin viime huhtikuussa..sitä ennen elo olikin aivan kaameeta..miulla hyrräs raskaushormoonit ja koiralla jotkut muut..tais koira olla meijän perheen aktiivisin "panija" kun kaikki tyytnyt kävi nylkyttämässä :LOL:
ja toi 13v tyttö oli toinen sitten jota aina ohimennen vähän nylkytti..ei ketään muista ihmisistä..siis parikuukautta ennen tota leikkausta ,se aika oli ihan kaameeta..sanoinkin jossakin vaiheessa että joko tuolta koiralta lähtee pallit tai sitten lähen mie.. :headwall:
ja se oli kuin taika iskusta,kun leikkauksesta koira tuli,niin sinne jäi kaikki nylkytykset ym huonot tavat..
ja nyt koira ihana lutunen..mutta painotarkkailussa on koko ajan..yhtään ylimäärästä ruokaa ei tipu..niinkuin ei tipu emännällekkää.. :D

kyllä olis himoittanu tuo pizza tuolla..mutta kun oon sen päätöksen tehny et ei makeeta eikä rasvasta eikä mitään roskaruokaa,niin en sitten syö..vettä juonut pahimpaan himotukseen ja sit tota valion mehukeittoo..

laitoin venlan kummille tossa viestiä et huomen aamuna lenkille..vaik olis pakkanen..pakko ruveta nyt lenkkeilemään..köhäkin rupee olemaan jo voiton puolella.
pakkasrajasta mie kyllä venlan tyrkkäsin ulos nukkumaan vaikka oli 18 astetta pakkasta.meillä tuo kuisti aika suojanen,ja ei siihen tuuli ainakaan silloin käynyt.oli tyty ihan sen näkönen kuin olis naparetkelle ollu lähössä..ja vaunuissakin oli peittoja,hyvä jos tyty sekaan mahtu.pohjalla oli lampaantalja(vai mikä se nyt nimeltään on) ,sitten oli lämpöpussi ja lämpöpussin päällä oli viel fleesehuopa.+vaunun peitto ja sadesuoja,joka oli kivasti koppura :D

nyt painuvat kaikki likat nukumaan..hiljasta on mökissä..
taidan minäkin hiipiä kattomaan mitä telkusta tulee.
 
V...tu :headwall: Kirjoitin pitkän tarinan ja tää heitti kesken kirjotuksen etusivulle. Oottekos työ asentaneet mulle eston :whistle: :D

Otetaans uusiks jos enää mitään muistan... Hyviä kuvia teillä taas oli. Alkaa pienokaiset tosiaankin kasvamaan.

Kuusi on pois ja muukin joulu. Isäntä imuroi ja mun homma oli pestä lattiat jota en kyllä ehtinyt. Meijen Jesper satutti kätensä kompuroidessaan tuossa olkarissa. Mihin lie kompastui kun ei tyhjällä lattialla mitään ollut. Huuto oli huima ja kesti norm. kauemmin. Kättä poju ei suostunut käyttämään, tyynyjä vaan kasasi käden alle ja päälle. Olin KOKSiin yhteydessä ja sovittiin että mennään näyttämään kättä. Siitähän se riemu vasta repesi |O Tuo huusi kuin päätä ois leikattu ja hyppi tasajalkaa :En mee lääkäriin |O Eipä siinä pojalle vaihtoehtoja ollut vaan äiti ilkeänä (kuulumma) pakotti pukeutumaan. Käteen sattui hirveesti kun puku laitettiin. Miä olin jo ihan varma että se on tietyst murtunut :ashamed:

Noooh, kun kurvasin KOKSin pihaan niin takapenkiltä kuului: Äiti, käteen ei satu enää ollenkaan :eek: Mentiin kumminkin näyttämään. Hoitajat epäilivät että kyynärpäästä ois toinen luu mennyt pikkusen paikaltaan kaatuessa ja pukiessa mennyt takaisin. Se on kuulemma aika yleistä lapsilla (empä ole kuullut aiemmin). Takaisn pitää mennä jos alkaa oikein särkemään tms. Kuvaamaan ei alettu kun poika kerran pystyy kuokistelemaan ja ihan norm. liikuttamaan sitä. Että näin taas täällä!

Tossa vähän aikaa sitten valitteli sitä muttei kuulemma satu kun sanoin että lähtää lääkäriin :D Täytyy nyt seurata ja mennä huomenna sitten jos se tosiaankin kipeytyy uusiksi ja kunnolla. Ota nyt tosta pojastakin selvää kun herra on sen luontoinen että ruikuttaa turhastakin. Mutta eihän siihen voi luottaa että tuo turhaa on...

Teimpä tässä illan suussa nukkikseeni perunoita ym. Ai niin ja äsken tein voileipäkakunkin (hitusen tikkua pidempi). Ei taas tähdellisempää ollut olevinaan. Tuolta löytyy jos joku haluaa kurkistaa. Voileipäkakusta ei kyllä kuvaa ole.
http://tuutilulla.vuodatus.net/

Sammas myö saatiin pois puolukalla. Monen monta kertaa päivässä piti laittaa.

Miäpä laitan ja kuvan meijen Kiiukasta kun neiti oli äsken hyvällä tuulella.



Ai niin. Henkka Maissivellistä on hyvä aloittaa
 
voi miten söpö tuo kiia on :heart:

niinukka,meillä on leikattu bullmastiffi narttu ja tuo uros on 1,2vuotias kultainennoitaja/nöffi/saksanpaimenkoira sekoitus..ja tosiaan on koko ajan jalkaan hankaamassa itseään ja jypyttää myös..sekä tunkee kylkeään jalkaan/käteen että noh alas nyt vatkata niitä munia :LOL:
pikkasen rasittavaa,ja nyt on alkanut taas tuhota kaikkee pientä ja on hirveen villi jos tulee vieraita..

niin ja niinukalle vielä sellanen kysymys että oliko koira miten kipeä sen leikkauksen jälkeen?

tuutilulla,mikä toi nukkekoti zydeemi on?siis rankennat sä sitä sulle vai lapsille?aika näppärä oot sormistas!
 
dogtor Se on mun ihan ikioma! (pojilla on omat pienet) Päät putoo jos sinne ilman lupaa menee sorkkimaan :D Tai sehän on ihan puolitiessä nyt. Miä sitä syksylllä pienensin kun vei niin helkatisti tilaa (vanhan venetsiaruokapöydän päällisen kokonaan). Myö alettiin sitä toissa juhannuksena rakentamaan ja valmiiksi tuo ei taida ikinä tulla. Joku suuruudenhullu kun suunnitteli sinne kierreportaat, ei mulla ole kyllä hajuakaan miten ne yritän tehdä :D
 
dogtor meillä ei nyt kamalan kipee olut sen leikkauksen jälkeen,käveli omin jaloin elukkaläkäristä pois,tosin tarkkailussa pitivät siellä n.5h. mutta sitä häiritsi suunnattomasti se kamalan iso kauluri minkä laittovat raukalle kaulaan.. :D
ja tuloshan oli se että saatiin pidettyä sitä kauluria tolla kaulassa paripäivää,oli suoraan sanottuna tiellä..sitten kun sai jotenkin keploteltuu sen reunan suuhunsa,ja sehän olikin sitten koko ajan hampaiden välissä..sitten kävin ja ostin elukkalääkäristä sellasta haavakarkotetta mitä voi laittaa suoraan siihen leikkuu haavalle( otettiin se kauluri jo sen parin päivän jälkeen pois.),ettei koira sitä nuole.cothivet on nimi ja on tosi ärmäkkää ainetta.
toimii meillä myös kissan karkotteena kukista,ja myös koiran pitää pois luvattomista paikoista..ja jos koira äityy riehumaan niin ei tartte ku tota purkkia näyttää niin johan rauhottuu :D

tuutilulla aika komia nukkekoti siulla =)
 
Meillä ei ole vielä tarvinnu miettiä tota pakkasrajaa. Ei täällä ole ollut kuin 6-7 astetta pakkasta. Meillä on toi parveke katon alla ja aika harvoin siihen tuulikaan osuu. Kaipa se on sitten jotain kympin luokkaa, mutta tarvii katsoa sitten kun joskus tänne sellaiset yltävät.

Meillä aloitettiin maissivellillä. Sen jälkeen otettiin peruna-porkkanaa. Soseena aloitettiin myös maissilla, joten oli tuttu maku. Tänään syötiin tosiaan jo ensimmäistä kertaa päärynää. Oli suu muikeena ja uppos äijään ihan täyttä häkää. Lisäksi tänään maisteltiin kasviksia. Sekin tuntui olevan hyvää.
Huomenna olis tarkoitus keittää pottuja ja tehdä vähän perunasosetta pakkaseen. Siellähän on jo tuota porkkanaa, niin saadaan sitten vähän monipuolisempaa tavaraa ja ei tartte kaikkea ostaa kaupasta.
 
Onpas täällä suloisia vauveleita kaikilla! :heart:

Tässä meidän pieni palleroinen

:D

Ja unissaankin kannattaa miettiä tarkkaan asiat ;)


Eilen piti käydä vaateostoksilla kun vähiin meinaa sopivat vaatteet käydä. Oli sitten pakko ostaa myös Hello Kittyä hennesiltä, sellainen ruskea vaaleanpunaraidallinen+ruskeat velouripökät+vaaleanpunainen body. Kaikkee ihanaa olis kyllä ollut yllin kyllin, mutta pidin itseni kurissa....koska kävin myös Lindexillä :ashamed: :D
Lindexiltä mies sai haluamaansa retroa vauvalle, yhden bodyn jossa villieläimiä =) Ja minä taas Bamse vaatteita. Meillä ei oikein taida kohdata miehen kanssa vaatemaku vauvanvaatteissa :D

Kauheesti asiaa te ootte taas jaksaneet kirjoittaa, eipä meillä ole tän kummempaa tapahtunut täällä.. :)
 
Suloisia vauvoja teillä!! ja niin mullakin tietenkin..
Jopas jotakin, oot kätevä käsistäs TUUTILULLA,tosi hieno nukkekoti!!mulla ei kestäis ikinä hermo tollasessa näpertelyssä..

HENKKA: mä en tiedä sen alueen nimee tarkemmin missä ne meitin tutut asuu mut sinne ainakin ajellaan naakan koulun ohi..
Jos saa udella niin miks sulla siis oli siellä tayssissa se jälkitarkastus?
Mä ostin kaappiin sitä nestlen maissivelliä jos tässä joskus vaikka koittais, siinä luki et herkille vatsoille.

Onko muuten sektiossa olleilla jo haava ihan ok? Mulla se iho siitä ympäriltä on vieläkin ihan sellanen kosketus arka, ei mitenkään kipeä eikä haittaa menoa mut sellanen hassu..ja kutiaa ehkä hieman.

Koirista ootte jutellu.. meillä oli kans kultsu (nyt 8v) mut nykyään se asuu meijän äitillä kun päätti purra päähän tota meijän poikaa kun hän oli kolme.siihen saakka ja sen jälkeen ovat tulleet kyl juttuun loistavasti..mitään varotusta ei antanu, kävi kimppuun vaan kun poika käveli ohi ilman mitään kummempaa meteliakään..meitä oli siinä onneks kolme aikuista näkemässä tilanne, koska muuten olisin luullu et poika härnäs jotenkin..se koira on niin lepsu ollu aina et ei meinattu uskoa silmiämme!
Onneks oli paikka mihin antaa jusu koska en uskalla enään luottaa, mitä jos tulee ens kerta ja silloin käy pahemmin..poika ei pelkää onneks koiria mut kysyy kyl aina jos vastaan tulee et onko toi kiltti.

Mut ny pehkuihin!!öitä!
 
Tuutilulla, toi on todella upea nukkekoti. Ihan kateellisena katselin kuvia, olet tosi taitava ja näpsä sormistasi. Kaikki näyttää niin aidolta, mutta siis minikoossa. |O *huulipyöreänä ihastelee*

Pu-Pu voitais kyllä lähiaikoina tavata. Mikä olisi sinun ehdotuksesi tapaamispaikaksi? Minullekin käy mikä vaan kun autolla liikuskelen ja tietty rattaillakin. Mulla vaan on sitten myös meidän Ella 2v mukana. Teillä oli molemmilla ekat eiks se niin ollut? Mites Santti onko ehdotuksia? :)

Synttärit tuli käytyä ja kyllä oli taas hulinaa. :whistle: 15 lasta ikähaarukka 11kk-5v ja 8 aikusta. Meteli oli kyllä välillä korvia huumaavaa. :D Ruoka oli hyvää, emäntä tehnyt nakkisoppaa joka upposi muksuihin todella hyvin. Jälkkäriksi olikin sitten jätskiä ja nonpparelleja, nameja, limua, kakkua(kuiva) ja kahvia. Kyllä oli vatsa täysi kun kotiin päästiin. |O Ellakin sitten nukahti päikyille vaikka on nykyään vaikea muuten saada päivällä. Itsekin nukuin pari tuntia. Kyllä teki hyvää. :D

Isäntä vaan aukoi taas päätään kun kotiin tulin, likat ei olleet syöneet kunnolla ja huusivat täällä molemmat. Ukko tokaisi että meidän piti olla vaan pari tuntia ja olitte neljä. |O Hohhoijaa. Sitten alkoi marmatus kuinka sähköä kuluu kauheasti kun tietsikka on kokopäivän auki. Että olisi pitänyt sulkea kun lähdin voi v***tu sanoin minä. Sulki sen sitten mun nenän edestä kun olisin koneelle mennyt. Että otti aivoon taas kuin pientä oravaa. :kieh:

Että tälläistä täälläpäin suomea.

Nyt onneksi lapsukaiset nukkuu ja äiti pääsi koneelle. Iskä pelaa taas :attn: taas Xboxilla.

Pia ja pienet nöpönenä palleroiset. :heart: :heart:
 
Tuutilulla: ihana nukkekoti. :heart: kuulostaa teidänkin lapsukaisille sattuvan ja tapahtuvan. Meillä kans tuo neiti 4.v on niin tapaturma altis kuin vain olla voi. |O ei ole kauan kun työnsi jalkansa keinuvan nojatuolin mekanismin alle ja varvas halki nokasta. Ei muuta auttanut kuin lähteä viemään neiti tikattavaksi Oysiin. Eikä ollut ensimmäiset tikit mitkä neitille ommeltiin :'( Miehen kans monesti ollaan puhuttu että mitä kaikkea tässä vielä tuon duracelin kans saakaan nähdä ja kokea. Mulla hyppää sydän kurkkuun joka kerta kun kuulen jonkun ison äänen / kopsahduksen jne. aina mielessä vilahtaa mitä se nyt touhuaa tai mikä vahinko nyt sattui :eek:
 
;) No ompas tullu tekstiä taas! Huh huh! :D

Meillä oli tänään joulun pois siivous operaatio ja nyt on kämppä hetken aikaa siisti ja niin puhdas...Mut jessus kun tääl on kylmä! Mä palelen ihan hirveesti ja nyt on toi termo-mammakin etumuksessa, jos se vähän lämmittäs! Tääl on oikeesti ihan järkky tuuli ja sit viäl pakkanen päälle, on kun siperiassa oltas. En kyllä pistä huomenna nokkaani ulos, jos tommonen keli jatkuu!
Laitampa minäkin pari kuvaa....
Tossa meidän neitokaiset ennen vuoden vaihdetta! :)


Ja täs Wiia kans on mietteliäs unissaan...


Oon tässä miettiny, et jos kokeilis kans Wiialle antaa velliä, kun syö aika tiuhaan iltasin, ni jos täyttäis toi velli masun yötä vasten. Mut ainakin tuo esikko ei suostunu velliä juomaan ollenkaan, aina kun koitin tarjota ni yökkäs heti pois kaikki ja ei sit käytetty sitä ollenkaan!

No mut jos menis nyt nukkumaan... Öitä vaan kaikille! :wave:
Lapanen ja Wiia 2 kk ja 22 pv :D :heart: :heart: :heart:
 
Tuutilulla: Aivan mielettömän ihania juttuja oot tehny sun nukkekotiin! Oon oikeesti kade, kun ite tykkään askarrella ja väsäillä kaikkee kokoajan, mut varastossa oottais nukkekoti, mikä pitäs kunnostaa ja päivittää, kun on saanu vuosien varrella jos jonkunlaista osumaa ja en oo saanu aikaseksi. :)
 
lapanen kyllä kuvat näkyy,meidän koneella ainakin =) sulosia tyttöjä :)
mikero täällä myös sektio haava edelleen hieman "oudon" tuntuinen..vähän niinku sellanen tunnoton tavallaan ja kutiaa jonkin verran.

nyt hyvää yötä kaikille! |O
 
milli78 Meil on kans toi Give me a hug-paita =)

Ostin sit eilen itelleni myös Hello Kittyy ku kerran Ellallaki on. Tällanen veluuri huppari ja sit sukkia.

Sektiohaava parani mulla tosi nopeeta, tosin syynä voi olla myös se, että se tehtiin vanhan leikkausarven päälle ja mulla jo ollu toi iho sellanen melko tunnoton tosta ympäriltä. Ja mulle tehtiin pystyviilto just sen takia ku siinä se vanha arpi oli niin lääkäri kysy saako samasta tehdä ettei tuu lisää arpia mahaan. Multa vedetty toi koko maha navasta alaspäin aikoinaan auki ku toinen munasarja poistettu.
 
Täällä taas yksi mamma kukkuu, vaikka nukkua pitäisi.

Hilma oli kovin väsynyt koko päivän ja illalla mittasin kuumeen, 37,7 näytti mittari. Ei siis paljon mitään, mutta huolestumiskäyrä nousi huikeisiin mittoihin. Ensiapuunkin piti soittaa... ja nyt en sitten uskalla nukkua vaikka Hilma on ihan rauhallisessa unessa.

Mä osaan kyllä huolestua vaikka ja mistä. Eilen jostain luin, että kätkytkuoleman suurin riski on 2-4kk ja meillä neiti eilen täytti sen 2 kuukautta. Viime yö menikin sitten siinä, että tarkistin Hilman hengitystä moneen moneen kertaan. Voi elämä.

Sektiohaava mulla kipuilee vieläkin aina silloin tällöin haavan alta. Enemmän harmia on silti mun karvoista. Ihan totta. Leikkuriin mentiin sen verran kiirellä, että alapään karvoja ei leikattu. Enkä mä itse ollut leikannut niitä herra ties koska, syystä että en edes nähnyt koko vehjettä saatikka karvoja hervottomalta mahalta. Siellä oli varmasti kaunis näky kirurgia vastassa :LOL: No karvoja on kuitenkin päätynyt sitten myös leikkaushaavaan ja siellä ne nyt kiristää. Neuvolasta käskivät olla kärsivällisiä, jossain vaiheessa ne kuulemma ulos sieltä kasvaa. Mut tuntuu pirun inhottavalle ja näyttää aika härskille, kun arvesta törröttää karvoja :whistle:

Tämä yö taitaa mennä valvoessa - en osaa nyt nukkua, huoli on nyt pinnalla. Milloinkahan sitä oppisi rentoutumaan, eikä vain aina pelätä vaikka ja mitä...

Oliivia ja Hilma

 
Hymm.. miksköhän mulla ei näy tässä läppärillä keidenkään muiden laittamat kuvat kun millin.. Tää meijän läppäri on jotenni outo, täytyy huomenna (tai siis tänään) katsoo ne teijän laittamat kuvat tosta pöytäkoneelta.

Piituli, mullekkin vallan sama tosiaa missä tapaillaan ja millon, santti, ehdotuksia otetaan vastaan. Missäs päin sä asuitkaan?

Olihan tänään varsinainen tuttelin metsästys, ei keretty kauppaan ennen kuutta joten päätettiin poiketa tuossa abc:llä kun tullaan anopilta, no eihän siellä siellä ollu. Meiltä on anopille matkaa n. 25km ja sitten takasin tohon meijän abc:lle n.30 km(siis anopilta). Jouduttiin sitten ajaan lahteen abc:lle johon matkaa vissii n. 20km. ja takas taas nastolaan. että oli sitten pitkä maidon haku keikka. Nannia olis ollu mutten tohi sitä Juholle juottaa kun nan ei sovi, siitä tulee vihree kakki ja kaameen hajusia paukkuja. Tuttelista tulee "hajuttomia" ja normi vauvakakkia.
Outoa että yks korvike merkkikin voi aiheuttaa noin suurta eroa ja kaiken lisäksi olen kuullu että nan on yleensä normi korvikemaidoista sopivin :/

Vide kun ei väsytäkkään, tuli kävästyä pesulla liian myöhään ni se piristi meikeläisen vallan. Aamulla kyllä sitte väsyttää |O

Elina ja nukkuva Juho

Ainiin. Ihana tuo tuutilullan nukkekoti :heart:
Kaikkee ihanaa oot tehny!! Miten sä jaksat?
 
oliivia :hug:
Tuo on jotenkin tuttu tunne, mä pelkään kätkytkuolemaa kun ruttoa ja koko ajan kyttään kaikkea. Ehkä noin sata kertaa kokeilen pojan lämpöä niskasta ja mun mielestähän se on aina kuuma, sitte kun mittaan lämmön, saattaa olla vaik 37,1 eli vauvan täysin normaali lämpö .Mä öisinkin hipelöin toista niskasta koko ajan. Ja alvariinsa pitää hengitystä kytätä. |O
Alan oleen sellaseen aika väsyny, voi kun joku kertos että kaikki menee hyvin eikä tarvii huolehtia koko ajan!
No tulipahan tunnustettua tämäkin :/
 
Mikä ihme siinä on et ei sillon nukuta kun ois mahdollisuus nukkua? |O
Kaikki muut taas niin sievästi höyhensaarilla paitti mä...no menee se aika näinkin. Ja ehkä se kohta alkaa väsyttään kun hetken tätä ruutua töllistelee =) hope so! Kävin tossa huutistakin selailemassa ja voi että kun sielläkin ois kaikkee kivaa....jaksas ja muistas vaan olla oikeeseen aikaan huutelemassa :/

Äskön viel näkyi tuutilullan kiia-neitosen kuva, mutta ei näy enää :eek: eikä muuten näy noi lapasenkaan eikä dogtorin kuvat. Mihis ne nyt yhdenäkin katosi? Ihmeellistä!
Mutta somia palleroita teillä kaikilla =) Niinhän ne yleensä vauvat on :D

Henkka, maissivelli joo taitaa olla ehkä paras velli alkuun =)

Noi tuutilullan nukkekodit ja muut näpertelyt on mahtavia, nimim. aiemminkin niitä ihaillut =) Mä kaa tykkään näprätä kaikkee mahdollista ja mahdotontakin...tuolla varastossa oiskin mun vanha nukketalo joka kaipaa vähän remonttireiskaa, et siinäpä oiskin mulle puuhaa jos vaan millon sais alulle senkin homman pantuun. Ehkä sitten lapsenlapsille
:whistle: :LOL:

Pakkasrajasta. Meille neuvottiin et tyynellä ilmalla jopa -20asteessa voi vauvan kaa ulkona käydä :eek: Että ompa aika merkittäviä eroja noissakin ohjeissa :whistle: Jos toisille siis neuvottu -10astetta rajaksi. Mä olen viel jossain reilu -15asteen kieppeillä nukutellut ulkona nuita lapsosia. Joku harsoa paksumpi peitto vaan kuomun eteen ja välillä olen käynyt kädellä kokeilemassa sitä ilmaa siel vaunujen sisällä ja sellanen lämpöinen se on aina ollut...et ei kai se vauvan keuhkoille sit käy? Ja aina nuo tenavat on lämpöisiä olleet, poskiltaankin. Kaippa noissa maalaisjärjen käyttö on sallittua =)

Aika moni luvannut uudenvuoden kunniaksi keventää ruokailujaan, sama täällä :wave: Tossa miehen kaa illalla herkuteltiinkin kevyemmillä herkuilla ja yhtä nannaa nekin oli :D Kunhan vaan jotain suuhunsa saa. Mulla ja kokoajan olevinaan nälkä tai muutenvaan tekee mieli syödä ja juoda jotain. imetys kyllä tosissaan tekee sen et janottaan alkaa, mut ihan muutenkin koko ajan suu napsaa et jotain täytys saada. Meillä on nyt kokoajan jääkaapissa kannellisessa astiassa vettä ja siellä lilluu kuorittuja porkkana suikaleita, niitä on mukava käydä aina välillä hakemassa ja kiva niitä rouskutella =) Pakko myöntää et piti kyl tänään ottaa lasten namupussista pari namia porkkanoiden vastapainoksi... :p
Ruuanvalmistus vaan on nyt sellasta tahkomista et mitä syötäis, mikä olis hyvää ja helppoa ja vieläpä kevyttä... Jaa, saas nähhä kuinka kauan menee ennenkuin ollaan jossain mäkissä tai kotipizzassa taas herkuttelemassa :D

Mut nyt mää sammuttelen vihdoin koneen ja koitan josko se nukkumatti tulis munkin luokse...

Täältä toivotellaan levollista yöunta kaikille!!

-mamma ja nukkuva komppania
 
mikero juups...tiedän alueen naakan koulun jälkeen....elikkä ihan toisellapuolella kaupunkia :D
tayssiin vaan antoivat ajan jo sillo ku laitoksel vie olin....luultavasti sen synnytyksen takia,ku siinä jossain vaihees sit epäilivät,et sisäistä vuotoo olis,ku hemppa laski alus siihen 68:aan. tarkastuksessa se lääkäri sit kyseli,et jäikö traumoja ym...
sektiohaava mullaki sellanen tunnoton ja muutenki hassun tuntunen....en tykkää ees koskee siihen :whistle:

mut kaippa sitä on ny mentävä maissivellin ostoon =) onks sitä muuten valmiina vai pitääkö ite valmistaa??? tietämätön ku oon näis velli asioissa!
 

Yhteistyössä