*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Moikka!

Voisinpa minäkin ilmoittautua tänne, meilläkin on lokakuinen vauveli.
Poika syntyi 22.10. rv 41+3, klo 02.58
En jaksanut lukea kaikkia viestejä.. :ashamed:
Luulen, että pojalle vois olla hampaita tulossa :eek: se kuolaa, puree nyrkkejää, hankaa ikeniään joka paikkaan mihin mahdollista ja nyt alkanut öisin olla hankalaa nukkua. Se ähkää ja puhkaa, kun ei saa unta vaikka selvästi nukuttaisi, nyrkit suussa. Syöminen ei tähän auta, nukahtaa vaan hetkeks ja sitten alkaa taas tuo. Säälittää toinen, kun selkeesti hankala olla. Päivisin on tyytyväinen, tosin ne nyrkit löytää suuhun silloinkin.. :x onko muilla vastaavaa?
Sitten kyselisin, onko muilla jo vauvakuumetta? mulla on... :ashamed: :whistle: poika on siis esikoisemme.. toiveissa olisikin iso perhe, ainakin 4 lasta toivoisin.. ja mieskin. Mitenköhän sitä taloudellisesti pärjäisi noin ison perheen kanssa..? Mukavaa sunnuntaita kaikille!!
 
tervetuloa vaan dapa...
mulla ainaki ob vauvakuume ja toinen tehdäänkin (jos luoja suo) tai yritetään tehdö sitten kun tuo antton on vuoden täyttänyt,ettei putkeen tulis kahta vauvaa..

niinukka,meillä on kans tuhottu vaikka mitä muuta mut jännä kun nuo tuhot jäi pitkän aikaa sit ja nyt taas tuhoo..arvaappa oliko kiva ylläri sillon ku pappi kävi ristiäisistä juttelee ja laitettiin edi vessaan ja toinen koira makkariin etteivät kuolaa ja karvaa papin vermeitä..no pappi ku lähti ja avasin vessan oven nii edi oli repiny kaikki kakka ja pissi vaipat sekä mun siteet,oli sillon viel sitä jälkivuotoo,et ihana koira meillä..onneks se pappi ei tarvinnu vessaa..ja kaukosäätimen on juu syöny,pleikkarin johdon,vanhan rottinki korin,lukemattomia mustekyniä ja huulirasvoja,kymmenittäin sukkia,isännän silmälasit :whistle: jne..
 
Tervetuloa vaan Dapa ! Ihan tutunkuuloiselle kuulostaa, tuo teidän vauvelin nyrkkien syönti. Meilläkin ne nyrkit on jes, jos niitä ei syödä, niin sitten tuijotetaan, kuinka upea se oma nyrkki onkaan ;) . Kuolaa myöskin ja kun kurkkasin suuhun, alaikenissä on havaittavissa parissa kohtaa turvotusta, mutta ylhäällä on monta ihan selvää pattia, kokeilinkin jo että onko läpi tullut!

Mites muilla hammashommat?



Tuossa kuva meidän Eemilistä ja siitä upeasta nyrkistä ;)
 
voi vitja! kirjotin äsken pitkät pätkät ja söhläsin jotenkin ne taivaan tuuliin!!

no pikasesti ny siitä kommentoin kun muutama on kirjotellu pelkäävänsä kätkytkuolemaa, mun mieleen on kans se hiipiny tässä viimepäivinä..inhottavaa!
lisäks mun tarvii vielä vatvoa sitä kun vilmahan syntyi huonoin pistein ja hengittämättömänä että onko se lainkaan terve kun on niin "liian" kiltti,helppo ja huomaamaton..enkö vois olla vaan onnellinen siitä?!kävin jo jossain nettisivuillakin lukemassa niistä oireistä joista ekana ruvetaan epäileen esim. cp vammaa. huhhuh mua!en uskalla ees isännälle houruilla mitään..eiköhän ne neuvolassa jotain sit sano jos on aihetta epäillä, perjantaina lääkäri ainakin totes ihan normaaliks vauvaks, en kyl sille maininnu ees mitään mun ajatuksia.mut kai sitä vaan tarvii kaikenlaista epäillä ja mielessään vatvoa..jäi jotenkin se huono sektio kalvamaan ja monta asiaa epäselväks jotka on nyt vasta alkanu mietityttään, en tiedä tarviskohan pyytää potilasasiamieheltä selvityspyyntöä.

Mulla toi laihdutus tais loppua ennen kun kunnolla alkokaan..kaks kiloo tippu kun varkain mut jotenkin se suklaa on vaan niin hyvää! tarvii odottaa inspistä, ei siitä kuurista muuten mitään tuu! saankohan sen sit ku saadaan peili seinään täällä uudessa kämpässä :LOL:

kai se tarvii mennä laittaa ruokaa ettei vaan pääse ihan kuihtumaan :)
 
tytteli:
teidän poika on samannäköinen kuin meidän Dani! kun Danilla on vieläpä samanlainen haalari tai ainakin melkein samanlainen. Ja samalla tavalla meilläkin pällistellään, että onpas hiano nyrkki.. :LOL: katoin jo äkkiä, että kuka on laittanu Danista kuvan, mutta ei nyt ihan samannäköinen poika kuitenkaan.. :heart:
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Mites moni on velliä/tms jo antanut? meillä kahtena iltana on maistettu porkkana-perunavelliä, mutta se ei taida olla sopivaa. Poika on puklaillu paljon, kun ennemmin ei ollenkaan. Ja meillä imetetään ja iltaisin annan lisämaitoa desistä-kahteen unen tueksi.
Poika on aika pitkä ja heräilee öisin 3 tunnin välein syömään.. siis ennen tätä hammashommaa.. kyllä väsyttää |O
 
mikero:
onpas sulla kamalia p0elkoja! Jaksuja ja kannattaa otta yhteyttä potilasasiamieheen tai vaikka leikkauksen suorittaneeseen kätilöön/lääkäriin ja keskustella "möröt" pois :hug:
ja juttele noista sun peloista vauvan suhteen siellä neuvolassa, suosittelen oikeasti, ettet jää yksin asian kanssa pohtimaan!

Laihdutus.. meillä kans. Pois pitäs saada ainakin 20-30kg!!! :snotty:
Painonvartijan pisteillä aloitin nyt 1.1. ja nyt on tippunu jo 2kg. Ja nälkä on poissa ja saa syödä myös herkkuja. Tsemppikamuja kyllä kaipaan!! Onkos ketään muuten Kuopion suunnalta? :wave: :attn:
...nyt kuuluu itkua, pitää mennä
 
tytteli74 meillä ihan sama homma noitte nyrkkien kans, kyl on meinaan hieno ja ennenkaikkeä hyvää nyrkkiä!!ja ylhäällä kans muka näkyy ikenen läpi hampuja..onkohan se kaikilla niin?eikös ne ekat hampaat tuu yleensä alas eteen?alhaallakin näyttäis olen kulmahampaiden kohdat turvoksissa, mut tuskin vielä mitään puhkee.meillä tuli esikoiselle oikein sellaset veripaakut ikeniin kun tuli hampaita, vietiin hammaslääkäriinkin mut sanoivat et ihan normaalia..
 
Dapa aika jännä homma se yhdennäköisyys =) Meillä ei anneta vielä vellejä, mutta samanlailla, kuin teillä nykysten joudutaan antamaan illalla noin desin tai vähän päälle lisämaitoa. Nukkuu, niin pitkiä yö ja päiväunia, että sitten tankkaa illat ja minun maidontulo ei meinaa pysyä perässä, imetän siis. Mutta viimeisen syötön ennen nukkumaan menoa pitää antaa pullosta.

Puhuttiin noista koiruuksien tuholaishommista. Tämä meidän nykyinen ei ole tuhoja tehnyt, mitä kerran söi autosta turvavyöt poikki... Mutta jo tämä minun edesmenneeni, huh huh! Suunnilleen laitto kaikki huonekalut vaihtoon, sohvat, tuolit jne.Seiniä söi, listat.. En edes kaikkea enää edes muista. Niin sitä vaikka silloin ei naurattanut yhtään, aika kultaa muistot.

Nyt lähdemme vaunulenkille. Pakkasta tänään täällä -13, poika nukkuu ulkona, kuin siperiaan varustautuneena :LOL: Vasta siellä hiukan änisi, kylmä ei ainakaan ollut. Toivottavasti äiti ei pukenut liikaa. Mutta helppoa mieluummin vähentää vilttejä, kuin alkaa lisäämään vaatetta.
 
Santti: Loistava ajoitus :LOL:

Sain Eelin painoksi kotivaa'alla 6,7 kg! Ikää siis 3kk. En tiedä miten käyrällä mennään kun ei ole ollut sitä neuvolaa. Tulipa samalla punnittua äiteekin. Melkolailla lähtöpainossa ollaan. Eihän tuo kroppa sama ole kuin ennen raskautta, mutta en ole jaksanut sitä isommin murehtia.

Nyt mulle pitää laittaa joku esto tähän koneelle kun heti karkaan nettiin kun silmä välttää ja hommat seisoo. Onneksi tuntuu olevan kohtalotovereita :)
 
Tervetuloa Dapa :wave: Meilläkin nyrkkiä kalutaan ihan punaiseksi asti ja välillä parkastaan kun ilmeisesti pipi tulee. Ja voi sitä raivon määrää kun molemmat nyrkit eivät suuhun samaan aikaan mahdu :D
Jos ei muuta niin kyllä ne nyrkit pitää aina katse etäisyydellä olla


Kätkytkuolemasta Miä en suostu sitä alkaa edes pahemmin ajattelemaan kun sitten tiijän että tuun ihan vauhkoksi. Ensimmäisellä se pelko oli selkeästi kovin mun kohdalla. Toki jos Kiia kauemmin nukkuu niin käyn katsomassa että hengittää ja kerran oon tänä aikana herättänyt kesken unien kun neiti vaan nukkui ja nukkui. Aivan tavallisesta poikkeavaa.

Krisun tytöllä upeat hiukset! Mun kummitytöllä oli ja aikanaan tosi pitkät ja tummat hiukset.

Ja santin ajoitus tosiaankin osui kohdalleen :LOL: Ihanan siniset silmät teijen pienellä.

katjanna Jätä ukko talliin ja tee katoamistemppu :kieh:

Jollekin mun piti jotain sanoa mutta kelle ja mitä :/ En miä taaskaan muista |O

Emiljalle nyt ainakin piti . Älä luule että sinuu jätetään huomioimatta. Kyllä miä yritän aivan kaikki lukea mutta kun kaikkeen ei muista kommentoida (niin kuin tääkin meinas unohtuu) ja kaikkeen ei sanottavaa ole. Tää palsta on kyllä niin mainio purkautumispaikka ettei parempaa olekkaan.
:)
 
sairaalassa jo nuita meidän neitin hiuksia kovasti ihasteltiin =)
kätilöt jopa kyselivät onko isä varmasti suomalainen..siinä rupes mieskin sitten jo hieman miettimään :LOL:
no,mutta ihan on isänsä näköinen tyttö. toivottavasti ei kuitenkaan enää 20-vuotiaana :LOL:
olipas santilla tosiaan ollu ajotus kohdallaan.
niin ja dapalle tervetuloa joukkoon suureen!
 
Eipä olisi pitänyt edellistä viestiä kirjoittaa. :headwall: just kun sain lähetettyä sen, ovi kävi, mies tuli sisään ja sanoi että tulin päästämään sut lenkille. =) olen just tämmönen että mulla kiihtyy sekunnissa tuhannesta, sataan ja kun se sillä hetkellä tuntui siltä, että ukko on täys paska, niin sehän piti teille kaikille tulla kertomaan :whistle:

Piristi kävely kummasti ja nyt jaksaa taas kökkiä ainakin muutaman tunnin yksin sisällä vauvan kans, isäntä hävisi, yllätys, yllätys talliin!!!!!!!!!!!!
 
Dapa tervetuloa!

Mä olen myös miettiny noita hampaiden ilmestymisiä. Ei sinänsä mikään ihme olisi vaikka tuliskin... tulee sukuun ;)

Sitä piti kysymäni, että millä sen karstan sais nätisti pois päästä? Nyt on alkanut tulla. Olen yrittänyt sitä harjata ja rapsutella varovasti, mutta sitä tuntuu olevan niin paljon.

Meillä aloitettiin velli silloin aikoinaan sen takia, kun oma maito ei tahtonut riittää ja lisämaitoa sai olla koko ajan lämmittämässä. Nyt on poika ainakin tyytyväinen.
 
LillaStina meilläkin olis tuo karstan rapsuttelu taas edessä :/ Kiialle sitä tulee tosi paljon :eek: Ei noille toisille noin paljon tullut vai enkö vaan taas muista. Öljyllä oon pehmittänyt ensin ja varovasti rapsutellut harjalla/kammalla ja sitten pessyt. Meijen neiti vaan vihaa tätä kauneudenhoito toimenpidettä yli kaiken. Ja Kiialle sitä tulee kulmakarvoihinkin :/ Milläs ne miä sieltä pois saan? |O

Myö maistettiin tänään perunaporkkanaa pari lusikallista. Nam se oli hyvää. Tosin se piti työtää ainakin 5 kertaa ulos ennen kuin neiti hoksas nielasta :D
 
Ai juu sitä piti vielä sanomani, että joko teillä aletaan harjoitella tota liikkeelle lähtöä? Meillä jätkä keksi tänään (tai ainakin nähtävästi teki tänään ekan kerran), että peppua nostamalla pääsee eteenpäin... Näkys vähän niin kuin raahautuvan eteenpäin sentin kerrallaan.... Olis hauska katella. Siitä se lähtee.
 
Meillä pysytään kiltisti paikoillaan ja toivottavast ei vielä piitkääään aikaa eteenpäin mee. Riittää kun saa noiden kahden hurjan kolhuja paikkailla :D

Karstasta
vielä sen verran että noilla toisilla laitoin illalla öljyä/perusvoidetta päähän, ohuen trikoohatun yön ajaksi, aamulla rapsutin ja pesin. Kiia vaan vihaa myös niitä hattuja joten tuota ei voi nyt käyttää. Silleen lähti muutes helposti karsta pois
 
[/b]HUOMENNA NELOSELLA ALKAA KLO 13.00 UUS SARJA MISSÄ SEURATAAN ERI PERHEIDEN ARKEA VASTASYNTYNEIDEN KANSSA

en tiedä että onko tuo kattomisen arvonen ohjelma mutta itseäni ainakin kiinnostaa katsoa tuo ensimmäinen osa. olishan se kiva jos noin arkipäivisinkin tulis jotain kiinnostavaa telkkarista :D

 
Santilla on kyllä onnistunu kuva,hauska :D

Joo meillä kanssa nyrkkiä imetään ja välillä melkein tukehtumiseen asti.Yks päivä oli saanut ikenet verille ja paita oli ihan veressä ja silti imuttelu jatkui.Ei vielä ainakaan näytä eikä tunnu et hampaita olisi tulossa.Joku kyseli pakkasrajoista meillä on aika suojasa takapihan terassi niin olen vienyt vaunuissa vielä ainakin ulos.20 astetta on jo ehkä liikaa sinnekkin viedä..riippuu toki tuuleeko.

Dapa Joo,vauvakuumetta tääläkin ilmassa :whistle: =)
 

Yhteistyössä