*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Hipkukka Auts, onneks Netta tyytyy vain johtoihin :D Niitä onkin sitten mennyt useampi: parin patterin + yhdestä kalusi termostaatin irti, parin pöytälampun, isännän tietsikasta kolme jotain piuhaa jne. Ja mun kaikki kengät tuo popsi viime keväänä/kesänä :kieh: Ai niin, 2 siruunapantaa ja kolmet valjaatkin on laitettu kaatis kuntoon

Tässä tuo täystuho



dogtor meijen porukka täällä kattelee mitä ihmettä miä kikatan. :LOL: No nyt saa munkin vatsalihakset kyytii..

Rontti Kuka on valehdellut ja sanonut että miä muka järjissäni enää oon :whistle: :D

Harrastuksista. Meillä ei niitä Kiian kanssa ole eikä kyllä ihan heti tule. Miä en enää jaksa ajatella että Kiian kanssa painelisin ympäriinsä kun nuo Jesperin toiminta/fysioterapia käynnit ovat viikottain. Siihen lisänä neuvolat, hampilääkärit jne. Juu ei!

Nyt on pikkusen puhki olo kun nuo pienemmät vuorotellen kylvetin /käytin suihkussa. Kiia aloitti rumban, sitte Daniel ja seuraavaksi Jesper. Sitten pääsin ite ja olin kyllä pikkusen jo litimärkä ja hikinen... Alkaa jo uni painaa silmään tosin ei Kiian silmää
 
Niinukan tupakkayskä ja viskibasso :LOL: :LOL: :LOL:
Vitsi että te tytöt ootte hulvattomia :D

Ihana koiruus tuo netta!!
Mäkin koiran tahtosin, mutta meillä noita kissoja ja ne ei koiraa siedä ollenkaan.
Joskus tekin mieli ryövätä tuo naapureitten tolleri, on se vaan niin ihana :heart:
Oli meilläkii joskus koira nana, mut tuolta toiselta kissalta läks kaikki karvat kun se niin stressaantu. Koira oli sitten pakko antaa pois kun se meillä oli vaan ehtiny olla ihan pari viikkoa ja kissa oli ollu jo vuoden päivät.
Kovasti sekin tuhojaan ehti, kerran se oli syöny jotain xylitolipastilleja koko askin ja vähän meni toisella masu kuralle, oli viis miinapommia lattialla ku kotiin mentiin :x
Yölläkkii pommitti, ei osannu vielä pyytää ulos kun oli pentu vielä.
Tuli ihan ikävä :'(



Siinäpä hän.

Elina
 
Keiju07
Huh huh teitä... en meinaa perässä pysyä. Merkkailen nyt mihin olen lukenut. Jäin viikoksi kahdestaan Vienan kanssa, kun mies lähti työreissuun. Tänä iltana sain nukutuksen onnistumaan, ei mitään pitkiä itkusessioita. Niitä kun on ollut ilmassa viime aikoina. Muutin normitoimintaa siten, että en yrittänyt nukuttaa syliin tai viereeni vaan laitoin omaan kehtoon, jota sitten heilutin kuten vaunuja (en siis normaalisti sivuttain). Pään päälle vielä harso ja avot, näytti toimivan.

Minä painun nyt kerrankin aikaisin pehkuihin.

Keiju
 
NIINUKKAko se leivinuunia yhtenään lämmittelee, vai oliko se TUUTILULLA? Mie en muista yhtään, olisin neuvoa kysynyt? Meillä kun ollut toi uuni vasta eka talvee, kun kesällä tää talo ostettiin... eka kertaa oon nyt rengasvuoassa suklaakakkua sinne tyrkkäämässä, niin voiko sen laittaa suoraan siihen arinalle, vai pitääkö laittaa esim. uunin ritilä siihen väliin?? Kun tuntuu et eikö se pohja ehdi palaa ennenkuin koko kakku on kypsä.

Olen vaan tähän asti noita ruokia ja puuroja tehnyt, en mitään leipomisjuttuja...

Saa toki muukin vastata jos on kokemusta, mut pian pliiis, taikina on jo vuuassa :D

Katja
 
topsy kantsii laittaa jotakin alle,ei suoraan arinalle.meillä on sellaset tiiliskiven malliset vuolukiviset murikat joiden päällä paistan.siis pellin tai vuokan laitan.
ja kantsii käännellä paistosta välillä,meillä ainakin uunin perältä paistaa nopeempaan..
 
Meillä rauhamaassa... Tytöt nukkuu molemmat, saunan/kylvyn raikkaina! Ja ite pääsin kans saunaan ja ai että teki hyvää!Otin yhen alkoholittoman sidukan tossa janojuomaks... Oli sikahyvää tolleen jääkylmänä! Huomenna Aada menee hoitoon ja saadaan olla päivä kaksin Wiian kans, taas tauon jälkeen...Eli mulla alkaa taas loma! :D Naurettiin tossa yks päivä kaverin kans, jolla samanikäiset muksut, et sillon kun oli yksi lapsi, ni oli mukamas kauhee kiire eikä kerenny tekeen mitään ja nyt kun jää kaksin vaan toisen kans ni kummasti kerkee siivoon vaikka koko kämpän lattiasta kattoon ja jää vielä koneilullekin aikaa (TOTTAKAI!) :LOL:
Kummasti se ajattelu muuttuu! ;)

Mies tossa tuli kysymään, et onk lokamassuissa taas joku hyvä läppä, kun kikatin tääl yksinäni noita teidän haamupotku ja kakka juttuja! Mies on sillon heti odotuksen alusta asti nauranu tätä riippuvuutta... Mutta on teidän kans vaan niin mukavaa ja aina saa kyllä heti apua, jos joku kysymys askarruttaa! :heart:

No mut nyt meen ton äijän kainaloon sohvalle, kun kerta tämmönen hiljaisuus vallitsee tääl kämpäs... ei meinaan yleensä oo näin hiljasta! :D

 
Niinukka, meillä on samanlainen tutti kuin teillä. =)

Siis taas on tekstiä tullut niin että hitaampaa heikottaa. :LOL: :LOL:

Haikeana otin tänään tytöiltä ne vauvapesät pois. :'( Oli ne vaan niin ihanat. Meille kun ei enää niille ole lainkaan käyttöä, kun tytöt ovat ne viimiset vauvat tässä perheessä. :'( :'(

Nyt kuuluu äläkkää makkarista siispä äiti rientää sinne. Palaillaan taas. :wave:
 
Kiitoksia, arvasin että täällä joku joka tietää leivinuuneista istuu ja hakkaa F5:sta tai refreshiä :D Nyt on suklaavadelmakakku ja kanakiusaus leivinuunissa. Saas nähdä mitä tulee kakusta, kiusausta olen ennenkin tehnyt.

Vai on täällä muitakin laihiksella. Mulla se alkaa joka tammikuu... siskonmies vitsaili kun otin tänään synttäreillä kakkua että mites se tammikuinen laihis... siihen kuittasin että herra on vaan hiljaa ja miettii sitä omaa joka tammikuista tipatontaan :LOL: Miten on, otettaisko jotain listaa mihin merkattais lähtöpaino ja tavoitteet, ja vaik kerran viikossa käytäis puntarilla ja päivitettäis listaa? Itseä voisi ainakin motivoida, kun pitäisi tänne julkisesti aina kertoo miten viikossa on paino pudonnut, jos on. Siihenhän painonvartijatkin perustuu. Ja sit vois vaikka kuukauden jälkeen aika laskee kuka puottanut prosenttuaalisesti eniten, sille sit paljon virtuaalionnitteluja lahjaksi :) Miten on, mä voisin olla listan pitäjä vaikka. Ehkä tää joka iltainen punaviini-glögin juominenkin vois loppua ton listan seurailun myötä :whistle: Joku ei osaa lopettaa joululomaa....

No huomenna arki alkaa ja heti aamusta rynnätään tyttöjen kanssa vauvatapaamiseen, tai siis noiden isompien lasten tapaamiseen, ihana kyllä kun arki alkaa ja ajattelinpa jumpankin tossa koululla aloittaa aina tiistaisin.

Lapanen
, samaa mietin minä, miten sitä on voinut muka olla yhden vauvan kans niin kiireinen?!? Nyt kun Anni menee kerran viikossa mummolaan, mulla on oikee vötjäily lomapäivä, eihän ton vauvan kans kaksin oo mitään tekemistä edes :LOL: Niin, sitä vaan elää niin erilailla elämäntilanteen mukaan :)

Nyt mäkin siirryn tonne sohvalle miehen viereen ja alan sitä pian houkutteleen nukkumaan, raukalla huomenna töihin niin jospa menisi ihan ajoissa nukkumaankin.

Katja ja likat
 
Tosta leivinuunista, kyllä siellä vaan herkulliset sapuskat saa aikaan!
Meilläkin tollanen iso möhkäle tuo leivinuuni, ja sillä me myös pääasiassa lämmitetään, harmi vaan, että se on vasta puoliksi tiililaatoitettu, eteisenpuolella hohkaa tollanen hehkeen punanen pelti viellä. Kaik aikanaan.
Meillä on noita kermansaven hotpot vuokia/patoja jotka kestää tultakin, ne mä oon laittanu suoraan arinalle ja joskus harvoin kun tulee tehtyä pakastepizzaa niin arinalle vaan. Melkeen kaiken muun oonki korottanu arinasta ni ei sitte pala niin helposti. Tulee kyl ihan liikaa käytettyä tota sähköuunia. Tänäänki tulet oli leivarissa, mut silti tyrkkäsin pannarin sähköuuniin :ashamed:
Taaskaan nää mun jutut liittyny mihinkään, tavallaan :|
Nyt saunan kautta maate!

Elina & Juho
 
Pupu. mulla sama homma, uunin lämmitin aamupäivällä, mutta sähköuunissa pannarin paistoin illalla. Eipä käynyt mielessäkään että voisin leivinuuniin pannarin työntää :headwall: :headwall: ensimmäisenä talvena tein innokkaasti siinä ruokaa ja leivoinkin, mutta jotenkin on jäänyt koko homma.

Minä ilmoittaudun painonvartijoihin:wave: ja vähän sama kuin Tiipiillä etten halua/voi kovin kamalaa kuijotus kuuria pitää kun imetän, mutta herkut voin jättää ja siirtyä kunnon terveelliseen kotiruokaan. Luulisi jokunen kilo lähtevän niinkin, on nimittäin tällä hetkellä melko järetöntä puputtelua koko ajan.

Lapanen. meilläkin mies ihmettelee tätä mun palstailua ja sanoo monesti että miten ihmeessä jaksat jauhaa tuolla mamma palstoilla noin paljon. Tämä on aikuisten oikeesti ihanaa terapiaa!

Meilläkin rauha maassa joten voisin mennä vaikka lukemaan :wave:
 
Tilda:

Joo, Kysillä ja 22.10. oltiin poikaa väsäämässä! :heart: ollaankohan me nähty?! ollaan varmaankin. Olin silloin blondi vielä, tummat alta, suht lyhyet, mulla oli pikkuponnarit. Niin ja sellainen suloinen käärö mukana.. :LOL: :LOL:

Mileko: meilläkin on miehen kanssa painonpudotus urakka edessä. Käytiin muuten Karttulasta taloja katsomassa, kun ollaan sellaista hommaamassa, jos pankki vaan on meille armollinen.. :kieh: tule kansalaisopiston vauvavoikkaan?! mä haluaisin siihen, mutta mulla ei oo kaveria (no sieltähän niitä sais, mutku..) Me ollaan muutettu Kuopioon syksyllä, eikä mulla oo täältä kavereita juurikaan. Mutta täältä suunnalta olen kyllä kotoisin, joten tutut paikat ym

Haamupotkuja? ei oo tuntunu. Jälkisuppareita kyllä vieläkin.. kauheita! :x
öö.. mitähän piti kirjottaa... en muista! pää on hataroitunu imetyksen ja vauvan myötä ihan selkeesti..
niin, laihdutusryhmään mäkin voisin rueta! INNOLLA! :D
 
Tervehdys ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille
:wave:

Maratooni-lukeminen takana... luin sitte koko ketjun ja kuinka ollakkaan, kun omia mietteitä alkaisin kertomaan niin kopasta ääni kuuluu... Neiti on tosiaan ollu tässä tälle päivälle ensimmäisiä "päiväunia" ottamassa. On yritetty kaikki poppaskonstit ja muut keinot päälle, ja ei nuku. On se kumma. Miten noille mukuloille kertois sen että nukkuminen ja syöminen on ne parhaimmat asiat elämässä, ei niitä kannata vältellä! Yöt ovat myös olleet melkoista tutti-rumbaa. Neiti haluaa kyllä tutin, mutta vain hetkellisesti. Työntää tutin pois suusta jo parin minuutin päästä, kunnes haluaa sen 30 sekunnin päästä takaisin... En kyllä keksi muuta kun alan kohta tuttivieroitukseen jos ei muuksi muutu.

Keijulle on pitänyt sanomani, että käytiin mekin sen kakan veriviirujen vuoksi siellä lastenlääkärillä ja hän meinasi, että se on suht normaalia tissimaidolla eläville naperoille. Maitoallergiaa epäillään vasta jos kakka on limaista, iho punoittaa esim. kasvoissa ja lapsi huutaa paljon. Meillä täyttyi kaikki muut paitsi tyttö ei huuda. Lääkäritäti mainasi että maitoallergikko kyllä ilmoittaa kipeän mahansa isoon ääneen. Ymmärtääkseni teillä kuitenkin on myös sitäkin ollut..? Verta ei nyt kuitenkaan ole enää kahteen viikkoon ollut, miten teillä? Toivottavasti olikin joku epäkypsä suolisto-juttu.

Voi ei, ähinä kopasta voimistuu...

Ammateista olitte jutelleet. Täältä löytyy sisustus- ja kalustesuunnittelija/meikkaaja-maskeeraaja. Alkoi nuo meikki-hommat menemään perheelliselle hankaliksi (teatteri-illat jne.), niin opiskelin uuden ammatin. Oma suunnittelutoimisto mulla oli Oulun keskustassa vielä kuukausi sitten mutta nyt on putiikki kiinni lopullisesti. Kyllästyin yksin työskentelyyn, ja palkollisiin ei ollut vara. Että työttömänä aloitellaan sitte joskus... Vähänhän se syö, mutta täytyy ajatella että joskus se oli kuitenkin edessä jos työkavereita halajaa. Ja toiseksi on tuo sisustaminen nyt sen verran kuuma juttu, että hintakilpailuhan tästä muodostui. Jotkut onnettomat polkee alan hintoja niin että työstä ei jää mitään käteen. Parhaimmillaan suunnittelun saa rautakaupasta kaupan päälle! On kummallista. Ei tämä kuitenkaan ihan niin helppoa ole kun TV:stä annetaan joskus ymmärtää...

No nyt tuli parku, että se tästä kirjottamisesta...

Riitta ja Silja n.2 ja puolikas kuukausi päälle


 
Hienoa! Ihana et on innokasta porukkaa! Mä jumituin tähän koneelle suunnitteleen taas opintoja keväälle, joten kirjailen heti ylös ilmoittautuneita ja laitan sit listaa viimeistään huomenna. Ja uusia otetaan mukaan :) Jeee, jospa se turvavyö tuosta ympäriltä lähtisi pikkuhiljaa...
 
Harrastuksista... ei meilläkään ole kuin toi perhekerho ja sinnekin mennään jos jaksetaan. Muskariin haluaisin, mutta kun ei ole tänä vuonna ollut. Nyt pitäisi alkaa viime vuonna syntyneiden lasten vanhemmille joku kerho (MLL), mutta en tiiä sen käymisestä vielä. Täällä nyt kaikki tuntee toisensa joka tapauksessa, joten näkeehän noita muutenkin.

Munkin piti sitt laittaa kuva noista meidän kauheista piskeistä... Valkoinen on Romeo ja musta Ressu.
Ressu on tuhonnu pienenä vaan ihan muutaman jutun kuten isännän kännykän :LOL: Ressun kanssa oltiin eläinlääkärissä ja Romeo jäi kotiin, veti siitä herneet nenään ja tuhos meidän kolmen istuttavan nahkasohvan... Tuli vanut eteisessä vastaan :D
Nykyään ei enää ole tuhonneet mitään, mutta oottelen kun tuo eemeli alkaa riehua noiden lelujensa kanssa... saa nähdä kuinka kauan kestää...

Minä ilmoittaudun kanssa laihduttajiin! :wave: Lähtöpaino tais olla jotain 77 tai 78 ja nyt pitäis saada ainakin tohon 65 tai 66 laskemaan. Olen jo alle 75, joten hyvällä mallilla ollaan.

Jaa-a. Nyt pitää kuulema lähtiä saunaan... Palataan taas.
 

Yhteistyössä