*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Karstan poistamisesta oli juttua. Itse olen öljynnyt vauvaöljyllä ja sitten rapsutellut pienten pinsettien tasaisella päällä irti ja hyvin on saanut ja suht hellävaraisesti, samalla lailla olen ottanut meijen neidin kulmakarvoista kun Emmalla sitä oli otsassa,kulmakarvoissa ja koko päänahka täynnä. Ja nyt alkaa tulemaan taas. Essillä ei ole ollut lainkaan karstaa. Johtuisiko siitä että Emmalla on paljon tukkaa ja Essi melkistä kalju.

Santti kyllä on ollut ottaja oikealla hetkellä paikalla.

Dapalle tervetuloa joukkoon aina mahtuu uusia mukaan jutskaamaan ja jakamaan kokemuksia ja välillä purnaamaankin.

Emilja80 minä myös luen kaikki tekstit mutta aina en ehdi antamaan palautetta, yritän kyllä mahdollisuuksien mukaan joten älä ihmeessä vaan lopeta tänne kirjoittelua. On tämä sellainen "henkireikä".

Susa79 teillä on todellakin naistenmies pienestä pitäen. :D

Meilläkin tytöt ovat löytäneet ilmeisesti omat nyrkit kun ne ovat myös kokoajan suussa. Ja Emma näyttää kunnon nyrkkeilijältä välistä kun kädet heiluu edestakas. Ja sitterin lelukaaren lelutkin saavat molemmilta tytöiltä kyytiä. Ja niistä saa jo aika hyvän otteenkin. Mitähän vielä oli....

Joo ja tekstiä tuntuu syntyvän oikein urakalla tänne, nyt kun tulin koneelle ekan kerran tänään niin jo 3 sivua kohta täynnä. :heart: :LOL:
 
Miä tapan ton hurtan |O Se ketale oli syönyt digikameran piuhan katki :kieh: Ja kaikkein parasta miä en ole tajunnut mitään kun tuossa mun jalkojen juuressa on touhunnut :eek: Onneks, meillä on toisessa kamerassa samanlainen mut silti.
 
Minut voi kiikuttaa hoitoon :D Leikin sillä massalla pikkusen lisää ja näyttää siltä että nukkiksessa vietetään ristiäisiä tulevaisuudessa :D Tää on keskeneräinen vielä ja paistamaton. Tarkoitus olis liimata haikara seisomaan kukan päälle paiston jälkeen.

 
Katjanna, meijän isäntä on kans aina tallissa. Välillä tekis mieli räjäyttää se ilmaan ja varmaan tekisinkin niin jos mun autossa olis lohkolämmitin että sais piuhaan, mut kun sitä ei oo niin tallissa sitte pidän.
Nytkii siellä kykkii vaikka meillä siivoominen pahasti kesken, no minä tulin sit koneelle B)
Matot ja petivaatteet ulkona tuulettumassa, pyykit pyörii koneessa, vie pitäs imuroida ja lattiat pestä |O

Santilla todellaki hyvä ajotus :heart:
Ja muillakin todella söpöjä kuvia ja vauvoja!!

Ihanaa kun oon saanu kaks yötä nukkua kunnolla, isäntä hoitanu syötöt yms. Tänäänkin nousin pedistä vasta puolenpäivän aikaan.

Vauvakuumeesta oli taasen, viimeks kirjotin että kuumetta ilmassa, mutten kellekkään myönnä. Tuntuu vaan kovempaa ja kovempaa puskevan tuota kuumetta meikeläiseen, siis vauvakuumetta.

Tossa mitäs nyt palstalla oli eilen juttua haamupotkuista, luulin että ei niitä ny kauheesti muilla varmaan oo , mut yllätävän monella oli kuitenkin.
Mites, tuntuuko täällä muilla haamupotkuja?
Sitäki menasin kysyä, että vaihdatteko yöllä vaippaa?
Mä vaihdan n. 7 tunnin jälkeen yöllä jos Juho sattuu heräämään syömään, meillä yö unet on n. 10-11 tuntisia miinus heräämiset syömään.

Dapalle :wave:

Mitähän muuta mun piti... kun on tosiaa sama pää kesät talvet ja todella laho niin ei pysty muistaan.

Elina ja Juho 2,5kk
 
PuPu Miä en ole aikoihin vaihtanut yöllä vaippaa kun Kiia aina virkistyi vaipanvaihdon yhteydessä ja jäi hereille. Toki silloin jos kakat on niin ne vaihdan.

Mulla on muutes aika ajoin tuntunut että "joku" liikkuu vatsassa (viimeksi eilen). Tuli jo mieleen että en kai taas oota. No se ei nyt on mahdollista ellei minuu ole hyväksi käytetty nukkuessani tai pyhä henki ollut asialla :LOL:
 
TUUTILULLA: Musta tuntu ihan samalta viime viikolla pariin otteeseen ja muka aamupahoinvointiakin olis ollu yhtenä aamuna..mut ny ei oo ollu enään moisia juttuja. Ja mullakaan ei pitäis sitä raskauden mahdollisuutta olla ellei siitä pyhästä hengestä sikiä.. :LOL:
Vauvakuumetta ei varsinaisesti ole mut ennen tytön syntymää olin varma ettei meille enempää vauvoja mut ny en oo ihan varma,kotona on kyl ihan kiva olla! mun sisko saa kesällä viidennen ja vanhin on ekalla niin en mä kyl siihenkään pystyis..ja se kuskaa,ruokkii ja kylvettää vielä naapurinkin mukulat siinä sivussa!
 
Iltaa,
suloisia vauvoja kaikilla!
jospa minäkin kokeilen lisätä kuvan aliinasta



Mä teen aina näin loppiaisena pientä kuolemaa, kun kauniit koristeet ja kuusi viedään pois. Koti tuntuu niin paljaalta ja karulta aina joulun jälkeen, jouluihmisiä kun olen.
Olin jo melkein unohtanut sen rota-rokotteen. Onkos se niin, että se pitää antaa ennen kuin vauva täyttää 3 kk? Onhan se kallis, mutta me reissataan niin paljon koko ajan, että se on hyvä ottaa. Ennen joulua kun Aliinalla oli pieni nuha, olin aika rikki, saati sitten jos joku rota-virus neitiin iskisi.

Kuinkas paljon te harrastatte vauvan kanssa?

Minä aloitan Aliinan kans vauva-muskarin ja äiti-vauva pilateksen ja isä vie tytön sit vauvauintiin. Eli aktiviteettia on... Sitten kun musta alkaa tuntua siltä, että seinät kaatuu täällä kotona, vaunuilemme pappilaan perhekerhoon tutustumaan kanssaäiteihin.

Olen viihtynyt kotona muuten vaarallisen hyvin. Alkuperäisen suunnitelman mukaan mun pitäis palailla töihin (oon lauluope) elokuussa, mut en taida raaskia vielä. Ehkä sit vuoden päästä eli tammikuusta 2009 lähtien...

Mukavaa alkavaa viikkoa teille!

Ippuli
 
PuPu minä en vaihda vauvalle yöllä vaippaa. noin viikon ikäseks aina vaihdoin mutta sitten jätin sen homman kokonaan pois kun silja virkisty aina niin ettei sitten alkanu enää takasin nukkumaan. nykyään aina kun se yöllä herää niin nostan vaaka-asennossa vaan viereen enkä ees laita valoja päälle. sitten syötän tytön ja nostan samantien vaaka-asennossa takas omaan sänkyyn ja joka kerta on siellä jatkanu uniaan.
 
haamupotkuja on tuntunut täällä synnytyksen jälkeen tähän päivään saakka,mun tutulle oli joskus neuvolassa sanottu että ne potkut on vaan uloste mikä liikkuu suolessa..mullakin kun ihan päälle päin on näkynyt ne "potkut"..
vaippa me vaihdetaan yölläkin joka syöttö kerran yhteydessä..on nimittäin aina hirmuinen pissi ja yleensä yöllä tulee meillä kakkakin..jos poju virkoaa niin otetaan se vaan meidän keskeen nukkumaan,siihen se nukahtaa sit..
kiva kuva ippulilla..

ja harrastuksista sen verran että aloitetaan sillon 19pvä se vauvauinti..
 
PuPu Miula on kans ollu haamupotkuja.Oon ihmetelly et mitä se oikeen on...aika hassun tuntusta muuten.Hyvä että muillakin on ollu,luulin että kuvittelin :D Myö ei olla yöllä enää vaihettu vaippaa vaikka aika täysihän se on (ellei sitten kakka vaippa kyseessä).Miusta tuntuu että Ella vaan piristyisi siitä.

 
miesten juomisesta on täälä ollut usein puhetta.
meillä mies juo usein viikonloppusin olutta tai viiniä, mutten pidä tuota ollenkaan pahana koska hänestä hyvin harvoin edes humaltumisen merkkejä (ja kysyy aina multa luvan). muutenkin on juodessaan hyväntuulinen ja "normaalin olonen". jos juomiseen liittyis puheen sammaltamista, huojumista, sammumista, henkistä tai fyysistä väkivaltaa...en hyväksyisi sitä ollenkaan. ollaan kyllä miehen kanssa puhuttu että kun tyttö tuosta vähän kasvaa niin jätettäis tuo kotona juominen pois kuvioista, en halua että silja alkaa pitämään normaalina sitä että viikonloppusin isi kaljapullo kädessä on normaali näky ja samaa mieltä on onneksi myös mun mies.
mun oma isäni on alkoholisti ja en pidä häntä oikeastaan edes isänä, koska ei hänestä sellaiseksi ole juurikaan ollut. mun vanhemmat on edelleen naimisissa ja käyn lapsuudenkodissa aika harvoin ja pikasesti koska sielä tulee aina niin ahdistava olo. mun isä käy kyllä töissä ym. mutta kotona sitten aina makaa sohvalla pullo vierellä. en missään nimessä sois kellekkään lapselle semmosia vanhempia.

käytiin äsken pitkällä kävelyllä, olipas jäätävä ilma! ja taas syöttöpuuhiin!
 
Puolitoistapäivää kun on täältä pois, niin monta sivua luettavaa!!! Niin monta sivua, että pakko pikalukea, muuten menis stressin puolelle B) kun aika ei piisaa ja se ei kai näitten sivujen tarkoitus ole :whistle: .

Santti, ei tollasta kuvaa voi olla :LOL: , tosi hyvä :) !!! Muillakin hyviä kuvia, niitä on aina kiva katella :) . Samoin Tuutilullan näpertelyjä! Hienoja oli kaikki, kiva harrastus, kun voi kotona harrastaa. Ei tarvi kokoajan lattioita pestä :LOL: . Teillä tuntuu muuten sattuvan ja tapahtuvan ; toi piuha, vessanpönttö ja ties mitä ja vielä aikamonet sairastelut päälle. Hyvin oot järjissäs siellä ja jaksat askarrellakin muun lauman ja tapahtumien keskellä.

Karstasta... Meilläkin sitä on, eka lapsista jolla on karstaa ja mua jotenkin häirittee se. Välillä on vähemmän, välillä enemmän. Miten se kerääntyy? Musta joskus tuntuu, että päänahka on niistä kohdin kostea ja siis ihan kuin jotain eritettä :ashamed: ? Lievästi musta joskus haiseekin. Ja olisin kuin apina, sitä tekee kokoajan mieli syöttäessä rapsutella, vaikkei sais :ashamed: .

Haamupotkuista, en ole mahassa sentään tuntenut, mutta mummulan sängyllä kun nukuttiin vieretyksin ja typy liikahteli ja sänky sen voimasta hiukan myös. niin liikkeet tuntui NIIN samalta kuin aikanaan masussa :heart: . Oli jotenkin ihana tunne ja vauva kumminkin siinä onnellisesti vieressä :heart: .

Yksäiti kyseli joskus kerrossängyistä. Huutonetistä oot varmaan katellut, mä sain sieltä aikanaan meidän Unipuu -kerrossängyn halvalla. Aina välillä osuu lehdissäkin ilmoituksia, kannattaa yrittää löytää käytettynä. On kyllä hyvä kapine, lapset tykkää ja säästää kivasti tilaa.

Harrastuksista, meille riittää avoin kerho. Jos tämä olisi ainoa lapsi, muskari olis varmaan kuvioissa mukana. Nyt noita harraste-menoja on isompien kanssa jo riittävästi, että ei kiitos enää vauvan kanssa.

Syömisistä oli kai kanssa juttua... Tuntuu että imetys oikeesti kuluttaa, vähän väliä syötävä jotain ja kyllä oon sit syönytkin! Eikä kiloja ole tullut, mutta kai hiukan pitäis rajottaa ja ainakin terveellistää tota suklaapainotteista ruokavalioo :/ .

Mitähän muuta? Koitanpa irrottaa takiaista tissiltä...
 
Dapa
Myö ollaan Karttulasta :wave:

Haamupotkuja täälläkin, tuntuuvat aika omituisilta. Periaatteessa raskaus olisikin mahdollinen, mut kun nuo piuhat on poikki, niin tuskimpa |O

Santin kuva on kyllä mainio :LOL:

Meillä alkaa dieetti huomenna. Salaattia jo väsäsin valmiiks, etten nälän yllättäessä mee vanhasta tottumuksesta keksipaketille. Kova urakka on kyl eessä niin minulla kun miehelläkin... :headwall:
 
DAPA: synnytitkö kysillä? meidän pojalla sama syntymäpäivä :heart: ja matkaa kuopioon taitaa olla 80km, mikä on näin korvessa asuvalle vähän :D !
täälläkin muuten potkii mahassa!
ja nyt yöpuulle, olen ihan poikki, oli ne ristiäiset tänään....
:wave:
 
voi herran jestas teijän jutuille :LOL: mie täällä hihittelin yksikseen..sitten kävi yskittämään ja piti tonne olkkariin mennä köhimään :eek:
likat nauraa taas et äipällä on tupakka yskä..ja ihan viskipasso on ääni..tulee ihan mieleen minun äänestä sellanen pulimummo joka vetäny viskii ja tupakkaa viikon putkeen :LOL:
ei taija tää yskä korjaantuu,eikä ääni palata. :eek:

ai täällä on muitakii joiden koirat täystuhoja :D
nyt onneks tuo runtti ei ole kamalasti tuhoja tehnyt,oliskohan etätytön alkkarit viimeks tonkanu pyykkikorista ja pistäny palasiksi :/

mutta kyllä tossa kesällä kun tultiin miun tytön rippikirkosta,niin joku oli unohtanut ton tuulikaapin oven auki..no koira oli päässy isännän kenkien kimppuun..niin yhet kengät oli ihan tuhannen tuusan nuuskana eteisen lattialla :whistle: ja onneks vieraat ei kerenneet siihen hässäkkään kun mie niitä harjan ja rikkalapion kanssa sitten lakasin pois.
isäntä oli ihan sen näkönen että olis voinu koirasta tehdä rukkaset :D

venla nukkuu posottelee,kohta pitää laittaa tuo 24 nauhalle isännälle..likatkin linnottautuneet sohvalle sitä kattomaan :D

dapa tervetulemasta joukkoon mukaan =)

teillä taas kivoja kuvia =) taijan miekin jonkun kuvan venlasta vielä laittaa.
kuhan nyt ekana ton 24 käyn nauhalle laittamassa.
 

Yhteistyössä