*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Henkka: Mä aloitin esikoisen kanssa riisivellillä, koska se on lähes Tuttelin omaista ja siitä siirryin sitten maissivelliin, mitä Wilma juo edelleen iltavellinä. Myös peruna-porkkana velliä annan välillä. Weetillekkin ajattelin aloittaa riisivellillä.
Kätkytkuolemasta, Pelkäsin kanssa sitä Wilman kanssa ja aina vahtasin sen hengitystä, mutta toisen kanssa sen "ylimääräsen" näköjään unohtaa. Yölläkin heräsin monta kerta kattomaan ja kuulustelemaan hengittääkö Wilma, mut Weetin kanssa nukkua posotan siihen saakka, kun herra herää.
Tuutilulla, Ihana nukkekoti sulla =) Miten sä kerkeet tekemään tollasia ihanuuksia???
Mä sitkeesti aina yritän kirjoitella tänne, vaikkei kukaan ikinä mulle mitään harvemmin vastaakkaan :snotty: En varmaan kyll oo kirjoittanutkaan mitään sellaista, et vois kommentoida jotenkin. Tuntuu vaan niin hyvältä näpytellä tänne palstalle, kun ei toi ukkokaan jaksa mun juttuja aina kuunnella ja täältähän saa hyviä neuvoja joka lähtöön =) Ketäs uusia tänne nyt tulikaan "kesken kaiken"??
Palaillaan...

Emilja
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
mikero juups...tiedän alueen naakan koulun jälkeen....elikkä ihan toisellapuolella kaupunkia :D
tayssiin vaan antoivat ajan jo sillo ku laitoksel vie olin....luultavasti sen synnytyksen takia,ku siinä jossain vaihees sit epäilivät,et sisäistä vuotoo olis,ku hemppa laski alus siihen 68:aan. tarkastuksessa se lääkäri sit kyseli,et jäikö traumoja ym...
sektiohaava mullaki sellanen tunnoton ja muutenki hassun tuntunen....en tykkää ees koskee siihen :whistle:

mut kaippa sitä on ny mentävä maissivellin ostoon =) onks sitä muuten valmiina vai pitääkö ite valmistaa??? tietämätön ku oon näis velli asioissa!
Valmiina myydään tetroissa, siis samanlaisissa kuin esim. tuttelimaito on.
 
Huomenia kaikille!

|O Tääl ollu oikeen hulabaloo koko yön...Menin nukkumaan tai siis sain unta vasta joskus 02.00 paikkeilla ja sit olikin puol tuntia siitä ja tuo isompi likka seisoo sängyn vieressä, et on unihaalari märkä. Opetellaan tääl yökuivaksi, kun päivät jo menee ilman vaippaa! No eikun vaihtaan lakanat ja sit unta pollaan. No sit heräs Wiia yömaidolle joskus yöllä ja sit olikin taas 06.30 Aada tos sängyn vieressä, et taas käyny vahinko... No siit asti ollaan sit jo oltu hereillä, kaikki muut paitsi Wiia, joka tuhisee tos sängys vieressä.
Syötiin aamupalat ja sit rupesinkin touhuumaan...Pesukone käy jo toista kierrosta ja astianpesukonekin on jo rullannu kerran! Ja tiskasin ne astiat mitä ei koneeseen voinulaittaa! Viikkasin puhtaat pyykit kaappiin... Voih kun on energinen olo... joopa joo... pakko tehdä jotain, ettei hyydy! ;) :D

Laitoin yöks tonne pihalle maitotölkkejä täynnä vettä jäätymään. Teen tänään jäälyhdyn...Siit tulee hieno, kun ne palat on kun tiiliä. Kannattaa testata, on oikeesti hauska!

Henkka Niit vellei saa ihan semmosis 2 desin tetroissa valmiina. Tarvii itekkin huomenna ostaa ja testata ton typykän ilme, et huoliiko vaiko ei.

Osaako joku sanoo, mistä toi johtuu, ettei kaikki kuvat näy... En oo niin sujut tän koneen kans, et osaisin tehdä asialle jotain... Jos siis sil pystyy jotain tekeen! Ois kiva nähdä muitten kuvia, mut ei tosiaan näy kun ihan vaan jotkut! höh!

Jahans, jos maksais laskut, kun toi äippärahakin kilahti perjantaina tilille!
Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Mul on uni..
Mie menin taasen isäntää aiemmin nukkuun. Noh..hää oliki täälä sit kitannu viiniä oikeen urakalla. Josain välisä sit Pihla herätti ja tajusin tilanteen. Meinas hänki nukkumaan..ei vaan oikeen onnannu.
Loppujen lopux kaikkien vaiheitten jälkeen rauha maassa ja sain mä muutman tunnin tossa nukkua. Nyte oon molempiin muureihin laittanu tulen(kämpäs 16 astet ko nousin) hevoset oon ruokkinu,Pihlan aamuhuolto tehty ja aamupalalla ite. Niih..Isäntä nukkuu.

Hän on oikeesti ihana mies/isä Selvinpäin! Mut..en oikeen tiä miten suhtautuu noihin kotikännitempauksiin. Ko viime viikonloppuna oli sama homma.. Koittaa perustella ko hää o nii stressaantunu,väsyny..Emmä tiä! väsyttää muakin mut emmää silti tääl ryypiskele.
Samasta syystä meinasin jo raskausaina lähteä eri suuntaan. Nyt pelkään Pihlan vuoksi. Ei varmasti tytölle mitän tee. Mut en tykkää et tyttö joutuu kuunteleen/kattoon isänsä käytöstä. Kohta kuiten jo ymmärtää.

Nonni.. Taas tämnen valitusvirsi tähän aamuun. Positiivistä on etten joudu ite kokkaan tänään, Mun mummi on kutsunu meiät syömään.

 
Tuutilulla
Meillä tyttö leikki varmaankin Tarzania vaille 2 vuotiaana. Oli noussu häkkisängyn reunalle ja yritti siitä hypätä säkkituoliin. Meni vaan vähän ohi ja huuto oli kamala. Ei antanu koskee käteen ollenkaan. Pysty kyllä kääntämään ja taivuttamaan sitä, mut ei voinu nojata siihen. Käsi ei turvonnu eikä tullu mustelmia. Käytin sit seuraavana päivänä varalta terveyskeskuksessa ja kun kuvasivat sen niin oli pajunvitsamurtuma. 3 vkoa meni sitten lastan kanssa.

Meidän nyt 2 vuotiaalle ei maissivelli koskaan käyny kun sai hirveet mahavaivat siitä. Riisivelli oli se meidän juttu.

Joku täällä valitteli, ettei saa kuvaa profiiliin. Sama täällä ja entinenkin katos. Mulla on koneella niin isoja nuo kuvat, ettei aijaa niitä hyväksy, enkä pienentääkkään osaa.
Ihana ois laittaa joku kunnon hymykuva tänne.

Meillä käytetään 56-62 vaatteita ja Libero kakkoset on just sopivia. Pampersin kakkoset on jonniinverran isoja.
Maanantaina ois neuvola ja eka rokotus. Saas nähdä mitä rääkymistä aiheuttaa. Taidan hyvällä antaa supon jo ennen lähtöö.
Maissivelli ei sitten sovi Sannillekkaan. Hirveitä mahavaivoja aiheuttaa. Joko ei ole vielä vellille valmis tai sit on vellissä vika. No, pitää jonkun ajan päästä kokeilla tota riisivelliä.
 
Huomenia :) Takana neljäs yö kun neiti nukkuin heräämättä. Kyllä se taitaa olla niin että yösyömiset on jääneet. Tuntuupas hassulta kun pojat kaikki ovat herätelleet öisin parin vuoden tietämille.

Nyt ihan ensiks kysäsen (ennen kun unohdan) Mileko, milloins tuo on muuttunut 34:stä 35:teen. Äsken huomasin ja tuijotin pitkään että vinttaako silmät vai ei? Pitäiskös onnitella vai? :D

Kiitoksia kehuista. blogilistalta löytyy mitä ihanempia nukkiksia jos joku haluaa mennä ihastelemaan (ihan suomalaisten harrastajien) http://www.blogilista.fi/hakemisto/nukkekoti

Mulla hermo lepää tuossa näpertelyssä. Ainut mikä usein ottaa päähän niin visiot valmiista tavarasta kun se lopputulos ei ole lähellekään sitä mitä oli tarkoitus :D Miä voisin näprätä aamusta iltaan kaikkea mutta eihän se nyt ole mahdollista ja nykyään tuonne valmistuukin aika hitaasti mitään. Kaivakaahan vaan ne nukkikset kätköistä :) Miä jo haaveilen seuraavasta jonka tekis vanhaan liinavaatekaappiin. Ja sitte nuo poikien omatkin vois rempata

katjanna Minusta tuntuu ja että noille sattuu ja tapahtuu koko ajan jotain :/ Ihme ettei kellään ole vielä murtumaa tullut tai joutunut tikkejä laittamaan. Millä nuo saa ja hengissä aikuisiksi pidettyä? Käärimällä pumpuliinko :whistle:

Mileko Miä ajattelin ja kohta tutkia sitä kättä tarkemmin ja sitte kattoa että pitääkö päivystykseen mennä vai ei? Hellä se kuulemma on

Meilläkin on 3kk neuvola ens viikolla. Mutta mikäköhän päivä se oli? Pitää ettiä neuvolakortti nyt heti.

Miä tuun taas myöhemmin uudelleen, prinsessalla menee hermot :D

Muoks. Neuvola onkin huomen aamulla klo 9. Meinas unohtua :ashamed: Nyt meen metsästämään joulun alla saatua paperia missä on Jesperin toimintaterapia ajat. Minne ihmeeseen miä oon sen sullonut |O
 
Tuutilulla
Parin kk:n päästä vaihtuu jo 36, mut kun en oo aikasemmin saanu aikaseks vaihtaa, vaik täällä aina oonkin :ashamed:
Mulla ei kyl hermo kestäis näperrellä nuin pientä. Hattua nostan teille kaikille jotka jaksatte/viititte/osaatte :flower:
Meillä kun tytöllä on tuo adhd, niin ihan itseoppineena psykologina ( :attn: )oon itseni diagnosoinu samaan kastiin kuuluvaks. Pienhermonen, äkkipikanen, ärsyttävä ja kaikkitietävä. Äkkiseltään kuulostaa myös ihan teiniltä :D
 
Huoooomenta,

Meni taas yövalvomiseksi, miten sitä ei pääse sänkyyn ennen yhtä nykyään? No sitten Minttu halusi maitoa (eli se siitä "nukutaan koko yö syömättä", yhden yön luksusta vaan oli) ja sitten en saanut unta... neljä oli kello kun uni tuli, ja Minttu heräsi yhdeksältä.

Ja meinasinpa säikähtää aamulla, oli Mintulla verinen nenä, ihan sieraimetkin. Ensin ajattelin että tullut verta nenästä, ja sekös sai säikähtämään, että noin pienellä. Vaan kun nenän putsasin, niin huomasin että siinä on pieni naarmu nenänpäässä jonka varmaan kynsässyt itse yöllä, ja siitä oli valunut toiseen sieraimeen verta. Nyt on sitten meidän neidillä komea naarmu nenussa, tänään siskontytön synttärit, varmaan siellä saa kuulla monta kertaa kommenttia siitä :)

Tuutilullan nukkekotia en meinannut ensin uskoa! Miten ihmeessä sulla riittää aikaa siihen? Vaan niinhän se on että kyllä sitä aina repii jostain aikaa sellaiseen mitä rakastaa tehdä (kuten nettisurffailuun... ;))

Louisa tsemppiä sinne :hug: Mulla exä oli viikonloppukittaaja, ja jossain välissä se alkoi todella ällöttämään, ja eroksihan se sitten meillä meni. En tiedä oliko syy tuo juominen vai mikä, mulla vaan rakkaus loppui. Toivottavasti saatte asian sovittua, ei kyllä ole lasten katseltavaa kun vanhemmat ovat humalassa.

Lapanen
, meillä sama juttu, Anni ollut päiväkuiva varmaan vuoden, mutta yövaippa pysyy :( Mä en ole jaksanut lähteä sille linjalle että jätetään vaan vaippa pois, jotenkin tuntuu että aina ois sänky vaan märkä. Neuvolassa sanoivat että herätä yöllä pissalle kun vauvaa syötät, vaan herranen aika sekin tuntuu typerältä... miten se siitä oppis sit ite herään? Kaveri piti tarraseinää, tyttö sai aina tarran kun vaippa oli yön jälkeen kuiva... no siitäkin mietin että raukka ei saa tarraa jos yöllä pissannut vaippaan, mikä rangaistus sekin on? Eihän toinen sitä varmaan tahallaan tee... Ehkä vois laittaa kaks seinää, toiseen tarra kun vaippa kuiva hurraa huutojen säestämänä ja toiseen kun vaippa märkä. Alkaa jo stressata koko juttu vähän. Miten muiden isommat on oppinut yökuivaksi?

Emilja80, sama täällä, Annin kohdalla olin aika säikky ja heräilin katsomaan hengittääkö, Minttu saa nukkua ihan rauhassa, äiti vetää sikeitä antaumuksella :LOL: Välillä käyn vaan laittaan harsoo tutin eteen ettei vaan herää siihen kun tutti tippuu :LOL: Mies meillä tökkii ja kyttää myös Minttua, kuulemma on niin hiljaista sorttia. Ja niinhän toi onkin, nytkin istui aamun sitterissä kun äiskä surffas netissä, sit köhähti pari kertaa, mikä tarkoittaa "nyt väsyttää", pistin tutin suuhun ja nostin eteiseen vaunuun, ja sinne sammui ja hiljaa on :heart:

Että mihinkään ei vissiin osaa olla tyytyväinen kuitenkaan, nimittäin eilen mietin että onkohan Minttu ihan terve kun on niin kiltti, hiljainen ja tyytyväinen :| No, Minttu varmaan osasi lukea sen ajatuksen, ja nukkumaan mennessä illalla aloitti huudon jota kesti yli tunnin :LOL: Taisi johtua siitä että mamma oli aivovauriossaan antanut toiselle 5 tippaa jekovitia eka kerran, vaikka toiselle ei pitäis antaa kun pari tippaa päivässä, kun syö vaan korviketta :eek: Mitä lie muistelin Annin vauva-aikoja ja annoin täyden määrän.

No, tänään otetaan vaan yks tippa.

Ihana, tänään siskontytön synttärit (en syö herkkuja!!!, kysykääpä illalla mitä söin.... :ashamed: ) ja sitten eka kertaa jumppa Annin kans. Ilmoitin sen pyrinnön jumppaan, missä Venni-kaverikin käy, toinen oottanut kuin kuuta nousevaa että pääsee Vennin kans jumpalle :heart: Mukava itsekin seurata kun omalla lapsella on hauskaa ja nauttii.

Mukavaa sunnuntaita, Weeti olikin rokkimeiningissä jo siellä loppiaisen kunniaksi, illalla varmaan taas kuulumisia :)

Katja, Anni 3v ja Minde 2½kk
 
Mä oon varmaan sairas tai jotain! :eek: Viime sunnuntaina söin viimeksi karkkia tai suklaata ja sen jälkeen ei oo ees tehny mieli. Sitä ennen päivänkin tauko varsinkin suklaan syönnissä oli vaikeeta! Muutaman keksin söin alkuviikosta, mutta nyt ei oo tehny mieli ees niitä. :eek: Ja kun nyt söin yosa-kaura"jugurtin", niin sekin maistu älyttömän makealta.
Ei siinä mitään, ihan hyvä juttuhan tämä on, mutta tosi outoa mulle! :snotty:

Meillä Elia nukku tuossa välissä tosi hyvin yöt, mutta ei puhettakaan, et enää nukkuis. Herää yöllä monesti syömään. |O ei taho maito enää riittää, eikä pidä nälkää loitolla. Päivälläkin syö tosi usein. Ja vaikka välillä annan korviketta, et nukkuis paremmin, niin ei sekään auta. On siis selvästi jo niin iso, että täytyy kiinteät jo aloittaa. Kohtahan tuo on jo 4kk. Vellejä en voi senkään takia aloittaa, kun epäilen maitoallergiaa tuolla pojulla. Ja almiron peptiä on saanu, jos on korviketta tarvinnu.

Mites muilla laihduttajilla menee? :wave: Mulla on viikossa tippunu 1,5kg, osa syynä kyllä se viikko sitten ollu mahatauti. =)
 
Niin, mihinkään ei ole tyytyväinen. Topsy: Mulla on ihan samoja ajatuksia tuon meidän Annin kans kun tuntuu, että hän on niin reipas ja kiltti että onko ihan normaaliakaan. Onhan meillä hänen osalta vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mutta ei mitään tahallaan ilkeilyä eikä mustasukkaisuutta ja sekö nyt sitten äitiä huolettaa. Eikö noiden isojen sisarusten pitäisi alkaa ilkeiksi ja vaikeiksi kun pikkusisarus syntyy :x Meidän Anni oppi itsestään yökuivaksi, ei sitä åpitänyt mitenkään opettaa. Aika outo minustakin tuo neuvo että lapsi herätetään yöllä pissalle. Kyllä kai teidän Annikin ajan kans oppii ihan itsekseen, yhtäkkiä sitä vaan hoksaa että vaippa on aina yön jäljiltä kuiva.

Tuutilulla: kyllä tosiaankin pitäisi kääriä pumpuliin jotta ei sattuisi ja tapahtuisi niin paljon kaikenlaista. :D

Aatulla on nyt parina yönä tullut joku ihme tankkausvaihe aamupuolella yötä. Ensimmäisen pätkän nukkuu pitkään, mutta sen jälkeen heräilee parin tunnin välein syömään. :/

Haluaisin laittaa kuvia meidänkin lapsista, mutta tuo meidän iskä sitten keksi eilen kieltää etten saa nettiin laittaa niitä|O ihania kuvia teidän muiden lapsukaisista.

Nyt uunin lämmitykseen, mies hävisi taas autotalliin ja lasten kans jäin yksin sisälle. |O

Katja, Anni ja Aatu
 
Topsylle on pitänyt jo monta kertaa sanoa että jos saatte autoa niin tulkaa käymään meillä kylässä. Saa meille muutkin Oululaiset tulla, mutta mehän ei asuta Oulussa joten tänne ei kai pääse ilmaiseksi bussilla. Ainakin luulen että ilmainen ajelu linjurilla oikeuttaa vain yhden kunnan sisällä matkustamista.
 
Meillähän olikin kiva yö... Eemeli heräs yhdeltä, oli poikittain pinniksessä. Tutin kanssa nukahti, heräs vartin päästä. Syötin, nukahti viereen, siirrettäessä pinnikseen heräs ja alkoi seurustelemaan. Kahden aikaan äitillä alkoi hermot mennä, mutta jätkä nukahti onneks. Kuudelta kauhea mesominen päälle. Söi taas ja nukahti meidän väliin tyytyväisenä. Puol kympiltä herättiin koko perhe...
Nyt on pikkasen tööt olo. Kaipa se tästä...

Kyll on suloisia vauvoja täällä! :heart:
 
Nyt en ehdi enempää kommentoida mut pakko ihastella noita Melinan hiuksia!

Emilja: Kyllä mäkin usein yksikseni höpisen. Elä huoli, ei se ole mitään henkilökotaista. Välillä on vaan tosi vaikeeta muistaa mitä piti kommentoida tai sit on kyse asiasta johon ei osaa kommentoida. Kiva kun silti kirjottelet.

Nyt äkkiä koneelta pois ennen kuin isäntä ehtii kotiin :saint:

Susa ja Eeli 3kk
 
Hei, missä te kaikki ootte ? :)

Yksäiti84 - ihan pakko sanoa yksi juttu. Musta meidän pitäisi tutustuttaa meidän lapsoset. Meiltä nimittäin löytyy Hilma Illusia - sopiva seuralainen siis teidän Pessille ;)

Takana valvottu yö - Hilma nukkui hyvin, vaikka äiti häiriköikin vähän väliä. Lämpöä ei ollut enää kuin 37,3 - mutta neiti on edelleen tosi väsynyt ja jotenkin apean oloinen. Normaalisti höpöttää ja hymyilee kovin, nyt enemmänkin vain tarkkailee. Mitään muita oireita ei ole? Mitäköhän tämä nyt sitten voisi olla??
 
ihania palleroita teillä kaikilla =)
ja krisu melina on ihan saman näkönen kuin miun vanhemman tytön kummin tyttö pienenä..ekana katoin äkkiä et mites se neitin kuva onkaan tossa :D

dogtor meijän kaapon leikkaus makso yksityisellä lääkäriasemalla 180e,siihen tuli antibiootti(piikkinä),ja särkylääkkeet kaupan päälle.

tyty simahti sitteriin,enkä jaksanut sille enää pukee päälle,joten kannoin vaan sänkyyn nukkumaan,aamulla nukkukin jo puoloista tuntia ulkona.

minäkin edistyin jo ton venlan kummitätin kanssa lenkille,kiva oli pitkästä aikaa hörpöttää muunkin kanssa ku ton ukon.ja lenkki menikin vauhdilla kun oli juttuseuraa.

etätytöt lähti..huh rauha maassa..tuo nuorempi tyttö kävi siivoomaan kammariaan,ja innostu vaihtamaan järjestystäkin.ja vanhempi tyttö leipoo tuolla sämpylöitä ja pullaa =)

no epä tuo venla kun puol tuntia nukkunut :eek: nyt silmät suurena tuolla sängyssä tillistelee..
isäntä lähti töihin..ja mie taijan lähtee laittamaan taas nuo pyykit kuivumaan.

niinukka ja venla
 
oliivia
mä kans pelään sitä kätkytiä hirveesti..koko ajan tarkkailen anttonin hengitystä kun se nukkuu..kamalaa..
näkymätönninni
mulla sujuu laihdutus hyvin ku ei oo ees vaakaa :LOL: mut mä otin alkupainoks sen mitä ne mittaili jälkitarkastuksessa ja tavoite olis 55kg mikä oli ennen raskautta mutta 58kg olen jo todella tyytyväinen..kunhan nää kilot nyt vaan lähtis..

mulla oli hirvee yö..unilääkkeestä huolimatta en nukkunu :kieh: en tajua sitä miks mä en nukahda!!!!!!!!!
antton meni nukkumaan joskus 23 ja heräs 06 ja siitä valvoi tuohon 12 meidän vieressä ja me ukon kans sit torkuttiin siinä välillä..onneks ollaan nuo yöt jo noin hyvälle mallille..

suloisia lapsia teillä :heart:
 
niinukka
ok,täytynee ens viikolla soittaa ekan tonne vieraan kunnan ell,kun se on ihan mielettömän hyvä..siellä on moni leikkuuttanu koiransa..ja si soitan tuonne kuopion klinikalle ja kysynpä sieltäki..katotaan kumpi on halvempi ja saako just niitä lääkkeitä mukaan,kun sama matka on molempiin ell..
oli taas tuhonnu yön aikaan anttonin vaippoja..hoitolaukusta oli varastanut ja sipellelly ne pitkin lattiaa :kieh:
 
Nyt mää testaan tuota ukkoa kuinka paljon osaa ajatella nokkaansa pidemmälle. Sanoin aamulla että haluan tänään mennä kävelylle päivänvalolla! Yhä edelleen se on autotallissa, enkä mene pyytämään sisälle. Yleensä kun pyydän sisälle niin siitä ei tule kuin sanomista, ettei muka koskaan saa rauhassa olla tallissa, kun tulen jo piipamaan sisälle. Ja ainakaan ei voi väittää etten ole sanonut haluavani kävelylle, koska kommentoi itsekin siihen että hänkin lähtee pojan kans vauvalenkille. Perhana jos tuo ei tajua tulla päästämään mua ulos, niin kyllä kuulee taas kunniansa |O miten tuo äijä voikin olla noin itseään täynnä!!!! |O
 
dogtor meillä koiruli tuhos kaks kaukosäädintä,sohvatyynyt..yhtenä aamuna oli olkkari täys tyynyn vanua..sitten sillä kamala himo tonkaa likapyykkikoria (saa kannen auki) vieläkin..vähän hävetti kesällä kun sain metästää pitkin pihoja omia tissiliiviä ja kalsareita..
:LOL:

katjanna lähe ilman miestä vaunulenkille,eläkä sano mitään et lähit.
 

Yhteistyössä