*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

dogtor joo kyllä se kuva minullakin näkyy,mutta et näkys tällä sivulla suoraan..
joo,miusta tuo äippäpakkauksen topis on kyllä aika reilu venlalle..
ollaan pietty vaunupukuna..kauppa ja kyläilyreissuilla toinen puku :D
 
Jaahas... Nyt on saatu kirjahylly pystyyn ja laitettua tavaratkin sinne. Sai Eemeli kaikki arvokkaat lahjansa omaan huoneeseen hieman ylemmäs, jotta niitä voi pitää esillä edes vähän. :D
Ukko nukkuu vielä vähän aikaa, joten on äidillä vielä omaa aikaa vähäsen... ja heti nettiin :saint:

Meillä se sammas väheni huomattavasti tossa vichyllä, pois ei kokonaan häipynyt. Nyt meinasin ottaa noita puolukoita syötäväksi ja kokeilla sen avulla.
Tänään maistettiin vähän päärynää. Jätkällä oli niin muikea ilme että... hermostus, kun en antanut enempää. Mutta ei uskalla ensimmäisellä kerralla heti syöttää koko 200 ml. Jos vaikka ei sopiskaan. Olis kyllä ilmeisesti uponnut =)
Hyvä vaan, kun suostuu syömään. Päästään helpommalla, kun ei tartte miettiä riittääkö ruoka.

Jaaha, pitää mennä syömään. Ukko laittanut ruuan (lämmitti makaroonilaatikon mikrossa) ;)
 
Jokos te dogtor niin isoon vaippakokoon siirryitte :eek:
Me vasta tänään korkattiin noi 5-8 kg vaipat. Tähän asti on käytetty noita 3-6kg vaippoja.

Isäntä tuol tallissa jotain hässää meikeläisen auton ajovalojen kanssa.
Katastukseen oli suuntaus pielessä ja nyt kun se keksi miten ne suunnataan niin oli rikkonu jonkin osan siitä. Kiva vaan kun uus umpio ei oo ihan halpa, mut se meinas josko sais viel jotenkin korjattua sen jonkin ihme liitoksen..
Pitäs vaan kauppaan päästä kun jääkaapissa ei oo kun valo. Tolla meijen pakettiautolla en kyllä lähe. Ajan sillä ehkä kerran vuodessa ja sekin on ollu kesää. Ei nuo takavetoset oo ihan mun juttu.
Onpas Venla söpö =)
Isäntä sit puki pojan aamulla, tai on pukenu ennenkin mut oon laittanu vaateet valmiiks. Oli sitte löytäny pojalle päälle 74 koon vaatteet, Juho kun käyttää kokoa 62. :/
Vähänhän tuo suuttu kun totesin, että etkös kokolappuja osaa kattoo ja näkeehän sen jo vaatteen päältäkin että tosi iso on vielä, mut MIEHET.. |O

Tässä kyllä rupee kaipaamaan jotakin muutakin elämää tähän ympärille. Alkaa ahistaan tää kotona hyöriminen, eipä pahemmin oo noita kavereita ja sukulaisistakin suurin osa liian kaukana. Isä asuu lahen puolella, mut senkään kanssa jaksa kokoaikaa.
Pitäs vissiin keksiä jotakin harrastetta mulle ja Juholle, mut mua ei oikeen nappaa muskari tai vauvauinti. Pitää vissiin ruveta googlettamaan.

Piituli ja santti, koskas treffataan ja missä, mulle sopii tyyliin missä vaan, kunhan ei mielellään mihinkään keskustan kohinaan.

Elina ja huonosti päiväunia nukkuva Juho
 
tyty nukkuu..ekana se nukku 45min vaunuissa..mutta kamalan huudon kanssa nous ylös..raukalla olikin nälkä..vaikka pari tuntia sitten oltiin syöty..huitas tossa 240ml maitoa ja nyt vetelee omassa sängyssää sikeitä..eilenkin sillä oli joku ihme välisyöminen..näinkö tyty kasvaa,niin on taas useammin annettava maitoa.
vaikka puolen päivä jälkeen söi 2 jääpalakuutiollista porkkanaperuna mössöö ja melkein puol purkkii bananipersikka mössöö,ja siihen päälle sitten 140ml maitoa.

meillä rauhallista,etätytöt meni naapuriin,miun keskimmäinen kattoo serranoo,je tuo isoin likka on vielä siellä kaupungissa :D ja venla nukkuu,isäntä meni iltavuoroon..

pitsaa tossa tein,pakko oli pieni pala maistaa :p

mutta pitää jotakin kai tässä tehdä..mennä nyt vaikka ton tytyn seuraksi tonne olkkariin..
 
Vai käyty kiltisti nukkumaan ennen puolta yötä kakki?? Ja pah :D Meillä muu poppoo nukku hyvissä ajoin eilen, mut mä jäin tekeen viel vikoja kotihommia ja sit ajattelin tänne viel rustata, mut kappas just sillon ku koetin kirjottaa: vauva heräs ja toinen kerta samalla kaavalla :eek: Entiedä mikä hällä oli, alkuyö meni aikas levottomasti. Mut sit tosiaan ku sammutin koneen ni poikaki nukku aamu viiteen saakka. Tais olla vaan mustis teille tuo poitsu :LOL:
Pikaseen nyt tässä kirjoitan, kun vielä toistaseks muistan mihin piti kommentoida...(mamma dementia vaivaa tääläkin) eli siis mitä te pidätte pakkasrajana vauvoillanne??
Ja rekkarit vaunuihin...mä näin jossain kaupassa et oli vaan 5egee kipale :eek: Aikamoisia hintaeroja siis... Kun vaan muistas et missä näin sellasii, niin täytys kiireellä kipittää ostaan pois =)
niinukka oli pakastanut porkkana-perunamössöä...muuttuko se peruna millaseks pakastimessa sosemuodossa? Joskus pakastin jonkun keitonjämän ja eihän sitä voinu syödä ku meni sellaseks rakeiseks :x
Juu mutta mäpä koetan palata tänne myöhemmin uusiks, nyt meen vaunulenkille ja käyn samalla kaupassa.
Kiva fiilis nyt kun sain viimosella siivottuun ja korjattuun ton joulun pois =) Nyt siis lenkille ja sit saunaan...
Ai mutta sellanen viel et ku henkka valitteli et vauva heräilee useesti yössä syömään, niin ootko ajatellu antaa vähän velliä illalla? Mun kummilapsi oli huono nukkumaan yöllä, heräs vähänvälii syömään. Alottivat hälle vellin iltasella niin johan alkoi pojalle uni maistumaan :)
Mut ny pakko mennä, kohta en ehdi kauppaan... :wave:
 
Iltapäivää!

Käytiin sitten oikein kunnolla ostoksilla ja rahaa haisi niin pirusti. Aronkin oli tyytyväinen kun pääsi katselemaan kauppoihin, paljon uutta nähtävää. Seurauksena jätkä on niin poikki, että nukkua tuhistaa tossa autokaukalossa sängyn päällä vieläkin. Olipa varmaan seikkailu pojalle. Aron on niin herttainen, hän on koko ajan hymyilemässä kaikille.
Ostetiin sitten vihdoin ja viimein se digiboxi ja kun sen piti sitten olla tallentava, niin ei se halpa ollut. Mulle olis varmaan kelvannut ihan perus, mutta isäntä on semmonen hifistelijä, niin täytyy olla vimpan päälle. Sain minäkin jotain, uuden talvitakin. Tämä oli varmaan eka ostoskeikkia, jolloin ei jäänyt käteen mitään Aronille. Kyllä kattelin stockalla kaikenlaista, mutta enpä sitten ostanut mitään.

Yöheräämisistä ollut puhetta. Aron on nyt sen jälkeen kun alettu antamaan illalla myös velliä, niin nukkumaan pidempiä pätkiä. Nyt on muutamana yönä syönyt vaan kerran kun on klo 23 aikaan saanut velliä. Paitsi viime yönä oli taas todella tukkoinen. Nukku todella levottomasti ja sitten 3 aikaan heräs syömään, mutta siitä ei meinannut tulla mitään. Sitten sai rauhotella, kunnes noin tunnin päästä se siiten onnistui, puolunisena. Kuinkahan kauan tää flunssa kestää, kun musta tuntuu, että se on kertänyt iäisyyden.

No niin, nyt se nuoriherra heräsi, täytyy mennä syöttämään!
 
aluks henkalle toivoa: vielä viikko sitten meidän poika heräs 2-3tunnin välein, vuodenvaihteessa veteli yön kolmella syötöllä ja viimeyö meni kahdella syötöllä, ja nukku noin 2130-730! eka unipätkä oli viisi tuntia;mitä luksusta!!!
pakkasrajasta: meillä oli aamulla -19 :eek: !laski iltapäiväks -14 muttei silti lähetty tonne pimeeseen vaikkei oikein sisällä nukukkaan kunnolla....käytiin sit kylillä autoilemassa niin pojukin sai unoset :D ! ja nyt se tuolla kiekuu,mentävä on :wave:
 
mamma3 miekin ekana epäilin että peruna menee rakeeksi pakastaessa,mutta ei se menny.miula oli kaks porkkanaa ja yks peruna sillä suhteella tein.tuli yks sellanen tupperin jääpalarasiallinen.
se mössö oli tosi ihanan sileetä kun sauvasekottimella hienonsin kaikkinee keitinvesineen.

no tänä aamuna kun otin sulamaan ne palaset ja kun olivat sulaneet käytin mikrossa ja lisäsin pikkusen nannia joukkoon niin avot,oli sileetä sosetta taas.
ja meitin neitille uppoo..
itekkin joskus kun soppaa pakastin niin ei voinu syödä kun pottu oli ihan rakeista.mikähän tossakin perunassa on et se rakeiseksi menee?

ajattelin jos ens viikolla kokeilis patattia ja maissia tytylle..onko kukaan tota pataattia syönyt? minkä makusta lie?
 
Elzalle: oli ihan pakko kommentoida. Tuo tallentava digiboxi on tosi kätevä!!! Minä en ole koskaan perustanut mistään tv ym. elektroniikasta, enkä ole koskaan osannut esim. videoilla ajastin nauhoittaa jne.. mutta digiboxilla osaan! =) En ehdi nykyään koskaan katsomaan telkkaria silloin kun sieltä jotain hyvää tulee, niinpä olen laittanut tuonne boxille talteen ja katson sitten kun alan esim. illalla imettää poikaa ja siinä aikaa kuluukin ainaski tunti. Niin helppo käyttöinen että jos meikäläinenkin osaa tallentaa, niin ei kukaan muu voi olla osaamaatta. Vaikka nuo tallentavat vähän enemmän maksaakin, mutta minusta hintansa väärtti.

Käytiin tuossa päivällä kaupungilla ja ostin pojalle uuden täkin kun tuntuu että pienellä on kovin kylmä öisin. kokeilin sitä fleecepeittoakin päälle, mutta silti oli kädet kylmän tuntuiset. Toivottavasti tuo uusi täkki pitäisi lämmön paremmin sisällään kuin tuo vanha lunttana.

nyt pitää lähteä käymään sauva kävelyllä ja tulen taas illalla uudestaan joten :wave: ;)
 
katjanna huomasin sen tallentavan kätevyyden heti kun tultiin kotiin, sunnuntain alkaa uus tuotantokausi 24:ää.Enkä varmaan ehdi kattoa sitä, kun on just sillon Aronin iltatouhut, niin nyt asennettiin niin että se nauhottaa sen aina sillon sunnuntain, niin katon sitten omaan tahtiin.Kätevää!
 
pupu
juu meillä ei ne 5-8kg menny enää masun kohdasta kii,nii siirryttiin noihin 7-14kg
niinukka
bataatti on ihan mielettömän hyvää,ainaki mun mielestä..

jätkä vetelee sikeitä tulla sängyllä,ukon kans just syötiin ja kohta pitäis koiratkin ruokkia..hitto et tuol ulkona on kylmä..15pakkasta..
pakkasrajana olen pitänyt -10 astetta,tosin jos käyn kaupassa vaunuilla niin voi olla -15 astetta koska kauppaan on matkaa 1km..

katjanna
laita lapsoselle töppöset/sukat yöksi käsiin,näin me tehdään kun kädet ei pysy peiton alla ja sit on aamulla ihan viileät sormet..

innostuin sit tiskiharjan ja kloritin kera siivoamaan saunan ja vessan lattiatkin :LOL: ja siinä touhussa lensin takamukselleni mustissa uusissa kalsareissa ja seurauksena varmaan aamulla vaalea läikkä takapuolessa,se kloriitti kun tahtoo valkaista..

maanantaina pitäis muistaa soittaa tuolle hurtalle pallin leikkuu aika..voi reppanaa,miehisyys lähtee..

palaillaan..

emma ja antton
 
elza :saanko udella kauanko aronilla on flunssa jatkunut?
meidän pojalla on ollut 2ja½ vko:a
kyllähän sais jo loppua!
limaa kovasti oksentaa,jospa se tästä...
ja rohinaa tänää vähemmän.

ai että ois mukava toi tallentava digiboksi,nyt on kyllä rahatilanne heikonpuoleinen...että myöhemmin sitten meille tuollanen.
ellei kovin innostuta ja osamaksulla :whistle:

autoilemassa käytiin,kun ei kärryttelemään pääse.
pakkasta on ollut -13..ja taitaa nousta koko ajan.
joo,mukavat unet pikku-ukko otti kun ajeltiin ja ihailtiin omakotitaloja.

nyt tämä äitee lähtee kahville ja täytyy keksiä jotain puuhaa
:wave:
 
Ehtoota!Täällä sitten on NIIN kiree tunnelma että. Voi jumankauta mua vit''''ttaa :kieh: :kieh: Oltiin eilen siellä synttäreillä ja isäntä olis vissiin halunnu jäädä sinne iltaa viettämään, mutta minä olin kuuulemma käytökselläni antanut ymmärtää, että hän ei voi sinne jäädä.En omasta mielestäni ainakaan, mutta eipä tuo sitä uskonut ja me, kun harvoin kunnolla tapellaan, tulee siihen sitte kaikki tyyliin vuoden takaiset asiatkin. Tosin nykyään tuntuu ainakin, että useammin ollaan tukkanuottasilla....inhottavaa olla riidoissa :/
Minäkin yhdyn tallentavan digiboxin kätevyyteen, nauhottelen aina mitä mieleen juolahtaa ja kattelen samalla niitä sit, kun Weetiä imettelen. Ei tarvii päivällä kytätä sit tv shoppia =) Wilmallekkin nauhotan nykyään aamun pikku kakkoset, kattelelee niitä herätyään niin saan rauhassa Weetiä hoidella ja leikkiä (lue istua koneella). Ei maar, tarttis men saunaa pistää läpiämään :wave:

Emilja, Wilma ja Weeti
 
dogtor: ei tulisi kuuloonkaan että tuolle äkäpussille sopisi yöksi lapaset käsiin. Kädet pitää saada suuhun ja muutenkin jos ei ne pääse vapaasti liikkumaan se olisi jotain aivan kamalaa! ainakin Aatun mielestä. kuulisitpa kun meidän pikku herra puetaan ja lapaset laitetaan käsiin ja vielä kun ne työnnetään hihoihin, niin voisko kamalaampaa ollakaan. ;)

Olen joskus laittanut jalkoihin villasukat ja nekin lämmittää koko kropan vaikka vain jaloissa onkin lämmikkeet. Tähän asti olen pitänyt kahta peittoa päällekkäin ettei ole palelllut. Nostan joskus pojan nykyään aamu puolella viereeni ja siinä vasta lämmin onkin kun pääsee äitin untuvapeittojen alle. :heart:

Minä olen pitänyt pakkasrajana kymmentä astetta ja sen sanoivat neuvolassakin silloin esikoisen aikaan eli neljä vuotta sitten. Meillä Aatu ei nuku ulkona vaikka olisi millainen ilma tahansa. Alan taas harjotiella aktiivisemmin kunhan nuo ilmat hieman lauhtuu.

Arhg, mulla on taas nälkä!!! |O tämä on aivan kamalaa kun kokoajan on nälkä ja laihtua pitäisi. Siispä jääkaapilla suunnistan :ashamed:
 
milla-maria, me käytiin 2 viikkoa sitten perjantaina lääkärissä ja sillon oli ollut jo muutaman päivän, eli samaa luokkaa kun teillä. Aina välillä on niinkun parempi, mutta viime yö oli taas tukkosta, sama tänään. Täytyy varmaan antaa Panadolia yöksi.

Otin vaunut sisälle ja nukutin pojan sinne, ulkona on niin hyytävän kylmä tuuli, tuntuu et olis -15 vaikka on -8. Se -10 sanottiin neuvolasta meille pakkasrajaksi, mutta sitten terkka sano, että jos on suojaisa paikka, niin voi laittaa ulos vaikka olis yli sen -10. Mutta en kyllä varmaan laita, tuntuu se aika rajulta. Ottaa sitten vaunut sisälle, kun Aron ei suostu nukkumaan päikkyjä muualla kun vaunuissa.
 
Katjanna: Mene Aijaa:n sivuille. Lataa kuva, ja kopioi sitten joko linkki tai se missä lukee pieni kuva, ja liitä tänne sivulle. Sekava selitys mut yksinkertainen homma kun käyt siellä Aijaan sivulla kattoo.
 
Olisin vaihtanut kuvan profiiliin, mut se ei vaihda sitä sinne. Sitten yritin laittaa kuvan tänne, ni tiedosto liian suuri vaik oon ennenki samalla tavalla lähettäny grrrrrrr...ei oo mun päivä :headwall: :headwall: Meen Weetin kylvettää ja sit painun pehkuihin, toiv. Weeti on samaa mieltä...

Kiukkupussi Emilja
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Arhg, mulla on taas nälkä!!! |O tämä on aivan kamalaa kun kokoajan on nälkä ja laihtua pitäisi. Siispä jääkaapilla suunnistan :ashamed:
Täällä sama :eek: Koko ajan nälkä tai jano. Ja annoskoot on suurempia kuin ennen raskautta tai raskausaikana. Pahinta on se, että mie tosiaan mussutan koko ajan jotain: leipää, piparia, jugurttia... Mulla paino oli synnytyksen jälkeen ennallaan, mutta tätä menoa mie lihon vielä painavammaksi kuin raskausaikana :ashamed:

Hipkukka

 

Yhteistyössä