*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Jaahas tässä sitä taas ollaan koneella kuinkas muuten. Koko muu porukka jo nukkuu ja mamma taas valveilla ja pitäisi tehdä loput kotihommelit ennen nukkumaan menoa. Mutta yllätys täällä taas istun. =) :saint:

No kyllähän mä tossa välillä keitin pullotutit ja pistin pyykit kuivuriin pyörimään. Nyt istahdin koneelle kera maissilastujen ja coca-colan. (Todella terveellistä. :whistle: )

Meidän Ella sitten päätti kastella Essin vedellä tuossa iltasella. Tiputti vesilasin kädestä olohuoneen lattialle ja kaikki vedet roiskusi Essin päälle sitteriin, huuto oli sitterissä kova kun säikähti nukkuva raukka. No kyllä sitten taas äitikin "hieman" torui neitiä asiasta, kun olin juuri hetkeä aiemmin kieltänyt menemästä lasin kanssa olkkariin. :x

LillaStina toi on tosi hyvä kuva Eemelistä, mun mielestä ainakin voi laittaa ton kuvan.
 
Kiva kuva Lillastiina =)

Siis eihän teidän perässä pysy!!!En ole päivään käyny koneella kun hoidellu muuttoasioita ni oli tullu senverran paljon tekstiä etten kaikkea viitsinyt lukea.

Piituli1974 mulla kans odottais tuolla tuttipullojen keittäminen ja tiskarin tyhjentäminen |O |O mä sitten inhoan keitellä noita tuttipulloja! :eek: Miksiköhän sitte lie keitän :whistle: :LOL:

Tosiaan muutetaan tän kuun alusta isompaan kämppään,75neliöä ja nyt sitten maalaillaan sitä kämppää. Olipas aivan ylisulosia tapetti ja boordivaihtoehtoja lastenhuoneisiin!!!harmi vaan ettei saada käyttää mitään "radikaaleja" värejä :( Jessen huoneesta tulee sitten ylläriylläri sinisävynen,ainakin yks seinä on tummempi ja sitten pitäis vielä osata valita joku kiva boordi. varmaan aika "vauvamaisen hempeän" laitan tai sitten jotain Nallepuhia.Oli niin mahtavia värejä siellä...Samalla ku sitten muutetaan niin laitetaan Jessen pinnis sen omaan huoneeseen,se kummiski nukkuu yöt läpi 22-08 heräämättä.

Oon kokoajan oottanu että kyllä ne yöheräämiset alkaa ku poika alkaa näkemään unia,mutta ei se oo heränny,vaikka unissaan saattaa ääneenki naureskella ja mitälie :D :heart: hupasan kuulosta muuten =)

Mutta nyt meen siivoon tuon keittiön ja laitan itekki nukkumaan :wave:
 
L-ouisa Eikös se ollu niin,et jos ei ole jälkitark.lappua toimittanu 12 vkon aikana niin rahaa ei tule ennen ku se todistus siellä on, että se jälkitark. todistus on edellytys rahan saannille. Voivat musta periä takas jos ovat jo maksaneet eikä lappua olekaan siellä. Kannattaa varmaan soittaa Kelaan ja kysyy..

Ja Turussa ei sitte kannata Kelaan lähettää mitään, ei mene postit ajoissa perille. Sain 2.1.08 sairaslomarahat syyskuulta kun ei muka ollu työnantajan palkkatodistus menny perille vaikka oli lähetetty hyvissä ajoin. Ja muiltakin olen kuullu samaa Turun Kelasta et väitetään ettei paperit ole tullu perille vaikka ne on lähetetty. Ite vein henk. koht. jälkitarkastus todistuksen Kelaan.

Ellalla ei ole flunssa ollu mut saattaa puklata pelkkää kuolaa ja paljon. En tie sit mistä johtuu..
 
lastenhuoneesta tulipa mieleeni seuraava nettisivu
http://www.lastenhuone.fi
Siellä on kaikkee ihanaa.
Varoitus, jos olet perso hankkimaan kaikkea söpöä vauvallesi, ei kannata vilkasta.
Ihania mattoja, peitteitä, valaisimia, mobileja, leluja ja kaikkea super ihanaa!! :heart:
Me ei sieltä vielä olla mitään hankittu, mutta sitten kun Juho saa oman huoneen niin saattaapi olla että äitee innostuu tuolta vähän shoppailemaan :D
 
tytteli, kiitti linkkivinkistä niiten rekisteri kilpien suhteen.
JOUDUIN :attn: jouduin sitten tilaamaan niitä oikeen kaksin kappalein :ashamed:
Pitäähän mulla olla yks vaunuihin ja toinen noihin matkarattaisiin mihin saa ton turvakaukalon kiinnitettyä.. :ashamed:
 
Siis mitä, ollanko me menty kaikki kiltisti nukkumaan jo ennen puolta yötä. :p

Meillä mentiin kyllä nukkumaan vasta klo 00.30 kun Essi rauhoittui nukkumaan, sitten heräsi Emma ja sain sen nukkumaan 01.30. Sitten nukuttiin hiukan ja sitten taas jo Emma heräsikin syömään ja tuttia sen kymmenen kertaa molemmille. Herätys sitten klo 08. |O

Isäntä se meni nukkumaan klo 21.30 ja just äsken vasta heräs. Että voi ottaa taas pientä akkaa kupoliin..... :kieh: (lue että v****tuttaa)

No mutta jos menis itse keitetyille kaffeille ja sitten sinne kaverin pojan synskille. Pääsee pois täältä kotoa ennekuin taas räjähdän tolle ukolle.
 
Täällä taas :attn:
Kahvikupin kanssa heti kun saa silmäsä auki. Harmi vaan kun isäntä kotona viikonlopun, niin ei voi netissä koko päivää roikkua vaan pitää tehdäkkin jotain. Ihan hyvin vois mies mennä töihin häiritsemästä mun surffailua :headwall: :D

Tuo liman puklailu/oksentelu kuuluu ihan asiaan. Meillä tuo nyt 2v tyttö vauvana puklaili tosi paljon ja sit kun tuli vähänkin flunssaseks niin alko oksentamaan sellasia järkkyjä suihkuoksennuksia. Parhaimmillaan lensi pinnojen välistä parin metsin päähän |O
Sit veti aina niin sinkeelle oksentaessaan et rupes suun-ja nenänpielet sinertämään, eikä saanu happee. Kysyin sit rsv:n aikana et miks oksentelee noin kauheesti, niin sanovat että jotkut vauvat poistavat limaa oksentamalla kun eivät osaa yskiä.
 
Huomenta. Meillä Kiia nukkui jo kolmannen yön putkeen heräämättä :eek: Tosin neidin yö alkoi vasta 00.30. Taisi kyläilyreissu siirtää niitä unia taas tuonne tosi myöhäiseksi. Äsken vasta noustiin ylös koko poppoo.

Puklauksesta. Meillä Kiia flunssan lopulla oksensi ihan limaa, niin muuten teki noi pojatkin. Tää tauti oli kyllä tosi "räkätauti". Itelläkin oli yrjö usein lähellä. Muutenhan tuo neiti ei enää pulauttele eikä ole pulautellut piiiiitkiin aikoihin. Täytyy sanoa että sen on tyttö näköinenkin että kaikki mitä syödään pysyy sisällä :whistle:

Voih, nyt pitäis alkaa joulua laittamaan pois. :/ Ei huvita yhtään mut enempää ei kyllä voi tuota siivousta siirtää... tai jos nyt parin kahvikupillisen verran :D

Tea ja unikeko Kiiukka
 
täällä poltettu päreet jo heti aamutuimaan..siis taas rupes keittämään kun kukaan ei tee mitään... :eek:
vanhin tyttö lähti kaupunkiin sen kaverin kanssa,ja sille piti olla rahaa..sitten kaikki vaan toljottaa telkkaria..toi isännän nuorin tyttö syö aamupalaa melkein tunnin :whistle: tirahin sillekkin et vois keskittyä siihen leipäpalan syöntiin eikä kaikkeen muuhun.
toinen tyttö haahuilee yökkäri päällä pitkin kämppää..komensin sitten isommat tytöt ottamaan omat vaatteet kuivumasta pois..ja nurina vaan kuulu.. :eek:
onneks isäntä sitten oma-alotteisesti imuroi..

mie laitoin yhen koneellisen pyykkiä pyörimään,ja nyt istahin tähän koneelle..onneks ei tartte käydä väsäämään mitää ruokaa.kun on valmista,teen vaan salatin ja lämmitän ruan.
onneks ne huomenna läteevät kotiinsa. :D

venla vetelikin sitten yöunia puol yheksään,tosin viideltä otin sen viekuun..en tiiä, mikähän sillä on nyt monena aamuna ollut,et silmät kirkkaana just viideltä kattelee omassa sängyssään,ja kun otan viereen niin nukkuu sitten uudelleen.
nyttenkin painautu oikein minun kainalooni,ja mie jäsenet puuduksissa kyljelleen yritin nukkuu.
on se vaan ihana murmeli,koko pentu =)

no venla piti täs välissä ulos laittaa nukkumaan,saapi nähä miten pitkään nukkuu..eilen se nukku ekalla kerralla tunnin,ja toisella kerralla sitten 2,5h.
pakkastahan tuolla on 15 astetta.mutta ei vaan lunta :|

nyt valittelee toi isompi etätyttö et kurkku on kipee..no niille on varmaan tää miun tauti tulossa..hitosti kyllä välillä yskittää.mutta onneks ei ole enää kurkku kipee,eikä nenä tukossa..eikä päätä koske :whistle:

mutta nyt jotakin tekemään :D
 
lilla-stina : oikein on nätti kuva :)

meidän mussukka alkoi just päikkäreille,luultavasti taas sen puolituntia nukkuu.
ja minähän käytän sen ajan koneelle...
pyykkiäkin ois,imuroidakin pitäs
:whistle:
mutta joo,teen ne huomenna!!! :LOL:
sen verran oon "ahkeroinut" että vein pussilakanat ja tyynyt ulos pakkaseen.
se on sit illalla ihana painua pehkuihin kun on raikkaat petivaatteet!
ja yöllä(en tiiä mikä ihme mua vaivasi) pyyhin pölyjä!

kiitoksia kovasti kun vastailitte siihen liman puklailuun:flower:
jospa se nyt viimeinkin loppuis tuo räkätauti...sitkee on!

jaa,se kutsu käy jo nyt
:eek:
myöhemmin uudelleen...
 
Huomenta,

nii-in, heräsin juuri ja mies painu petiin :) Ollaan yöt valvottu niin myöhään kun mies ollut isyyslomalla, että kumpikin on ihan puhki kun aamulla lapset kahdeksalta herää. Onneksi mies lähtee maanantaina töihin niin alkaa meilläkin arki.

Minttu nukkui eka kerran koko yön syömättä!!! :eek: Nukahti kymmenen aikaan ja heräsi kahdeksalta kun Annikin heräsi. Pari kertaa kävin tutin yöllä laittaan, ei muuta. Voi kun ois pysyvää, vaikka tuskin...

Me ajateltiin mennä ton isomman kans puistoon, vaikka -13 on pakkasta... pitää päästä ulos. Ja pitää kävästä myös stokkalla, ostaan siskon tytölle jokin synttärilahja huomiseksi.

Lillastina kuva on mitä suloisin :)

Katja ja likat
 
mhm....ärsyttävää lukee ku muitten muksut nukkuu koko yön heräämättä :/ meil herätään ekaks 1 maissa sit 5 maissa ja vie pitää syödä siinä 7 maissa...miks meillä näin :( kunpa saisin kans kokee ne pitkät yöunet :headwall:

väsyny äippä ja aamuvirkku Veeti
 
no meillä on joka iltainen/öinen n, tunnin kestävä huutoitkuraivo klo 24-2 välillä. Sit ku on aikansa huutanu, suostuu syömään, sitte saattaa nukahtaa mut hetken päästä alkaa taas raivo ja sit rauhoittuu ja nukahtaa.. Viime yönä nukahti n. klo 2 ja seuraavan kerran söi klo 6.30 ja sit klo 10.. Mut taas oli niin levoton yön ku Ella nukku vieressä kun en enää jaksanu koittaa omaan sänkyyn. Hyöri ja pyöri ja mölisi ja veteli kyljeltä toiselle ja joskus ton 6.30 syötön jälkeen heitti kaaressa kauheet puklut mun päälle ja lakana oli ihan märkä mut neiti nukahti samantien uudelleen.. Nyt on monta yötä ollu et Ella on nukkunu mut ollu kauheen levottoman oloinen.. Eipä sitä sit ite oikeen saanu nukuttuu ku toinen mölisee ja sit alkaa nieleskeleen ja kokoajan tulee olo että ei kai toinen nyt tukehdu. Ella ku on oikeen kunnon pulauttelija muutenki..

Nyt on neiti isänsä kanssa makkarissa ja mä vedän täällä kahvia jos vaikka vähän piristys.

henkka81 :hug:
 
Henkka eihän meilläkään nukkunu koko yötä toi äijä läpi ennenkuin aloitettiin toi iltavelli. Nyt saattaa :attn: saattaa nukkua koko yön. Suurimmaksi osaksi nukkuukin, mutta poikkeuksiakin on.

Meillä karkas toi toinen piski tänään. Oli päässyt ulkonarustaan jotenkin irti... No onneksi tuli aika nopeasti takaisin. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun noi äijät on metällä ampumassa... Ja Ressu kun ei onneksi ole kuin metsästävä! Olis siinä ollu äijille ihmeteltävää, kun olis tullu ensin hirvi/peura ja meidän koira yksinään perässä...

Mutta nyt tuntuu kutsuvan noi päiväunet...
 
LillaStina: Leppoisan näköinen kaveri tuo teidän Eemeli :heart:

Meillä peruuntu jo toisen kerran 3kk neuvola. Käytiin ostaa toinen satsi rotarokotetta neuvolaan mennessä. No sehän tietty unohtu vuorokaudeksi pöydälle kun meidät passitettiin takas kotia! Onkohan se nyt pilalla... Täytyy varmaan käydä apteekista kysymässä. Kylläpä nyt ottaa hermoon kun ei ole ihan ilmanen tuo rokote muutenkaan. Isännän vika tietenkin :/

Eeli tuossa kätisee. Palaan myöhemmin.

Susa ja Eeli 3kk
 
Keiju07
En ole hetkeen ehtinyt täällä pistäytyä. Uusi pinokin on saatu pystyyn, hienoa! Ja tervetuloa kaikille uusille! Meillä mahavaivat helpottaneet, mutta iltasin monen tunnin itkusessioita ja nukahtamista vastaan taistelemista, olen tilanteeseen juuri nyt aika uupunut.... Niin se vaan taitaa olla, että kun yksi ongelma helpottaa, niin toinen nostaa päätään.

Kysyisin teiltä tuosta sammaksesta... jokin aika sittenhän siitä oli puhetta, mutta ei silloin ollyt meillä ajankohtainen. Nyt aloin sitä epäilemään, kun jotenkin oudolta tuntuu tuo imetys (tulee vihlaisuja) ja rinnanpäitä kihelmöi näin muutenkin. Kuulostaako tutulta? Meillä myös vaippa-alueella sitkeää ihottumaa ja minulla taitaa olla lievähkö hiivatulehdus päällä, joten voisivat nuo kaikki sopia yhteen sammanksen kanssa. Entäs sopiiko tuo iltaitkuisuus, vai onko vaan normaalia vauva-arkea??? Vauvan suuta en ole vielä kunnolla tutkaillut, kun juuri on päikkäreillä, mutta jotain valkoista siellä on näkynyt kielen päällä, Olen sen kyllä ihan perus maitojäljiksi tulkinnut aiemmin. Täytyy nyt tutkailla uudestaan, kun juolahti tämä mieleeni.

Nämä mun kommentit muiden juttuihin nyt on aika vanhoja, kun jouduin vanhan pinon puolelta aloittamaan lukemisen, mutta koettakaa kestää...

Sanna-78, kiva kun aloit kirjoitteleen tännekin. On tosiaan aika hiljaista tuolla lapsellisissa lapsettomissa. Itsekään en ole kerennyt siellä kirjoitella.

Ajateltiin kyllä aikanaan kertoa tytölle, että on saanut alkunsa IVF:llä. Sitä en tiedä miten ja milloin se tehdään, ehkä vasta aikuistumisen kynnyksellä voisi siitä puhua. On mulla tuo hoitolappusten ja reseptien pino tallella; voi sitten neiti aikanaan laskea paljon laitoimme rahaa hänen alkuun saattamiseensa. :)

Krisu, meillä Neocatea kokeiltiin niin lyhyt aika, siis kaksi päivää, jottei Viena vierottuisi rinnasta. Jos teillä mennään muutenkin korvikkeella, niin voitte varmasti kokeilla sitä pidempään. Kannattaa ehdottomasti hankkia kuitenkin resepti, vaikka saahan sitä ilmankin, on siis tosi kallista tavaraa (20e/l eli 60 e purkki eli kolmen päivän satsi). Kela korvaa 70%. Harvat vakuutusyhtiöt korvaavat.

Marzyciel, meillä kestot käytössä, taskuvaipat, ja vaativat tosiaan isomman vaatekoon. Oikeastaan tosin vain bodeista. Muutoin menee vielä 56-60 cm, kestot vaativat jo 62:n bodyn.

Ammatista vielä, akateeminen tausta mulla, tutkijana olen ympäristöpuolella ja taloustieteellisesti suuntautunut (en siis mikään luonnonsuojelija, joka on yleinen väärinkäsitys). Työt ja töihin paluu eivät tällä hetkellä kiinnosta yhtään, vaikka nytkin siis projekti koko ajan päällä. Olin aluksi täysin varma, etten jaksa kotona oloa tms, mutta nyt olen ihan valmis kotiäidiksi, on tämä nimittäin aika ihanaa!

Mutta nyt muihin hommiin. Kuron lopun pinon kiinni myöhemmin.
Ja kiitos, jos joku jaksaa vastailla mun sammas pähkäilyihin.

Keiju ja Viena 2 kk +
 
henkka: Voi sua, ne yöunet on kyl korvaamattomat mut maltakko/pystysitkö nukkuun päikkäreitä?Mitäs se velli, jos sitä antais illalla?toivottavasti pian alkais nukkuun pitempiä pätkiä!koita jaksaa!
asiasta kolmanteen:ettekös te muuten asu koskissa? meijän kummipoika perheineen asuu kans siellä..
mulle sanottiin neuvolasta ettei sisätutkimusta ainakaan heidän neuvolassa tehdä kun soitin ja varmistin sitä et voinko tulla jos on menkat..Oliko se sun tarkastus siis tayssissa vai? mut katotaan ny mitä sanovat sit kun meen vaan ens viikolla,vuodan tai en!


meillä saatiin siis eilen se eka rota-annos,eikä oo kyl ainakaan vielä mitään kummempia sivuvaikutuksia tullu..yö meni normisti. mut se jäi epäselväks et onks meillä ny joku "karanteeni"?voiko vilma nyt siis tartuttaa muihin viirusta?

pitäs lähtee viis veen kans kattoon leffaan sitä ampiaista mut en oo vielä maininnu sille mitään ku en tiedä vaiks sais siivous inspiksen (orastavasti tuntuu siltä, ainakin näin ajatuksen tasolla..) ja mentäs leffaan joku toinen kerta!

[/b]keiju en imetä niin noista imetyksestä ja muista oireista en osaa sanoa mut meillä kans sammasta vähän, neuvolasta sanottin ettei nykyään hoideta lääkkeellisesti mielellään ennen kun sit vasta kun vauva ei suostu kunnolla ottaan suuhunsa mitään, mun mielestä vois kyl vähän aiemmin! tosin se sanoi myös et jos haluaa niin voi koittaa vichyä,puolukkaa tai sitruunaa kotikonstina. mä koitin sitruunalla mut ei oikein tepsiny, vichyä meinaan vielä koittaa.
 
huomenta..jopas oli mielenkiintoinen yö,olisin halunnu nukkumaan jo 9 mut ukko olikin nukahtanu sohvalle..siinä sit anttonin kans hilluttiin johonki 12 asit,sit ukko heräs ja mä paapatin sille kaikke ja otin sen unilääkkeen,varmaan 1,5h meni ennen k se alko mitään vaikuttaa..ja olin niin paljon yöllä höpertäny kaikkee,jotai et antton pitää syöttää nyt kun meillä on se lähtö puolen tunnin päästä,isännän oon käskeny hieromaan mun selkää,ja ku vessaan heräsin yöllä niin piti seiniä pitkin kävellä ku ihan sekasi olin..enpä taida viikolla uskaltaa ottaa niitä..vaikka niiden piti olla sellasia et ei mee pönttö sekasi ja jaksaa herätä..

me vaihduttiin eilen 7-14kg vaippoihin..ja löysin tuolta laatikosta niitä new born vaippoja..voi että tuon ukon pylly on sit ollu pieni joskus :heart:

pitäis lähtee pesee saunan ja vessan lattia kaivot ja sit pitäis käydä kaupassa ja tehdä broileri wokkia :p

emma ja antton
 

Yhteistyössä