*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Tytteli Meidän Ella sai joululahjaksi kans semmosen samaisen pehmokoiran.Kuulemma joku trendilelu näillä ihan pienillä.Onneksi siitä saa vaimennettua äänet ja pois päältä.Alkaa osata jo ulkoa laulut sun muut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko34:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mut ihan aikuisten oikeesti (siis minkä aikuisten), huumori on aiinut keino jaksaa tätä hullujen huonetta. Ajatelkaa nyt miltä näyttää ja etenkin kuulostaa kun 6v ja 3v tappelee ja kinaavat koko ajan (kumpikaan ei anna periksi), Miä välillä säntäilen (kirjaimellisesti) paikasta A paikkaan B ja suunnittelen samalla mitä teen paikassa C ja D. Vähemmästäkin sitä vintti vislaa. Välillä vaan vähän enemmän :D

Jaahas, nyt ruokkimaan jälkikasvu ja sitten mennään kyläilemään. Ja ai sitä autuutta ennen kuin kaikki autossa paikoillansa kökkii

Voi kun kuullostaa tutulta :LOL:
Meillä tytöt 12 ja 10 tappelee, innoissaan mukaan liittyy tyttö5v ja lopulta nyrkit pystyssä sekaan sukeltaa tyttö2v. Odottelen vaan, et millon Sanni oppii konttaamaan niin pääsee mukaan porukkaan. Kyl tytöt sitten osaa olla toisilleen ilkeitä.
Johonki kun lähdetään, ni kahdella autolla ja tuntia ennen lähtöö alkaa tappelu, et kuka on äitin autossa ja etupenkillä ja keskellä ja kuka oli viimeks missäkii |O
Juu ja laulua voi viel jatkaa: Miä en istu ton vieressä, toi katto minuu päin, Äiti, Daniel irvistelee, Jesper tönii, Koska ollaan perillä, Mulla on kuuma! Minuu pissittää jne... Ihanaa! Ja sitte noita terroristeja on tänne maailmaa lisää halunnut :eek: Ei tässä VOi korvien välissä kaikki olla enää kohdallaan :LOL:
JUURI NÄIN
Ja sit vielä toi sai viimeks..., toi oli viimeks..., minä en koskaan, miks aina toi, kaikki meidän luokkalaiset...
Sit jos ovat sovussa autossa, niin hoilaavat kurkku suorana jotain ällöä teinibiisiä tai virsiä tai juhannuksena joululauluja... |O

Ei oo korvien välissä pitkään aikaan ollu enää mitään :headwall:

Meillä lemppariruuat:
12v maksalaatikko
10v hirvenliharuuat
5v lasagne ja perunavelli
2v perunamuusi ja makkarakastike

 
Yritä tässä nyt pysyä perässä kun vaunulenkin aikana tulee ainakin sivullinen tekstiä... Eiks meillä ole muuta tekemistä :saint:

Siis... pitikö jälkitarkastuksesta saada joku lappu kelalle? ÖÖÖ... En mä mitään saanut silloin. Eikä tullut edes mieleen, että sellaisia tarvitaan. No voi p***a. Pitäis varmaan sitt soittaa tonne neuvolaan ja pyytää sellainen. Eihän siitä varmaan ole kuin kuukausi kun kävin.
 
No niinpä näkyy kelan sivuilla lukevan... Tulihan se päätös silloin syksyllä, joten aattelin sen riittävän. Olishan ne voinut sieltä neuvolasta jotain sanoa asiasta... Hitto kun täällä toimii nää systeemit niin hyvin!
 
Nyt iski paniikki!!!
En muista, oonko sen jälkitarkastuslapun vieny jo kelalle. Kelan sivuilla kuitenkin näkyy, et vanhempainraha on mulle myönnetty 16.1 alkaen. Tarkottaako se siis sitä, et oon sen vieny???
Voi tätä päätä :headwall: :headwall: :headwall:
 
lillastina,neuvolasta ovat voineet itse lähettää sen kelalle..kysäise sieltä..
mä kun rupesin niitä päikkäreitä nukkuu klo 12.50 niin kelloa katselin vielä 13.40,että tiukille ottaa jo tää päivällä nukkuminenki,vaikka väsyttää ihan hirveesti..just hain nuo unilääkkeet,jos sais ens yön nukuttua kun viime yökin meni 2-3h unilla..hulluks tässä kohta tulee kun kaikki muu on niin mallillaan mutta kun ei nukahda..

voi kun te kirjotatte niin hyviä juttuja noista lapsukaisistanne..mun porukoilla on 15v,14v,11v ja 3v lapset ja voitte uskoo et noilla 15v ja 14v on hirvee murkku ikä ja kun ne tappelee ja hakkaa toisiaan ihan hirveesti,huvittaa kun itekki ollu 6vuotta sitte tollanen..
mut pitänee tästä lähtee sinne vauvauinti infoon kohta ajelemaan..palaillaan illalla..

emma ja anttoonio :heart:
 
Vielä täällä, takki päällä jo menossa, mutta piti tulla kurkkaan hopusti :LOL:

LillaStina Mulla ainakin terkka sano, että lähettää sen lapun suoraan sieltä kelalle! Kysäse siltä, luulen että juuri noin on käynyt ja jäänyt terkalta vaan sanomatta.
 
Ikävä yllätys! Ei ole terkka laittanu sitä suoraan kelalle ja tänään ei ehdi sitä kirjoittamaan... Eipä tule rahaa :(
Voi Perse! :headwall:

No onneksi meillä on tuo tienaava isukki, jospa sitä kautta saadaan sen verran rahaa, että saadaan pahimmat laskut maksettua ja ruokaa ostettua. Nyt tekis mieli tirauttaa itkut. Harmittaa niin kovin.
No onneksi sen rahan saa sitt joskus. Jos isukki vaikka ei haluiskaa rahaa takasin tosta lainasta, niin olis äipällä rahaa pikkasen enemmän säästössä ensi kuun vakuutusmaksuja varten... :saint:
 
Hengissä selvitty Kouvolan reissusta. :D

Meillä meni tosi hienosti reissu, Emma ja Essi nukkuivat koko reissun ajan tyytyväisinä, ja isommat saivat hampurilaisensa. Löysin Ellalle toppapuvunkin, Muumi puvun ovh 59.90? nyt oli 33.90?. Oli pakko ostaa kun olen havitellut sellaista jo viime vuonna mutta en raaskinut ostaa ja sitten kun olisi ollut rahaa niin kaikki sopivat koot oli jo menneet. Ostin siis 92 vaikka Lassien tämän hetkinen puku on 86. Meneehän sitten ensi vuonna tuolle kirpulle. On meinaan 11 kg ja 84 cm pitkä ja ikä siis 2 v.

Minäkin käyn aina Kouvolassa siellä Kylähullussa kirpparilla. Siellä on aika kivasti aina tavaraa myynnissä. Nyt vaan ei pääse niin usein kun noiden kolmen kanssa ei ihan viitsi lähteä.

Sille kaverin pojalle hommasin käsipyyhkeen(omenanvihreä ) johon brodeerattiin nimi. Kai tuo on hyvä synttärilahjaksi? :ashamed:

Meinasin minäkin unohtaa tuon jälkitarkastus lapun viemisen. Muistin sen varmaan 3 viikkoa sitten ja tarkastus oli tehty jo lokakuussa. Soitin sitten Kelaan ja tarkistin että ehdin sen toimittaa, ja onneksi oli aikaa. Muuten olisi käynyt ohraisesti.

Meillä tuo autoon meno onnistuu vielä :attn: vielä. Kun mulla on Gracon kaukalot niillä jalustoilla, on tosi kätsyt kyllä. Ja Ella tykkää mennä "konttiin". Meillä on Opel Zafira jonne mahtuu 7 hlöä. Ja siis istuu takakontissa olevalla penkillä. Ja Juhokin osaa jo onneksi laittaa itse vyön kiinni. Mutta tuo liikkuminen onkin jo eri tarina. :LOL: :LOL:

Kyllä mua on kanssa naurattanu noi tuutilullan jutut, mutta meillä on jonkun ajan päästä varmaan samanlaista hulinaa. Ja muisti pätkii täälläkin ja välillä tosi pahasti. :D
 
meinasin jo kehua että nyt se nukahti viimein niin paskat! otti ehkä puolen tunnin tirsat kun jo hutaa kailotti tuolla :| ! siis ekat "päikkärit" tänään :eek: ! järkkää tässä nyt ristiäisiä......
DOGTOR: uusivuosi meni juuri niin perseelleen kuin pelkäsinkin; isäntä ja vieraat läks ryyppäämään ja mä jäin tottakai kotiin vauvan kaa...itkeä kollotin sit aamuun asti taas kerran :ashamed: mutta se siitä.

minunkin pitäis toimittaa se kelan lappu, kylläpä olin jo unohtanu sen tonne kassin pohjalle! mikäs raha se sen perusteella maksettiinkaan? ei sillee kauhiast ole tullut otettua selvää näistä kelan kiemuroista ;)

heippa taas vähäksi aikaa, eihän täältä kauaa voi poissa olla :D ! :wave:
 
Käykääpä lukemassa tämän päivän uutinen, mtv3:n nettisivuilta!

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/01/596720

Amerikkalaiset "ne jotka kaikesta kaiken tietävät" ovat kirjoittaneet
National Geographic -lehdessään, että meillä täällä Suomessa ollaan huolissaan jäätikön sulaamisesta ja jääkarhujeMME tilasta.

Vois niille amerikkalaisille oikeesti jotain opettaa koulussa! Me täällä pikkuisessa Suomessa sentään tiedetään ainakin suurin piirtein missä mikäkin maailman kolkka sijaitsee ja mitä eläimiä siellä asuu...huh huh!

Mutta mukavaa viikonloppua, näiden naurujen parissa!
 
Mulla piti kelan rahan tulla viime pe ja seuraavana ti tulis 12vko täyteen. Mutta eivät maksaneet ja ma vein lapun sinne ja rahat tuli vasta tänään. Eli vaikka 12vko:a ei ollut edes ihan täynnä niin eivät maksaneet. Ja kuitenkin palautin lapun ajoissa niin sain kärsiä viikon ennen ku rahat tuli!!! Onneksi ei menty vararikkoon ja miehen tilistä saatiin asuntolaina maksettua.

Meidän poika nukkuu yleensä päivällä 30-60min. putkeen ja se on äidille aika raskasta. Tänään nukku ekat unet 12.15-12.45 vaunuissa eteisessä. Sit tunnin päästä alko väsyy uudestaan, ni päätin syöttää meiän sängys ja jättää siihen uinumaan, samalla torkahtaa ite. Vinkumisen jälkeen nukahtikin ja sen 30min. nukku ja heräs itkemään, sit vaan työnsin tuttia uudestaan ja käänsin pojan kylkeä, vähä kitisi ja taisteli vastaan mut nyt nukkuu vieläkin. Jospa saatais pojalle pidemmät päiväunet ja vois rauhottaa iltojakin kun ei ois illal sit niin yliväsy. Mieskin ehti jo töistä kotiin ja nyt ne siel köllii vierekkäin :)

Meillä mies hoitaa tosi hyvin poikaa. Mulla sama vika ku monella muullakin äidillä, et usein ihan turhasta tulee motkotettua. 'nostat väärin', 'oot hidas', yms.
Alusta asti on hoitanut hyvin :) Kylvetys esim. on meillä kokonaan miesten hommaa ja oonkin ihan tarkotuksella sillon pois kylppäristä, ettei tuu sanottua mitään ja hengissä ovat molemmat vieläkin.
Vaipanvaihtoo yritetään vuorotella ja yöt taas hoidan minä yksin, kun täysimetyksellä ja herää vaan n.1-2krt syömään. Yhtenä iltana yritettiin antaa korviketta kun ei nukahtanut ja tuntu vaan nälkäseltä (oli syönyt molemmat tisut x2)mutta ei oikein maistunut, tais syödä vaan n40ml.

Olin tapanina ekan kerran ulkona, meil on maitoa pakkases aika paljon.
Sillon poika vissiin aavisti jotain ku nukahti 19 tisulle ja sit 02 vast heräs seuraavaks. Eli yöllä ku tulin kotiin ni miehet oli lämmittämäs maitoo keittiös. Ja seuraavana päivänä n.14 imetin sit poikaa, olin kuitenki aika monta siideriä juonu, mut mikä hassua, ne ei noussu päähän ku ihan pikkasen. Hyvillä mielin jätin miehen poikaa hoitaa ja pärjäsikin hienosti. Soitin kyllä kerran illan aikana et miten menee :ashamed:

Mutta viikonloppuja, nyt tuo poika alko ähistää tuolla.

Äityli ja 'eemeli' n.3kk
 
hitsi,että tänne tulee tätä tekstiä hirmuseen tahtiin...ei tahdo mukana pysyä,mutta hyvähän se vaan =)
mulla on tuolla pullataikina kohoomassa :p vaik ei tässä kyl mitään pullia enää tarvis kun omakin maha on yhtä pullataikinaa :LOL:
jäi vaan vaivaset 9kiloo raskaus ajalta :ashamed:
äityli75 meillä sama homma. tyttö vetelee vaan noin puolen tunnin päiväunia. vähän raskastahan se välillä on.
tuosta miesten vauvan hoidosta...meillä ukkeli hoitaa kyllä tyttöä tosi hyvin. vaihtaa vaipat, kylvettää, leikkii jne. ja sillä on pitempi pinna,joten jaksaa kuunnella tytön huutoa paljon paremmin ku minä =)
eli ei oo tarvinnu meikäläisen puuttua hänen hoito tapoihin, hyvä niin :)
nyt täytyis vissiin mennä ne pullat tekee,jotta ne sais sit joskus uuniinkin.

krisu ja melina
 
En ollu muistanu lappua viedä, löysin sen sit lopulta sieltä mihin sen alunperinkin laitoin, eli neuvolakortin välistä. Ja minä kun juoksin ympäri taloa tukka pystyssä ja savu korvista nousten ja etin joka paikasta. Mulla tulee tuo 12 vkoa täyteen 17pv, joten toivottavasti ennättää kun maanantaina sen vien. Voi kun vois ostaa uuden pään...
...tai ainalin tuon sisällön... :headwall:

Peruskoulun äidinkielen vois näköjään ainakin käydä uudelleen läpi. Sen verran nuita kirjotushäröjä näköjään tulee |O
 
Siis hetko.. Mää tyhmä.. :headwall:
En oo ees aatellu et siin on aikaraja ko sen jälkitarkastus lapun Kelaan tomittaa.. :ashamed:
Oon ajoissa kyllä tarkastuksessa käyny mut lappu on viä viemättä, rahaa oon kyllä saanu. Jos sen lapun heti maanantaina Kelaan kiikutan nii saanhan mää jatkossakin rahaa..
 
Oli se hyvä et rupesin "ääneen" ajatteleen sitä jälkitarkastus/kela asiaa, saatiinpahan mammoille liikettä niveliin! :LOL: mut kuinkahan mun käy..?saavat luvat sit vaan tehdä sen tarkastuksen, minkä mä menkoilleni mahdan tai ainakin antaa lapun koska eihän tää musta oo ollu kiinni!!vaikka vilmahan synty sektiolla niin mitä niitten sitä alapäätä pitää ees tutkia?
 
mikero mua jäi ny hämään toi juttu,et ei muka pääse jälkitarkastukseen jos menkat!!???siis häh!!! mä sain ainaki ajan jo sairaalassa jälkitarkastukseen (polille) ja mullahan kesti jälkivuoto jotain 9 viikkoo...niin vuodinhan mä vie sie tarkastuksessakin!!!
nyt taas vuotanu jo 4 päivää...kylläkin niukasti,mut mahaan pistelee aina välillä :/ viikonpäästä alkais vauvauinti ja aattelin kyl käydä gynellä vie ennen sitä,ku tuntuu vaan,et kaikki ei oo niikun pitäis...ku ei niit "puhtaita" päiviä oo loppujenlopuks ollu ku viikon! ja toi kipuilu hämää...
mut se siitä =)
 
no heips!
jos tässä nyt sais tovin kirjottaa rauhassa,aina kun oon tullu koneelle ja alkanut kirjotella kuulumisia niin käsky käy pikkumiehen suunnalta :)

siis ootte kyllä olleet ahkeria palstailijoita!!!
ei meinaa perässä pysyä!
ja minäki kovasti netti riippuvainen....mies tänää sanoinki että oiskos sun pitäny mennä naimisiin ton koneen kaa :LOL: :whistle:
on vaan niin kiva jutskailla toisten äitien kaa :D

meillä VIELÄKIN räkätaudissa mussukka:(
käytiin aamusella neuvolassa kysymässä että joko tässä pitää lääkärille aikaa saada.
kerrottiin siinä mitä kotikonsteja ollaan tehty
(suolatipat,"höyryttäminen",sängynpääty ylöspäin,sipulia,kosteaa vaatetta makkariin)
no terkka meinasi että jos jatkuu vielä ens viikkoon,niin sitten lääkäriin.
nyt poju kuitenkin kovasti limaa pulauttelee,että toivottavasti tekis jo loppua tuo sitkiä tympee tauti!!!
mites te joilla vaavien flunssat jo ohi...onko lopussa ollut liman pulauttelua??

niin ja sanoihan se terkka että nyt on hurjasti liikkeellä kaikkee räkätautii ja sitkiää sellasta.
meilläki päälle 2viikkoa jo :eek:

niin ja kyselin siitä vellin aloituksesta,sanoi että saa aloittaa!
pojulla kun tiuhat ruokavälit(päivisin)
ja syö isoja annoksia.
annettiin nyt maissivelliä 20ml ja 60ml maitoo.
toivottavasti nyt ois kylläinen olo:heart:

täälä puhuttiin poikien vaatteista,meillä lemppareina on raidalliset bodyt,
sit H&M:ltä tilattiin snoopy setti(body,myssy ja sukat)IHANA!!!
meillä on useat bodyt sellasta monkey sarjaa(basics)
saatiin lahjaksi ne,ja kovasti on käytössä:)

aika paljon jää käyttämättä tuota vaatetta!tosiaan on noi lempparit vaatteet ja muut jää lojumaan kaappiin...
ja monet on jo jääny pieneksi.

aaha...poika taas heräs!!
kirjotellaan taas pian
-milla

 
tilda
no voi itku..eikö se ukkos sit yhtään teitä ajattele?hoitaako se vauvaa?inhottavaa kyllä tuollainen.. :hug:

me käytiin siel vauvauinti infossa..oli aika hauskaa kun sitä esitteli sellasen kokeneemman naisen kanssa sellaine nuori mies,olisko joku 25 ollu,ensinnäki sillä oli vilo apposen auki,ja siis ihan sellaine reilun kokoinen aukko,et näki kyl alushousut ja sit ku se selitti et jos vauva alkaa itkee niin otatte näääääin ja teette nääääin,oikeen silleen rauhallisesti puhui..eiköhän jokainen kuitenki ite tiiä kuinka saa oman vauvan rauhoittumaan..
uinti kertoja on 35kpl ja 32 uintikerralla tulee valokuvaaja..mut aika kalliiks tulee jos käy noi kaikki kerrat,ku kerta maksaa 26e ja sillä kerralla opetus kestää vaan 30min!!!ja eka kerta kestää 20min..eihän siinä mitää kerkii,no kokeillaan muutama kerta nappaako se homma..

siitä jälkitarkastus lapusta,mulle tehtiin kysillä ä.polilla se tarkki ku repesin nii pahasti..vein heti sieltä tultua tän kunnan kelalle sen lapun kun mä unohdan kaikki asiat,varsinkin tärkeät..

V***U,kiva ylläri oli ku kotiin tultiin,toi 1v koira oli repiny mun juuri apteekista haetun unilääke paketin,onneks ei ollu niitä pillereitä sieltä syöny,olis varmaan ollu kuollut koira kotona :'( :kieh: :/
ja maistelihan se mun e-pillereitäki sillon kun just nekin apteekista kävin..mikä lääke himo tuolla koiralla on..niin ja oli syöny ison kipollisen keksejä pöydältä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

emma ja antton
 
pikaseen tulin taas lukaseen jutut joita kertyy kyllä hirmusella tahdilla.Lempiruoista, esikoinen tykkää hulluna makarakastikkeesta perunan kera ja makkarakeitosta :) makkaramiehiä...
Ja Piituli, ei tuo mun kirppukaan oo kun n.86cm ja 12-13kg..ikää siis 2v9kk.Saas nähdä josko tulis joku kasvupyrähdys jo pikkuhiljaa et vois hyvillä mielin vaatteita laittaa vaihtoon.Nyt kun ei oo viimesen vuoden sisällä tarvinu juurikaan pieneks menemisen takia vaatteita vaihtaa.

Nyt Sharkia katsoo..minäkö tv:n orja :LOL:
 
yksäiti84, meilläkin menee vaatteet tosi kauan. Nyt ostin alesta naperon collarihousut kokoa 74 cm ja on isot vyötäröstä ja puntit liian pitkät. Kun Essillä on jo jotain 74 vaatteita. Eli omaa ikää vastaavat koot ei päde ollenkaan. Mut on siinä se hyvä puoli että H&M:ltä saa kivoja vaatteita kun niiden koot on aika reiluja.

Dogtor, se eka vauvauinti on vaan 20 min kun vauvat alkaa palella nopsaan ja väsyy kun on hälinää ympärillä. Ne kerrat pitenee vähitellen siitä.
Meillä on ainakin 2 edellistä tykänny olla uimassa. Nyt vaan ei oo toivoakaan että pääsis kaksosten kanssa kun pitäis ottaa noi kaks muutakin muksua mukaan ja siitä vasta show syntyis. :LOL:
 

Yhteistyössä