*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

mileko
mä vaan en mielellään terveyskeskuksen lääkäreille puhuis,kattoo nyt kuka lääkäri mulle sattuu..jos on nais lääkäri nii sit vois ehkä puhua..ja mä oon jotenkin ujo aukasemaan ton sisäisen sanavaraston :D
 
http://www.hellapoliisi.fi/ on aivan ihania reseptejä näin vko:n loppuakin ajatellen. Mä oon NIIN huippu näiden tietokoneiden kanssa, et en sit osannu suoraa linkkiä laittaa, mut käykäähän kurkkaamassa, ihan sairaan hyviä jälkkärijutskia on kanssa :p
 
Dogtor
Hyvähän se on mun toiselle sanoa, kun ite oon samanlainen. En aukase tota lärviä ennenkun on ihan pakko :headwall:

Taitaa mulle kans tulla tästä päivästä samanlainen eilisen kanssa. Persaus juuttu tähän tuoliin loppupäiväks, vaikka pitäis tehä vaik mitä. Pitäsköhän sanoo nettiliittymä irti et vierottus... :ashamed:
 
Täällä taasen, hyvä kun silmät on vielä ees auki :D Kiia nukkui toisen yön heräämättä ja oli muutes siellä sängyn jalkapäässä taas poikittain. Likka elää kyl unissaan vaikka kuinka paljon :eek: Nukahti tuossa puolen yön tietämillä.

Nyt muutes kuuluu kutsuvan :wave: Miä tuun myöhemmin takasin :D
 
Tuutilulla
Taitaa tyttö olla yhtä eläväinen kun äitisä :D

Dogtor
Meillä tuntuu olevan paljon yhteistä ja lisäks asustellaan aikasen lähekkäin. Saataskohan me joskus jossain sanaiset arkkumme auki vai tuijotettasko seinille toivoen et toinen alottas :LOL:
Tosiaan, vois olla kiva keskustella jonkun saman kokeneen kanssa :hug:
 
Dogtor Tiedän mitä tarkoitat tuolla, kyllä mullakin kun yksin olin, ne koirat oli silloin ihana, että olivat olemassa. Oli mullakin aika rankka ero siinä välissä ja oli ihanaa, että mulla oli koirat :) Mekin veteraaneissa ollaan käyty, enempi sen meidän enkelivanhuksen kanssa. Sekin oli valio, koskaan en tullut lähteneeksi muihin maihin, vaikka esim. Ruotsin rajalle meillä niin lyhyt matka (n.20km) , että olis suoraan autolla päässyt. Jotenkin aina vaan jäi. Oli sen verran kivan luontoinen ja näköinen koira, että ei olis tuottanut ongelmaa. Ja silloin oli vielä nuo esim. Ruotsiin menot paljon monimutkaisempia, nehän sitten löysty ne systeemit sitten jonkin verran. Me pääasiassa aikalailla satsattiin tuohon pk puoleen ja juostiin kaikenmaailman vapaaehtoisissa etsinnöissä ym. Tää toinen koira joka mulla vielä on, on kaikensortin casibit ym. saanut jo nuorena koirana, ollut ryhmävoittaja useemmin jne, mutta emäntä ei saanut aikaiseksi hommattua käyttötulosta, se kun vaaditaan valioitumiseen. Tämä nuorempi on sen minun vanhemman jälkeläinen. Hui, kun puhun kaikesta kivasta niiden kanssa, niin haaveilin jo toisesta :eek: . Alkuun pelkäsin, että miten tuo "pentu" pärjää kun ikänsä ollut toisen koiran kanssa, mutta hyvin on mennyt, onneksi. Siihen saumaan silloin olisi ollut mulle aika raskaksta ottaa uusi, viimeisillään raskaana. Ja nyt taas, kun vauva on vielä niin pieni.
 
mileko
niinpä :LOL:
tytteli
näinpä tämäkin..mulle tarjottiin just bullmastiffi pentua,olisin saanu sen viime v.loppuna jos olisin ottanut..en ota vielä koska en tuosta vanhasta nartusta tiedä,koska aika jättää ja kolmea koiraa en tähän kämppään ota..sit jos ens kesänä sais oman talon niin vois sen kolmannen ottaa..
 
huomenta!

Dogtorhan on saanu jo tänä aamuna enemmän aikaseks kotona kun mä koko viikkona.. :ashamed: hävettää jo ihan kun pyykkivuori sen kun kasvaa enkä muka yhtä ainuttakaan koneellista saa pestyä. ois varmaan liikaa vaivaa kun kuivurikin on ettei tarvis ees ripustella :LOL:

Osaako teillä isit "hoitaa" lapsia sillai ettei teidän tarvi lla kokoaika vahtimassa ja neuvomassa? Musta on tullu aivan pimee kun en voi kauppaankaan lähtee jos en neuvoja anna syömisistä yms..ku tuntuu et meijän iskä se laittaa aina pullon suuhun jos toinen inahtaakin, mä olin yks päivä ideaparkissa pari tuntia niin oli sit kaks kertaa syöttäny..kun normisti syö päivällä 3-4 tunnin välein niin en tykkää et vilma oppis siihen et ei tartte kun näykkiä pulloo kerta sitä maitoohan tupataan tunnin välein :kieh: ja sit jos illalla on sovittu et mä saan nukkua ja iskä antaa tuttia jos tarvii niin sehän vetäsee valot päälle keskellä yötä ja rupee leperteleen et kuka se täällä,isin pikku tyttö.se niistä unista kun mun tarvii ruveta nalkuttaan.. ku olis kiva et asioissa olis tietyt rytmit ja rutiinit vauvalla! inhottava naukua mun joka asiasta ja hyvinpähän ovat parjänneet, mutta mutta..tarvis vaan oppia kai oleen hiljaa, mut en oo ollu kai paikalla kun on sitä taitoo jaettu =)

Itse kun olen lähes täydellinen, nytkin vilmaa itkustaa sitterissä ja mä oon vaan netissä :LOL: kauheeta mikä show jos isäntä jäis tälläsestä kiinni!!

Jep, me lähetää neuvolaan ottaan se rotarokote ja olis eka lääkäri käynti..

ootteko kaikki muuten jo käyny ite jälkitarkastuksessa?mä en vieläkään..pitäs olla ens ke mut mulla pitäs alkaa menkat ti jos jatkaa samaa kaavaa ja soitin sinne niin sanoivat et ei voi sit tulla jos alkaa. mut mulla menee se 12 vkoa umpeen justaansa niin laittaakohan kela rahahanat kiinni jos sitä ei oo tohon määräaikaan mennessä tehty?!
 
mikero
mikälie siivous into yllätti :LOL:

meiän ukko kyl hoitaa hyvin anttonia,uskaltaa sille jättää sen koska vaan..ja hoitaa älyttömän hyvin..ukkohan se pääasiassa on yö syötöt hoitanu,ku ei oo raskinu mua herättää :heart:
ja muutenkin touhuaa anttonin kanssa paljon..halusi ite vielä meidän sairaala olo aikana kätilön opastuksella vaihtaa vaipan..ja välillä hyvä ettei tappelua tuu kumpi saa vauvaa hoitaa :LOL: :LOL:
 
Mikero
Vähän sama vika täällä. Isännälle tulee sanottua vähän liiankin herkästi. Tään vitosen kanssa oon vähän relannu ja antanu miehen hoidella omaan tyyliinsä. On kyl sitten huomannu, kun on illan kanniskellu, et ois kannattanu tehdä niin kun sanon. Kun minähän olen aina oikeassa, täydellinen, kaunis ja vieläpä pirun viisas :LOL: :LOL: :LOL:

Meillä sovittiin just, et kaks yötä putkeen vuorotellaan tuon neitokaisen kanssa, niin saa toinen nukkua. Musta on ihan älytöntä, et molemmat nakottaa valvoa sängynreunalla yhden pienen unihäirikön takia :heart: =)

Minä en osaa tuosta kelasta sanoa. Ovan ainakin mun kokemuksen mukaan yleensä erittäin hankalia asiassa kun asiassa. Tekis mieli kysästä, miten saavat miehelle 3 eri tuloa vuoteen. ekaks kotihoidontukeen tosi isot tulot, sit kotihoidontuen tarkistukseen vielä isommat tulot ja sit isyyspäivärähaa varten monta tonnia pienemmät tulot. Aika erikoinen laskutapa niillä... :kieh:

Ei mulla kullä mitään asiaa ollu, mut sormet saa hyvin voimistelua kun paljon näpyttelee juttua ;) :whistle:
 
liekkö täällä palstariippuvaisuutta ilmassa kun oli ainakin miljoona sivua tullu ;) ?
niimpä tuota itekki het aamusta koneelle itteni veivasin.....googletin tuossa "aamupalaksi" avioeroprosessia, kevyttä aamunavauslukemista, mutta en tiedä mitä tässä oikein pitäis tehä.....oisin varmaan lähteny suutuspäissäni jo tuhat kertaa mutta isännällä on mukava taloudellinen ote meikäläisestä(nätisti sanottuna se että olen persaukinen), ja kun on nuo hepat tässä omassa pihassa niin en niitä ihan hevillä jätä/myy/lopeta.....
toistemme kurkussa ollaan harva se päivä, joten jotain ratkaisua pitäis rueta ettiin, eikä vaan jatkaa aina riidan jälkeen kuin mitään ei olis tapahtunu :| ...
juu, ja meillä on ristiäiset sunnuntaina.....täytyy jälleen näytellä onnellista kotirouvaa :/ ....onneks on tämä palsta,muualle en tästä asiasta ole pihahtanut,kun ei oikein ole ketään puolueetonta ystävää....marmatimarmati :x se siitä tällä erää...

tänään joudutaan oleen pojan kans sisätiloissa, meillä pakkasta -18,5! miten hitossa saan ton epelin päikkäreille, kun ei se nuku kuin vaunuissa ulkona :eek: !
jospa iltapäiväksi lauhtuu......
poju tuntuu heräilevän yöuniltaan, joten kömmin viereen pusittelemaan! ihana kun hän on ylensä aina hyvällä tuulella aamuisin, yhtä hymyä koko pieni mies :heart: palaillaan iltapäivällä :wave:
 
Voi pojat mitä menin äsken ostamaan :ashamed: Kiiahan tarvii jo nukenvaunut eiks niin? :whistle: Kävin tuosta kierrätyskeskuksesta hakemassa leikkikehän ja mukaan tarttui niin sievät kirkkaanpunaiset vaunut. Ne ihan kirkuivat mulle: Sun on pakko ostaa meidät, pakko, pakko... :LOL: Ukko katsoi minuu taas pikkusen himmeesti :D Totes sitten että Kiiahan noita jo tarviikin. Pitää säilöä ne jonnekin oottamaan neitiä....


Leikkikehän hain ihan sitä varten ettei satu sitä vahinkoa että pojista jompi kumpi juoksee tai kömpästyy pimun päälle. Ja hinta kun ei päätä huimannut, 10?.


dogtorilla on ollut vauhti päällä tänään :D *kade* Meille voit tulla jatkamaan, jookosta.


mileko isin mielestä tyttö on kuulemma ainakin äidin luonteen perinyt ja jos niin on, niin oon ton pimun kanssa helisemässä tulevaisuudessa. :whistle: Mut miä nukun kyllä yöt ihan rauhallisesti :saint: Kiia oli aamulla kuin persuksiin ammuttu karhu, siinä on kyllä taas tullut äitiin!


mikero Kyllä meillä mies hoitaa typyä mutta sortuu tuohon lepertelyynkin. Ja sitte saa äkäisen emännän niskaansa. Piruako alkaa toista piristämään kun nukkumaan pitäisi käydä. Miähän en siihen ikinä sorru en, en :whistle: Meillä tuo ei tosin ole yhtään yötä tyttöä hoitanut vaan se on jotenkin jäänyt mulle. Samoin se on äitin homma peitellä pojat unille ja nukuttaa Kiia.. Miksköhän? Vai oonkohan ite sen jotenkin ominut... En tosin tunnusta jos ei halolla uhata.


Tilda :hug: jaksamisia. Se parisuhde joutuu usein koetukselle kun pieni syntyy. Uskallanko kysyä mikä teillä nyt oikein mättää?


Mulla on jokaisen vauva-aikana ollut jonkin sortin kriisi päällä. Esikoisen ollessa 11kk erosin hänen isästä. Eskarilaisen ollessa 3kk miltei meni kantapäät eri suuntiin. Auton jo pakkasin ja äidilleni menin. Illalla menin vielä koiraa hakemaan ja tiuskasin: Tää on mun lomarahoista ostettu eli minun :kieh: sitten sitä keskusteltiin ja miä latelin sääntöjä. Danielin ollessa 6kk miä sitten lähdin ja asuin lasten kanssa vuoden päivät yksin. Eropaperit oli viety ja viimisiä papereita allekirjoittaessa aloimme uudelleen pohtia asioita. No takasin tulin. Nyt tuo varmaan pelkää että mulla palaa päreet taas kun niin kiltisti Kiia hoitaa ja auttaa muutenkin näissä kotihommissa. Taikka sitten on meijen isi kantapään kautta oppinut mitä se yhteiselo on. Ei kaikkea voi jättää toisen harteille ja odottaa että se toinen jaksaa, jaksaa ja jaksaa. Voihan olla että miäkin oon muuttunut, ite en sitä huomaa.. Ehken natkuta niin paljon ja ole turhan nipottaja näistä kotijutuista. Sen tais jo eilen huomata ettei siivous nappaa yhtään :LOL:


Jaahas, menisinköhän leikkimään noilla vaunuilla hetkeksi. Pitäähän ne testata :saint:
 
Huomenia kaikille.

Kyllä tosiaan on juttua tullut yön aikana. Minä ajattelin tänään tehdä jotain aivan uskomatonta ja lähteä kohta 4 lapsen kanssa Kouvolaan Prismaan ja Mc Donaldsiin hampurilaisille. Katsotaan kuinka äipän käy meneekä hermo vai mitä tapahtuu. Mukana siis 2 kpl turvakaukaloita, villi 2v ja hätäilevä 8v joka juoksee kuin päätönkana. :LOL: :LOL:

Voi olla että käännyn takaisin ennen kaupan ovia... tai sitten menee kaikki ihan hienosti. Pitäisi nimittäin käydä ostamassa kaverin lapselle synttäri lahja kun olisi huomenna synttärit, täytti muistaakseni 4v.

Mutta nyt siis pukemaan tämä nelikko ulos lähtöä varten.

Ainiin täälläkin on pakkasta -10 astetta. :heart:
 
On tää kans eräänlaista..just tultiin kiireellä neuvolasta ja mulla alkaa klo 12:15 mummon hautajaiset (oli ihan "vieras", en nähnyt neljääntoista vuoteen eli en jää suremaan kovasti vaikka onhan se ikävää) pitäs vielä ruoka laittaa ja ittenikin mutta tännehän heti säntäsin istuun kalsarit jalassa ja tukka pystyssä! :LOL:

Meille sanottiin siitä rotarokotteesta et ny ei sais mennä ihmistenilmoille viikkoon kun se rota leviää kakan välityksellä..tyhmä kysymys mut en huomannu neukkarista kysyä: voiks se tarttua aikuiseenkin eli lähinnän meihin vanhempiin jotka vaihtelee sitä vaippaa ja sit tohon 5 veehen?

Kysyin siitä jälkitarkastus takarajasta niin on kuulemma sen 3kk ja pistävät kyllä jäihin rahat jos ei todistusta ole siihen mennessä saapunut kelaan :eek:
kai se tarvii viä varmistaa kelasta..minkäs mä sille voin jos oon saanu näin myöhään sen ajan ja ei ne "ronki" jos on menkat..

mut ny hosuun kamalalla kiireellä,minkähän näkösen sotamaalauksen saan aikaseks?!palaillaan!
 
Mun pitää tilata äkkiä aika päivystykseen :eek:
Siivosin, latasin astianpesukoneen ja silitin(!!!) (minä joka en IKINÄ silitä mitään) 17 sideharsoa ja liinan. Eilen tuli tusina värillistä sideharsoa postissa ja ne piti het pestä ku haisivat niin viimestelyaineelle. Laitoin ne sit kuivausrumpuun ja olivat niin kamalan ryppysiä (joka ei siis ollenkaan johdu siitä, et ne oli rummussa lojumassa koko päivän ku minä olin koneella). Siis silitin ne sitten. Oikein puistattaa...
Oikea syy silittämiseen lienee se, että voin siistiä pinoa esitellä illalla miehelle ja sanoo, miten kova homma oli. Muuten luulee, et oon koneella koko päivän ollu, mukamas... :whistle: ;) :LOL:
 
Mileko syy se on sekin :LOL: Hitto kun miä en pysty "huijata" kun tuo ukko on saitsulla ja kotona. :kieh: Mut toisaalt Kiia nukkuu ja ukko istuu omalla koneellaan. Mulle piti ostaa oma kone kun meinas tuosta ukon koneesta tulla kinaa. Oli välillä sellainen kilpajuoksu että :D

Miä muutes vihaan silittämistä yli kaiken :kieh: Ei voi olla rasittavampaa kotityötä!

Luistampa tänäänkin siivouksesta kun keksin että huomenna (mahd.) heivataan kuusi pihalle ja korjataan koristeet pois. Mitäs järkeä sitä ennen on siivota, ei mitään! Hyvä miä, nyt en joudu kahta kertaa samaa tekemään :D
 
mikero ai kamalaa mutta aloin nauramaan kun luin sun viestin. Olipas pahaan paikkaan silmänisku hymiö tullut. Se mikä tulee aina jos ennen sulkumerkkejä on ä tai ö. :D :ashamed: Hyi minuu!

Asiast aivan toiseen. Mulla ois täällä 12 pakettia fimo massaa joista olis tarkoitus nukkikseen alkaa ruokia väsäilee. Kun ei mulla muutakaan hommaa täällä ois :whistle:

Herran jestas :eek: kattokaas meijen tän kuun viesti määrää ja tänään on vasta 4 päivä. Ja miähän en ole eilen ja tänään tänne yhtään turhaa viestiä naputellut :D
 
tuutilulla ite huomannu saman...eli aktiivistaporukkaa on :D pakko vaan myöntää,et enemmän käyn ite lukemassa ku kirjottamassa :ashamed:

kyl voin jättää ton pojan ihan huoletta isin hoiviin =) esikoista se ku ei "uskaltanu " hoitaa ja iteki olin ku mikäki naarasleijona :LOL: elikkä en ees päästäny ketään muuta tytön lähelle....nyt kyl päätin,et mitään en neuvo jos toinen haluaa hoitaa,niin tekee sen sit omalla tavalla.....mut on silläki kyl tapana lellitellä poikaa....tosiaan sit ku pitäis saada toinen nukkuun niin ne rupee hihitteleen täs toisilleen :/

henkka ja veeti jotain 2kk ja 2vko
 
Täällä taas, ihan kun ei ois muuta tekemistä.. :whistle: Mä kans katoin tota aiempaa tekstiäni,kuulostan varmaan tosi sydämmelliseltä..? enhän mä tota muistanu et se heittää silmäniskun tollaseen yhdistelmään, ois kai voinu laittaa vaiks pisteen väliin. Mut pakko sanoa et osu kyl toisaalta ihan oikeeseen paikkaan säkällä kun kyl se ihan tollasenaankin paikkaansa pitää (enhän mä siis mitenkään sitä perintöä odottanu oo mitään kymmentä vuotta ,en ni! ) :whistle: mun isä on siis kuollu 14 vee sitten niin senhän osuus siirtyy sit mulle ja mun siskoille :D joo mut nyt mä rupeen jo kuulostaan varmaan niin tunteetomalta et on turha enää selitellä :LOL:
 
Tildalle :hug: ja toivottavasti tuohon teijen soppaan tulee joku selvyys, olis se sitten mikä hyvänsä.
On varmasti inhottavaa "esittää" jotakin muuta kun on, meinaan nyt teidän tulevia ristiäisiä kun sanoit että pitää esittää onnellista kotirouvaa.

Jestas kun mua huvitti kun koneen avasin. Taas hirmu määrä viestejä :D
Täällähän on ollut jo muutama ahkerakin het aamusta.
Vai on tuutilulla ostanu Kiialle nukenvaunut :D no mut voihan sitä aina vedota siihin että kun lapset vaan kasvaa niin vauhilla. Mun isä sanoo aina, että kohta Juho jo juoksee ja sitten se muuttaakin jo pois kotoo.
Isäntäkin kerran k-raudasta katteli juholle sellasta kaivuria joka on poljettava ja sitten siinä on aura ja tosiaa se kaivuri, ihan heti ei meijän poju sillä taija leikkiä, isännä teki itelleen varmaan mieli.
Osti kaverikin pojalleen pleikkarin joululahjaks, poika oli sillon varmaan vajaan vuoden. Nyt jo kahdeksan.

Mun olis kyl ainakii imuroitava, isä soitti et tulee kahelta poikkeen, sehän saa shokki halvauksen ku näkee tän kämpän.. Yhtään kissankarvaa ja villakoiraa ei lattial pyöri..
Mut saas nähä "ehtiikö" sitä imuroimaan, tosin jos heti menis kun Juhokin viel viihtyy niin pääsis siitäkii.

Elina
 
enhän mä nyt voikkaan imuroida kun Juho nukahti sitteriin, toista ny tohi sellaseen meteliin herättää.
Pitäs vissiin ruveta paremmin viihyttään toista, toinen kun odottaa tuossa sitterissä vieressä että äiti sais luettu kaksplussan viestit jne.. tylsyyttään tais nukahtaa.. :/
 

Yhteistyössä