*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja Emilja80:
Thänks Piituli, siellä se nyt on, tosin en ymmärrä tota sinistä neliöö taustalla???
Mitens siä tuon laitoit? Kopioitko sen BBCODE 1 rivin ja lätkäsit sen tähän viestikenttää painamatta muuta?
Lainauksiin tulee sininen tausta (jos lainaa toista viestiä )


Meillä Kiia pikkusen pelästy kameraa tässä yhtenä iltana :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilja80:
Thänks Piituli, siellä se nyt on, tosin en ymmärrä tota sinistä neliöö taustalla???
Mitens siä tuon laitoit? Kopioitko sen BBCODE 1 rivin ja lätkäsit sen tähän viestikenttää painamatta muuta?
Lainauksiin tulee sininen tausta (jos lainaa toista viestiä )


Meillä Kiia pikkusen pelästy kameraa tässä yhtenä iltana :LOL:

En mä tiiä miten sen siihen kikkailin :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilja80:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilja80:
Thänks Piituli, siellä se nyt on, tosin en ymmärrä tota sinistä neliöö taustalla???
Mitens siä tuon laitoit? Kopioitko sen BBCODE 1 rivin ja lätkäsit sen tähän viestikenttää painamatta muuta?
Lainauksiin tulee sininen tausta (jos lainaa toista viestiä )


Meillä Kiia pikkusen pelästy kameraa tässä yhtenä iltana :LOL:

En mä tiiä miten sen siihen kikkailin :ashamed:
Pääasia että kuva näkyy :) Suloinen kuva muutes onkin teijen lapsista :heart:
Meillä 3v poika leikki eilen lääkärineitosta leikkistetoskoopilla ja kuunteli kun Kiian maha sanoi kuulemma: pum, pum. Samperi kun en ehtinyt kameraa hakea. Meinasin kyllä revetä tuosta lääkärineitokaisesta. Mistä ihmeestä poju sen keksi
:LOL:
 
Kyl oli taas tekstii tullu =)

Toi sydänbody ku Ellalla siinä kuvassa niin meil on samaa sarjaa yökkäri kans niinku jollai muullaki oli mut aika pientä kokoo noi vaatteet kyl on, kun toi body on 62cm mut muuten Ella käyttää 50-56 vaatteita mut toi on suht sopiva..

Ja samalainen Hello Kitty paita löytyy meiltä kans ku oli neideillä siinä kuvassa. Meil on kans kertyny tota Hello Kitty-vaatetta Ellalle.

Ihme ilma ulkona. Siis kylmä mut ei kuitenkaan :LOL: Jos tuuli osu niin oli kyl kylmä mut muuten ihanan raikas pakkaskeli.. Ella jatkaa uniaan edelleen et vois vaikka mennä ruokaa tekeen..
 
Herranjestas leidit, kauheesti saatte tekstiä tosiaan aikaan...hyvä niin mut apua, en pysy enää tahdissa mukana :D

Hihii, kyllä hymyilytti kun luin teidän puuhianne ja juttujanne...samat tohinat monella päällä :) Täällä kans PITÄS puuhastella kotihommia, mutta tää on varmaan jo viides kerta kun täällä koneella tänään puuhien lomassa vierailen :whistle: Kuulostaako siltä ettei nyt kotihommat oikein kiinnosta, eikai?! :D No oon mä saanu astianpesukoneen tyhjennettyyn ja täytettyyn ja toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä. Osa joulukoristeista raivattu, suurinosa kyl viel paikoillaan...Pölyjä pitäs viel pyyhkiä, imuroida, ruoka laittaa ja puhtaat pyykit viedä kaappiin...pläh :p No ei ne hommat karkaa tuolta mihinkään.

Shoppailuista olitte puhuneet...Mä olen ihan hurahtanut noihin lastenvaatteisiin :ashamed: Lapset sai kauheesti vaatetta joululahjaks mut silti mun piti viel henkalta ja maukalta vaatetta tilata...kun oli niin halpaa... :whistle: niin ja sit kävin viel ale-myynneissä ja silloinkin mm.h&m:llä :whistle: :D tosin liikkeissä oli huonommat alet kuin tuolla nettisivuilla :eek:
Tuolla kun lokaprinsessojen äipät kertoilivat hello kitty-hittituotteesta(joka muuten on meidän ison prinsessankin hitti =) ), niin poikavauvojen äideille nyt sit galluppia et onko teillä jotain hittijuttua noissa vaatteissa =) ? Mulla oli tolla isommalla pojalla vauvana noi BAMSEt hitteinä, mut nyt tällä nuorimmalla ei ole ainuttakaan bamsea =)

Ei maar, täytyy käydä varmaan laittamassa ruoka alulle, kun pikkumies viel nukkuu. Vaunuissa ulkona nukkuu, nukkunut jo 3,5tuntia =)
 
Mä sain sit ton pyykkihommelin kondikseen ja olohuoneen siivosin, mut jumituin taas tähän. Meillä siis tää kone olohuoneen ja keittiön välissä. Onkohan sitä pikaliimaa jo sukissakin... :headwall:

Meillä ei tota Hello Kittyä ole mut My Little Ponya siitäkin edestä, siis noilla isommilla. Sannilla villityksenä vaan (tai siis äipällä) kaikki mikä on vaaleenpunasta, pinkkiä, punasta tai röyhelöistä... :ashamed:

Uudenvuodea aattona kävin rakettiostoksilla Tokmannilla ja osuin samalla alennusrekille, joka oli täynnä -50% vauvanvaatteita. Lähti sitten muovikassillinen niitä mukaan :D
 
piituli teillä taitaa olla kans aikamoinen tuttimaakari tuo jonka kuvan laitoit..meillä nimittäin tuo 13v tyttö oli ihan mahoton tuttien perään..nukkumaankin kun meni niin yks oli suussa,ja kaks kädessä,ja yhellä hiero sitten nenäänsä..

joo,taas mie täällä,isäntä jo kyl kerkes välillä myös täällä käydä.
mutta nyt pitää lähtee kai salattia väsäämään,kuuluu porukalla nälkä olevan..palaillaan
 
Jestas mikä määrä tekstiä! :D
Meinaapa olla tylsää, toki mullakin olis sitä samaa puuhaa kun monilla muilla, eli kotihommia..
Tuutilullan jutut huvitti :LOL: tuntuu et täälä välillä vähän samanmoista ton siivoomisen yms kanssa.
Eilenkii piti keittiöö siivoilla, isäntä kun tuli töistä niin hän sitten siivos ton meijän keittiön, nyt se on taas ku pommin jäljiltä, elättelin vähän toiveita josko isäntä taas tänään siivois sen :whistle:

Kävästiin Juhon kanssa naapurissa, ukko oli sit niin väsy, et nukahti tossa kahenkymmenen metrin matkalla, riisuin ja pistin petiin, ei mies ees heränny.

Pessillä näyttää hyvin pysyvän lelut kädessä ja menevän suuhun =)
Juhollakin pysyy lelu kädessä ja jopa tarttuu itse jo leluun. Suuhun menee aina melkeest. :heart:
Jokos täällä kovin monen vaavi tarttuu itse leluun?
Mulla ei ole mitään erityistä vaatesuosikkia Juholle, josta mamma3 kyselikin, onkohan pojille oikeen ees mitään niinkun tytöille just tuo hello kitty, bamsehan on, mut eks sitä oo tytöillekkin.
Äitini toi las palmasista muutamat housut ja paidan Juholle, ne on ihanat tavallaan, tai ainakin erilaiset mitä suomessa, vaikka ihan perus mallia ovatkin.
diipeli, mist saa noin suloset "kiekko" vaatteet?
Ja tosta alakerrasta, mullehan tuli synnytyksessä toisen asteen repeämä ja syvä eppari, kolmeen viikkoon en pystyny istuun ollenkaan, parani muuten kyl tosi hyvin, mut viel joskus tuntuu jotain jomotusta, esim. saunan jälkeen. Mut muuten ihan tervehtynyt se osalta jo.
RäsyNukke, aika jännä et teillä ei sitten oo paino missään seurannassa, tai paremminkin mun varmaan pitäs ihmetellä miks meillä toi paino on seurannassa, Juho on hoikka ja aika pitkä, mut onhan sitä painoa kuitenkin nyt jo n.5,4kg. Täytynee kysästä ens käynnillä et mitäs me tääl viellä rampataan. Mut niin ne vaan on erilaisia noi neuvoloitten toiminnat.
Mitähän mun viel piti.. äh, kukaan jaksa lukee kuitenkaan meikeläisen höpinöitä..

Elina ja Juho 2,5kk
 
niinukka joo Ella on todella hanakka noiden tuttien perään ja vie jopa siskoilta tutit kun selkänsä kääntää (ei siis suusta mutta muutoin). Niitä on nukkumaan mentäessä oltava just se 3 kpl, 1 suussa ja 1 kumpaankin käteen, niitä aina illalla etsitäänkin "kissojen ja koirien" kanssa. Muuten siitä nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Niistä olisi kyllä tarkoitus päästä eroon, mutta kun siskotkin syövät niin vähän hankalaa tuo vielä on. Muuten se vie tutit tytöiltä.

Meillä pitäisi myös ruveta ruoan laittoon mutta kun ei keksi mitä sitä laittaisi. Jauhelihaa (yllätys,yllätys) olisi kaapissa ja siitä pitäisi jotakin tehdä. Makarooni jutskat kun ei vaan kelpaa tuolle 8v poitsille.

Pia Ja 3 nukkuvaa neitiä sekä 1"peliaddikti"
 
Täällä mäkin taas :ashamed:
Meidän vesseli tarttuu jo leluun ja ikää se 3kk siis.
Noita vaatesarjoja pojille viimeaikoina on ollut ainakin snoopy(h&m) ja supermies(myös h&m) sit henkalla ja maukalla oli paljon nallepuh-juttuja pojille.Mut nallepuhia ja bamsea on joo siis tytöillekin =)
 
Tosta painokontrollista, me on käyty tyttöjen kanssa alkuun 2 viikon välein ja nyt sitten ihan norm. neuvolavälit. Painoa oli Emmalla 4490g ja Essillä 5285g. ja kuulemma ihan ok kasvu kun keskosina syntyivät sen 4 vko:a etukäteen. :heart:

Mulla edelleen ne lattiat pesemättä vaikka aikaakin olisi ollut :D katsotaan mitä isäntä tuumaa kun tulee.

Tytöt just heräs tossa ja söivät, syövät pahus nykyisin samaan aikaan ja äidillä kirjaimellisesti kädet täynnä. :LOL:

Mutta nyt siis se ruoka.......
 
Moro taas,

Käytiin muka 3kk neuvolassa, mut oli neuvolan täti tupla buukattu, joten mennään vasta huomenna.

Mäkään en ehtiny kaikkia 56 ja 62 vaatteita ees käyttää. Sieltä tosiaan löyty nopeesti ne omat suosikit, jotka sit kiersi tiheemmin. Munkaan mielestä pojilla ei oo mitään hittikuosia. Pääkallo villityskin alkaa mennä jo ohi. Lindexin pöllösarjaa meillä on aika paljon (mm. sama unipussi kun Pessillä tossa kuvassa). Lastenvaatteet tulee ostettua lähinnä Lindexiltä ja Henkka Maukalta. Satunnaisesti jostain muualta. Alkuun ajattelin et en halua pukea Eelia perinteisesti siniseen/vaaleansiniseen, mutta kun tuo poika on niin arjalaisen vaaleanahkainen ja lähes karvaton, niin vaaleansininen passaa itseasiassa tosi hyvin. Pitää yrittää lisätä sitä katu-uskottavuutta sit jotenkin muuten ;)

Eeli ei vielä osaa tarttua leluihin. Se mahalleen menokin tais olla kertaluontoinen näytös... no kylläpä tuo vielä ehtii. Sais vaan viihtyä lattialla vähän enemmän. Nytkin tuhisee sylissä. Onkohan me opetettu se tollaseksi sylikissaksi vai onko se vaan sen luontonen et ei viihdy yksin...?

Oliko se Diipeli joka opiskeli suuhygienistiksi? Muakin rupesi ala kiinnostamaan, kun sain tuon purukaluston kans ravata jos vaikka minkälaisessa operaatiossa. Kerrotko jotain opikelusta? Siis työnäkymät, onko kouluun vaikee päästä, mitä aineita painotetaan ammattiaineiden lisäksi jne. Ehkä tääkin mamma vielä joskus koulunpenkille vois palata.

Hoitovapaasta ollut puhetta. Minä suunnittelin jääväni hoitovapaalle, jos vaan taloudellisesti on mahdollista. En tiedä saako Eeli koskaan sisaruksia, niin täytyy nyt nauttia tästä kotiäitiydestä. Vauvakuumetta pukkaa, mutta enemmänkin se on haikeutta siitä kun poika kasvaa niin nopeesti. Ei ainakaan heti perään ole toista suunnitteilla. Isännän mielestä yksi riittää. Mä olen tulkinnut sen niin , että aloitan ylipuhumisen kun näen sen ajankohtaiseksi :D

Pyykit seisoo koneessa. Joutuu kohta pesemään koko koneellisen uudelleen, ellei ne oo itekseen narulle juosseet.

Susa ja Eeli ihan kohta 3kk
 
Täällä taas :wave: :ashamed:

Piti vielä kysyä mielipidettä et mikä ois hyvä ikä, kun haluisin otattaa Eelistä kuvaamossa mustavalkeita kuvia syntymäasussaan? Pitäiskö ottaa nyt heti et näyttää vielä vauvalta? Kuvaaja ehdotti 6kk. Sellaset "vauva kämmenellä" tyyppiset kuvat ois ihania, mut ois pitäny havahtua vähän aiemmin. Hyvä kun tuota jaksaa enää molemmin käsin roikottaa. Jos ois itse vähän kuvauksellisempi niin äiti-lapsi kuvat ois kans kivoja. Viihdyn vaan paremmin kameran toisella puolella. Mulla onkin yleisin ilme kuvissa mallia "jänis ajovaloissa" :LOL:
 
Ei tosiaan meinaa pysyä mukana kun tekstiä tulee niin paljon :whistle:
ennustuksista sen verran että tein sormustestin,sen kiinalaisen jutun ja ennustaja elli ennusti ja kaikista tuli tyttö.Mie elin joteki koko raskausajan niin et tyttö sieltä tulee (ihanku noihin olisi uskominen :D )Ennustaja elli vielä ennusti lasketun ajan silloin päivälleen eli miula oli 27.9 laskettu.Siinä ennustuksessa tuli että saisin neljä lasta :LOL: 09 vuonna olisi muka toinen tyttö :D sormustestissäkin tuli neljä lasta ja samassa järjestyksessä sukupuolet kuin ennustaja ellinkin testissä.Aika jänniä nuo ennustukset.Alkaa ehkä kuulostaa että uskoisin noihin :saint:

Meillä Ella ei vielä tartu itse leluihin,laitan ite hänen käteen ja sit lelu menee nyrkin mukana suuhun.Onko kellään vielä alkanut [/b]hampaitanäkyvästi tekee??

Pitää lähtee Ellukan seuraksi kun köllöttelee tuola lattialla.
Vip1 ja Ella
 
kääk, kuinka paljon olette saaneet tämän päivän aikana tekstiä. minä merkkaan mihin olen lukenut ja tulen illalla uudestaan :wave:

nyt pitää lähteä käymään Annin kans Hesburgerissa kun lupasin sille jo päivällä, mutta palaillaan :wave:
 
peekele,nukahdin aamulla vasta puol 9 :kieh:
antton heräili siinä 4 maissa syömään ja nukahti heti,sit söi 8 ja taas nukahti..sit nukkuikin äitin kaa puol3 kunnes isukki tuli töistä..hitto mä vihaan sitä kun väsyttää mut ei nukahda..ja sain vasta huomiselle ajan arvauskeskukseen unilääkkeiden hakemista varten..tosi kiva jos en ensi yönäkään saa nukuttua..
tuutilullalla taitaa olla tekemisen puute :LOL: :LOL:
enpä nyt jaksa muuta kun ei tuo ajatus kulje..

uneton emma ja unelias antton
 
Hellou taas piiitkästä aikaa :D

Ystävä pirhana tuli kyläilemään ja mun piti läntätä kone kiinni. Meinasi jo pahat vierotukset iskeä :D

susa mun mielestä se oli Tiipii joka tuota alaa opiskeli.

Leluihin meilläkin tartutaan hanakasti ja kaikki muukin mahdollinen yritetään tunkea suuhun. Ja voi luojaa sitä meteliä jos se ei onnistutkaan. Taikka jos vahingossa rätin/peiton kulman sinne työntää :/ Isin tyttö kun ei ymmärrä sitä ettei peitto hyvälle maistu. Ei tunnu tuo isikään aika ajoin mitän selvää asiaa käsittävän. Toista se on kun äitillä tää lanttu leikkaa hiirrrveän hyvin :saint:

Meillä vaatekoko vaihtelee 56-62cm. Jotkut 62cm ovat järkyttävän isoja pimulle. Mutta ei varmast kauaa poskien kasvusta päätellen. Taitaa tyttö rukka saada äidin pärstän muodon. No kunhan tältä ruhonmuodolta säästyis :whistle:

ai samperi, mulla oottaa sen toisen koneellisen pyykit vielä koneessa. Pitää mennä heittää ne rumpuun tai kaappiin kuivumaan. Hmmm.. toisaalta kaappi ois tyhjä sinne mahtuis heti kun taas rummussa ois kuivat pyykit vastassa.. Ei taija olla vaikee valinta ;)
 
Sama puolipotkari meilläkin, käyttämätön :ashamed: . Onneks täällä kylpylässäkin on kone :ashamed: . Isommat on uimassa ja äiti surffaa, pikkuinen syö käsiään tässä olkapäällä. Pelästyi allasosaston kohinaa, kun ihan pikana vaatteet päällä kävästiin. Onneksi täällä on kone, eihän teidän tahdissa tahdo pysyä :whistle: !

Pjille pitäs kehittää joku Hello Koira- juttu :) .

Mulla alavärkki onneks kunnossa ja helpolla synnytyksessä pääsinkin. Hauskoja oli teidän joidenkin kuvaukset :LOL: .

Me ollaan käyty 6kk ja 1v kuvissa. Oishan se ollut aika spesiaali-kuva melkeisten vastasyntyneestä :heart: .

Meillä isompien kanssa käydään muskarissa ja tanssissa ja vauvakin pääsee perhekerhoon. Tosin kerhojen pöpöt aina hiukan huolettaa, mutta yllättävän terveinä ollaan saatu olla.

Auts, tää painaa tässä olkapäällä. Kiva olla pois kotoa, täällä kun ei tarvi lattian pesua edes ajatella :LOL:
 
Hei kaikille! Aiemmin lueskelin tekstejänne tuolla odotuspuolella ja nut olen seuraillut kirjoituksia tälläkin osiolla. Mukavaa lukea kuinka teillä kaikilla elämä vauvan kanssa sujauu, mitä ovat oppineet yms. Ite vaan olen huono kirjoittelemaan kovinkaan usein.
Elikkäs meidän poika syntyi 15.10 tasan laskettuna päivänä, painoi 35550 ja oli 52cm pitkä. Poika sai itsenäisyyspäivänä (ja mun synttäripäivänä) nimekseen Onni.

Olen tuossa lueskellut että jotkut ovat jo antaneet mm.velliä vauvoille, meillä mennään vielä täysimetyksellä. Onni kyllä on sellainen tunninvälein syöjä (yölläkin parin tunnin välein), joten olen jo harkinnut jotain tuhdimman syömisen antamista.
Mutta ongelma on vaan se, että ei suostu pulloa ottamaan, kauheen hepulin saa kun olen yrittänyt antaa maitoa pullosta. Oliskos jollain kikkoja, miten sais onnistumaan pullosta juomisen. Ollaan kokeiltu erilaisia pulloja ja tuttejakin. Tekis mieli välillä vaikka lähteä shoppailemaan tms. mutta kun en voi olla pois tuntia kauempaa, kun poika jo kotona pitää kauheen elämän, kun ei ole heti rintaa saatavailla.

Ja on tuo poitsu muutenkin niin vaativa tapaus, että olisi vaan sylissä kokoajan. Onni kääntyy vasemman kyljen kautta mahalleen heti kun makuulleen laitetaan (öisinkin unissaan), mutta leluja ei vielä osaa ottaa käsiinsä.
 

Yhteistyössä