*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Jee, nyt täytyy kyllä olla itsensä tyytyväinen, lattiat on pesty. Siispä iso :hug: minulle. :LOL:

Voi pääsisinpä minäkin kylpylään tai edes jonnekin matkoille. Mutta kun alkaa olla hankalaa mahduttaa 6 hlöä samaan huoneeseen tai laivalla hyttiin. Sain tuossa nimittäin Silja Linelta lahjakortin ilmaiseen Hki-Sto-Hki matkaan, mutta me oltais jouduttu maksamaan 100 ? kun oltais tarvittu perhehytti, kun tavallisessa ei kuulemma saa olla 5 enempää. Vähäks ottaa nuppiin. Turusta olisi halvempaa mutta tuo matka kun on meiltä sinne about 350 km. Ja näiden kanssa ei ihan viitsisi sinne asti ajaa.

Mutta nyt iltakaffelle ja sitten lapsukaisia nukuttamaan, saa taas äippä laatuaikaa tähän koneelle.

 
susa minä opiskelen suuhygienistiksi ja ainakin itse olen tosi kiinnostunut alasta. eli tutkinto opiskellaan amk:ssa ja kestää n.3,5 vuotta. iso osa opinnoista on harjottelua: ensimmäisenä lukuvuotena on vain yksi n.5vk:n hammashoitajaharjottelu tk:ssa, mutta toinen vuosi ollaan jo melkolailla töissä koulun hammashoitolassa. kolmantena vuonna on kaksi eri suuhygienistiharjoittelua tk:ssa ja vikana puolenavuotena taas koulun omassa hoitolassa (harjottelut palkattomia). suuhygienistin oman alan opintoja on kans melko runsaasti opintosuunnitelmassa ja tähän lisäksi suoritetaan mm.kielet, anatomia ja fysiologia, ravitsemus ja terveys, lääketieteen perusteet, mikrobiologia ja patologia,atk, oppiminen ja opettaminen...lisäksi sitten jotain vapaastivalittavia sekä syventäviä kursseja ja tietenkin lopputyö.

työnäkymiin en vielä erityisemmin ole perehtynyt mutta uskoisin että töitä pitäisi omalta alalta löytyä valmistumisen jälkeen. ainakin oman käsityksen mukaan nuo aiemmin valmistuneet ovat työlistyneet ihan hyvin ja jos ei heti saisi koulutusta vastaavaa paikkaa niin itse voisin tehdä jonkin aikaa hammashoitajan töitä.
työnkuvaan suuhygienistinä kuuluu mm.hammaskivenpoistot, tarkastukset, neuvonta, pinnoittamiset, hammasmuottien otot ja rautojen renkaiden kiinnitykset (yksityisellä valkaisut ja korukiinnitykset)...sitten työhön kuuluu myös vierailut neuvoloissa,kouluissa,tarhoissa ja vanhustenkodeissa kertomassa hampaidenhoidosta, mutta tuo tietenkin kuntakohtasta. itse haluaisin työskennellä julkisella puolella kun sielä sais olla tekemisissä paljon lasten kanssa.

hakijoita on sen verran että tietenkään kaikki halukkaat ei sisälle pääse mutta itse pääsin eka yrittämällä vaikken mitään huipputodistuksia omistakaan ;) muistaakseni mun edellisellä luokalla kaikilla tais olla lukiotausta, mutta kyllähän amk:hon voi hakea myös ammattikoulunpapereilla. sitten muistaakseni työkokemuksesta saa lisäpisteitä? aika hyvin noihin pääsee kärryille kun selaa vaikka edellisvuosien hakuoppaita jos uudet ei ole vielä ilmestyneet. niistähän selviää tarvittavat pisterajat ja pystyy aika helposti laskemaan mitä itse mahtaisi saada.

pääsykokeissa ei muistaakseni ollut muuta kuin että piti tehdä itsestä jokin portfolio ja sitten haastattelussa käytiin se läpi, muistan että mua jännitti tosi paljon tuolla haastattelussa ja en tiiä menikö se kovin hyvin mutta onneks kuitenkin pääsin sisälle, on nimittäin tullu haahuiltua tällä opintojen tiellä, joten onneks nyt on ainakin selvillä että mikä musta tulee isona :D
 
Voihan surkujen surku :'(
Jouduttiin antamaan yksi meidän kissoista pois, ihan lähinnä Juhon turvallisuuden vuoksi. Tämä meidän kisu oli jo reilun kuukauden päivät suutuksissa noille kahdelle muulle, ravasivat ympäri taloa niin että karvatuppoja jäi vaan jälkeen, voi sitä suhinan ja ulinan määrää.
Sitten tämä meidän kisu majottautui tonne yläkertaan ja harvoin tuli edes syömään ja sitten kun uskalsi tulla alko taas tappelu. Katsottiin siis parhaaksi antaa tämä kisu meidän kaverille parempaan hoiviin. Taitaa pärjätä paremmin yksinään, vaikka olihan hänkin meillä kolme vuotta.
No jäihän meille vielä nuo kaksi karvakasaa, toinen on ihan kotikissa ja toinen on norjalainen metsäkissa.
On se vaan niin kamalaa luopua rakkaasta lemmikistään.
:hug: niille jotka ovat rakkaasta koirastaan tai muusta lemmikistään joutuneet hiljattain luopumaan!
Ihan kun tääkin nyt tähän palstalle olis kuulunut, mut tulipahan taas sanotuksi.



Siinäpä nuo meijän kaksi karvapallukkaa
 
Poikien vaatteista... meillä on hittinä toi barbababa ja bamse sekä lisäksi paljon jalkapallo aiheisia leluja ja vaatteita löytyy. On sekä isin että äidin mieleen :LOL:

Isi ja äityli kävivät tänään ikeassa ja kodin ykkösessä ettimässä kirjahyllyä olohuoneeseen. Eemelin huoneeseen löytys hylly, mutta ovet oli loppu. No onneksi se ei niitä ensi alkuun tarviikkaan ja isi voi käydä siellä ensi viikolla uudelleen. Me jäätiin ilman, kun ei löytynyt sopivaa.
Pikku vinkkinä Ikeaan pääseville! Siellä on tarjouksessa 4 kpl automattoja 2,95?. Ei ollut hinnalla pilattuja vaikkei ollutkaan mikään iso. Oisko ollu joku 1mx0,50m/matto. Ne saa hyvin yhdistettyä ihan miten tahansa ja oli aika siistit. Me ostettiin, vaikkei niitä nyt ihan heti tarvitsekaan.

Eemeli oli kiltisti kummitädin hellässä hoivassa... Mitähän lie pahojaan 15 vuotias opettanut sillä välillä? :D
Jätkä nukkus lähes koko ajan, joten nyt on tosi pirteenä. Toivottavasti ei nuo yöunet häiriinny, kun nukkus vaan 6 tuntia lähes putkeen... Oli syöny vaan välillä ja samantien uudelleen nukkumaan.

Nyt täytyy mennä syömään jotain.
 
hitsi kirjotin vielä toisen viestin meidän neitin puhkenneesta vaativasta luonteesta, kylpyhetkien huutokonserteista ja pään paksusta karstakerroksesta mutta se hävis johonkin :whistle:

no palataan taas paremmalla ajalla! minä lähden yrittämään taas uusia kikkoja tuohon kylpemiseen ;)
 
tin
heippa!
Iiihan sikana tullu tekstiä paris päiväs :) ihana lukee muitten kuulumisia... tää mamma on superkiireinen äitiysLOMALAINEN. ihan itseaiheutettua kiirettä mutta mm. tänäänki oon shoppaillu koko päivän ja sit illalla lähin vielä kaverin luona käymäs 60km pääs. eilen mulla oli luokkakavereita kyläälemäs koko päivän. Tatu sai eilen rotarokotteen, mitää siitä ei onneksi tullu:)

Tänään sitte hussasin koko omaisuuteni alennusmyynteihin, oltiin likkojen kans ja Tatu oli iskän kans kotona. Kiltisti oli ollu. Kävin hakees Tatulle pinniksenki ku korisängys nukkunu tähän asti. Mun mummo halus maksaa sen niin otettiinki sitte vähä hintavampi, vain 200ekee:D mutta hieno se on! paksut pinnat ja pyörät ja jarrut ja nouseva ja laskeva laita, samoin pohja ja jotain helistyksii siinä :)

niin ja piitulille kiitti uudesta pinosta! ja tapaamisidea olis aivan mahtava... mukana olisin! Ei täälä vissii ketää muita oo Etelä- Pohjanmaalta? Mulla kyl mammakamuja on muutama mutta uusia olis ihan mahtava saada :)

sit ammateista ainaki olitte puhunu. mä kirjotin ylioppilaaksi v 05 sitte olin vuoden armeijassa ja yhden vuoden ehdin opiskella sairaanhoitajaksi tampereella. nyt olis vielä 2,5 vuotta opintoja jäljellä joita jatkan osa-aikasesti nyt tammikuusta lähtien. ihan muutamalla kurssilla tosin vaan... ihan kiva toisaalta käydä vähä välillä koulun penkillä ja mahtavaa ku on niin ihanat isovanhemmat jotka sen mahdollistaa :) kesät oon ollu töissä terveyskeskuksessa ja ennen sitä hoitanu viis vuotta lapsia. onko muita intin käyneitä mammoja mukana? pelottaa jo nyt kesän kertausharjotukset ku pitää Tatu jättää iskän hoiviin kahdeksi yöksi, apua...

ööh, kaveri tuli käymäs, jatketaan.
tin ja Tatu
 
Mamma3 ei meilläkään noissa vaatteissa oo mitään tuollasta HelloKitty vastaavaa...raidallisista bodeista oon tykännyt aina ja sinistä en tykkää käyttää.Meni maku ihan kokonaan Peetun aikana kun aina kaikki osti vaan sinistä...Pessillä ei sit sitä taida juuri ollakkaan.Ja kummallakin pojalla tykkään käyttää oranssia ja tumman punaista,sopii mielestäni noille ukoille :D
Musta tuntuu että jää suurin osa housuista käyttämättä Pessillä..tykkään käyttää sukkahousuja hänellä ja on niin kuumaverinen tyyppi etten voi siihen päälle enään housuja laittaa (kylmempiä ilmoja odotellen).

Lauantaina taidan käydä Pessin kanssa vähän alennus myynneissä..Peetu menee mummin ja isinsä kanssa uimaan heti aamusta ja sit mummilaan yökylään.Pessikin menee sit mun ystävälle joka sano että on varannut koko v-lopun vain Pessille..en vaan tiä raaskinko viedä ennen kun vasta illalla...saas nähdä.Kivahan se ois kyl joskus tehdä päivälläkin jotain ihan yksin.

Hitto vie,lämmitin pessille maitoo just ja nyt se sit nukahtikin takas..no ei voi mtn.

Taidanpa mennä sohvalle katteleen Housee,ihan sika hyvä sarja :D

yksäiti+ pojat
 
ainiin..onks ideoita mistä sais halvalla fiksun kerrossängyn?? Meillä on siis Peetulla jatkettava ja Pessillä tietenkin pinnasänky,mutta oon poikien huoneeseen kerrossänkyä ajatellu(tilan säästämisen takia).Peetun vois jo laittaa yläsänkyyn,nukkuu meinaan tarhassakin yläsängyssä ja Pessille vois sit kehitellä jonkun laita+toppaus systeemin alasänkyyn kun pinnasängystä siirtyy pois..Minäkö haluan kaiken heti...ööö joo... :ashamed:
 
no niin.tuli testattua tuo kantoliina ja ihan ensimmäisellä kerralla osasin sen sitoa oikein..tosi hyvä kyllä on ja anttonkin tykkää siinä kovin olla..huomenna tulee mun entinen luokkakaveri käymään,se saa huhtikuussa ensimmäisen vauvansa..
vaatteista on ollu puhetta..meillä suositaan raita vaatteita..on marimekkoa ja ratiaa ja sit tutan sellasia ihania potkareita,esim.ruskeet joissa on oransseja hirven kuvia..ja hirvi kuvioiset vaatteet on in!!
ja nalle puh tietty..meil onki hieno nalle puh tribaali body!!

en jaksa nyt muuta kirjotella,palaan myöhemmin..

emma ja anska
 
henkka81 Kädet on täynnä kuvia juu ja sit selässä ja tossa rinnassa/mahassa ja lisää kuulemma pitäis saada. Itellä on nilkassa ja selässä kuvat. Oikeen tyypillisissä "naisten paikoissa" =)

Mäki sain kaverilta kantoliinan tänään lainaks ja kokeilin tossa muutamaa sidontaa ja ihan hyvin onnistu ja Ella nukahti äsken tohon liinan sisään ja siittä nosti nukkuun.

Kaveri oli Gambiassa ollu käymässä ja sano et siellä just ne naiset niin näppärästi sito liinan ja vauva sinne ja menoks.. Tosta liinasta on mulle kyllä viel niiiiiiiiiin paljon apua ja pitää noita erilaisia sidontoja kokeilla vielä..

Tää on trikooliina ja huomenna saan toisenlaisen niin kattoo sitte kumpi ompi parempi..

dogtor onks toi mikä sidonta mikä sulla tossa kuvassa on? Mä kokeilin vaan noita naama muhun päin juttuja äsken.
 
Dogtor pakko kommentoida että vauvaa ei saisi pitää kantoliinassa noin päin ennenkuin osaa itse kävellä. Itsekin nimittäin pidin noin Annia alussa, kunnes kuulin asiasta. Esim babyidean sivuilla:

Miksi joitakin rinta/kantoreppuja ei voitu suositella? Syy tähän on että vauvan jalat eivät näissä repuissa ole sammakkoasennossa, vaan ne roikkuvat suoraan alaspäin. Jalkojen välissä on liian kapea kangaskaistale. Joissakin repuissa reiät vauvojen jalkoja varten ovat lisäksi vääränlaisia. Roikkuvat jalat -asento voi aiheuttaa vaurioita vauvan tukiluustoon (muodonmuutoksia selkään, lonkkiin, jalkoihin...) ja ryhtivirheitä. Ongelmallista on myös se mikäli vauva on äidin tai isän kehoon nähden liian alhaalla, jos hihnat siis ovat liian pitkiä kantajaan nähden, sillä näin kantajan reidet voivat työntää vauvan jalkoja taaksepäin. Liike vaikuttaa kantamista tieteellisesti tutkineen Kirkilioniksen (2003) mukaan haitallisesti lonkkanivelten rakenteisiin ja saattaa jopa edistää taipumusta lonkkadysplasiaan.

Rinta/kantoreput ovat suosittuja osaltaan siksi että niissä suositellaan vauvan kantamista kasvot eteenpäin -asennossa 3 kk iästä alkaen. Vauvan kantaminen rintarepussa kasvot eteenpäin -asennossa jalat roikkuen ei kuitenkaan ole lainkaan sen turvallisempaa hänen kehityksensä kannalta kuin vastaavanlaisessa asennossa kantaminen kantoliinassa. Fyysisesti turvalliset kasvot eteenpäin -asennot ovat rengasliinojen kengurupussi-asento ja solmittavien liinojen Buddha-asento. Vauva on valmis sellaiseen asentoon, jossa selkäranka on suorana, vasta silloin kun hän osaa jo itse seistä hyvin. Kantoliinat soveltuvat myös erilaisiin lonkkasidontoihin ja näissä vauva voi helposti seurata ympärillään tapahtuvaa toimintaa. Kotona ja tuttujen ihmisten parissa vauvaa voidaan kantaa liinassa fyysisesti turvallisessa kasvot eteenpäin -asennoissa, mutta uudessa ympäristössä vauvan on parempi olla selkäsidonnassa tai kantajan rintaa vasten, jolloin hän kokee olonsa turvalliseksi ja hänen on mahdollista tarkkailla kantajan ilmeitä ja reagointia erilaisissa tilanteissa.
http://www.babyidea.fi/reppuvsliina.html

Annin kohdalla pidin sitten vaunujakin pitkän aikaa kasvot minuun päin, on aina ne tutut kasvot lähellä jos löytää jotain pelottavaa katsottavaa kun ollaan esim. kävelyllä. Ja sama kantoliinaillessa.
 
Niin ja pitää vielä sanoa että olen kulettanut Minttua jo pari kertaa buddha-asennossa (laitoin kuvankin pari päivää sitten tänne) ja hyvin sujuu. Jos siis haluat sidonnan jossa antonilla kasvot eteenpäin.
 
Tännehän tulee tekstiä vauhdilla! :eek: :D Mutta kiva niin..

Ammateista ollu puhetta. Mulla ei virallista ammattia oo. Ylioppilas oon ja sen jälkeen luin matikkaa yliopistossa pari vuotta. Sit oonkin ollu kotona tuon esikoisen syntymän jälkeen vajaa 7v. Ja en mene jatkamaan matikalle, kun ei nappaa enää yhtään. :saint:
Mutta ens viikolla musta tulee laukkuedustaja. :xmas: Eli alan pitämään kotikutsuja, joissa esittelen/myyn naisille käsilaukkuja yms. Et *vink,vink*, jos jotakin kiinnostaa pitää kutsut. :whistle:
Ihan kiva saada vähän vaihtelua ja tuota aion tehdä max parina iltana viikossa ja mies on silloin kotona lasten kans.

Tänään oli neuvolakin ja Elia on nyt 7kg ja 62,6cm muistaakseni. Eli hyvin kasvaa. Sai rokotuspiikin ja suuhun rotarokotteen. Kaikki oli ok ja sain "luvan" aloittaa kiinteät, kun siltä tuntuu. (Elia on siis 3,5kk nyt) En tosin lupia oo kyselly ennenkään. Tytöille aloitettiin kiinteät muistaakseni toiselle 3,5kk:n ja toiselle 4kk:n iässä ja tuolle toiselle pojalle 6kk:n ikäisenä.

Mut nyt nukkumaan.. Mies kyllä meinas, et pitäis leikata vielä hänen hiukset tälle iltaa, mut en taida jaksaa, kun ei oo vielä edes sisällä vaan tallissa maalaamassa listoja, et saa huomenna paikalleen kodariin.
 
Kiitos Tiipii. Rupesi kiinnostamaan ala entistä enemmän. Mulla tosin vain keskinkertaiset ammattikoulun paperit. Tähän asti tehnyt sekalaisia asiakaspalveluhommia. Käytännössä seinä tulis vastaan jo siinä kun lähin opiskelupaikka ois Oulu. Isännällä vakituinen työpaikka täällä kainuussa (200km päässä) ja asuntokin on jo ostettu. Noh mutta ehkä mä joskus vielä haen sinne kouluun kunhan Eeli tuosta kasvaa.

Dogtor Vieläkö teillä Antton nukkuu kehdossa? Eeli ei ole vieläkään siirtynyt pinnikseen. Saas nähdä millanen operaatio se on :eek:

Hiuksista oli puhetta. En muista olenko jo kommentoinut. Mulla odotusaikana oli aivan unelma helpot hiukset -ei rasvottunu olleenkaan. Nyt palattu arkeen ja tuota tukkaa sais pestä jatkuvasti.

Kuinkahan myöhään tässä taas valvotaan. Eeli nukku niin paljon päivällä et nyt jaksaa valvoo :/
 
topsy
enpäs tiennytkään tuosta,kiitos kuitenkin kun kerroit..eka kokeiluhan tuo vasta oli..täytyy siis kokeilla toista asentoa..ja kun antton ei tykkää olla kasvot minuun päin,saa hirmu raivarit heti..kun nyt sitä on alkanut kiinnostaa muukin maailma ku äiti ja isi,vai liekkö pärstässä vikaa :)

susa
ei oo nukkunu reiluun kuukauteen kun ei mahtunut siihen enää..siinä se kyllä nukkui todella hyvin..mut tein sille sellasen pesän aluks pinnikseen niin oppi siinä nukkumaan..ja nukutin myös päikkäreitä pinniksessä ennen kuin siirryttiin kokonaan kehdosta pois..

niin ja hiuksista sen verran että eipä nuo oikeen oo mikskään muuttunu,raskaus aikana vaan kasvoivat normaalia nopeammin..
jokohan sitä kokeilis mennä nukkumaan..huomenna tosiaan olis ne uni lääkkeiden hakukin..toivottavasti en tarviis niitä ku muutamina öinä..
täällä on jo 15 pakkasta,hui..oli hiukan kylmä käyttää oirat äskön pisulla :xmas:
 
:hug: teille jotka olette menettäneet/joutuneet antamaan toiseen kotiin lemmikin.. tiedän mille tuntuu. Joitakin vuosia sitten mulla oli kolme belgianpaimenkoiraa, kunnes kaksi alkoi sortamaan yhtä, ihan mieletöntä alistamista :( . Ja tämä koira kun ei muutenkaan ollut mikään kauhean rohkea luonteeltaan, oli itselle lähes mahdotonta. Asuin silloin vielä koirineni yksin. Katsoin parhaakseni antaa sen koiran hyvän tuttavani tutulle, elikin siellä loppuun asti hyvässä kunnossa. Nyt viime kesänä oli jouduttu lopettamaan :'( oli sairastunut niin vakavasti, reilut 10v eli. Eikä siinä mitään vajaa pari viikkoa aiemmin, olin joutunut saattelemaan vanhimman koirani (12½v.) viimeiselle matkalle :'( Kyllä oli rankka heinä-elokuun vaihde. Mulla on vieläkin niin ikävä sitä minun vanhaa koiraa.. Niin suunnittelin vieväni koirat Eemilin yks vuotis kuvaan mukaan.

Nyt ei mee ku toinen.. Sekin täyttää jo 10v. Vielä onneks ollut terve, ja toivotaan että pysyy. Välillä mulla on ihan mieletön koiranpentu kuumekkin :D , mutta järki onneks on vielä vienyt voiton. Haluan kuitenkin että mulla on sitten aikaa. Molempien koirieni kanssa harrastin palveluskoira juttuja ja kisattiinkin suht ahkeraan. Nyt tuo ainokainen on eläkkeellä, muutamia näyttelyjä käydään silloin tällöin. Mutta kyllä vielä joskus, kun aika sopiva se toinenkin tulee ;)

Meillä Eemilillä edelleen kakkavaivaa :| . Ei meinaa tulla ei sitten millään ja pahan hajuisia pieruja päästelee! Levolacilla olen sitten saanut tulemaan, kun tarpeeksi kauan ollut tulematta. Aika paksuhkon oloista ollut, vähän liisterimäistä :/ Meillähän pikkumiehellä vatsa pelasi päivittäin, kunnes kun täytti 2kk muuttui kertalaakista! Ihmetellyt olen että mitä kummaa!

Mutta nyt nukkuun, taas meni yökukkumiseksi!

-Tytteli74 ja Eemil
 
huomenta..
minä se oon ahkeroinu jo täällä..oon jo imuroinut ja pessyt lattian,sekä pyykkikoneen päälle laittanut..niin ja vein isukin töihin ja kävin tankkaamassa auton,hitto miten kallista bensaa oli 1,429e litra :eek:
antton ei edes herännyt kun puin sen ja laitoin turvakaukaloon,eikä herännyt kun kotiin tultua nostin istuimesta sängylle..ainiin ja oonhan mä käyny suihkussaki jo ja koirat ulkoiluttanu..
nukuin viime yönä vaan 2,5h..onneks tulee viikonloppu ja saan tänään ne lääkkeet,uskaltaiskohan sitä avautua lääkärille niistä painajaisista exästä..
tytteli,on ne nuo elukat vaan niin rakkaita..meilläkin on varmaan vuoden sisään aika jättää tuo vanha bullmastiffi,niin herttainen mummo..mulla pääsee itku jo pelkästä ajattelusta..on mulle tosi tärkee koira ja on auttanut minua niin paljon,sillon kun oli se ero siitä exästä niin en välttämättä olis selvinnyt ilman tuota koiraa niin reippaasti siitä yli..ja aina kun itkettää niin on sit edes joku lohduttaja..mekin käydään vielä näyttelyissä,veteraaneissa..tuo kun on aikamoinen konkari niissä..on monen maan valio,kansainvälinen valio ja junnuvoittaja 99,sekä voittaja 00..poikkesin taas hiukka aiheesta,mut ei se mitään..

antton on nyt alkanut nukkua paremmin,onneksi..viime yönä nukkui 23-03.30 ja söi ja nukahti ja vielä on niillä unillaan,tai ei enää,näköjään just heräs..täytyy mennä..

emma ja antton
 
Huomenia kaikille!Wilma nukkuu vielä, me Weetin kanssa päätettiin tulla jo koneelle =) . Ihanaa 7 astetta pakkasta, kyll sitä märkää ilmaa sit olikin. Lunta olis viel kiva saada isot kinokset. Meillä on tommonen pellettitakka normi takan lisäks ni se on kyllä lapsiperheen pelastus näinä pakkasaamuina varsinkin, kaukosäätimestä vaan päälle ni johan pukkaa lämmintä. Kantoliinasta on ollu puhetta, oon monesti ajatellu sitä, mut jotenkin en vaan oo saanu hankinttua sellasta eikä kellään kaverillakaan sellastaa oo et vois kokeilla. Rintareppu löytyy ja tarviskin kokeilla mitä Weeti siitä tuumaa. Laivalle oltais kohta lähdössä ni ei oteta kuin "yksois"vaunut mukaan ja sit rintareppu, jos Weeti siin nyt sit viihtyy...Uskaltaakohan sitä nyt lähtee aamulla ulos lainkaan ton meidän kylmä jalka/käsi Wilman kanssa??? Kauppaan, kun tänään meen ni katon sieltä nyt samalla sit, jos alennuksesta uudet kengät löytyis. Tosin, mun siskolle soitin eilen ja hänen kummatkin on ollu samanlaisia kylmäjalkoja, sanoi et lapsilla ei veri kierrä kuulemma niin hyvin käsiin ja jalkoihin kuin aikuisella, tiiä sitten..
Mitäs vielä...ai nii, äitiysneuvolasta soitettiin eilen ja siirrettiin jälk.tark. aikaa, vapaita aikoja olis sit vaan tietenkin ollu sinä päivänä, kun laivalle lähetään. Ottivat sit ylimääräsenä, mulla olis menny se "määräaika" kohta umpeen. Viime tippaan siis olivat meikäläisen jättäneet, kai joulun pyhät on sekoittaneet pakan kokonaan.
Weetikin nukahti näköjään sitteriin, ei jaksanu kattoo varmaan, kun äippä näpyttelee läppäriin vaikka olis voinu laatuaikaa viettää kerrankin kahestaan
:ashamed: Tänään olis ohjelmassa sitä kaupassa käyntiä, illallla kaverin synttäreille koko perheen voimin. Huomenna parturiin aamulla, ihanaa, 2, 5 tuntii omaa aikaa B) sen jälkeen alkaakin kotona wilkun huoneen laitto ja siivous koko kämpässä...jos jaksaa...palaillaan..

Emilja + lapsoset
 
Dogtor
Kerro vaan lekurille kaikki, mikä mieltä painaa. Sieltä saattaa löytyä syy unettomuuteenkin (nimim. kokemusta on...)
Ahkera kyl oot ollu, vaik niin vähän unia :flower: Ihan kade... |O

Minäkin aikoinaan ekan tytön syntyessä jouduin Japaninpystykorvani pois antamaan, kun ei hyväksyny tyttöö ollenkaan, vaan meinas käydä kiinni :(

Piituli
Mua kans ärsyttää suunnattomasti, kun kaik hotellitarjoukset, siis perhetarjoukset, on tarkotettu perheelle johon kuuluu 2 aikuista ja max 2 lasta. Entäs jos on vaan 1 aikuinen ja 3 lasta tai sit 2 aikuista ja 5 lasta niinkun meillä :D
Ihme kun tarjoukset ei oo tyyliin isi, äiti, tyttö ja poika |O

Sannille kokeilin jälleen kerran eilen velliä. Hirveesti tuo on paukutellu ja tänä aamuna oli löysä, keltainen vellikakka, joka oli niskassa menossa :LOL:
 
jee,on täällä joku muuki hereillä :LOL:
voi ei,ei kai mulle iske sama kohtaus ku tuutilullalle eilen :LOL:
meillä on tänään se vauvauinti info,jäi vaan sanomatta..ja se kaveri masunsa kanssa tulee kans käymään,tossa parin tunnin päästä..
hitto,mä käyn kohta palvelutaloilta mummojen vaippoja..on tuo alaosasto vuotanu 5pvä ku hanan aukasis..ihan hirveet menkat ja vieläpä kivuliaat :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: sori :D
juu ja täällä on pakkasta -14..pitää tästä lähtee kahvin juontiin ja syödäkin jotain..
 

Yhteistyössä