****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

elikkä meille synty 1.10 klo 9.43 sectiolla pieni tyttö 3305g ja 48.5cm oli pituutta ja pipo 34cm.pisteet 9-10-10.

tänään päästiin kotiin..
olo on ihan hyvä,mutta jotenkin sellanen ihan utopinen
vähän niinkuin pallo olis hukassa..

osastolla hoitajat ihmetteli että miten olen niin virkeä,kun tiistai aamuna pystyssä yhen hoitajan avustamana..ja siintä lähtien olen sitten liikuskellut.vauva oli pari yötä lastenhuoneessa,viime yön pidin sitten koko yön vieressä.ei oikein osannut nukkua..kuunteli vaan toisen ininöitä,ja liikuskelua.
kahteen otteeseen söi,ja nukkui suurinpiirtein väliajat..

ens yö himpun verran jännittää..miten nukkuu..

niinukka ja tyty.
 
:flower: ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :flower:

Kyllä niitä vauvoja nyt tulee ja paljon... :D
Tänään oli neuvola ja seuraava on maanantaina, jos oon vielä kokonaisena! Kaikki oli hyvin ja painoa oli tullut onneks vaan 200 g ja pissa puhdas... alapaine oli vähän koholla, mut ei pahasti! Ens kerral määrätään aika yliaikakontrolliin... per****....Tulis nyt jo ulos! :kieh: :headwall:
Neuvolatäti sano mullekin siitä nännien hieromisesta, et moni todennu toimivaksi keinoksi synnytyksen käynnistymiselle...kysyin vaan et kuin pirusti niit oikeen pitää hangata, ku ei oo mitään tapahtunu... :LOL:

Olin tänään shoppailemassa 4 tuntia ja tuli sitä taas ostettua pari pientä vaaleanpunaista nuttua...ja tulevalle isosiskollekin jotain! Sokkarin 3+1 päivää houkutteli...ja ylläri, et normaalihintaisia tuotteita sitä vaan löysiin.
Oli tosta kaupungilla maleksimisesta se hyöty, että supistellu on koko päivän, mut ei mitenkään kivuliaasti. Supistuksia kumminkin!

No mut nyt ootteleen salkkareita!

Jaksamisia kaikille! :wave:
Lapanen 39+6
 
Onnea ny taas kaikille uusille äideille :flower: :flower:

oon ollu täs nettipimennössä ja niin paljon tullu tekstiä,et enpä taida ees jaksaa lukee kaikkee....

täällä ihan hirvee olo :( aamulla juili mahaa ihan ihmeellisesti ja ny saunan jälkeen rupes oksettaan...no oksensinki tietty :x ny vieki ihan outo olo ja välil ihme "kipua" ylävatsassa....mitä lie onkaan....isäntä jo ihan innoissaan,et Jesss ensyönä mennään :LOL: ....mut tuskimpa!!!!
...oisin kyl mielelläni menossa synnyttään,mut en halua,et olis näin huono olo :ashamed:
...niin piti kysyä tällasta niiltä jotka jo saaneet nyyttinsä....käyttäytykö vauva masussa jotenki eritavalla ennen synnytystä??? tää on ollu tosi hiljanen pitkään,mut ny viimeyönä alko kunnon möyriminenja jatku vie päivälläki...tarkoittaakohan jotain???

mut joo ny lopetan ku sattuu taas mahaan,selkään...helvetti en itekkään tiie,et mihin....

henkka ja "veeti" 37+5
 
tin
onnea kaikille joilla on jo nyytti sylissä :heart:
äpolikuulumisia: kohdunsuu auki sentin, pehmeä, kaulaa jäljellä 2cm. painoarvio tällä hetkellä 38+6 3100-3300g. tytyksi lääkäri veikkaili :heart: :heart: :heart:
alapainetta täytyy itse seurailla 2xpvä, jos yli 90 kahdella peräkkäisellä mittauksella niin käynnistetään. muita myrkytysoireita ei kuitenkaa oo.
meillä oli hauskaa sielä kun lääkäri saneli: "potilas menee kotiin lepäämään, kotona verenpaineseuranta..." olin juuri sopinut kolmelle päivälle kalenterin täyteen ohjelmaa ja suoraa lääkäristä lähdin äitini kanssa puolukkaan. onneksi lääkäri ei puhunut lepäämisestä ku vaan sinne nauhalle :LOL: :LOL:

kärsivällisyyttä kaikille :hug:
tin+ typy(?) 38+6
 
Onnea taas täältäkin kaikille vauvautuneille!! :heart: :heart: :heart:

henkka81 pitäiskö sun soittaa äitiyspolille tai peräti käydä siellä? Mun siskolla oli tuollaista noilla viikoilla että oksetti ja sattui juuri ylävatsaan pahasti. Mä luulin silloin että se lähtee synnyttämään kun oli ensisynnyttäjä. Ei ne kuitenkaan olleet ainakaan supistuksia vaan alkava raskausmyrkytys. Ottivat jotain kokeita ja arvot oli kohonneet rutkasti, en nyt muista tähän hätään että mitkä, mutta osastolle jäi ja käynnistettiin muistaakseni seuraavana päivänä. Mitään muita selkeitä myrkytyksen oireita ei siis ollut kuin nuo oireet. En halua pelotella, mutta ota oikeasti yhteyttä sinne polille tai käy siellä!
 
Iltaa,

Onnea Niinukka, Räsynukke ja Jane vauvoistanne! :heart: :heart: :heart:

Möykkymamma; Mulla oli täysin samanlaiset tuntemukset kuin sinulla äitiysloman toisella viikolla, mutta nyt on jo hieman helpompi olla ja olen jopa saanut jotain aikaiseksikin. Minulla tosin jäi esikoinen tällä viikolla koko päivä hoidosta osittain kotihoitoon, joten sekin on varmasti vaikuttanut siihen että on pakko saada itsestä jotain irti. Toivottavasti sinullakin olo piristyy :hug:

Tänään käytiin aamulla puistossa tytön kans ja vaikka sumuista olikin niin kyllä kannatti. Siellä oli paljon porukkaa ja oli tosi mukava vaihtaa ajatuksia muidenkin kotiäitien kans. Nyt pitää ottaa ihan tavaksi käydä arki aamuisin puistossa.

Katja ja vauva 37+2

 
Täällä rupee olemaan aikamoinen lista jo vauvoista, hienoa! :heart:

Huonosti nukuttuja öitä täälläkin pari -ei tosin supistusten tms takia, mut muuten vaan ei nukuta ja vessassa saa rampata. Viime yönä synnytyksen merkit rupes pyörimään mielessä tyyliin mitenköhän kovia kipuja sitä sit iskee, miltähän se tuntuu ku ne supparit alkaa jne... Mulla ku ei oikein mitään oireita viel ole, et ihan ku ei oiskaa raskaana, heh!;)

Neuvolassa kävin tänään, kaikki ok ja painoaki tullu vaan +300g kahden viikon aikana, jee! Synnäriä oon harkinnu vaihtavani Kättäriltä Naikkarille näin loppumetreillä... Oisko kellään kokemuksia uudesta perheosastosta? Sinne ajattelin vaihtaa, kun Kättäri on niin nihkee, ettei oo asiaa Haikaranpesään jos on säännöllinen lääkitys (verenpainetauti), vaik verenpaineet pysyny hallinnassa koko raskauden ajan! Naikkarin perheosastolle se ei ole este, kunhan on kunnossa!

LaSposa & Nyytti rv 36+3 :heart:
 
Niinukalle hirmuisesti onnea pienestä prinsessasta :hug: :flower:
aamulla ajattelinkin että joskos tänään tulisit ilmotteleen:)

nökö aamulla kun olit kirjotellut niitä pelkäämisasioita,niin mulla on ihan samanlaista...oon tästä kätilöllekkin puhunut.
kyllähän se mua rauhotteli,mut minkäs teet kun aina pelottaa...
ymmärrän sua oikein hyvin:hug:

tässä ois äippäpoli kuulumisia:
vauvan painoarvio 2917g(38+5)
kohdunsuu auki n.1cm,pehmeä,ja kaulasta sanoi vaan että lyhentynyt
:/ mutta onneksi jotain ne selkäkivut ja alamahakivut on tehneet!
ihana uutinen oli että vauvanpää täysin kiinnittynyt:)
mua kun on toi asia vaivannut...
vauvan syke oli oikein hyvä kun käyrää ottivat:heart:
napanuoravirtaukset kunnossa ja lapsivettä normaalimäärä!

pissa oli puhdas
paineet 130/74
painoa tullut yli 1kg vko:ssa :ashamed:
ja turvotustakin löytyy...

seuraava ultrauskäynti onkin sitten 5pvä:ä LA:n jälkeen.
hyvä että tarkkailevat sitä napanuoranvirtausta!
ja neuvola viikon kuluttua.

niin se taitaa olla yo-odottaja jo nyytti kainalossa kun mitää ei oo kuulunu:)

nyt vois painuu jotain syömään ja sit Lost alkaa!!
hyviä öitä kaikille :wave:
-milla
 
Tänään tuli sitten vietettyä koko päivä Kysissä :eek:
Ekana heti aamusta rautatipassa sisätautiosastolla, sitten diabetespolilla ja sitten äitipolilla.
Ensi vkolla tiputellaan taas rautaa ja lisäksi saan pari pussia verta. Hb olikin noussut viime vkon 81:stä 82:een :LOL:
Diabetespolilla ei tarvii enää käydä, näillä eväillä mennään nyt sitten synnytykseen asti.
Äitipolilla kaikki ok. Painoarvio 3370g, raivotarjonta, kohdunkaulaa 2,5cm ja kohdunsuu 1,5cm auki. Lääkäri teki aika kovakouraisen sisätutkimuksen ja sen jälkeen on supistuksia ihan mukavasti tullut. 2 vkon päästä uusi aika painokontrolliin ja luultavasti käynnistykseen, jota en kyllä halua. Mieluummin tämä neiti sais tulla ihan omasta tahdosta.

Mulla on myös tuota "happivajetta". Ekaks alkaa silmissä mustua, sit hakkaa sydän ku viimestä päivää ja sitten tuntuu, ettei saa enää happea. Todella ikävä tunne |O
Lisäks mun häpyliitos ja lonkat&selkä rajottaa liikkumista tosi paljon. Vähän aikaa kun on paikoillaan, niin liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa :headwall:
Ummetus on ilmeisesti tullut jäädäkseen, enkä uskalla siihen vaivaan enää pehmikettä ottaa kun tekevät mahan vaan kipeeks, mut tulosta ei synny :kieh:

:flower: ONNEA VIELÄ KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE :flower:





 
Onnea kaikille vauvautuneille minunkin puolesta!!!! :heart: :heart: :heart:

MIleko34 kyselisin tosta sun hempasta ku sullaki on noin alhanen. Ootko yrittäny nostattaa sitä millään rautalääkkeillä?Mullakin nyt tasaseen tippunu ja tällä hetkellä on tuo 97,mikä ei vielä kyllä niin alhanen ku sulla,mutta mietin vaan että onko alhasesta hempasta jotain haittaa ja täytyiskö munki osata vaatia kenties jotain ihme rautatiputusta? OIreita ei juurikaan muuta ku makuuasennossa huippaa ja aivan ku vähän oksettais.

Mutta nyt lähden telkun ääreen kaivaudun miehen kainaloon :heart:

Diipeli ja masujesperi 37+5
 
lhs
Juu, jos tässä nyt vähän kirjoittelisi, kun hiukan alan toipua tuosta pettymyksestä edellisten tekstien katoamisen suhteen :LOL: , että osaakin mokoma pistää vihaksi, mutta tosiaan kurja yö ja päivä takana, niin tekee nuo hormoonit taas tepposiaan.

Onnea Ninnukallekkin :flower:

Aamulla oli siis neuvola, kaikki on, mutta painoa oli sitten tullut 1050g/vko :eek: :whistle: Turvotusta on kyllä vaikka muille jakaa, jalat on ihan järkyttävät pökkelöt, ja sukista jää järkyttävät rannut nilkkoihin..

Vauva on korkealla edelleen, eikä näköjään toivoakaan, että laskeutuisi..Vaikka minusta tämä kyllä nousee ja laskee, välillä tuikkii alapäässä ja tuntuu kauhea paine, välillä taas sitten nousee tosi ylös, tämä vauveli ei vissiin osaa päättää joko sitä alkaisi asettua..

Liikkeistä sanoin terkalle, että huolestuttaa kun vauva on niin hirveän hiljainen nykyään, tämä kun on ollut tosi vilkas tapaus, samoin kuin isoveljensä aikoinaan, he mylläsivät kyllä ihan synnärille asti, ja siksi minusta tuntuu oudolle tämä hiljaisuus :( Terkka vaan selitti, että ainahan ne liikkeet loppua kohden hiljenee ja muuttuu, juu, no tokihan minä tiedän, että liikkeet muuttuu, mutta minusta pari mylläystä vuorokaudessa on tosi vähän, jos sertaa siihen, että ennen mylläsi ihan jatkuvasti..

Selkä on tuhannen hajalla, ja kauratyynyn kanssa nukun edelleen, viime yönä harkitsin jo vakavasti, että kannan tuon perhanan mikron sängyn viereen, jalat ei meinaa kantaa alakertaan monesti yössä lämmittelemään sitä :headwall: :headwall:

Jep, mutta nyt Tohtori Housen pariin..Jospa tämä tästä taas, alkaisi kyllä tämä mahan kanssa kärvistely riittää, mutta edelleen *joulua odotellessa*

lhs 38+5
 
jälleen kerran... Lämpimät onnittelut vauvan saaneille!!! :flower:

Ensin luulin tämän olevan mielikuvitukseni tuotetta, mutta kyllä, beibi on taas kääntänyt kylkeään! Tunnen taas pepun oikealla puolella ja jalat vasemmalla. Mä en käsitä, miten se vielä mahtuu noin myllertämään ja eikö hän jo ymmärtäisi että olisi aika tulla ulos...
Sen verran skeptinen olen, että konsultoin huomenna neuvolaan ja pyydän päästä käynnille niin saavat kokeilla. Voi sitten samalla mitata verenpaineenkin, että onko vielä yhtä koholla kuin toissapäivänä.

Mä olen ollu tänään jotenkin aivan poikki. Olin aamupäivällä kasvohoidossa ja siitä asti veto ihan pois. Selällään makuu hoidon aikana ei mitään herkkua ollut, saati sitten mun mahtikulmiksien nyppiminen. Voi vitsi kun teki kipeää, mut tuskin mitään suppareihin verrattuna sit. Tuli vaan mieleen, miksi en käy nypityttämäs kulmia muilla vaan hoidan kidutuksen aina kotona itse. No, onpahan nyt sit siistit ja värjätyt sairaalaakin varten. nim. kauneus ennenkaikkea synnärilläkin ;)

Saunoa olen koittanut kovasti viime päivinä, jos se vaikka herättelis suppareita liikkeelle mut ei mitään. Tää tapaus on tottunut varmaan saunomiseen niin, ettei tunnu missään. Kuulin jostain, että hyviä suppareiden starttaajia on myös portaissa ravaaminen ja ikkunoiden pesu. Ikkunoita vois huomenna sit alkaa pesemään... Portais en tällä keissillä ihan kamalasti jaksa rampata.

Jee, eilen tuli paketti jenkeistä, josta löytyi täydellisten naisten ja greyn anatomian kolmannen tuotantokauden boksit. On ainakin tekemistä. Katsoin tänään sit heti kolme jaksoa greytä, kun eilinen jäi väliin. Ja itkeä pillitin tuon tuosta... joka kerta kun kohtaus liittyi vauvoihin tai raskauteen, niin hanat aukes. Varoituksen sana sit vaan ensi viikon jaksosta...

Miten teidän iho, hiukset ja kynnet ovat muuten voineet raskauden ajan?

Ippuli 37+6
 
Ihan ensi alkuun onnittelut kaikille jo nyytin syliinsä saaneille. :heart: :flower:
Ei oo taaskaan ehtiny koneelle, niin on tullu niin kamalasti tekstiä, että taitanee enää olla turhakaan yrittää pysytellä kärryillä.
Siiirryn siis suosiolla vaan omaan napaan.. :ashamed:
Maanantaina kävin siis synnytystapa-arviossa. Siitä ei jääny kyllä kun p.....an maku suuhun :x Lääkäri tutki ja totesi, että ahdasta tulee, vaikkei vauva iso olisikaan. Noh painoa vauvelilla oli nyt 3080g, ja viikkoja siis sillon 36+6.. Minä olen kuitenkin tällanen 155 senttinen kääpiö :/ No, lääkäri suositteli, et menisin röntgeniin. Kattovat sitten siellä ja röntgenhoitaja totes, että kapea ja pitkä lantio on.. Kiva kiva. Sitä naureksittiin, että ei sitten muuta kuin lantion metsästykseen kun masusta päästy eroon :D No joo mutta hauskuus loppu lyhyeen, kun lääkäri anto arvionsa. Jäin himpun joittenkin arvojen alapuolelle, eli tuskin mahtuu tulemaan alakautta :headwall: :headwall: No, eihän siinä mitään, mutta lääkäri määräsi uuden kontrollin kahden viikon päähän :eek: Entäs jos tää yrittää tulla ulos aiemmin, muttei mahdukaan :| Meiltä on kuitenkin synnärille matkaakin se vähän yli 60km :/ Ja ettei tässä vielä kaikki olisi, niin verenpaineet huitelee siellä 136/96 paikkeilla.. Seurataan seurataan oli vastaus kun polille soittelin.. prkl.. Minulla kun tuo esikon odotuskin päättyi rajuun raskausmyrkytykseen, niin en tosiaankaan haluisi enää käydä tän asian kanssa leikkimään. Liekö sitten resurssipula vai mahdollinen lakko uhka kun näin jallitetaan. Ahdistaa sii ihan todella. Just kun kävin oikeestaan nauttimaan tästä raskaudesta :/ No, mutta minä vetäydyn petiin kuuntelemaan tätä päänsärkyä ja kuvotusta..
pikkumyy 37+2
 
Ginnifer
Alkuperäinen kirjoittaja Ippuli:
Miten teidän iho, hiukset ja kynnet ovat muuten voineet raskauden ajan?
Kynsissä ei eroa normaaliin, mutta iho erinomainen. Hiusten kunto ja kasvu normaalit, mutta pestä on tarvinnut vaan noin joka 5. päivä, kun yleensä joka toinen. Tämä meininki saisi mielellään jatkua. :)

 
Ippuli: Mulla ainakin kynnet kasvaa ihan supervauhtia, tuntuu että etenkin varpaankynnet joita tässä tilassa muutenkin hankala leikata niin kasvavat todella nopeasti. :kieh: Iho on mulla ollut nyt loppua kohti paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta mutta alkuraskaudessa/puolivälissä mulla iski hirveet finnit naamaan, ne nyt siis onneksi kuitenkin jo poissa. Hiuksetkin tuntuvat kasvaneen hirmu nopeasti, mutta yhtä ohuet ovat kuin ennenkin. Ja kynsiin on nyt loppu raskaudesta ilmestynyt hirvesti sellaisia pieniä valkoisia viiruja, jotka mun muistaakseni meinaavat kalkin puutetta. No nyt olen sitten tunnollisesti kalkkeja syönyt. :)
 
Meille syntyi ihana pikkuprinsessa la 29.9.2007 puolen yön maissa. Pituutta tytöllä oli 50 cm ja painoa 3780g. :heart: :heart: :heart:

Tänään kotiuduimme sairaalasta. Synnytys käynnistetttiin raskausmyrkytyksen vuoksi eikä ollut todellakaan helppo, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa. Täytyy taas jatkaa matkaa katselemaan nukkuvaa vauvaa. Tällaista rakkauden tunnetta en kyllä olisi silti osannut ikinä edes kuvitella!!! :heart:
 

Yhteistyössä