Toisen kissan ta**aminen ei ole niin kivaa kenellekään mutta se nyt vaan menee niin ettei kissa kuulu Suomen luontoon

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ennenvanhaan kissoista tehtiin luomumargariinia.
Aku Ankkakin työskenteli tuohon aikaan muutaman kerran ”Kattivaaran margariinitehtaalla”. Tällainenkin keksittiin: ”Ennen Paasivaaran rinteillä juoksenteli kissa – nyt se tulee kotiin Kulta-paketissa”. Myös Reino Helismaa innostui, mutta hieman kangerrellen: ”Ei enää tuolla, Raision puolla, ei enää juokse kissa – sillä se kissa on, leipien päällä eväspaketissa.”

Tunnetuin loru syntyi kansan suussa: ”Ennen pantiin mirrit multaan, nyt ne pannaan Suvikultaan”. Suvikulta oli eniten myydyn margariinin tuotenimi. Luokkatoverini Kuopion lyseosta kertoi, että perheen isä uhkasi hieroa koko paketin äidin naamaan, jos pöytään tuodaan enää yhtään margariinia.
 
vierailija
Hiiriä, rottia ja myyriä vastaan on muitakin keinoja. Kunta on ulkoistanut löytöeläimet niin että jouduttaisi ajamaan sen tunnin yhteen suuntaan aina kun kissa jää ansaan. Ei tapahdu eikä elsut tule tänne hakemaan mitään. Ainoa keino on pistää pyydystetyt kissat hengiltä.
Se matka-aika ei ole mikään syy. Sinun tekosyysi on puhtaasti tappamisenhalu. Toivotaan vain, että se ei ulotu joku päivä ihmisiin, kun halutaan päästä ei toivotusta vieraasta eroon??
 
vierailija
Se matka-aika ei ole mikään syy. Sinun tekosyysi on puhtaasti tappamisenhalu. Toivotaan vain, että se ei ulotu joku päivä ihmisiin, kun halutaan päästä ei toivotusta vieraasta eroon??
Me ei ajeta kesken arkiaskareiden kaupunkiin viemään löytökissaa. Tilanne olisi toinen jos tiedossa olisi lähipäivä (tapahtunut kerran) mutta näin ei usein ole. Kunta järjestää löytöeläinkodin lähemmäksi tai nykyiset elsut tulee noutamaan loukutetut kissat niin ne selviää paremmin hengissä.
Sitten siinä on vielä se että tässä tapauksessa saatiin kissa kiinni saalistamasta lintuja ja oli pakko pysäyttää se.
 
vierailija
Me ei ajeta kesken arkiaskareiden kaupunkiin viemään löytökissaa. Tilanne olisi toinen jos tiedossa olisi lähipäivä (tapahtunut kerran) mutta näin ei usein ole. Kunta järjestää löytöeläinkodin lähemmäksi tai nykyiset elsut tulee noutamaan loukutetut kissat niin ne selviää paremmin hengissä.
Sitten siinä on vielä se että tässä tapauksessa saatiin kissa kiinni saalistamasta lintuja ja oli pakko pysäyttää se.
Miten varmistat, ettet tapa kenenkään lemmikkikissaa?? Sillä voi sillon olla myös siru - onko sulla lukulaite?
 
Me ei ajeta kesken arkiaskareiden kaupunkiin viemään löytökissaa. Tilanne olisi toinen jos tiedossa olisi lähipäivä (tapahtunut kerran) mutta näin ei usein ole. Kunta järjestää löytöeläinkodin lähemmäksi tai nykyiset elsut tulee noutamaan loukutetut kissat niin ne selviää paremmin hengissä.
Sitten siinä on vielä se että tässä tapauksessa saatiin kissa kiinni saalistamasta lintuja ja oli pakko pysäyttää se.
ja tähän ei ole sitten mitään muuta keinoa. voi yksinkertaisuus taas
 
vierailija
ja tähän ei ole sitten mitään muuta keinoa. voi yksinkertaisuus taas
Juu on kyllä, mutta tuo kirjoittaja on sairas ja sillä on niin kova tappovietti, että sen pitää saada listiä jotain elollista ihan vaan jollain tekosyyllä. Kissat on yleisesti melko vihattuja eläimiä, jolloin sen tappamisen voi saada helpommin anteeksi, kuin ihmisen listimisen. Tosin, jos mulla ois kissa tuo hullu mun kissan listisi, niin sitä vihan määrää ei voi käsittää, mikä tulis tuota ihmistä kohtaan ja voisin tehdä jotain hyvin hyvin ilkeää kiusaa...
 
Juu on kyllä, mutta tuo kirjoittaja on sairas ja sillä on niin kova tappovietti, että sen pitää saada listiä jotain elollista ihan vaan jollain tekosyyllä. Kissat on yleisesti melko vihattuja eläimiä, jolloin sen tappamisen voi saada helpommin anteeksi, kuin ihmisen listimisen. Tosin, jos mulla ois kissa tuo hullu mun kissan listisi, niin sitä vihan määrää ei voi käsittää, mikä tulis tuota ihmistä kohtaan ja voisin tehdä jotain hyvin hyvin ilkeää kiusaa...
kyllä näin kävisi myös henkilölle, joka tekis mun kissalle jotain ilkeää. tällä alueella asuu yks mun tuttu perhe, ja sen perheen miehen kans en vaan tule juttuun en millään. tiedän myös, että se vihaa kissoja ja jos kiinni saa, niin monttuun laittaa. mun yksi kissa karkasi viime kesänä. ja sanoin suoraan tälle miehelle, että jos tekee sille jotain tuntee sen asian selkänahassaan. no pisteet hälle. hän auttoi minua saamaan kissan kiinni täysin vahingoittumattomana
 
vierailija
Sitten siinä on vielä se että tässä tapauksessa saatiin kissa kiinni saalistamasta lintuja ja oli pakko pysäyttää se.
hienosti tehty niin sadat pikkulinnut ym ym eläimet säilyy hengissä
Ensimmäisen kissan tappaminen on vaikeampaa kuin toisen kissan tappaminen.
totta
ensimmäisillä kerroilla lensi 🤮 mutta siihen tottui ja se helpotti kun ajatteli kuinka hyvää niitten deletointi tekee luontokappaleille
 
vierailija
hienosti tehty niin sadat pikkulinnut ym ym eläimet säilyy hengissä
Jep jep. Ihan niin kun niitä pikkulintuja ja muita pikkueläimiä (ja isompiakin) ei kuolis muutenkin ja muiden elukoiden kynsissä. Itse olen "tappanut" niitä muutaman elämäni aikana ihan mm. autolla. On tullut mm. yks supi, pupu ja orava alle, pikkulintuja parikin etusäleikköön jne. Hirven tai peuran kanssa ei onneks olla viel otettu yhteen. Myös oravat ja isommat linnut vie pikkulintujen munia ja poikasia - oletko tullut ajatelleeksi sitä? Pitäskö nekin sitten deletoida??
 
Jep jep. Ihan niin kun niitä pikkulintuja ja muita pikkueläimiä (ja isompiakin) ei kuolis muutenkin ja muiden elukoiden kynsissä. Itse olen "tappanut" niitä muutaman elämäni aikana ihan mm. autolla. On tullut mm. yks supi, pupu ja orava alle, pikkulintuja parikin etusäleikköön jne. Hirven tai peuran kanssa ei onneks olla viel otettu yhteen. Myös oravat ja isommat linnut vie pikkulintujen munia ja poikasia - oletko tullut ajatelleeksi sitä? Pitäskö nekin sitten deletoida??
ne kuulema saa tappaa mjuita eläimiä ja särkee toisten pesia, kun ne kuuluu suomen luontoon
 

Yhteistyössä