****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
***LOKAMASSUJEN LOKAKUU***

Syntyneet lokakuiset;

  • SadMam rv21+6, enkelipoika Onni

    Elza 28.8 rv34+5 poika 2690g 47cm
    Piituli1974 13.9 rv36+2 kaksostytöt 2315 g ja 2360 g
    Vilma-Onni 14.9 rv35+6 poika 2880g 48,5cm
    Rontti 17.9 rv38+2 tyttö 3160g 49cm
    NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 poika 3525g 50cm
    LucyVanPelt 18.9 rv36+4 tyttö 2850g 47cm
    HemuliP 20.9 rv37+3 poika 3255g 49,5cm
    Viinika 20.9 rv38+2 tyttö 3400g 48cm
    Alppiruusu 24.9 rv 36+2 tyttö 2430g 46 cm
    L-ouisa 25.9 rv38+4 tyttö 2595g 46cm
    yksäiti84 26.9 rv38+2 poika 3040g 49cm
    Santti 27.9 rv 39+4 tyttö 3120g 48 cm
    Pikku-Kuu 28.9 rv 38+6 Kaksospojat molemmat 3460 g
    tuutilulla 29.9 rv40+0 tyttö 3080g 47cm
    Pyykki-Iida 29.9 rv 39+1 poika

*LASKETUT AJAT*
29.9.

mamma3 3lapsi


30.9.

Tuplamamma2005 3lapsi TYKS (ultrassa näkyy poika )
ansku87 1lapsi SAS (ultrassa näkyy poika)


1.10.

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
tehotuhot 7lapsi PHKS


2.10.

wilmuri 2lapsi LUS ( ultrassa näkyy poika)
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi LUS (oma epäilys: poika )
lillmam 2lapsi OYS
Kahden tytön äiti 3lapsi


3.10
Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi


4.10.

tuisku77 3lapsi SATKS (ultrassa näkyy tyttö )
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
zenny1981 2lapsi TAYS (Ultrassa näkyy tyttö )

5.10.

Panppe 2lapsi
brem 2lapsi
mami -87 2lapsi
into 1.lapsi

6.10.

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS (ultrassa näkyy tyttö )
Pilvi 3lapsi TAYS


7.10.

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi


8.10.

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
vilma85
tintti85 1lapsi KAKS


9.10.

SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi
ankka-80 2lapsi OYS
inana 1lapsi

10.10

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
nökö 1lapsi NKL
Pihlava 1lapsi
YOdottaja66 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )
Susa79 1lapsi ( ultrassa näkyy poika )


11.10.

bella78 4lapsi
minsu 1lapsi


12.10.

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS (oma epäilys: tyttö )
sepi separi 2lapsi
RäsyNukke NKL
Heidi Maria 1lapsi EKKS
Krisu 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )


13.10.
äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla-maria 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
susa81 1lapsi KOS
lhs 3 lapsi

14.10

tytteli74 1lapsi L-PKS
papana 3lapsi PHKS
Tilda77 1lapsi KYS (ultrassa näkyy poika )
Sabira 4lapsi TAYS
Luppis 1lapsi NKL
PuPu 10-07 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
Jane-78 3lapsi OYS

15.10

Mileko34 5lapsi Kys (ultrassa näkyy tyttö )
Zeina 3lapsi VKS
Diu Diu OYS


16.10.

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )
Hanna23 2lapsi KAKS (ultrassa näkyy tyttö )
kökkönen 2lapsi PHKS (ultrassa näkyy poika )
happymommy 2lapsi SATKS

17.10.

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS
KanarianLintu 5lapsi
Saida 2lapsi MKS


18.10.

Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS
milla-magia 8lapsi


19.10.
Ippuli 1lapsi HYS
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi KOS (ultrassa näkyy poika )
Supatus 1lapsi KOKS



20.10.

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS (ultrassa näkyy poika)
fami75 1lapsi SATKS
henkka81 2lapsi TAYS (ultrassa näkyy poika )
Mammukka 1lapsi KOS
ChocoBerry 1lapsi
diipeli 1lapsi OYS (ultrassa näkyy poika )
äiti-79 4lapsi KOKS
annukaiju 2lapsi OYS



21.10.

hena 1lapsi KOS
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS
Nunnukka 3lapsi TAYS
whatever 4lapsi OYS
sazka 1lapsi K-SKS (poika tulossa)

22.10.

Ginnifer 1lapsi KOS-haikaranpesä ( ultrassa näkyy tyttö )
Heffalump 2lapsi Nkl
lauriina 4lapsi


23.10.

Iines-ankka 1lapsi
eevin äiti 2lapsi (ultrassa näkyy poika)
pikkumyy 2lapsi SKS
Keiju07 1lapsi KOS
Topsy 2lapsi OYS ( oma epäilys:tyttö
Katjanna 2lapsi OYS ( ultrassa näkyy poika )
Hipkukka 1lapsi TYKS

24.10.

Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi
Lehdokki 3lapsi K-SKS


25.10.

Melek
esmeralda-75 2lapsi


26.10.

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi
Kylähullu 3lapsi TYKS


27.10.

Tinakenkätyttö 2lapsi ( oma epäilys: tyttö ja varmistui ultrassa )
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Hemi 3lapsi


28.10.

Marzyciel


29.10.

LaSposa 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
pepisa 1lapsi
Leya 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )
milli78 4lapsi ( ultrassa näkyy tyttö )
Mammoliino 2lapsi OYS
Dogtor 1lapsi KYS (ultrassa näkyy poika )
Talluska 3lapsi LAS

30.10

Mikero 2lapsi TAYS


31.10.

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi TAYS (oma epäilys: poika )
Tiita-Liina
naatiskelija 4lapsi OYS


...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
Lokamasu86


Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS
Eleonora
Sasu79



TILASTOJA

Ajalla 29.9-31.10.2007 meitä on 160 odottajaa
ja lisäksi 6 jotka eivät ole ilmoittaneet laskettua aikaa
Yleisin laskettuaika pinossamme on 20.10.2007, silloin odottaa 11 äitiä vauvaansa syntyväksi

Kaksosia odottaa 2 äitiä.

Sukupuolen on ultrassa saanut/halunnut tietää 33 odottajaa,
tyttöjä olisi tulossa 13kpl ja poikia 20 kpl

Oman arvauksen sukupuolesta on tehnyt 5 äitiä, ja 3 on veikanneet tyttöä syntyväksi, ja 2 on veikannut poikaa.


Aikaisemmat keskustelut

Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;tid=684407&page=1
Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
Huhtikuu
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939<br>& amp; amp; amp; lt;br>
Toukokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762881,450
Kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785866
Heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805749
Syyskuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t851459
 
Zenny1981, onnea sylin täydeltä!
Lisäsin tietonne tuonne onnellisten synnyttäneiden joukkoon!

Into: laitoin tietosi tuonne 1. sivun listaan.

Ansku87: Älä välitä!! Me muutettiin Vappuna, ja vasta nyt alkaa koti olla kohdillaan, jos vieläkään. Olen kokenut tärkeämmäksi lepäämisen ja oman ja vauvan hyvinvoinnin, kuin sen että koti on priimakunnossa. Teet juuri sen minkä jaksat ja voit, ja muiden mielipiteistä viis!!
Voitjan sille älykkäälle appiukollesi sanoa, että saa tulla siivoilemaan jos kerran on niin huolissaan..;)
Älä sure, tuollaiset kommentit saat jättää omaan arvoonsa!!!

Omaa napaa: tämä aamu on alkanut sellaisilla epämääräisillä menkkakivuilla, ja niitä "sähköiskuja" tuntuu tulevan tuonne alakertaan koko ajan.
Täytyy toivoa että tämä vauva ei halua olla yliaikainen, ei näitä tuntemuksia enää viikkotolkulla jaksa..

 
ONNEA ZENNY1981 NYYTISTÄ! :flower: :heart:

Ansku87: Meillekin neuvolasta sanottiin, etteivät tule tupatarkastusta tekemään tai kahvittelemaan, joten tuollaiset kommentit voi jättää omaan arvoonsa! Tärkeintä varmasti vauvan ja äidin hyvinvointi, ei kiiltävät nurkat.
 
Avuksi jos joku haluaa tsekata:
asumistuen laskentavekotin: http://asiakas.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication
Muut Kelan laskurit:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/220801120915EH?OpenDocument
Aika helposti näkee irtoaako vaiko eikö irtoa ..

Ansku87: ens kerralla sanot, että alappa appiukko siivota, jos niin haittaa ! Valituksia ei oteta vastaan, apua kyllä. Ja vauvalle on tärkeintä syöminen, nukkuminen ja sun läheisyys ja teidän molempien rakkaus ! Ei se vauva älyä siisteydestä pitkään aikaan, kunhan nyt ei ihan älytöntä ole. Vaikka vauvahieronta lämmittää pikuepeliä enempi.
Jaksuja - hyvä äiti sinusta tulee ! :hug:

Neuvolaan ja napaan: eilen oli, kaik ennallaan ja hyvin, vauva raivotarjonnassa, turvotustakin pitää kai vaan kestää. Loppuraksuden auvoa vaan nää mun jutut. SF oli 34,5, vauva kai eri asennossa ?
Syntyis vaan jo - mun kohdalla uumoilen , että pääsisin ens vkol puhumalla toimiin - kun on ikää, vauvalla kokoa, ja en jaksais noita öitä enää valvoa... kuulostavat neuvolassa ja oysissa myötämielisiltä.

Jonkun verran supistaa - muttei hirmuisesti. Ja mulla ei vuoda niin mitään, ei verenpisaraa ole koko raskauden aikana ole tipahtanut. Varmaan tuplalimatulpat ja extrapaksut kalvot ?

Tässä käy aikakin pitkäksi , pitäiskö mun tulla jonkun luo siivousavuksi tai lapsenlikaksi ? No, jos ei tuu kutsua lähden taas kyläluutaileen kaverin luo :)
Odottavan aika on ... !

Jaksuja - ja mä puhun Violalle jo paljonkin itsekseen (joku arveli sen olevan outoa ???) - tule tule jo sieltä pois , täällä ois vaikka mitä kivaa odottamassa.
Sieltä otto.fi:stä tuli jälkitoimituksen imetystoppeja - aika hupaa niitä vaan nyt on/ois kokeilla - kun tuo masukki on himpun eri kokoinen kuin toppiin mahtuu ...

Ja onnea kaikille vauvelin saaneille: Pikku-Kuu, Pyykki-Iida ja Alppiruusu !

jaksuja ja jospa saataisiin valoisampi päivä tänne pohjoiseenkin...

papu & viola auroora RV 39+0 (vai 38+7 ja huomenna 39+1)



 
Ginnifer
Ansku87, olipa tosiaan törkeää käytöstä! Kyllä kai jokaisen pitäisi ymmärtää, että ei tässä vaiheessa raskautta enää hirveästi huhkita, eikä sellaista varsinkaan pidä vaatia! Mäkin olen täällä ihan pikkuhiljaa raivannut kaappeja, pakon edestä että löytyisi tilaa vauvan vaatteille ja muille tarpeille, ja mitäs sieltä löytyikään? Pari purkamatonta muuttolaatikkoa! Ja asuttu on tässä jo 3 ja puol vuotta!! Että älä hyvä ihminen stressaa, vielä ehtii... :whistle:

Neuvolassa kävin aamulla ja pienoinen järkytys oli että painoa tullut viikossa kilo! Tähän mennessä suurin lukema ollut 600g joten tää tuntuu tosi paljolta. Th vakuutti että ihan normaalia on kasvupyrähdys jossain vaiheessa raskautta, eikä mulla ole mitään syytä huoleen, mutta panihan se kuitenkin mietteliääksi... Tähän asti ennustettu keskikokoista vauvaa, mutta nyt alan pelätä että joudun jotain jättiä vääntämään, varsinkaan kun vielä ei ole mitään merkkejä, että se vauva olisi pian ulos haluamassa. Ehtii siis hyvin vielä paisua samoihin 4250g mittoihin missä itse synnyin reippaasti yliajalla. :eek: Pitää vissiin sitä jäätelöhabittia ryhtyä hillitsemään.

Ginnifer 37+2
 
Huomenta kaikille!

No johan on alettu poksahtelemaan. Jätti suuret onnitelut kaikille!!! :flower: :flower: :heart:

Omasta navasta: supparit ja menkka kolotukset loppuivat sitten kuin seinään eilen illalla. Yön sai nukkua paremmin kuin hyvin ja vain kahdella vessakäynnillä. Vekara on tainnut päättää että tännehän jään.

yodottaja66: Mä alan kanssa olemaan kyllästynyt tähän. Vaikka tänään onkin parempi olo kuin piitkään aikaan. Ei millään malttaisi odottaa. Ja alkaa nää seinät kaatuu päälle kun olen kotosalla ollut kesäkuun lopusta...

Vielä viikko la:han. sitten varmaan pystytän teltan naikkarin pihalle ja vaadin heitä tekemään jotain...

Nökö ja Vekara 39 tasan
 
Täällä meni kans yö yllättävän hyvin. selvisin kolmella vessa käynnillä ja supistuksiinkin heräsin vaan kerran :)
tunnin päästä olis neuvola,vähän jänskättää kun lääkäri kattoo paikat ja tietää oonko "avautunu" lisää..
tänään kyllä aamun koskenu oudolla tapaa mahaan,ihan ku joku lihas olis krampissa,mut ei kuitenkaan ihan niin kovaa se kipu..

Simppa tänään 36+2 :heart:
 
Keiju07
Onnea PikkuKuu, Alppiruusu, Pyykki-Iida ja Zenny :flower: !

Täytyy ihan tsempata, että muistaa kaikkia onnitella.

Tuutilullan kokemus sai mut taas pohtimaan, miten päin tämä vauva täällä mahassa oikeasti on. Voisin taas vannoa, että jotenkin vinottain/poikittain, kun tunnen molemmin puolin ylävatsaa kaksi kovaa pahkuraa. Toinen on peppu, mutta kumpi, ja toisesta en ota selvää. Enää kun ei ole lääkärinkään tarkastuksia eikä tuo mun terkka osaa yhtään sanoa vauvan asennosta. Olisi se vaan hienoa, että voitaisiin palata niihin aikoihin, kun äitiysneuvolassa työskentelivät kätilöt... Mulla valitettavasti mennyt luottamus oman terveydenhoitajan näppituntumaan, vaikka muutoin mukava ihminen tuntuukin olevan.

Ylihuomenna onkin neuvola, ja eilen käväisin jumpan jälkeen vaa'alla ja huomasin, että aika paljon on painoa tupsahtanut. Yritän ottaa tässä nyt sitten kaksi päivää aika kevyesti, josko se näkyisi perjantain mittauksessa. Aikamoista itsensä huijaamista tämä taitaa olla :( ... Mutta kun niin pienestä tulee sanomista ja sitten paha mieli...

Hormonit on täälläkin alkaneet toimimaan... Itkua väännän ihan turhanpäiväisistä asioista. Muun muassa puuttuvista ruuveista, kun piti saada vauvan vaatteille lipasto koottua. Miten voikin aikuinen ihminen itkeskellä tuollasista jutuista? Kyllä miehillä on varmasti hankalaa ymmärtää tätä naisten hormonitoimintaa, en kyllä yhtään kadehdi...

Muutoin kaikki hyvin, ei supistuksen supistusta... Liekö sitten hyvä vai huono. En osaa päättää. :|

Keiju 37+1
 
Oikein ISOt onnittelut pienistä zenny1981, Pikku-Kuu, Pyykki-Iida ja Alppiruusu! ..olikohan siinä edes kaikki... Onpa sitä tosiaan tapahtunut.

Mulla on tänä aamuna virtaa!
Oon jo leiponut porkkanapiirakan ja juusto-kinkkusarvia ja vielä ois tulossa yksi taikina leipää, heräsinkin sitä siinä seiskan tienoilla.
Saa leipomisen jälkeen sitten hyvällä omallatunnolla lekotella ennen viimeiseen valmennukseen menoa.
Ei tuo nuha nyt vielä täysin pois oo menny, mutta todellakin helpompi on olotial kuitenkin. Ei passaa liikaa siitä kuitenkaan innostua, ettei tuu pahempana takaisin.

Mykkyrä venyttelee mahassa, mutta ei nyt oo nyt eilisen illan pienen pistelyn jälkeen "morsettanu" alapäähän. ;)
Aamulla kun heräsin oli suht pitkä vatsan kovetushetki, mutta ei uutta samamoista sen jälkeen.

...vain tässä odotellaan menemään... nyt37+1
 
hii....
dogtor, kyllä se taitaa tälle päivälle riittää. Toiveissa ois, ettei nuo heti menis parempiin suihin, kun mies tulee kotiin ;) pitää mitä pikimmin pistää suurin osa pakkaseen, jotta säilyy "pahan päivän varalle".
..pitihän sitä muutama sarvi itsekin maistella tässä lueskellessa.. nyt täytynee lopettaa tämä tauko ja tehä ne leivät, sitten KUNNON lepo!
 
Hyi mulla roikku hämähäkki äsken etuhiuksista |O Noita on joka nurkassa kun omakotitaloon muutettiin...

Mutta asiaan: Onnea PikkuKuu, Alppiruusu, Pyykki-Iida ja Zenny!! Jos joku unohtui, niin pahoittelen, ei teidän perässä meinaa pysyä :D

YOdottaja ja Nökö, liityn pattiotassa porukkaan! Eilen kun sain tietää joutuvani perätilasynnytykseen olen alkanut laskea minuutteja ja mitään muuta en osaa miettiä kuin synnytystä, synnytystä, synnytystä... haluaisin jo että alkaisi, en kestä miettiä enää että miten tulee sujumaan ja milloin kaikki tapahtuu :/ Aiemmin vaan nautin äippälomasta ja mietin että ihana vielä lomailla, nyt on ihan erit tuulet.

Ansku, hyvä äiti oot ihan varmasti. :hug: Ihan hullua noin soitella sulle, jätä omaan arvoonsa...

Tyttö nukkuu ja taidan lähteä sohvalle laskemaan liikkeitä. Luoja että voi olla sekopäinen olo! Vähäisen lapsiveden vuoksi olen alkanut liikkeitäkin kyttäämään... onneksi siskolla on tänään synnärillä vuoro, aikoi katsoa niiden magneettikuvien tulokset ja soittaa illalla. Muuten oisin saanut tietää vasta ens tiistaina.

Hassua muuten et jos käy kontrollissa synnärillä, se ei maksa mitään, mut äippäpolikäynti maksaa 22 euroa. Olin ihan mielissään kun tajusin, tässä näitä menoja on vaikka kuinka.

Mukavaa päivää kaikille ja toivotaan supisteluja niitä toivoville :)

Topsy 37+1
 
sydämelliset onnittelut alppiruusulle, pikkuKuulle, zennylle ja pyykki-iidalle!! :heart: kylläpäs tämä jakautuminen alkaa olla tosi vauhdissa tässä meidän pinossa kun tuntuu ettei tahdo perässä pysyä!

YOdottaja kiitos tosta kelalinkistä, pitääpä vähän käydä laskeskelemassa, niin ei tarvi sitten sitäkään enää miettiä!

mulla ihan paska päivä! aamulla oli neuvola ja vauva vieläkin tosi ylhäällä eikä ole kiinnittynyt :headwall: ei mulla mitään kamalaa kiirettä ole sinne synnyttämään, mutta ärsyttää vaan niin kovasti kun luultavasti yli menee ja reilusti! painoakin oli tullut tosi hurjasti 1kg, eikä siitä ole edes viikkoa kun viimeksi kävin! :eek: pissa oli kuitenkin puhdas ja paineet hyvin, joten varmaan olen vaan syöny itteni tähän tilaan. no onneks terkka oli aivan ihana, joten sen puoleen ihan kiva käynti.

ansku musta kans ihan hullua että kehtaavatkin tuollalailla sulle soitella! kai niitten nyt pitäis tajuta ettei sitä näin viimesillään ole välttämättä mikään siivousintonen! jos kerran pakko oli ukin soittaa niin ois ennemmin tarjonnu apuaan tai ehkä tuossa iässä kannattais jo opetella pitämään mölyt mahassaan! mutta yritähän piristyä, järjestelet paikkoja sitä mukaan kun itestä tuntuu ja vauvahan ei kodin järjestyksestä mitään ymmärrä joten nou hätä! :hug:

että voikin välillä olla tukala olo, tuo pikkusen pylly on ihan kiinni mun kylkiluissa, miksei se voi jo vääntäytyä alaspäin!?! :ashamed:

t.tiipii ja "väiski" rv38+1 :heart:
 
Mistä saatais mullekin tota virtaa??
Olen ihan poikki, en jaksais mitään eikä mikään kyllä huvitakaan.

Mulla on vauva kyllä kiinnittynyt, mutta silti sen takamus pyörii tuolla kylkiluissa kiinni. Lääkäri vakuutteli että ei ole tulossa mikään jättiläinen, silti se mietityttää.
Olisin NIIN valmis synnyttämään, tuntuu että ei tämä olo tästä parane ennenkuin olen vauvan syliini saanut.
Vali vali..Tulipahan marinaa, anteeksi.
Onneksi sain äsken nukuttua reilun tunnin, tuntuu että tuo nukkuminen ei enää öisin onnistu, se onkin kai suurin syy miksi on koko ajan niin puhti pois.
 
Ansku87 ja me kaikki muutkin! Tuosta siivoamisesta ja kodin laitosta - pitää oikeen kivahtaa, kun mullakin anoppi semmonen pölyrätti käteen kasvanut -mallia. JOS EI SUN KOTI MIELLYTÄ, NIIN OVI ON TOSSA. Vaikkei siis olis raskaanakaan, niin jokainen hoitaa ja huolehtii omasta kodistaan siinä tahdissa kuin parhaaksi näkee! Kenellekään ei kodista huomautella, vaikka olisi kuinka tuttu. Se mikä kelpaa isäntäväelle, kelvatkoon vieraillekin.

En ymmärrä tota vanhempien oikeutta tulla jakamaan ohjeita ja just Anskun kertomalla tavalla ottamaan jopa kantaa siihen, miten hän lapsesta (joka vasta on syntymässä ) huolehtii. Mulla on ollut Oma Koti siitä asti, kun opiskelemaan lähdin (19 v.), ja vaikka se on ollut ensimmäiset vuodet joku kapinen solukämppä tai kommuuni, ei nähdäkseni edes omalla äidilläni ole mitään oikeutta ottaa kantaa siihen, millaisten romujen keskellä asun. Anoppi antoi kerran lahjaksi uuden maton tullessansa (asuvat onneksi 400 km:n päässä eivätkä harrasta yllätysvierailuja!), niin vaikka tiedän hänen hyvällä meille maton hankkineen "kun tuosta yhdestä huoneesta matto puuttuu", niin olin kyllä loukkaantunut. Laitan ihan itte oman kotini, ja vaikka olis vuoden joku huone ilman mattoa, niin so what! Ostan sen sitten, kun tiedän, minkälaisen haluan.

Pistäkäähän kapuloita vanhempienne ja appivanhempienne rattaisiin, jos tämmöstä ihmeellistä käytöstä alkaa ilmaantumaan!!!!

Ja Ansku, muista että olet paras ja AINOA äiti lapsellesi, näitä neuvonantajia kummasti siinä lapsen kasvaessakin eri tilanteisiin ilmaantuu. Haistatamme pitkät!
 
Keiju07
Mun pitää laittaa myös lusikkani tähän siivoussoppaan. Eniten mua ottaa päähän tuossa Anskun tapauksessa se, että mitä se appi sulle soittelee???? Olisi pojalleen sanonut asiasta, jos kerta oli pakko sanoa. Mikä ihme maailma tämä on, jossa kuvitellaan, että se on nainen, jonka ansiosta/syystä koti on siisti tai sotkuinen. Eiköhän se homma kuulu molemmille puolisoille noin yleensäkin ja etenkin nyt viimisillään raskaana ollessa. Ai, että mä oisin kilahtanut, jos mulle olisi joku vastaavaa sanonut :kieh: .

Nimim. "tänään siivonnut jo kolme tuntia, enkä vielä imurointiin asti ole päässyt."
 
Tuohon siivousasiaan.. Jännä kyllä että niin moni ihminen kuvittelee meidän olevan tosiaan lomalla, ja lomallahan on aikaa siivota ja tehdä vaikka mitä. Minä oon kuullu ihmettelyjä että miten saan aikani kulumaan kun ei ole töitä. Tuntus että mummot tämän ymmärtäisi kun itsekin ovat synnyttäneet, että tekemistä on ihan riittämiin kun odotusaikana on veto pois ja varsinkin kun pieni vauva syntyy.
Pitää vaan antaa hölmöjen kommenttien mennä ohi.
 
Sapettaa tuo huomauttelu. Itse pelkään myös tilanteen riistäytyvän käsistä varsinkin kun vauva on joskus jouluna itsensä ulostanut... Yhdyn edellisiin: pistetään vastaanja todetaan, että jos ei kelpaa, ei tartte tulla!!

Yodottaja ja topsy: sarvi tosiaan kasvaa... Ärsyttää kun kaikenlaista tuntemusta on, mutta ei kuitenkaan Sellaista. Olis reilusti joko syntymässä tai sitten "hiljaa". Mieluummin syntymässä...

Oliskos kellään kokemusta lapsiveden tihkumisesta? Minkälaista, väristä oloista on? Kun tänään on housuihin tipahdellut sellaista kiiltävää, kirkasta, lähes läpinäkyvää, ehkä aavisuksen kellertävää. Mielestäni ei ole pissiä vaan tule emättimestä. Ei millään jaksaisi mennä turhaan pyörähtämään naikkarille, varsinkin kun kertaalleen oon sen jo tehnyt jokunen viikko sitten... :headwall:

 
Hellurei vaan kaikille,
tänään aamupäivä on mennyt kyllä hyväntekeväisyydelle. Heräsin ihan pirteänä seiskan aikaan ja ajattelin että alan pakkaan laatikoita mut sit iski väsy, vetelin kahden tunnin aamupäiväunet sohvalla ja sen jälkeen olen ollut aivan tööt. Nyt vasta alkaa virtaa olemaan.
Tosiaan, en vielä uskalla iloita kunnolla, mutta eilen allekirjoitettiin ja siten hyväksyttiin asuntomme ostotarjous. vielä kosteusmittaus edessä (niin, ostaja haluaa kosteusmittauksen 2 vuotta vanhasta talosta, musta aika kummaa mut tehdään sit ku halutaan) ja homman pitäis olla selvä.
Mä niin odotan jo että päästään uuteen taloon koko perheen kans sit. Yritän nyt alkaa pakkaamaan niin paljon kuin mahdollista ja kirjoittelen listaa, mitä menee minnekin. Jos sit satun olemaan synnärillä just muuton aikaan niin ei mene talkooporukka ilman justiinaa aivan sekaisin :)

Olipa kurjaa käytöstä appiukolta, ansku.
Ens kerralla sanot, että herra on hyvä ja tulee auttamaan. Tärkeintä on oikeasti tulevan äidin hyvinvointi ja jaksaminen, ei nurkkien kunnossapito. Mä en ainakaan aio ottaa minkään valtakunnan stressiä muuton jälkeisestä sekamelskasta, kunhan osan tavaroista saisi purettua vaikka jouluksi niin hyvä. Vauva on kaiken ykkönen, muu tulee perässä. Tsemppiä!

Kai mä menen jatkamaan noiden tavaroiden kans, jos se vaikka sais supistukset liikkeelle...

Ippuli
 
Kiitoksia vaan kauheasti kaikille lohduttelun sanoista. Ehkä osin on myös tän raskaudenkin "syy" että ottaa vähän helpommin itseensä kaikki tuollaiset kommentit. Eniten vaan ihmetyttää tuo heidän stressaaminen siitä että kun ne neuvolan naiset on niin tarkkoja kun tulevat kotona käymään. Jos niin on niin miksi sitten saa vallaan lukea lehdistä kun joku äiti on lähtenyt baareilemaan ja jättänyt vauvan yksin tai sitten se äiti vetelee muuten vaan huumeita yms. No sen näkee sitten kun se neuvolan nainen tulee vierailulle että viekö vauvan mukanaan, kumma juttu kyllä jos vie, koska ei me nyt minun mielestä niin hunninkoperhe olla. että jos pölypallojen vuoksi vauvan vie niin sitten ei oo asiat kauheen hyvin. Itse en aikaisemmin ole edes osannut stressata sitä kun neuvolasta tullaan kotikäynnille koska tiedän paljon "huonompia" perheitä kuin me. Ja kun tosissaan olen ymmärtänyt että sieltä neuvolasta tullaan vaan katsomaan miten arki on lähtenyt käyntiin ja sitten voi kysyä kaikkia käytännön asioita ihan suoraan siinä. No kaipa tämä tästä. :)

Kunhan nyt vaan edelleenkin se vauva edes saapuisi maailmaan, alkaa jo vähän menemään malttamattomaksi. Ja vauvan kokokin alkaa pikku hiljaa pelottaa, koska painoa hällä oli jo viikolla36 3200g ja nyt kun menee yliaikaiseksi niin rasvakerrostahan vauva vaan kasvattaa. Ja kun aikanani itse olen syntynyt viikoilla 42+2 ja painoa ollut se vaatimaton 4800g ja pituutta 55cm ja pää 36cm ja minä olen sentään tyttö, saati sitten tämä köriläs kun on poika ja jo 4d ultrassa vkolla 25 sanottiin että pitkä poika tulee.. PIstää siis hiukan jännittää. Niin ja kaikkein parashän on pojan pää, joka siis vastasi viikolla 36 viikkoja 38, eli kaiken lisäksi isopäinenkin :$ oikea ensisynnyttäjän unelma :LOL:

ansku 40+3
 
Nökö mullahan sitä lapsivettä tippuilee välillä. Sitä on seurattu, mutta joka kerta on tullut ihan pikku liruja. Aina on sanottu, että minulla on sitä ihan tarpeeksi, joten ei ole tarvinnut mitään toimenpiteitä. Kai ne puuttuis siihen, jos sitä tulee paljon kerrallaan tai sinulla on lapsivettä vähän.

Ansku tiedän tunteen tuosta vauvan painosta. Meillehän sanottiin pari viikkoa sitten, että lasketun tienoilla olis noin 3,5 kg. Perjantaina kätilö totesi, että on muuten isompi. Itte olen ollut 51 cm ja paino rapiat päälle 4,5. Olin yhtä pitkä kuin leveä. Hirvittää miettiä sellaisen ulos tunkemista. ;)
No huomenna neuvolassa pitäis kuulema olla kätilö, joka voisi vähän kattoa tuota kokoa ja kohdunsuuta. Ja samalla saan lähetteen äippäpolille yliaikaiskäyntiin... Miettii vain, että kuinka monta viikkoa "tää on ollut tulossa jo ulos", niin näinkö tässä sitten kävikin...
Ei kyllä ole ainakaan tällä hetkellä sellainen olo, että haluisin enää raskaaksi toistamiseen. Joskin hankala saada sitä 3 lasta, jos ei meinaa toista kertaa olla raskaana :LOL:

Olo on yhä edelleen samanlainen. Supistelee ja olo on mikä on, mutta minkäs teet...
 
nopeesti tulin vaan kysymään... et paljonko se pöllötoppis makso siel lindexissä... siis se pussukka...
Tuun kertoo sen synnytys tarinan jahka mun peppuparanee ja pystyn istumaan kunnolla. :D

-Santti ja Ilppi 6pv-
 

Yhteistyössä