Onnittelut siis myös kaikille muille vauvatuneille, ja tsemppiä edelleen odottaville. En ole ehtinyt listoja päivittää, enkä kuulumisia lukea, koitan tässä jossain vaiheessa saa aikaiseksi!
Eli, pikaiseen tarinaa..
Silloin su aamulla alkoi se limainen ja verinen vuoto, ja niitä kipakoita supistuksia tuli pitkin päivää.
Klo 15 maissa ne vaan lissänty, mutta ei olleet mitenkään säännöllisiä.
Lähdettiin sitten laitokselle klo 21, kun tunnin ajan oli ollu 10 min välein.
Sinne kun päästiin niin ne loppu kokonaan, ja alko pelottaa että kiva jos laittavat kotiin.
Kohdunsuu oli 3 cm auki, ja kanavaa vähän jäljellä.
Lupasivat että ei kotiin, vaan menen sitten osastolle odottamaan jos ei ala taphtua, oli kuitenkin jo niin paljon yliaikaa se raskaus.
Klo 22.30 päättivät että tekevät tyhjennyksen, ja jos se ei vauhdita, niin sitten osastolle. No, se kyllä pisti hommaan vauhtia, alkoi samantien tulla 2 min välein supistukset.
Kärvistelin siinä ilokaasun voimin, sinne että kohdunsuu oli 6 cm auki, siinä vaiheessa klo oli n. 02.00. Kätilö ehdotti epiduraalia, mutta sanoin että en vielä halua, vaan koitan pärjäillä ilman. (Älkää kysykö miksi..)
Päätettiin puhkoa kalvot, jonka jälkeen supistukset tuli TOSI kovina, ja melkein anoin sitä epiduraalia..
Se laitettiin, mutta siinä vaiheessa kun kaikki oli laitettu, niin mulle tulikin hurja ponnistamisen tunne, ja piti alkaa sitä sitten tekemään..eli epiduraali ei ehtinyt auttaa. Oma moka.
Ponnistusvaihe kesti n. 45 min, ja oli tosi vaikea. Olin jo aika ajoin ihan loppu, ja tuntui että en pysty.
Lopuksi yritin vielä vaihtaa asentoa, ja juuri kun olin kääntymässä, niin tunsin että nyt alkaa tulla, ja jouduin niiltä sijoiltani vauvan ulos punnertamaan, olin siis kyljelläni siinä sängyllä.Asento oli tosi huono.
Vauvan pää jäi jumiin, eikä meinannut liikkua millään. Siinä sai kyllä puskea ja kätilöt koittivat kovasti auttaa pikkuista.
Lopuksi vauva tulikin ulos, vaikka itse en olisi uskonut.
Vauva oli puoli kiloa isompi kuin viimeisin painoarvio kertoi, ja jos tämä olisi ollut tiedossa, olisin ollut sektiossa. Mutta nyt näin.
Vauva on terve, ja minulla paikat ehjänä, ei yhtään tikkiä
Vauva siis painoi 4065g ja on 52 cm pitkä.
Hänellä on paksu musta tukka, ja on niin komea että
Nyt ollaan kotona, ja väsyneitä mutta Ah, niin onnellisia!!!