**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Täällä samanlaisia tuntoja mitä Toivotaan kirjoitti :| Ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta.
Eilen iski ihme väsymys, joka on jatkunut tänäänkin. Tuntuu ettei silmiä jaksa pitää auki. Tänään kömmin päiväunille sänkyyn ja ei mitään muistikuvaa, että olisin pääni tyynylle laskenu. Muutenkin, jos pitkäkseni menen, alan torkkumaan. Positiivisesti yritän ajatella, että elimistö valmistautuu ja kerää voimia synnytykseen. Hemppa oli kuitenkin ihan hyvä eilen neuvolassa eli ei sen laskemisesta voi olla kyse. Eiköhän tämä jossain vaiheessa päätä syntyä :D

Hipkukka 41+1
 
meille syntyi poika 25.10 klo 9.57. paino 3090g ja pituus 48cm. (40+4)
mulla ei ollu mitään merkkejä ollu, en ees tienny mitä on supistukset kunnes lapsivedet meni kahentoista jälkeen yöllä ja sit alko lievät supparit. synnytys oli aika nopee mut kivulias...mitkään puudutteet ei toiminu.:( mut nyt olo on loistava ja odotan jo innolla ensi kertaa.:)
 
Keiju07
No nyt tulee vauvoja maailmaan. Onnittelut minulta Mammoliinolle, Peppiliinalle, Milla-Marialle, Aeropuertolle, Naatiskelijalle, Pikkumyylle, Tinakenkätytölle, Marsulle ja Sazkalle!!! :flower: :flower: :flower:

Muistinkohan kaikkia? :)

Hienoa Tuutilulla, jos kokoat kaikki syntyneet sinne etusivun lähettyville. Olisi muuten aika kohtuuton urakka Dirlittanilla, eikä voi tietää, mikä olo hänellä kotiutuessa.
 
Onnea vauvoista, joita on taas tullut kovasti! Nauttikaa uuden nyytin alkuajoista ja siitä, ettei tarvii enää stressata et KOSKA se lähtö synnärille tulee!

Hipkukka ja Toivotaan täällä ihan samat fiilikset! V-käyrä aika koholla eikä tosiaan merkkiäkään synnytyksen läheisyydestä! Tänään siivosin, haravoin ja saunoin, eikä sekään auta! Oon päättäny olla vastailematta puheluihin, jotka todennäkösesti koskee aihetta:"No etkö sä vieläkään oo menny synnyttämään! Koita nyt mennä!"

Jaksettavahan se vaan on tytöt, ei auta mikään...

LaSposa & Nyytti rv 40+1 :heart:
 
Lokakuun viimeistä päivää viedään... Yliajalla meneville paljon voimia ja etenkin hermoja :hug: Toivottavasti pienokaiset tajuisivat jo että nyt on aika tulla ulos :) Puhallellaan sinne päin hurrrrjasti kipeitä suppareita!

Milloinhan saadaan kuulla Dirlittanin vauvauutisia? :) Ja onkos kukaan muu kadonnut synnärille?

Tuoreet vauvan saaneet. Jos tiedot on menny vikaan etusivulla (pikkusen alempana mun kirjoittama viesti) niin huudelkaa perään. Tää neiti sylissä kun ei kirjoitus niin hirveän helppoa ole :D

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Tänään tulee pappi käymään ja neidin ristiäiset on tulevana sunnuntaina. Saas kyllä nähdä mikä meno on kohta päällä. Mun pitäis selvitä täältä yksin liikkeelle kolmen kanssa viemään eskarilainen eskariin klo 9 :whistle:

tuutilulla ja Kiia 4 vko 3vrk
 
Tänään 40+2! |O Eipä oikein muutosta olotilassa. Nivuset ja lonkat ovat entistä kipeämmät kokoajan, vaikea kävellä. :( Pari yötä on nyt mennyt todella huonosti, selkäsärkyä ja muutenkin ikävää pientä vihlontaa alavatsassa. En kyllä supistuksiksi niitä laittaisi, mitä lie itse kuviteltuja. :ashamed:
Taitaapa tästä lapsosesta tulla marraskuu-lapsonen, itsehän alkuraskaudessa vitsailin, että synnytän 1.11, koska skorpioni on tulossa ja se olisi hyvä päivä. Enpä tuolloin tiennyt mitä suustani päästelin. :headwall:
Ei tässä yliaika-odotuksessa muuten mitään olis, mutta kun nuo nivuskivut alkavat jo pikkuhiljaa todella pahasti vaivaamaan jo normaalia liikkumista. :( Kylläpäs tämä menee nyt pelkäksi valitukseksi, ei ollut suinkaan tarkoitus. :ashamed:
Mites te muut ensikertalaiset, jännittääkö, että osaako sitä oikeeseen aikaan lähteä synnärille? Itseäni on ruvennut vähän jännittämään, ei synnytys, vaan nimenomaan se lähtö. :eek: Ei kai sitä pysty kotona niin kauan kipujen kanssa kärvistelemään, ettei synnärille asti ehtisi?
Tai että mistä tietää varmaksi, milloin se lapsivesi sitten oikeasti meneekin? Jos sitä tiputteleekin pitkin päivää normaalien vessareissujen yhteydessä, eikä itse huomaa? Ja siitä limatulpasta, onko se aina verestävää limaa ja tuleeko se kerralla vai voiko tulla vaikka muutaman päivän aikana osissa?Ja voiko se olla kirkasta tai kellertävää?
Tulipas paljon kysymyksiä... :ashamed:

Tsemppiä meille häntäpään odottajille! :flower:

-pepisa
 
Pepisa Kyllähän se mietityttää osaako oikeaan aikaan lähteä, varsinkin kun meillä tuota ajomatkaa synnärille on yli tunti. Mutta nyt mitä pitemmälle on mennyt yli LA:n sitä vähemmän se huolestuttaa, odottaa niin kovasti, että oikeasti pääsis lähtemään. Tuntuu, että jos nyt alkas vähänkin tuntumaan epämääräiseltä soittaisin synnärille ja kysyisin, että saanhan jo tulla.

Meilläkin jo aamulla pohdittiin, että taitaa tullakin marrasvauva. Ellei nyt iltasella ala tapahtumaan nopeaan jotain. Selailin vanhaa kalenteria ja huomasin, että meidän pienellä on 'olemassa olon' vuosipäivä 8.11 toivottavasti ei odota sinne asti... Tämä raskaus on saanut alkunsa pakastealkion siirrosta ja tuolloin 8.11.2006 on tapahtunut alkioiden hedelmöitys. Pitkään on jo toivottu ja odotettu, luulisikin ettei parin päivän lisäodotus olisi vaikeaa, mutta.... Kai sitä jaksaisi odottaa paremmin, jos tietäisi varmaksi sen päivän jolloin tapahtuu. Ei kukaan tuntis tositositosi hyvää ennustajaa?

Hipkukka 41+2
 
Poju syntyi 25.10 raskausviikolla 41+3 vihdoin ja viimein =)

Nyt röyhtäilee sylissä ja vähän hankala kirjoitella vasurilla kymmensormijärjestelmän sijaan... joten ilmoittelen vain lyhyesti kuulumiset.

Tsemppiä vielä odottaville! Tiedän kuinka raskasta ne yliajan päivät ovat, mutta loppurutistusta ja peukkuja synnytykseen! :wave:

Diu Diu ja nyytti kohta viikon :heart:
 
Onnentoivotukset taas uusille perheille :flower: (mun vaatimaton kukkapuska ku en osaa tuollaisia hienoja etsiä :ashamed: )
Täällä alkaa usko loppua itsekseen käynnistymiseen enää. Huomenna aamutuimaan käynnistysaika ja se on menoa sitten. Jännitän ihan kauheesti sitä käynnistystä, kaikilla tutuilla mennyt ihan persiilleen hommat tuon käynnistyksen ansiosta. Tarkoittaen lähinnä todella pitkää tai todella kivuliasta synnytystä. Joten jos täällä on joku (en muista kellä oli käynnistetty) jolla hyvä ja positiivinen kokemus käynnistyksestä niin mielellään ottaisin vastaan sellaistakin infoa. Kaikkeni olen tehnyt että lähtis itekseen käyntiin, mutta turhaan....
Hyvä juttu on se, että melkein voi sanoa, että viim.viikonloppuna on vaavi sylissä (ihana ajatus)!!!!!Vähän alakuloinen viesti tuli, mutta ei fiilikset ihan noin pohjassa ole! Tsemppiä kaikille kanssakärvistelijöille!
Piippu ja ikiasukas 41+6
 
Paljon onnea uusille vauvansa saaneille!!

Harmi ettei kaikilla synnytys, varsinkaan sectio ole mennyt ihan putkeen, voimia paranemiseen!! Itelläkin tuo eppari ja toisen asteen repeämä vaivaa edelleen, osin siltä tavoin että se on vaan mun mielessä ja en sen takia oikeen uskalla istuskella.. :headwall:

Pikkis on maaailman sulosin ja ihanin (jokaisen mielestä oma vauva varmasti on) kovasti poika syö ja sen takia myös kovasti kasvanutkin, painoi eilen 3285g ja syntyessään 2840g joten ruoka siis maistuu, hyvä niin.

Tsemiä vielä odottaville, kyllä odotus sitten palkitaan!! :heart:
PuPu ja Pikkis 1vko 6 päivää
 
No niin, tänään siis oli se yliaikaiskontrolli. Kaikki hyvin; rv 41+5, rr 130/83, pissa puhdas, vauvan sydänäänikäyrä näytti ihan hyvältä, syke siinä noin 130, kohdunsuu kiinni mutta pehmeä, kanava jo hävinnyt, painoarvio ultralla 3915g, käteen ei kuulemma tuntunut ehkä ihan niin isolta, mahdollisesti siis tulossa isäänsä ja on pitkä, saa nähdä. Lauantaina käynnistys rv 42+1 jos ei synny ennen sitä...
 
Onnittelut siis myös kaikille muille vauvatuneille, ja tsemppiä edelleen odottaville. En ole ehtinyt listoja päivittää, enkä kuulumisia lukea, koitan tässä jossain vaiheessa saa aikaiseksi!

Eli, pikaiseen tarinaa..

Silloin su aamulla alkoi se limainen ja verinen vuoto, ja niitä kipakoita supistuksia tuli pitkin päivää.
Klo 15 maissa ne vaan lissänty, mutta ei olleet mitenkään säännöllisiä.
Lähdettiin sitten laitokselle klo 21, kun tunnin ajan oli ollu 10 min välein.
Sinne kun päästiin niin ne loppu kokonaan, ja alko pelottaa että kiva jos laittavat kotiin.
Kohdunsuu oli 3 cm auki, ja kanavaa vähän jäljellä.
Lupasivat että ei kotiin, vaan menen sitten osastolle odottamaan jos ei ala taphtua, oli kuitenkin jo niin paljon yliaikaa se raskaus.
Klo 22.30 päättivät että tekevät tyhjennyksen, ja jos se ei vauhdita, niin sitten osastolle. No, se kyllä pisti hommaan vauhtia, alkoi samantien tulla 2 min välein supistukset.
Kärvistelin siinä ilokaasun voimin, sinne että kohdunsuu oli 6 cm auki, siinä vaiheessa klo oli n. 02.00. Kätilö ehdotti epiduraalia, mutta sanoin että en vielä halua, vaan koitan pärjäillä ilman. (Älkää kysykö miksi..)
Päätettiin puhkoa kalvot, jonka jälkeen supistukset tuli TOSI kovina, ja melkein anoin sitä epiduraalia..
Se laitettiin, mutta siinä vaiheessa kun kaikki oli laitettu, niin mulle tulikin hurja ponnistamisen tunne, ja piti alkaa sitä sitten tekemään..eli epiduraali ei ehtinyt auttaa. Oma moka.
Ponnistusvaihe kesti n. 45 min, ja oli tosi vaikea. Olin jo aika ajoin ihan loppu, ja tuntui että en pysty.
Lopuksi yritin vielä vaihtaa asentoa, ja juuri kun olin kääntymässä, niin tunsin että nyt alkaa tulla, ja jouduin niiltä sijoiltani vauvan ulos punnertamaan, olin siis kyljelläni siinä sängyllä.Asento oli tosi huono.
Vauvan pää jäi jumiin, eikä meinannut liikkua millään. Siinä sai kyllä puskea ja kätilöt koittivat kovasti auttaa pikkuista.
Lopuksi vauva tulikin ulos, vaikka itse en olisi uskonut.
Vauva oli puoli kiloa isompi kuin viimeisin painoarvio kertoi, ja jos tämä olisi ollut tiedossa, olisin ollut sektiossa. Mutta nyt näin.
Vauva on terve, ja minulla paikat ehjänä, ei yhtään tikkiä:)
Vauva siis painoi 4065g ja on 52 cm pitkä.
Hänellä on paksu musta tukka, ja on niin komea että :)

Nyt ollaan kotona, ja väsyneitä mutta Ah, niin onnellisia!!!
 
Dirlittan miä oon etusivulle koonnut sinua varten tällä välillä syntyneet niin ei tarvitse poimia niitä viestien seasta ja voin jatkaa niin nytkin. Päivitä sitten listaa kun ehdit ja jaksat, eihän sillä mikään hengen hätä ole :)

 
Minulla käynnistettiin kaksos synnytys 7 viikkoa sitten ja se kesti vaan 1 h 9 min. Eikä minulla ollut ollenkaan kivunlievitystä, joten ei se aina mene niin huonosti, tai ole rankkaa. Minä olin ainakin tosi tyytyväinen synnytykseen. :hug: Mutta silti toivon tsemppiä
 
Keiju07
Onnittelut Diu Diulle ja Dirlittanille! :flower: :flower:

Pepisa, mulla alkoi synnytys siten, että edellisenä päivänä oli käveleminen ihan hiton kivuliasta; vauva varmaankin tuli alaspäin ja aiheutti tosi kovat nivuskivut. Toivotaan, että pääset pian tosi toimiin, kuten myös LaSposa, Toivotaan ja Hipkukka. Onnea matkaan Piippu!
 
Nyt on 1.sivun lista päivitetty ja ajantasalla. Toivotaan että kaikkien tiedot on oikein.
Täällä vauva arki lähtee pyörimään, vauva syö KOKO ajan :LOL:

Isommat sisarukset ja isi on haltioissaan, kuten äitikin tietysti!
Miten voikin olla jotain noin suloista!
 

Yhteistyössä