?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaisesti tässä kirjottelen :wave:

Mekin aiotaan ottaa äitiyspakkaus kun on kerran ensimmäinen muksu kyseessä, ja jotenkin ollaan tultu siihen tulokseen että kysytään sukupuoltakin. Aiomme mennä 4D-ultraan niin siinähän sen jo näkee joka tapauksessa itsekin, kuulemma =)

Noista liikkeistä vielä, ja noista vatsakivuista joita monella on ollut (ilman "syytä) niin itselläni kävi niin että neljänä peräkkäisenä päivänä oli tosi kovat alavatsakivut liikuin tai makasin, MUTTA sitten viidentenä päivänä tunsinkin vauvan liikkeet :heart: :heart: :heart:

Nyt ei ole ollut kuin satunnaisia alamahavihlaisuja, mutta sitäkin enemmän vauvan liikkeitä :saint: =)

Kultsux3 rv 14+5

Kommentoin tässä aamutuimaan käytyihin keskusteluihin ja nostelen pinoa samalla, oltiin vajottu kakkossivun alalaitaan..
Äitiyspakkauksesta ollut vilkasta keskustelua. Me otetaan pakkaus. Tämän vuoden värit eivät nyt IHAN miellytä, ei mitään inhokkivärejäkään nuo ole, mutta on niin ihana päästä nypläämään niitä sitten joskus kun pakkausen saa. Meillä ei ihan lähisuvussa tuoreita vauvoja, joten kaikki pitänee ostaa itse, vaatteista vaunuihin ym.
En ole vielä uskaltautunut yhtään vauvaa koskevaa hankintaa tehdä, koska edelleenkin tuntuu toisinaan siltä, että onkohan mahassa joku,vaikka sen onkin ultrassa nähnyt ym. Kunhan maha vähän kasvaisi ja tuntis niitä liikeitä pikapikaa niin todentuis tää fiilis taas. Aika isoja mahoja jollain jo profiilissa on. Mulla tosiaankin vaikea huomata vielä mitään, farkkujen jalkaan saannissa kuitenkin jo ongelmia kun vetskari ei mene enää ylös asti kiinni ja nappeja turha edes koittaa saada kiinni, joten kait jotain edistystä on silläkin saralla tapahtunut. :kieh:
Muutenkin vointi alkaa kohentua. Pahoinvointi olematonta kunhan muistaa syödä kohtuullisen aikaisin ruokaa illalla. Ummetus aivan hirveä, luumuista ja Duphalacista olen saanut apua. Väsymys iltaisin edelleen painaa, mutta aamuisin olen valmis ponkaisemaan ylös sängystä seiskalta :headwall: vaikka sais nukkua!!!!!!!
Mitähän vielä piti kommentoida?? No palataan takaisin kirjoittelemaan, josko mieleen jotain tulee. Mkavaa viikonvaihdetta kaikille vaikkakin keli täällä Turussa aivan surkea ainakin nyt! Joten se siitä pihan haravoinnista ja koiran kanssa pitkästä aamulenkistä ainakin tällä erää.
:wave: Piippu, rv 14+2 <br><br>

joku oli tuohtunut tuosta aikasemmasta kirjoituksestani,kun ajattelin silloin eka lasta odottaessa (15v sitten,19vuotiaana)että jos se on poika,ni jätän sen sairaalaan..hei haloo, se olis ollut yhtä rakas kun on tyttökin ollut,mutta minkäs minä ajatukselle voin..että miten minä kasvattasin poikaa..että jos minä en osaakkaan kasvattaa poikaa...eikä poika nyt sen huonompi ole kun tyttökään..ja kyllä minä sen kotiin olisin vienyt vaikka se olisi poika ollutkin..

sorke kauheesti jos jotakin kirjoituksellani loukkasin..ja saatoin niskavilloja pystyyn.ja tuotin kylmiä väristyksiä...

eipä tämäkään raskaus itselläni eka yrittämästä alkanut..joten kumpi hyväänsä vaaveli on tervetullut,kunhan terveenä syntyy.

mutta nyt omaan napaan.ite tässä olen miettinyt että ihan kuin viime viikolla olisin jo hentosia liikkeitä tuntenut..vai kuvittelinko vaan,mutta nyt ei kuitekaan ole mitään tuntunut,ala maha on vaan ollut hitsin kipeä,ja eilen kyllä tuli ihan supisuksia pitkin päivää..meinasin jo neuvolaankin soitella että mikähän on homman nimi..mut ajattelin että kun ens tiistaina on neuvola,niin täytyy sitten kysästä asiaa.

ja kamalat unet senkun jatkuu..niin hölmöjä,ja utopisia unia tulee että välillä niissä ei ole päätä ei häntää.kuitenkin todellisia ihmisiä.

mutta nyt hyvää lauantai päivän alkua kaikille.

niinukka+vunttunen rv 16+0

Unien näkemiseen kommentti. Mun unet on joka ainut yö ihan sairaita. Kauheen vauhdikkaita, tapahtuu todella omituisia asioita ja unissa ihmisiä, joita en ole vuosiin tavannut. Ja joka aamu muista täysin edeltävän yön unet. Esim.viime yöltä: :laugh: "Mut pakotettiin raskaana olevien naisten kokeeseen, jossa jo raskauden alkuvaiheessa koekaniineille=meille jotka neuvola oli valinnut,laitettiin hormonikierukka. Tosin kierukkaa ei laitettu kohtuun, vaan kyynärvarteen hauiksen alareunaan neulalla!!! Ja kierukan pistäjänä (suurella neulalla laitettiin) oli Rolf Nordström. Sitten siinä testissä oli osallistujana myös mun serkku, joka paljastui siis kanssa odottavaksi. Todellisuudessä hän on jo lapsensa tehnyt ja olisi todellinen yllätys jos he vielä iltatähden tekisivät". Todella hämärä uni mun mielestä!! No mutta nyt lumipyryn keskelle happea haukkaamaan :kieh: <br><br>

piippu ihan sama mulla, unissa ihmisiä joita en ole vuosiin tavannut,entisiä poika ystäviä =) ja sellasia outoja ihmisiä joita en koskaan ole nähnyt..kasvot näkyy tosi selvästi,ja tosi vauhdikasta meininkiä..joskus tulee tv-ohjelmat uniin,mitä olen illalla kattonut =)
mikähän lie kaiken tuon saa aikaan?

Huomenta kaikki!
Meilä tulee lunta :(
Tänhään sitte alko viikko 14.Ihanaa,kohta varma alkaa liikkeet tuntumaan.Aamu alko kamalalla kuvotuksella.Ja sitte mulla on ihan kamala nuha.Mikä ihme siiheenki sitte auttais?Tuntuu että olis siitepöly allergiaa.Kait se vain on kärsittävä.
Nyt täytyy lähteä pyykitten pesuun.Taitaa olla neljä koneellista pessä.
Ihanaa päivänjatkoa kaikille! :hug:
Mie ja pikkuinen 14+0

täällä sataa lunta myös....
voi itku ku oli jo niin kevät fiilis päällä :/
mulla on ihan pikkusen helpottanut pahoinvointi/oksentelu.
ainakin aamun saan olla rauhassa "pönttöön kurkkimiselta"kun mies tuo sänkyyn mehua.
ihanaa kun pidetään hyvää huolta :heart:
lähdempäs tästä koirulin kanssa ulkoilemaan...
hauskaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Huomenta!

Ihanaa lauantai! Vai että viikko 17 JO tuutilulla!! Huh huh! Ja kohta puolessa välissä. Kuulostaa kyllä upealta! Paitsi että mulla ois vielä 4 kk kesätöitä edessä! Miten ihmeessä selviän hengissä sieltä? :whistle: Loppuvat kahta viikkoa ennen laskettua aikaa...

Oulussa tulee kans lunta, ohjelmassa siis uimahallia esikoisen kanssa. No jos jotain hyvää niin ei tarvi mennä puistoon, en niistä oikein perusta...

Me myytiin eilen meidän asunto :D Jee jee! Omakotitalo odottaa kesäkuun alusta :D Ihana päästä sisustelemaan ja tilavampaan taloon (nyt rivitalo), oma tontti ja iso piha, Oulujokikin näkyy ikkunasta. Kyllä jännittääkin! Tekis mieli rakentajamessuille fiilistelemään, mutta aika suolaiset liput, kympin per lärvä.

Huokaus, Kotiäiti, ei saa mainita kotitöitä täällä palstalla, muistin nyt että meilläkin pyykkikori pursuaa... pakko kai mennä pesemään, jos siekin kerran meinaat ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:

Topsy 14+6

:wave:

Meikäläinen alkaa selvästi pikku hiljaa piristyä ja kuntoutua kun suunnittelin jo kevätsiivoustakin. Tosin alhainen Hb ( nyt 111) voi vielä sotkea suunnitelmat. Aikaisemmissa raskauksissa olen joutunut vähän ennen synnytystä veritippaan että jaksan synnyttää. Mulla siis Hb laskee tuonne 70-80 paikkeille. Samalla laskee verenpainekkin. Nyt onneksi vielä 105/56.

Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus rahana ja hankkia sillä rahalla sellaista, mitä ei vielä ole. Huutonetistä sillä rahalla saa melkoisen kasan hyvää tavaraa. Nyt olen huudellut pari neutraalia vauvanvaatepakettia. Tällä menolla vaatteita on lokakuussa kuutosille :whistle:

Minullekkin on noita kiristäviä, nipistäviä ja vetäviä kipuja tullut tuonne alamahalle. Välillä pitää ihan miettiä, missä asennossa uskaltaa kylkeään kääntää. Päänsärky jatkuu edelleen ärsyttävänä. Olen yrittänyt miettiä, että mistä se johtuu. Ei viitsis koko ajan lääkettäkään ottaa, mutta kun ei muutenkaan pärjää :(

Mileko + "riiviö" 14+5

hyvää huomenta kaikille...talvista sellasta ;-(
mut asiaan...eli tääl puhuttu niist mahakivuista...ittellänikin ny muutaman päivän sellasta kunnon pistely kipua tuo alavatsassa ja erityisesti yöllä ja sen jälkeen ku käyn pissalla....olin jo vainoharhnen ja vein pissanäytteen labraan,mut puhdas oli ja samoin neuvolassa oli puhdas torstaina,joten mistäköhän sit johtuu????? ei tunnu oikein liitoskivuiltakaan...ku ei se muistaakseni sellast pistävää.....

Mamma3kyselit ,et onko jo tehty hankintoja ja aateltu nimiä ym... :D
no oon mie kaikkee pientä ostanu, vaatteista peittoihin =) ja eilen sit illalla käytiin miehen kans mahdollisia nimiä läpi..hauskaa oli =) sit enskuun alussa mennään appiukon kans ostaan meille uusia rattaita,ku se ny välttämättä halus osallistua....yhdistelmät on jo esikoiselt jääny mut rattaat hajos ja ny tarttis uudet...muutenhan meiltäki kyl kaikki jo löytyy....

henkka ja muru 14+0

Jätän merkin tähän mihin olen lukenut...

Väsy on kamala eikä olokaan ole maailman paras. Ajoittain saa vielä oksentaa. Mahassa pientä nipistelyä ja vihlontaa mutta ei juuri muuta.

No kai se munkin täytyy mennä pyykit laittaan koneeseen... Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mies intoutui aamulla kokeilemaan, josko vatsan päältä voisi jotain kuulla. Laittoi korvan alavatsalle siihen kohtaan josta lääkäri viikolla löysi sydänäänet ja hetkisen etsiskeli. Tavallisen mahan murinan lisäksi sanoi kuulleensa jotain, josta ei ole aivan varma, että kuvitteliko kuulevansa vai kuuliko olemattomia. Säännölliseksi kuplinnaksi sitä kuvaili :laugh: (en ollu vielä aamupalaa syönyt, että tiedä mikä kuplintaa aiheutti)

Mutta onkohan oikeasti mahdollista kuulla ilman doppleria sikiön sydänääniä? Varsinkin alkuraskaudessa, kun kohtukin on syvemmällä.

Hipkukka 13+5

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 08:37 tuisku77 kirjoitti:
Hakunamatata , vieläkö vuotoa tulee?

tuisku + masukki 16+1
[/quote

Vuoto on loppunu ja sairaalassakin kävin eilettäin.
Ultrasivat ja siellähän se pikkunen köllötteli oikein mukavan näköisessä asennossa ja sydän pumputti menemään... :heart: :heart:
eli kaikki oli hyvin vuoto johtui ilmeisesti hiivasta ja siitä, että emättimen limakalvot oli niin ohuet ja rikki. säikähdyksellä onneksi selvittiin. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 10:01 mamma3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 09:40 Topsy kirjoitti:
Huomenta!

Ihanaa lauantai! Vai että viikko 17 JO tuutilulla!! Huh huh! Ja kohta puolessa välissä. Kuulostaa kyllä upealta! Paitsi että mulla ois vielä 4 kk kesätöitä edessä! Miten ihmeessä selviän hengissä sieltä? :whistle: Loppuvat kahta viikkoa ennen laskettua aikaa...

Oulussa tulee kans lunta, ohjelmassa siis uimahallia esikoisen kanssa. No jos jotain hyvää niin ei tarvi mennä puistoon, en niistä oikein perusta...

Me myytiin eilen meidän asunto :D Jee jee! Omakotitalo odottaa kesäkuun alusta :D Ihana päästä sisustelemaan ja tilavampaan taloon (nyt rivitalo), oma tontti ja iso piha, Oulujokikin näkyy ikkunasta. Kyllä jännittääkin! Tekis mieli rakentajamessuille fiilistelemään, mutta aika suolaiset liput, kympin per lärvä.

Huokaus, Kotiäiti, ei saa mainita kotitöitä täällä palstalla, muistin nyt että meilläkin pyykkikori pursuaa... pakko kai mennä pesemään, jos siekin kerran meinaat ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:

Topsy 14+6

Onnea :flower: ihana kun pääsee omaan taloon =) Muistan itekkin miten mukavaa se oli kerrostalon ja rivarin jälkeen :heart:

Oi, sä meinaat olla viel niin pitkälle töissä, viel äippälomallakin :) Teetkö miten rankkaa työtä? Et kunhan et töistä sit lähde synnärille :D

Kiitos kiitos, on tässä Ikean reissua suunniteltu ja remontteja mietitty =) Kyllä vähän mietityttää toi työ, vaikka ihan rentoa on, suunnittelutyötä Nokialla. Mut saas nähdä joudunko lähtemään synnärille suoraan, onneksi työpaikka on sairaalan tien toisella puolella. Ois ainakin lyhyt matka! :laugh:

Topsy

Joo tuosta pakkauksesta ollut puhetta...me ei oteta sitä kun tuo tyttö synty 05 ja ne vaatteet on ihan priimakunnossa vieläkin ni otetaan rahana ja ostetaan mitä tarvitaan.
Omiin oloihin ei sen kummempia maha on kyllä kasvanut tosi kovaa vauhtia, yritän joku päivä laittaa kuvan profiiliin kunhan saan napattua ensin.. pahat olot on vihdoin tiessään! Nyt vaan nautitaan odotuksesta :heart: Nyt jo rv 13+0

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Viikkoja taitaa olla kasassa 16+1. Ah, oon mennyt ihan sekaisin laskuissa. Joka tapauksessa...

Etominen sen kuin jatkuu... Muutenkin aika rankkaa, kun mies on tyomatkalla ja kuopus tekee hampaita (= valvoo yot), esikoinen protestoi isansa poissaoloa kiukkuamalla ja huudattamalla pikkuveljeaan ihan tauotta. Mutta jotenkin kuitenkin positiivinen olo. =)

Me muutetaan Uuteen-Seelantiin tuossa elokuun alussa. Tai siis, minunhan pitaa saada laakarilta lupa lentamiseen, koska raskaus on jo niin pitkalla... Toivottavasti saan luvan, tai saa mies menna keskenaan lasten kanssa :D Oon nyt soitellut talla viikolla tuonne toiselle puolelle maailmaa yrittaen selvitella aitiysneuvola- ja synnytyskuvioita. Mutta kovin on nihkeaa siella paassa. Kaskevat vain ottamaan yhteytta sitten, kun olemme saapuneet maahan. :/

Valokuvausta opiskeleva kaveri pyysi mua mallikseen opinnaytekansioonsa. Voi etta kun tallaiset jutut piristaa ja buustaa omaa egoa. Ja voi herranen aika kun kuvatkin oli natteja, kun oli lahes ammattilainen asialla. :o Laittaisin tannekin linkiksi, mutta kun on lahes alaston kuvia, niin enpa taidakaan. :D

Tallaista taalla.

Lucy + Traveller

Heissan taas kaikille :wave:

Täällä oli juttua ollut noista äippäpakkauksista!
Meille ei oteta nyt sitä ollenkaan, kun noille tytöille otin sillon molemmille omat.Että kyllä pitää selvitä yhen vauvan kahella 05 pakkauksella ;)

Kiitos kovasti kaikille liinailijoille jotka vastailivat mulle!!
Mä olen nyt ahkeraan käyny netissä niitä sivuja selaamassa..vitsi kun on vaan vaikeeta päättää..

Mulla tänään täynnä rv 17, siis vitsi kun aika menee nopeesti..
Sillon kun esikkoja odottelin, niin tuntu kestävän ikuisuuden.Nyt ollaan tosiaan jo puolessa välissä kohta :)

Mua ajoittain vieläkin vähän väsyttää..tosin mä luulen sen johtuvan lähinnä huonoista yöunista ja tästä flunssasta..
Ja nälkä on lähes aina :D Oikeesti mua hirvittää, että paljonko mä saan kiloja kasaan taas ennen kuin vauva syntyy..Noh ei auta,kyllä ne sit pois saa,kai :whistle:

Heippa vaan kaikille! B)

Tänne kuuluu hyvää,ei mitään uutta mutta ajattelin silti kirjotella ku oltiin vajottu toisen sivun alalaitaan jo! :D Just tuossa käytiin miehuksen kanssa pyöräilemässä Linnanmaalla ku ilmaki on niin aurinkoinen =) Mä olen ottanu Ingmanin jäätelökioskin haltuuni täksi kesäksi ja harmittaa kovasti ku ne eivät saaneet toimitettua kaikkia jäätelöitä sinne eilen,olisin muuten avannut puljun jo tänään :/

Se on sillai jut kiva pesti että saan itse päättää työvuoroni ja ketä palkkaan ja millon ja se homma kestää sinne syyskuun alkuun jolloin voin sitten hyvillä mielin jäädä äippälomalle =) Ja toki siitä tienaan paremmin ku kaupan kassalta koska saan kaikki voitot itelleni,toivotaan siis aurinkoista kesää !

B) B) B)

Mua niin ärsyttää ku se ultra on vasta 24.5,ja viime neuvolastaki on jo aikaa muutama viikko,tekis mieli käydä merioulun neuvolassa ultrassa mutta empä tiedä onko siitä hulluna hyötyä ku ei tuo ultra nyt niin kaukana ole :whistle: sitä ku on vaan tällanen hätähousu :kieh:

Mutta eipä tässä tämän kummempia,hyviä vointeja kaikille ja voikaamme paksusti! :heart: :heart: :heart:

Diipeli ja nötkötti 14+1

no hippa taas!
Tuplamamma2005 sanoit,et aika menee niin nopeesti..toisin ku eskoisenkans........no mulla ihan taas toisteppäin =) eli tuntuu,et aika matelee. sais mennä kyl paljon nopeempaa...sais ainakin jo kesä olla =) esikoista odotin tällain samaan vuodenaikaan ja tuntu,et se aika meni lentäen eteenpäin..hassua!!! kai sekin tietty,et ny jäin jo kotiin töistä ja päivät jotenki toooosi piitkät :) siks siis sitä kesää odottelen,et vois ainakin kokoajan pihalla olla!!!

muuten olossa ei mitään kummallista..seuraava neuvola oli siis 18.5 ja ultra
29.5...on siis niihinki vie aikaa :(
maha senku kasvaa =) ihanaa....oon jo kaikenlaisia kesämekkoja ostanu,kun niin povataan sitä kuumaa kesää.....rakastan mekkoja..ja ny ku vie masukin,niin tuntuu ihanalta :D on mulla kans huvit :laugh:

mut jep...nauttikaahan alkavasta kesästä :)

henkka ja muru 14+1

On nää liikkeet ihania! Äsken juttelin ystäväni kanssa kasvotusten, ja kesken lauseeni alkoi alamasussa silleen tosi raasusti kutittelemaan :) No tokihan siinä sitten meni sanat ihan sekaisin, sönkkäsin vain, muutaman sekunnin hiljaiselon jälkeen, että "...niin siis, mitähän mä oikein selitin...?"

Toki jatkoin nauraen että vauva se siellä heitteli voltteja, ettei mulla oikeesti tullu katkosta pääkopassa :laugh:

Kultsux3 rv 15+0 :heart:

Huomenta,

Hurjan paljon tekstiä tullut parin viime päivän aikana :)

Mistäs mä nyt aloittaisin..
Äitiyspakkaus aiotaan ottaa ja pakkauksen värit miellyttää mua kovasti. Samansävyisiä kuin muutenkin ostaisin.

Hakunamatatan uutiset olivat mielettömän hyviä, samoin ilahdutti tieto siitä, että ainakin Miikkis tippuneista on plussannut.

Meillä on myös kuumeisesti asunnon etsintä menossa. Nyt asutaan tooosi pienessä kaksiossa eikä tänne kyllä mahdu enää mitään...kesä vietetään ulkomailla, joten parasta olisi jos löydettäisiin kämppä johon voisi muuttaa elokuun alussa.

Mulla kuvotus on ehkä vähän helpottanut. Öisin herään edelleen mahan poltteluun eikä siihen auta muu kuin syöminen. Yöt on siis tosi katkonaisia ja tästä johtuen oon jatkuvasti väsynyt. Sairaslomaa saisin, mutta en halua..yritän pitää säännöllisesti ylityövapaita ja ne päivät jotka on tosi vaikeita oon sitten töistä poissa. Myös mun migreeni on raskauden aikana pahentunut - nyt oon ollut panadolin varassa, mutta kohta on äitiyspolille aika ja toivon sieltä saavani jotain vähän tehokkaampaa lääkettä.

Vatsa kasvaa, tosin tuntuu että kasvu on nyt vähän hidastunut. Parin viime viikon aikana vatsa on tosiaan kasvanut ihan silmissä.

Myös mulla on ollut noita menkkamaisia kipuja aika ajoin, mutta luotan siihen, että ne nyt kuuluu asiaan.

Varmoja liikkeitä en ole vielä tuntenut. Luulen, että ehkä muutamaan kertaan on niitä ollut, mutta varma en voi olla. Kovasti nyt ootan, että ne vahvistuisi - mutta varmaan ainakin pari viikkoa saan vielä ootella...

Nyt on lähdettävä töihin. Mukavaa viikkoa kaikille!

Oliivia 14+6

huomenta kaikille!!
tänään alkaa sit rv15 :heart:
pahoinvointia on ollu enää tosi vähän(enemmänki illalla ja yöllä).
mulla kai auttoi se,että juo heti herätessä mehua!
mukavampi olla töissä kun ei tarvi koko ajan oksentaa =)
kyllä meidänki täytyis saada isompi asunto!
meillä on tosi pieni kaksio.
eilen kattelin just makuuhuonetta ja ei oo mitään nurkkaa mihin vauvansänky mahtuis :headwall:
no,mutta odotellaan raskaustodistus ja sit asunnon hakuun!
nyt täytyy lähtä töihin,hauskaa päivää kaikille :wave:
-milla

Yhteistyössä