*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Iltaa massut!

Saatiin tytölle huomenna hoitopaikka r-ultran ajaksi, kun kaveri lupas hoitaa (hänellä samanikäinen poika). Mies pääsee siis mukaan kurkistamaan masuasukkia. Hitsi, kyllä jännittää... ja vasta iltapäivällä aika, joten koko aamupäivä pitää odottaa.

Mäkin mietin paapelon tapaan mitenköhän meidän tyttö (04/2008) ottaa pikkuisen vastaan, kun ei toinen ymmärrä mitään koko vauvajutusta. Lehdestä osaa näyttää kun kysyy missä vauva, mutta siihen se jääkin :D

Sade ja Muisku voimia teille kun voitte vielä pahoin. Toivottavasti pian helpottaa! Mä osaan kyllä nyt arvostaa tätä hyvää oloa ihan eri tavalla, kun niin pitkään oli se kuvotus päällä. Ja nyt ei onneksi enää närästäkään.
 
Tulin pikaisesti kertomaan, että tänään ultrassa kaikki ok. Hemmo muuttui Mimmiksi ja vilkutteli iloisesti. Meidän ultra kestikin tosi kauan, yli puoltoista tuntia. Sitä teki joku nuori lääkäri, joka konsultoi välillä kokenutta kätilä ja välillä erikoislääkäriäkin. Lopulta kaikki oli niinkuin pitikin, mimmi vastasi viikkoja ja painoi jo melkein 400g. Kystia ei voitu katsella, kun munasarjoja ei enää ultralla nähnyt ja myoomakin oli kadonnut lähes kokonaan.

Nuo Paapelon vinkit tuosta isosiskon lahjomisesta pitääkin painaa mieleen, kun meilläkin mustasukkaisuutta saattaa olla odotettavissa. Nyt pikuneiti on kyllä oikein kiltti ja hoitaa nukkeansa niinkuin vauvaa.

Nyt nukkumaan, kun olen jotenkin ihan poikki, päätäkin särkee... Liekö hemppa taas laskusuunnassa.

Riinuska ja mimmi 20+2
 
Iltaa kaikille!

Väsyttää :/ Poika päätti valvoa viime yönä 3-5 ja mä menin jo kuudeks töihin joten unet jäi 4,5h. Noh jospa tää yö vähän paremmin.

Liikkeistä: Tunsin ekat pienet liikkeey esikoisesta 16+vko ja käden päältä vasta 22+vko. Nyt tunsin ekat liikkeet 13+vko ja nyt vasta parina päivänä on liikkeet olleet voimakkaita ja tuntunut monta kertaa päivässä. Siellä se mamman neiti istuu rakon päällä ja potkii rakkoon joten koko ajan ajan vessa hätä..

Riinuska: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

ON: Melkoisen hyvää siis kuuluu. Ruoka ja herkut maistuu joten painoa on varmaan tullut monta kiloa :snotty: Masu on kasvanut ja voisin vaikka alkuviikosta päivittää uutta kuvaa kun viikotkin vaihtuu:)
Kovasti jo odotan maanantain 4D-ultraa ja sit ke ois neuvola.
To lähdetään viikoks Kreikkaan joten touhua ja tohinaa riittää..

Nyt suihkun kautta koisimaan:)

Inka ja rinsessa 20+3 :heart: :heart:
 
taidan siis lähteä joku päivä katsastamaan noita mamaliciousin äippävaatteita,mb saanut ainakin edullisesti farkut =)

riinuskalle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ja pienestä rinsessa tulokkaasta :heart: te saitte ainaskin koko rahan edestä ultrakuvaa :D

meillä on isommat lapset tyttö 15v ja poika 14v ja ne oli innoissaan taas tulevasta vauvasta,tyttö varsinkin,kun on tosi lapsirakas teini :D poika kohotti vaan hartioitaan ja totes et ihan okei mut voisko se olla tällä kertaa ees poika :LOL: meillä siis nuorimmainen on kohta 8kk ikäinen tyttö,niin kuulema poika vahvistusta olis kiva saada perheeseen :D

voimia pahoinvoinnista vielä kärsiville,itellä onneksi on jo mennyt ohi,paitsi eilen kun erehdyin syömään iltapalaa samalla kun katoin sillä siisti-ohjelmaa niin voi yök meinas yrjö lentää..miten joku voikin elää semmosen sotkun ja kaaoksen seassa,sohvan takanakin hiiren paskaa ja pieni lapsikin niillä oli :x noh,kukin tyylillään!!

mukavaa viikonloppua kaikille!!

kaurisäiti ja bambi 18+2 :heart: :heart:
 
Perjantaita!!
kaurisäiti mäkin katsoin kyseisen ohjelman ja jouduin samantien mennä vessaan,mahassa alkoi niin pahasti kiertään :whistle: Enpä kyllä tiedä johtuiko siitä, olin kyllä ennätysnopsaan syönyt lähes koko pizzan sitä ennen,joten..
Mutta uskomatonta,miten jotku voi elää tollasessa kaatopaikassa! Ja vielä se,että kun niiltä kysyttiin selitystä sotkulle,niin toinen viittas vauvaan,ja sanoi siinä olevan selitys. No huhhuh,sen vannon,että kun meille vauva tulee,tuollasta sotkua ei meillä tulla näkemään,muutenkin oon siivousintoilija.Ja onhan se lapsellekin epäterveellistä kaikin puolin elää tuollaisen kakan seassa.
No joo,siinä vähän purkautumista :LOL:

Riinuskalle onnittelut ihanista ultrauutisista :flower:

Meidän rakenneultra viikon päästä tiistaina,jännittää jo.. Luin tuossa kaksplus-lehteä ja taas tulvahti niin iso onni tästä raskaudesta :heart: Ihaninta mitä voi olla.

nöpötin ja pikkuinen 18+2
 
Heh, täälläkin yököteltiin Sillä siisti-ohjelman kodille. Siellähän oli yhden aterian verran ruokaa keittiön lattialla ja ne hiirenpapanat siellä olkkarissa :eek:

Onnea Riinuskalle mukavista ultrakuulumisista :) Kivaa lukea näitä kokemuksia!
Pikkuhiljaa pitäis alkaa valmistautua iltavuoroon. Tästä alkaakin sitten 8 päivän työputki. Krooh...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flora-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi30:
Flora79: Oletko ennen tilannut Funmumista? Kerrohan sitten miten nopeasti vaatteet tulivat, vastasivatko koot niitä mihin olet tottunut ja paljonko tuli postikuluja. Todella kivan näköisiä vaatteita näyttäisi olevan tuolla, itsekin voisin tilata. Vähän vaan arveluttaa nämä nettiostokset, tosin kyllähän tuotteet voi sitten palauttaa.
En ole aiemmin tilannut ja jännityksellä odotan koska vaatteet saapuu :) Äsken tuli sähköpostiin viesti että tilaus on nyt lähetetty. Jospa jo loppuviikosta ne tulis sitten perille, hope so...Mulla alkaa oikeesti olee tukala olo tavisfarkuissa.
Noniin, nyt tuli paketti perille ja täytyy kyllä kehua nopeaa toimitusta ja nuo farkut on tosi hyvät jalassa ja vielä kivan näköisetkin. Voin siis suositella muillekin tällä kokemuksella Funmumia :)

 
paapelo oon kade sun mahasta =)


(.) Eilen illalla oli ihan pakko laittaa syke mittari ranteeseen, ku tuntu jotenkin kiihkeeltä syke. Seurailin sitä jonkin aikaa ja keskiarvo sykkeeksi sain 93. Onkohan ihan normaalia, kun tuona aikana makoilin sohvalla?
Pidin mittaria päällä myös normi askareissa ja pelkkä wc-pöntöltä nouseminen nosti sykkeen 130.
Yöksi jätin päälle tuon mittarin ja aamulla näytti keskiarvoksi 83, mikä kuulostaa jo järkevämmältä.
Tiedä sitten mistä tuli tuo tykytys :| ??? Huolestuin kyllä siitä sen verran, et oli pakko ottaa dopleri esiin ja kuunnella pallopään sykkettä :heart: Siellä se jumputti niinkuin pitääkin =) Tarkastin samalla myös verenpaineet ja näytti 130/83. Aika normi luku mulle.
On tää kroppa vaan niin kummallinen :| :) :(


pinkkimieli ja
 
Kuulostaa aika kovalle pinkkimielen syke. Saisitko vielä neuvolaa (tai äitipolia vaikka) puhelimella kiinni, kysäisisit sieltä?

Lyhyestä virsi kaunis omaa napaa:
normaali kromosomisto :heart: Onnellinen olo!

~Tiila ja Kauno 17+3
 
Tiila: Onnea hyvistä uutisista :flower:

Pinkkimieli: Syke taitaa raskausaikana nousta yleensäkin. Olen tuosta kuullut aikaisemminkin, mutta varmaan osaavat neuvolassa sanoa paremmin...

Pieni valituksen sana täältä tänään :| Selkäsärky! Että harmittaa kun ei ole tullut kunnolla treenattua sen puolen lihaksia. Maanantaina on onneksi neuvolan järjestämä fysioterapia, jos siellä saisi vinkkejä miten auttaa asiaa...Tämä töissä istuminen tuntuu olevan jotenkin liikaa, ja selkä on kipeä ihan kauttaaltaan (ei vain hartioista tms.). Onko muilla kokemuksia selkävaivoista raskausaikana?

Mukavaa viikonloppua!

Apollo + Töppönen 15+6
 
Tiila: Paljon onnea! :heart:

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista!

Pinkkimieli: Miulla myös leposyke toisinaan huitelee aika korkealla. Np-ultrassa kun kävin (sen teki lääkäri) ja silloin kun tuosta mainitsin (ja pienistä rytmihäiriöistä) niin sanoi vain, että on aika normaalia, että leposyke nousee, mutta jos se alkaa häiritsemään (hengästyy, ei saa tarpeeksi henkeä) niin on syytä ottaa yhteyttä neuvolaan/lääkäriin, että tutkii tarkemmin. Muuten ei siis aihetta huoleen...

Ihania masukuvia oli tullu. Itellä taas takana pari "huonovointisuus" päivää takana, niin sinnehän se miun maha katos (eli tais turvotusta olla). Vauvan potkut ja liikkeet kyllä tuntuu todella selvästi ja luulen, että itsellä nimenomaan tuo vatsan koko vaikuttaa asiaan ->vauvalla vähemmän tilaa liikkua. Joskus myös voin tuntea missä kohtaa vauva masussa on (tuntuu selvä "möykky" vatsanpäällä kun kokeilee). Toki voi olla, että kuvittelen kaiken vaan... :D

Nyt ei tuu muuta mieleen... DsariaL ja Nökerö 18+1
 
Syke:
Itsellä myös tuo syke nousee raskausaikana tosi herkästi. Neuvolaan kun menen joskus kiireellä, niin mittaus antaa tulokseksi tuota n.90 ja kun uudestaan mittaa kotvan kuluttua, on se sitten n.75-80, leposykekkin on usein tuossa n.70-80 kieppeillä. Raskauden jälkeen sitten syke onkin tasaisempi ja vain kovan puurtamisen jälkeen 80-90.
Sydän kun joutuu raskauden aikana aika kovaan jylläykseen, kun pitää kierrättää isompaa määrää verta kropassa ja jakaa siitä myös istukan vierelle osansa.

Ja älkää toki olko MINUN mahalle kateellisia...voin luvata ja taata, että tämän mamman mahan kasvu ei ole mitään nannaa. Se aiheuttaa kivistävää kasvukipuilua, selkäsärkyä ja kylkiluiden kolotusta, jotka kaikki vain pahenee sen mukaan, kun sf-mitta kasvaa ja vatsanympärys suurenee :LOL:

Täällä on nyt kova tohina päällä.
Huomenna on siskonpojan ristiäiset.
Pitää silittää omat housut, miehen housut ja pojan kauluspaita.
On muuten pojalla nyt niin ykköset päälle laitettavaksi, jotta otan kyllä huomenna hänestä kuvan, ennen kuin lähdetään :D
Varsin tyylikäs pieni mies :D

Tiuhti on kovin levoton ollut tänään. Liekkö johtuu omasta höyryämisestä. Kun pähkäilen nukkumis systeemejä, kun siskonpoika tulee meille hoitoon huomenna illalla. Yö varmaan menee suht hyvin. On kuulemma suht tarkka ja menee nukkumaan klo22.00, herää yöllä klo2-3 ja nukkua porskuttaa sitten johonkin 7-8.
Toivotaan vaan, ettei kyläily aiheuta porua =)

Nyt potut varmaan on kohta kypsiä ja kalat pitää valmistaa, joten myöhemmin uudestaan :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 19+6 (huomenna maaginen poks )
 
Moi!

emmiliisa Kiitos sukkavinkistä! Neuvolan täti tosiaan suositteli polvisukkia, ja kun ihmettelin että eikö se kiristä kahta kauheemmin (kun onhan tossa polven alla paljon enemmän pehmeää kun nilkassa) niin se sanoi vaan että jos siinä on leveä resori, niin se on hyvä. Yli polven menevät sukat lienee kuumat kesällä? Mulla palelee jalkoja aina niin että yöllä pitää olla sukat, mutta villasukat ei ainakaan kiristä, jos on sellaset ihanan isot sukat.

paapelo Kiitos siitä vinkistä että isompia sisaruksia kannattaa onnitella pienestä siskosta/veljestä. En oo tullut aatelleeksikaan koskaan, mutta niinhän sitä kannattaa tehdä. Täytyykin muistaa seuraavan kerran kun menee jotain vauvaperhettä onnittelemaan.

Yks päivä meidän pihalla pieni lapsi kysyi hoitotädiltään kun kävelin ohi: "Kenen äiti toi täti on?" :LOL: Aika hauska! Pisti vähän miettimään asioita... Kohta oon lasten mielestä vain tietyn lapsen äiti, enkä enää jotain mitä tähän mennessä oon ollu. Onko mulla sitten omaa persoonaa muiden silmissä. Kun miettii mitä itse lapsena ajatteli toisten äideistä. Niitä ei pitäny oikein minään. Mutta oma äiti tietenkin oli jotain aivan erityistä. Ehkä se että on jollekin aivan erityinen korvaa muut menetykset.

Hanikka ja Onni 18+5
 
Hanikka:
Voin todella vakuuttaa, että minuutesi ei katoa, se vain muuttaa muotoaan. Muutamia kuukausia, sitä saattaa rypeä ajatuksessa, että olen vain pelkkä kantaja ja äiti, en muuta, enään koskaan, mutta se kuuluu asiaan ja on kovin kasvattava kokemus kaikkine mielenmyllerryksineen.
Kun asian on hyväksynyt ja sisäistänyt, ei muuta enään tahdokkaan olla.
Kun sain pojan, ajattelin, että enään en voi mennä mihinkään, ilman, että ihmiset ajattelevat minun olevan äiti.
Nyt en osaisi kuvitella itseäni sellaisena, mitä olin n.1,5v sitten.
Olen äiti ja olen ylpeä siitä ja olen huomannut, että suurinosa ihmisistä, jopa ihailee minua, sitä seikkaa, että olen äiti.
Kun miellän itseni äidiksi, tunnen itseni todella tasapainoiseksi ja vahvaksi, minulla on jotain, mitä minulta ei voida sydämestä ottaa pois koskaan ja olen aina ja ikuisesti jonkun tärkein ihminen maailmassa =)
 
DsariaL Kiitos =) Täytyypä siis seurailla tuota oloa hieman tarkemmin, jos tulee vielä tuollainen kummallinen olo. Eilen kyllä olin havaitsevinani pientä (siis hyvin pientä) hengästymistä tuona aikana, kun nuo sykkeet heitti härän pyllyä.
En viitsinyt mein nukku tätiä vaivata tuolla vaivalla täään, kun olo kuitenkin tänään ollut ihan hyvä ja pallopään sykkeenkin löysin taas helposti ja sekin kuulostaa aivan normaalilta.

On se muuten kumma kun kaikki kummat oireet, kipuilut ja vuodot tulee yleensä iltasella niin, ettei neukusta saa ketään kiinni ja terveysasemallekaan ei pääse terkkarille silloin. Meille siis ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuo paljon ainakin aamulehdessä puhuttu Acuta, jossa kuulemma saa jonottaa pidempään kuin aiemmin hatanpäällä lääkärille pääsyä. Tänään jostain luin, et joku olisi odottanut jopa yli 12 tuntia lääkärille pääsyä.

Tarvinee tästä häipyä leikkimään appiukon autokuskia, kun on sen auto lainassa.


pinkkimieli ja pallopää 16+0 :heart:
 
Hei kaikille! Palasin juuri viikon häämatkalta Islannista. Tänä aikana aivan ihania ultrakuvia ilmestynyt tänne =) Itselläni on vielä pari viikkoa odotettavaa rakenneultraan.

Matkan aikana tuli muuten taas uusi "huolenaihe" eli liian hyvä olo. Minulla ei ole viikkoon ollut mitään oireita ja jäinkin miettimään, voisiko syynä olla keskenmeno? En löytänyt netistä mistää tietoa, mikä olisi tässä vaiheessa keskenmenonon oire. Tiedän, että tämä kuulostaa vainoharhaiselta, mutta käytän häikäilemättömästi tätä palstaa hyväksi erilaisten päähänpistojeni esittämiseen.
 
Huomenta!

R-ultrasta terveisiä, tyttö siellä meille vilkutteli :D
Kyllä oli muutama tuttu yllättynyt, kun olivat niin poikaa veikanneet. Mähän voin pahoin tässä raskaudessa, mutta en edellisessä. Kovasti kehui mun mahan kokoa kunnes totesi painelemalla että ei se kohtu nyt niin iso olekaan. Totesin siihen, että vararavinnon määrä siinä päällä kylläkin :LOL:

Niin ja pinkkimieli meidän tytöstä on moni sanonut, että vaikuttaa fiksulta, vaikka en pahoin voinutkaan raskausaikana :D

alisa onnea tuoreelle rouvalle! Mullakin on muuten loistava olo, se kuuluu kyllä tähän ajankohtaan kun pahoinvoinnit ym. on ohi, mutta vatsa ei vielä ole liian iso. Tää vaihe on tosi ihana!

MB 20+0 *POKS*
 
Pikasesti tulin vain kertomaan eiliset ultrakuulumiset, eli meille on nyt sitten tulossa poika :heart: Jotenkin näin olin aavistellutkin!!! Ja kaikki näytti olevan muutenkin kunnossa!

Onnittelut MB:lle ja kaikille muille jotka saaneet ilmoisia uutisia!

Silona ja mini 20+3
 
:heart: viikot poksuu, 16 täynnä :heart: pahoinvointi siitä huolimatta edelleen välillä vaivaa :/ eikö se jo lopu? Olo kuiteski parempaan päin... rakenne ultraa odotellessa, toisaalta tekis mieli kysyä sukupuolta ja toisaalta säästää jännityksenä... itseni tuntien kysyn kuitenki :LOL: mites te muut, aika moni näyttää kysyneen...? eikö kukaan enää haluu säästää jännitystä? ;)
 
Heippa!

Aluksi Tiilalle onnitteluhalit :flower: Ja ultrassa käynneille pikkuprinssien-ja prinssessojen tulosta onnea myös :wave:

selkäsärystä; teen myös istumatyötä ja jo muutamia viikkoja istuminen on tuntunut selässä ilkeältä. Myös näin kotosalla istuminen on huonompi vaihtoehto kuin seisominen tai makaaminen. En ymmärrä miten saikun jälkeen töissä pystyn olla,kun pitää istua niin paljon :| Mies oli sitä mieltä,että saikku jatkuu ilman muuta. Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä,toki jään jos pitää vaikka työtkin tavallaan houkuttaisi vielä. Mulle pitäisi laittaa oma laveri työhuoneeseen,missä voin maata aina tarvittaessa :D

Eilen oli taas pahoinvointia,aika kovaakin illasta. Meni ohitse kun söin tonnikalaleipää. :p Mikähän hormoniryöppy on iskenyt,kun toi äklötys taas iski?!?

Hyvää lauantaita kaikille,illalla jännitetään euroviisuja :attn: :D

nöpötin ja pikkuinen 18+3
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja ihanista tulevista tyttö-ja poikauutisista :flower: :heart:

alisa77 onnea tuoreelle rouvalle :flower:

tiilalle :flower: hyvistä tuloksista! nyt on varmaan ihanaa jatkaa onnellista odotusta kun tietää että kaikki on pienellä hyvin :heart:

selkäsärystä nyt ei ole vielä onneksi issias-kivut alkaneet ja toivottavasti ei alakaan,viime raskaudessa tein seisomatyötä ja selkä oli tosi kovilla ja olinkin paljon sen takia sairaslomalla,tukivyön sain lainaan mutta se sitten aiheutti supistuksia eli ei juurikaan apua ollut.toivottavasti nyt pääsis helpommalla kun on kotona =)

nanna-adele me ei aiota etukäteen kysyä vauvelin sukupuolta vaan säilytämme jännityksen loppuun asti :D

kaurisäiti ja bambi 18+3 :heart: :heart:
 
Rouvaantuneelle ONNEA, ultrakuulumisista onnea sekä sukupuolen selviämisistä onnea :D

Tosi nopeaan ehdin vain tulla ilmoittamaan, että täällä on nyt rikottu maaginen rajaluku rv20 :D

Nyt pynttäämään itseni hehkeäksi :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+0 POKS
 
Onnea Alisa-rouvalle, ihana häämatkapaikka! :flower:

Kiitos vielä kaikille onnitteluista, on kyllä todella hyvä mieli nyt kun tietää ettei kromosomisairautta tai sulkeutumishäiriötä ainakaan ole. Muutahan ei voi ennakkoon juuri tietääkään, eli niitä on sitten turha miettiäkään. Levollisin mielin eteenpäin.

Pahoinvoinnista.. jatkuva kuvotus loppui muutama viikko sitten, mutta tänä aamunakin tuli oksennus. Valvoin aamuyöllä muutaman tunnin ja tunsin jo silloin itseni nälkäiseksi, ja kun sitten nousin ylös, olikin niin nälkä että se purkautui oksennuksena. Yöks. Pitää vaan edelleen muistaa välttää supernälkäistä oloa, niin välttyy tältä inhotukselta.

Rakenneultraan minulla on vielä kolme viikkoa aikaa, sitä tässä odotellaan siis vielä tovi. Siitä tulikin mieleeni, että nythän minä tiedän kumpi tulokas on, joten Talvicci voisit oikeastaan poistaa kohdaltani (20.10) poikaolon. Varma tieto on aina varma tieto, mutta päätin etten sitä vielä tänne jaa, joten saatte ainakin hetken vielä miettiä kumpiko tulokas sitten onkaan :D .

Onnea puolivälin ylittäneille!

~Tiila ja Kauno 17+4
 
alisalle onnittelut rouviintumisesta :flower:

Silonalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tulevasta pikku prinssistä :D

nanna-adele
Mä aikasemmin aina ajattelin että haluaisin pitää salassa loppuun asti mutta nyt on raskaana niin ajatus siitä että tietää kumpi on tulossa houkuttelee kummasti...
Pitää vielä miehen kanssa tuosta puhua että kysytäänkö vai ei...
Jos päädytään kysymään niin tuo tieto tosin pysyy vain mun ja miehen keskisenä salaisuutena loppuun asti :D

Tiilalle onnittelut hyvistä tuloksista, nyt varmasti osaa paremmin nauttia raskaudesta :)

kaurisäiti
Musta tuntuu että teijän bambi on tyttö :D


Sairaana edelleen...
Ihanaa tämä odotus nyt ku tuntee niin selvästi Uunon liikkeet... :heart:
13päivää rakenneultraan... :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.19+3* :heart:
 

Yhteistyössä