*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Öitä!

Mamma muu, Flora-79 ja hollannikkaat: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Meillä olisi vielä vajaa 2 viikkoa rakenneultraa. kovasti sitä jo oottelen, lähinnä vauvan sukupuoli kiinnostaa. Toivottavasti se sitten myös selviää.

Hikoilua ei nyt ole ollut sen enempää kuin ennenkään. Mutta nyt en palele niin kuin yleensä, yöllä ei tarvitse enään villasukkia kuten vielä talvella.

Flunssa yrittää tulla tännekin, pari päivää on kurkku ollut kipeä, nokka tukossa, ja muutenkin aivan saamaton olo. Kuumetta mulle ei yleensä nouse. Tämä yö vielä töitä joten menee sitten varmaan vapaapäivät sairastaessa.

Peppi ja toukka 18+1
 
Onnea ihanista ultra kuulumisista! :heart:

Mulla vielä reilu pari viikkoa ultraan. Mä haluaisin niin kovasti tietää, kumpi tulossa, mutta mies ei halua... :kieh:

Mulla alkaa ensi viikolla loma. Pääsee laittaa kasvihuoneen kuntoon ja muutenkin piha hommia tekemään. Selkä on ollut aivan järkyttävän kipeä, ja nyt pelottaa, jatkuuko kipuilu raskauden loppuun asti :/

Missah ja Mölli 17+5
 
Onnea myös muille hyviä ultrauutisia saaneille.

Mun pitäis kohta lähteä kelaan sekvittelemään kaikkia tukiasioita. Että ottaa aivoon. Oon huomannut, että mitä vähemmän on kelan kanssa tekemisissä sen parempi. Nyt on kuitenkin pakko, kun miehellä loppuu nuo veemeisetkin kansalaisopiston tunnit...ja ei rahaa heru sitten mistään. Välillä mua tympii tää maalla asuminen. Kaikkialle on niin pitkä matka (lähikauppaankin 30km)...ja siis kaikki palvelut ovat sen 30km päässä (neuvolat, hammaslääkärit jne.). Autolla rullaaminen on niin kallista ja me asutaan niin perähikiällä ettei täällä kulje edes julkisia. Noh, pakko se on vaan raahautua. Aatelkaas mammat, että kohta saadaan laittaa äippärahahakemukset sisään! Ja päästään hypistelemään äippäpakkauksia. Harkitsen kovasti, että pitäskö ottaa...toisaalta...jos tää todella on tyttö, niin edellinen on kanssa tyttö, ja vaatteita on aikas runsaasti olemassa jo valmiiksi. Ovat muuten aikas neutraaleja värejä tänä vuonna.

No hyppäsinpäs taas asiasta kolmanteenkin :LOL:

Mä oon tässä kattellut "kateellisena" paapelon istutuksia. Ja me siis asutaan ihan maalla, ja pitäis saada tuo puutarha kukoistamaan. Aikas paljon on viime aikoina tullut rehkittyä siellä. Mutta kun ei oo rahaa...niin pitää vaan yrittää kinuta tuttavilta kaikenlaisia juurakkoja ja yrittää kasvatella niitä. Me ostettiin muutamia vuosia sitten tällainen iso omakotitalo ihan maalta...ja tää puutarha on tosiaan siinä kunnossa, että huh. Täällä ei oo kukaan tehnyt mitään edelliseen 10 vuoteen...viidakkoa. Sitä ollaan ihmetelty, miten hölmösti on isot puut aikoinaan istutettu...ihan toistensa viereen. Ei niitä oikein raaskis kaataakkaan. Ja yhtään omppupuuta ei oo...mutta marjapensaita sen 23 kpl...ja viime syksynä sain hätrhätään kerättyä satoa niistä yhden 8l ämpärin. No tein sitten oikein kunnon leikkuut niille...jos alkaisivat tuottaa jossain vaiheessa jotakin.

...ja Missah...kasvihuoneesta haaveilen minäkin...

Mamma Muu+nimetön

 
Mitä muuten meijän lokakuisten tuplaodottajille, Vilverille ja Raitaselle kuuluu?

Tänään poksu viikot :heart:
Kahessa viikossa ei kyllä ole maha kasvanu mutta laitanpa silti tuoreen masukuvan tännekki :D


Mulla on kauhee räkätauti :snotty:
Koko yön röhiny vaan... :headwall:

*Talvicci ja Uuno rv.19+0* :heart:
 
Heippa hei, ja onnea edelleen ultrauutisista :flower:

hikoilusta olette jutelleet, itse en ole huomannut lisääntynyttä hikoilua,pikemminkin ehkä herkemmin paleltaa. Tänään aion mennä terassille ottaan aurinkoa,vaikka sitten villatakkiin kietoutuneena :D
Tein just leipää ja ootan miestä kotiin töistä.Päätä särkee ikävästi :/

Tänään vähän säikähdin,kun kissamme hyppäsi mahani päälle aamulla. Se painaa ehkä n. 1kg,joten tuskin mitään haittaa siitä oli.. Ei edes käynyt kipeää. Kaippas se vaavi on niin suojassa tuolla,ettei tollanen merkkaa.. ?

Mutta nyt keittiön puolelle :p

nöpötin ja pikkuinen 18+0 :heart:
 
Onnea ultrakuulumisista!

Hikoilusta ollut puhetta. Mä en ole huomannut mitään erityistä hikoilua, paitsi satunnaisesti öisin. Tätä kyllä esiintyy muulloinkin niin en ole yhdistänyt sitä raskauteen.

Hirveä väsymyspäivä tänään taas. Onneksi pääsen kohta kotiin (lyhennetty työpäivä).
 
Pikaisesti tulin käymään...Pitää alkaa siivoamaan ja sitä jotenki keksii koko ajan jotain muuta tekemistä. :whistle: Voi ku tämä aikakin menisi nopeammin nyt niin näkisi miehen edes hetken verran kun aikoi sinne rakenneultraan päästä. Ei olla taas yli kuukauteen nähty. :(

Talviccilla aivan ihan maha jo!!! :)

Mutta nyt kai se on pakko lähtee siivoamaan... |O

Pure Love ja Ihme rv18+2
 
Missah mun mielestä saat sukupuolta kysyä ultrassa ja jos ukkos ei sitä halua tietää, niin menköön huoneesta siksi aikaa pois kun sen ultraaja kertoo.
Meillä ukko myös sitä mieltä, ettei halua vielä tietää ultrassa, mut sanoin sille etten mä sitä salaisuutenakaan osaa kuitenkaan pitää :LOL: Ryntään kuitenkin ostaan jotain tietyn värisiä vaatteita =)

pinkkimieli ja
 
Meillä mies mietti pitkään että haluaako tietää sukupuolen vai ei. Totesi se sitten kuitenkin heti sukupuolen selvittyä ultrassa kätilölle että nyt helpottui lastenhuoneen sisustuksen suunnittelu :kieh:
Miehestä tuli eilen setä. Pieni poika syntyi hänen veljelle ja vaimolle. Kun menivät synnärille niin vaimo oli jo 10cm auki ja oli kuulemma muutenkin nopea ja helppo synnytys. Kävisipä samanlainen tuuri itelläkin :)
 
Tere!

Onnittelut hyvistä rakenneultra-uutisista! Itsellä siihen olis enää viisi aamua, ensi maanantaina saa tietää onko pikkuinen terve. Sukupuoli aiotaan myös selvittää, jos vaan näkyy. Saa sitten vahvistuksen poikaepäilylle, mies on kylläkin varma tytöstä. :)

4D-ultraan varasin myös ajan. 12.6. ollaan siihen menossa, viikkoja tuolloin 22+4 (tai 23+1 ultran mukaan). Esikoisen aikaan ei käyty vaikka mieli teki silloinkin. Kai tää on ammatinkin varjopuolia, lastensairaanhoitajana kun on nähnyt ne vakavimmin sairaat tapaukset. :( Todella harvinaistahan toki on, että vauvalla on vakava sairaus mutta jotenkin sitä vaan haluaa varmistua omansa terveydestä.

Ihanaa kun liikkeet tuntuu jo niin vahvoina! En ole tuota kotidoppleria enää käyttänyt, kun pikkuinen alkaa heti potkimaan kun vähän istahtaa aloilleen. Vaikuttaisi olevan jo tässä vaiheessa esikoista vilkkaampi tapaus... Tai sitten johtuu siitä, että liikkeet tunnistaa helpommin nyt toisen aikana. Tiedä häntä...

Mites muuten, kuinka moni syö jo rautaa? Itse en ole vielä aloittanut, harkinnassa kyllä on. Kateellisena olen täällä lueskellut teidän neuvolakäynneistä kun itse olen käynyt vasta kerran. Ja seuraava kerta on siis joskus juhannusviikolla... Luulen, että tuo lisärauta pitää aloittaa jo ennen sitä, viimeistään kun väsymys käy liian kovaksi. :)

Pikki 18+2 (tai 18+6)
 
Pikki
Kerran? Miten sulla on noin harvoin ne käynnit?
Mulla oli eka 7+5, toka 14+6 ja kolmas 18+5. Tuo kolmas tosin olis ollu vasta kesäkuun puolella jollon olis ollu jotain rv.22 ehkä mut halus et tuun aikasemmin painon takia...
Seuraava neuvola mulla on 22+1...

Raudan syömisestä...
Mulla syksyllä hb oli jotain 136 ja kahessa ekassa neuvolassa oli 127 ja nyt oli taas noussu 135:n... Ei siis tarvetta lisäraudalle ainakaan vielä...

*Talvicci ja Uuno rv.19+0* :heart:
 
Heipä hei! onkin aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi kirjoittelin, lukenut kyllä teitin juttuja olen muutamaan kertaan. Eipä tänne mitään ihmettä uutta kuulu, masu on kasvanut ja pikkuinen kovasti ilmoittelee potkuilla ja liikkeillä itsestään :heart: se on ihanaa =) eilen kävin kampaajalla ja ennenkun ehdin istahtaa niin tuttu kampaaja kysyi että oletko raskaana =) se oli jotenkin huvittavaa, mutta tosiaan, on tuo masu kyllä tässä ihan parin viikon päästä kasvanut aika roimasti...jopa anoppikin niin kehui =)
vielä olisi viikko aikaa rakenneultraan, kovasti se jännittää :heart:
Täälläkin oli jo muutama käyny tuossa ultrassa, onnea vaan kovasti teille ihanista uutisista =)
ostin eilen muutamat äippäpöksyt, etsin kovasti hameita, mutta en löytänyt?
meillä on kahdet häät tulossa heinäkuussa ja en yhtään tiedä mistä saisin jotain kivaa päällepantavaa, no onhan tässä aikaa vielä etsiä...
josko sitä rupeis nyt imuroimaan, ja sitten ruoanlaittoon =)
nähdään taas,
Pikkumyyh ja masuvaavi 19+5 :heart:
 
Mul ei oo kertaakaan neuvolassa mitattu hemoglobiinia, eiks niitten ois jo pitäny?? Ainakin muistan et esikosta ne kyllä oli joka ikinen kerta sen "piikkilaitteen" kans sörkkimässä.

Mä oon koko aamupäivän lukenu kaikkee keskenmeno-juttuja. Mä en tiä miks oikeen kidutan itteeni, mut mun oloni siitä et kaikki ei oo hyvin sen kun vahvistuu päivä päivältä...niinku eilenkin kirjotin.
Onko muuten muilla paljon supistuksia?? Kun mulla alko ekassa raskaudessa kans aika ajoissa supistukset (en kyl tarkkaa viikkoo muista) mut ne oli erilaisia. Nyt tulee vähän väliä sellanen tunne et on supistus, mut maha ei oo yhtään kova niinku esikosta. Vaan sellanen menkkamainen juilinta hetken ja näitä tulee aika usein. Toikin vähän huolettaa.

Mies soitti äsken töistä. Vietiin auto aamulla huoltoon ja sielä olikin sitten vähän isompi remppa ollu. Olivat joutuneet vaihtaan jarruja ja piuhoja ja ties mitä ja hinta ois nyt sit 1500e :kieh: :( Millähän senkin maksaa??!! Mies oli kyllä heti käyny pyytääs palkan pari päivää ennakkoon, mut kun perjantaina menee lainanlyhennyskin. Hitto mie vaan sano, ja niin uus auto kun hommattiin ettei mitään remppaa pitäs tulla, pyh! :( Sekin taas alkoi sitten kyrsimään että meillä töissä nyt ne yt-neuvottelut käynnissä ja tod. näk. oon parin kk päästä sit työtön.
Onkohan mulla taas liikaa aikaa kun tuntuu et mietin taas kaikki mahdolliset tyhmät asiat ja murehdin kaikkee. Nää vapaapäivät pitäs vissiin kieltää multa!
 
Muisku78 siis ei kertaakaan mitattu hb:tä?!? :eek: Kyllä yleensä eka käynnillä otetaan ja sitten tarpeen mukaan seuraillaan,joka käynnillähän ei tarvitse välttämättä ottaa jos edellisellä kerralla ollut hyvä. Mulla ollut nyt 3 neuvolaa ja kahdella kerralla mitattu+ yhdesti päivystyksessä.
supistuksia mulla on päivittäin, kivuttomia,joskin ikävän tuntuisia muuten. sen takia olenkin nyt saikulla.Ultralla tutkittiin ja kaikki oli masussa niinkuin pitääkin,nyt vain pitää lepäillä.

Kyllä on ryysyinen olo,kun ei jaksa kotona ollessa meikata tms! Pakko kohta vähän laittautua ihan mielenrauhan vuoksi :LOL:

nöpötin ja pikkuinen 18+0
 
Moikkelis!

raudan syömisestä: vielä en ole alottanut, katotaan sitten seuraavan neuvolan jälkeen onko tarvetta. Kumma juttu ettei Muiskulta ole mitattu kertaakaan, kuuluu musta rutiineihin mitata ekalla kerralla. Rautalääkkeistä olitte jutelleet, mulle on obsidan sopinu aiemmin hyvin. Nyt sain koulutuspäiviltä jotain nestemistä uutuutta pullollisen, taidan sitä kokeilla jos on tulee tarve.

Muisku: huh, onpas ollu iso remppa autoon. Noi on kyllä inhottavia yllätyksiä. Toivottavasti kuitenkin sulla työt jatkuu ytneuvotteluista huolimatta.
Pikki: onpas teilä harvoin neuvola, onko ne laskenu käynneiksi ultrakäynnit ja sen vuoksi neuvoloita harvoin.
Ei kyllä mullakaan kovin usein ole neuvolaa ollu, eka tais olla 9+2, 14+0 ja seuraava onkin vasta 21+0. Ei tosin haittaa mua yhtään, ei mulla sille tädille niin hirveesti mitään asiaa ole.

Mä odottelen malttamattomana pääsyä puutarhakauppaan, perennoja ja pari omppupuuta olis ainakin listalla. Tossa yks päivä laskeskelin että n 350 ? menis vähintään ja jos sitten laittais noita muitakin pensaita niin varmaan muutama satanen siihen päälle. Itellä vaan on rahat aika tiukoilla kun tuli 3 isoa yllätyslaskua, mutta miehellä on onneksi parempi tilanne. Täytyy vaan toivoa että haluaa olla maksaja tällä kertaa.

Mutta nyt siivoushommiin.

Peppi ja toukka 18+1
 
Höh, jäi sitten se asia kysymättä.

Elikäs ne jotka on hankkinu masutuubin voisitteko laittaa sen mittoja, lähinnä korkeutta? Aattelin että vois sellasen itelleen ommella mutta en sitten oikein tienny että miten korkea olis hyvä ettei heti ala rullaantuun.

Peppi
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista :flower: :flower:

pikki jopas on harvakseltaan sulla neuvolakäyntejä,meillä kun käydään aina 4 viikon välein,vaikka mullakin jo 4:s tulossa niin onneksi eivät ole harventaneet käyntejä edes sillä verukkeella :D

hikoilusta mua ei hikoiluta yhtään,päinvastoin paleltaa,sisälläkin on aina joku college-takki oltava päällä ettei vilu yllätä ja öisin kietoudun tiiviisti peiton alle :D taitaa mulla raskaus vaikuttaa sitten näinpäin , noh,ei haittaa mua yhtään :p

harjotussupistuksia täälläkin pongattu,yleensä illalla kun menee sänkyyn ja rauhottuu niin saattaa muutama supistus tulla.

pikkumyyh85 meilläkin olis kuukauden päästä häihin meno ja juhlamekkoa tarttis ruveta kohta metsästämään,haluisin jonkun ihan yksinkertaisen joka menis sitten kesällä muulloinkin ettei jää kaappiin roikkumaan käyttämättömänä.vinkkejä vastaanotetaan jos joku bongaa jostain kaupasta kivoja kolttuja :attn:

peppimamma mulla on hm:ltä ostettu kaksi masutuubia,niitten korkeus on noin 25cm keskeltä korkeimmasta kohasta mitattuna,sivuissa on rypytykset molemmin puolin jotka estää sen rullalle menon. mulla on yksi vanhasta topista tehty tuubi jossa ei ole noita rypytyksiä eli on ihan suora niin se rullaantuu aina kasaan,ja saa olla koko ajan oikomassa.

jaahas,josko sitä menis laittaa perheelleen ruokaa välillä
:wave:

kaurisäiti ja bambi 18+0 POKS :heart: :heart:
 
pikkumyyh85: mammahameita löytyy ainakin H&M:lta!

Voi noita rakenneultrakuulumisia, kiva kun olette jo niitä saaneet :flower: Täällä eräs henkilö odottaa vielä 4 viikkoa...

Pelkopolille tuli aika elokuuksi, kun maanantaina neuvolassa otin aiheen puheeksi. Sinänsä nopeaa toimintaa HUSilta.

Nyt koittaa levätä kaiken työstressin jälkeen... :|

Apollo+Töppönen 15+4
 
apollo80 minulla rakenneultraan vielä 4viikkoa ja 5 päivää :| Kateellisena siis minäkin noita kuulumisia luen :ashamed:

hikoilusta vielä. Mulla tuo yö hikoilu on ihan yhtä kamalaa kuin päivä hikoilu, tai no ainakin melkein. Peitto liimaantuu kroppaan kiinni ja tyyny on jo muutamassa tunnissa niin märkä, et on pakko vaihtaa tyynyjen järjestystä ( onneksi minulla on käytössä niitä 4kpl =) ). En pysty kuvittelemaankaan, mitä mahdollisesta mökkeilystä tulee kesällä kun pitäisi pitää yöpaitaa, kun samassa tuvassa nukkuu kaksi veljeäni perheineen :( En meinaan kotona käytä ollenkaan nukkuessa vaatteita kalsareiden lisäksi.

Onnistuin tekeen ihan ite lohikeittoa :LOL:

pinkkimieli ja
 
Heissan!

peppimamma Mulla on suora masutuubi ilman rypytyksiä pituudeltaan 32cm. Ei rullaannu yhtään, välillä saa kiskoa sitä alaspäin. Se pysyy mielestäni melko hyvin paikallaan, ja pituus on mielestäni sopiva.

Tänään teki ihan törkeästi töissä mieli mangoa. Se oli aivan sietämätöntä! Kävin sitten ostamassa pakastettuja mangokuutioita, en oo vielä maistanut. Ostin marketista tukipolvisukat, ja testailen niitä parhaillaan. Mielestäni nää painaa nyt sitten tosta polven alapuolelta, mulla taitaa olla vaan normaalia paksummat jalat, vai minkä ihmeen takia sukat voi olla näin ongelmallisia. Siis myös sillon kun en ollu raskaana. Jos niissä on joku puristamaton varsi, niin sitten ne pyörii jalassa. Grr :/

Hanikka ja Onni 18+4
 
nöpötin:

Ei varmasti ole mitään haittaa, että kissa loikkii siinä...meidän poika painaa 10kg ja kiipeilee minun päällä miljoonakertaa joka päivä ja kaikki on paremmin kuin hyvin :D :hug:

Sukupuolne selvittäminen:
Eskosta aikanaan, mies ei olisi halunnut tietää. Kätilö sitten lupautui kirjoittamaan tiedon paperilapulle, mutta sitten poika alkoikin revittelemään ja kumpikin nähtiin ihan itse, melkein tahtomattakin, että poika siellä on ja hörisimme kummatkin yhtäaikaa, että pallit :ashamed: :LOL:
Joten tälläinen järjestely onnistuu myös, mutta kestääköhän miehesi, jos sinä tiedät ja hän ei ;)

Istutuksista:
Jos olisin viimevuonna istutellut kasveja, en usko, että kukoistus olisi tänä vuonna taattu. Pidin nimittäin täysin rehuttoman kesän viimevuonna, kun poika oli vielä niin pieni. Joten tänä vuonna puhtia riittää erittäin runsaasti :D Siinä salaisuus :whistle:

Kävin tänään antamassa pissitestin labraan...huomenna tai perjantaina sitten tietää onko tulehdusta vai ei.
Kävin myös kampaajalla...olo varsin simpsakka :D

Ei kummoisempaa tähän hätään, iltasemmalla taas ehkä lisää :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 19+4
 
Iltoja =)

Heti alkuun lämpimät onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille ihanista uutisista ja tyttö- tai poikalupauksista :heart: :flower:

Ja perään onnentoivotuksia myös puolivälin jo saavuttaneille :heart:

Olen yrittänyt lukea kuulumisenne kaiken tohinan keskellä mutta pahoittelen kun en ole ehtinyt pahemmin kommentoida :ashamed: Nyt kun tähän vihdoin ehdin istahtaa niin pää tuntuu niin tyhjältä etten muista mistä kaikesta olette jutelleet.

Suonikohjuista ainakin ja mäkin niistä jo itsekkin jossain vaiheessa kirjoittelin. Mun jalat on kyllä törkeän näköiset ja raskausaikana suonikohjut alkaa vaivata ollen kipeitä, verenpurkaumia tulee runsaasti ja suonenveto kuulu vakiovieraisiin etenkin yöaikaan :kieh: Leikkaukseen menen vasta sitten kun lapsiluku on täynnä kun en halua kyseistä operaatiota kaydä kahdesti.

Hikoilusta myös oli juttua. Mä hikoilen välillä ihan hurjasta ja välillä taas on normaalimpaa, kiitos vaan ihanien hormoonien :snotty: Imetysaikana sama vaiva vaan tuntuu aina pahenevan.

Sukupuolen selvittämisestä, joku oli pyytänyt kätilöä kirjoittamaan lapulle ja ajattelin ensin että sehän voisi olla kiva idea. Saisi sitten kurkata jos jossain vaiheessa uteliaisuus kuitenkin heräisi mutta itseni tuntien en varmaan saisi kymmentä minuuttia kauempaa oltua katsomatta :LOL: Eli jos haluan salaisuuden säilyttää niin asiaan ei parane tiedustella mitenkään päin :D Välillä nytkin ajatus houkuttelee kovasti asiaa tiedustella joten saas nähdä mitä tapahtuu neljän viikon päästä kun ultran hetki meillä koittaa.

MB, hyvä että niitä Vibejä on tullut lisää varastoon =) Omia rattaita edelleen siis odottelen, huomenna tulee luvatutu 2 viikkoa täyteen.

Ihania masuja taas Hertalla ja Talvicilla ainakin oli kuviin ilmestynyt, kovasti pyöristyneet ovat kummallakin :heart:

Omassa navassa ei kummempaa, liikkeistä saa jo nauttia tosiaan päivittäin :heart: Puutarhajutut on taas vieneet mut mennessään vaikka vannoin etten nyt laita mitään uutta kun tämä laajennut ja remppaprojekti on meneillään vaan kuinkas kävi. Tänään istuttelin jo muutamat taimet :D Raksajtutu etenee kivasti ja valmistakin alkaa jo olla laajennuksen suhteen niin että pian päästään remppaamaan tämä vanhakin puoli ja voi miten odotan sitä elämän normalisoitumista ja perhe-elämästä nauttimista ihanassa kodissa =)

Nyt hetkeksi töllöä ja sit nukkumaan, öitä mammat :wave:

äitsy ja lauri 17+5 :heart:
 

Yhteistyössä