*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Isot onnittelut kaikille joilla oli ihania uutisia rakenneultrassa!!! :flower:

Miten se aika näin nopeasti menee? Vastahan me jännättiin np-ultraa ja nyt jo rakenneultraa... :)

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin. Ihmeen syke oli 140 paikoilla ja välillä moksautteli niin, että korvaan kävi =)

Meillä on rakenneultraan vielä piiiitkä aika...reilu kolmisen viikkoa ja nyt jo sitä stressaan, että jos kaikki ei olekkaan hyvin... :( Tuo edellinen menetys nostelee taas päätään ja pelottelee...mies joutunut jo tyynnyttelee, että nyt ei käy niinkuin viimeksi, mutta silti sitä miettii kaikennäköistä... :(

Mutta nyt siivoamaan... :/

Pure Love ja Ihme rv18+1 :heart:
 
Paljon onnea kaikille, joilla jo ultra onnellisesti takana :heart: :heart: :heart: ! Ihana kuulla, että kaikilla uutiset olivat hyviä :heart: =) ! Harmi Paapelo, että pikkuinen ei suostunut paljastamaan onko tyttö vai poika: toisaalta pääasiahan on se, että hää on terve :heart:

miltski H&m:stä ostin omat mamalegginsini! Juurikin carpipituiset =)

~Hugis ja Papu 17+4~

 
Nopeaan vielä tultava :D

hugis:
Juu ei sen niin merkitystä, vaikkei tiedetäkkään varmaksi vielä. Pää-asia että kaikki oli pienellä tosi hyvin :D

Ja juuri näin unta asukokonaisuudesta, johon sisältyi pitkä tunika/mekko ja tosi kivat legginsit ja tietysti iso pallo maha....tätä unikuvaa taidan lähteä metsästämään kaupasta kuun lopulla :D
 
Oioi, mulla olis kaunis pitkä tunika mutta se vaatii kyllä ne capripituiset leggarit alleen...Täytynee käydä h&m:ssä joku päivä pyörähtämässä.

Kiitoksia ultraonnitteluista! Aika menee tosiaan nopeasti kun justhan me käytiin samassa paikassa np-ultrassa....
 
Nyt on poika nokosillaan =)

Tosiaan tämä ajanmeno on ihan hullua...niinkuin jo todettu, niin ihan äskönhän me kaikki hirvisteltiin, että tuleeko tästä raskaudesta mitään...näkyykö np-ultrassa ketään, kuuluuko ekat sydänäänet ja nyt r-ultrat menneet tai pian tuloillaan.
Sen jälkeen ei kaikilla olekkaan muuta kuin neuvolat...odotetaan seuraavaa kuuta, joka tulee taas ällistyttävän nopeasti, sitten tajutaan, että ollaan rv30 ja käynnit tihenee 2viikon välisiksi. Alkaa jännittää, käydään tutustumassa synnytyssairaalaan. Tullaankin jo rv35 ja käynnit neuvolassa 1viikon välein...alkaa valmistautuminen vauvan todelliseen tuloon.

Höpötellään täällä vauvan nukkumisjärjestelyistä ja vaatehankinnoista...ihmetellään, miten ihmeessä sitä energiaa riittäisi luututa koko koti lattiasta kattoon...alkaa tulla ensimmäisille merkkejä lähenevästä synnytyksestä, jollain ehkä se alkaa limatulpan irtoilulla, jännitämme täällä kaikki milloin tulee ilmoitusta lähdöstä...jotkut meistä ovat salaa hieman kadeja, vaikka oma synnytys hirvittää ja samalla sitä odottaa kuin kuutanousevaa...sitten yksitoisemme jälkeen pääsemme ilmoittamaan, että se on menoa, joko synnytys on lähtenyt käyntiin sponttaanisti ja ehkä joillain on tulossa sektiota ja joillain mahdollsia käynnistyksiä...yhtäkaikki, meille tulee vauva, meille kaikille ja aika hupenee ihan naurettavan nopeaan :D
 
Hih,oli pakko tulla pyörähtään täällä kesken elokuvan, mandariinin hakureissulla samalla :D paapelo tuo on niin totta,aika menee nopsaan ja kohta jo synnytetään =) Vaikka tässä vielä pitkä kesä edessä!

Mulla on kans tunikoita kaappi pullollaan,legginsejäkin löytyy mut ne taitaa puristaa jo ikävästi mahasta. Postissa ois hakemista odottava paketti äitiysvaatteita,mm. masutuubi. :) Pitää passittaa mies noutamaan.
 
Noniin, tuli käytyä vielä neuvolassakin tänään. Kiva kun sai hoidettua nämä saman päivän aikana. Muuten kaikki ok, pissa puhdas, syke ok, liikkeet ++, verenpainekin hyvä, mutta hemoglobiini tippunut 135->111. Eli rautakuurin aloitan nyt sitten. Saa nähdä miten vatsa kestää. Ostin nyt kokeeksi jotain rautatabletteja pienen määrän vain niin ei harmita kauheesti jos nuo ei sovikaan.
 
Päivää palstalle :wave: !

Flora-79 Olen todella herkkä vatsainen ja mulla käytössä rautatbl. nimeltään Obsidan. On ollut todella hyvä: ei käy vatsan päälle lainkaan =) ! Moni mulle myös ko. merkkiä suositellut vatsaystävällisenä.

Juu ja näinhän se on, että aika on kyllä kieltämättä lähtenyt rullaamaan nopeammin: ehkä rakenneultran jälkeen lähtee päivät vierimään vieläkin vaihdikkaammin: nyt on kuitenkin vielä se jännitettävänä ja tuntuu, että joutuu päiviä laskeskelemaan, että milloin pääsee moikkaamaan vauvaa :p

Mulla on oikein megaraivostuttava ongelma: aivan tismalleen samat oireet kuin virtsaputkentulehduksessa, mutta ainakin alustava pissatesti näytti täysin puhdasta eli ei tarvinnut haaveilla lääkkeistä (huomena tulee ilmeisesti lopullinen viljely, mutta kovasti täti vakuutti, että todennäköisesti siinäkään ei mitään ole) :headwall: . kipua ei juurikaan ole, mutta vessassa käytyäni hätä heti uudestaan :headwall: ja viime yö oli vähintäänkin mielenkiintoinen kun sai juosta n. 20krt vessassa :ashamed: ! En ymmärrä mikä tämä nyt voisi olla jos ei ko. vaiva kerran mukamas ole :eek: !? Kysyivät sitten, että voisiko olla hiivaa, mutta eikös sihen kuulu oireina kutina yms. eli tuskin siis sitäkään...oli mitä oli: todella "mukava" olo kokoajan! Toivottavasti nyt jotakin selviäisi...C-vitamiina ja karpalomehua (yök...) olen nyt tankannut ja katsotaan jos helpottaa edes hiukan. Neuvolassa sanoivat, että vaikka vauva on vielä pieni, niin huonolla tuurilla se on ottanut paikan masusta niin, että painaa rakkoa jo nyt tai sitten epäilivät limakalvojen kuivuutta :eek: . Tämän vauva painaa- diagnoosin antoi siitä syystä, että oireet ovat hiukan vaihdelleet ja välillä olo ihan ok. Noh sille ei sitten mahda mitään jos pieni on parkkeerannut rakkoa painamaan, mutta jotenkin en jaksa tähän uskoa. Kertokaa nyt kuitenkin te joilla jo kokemusta siitä kun vauva painaa rakkoa: miltä se tuntuu ja onko vessahätä tosiaan ihan jatkuva? ja kuvitelmissa on kyllä ollut, niin, että vauva voi painaa rakkoa vasta ihan viime metreillä raskautta...

pure love Meilläkin n 3 viikon kuluttua ultra ja jännitys täälläkin melkoisen kovaa, vaikkei menetyksiä takana olekkaan. Toivotaan, että molemmilla (ja siis tietty meillä kaikilla) vauvat masussa kunnossa ja hyvinvoivina :heart:

~ Hugis ja papu 17+4~
 
Nupsuliina :wave: minulla on kramppeja ollut jo ties kuinka kauan aina silloin tällöin. Tosin ennen raskautta niihin auttoi jatkuva mangnesiumin napsiminen, mut nykyään syön vain Lady Vita Plussaa, niin se helpottaa myös jonkin verran. Eipähän ole niin usein kuin oli joskus kauan sitten.
Minulla nuo krampit on tullessaan niin voimakkaita (tulevat siis öiseen aikaan tietenkin), et yritän hakata pohjettani nyrkeillä, jotta kipu helpottaisi. Kävelystä ei ole ikinä ollut mitään apua minulle. Ja seuraavana ja ehkä myös sitä seuraavana päivänä krampista tuntuu pientä jomotusta kramppaus kohdassa.


Ultra uutisia oli tullut paljon ja kaikilla vielä positiivisia sellaisia =) IHANAA!


paapaelo harmillista, et tiuhti piilotteli kalleuksiaan sitten, ettette varmuutta saanut.


solmulle onnea tulevasta rinsessasta =)


Kylläpäs moni teistä meneekin jo tosiaan pitkällä :eek: Itsestä tuntuu vielä siltä, ettei nämä viikot kulu sitten millään. Ja kun luen teidän muiden kokemuksia liikkeistä ja rakenne ultrista, niin myönnän tuntevani kateuden poltetta. Taidan jäädä minun tuurillani lopulta yksikseni palstailemaan kun te muut siirrytte muihin pinoihin (syntyneet, vauvat 0-12kk, ym.) :ashamed:
No joo ei kai sentään.

Omaan napaan ei mitää uutta.


pinkkimieli ja
 
hugoliina: kiitoksia rautavinkistä. Mua just pelottaa se kun masu on muutenkin herkkä niin tollaset rautavalmisteet pistän varmaan vatsan joko täysin sekasin tai sitten juuri päin vastoin. No, ei auta kun kokeilla. Olen kuullut positiivisia kokemuksia myös luontaistuotevalmisteesta nimeltä Kräuterblutsaft. On kuulemma sopinu tosi hyvin.

Noista pissavaivoista..Musta tuntuu että viime yönä baby paino jotenki rakkoon kun kävin yön aikana 5 kertaa vessassa. Päivällä ei sitten ole ollut mitään ihmeellistä. Oiskohan makuuasennosssa painunu rakkoon vaan huonosti. Mulla tosin on joskus aiemminkin ollu näitä kausia jotka menee sitten ohi. Ikävää tuossa on just se, että heti vessassa käymisen jälkeen alkaa taas pissahätä vaivaamaan. Toivottavasti hugoliina sinulla menis tuo pian ohi!
 
solmulle onnittelut tulevasta rinsessasta :heart:

flora-79 onnittelut tulevasta rinssistä :heart: niin ja suosittelen ferronol nimistä rautavalmistetta,on nestemäinen,vatsaystävällinen ja kuulema tosi tehokas,sitä mulle neuvolasta suositeltiin.saa luontaistuotekaupoista ja joistakin apteekeistakin.

on juu aika mennyt tosi nopsaan,seuraavalla neuvolakäynnillä saakin jo sitten raskaustodistuksen ja kelaan paperit =)

capri-legginssejä minäkin kaipailen,taidankin piipahtaa hm:llä jos sieltä kerran löytyis =)

(.) ei sitten mitään uutta raskaus-rintamalla :D lenssu taitaa vaan olla tuloillaan kun kurkku on vähän karhee ja muutenkin höntti olo :/

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :flower: :flower:

kaurisäiti ja bambi 17+6 :heart: :heart:
 
Heippa kaikille! =)

Ihania ultrakuulumisia, paljon onnea! Tuntuu varmasti ihanalta nähdä oma masukki pitkästä aikaa ja tietty varmistua siitä, että siellä kasvetaan ja voidaan hyvin. Meillä on rakenneultra 20.päivä ja toivon ettei pikkuinen olisi ihan koko aikaa jalat ristissä, haluaisin niin kovasti tietää kumpi sieltä on tulossa :D

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin ja niitä on ihana seurailla. Eilen meinasin saada halvauksen, tuli niin kova isku navan tienoille, että säikähdin oikeen kunnolla! Pääsi pieni säikähdys-kiljahdus meidän avo-konttorissa :D Pääsi yllättämään! Normaalisti on ollut sellaista pientä koputtelua tuo liikehdintä, mutta ilmeisesti asukilla paloi jostain syystä pinna eilen.

Täällä on ollut keskustelua suonikohjuista. Itseltäni leikattiin yksi iso kohju syksyllä (nuoresta iästäni huolimatta) ja lääkäri varoitteli silloin, että niitä tulee sitten raskauden aikana oikeen reippaasti lisää, ellei käytä tukisukkia. Ostin leikkauksen jälkeen Instumentariumista kunnon "lääkinnälliset tukisukat", ei siis normaaleja lentosukkia. Edelleen ovat ahkerassa käytössä, enkä ole vielä havainnut muutoksia mun kohjutilanteessa. Niitä kyllä suosittelen käyttämään, jos tuntuu siltä, että alkaa kohjuja tulemaan. Ne on kyllä kalliimmat kuin normaalit tukisukat (muistaakseni 65eur), mutta tosi kestävät!
 
Hanikka kyllä se Samsung NV9 mulle ainakin nopeudeltaan passaa. Mulla ei oo vertauspohjaa muuta kuin mun vanhaan kameraan, joka oli tosi hidas.
Käy Verkkokaupassa kokeilemassa kameroita niin ehkä helpottaa?

solmu ihanaa kun tiedät että teidän tyttö on terve kromosomeiltaan. Voi kun tuollainen varmasti helpottaa!

Mullakin ollu välillä tiheämmän käynnin tarvetta vessaan. Varsinkin kun on istunut pitkään ja nousee ylös, tuntuu että on kova hätä, vaikka ei olisikaan. Onneksi se menee pian ohi, kun vaan malttaa vähän suoristella itseään.

Kukas se kyseli 4D:stä, että näkeekö siellä hyvin sydämen virtaukset ja muut niin kyllä näkee. Meillä oli erityisen tärkeää esikoisen kanssa käydä siellä, koska oli vain yksi napasuoni. Se kun voi kuulemma aiheuttaa mm. sydämen rakennevikoja. Kaikki virtaukset katsottiin huolella ja kyllä kaikki näkyi ja just soppelin kokoinenkin neiti oli kuulemma sinä ajankohtana (rv 23+6)

Kivaa kun kaikilta alkaa tulla ultrakuulumisia. Mä en jaksa odottaaaaaaaaa! Toivottavasti meidän vauveli ei pidä jalkoja niin tiukasti ristissä kuin paapelon. Mä oon niin odottanu että saan tietää kumpi tulee. Totta kai tärkeimmät ensin, että on terve, sitten vasta lopuksi sukupuoliasiat.
 
Rakenneultra onnellisesti ohi:
Eli vaavilla oli kaikki kunnossa:) Koko vastasi viikkoja ja hyvin oli siis kasvanut:)
Vaavi haukotteli makeasti niin saatiin siitä hauska kuva:D Niin ja oli pää ylöspäin eli istuskeli mun masussa..
Meille on tulossa tyttö :heart: :heart: :heart: :heart:
Eipä siellä jalkojen välissä siis mitään näkynyt joten uskalsi sanoi että tytöltä näyttää.
Onneksi vielä ens ma 4D-ultra niin saa 100% varmuuden:)

Olo on niin helpottunut ja onnellinen :heart:

Inka ja rinsessa 20+1 :heart: :heart: :heart:




sivuprofiili




Neiti haukottelee
:D
 
Miltski
Kävin just polarn o. pyretissä sa siellä oli juuri noita äippälegginssejä myynnissä, hintaa en kyllä enää muista.

Mulle iski nyt kauhee flunssa, joka paikka ihan tukossa, hyvä että saan henkeä :( Yritin jo apteekista kysellä että olisko jotain lääkettä mitä vois käyttää raskaana ollessa, mutta vain ja ainoastaan parasetamolia. Tietääkö joku onko olemassa nenäsumutetta jota voisi käyttää, ainakin nuo perinteiset nasolin ja otrivin on kiellettyjen listalla.
 
inka85 onnea rinsessa / ultra uutisista =)

Onko kukaan huomannut hikoilevansa nykyään huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta?
Huomasin jo heti alku raskaudesta, et hikoon ihan tolkuttomasti. Välillä on alushousut niin hiestä märät, et niistä melkein voi rutistaa vettä. Saati sitten paitojen kainalot :eek: nyt pettää rexona todella pahasti. Ukkokin nykyään ihmettelee, ettenkö mä käytä enää lainkaan dödöä kun haisen niin kovin hieltä.

Pissavaivoista: Kävi eilen illalla hassusti, kun nousin sohvalta löhväämästä istuma-asentoon, niin ihan kuin salman iskusta tuli hirveetön pissahätä. Siitä sit lähin suunnistaan vessaan, niin matkalla aivastin ja hups, housut oli ihan märät :ashamed: Taitaa alkaa tuo minun rakkoni hieman valskaamaan, vai painoiko kohtu sit sopivasti rakkoa ettei kyennyt pidättämään vai mikä sitten olikaan.
Muutenkin olen nykyään huomannut, et makuullaan on ihan hyvä olo, mut kun nousen istumaan/seisomaan niin heti on julmettu pissahätä. Mistäköhän moinen johtuu? Ei voi tiätää.


pinkkimieli ja
 
Onnea ihunista ultrakuulumisistanne :flower: :D :flower:

Hikoilusta:
Joo, se lisääntyy käsittääkseni kaikilla...kuona-aineiden poistumis tarkoitus kai tämäkin, kun pitää yrittää meidän poistaa köhnää kropasta ihan kahden edestä :kieh:

pisuli asiaa:
Voisi johtua juuri kasvavasta kohdusta, ei vielä ole juurikaan kovin korkealla, joten pääsee ikävästi painamaan ja varsinkin istuallaan.
Tähänkin auttaa lantionpohjalihasten treeni, siitä saa ainakin meillä r-ultran yhteydessä ohjelappusen, mutta varmaan neuvolasta ja netistäkin ohjeita läytyy, jos ei muutoin ole tiedossa =)

MB:
Toivotaan, että teidän pikkuinen ei ole yhtälailla siveydensipuli...mutta elä toki kovin harmistu, jos ei tahdokkaan esitellä arvokkuuksiaan :D

paapelo+poju+Tiuhti 19+3
 
Hanne mulla on sellasta 3,5 % keittosuolaliuosta jossa mukana mentholia. Auttaa tukkoisuuteen ja on vahvempaa kun toi perus keittosuolaliuos. Olen käyttänyt flunssan ja allergian apuna. Ihan apteekista tätä mulle suosittelivat, kun ei noita tosiaan voi käyttä noita otrivineja sun muita.

Täälläkin vessassa saa ravata vähän väliä. Ja meillä Sisu ihan todistetusti tykkää nojailla mun rakkoon, koska sitkeästi niin teki nt-ultrassa, eikä millään suostunut liikkumaan siitä. Taisi olla mukava paikka. :LOL:

Tukisukat täällä käytössä, tosi ei noita kalliimpia versioita. Mutta Instrusta ostin, olivat tarjouksessa 14,90. Tallaisessa seisomatyössä kyllä hyvät. Pitäisi käyttää muutenkin kun raskauden aikana.

Töissä hieman hiljaista, kun kerkeää täällä kirjotella. Harvinainen tilanne!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 16+1
 
Moikka!

Tänään oli kauan odotettu rakenneultra. Mä en vieläkään tunne vauvan liikkeitä...mutta odotellaan. Olin ihan paniikissa mennessäni sinne...ja ilmottautumisen jälkeen oli pakko juosta vessaan, etten olis kakkinut housuun. En oo koskaan aiemmin niin paljoa jännittänyt ultraan menoa, mutta jotenkin tuntui, jos ei kaikki ookkaan kuten pitää.

No makasin siinä pöydällä sitten yli tunnin. Vauva oli kaikin puolin ok...mutta lääkäri testaili upouutta konetta, ja sillä oli oikein opastaja vieressä. Mä siinä sitten sain ihan koko rahalla katsella vauvaa. Ihanaa oli. Vauva oli hiukkasen pienempi kuin la...mutta ei lääkäri sitä oikein suostunut täysin muuttamaankaan. Minä kuitenkin tarkalleen tiedän, milloin vaavi on alkunsa saanut...joten vois sitä kyllä viikon verran myöhäistää. Eniten mua arveluttaa, jos joutuvat käynnistämään...ja sitten käynnistävät juuri 38 vkolla...ja vauva onkin sen viikon pienempi. Kun minulla on se insuliini käytössä, niin vauvan keuhkot kehittyvät paljon hitaammin kuin normi vauvan kehkot...on sitten taas vauva hengityskonehoidossa synnyttyään. Mutta eipä sitä auta murehtia näin etukäteen.

Tosiaan aika rientää. Kohtahan on jo syksy :LOL:

Yritin urkkia uteliaana sukupuolta...ja en kyllä nähnyt pippeliä jalkojen välissä. Lääkärikään ei suoraan uskaltanut sanoa, että olisi tyttö, mutta sanoi kanssa ettei hänkään kyllä pippeliä nähnyt. Niinpä tämä mamma juoksi heti lääkäristä päästyään kirppiksen ovesta sisään ja osti kasan vaaleanpunaisia unelmia.

Liikkeitä odotellen (ai niin...veikkailin tyttöä liikkeittenb suhteen...kun minulla tytöt on kasvaneet niin lantiossa ja alkaneet liikkua vasta 20 vkon paremmalla puolella...ja pojat taaas; potkut erottuneet jo vatsan ulkopuolelta hyvin näillä viikoilla)

Mamma Muu+ Myt pitäisi keksiä työnimi, kun tietää että joku siellä oikeesti kasvaa "18+4"
 
Iltaa kaikille!
Mies lähti leffaan ja jätti meijät tytöt kahestaan illaks. Sain kyl esikon jo nukkuun ja nyt vähän omaa aikaa...
Aamulla ensin oksensin sit yritin touhuta kaikkee, mut olo on niin heikkko ja pienestäkin ponnistelusta väsyy ja alkaa tekemään huonoa. Voi itku kun tästä jo pääsis! :/
Joka päivä mä yritän bongata jonkinlaista eloo masustani, mut mitään merkkejä en oo huomannu. Kaikilla muilla tuntuu olevan niin vahvoja tuntemuksia ja vauvat potkii kovasti...miks ei mullakin vois. Mä alan oleen ihan hermona. Neuvolakin oli viimeks tasan kk sitten et sydänäänten kuuntelustakin on jo aikaa.

Mä ostin esikon odotusaikana äippälegginsit, mut kertaakaan en niitä jalkaani saanut laitettua. Nyt kaapissa on kyl enemmän sellasia pitkiä paitoja ja tunikoita, et ehkä tällä kertaa tulee pidettyä. Kattelin tänään et ainakin Mamalicousin (vai miten se nyt kirjotettiin) mallistossa oli legginsejä. Ite ostin yhden ohuen neuletunikan kun oli alennuksessa.
 
inkalle ja Mamma Muulle onnitellut myös hyvistä ultrakuulumisista :wave: :flower:
Lisäilenpä listaan inkalle tulevan prinsessan ja Mamma Muulle tyttöepäilyn,ok? :wave:

Hikoilusta...
Mä oon aikasemmin hikoillu aika lailla ja pitiki käyttä ihan apteekin dödöjä.
Nyt sitten ku tulin raskaaks heitin niitten käytön pois ku ne on melko tujua tavaraa ja niiten käytöstäki löysin netissä vähän ristiriitasia tietoja :whistle:

Tavallisella kaupan dödöllä olen nyt sitten selvinny.
Tuossa lueskelin sitä neuvolan antamaan vau-kirjan opasta ja siinä oli just tuosta hikoilusta että kilpirauhasen toiminnan vilkastuminen aiheuttas sitä, jos oikeen nyt muistan :D


Meikäläinen on nyt sitten sairaana :(
Kurkku kauheen kipee ja kuumetta :snotty:

Mulla olis vielä 2vko ja 3päivää rakenneultraan....

*Talvicci ja Uuno rv.18+6* :heart:
 
Rakenneultra oli eilen. Kaikki oli Vilpertillä kunnossa. Pituutta oli n. 20 cm ja muutenkin koot vastasi viikkoja, tällä hetkellä mennään 19+1. Sukupuolta ei haluttu selvittää, odotellaan siihen saakka kunnes tulee maailmaan. Ihanaa oli taas nähdä asukki pyörimässä ja kierimässä mahassa. En vielä tunne itse hänen liikkeitään, joten oli ihana varmistua, että kaikki on OK!
 

Yhteistyössä