*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower: Aamu alkoi ihanasti, kun lapset toivat lahjat ja kortit sänkyyn. Lasten korteissa mulle on piirretty iso maha tai sitten vauva on piirretty masun sisälle :) Laitan vielä masusta kuvan viikkoja 18+2. Aurinkokin paistaa ihanasti eilisen myrskyn jälkeen, täytyy lähteä lasten kanssa ulos.

Mansikkakakku ja pikkuinen 18+3
 
Iitunemo:
Toki voivat liikkeitä olla, itsekkin tunsin esikosta rv16 ekat poksahdukset, joten onnea =)

Itse esikon odotusaikana kesäsellä olin ihan hellevaateissa...tosin missään paahteisessa auringonporotuksessa en voinut edes olla, sillä siitä tuli huono olo...joten luonto hoitanee tämän puolen itsekseen. Ja mitään pigmentti "häiriöitä" ei tullut ei edes pysyviä. Joten vietä toki rauhassa aurinkoiset päivät ulkona, kyllä kroppa ilmoittaa, kun paiste käy liian kuumaksi =)

Aurinko paistaa kauniisti täälläkin ja aamiainen tuotiin vuoteeseen miehen ja pojan avustuksella. Ihanaa.
Tuossa myöhemmin mennään sitten miehen mummolle ja sitten varmaan käydään minun äidilläni.

Omalle äidille on hankala keksiä lahjaa, mutta onneksi tykkää kesäkukista. Joten tein hänelle oman kukkakorin...ei ole vielä ihan valmiiksi kasvanut, mutta sillä ei liene merkitystä :D

IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ODOTTAJILLE :flower: :flower: :D :flower: :flower:

paapelo+poju+Tiuhti 19+1
 
Minäkin sain aamiasen vuoteeseen:) Ja pojan tekemän kortin, tosin isin avustuksella oli tehnyt:) Hieno sydänkortti johon oli maalannut äidille "ruusun" sormiväreillä:)

ON: Söin juuri valtavan annoksen tuoreita mansikoita, vanilja kermajäätelöä ja kinuskikastiketta, nam! :p Nyt masu on taas ähky..
Olo on ollut aika hyvä, maha kivut on helpottaneet ja pahaa oloa ei ole ollut taas yhtään..
Enää reilu 1,5vko niin lähdetään Kreikkaan, jee!

Eilen juttelin kaverin kanssa kaksostenvauvuista ja olin jo melkein päättänyt että ostan vierekkäin istuttavat. Hän sitten puhui niistä Phil&teds vaunuista ja aloin innoissani niitä netistä tutkimaan ja ihastuin täysin:) Sen takia että niillä olisi käyttöä myös sen jälkeen kun esikoinen ei enää istu vaunuissa:)
Nyt täytyy vaan alkaa katselemaan mistä on halvinta tilata!



4D-ultrasta: Mä kävin esikoisesta siellä 19vkolla, nyt oon menossa 21vko.
Silloin kun varasin esikoisen aikaan niin suosittelivat ennen vko 25 jolloin vauva on jo niin iso ettei kuvaa saada enää kunnolla. Joten näissä on tosiaankin ihan eri suosituksia.
Mä menisin ehkä nyt vielä viikon tai kaks myöhemmin mutta haluan käydä siellä ennen kuin lähdetää Kreikkaan eli oon silloin 21+3:)

Mutta nyt ei muuta kuin selailemaan nettiä kun esikkokin nukkuu:)

Inka 19+6 :heart: :heart: Huomenna POKS! Ti rakenneultra:)
 
KÄÄK!
HUOMENNA on rakenneultra...tämä päivä ja kun huomenna herään, niin se on melkein alettava tekemään lähtöä...niin jännittävää...iiih...pissit meinaa tulla housuun, kun niin jännittää :D

Toisessa ketjussa oli tullut tosi ikävä uutinen. Keskenmennyt raskaus viikolla 19 :'(
Kyllä nuo todella surulliset tapahtumat palauttavat maankamaralle...mutta, pakko sitä on vain olla toiveikas ja sivuuttaa pahat ajatukset pois tieltä, muuten ei arjesta selviä.

Pojan pitäisi kohta jo herätä...aikataulu (tai joku sen tapainen ) pettää muutoin ikävästi. Pojan isomummulle ollaan menossa kakkukahveelle...taidan sitten palattuamme valittaa täällä, miten ähky olen...
Olen luonteeltani niin peruskiltti tallaaja, jotten tohdi kieltäytyä tarjottavista, kun toinen on niitä vaivalla tehnyt.
Tekosyy se on tämäkin :LOL:

Tajusin juuri, että kun olen laittanut lähes viikoittain massukuvaa tuonne alkupuoliskon massukuviin, niin seuraavat jotka laitan, ovat viimoiset :eek:
Sitten on LOPPUPUOLI.
Miten sitä kerta toisen jälkeen yllättyykin tästä ajankulusta :D

Nyt pakkaamaan pojan hoitolaukku, jotta päsee sitten nopeammin lähtemään liikkeelle :D :wave:


 
Ihana päivä tänään :)
Sain tänään miehen leipomaa kakkua ja esikoisen askarteleman kortin (teki sen minun kanssani perhekerhossa :whistle: ). Kerrottiin vauvauutinen vanhemmilleni. On ollut aurinkoista ja lämintäkin vielä, ihana päivä ulkoiluun (vaikkakin tuulista). On tosi hyvä mieli nyt :heart: .

Mukavia rakenneultrapäiviä tulevalle viikolle, aika monella se taisi nyt olla edessä.

~Tiila ja Kauno 16+5
 
Ihana päivä vietetty täälläkin. Aamupäivällä käytiin mummon luona ja iltapäivä vietettiin sitten minun äidin kanssa :) Mieheltä sain ihanan lahjan, hopeisen bolariipuksen jota olinkin salaa toivonut jossain vaiheessa saavani :heart:
 
Hyvää äitienpäivän iltaa mammoille!
Koko päivä vierailtu ja syöty kakkua,mutta silti maistuu yhä sipsit ja jogurttirusinat :p pieniä muljahduksia on masulla taas tuntunut,liekö saanut vaavi virtaa runsaasta sokerimäärästä :D

Nyt eilen ja tänään tuntunut reilusti supistuksia, eilen selällä maatessa n. 10min välein meni alamaha ihan kovaksi, kivuttomia ovat kyllä onneksi. Kuinka teillä muilla näiden kanssa, tuntuuko usein? Olen ymmärtänyt,että aika harmittomia ovat ja näillä viikoilla saattaa alkaa esiintymään. Mietin kanssa että onkohan syytä viedä pissanäyte,kun alavatsalla juilii ja selkää myös,voisi tarkistaa ettei mitään tulehdusta ole..

Rakenneultra oli monella edessä tulevalla viikolla, kivaa =) Meillä vielä pitäisi odottaa pari vkoa.

nöpötin ja pikkuinen 17+4
 
Ihanaa äitienpäivää! :flower:

nöpötin mulla kans nuo supistukset vaivannut jo jokusen hetken ja juttelinkin niistä viime maanantaina käydessäni neuvolassa. Kertoivat sen olevan ihan vaaratonta ja ok jos vaan pysyvät kivuttomina..eli kuuluvat vaan asiaan :)

Mitenkäs Tiilalla suhtauduttiin vauva uutisiin? :) Varmaankin aikas iloisin mielin!? :)

Paapelolle oikein paljon onnea ultraan d :) b

Täällä äitienpäivä sujui oikein mukavasti..mies oli aamun töissä mutta kotiin tuli sitten kera ruusujen :) pojan kanssa tehtiin eilen mummeille tyynyliinat johon maalattiin teksti "mummin oma kulta" ja alapuolelle pojan kädet ja jalat painettiin. Myös kortti väsättiin samalla. Ja poika nautti kun sai sotkea oikein luvalla maalilla :D pakko oli viedä samantien suihkuun kun väriä löytyi mitä kummallisimmistakin paikoista :LOL:
Tänään sitten käytiinkin iltapäivällä kahvilla anoppilassa johon olin itse leiponut sydämenmuotoisen mansikkakakun vähän niinkuin meiltä lahjaksi..ja tietty kotiin tein samanlaisen :) Kyllä oli ahkera olo kun sain ne valmiiksi :saint:

Että sellasta..nyt vietän yövuoroa. Kaks yötä olis edessä :/

Meillä ens viikon torstaina olis se ultra,sitä siis odotellessa :)

Nyt jatkamaan tätä loputtomalta tuntuvaa yötä..

heinähattu & toukka rv18+4
 
Vivid
Tervehdys kaikille :wave: Vivid tulee vierailemaan tuolta syyskuun pinosta.

Tampereen ja sen lähialueen mammat huom! Meille on perustettu oma kerho syysvaavit -09, jossa tämän alueen syksyiset odottajat voivat vaihtaa kuulumisia ja järkkäillä tapaamisia.

Tervetuloa kaikki sinne!! Nanna-adele antaa salasanan kerhoon. Laittakaa hänelle yv:tä.
 
Vielä ehdin toivottaa teille hyvää äitienpäivää :flower: Kakun ja kahvin merkeissä täälläkin on tämä päivä mennyt.

Täällä seurataan nyt tarkasti pikkuisen potkuja mahassa sillä äsken vessassa käydessä huomasin haaleaa punaista tuhrua paperissa, vaikutti vähän lapsivedeltä :eek: Aamulla soitan neuvolaan (tarvittaessa pääsen yölläkin päivystykseen kun on tuossa ihan lähellä ) jos vuoto jatkuu. Juuri äsken tuli muutamat potkut että ainakin nyt siellä on kaikki kunnossa, saa nähä osaanko nukkua ensi yönä :(
 
H-a-n-n-e :hug: toivotaan ettei ole mitään vakavaa.. :|
No jos valvottaa ni mä pysyn ainakin hereillä koko tän yön :)
Onneksi sentään on nuo liikkeet mitä voi hieman seurailla ja onneksi ehkä se pitää jotenkuten järjen kasassa tuossa tapauksessa vaikka ymmärrän kyllä että huoli on nyt suuri.. Mutta niinkuin sanoin toivotaan ettei mitään vakavaa ja muista että turhakäynti on aina parempi kuin pitkittää sitä..kyllä ne siellä ymmärtää odottavan huolen..Ja ei tuo stressaaminenkaan hyvää tee :hug: Että mene vaan herkästi käymään päivystyksessä jos siltä tuntuu :) Voivat sitten ainakin kuunnella äänet ja ehkä ultratakin..
 
H-a-n-n-e :hug: Soitin tänään äippäpolille kun vessassa käynnin yhteydessä (anteeksi yök jutut, mutta tarkennukseksi: sen isomman hädän yhteydessä kun joutui hiukan "ponnistella" ) tuli toistamiseen hiukan vaaleanpunertavaa verta paperiin. Sanoivat tämän johtuvan joko kuivista limakalvoista (joka kuulemma hyvin yleistä ) tai sitten istukasta, joka kuulemma näillä viikoilla on kohoamaisillaan ylemmäs, mutta saattaa olla vielä alempanakin ja tuhruttaa hieman. Eivät ainakaan mun kertomuksen perusteella olleet yhtään huolissaan, vaan totesivat olevan melkoisen normaalia! En nyt tiedä auttoiko yhtään, mutta tällainen tarina meillä :| . Ymmärrän huolesi: mulle tuli ihan kauhea paniikki taas tästäkin. Ja nyt ei yhtään asiaa auttanut kun Paapelo kertoi, että toisessa ketjussa oli ollut km viikolla 19 :'( . Yritän kuitenkin nyt parhaani sulkea ikävät ajatukset pois ja miettiä mukavia asioita- muuten menen ihan tolaltani :'( . Onko kenelläkään ollut vastaavaa vaaleanpunertavaa vuotoa/tuhrua näillä viikoilla (17+3)?
Olin jo päivällä aivan valmis menemään yksityiselle ultraan kun ei kunnalle pääse ja meillä se reissu tässä tulossa...kurja kun joutuu siellä huolehtimaan...r-ultra kun on vasta reissuun jälkeen :(. Onneksi pienen sydänäänet kuuluivat vahvoina ja ponnekkaina kun dopplerilla kuuntelin huolen iskiessä...se hiukan helpotti mieltä :heart:!

LinneB Missä päin Kyprosta olitte? Mekin sinne suuntaamassa piakkoin, siksi näin utelen B)

Paapelo: Iso tsempitys ultraan! Tule sitten heti kertomaan meille kuulumiset :heart:!

inka85 Lohduttavaa kuulla, että meidän 4D viikolla 23 ei siis olekkaan ihan liian aikaisin, kuten olin kuvitellut :) . Kun kävitte esikoisesta 4D:ssä, niin oliko pieni jo ihan vauvan näköinen noilla viikoilla ja saiko rakenteet kunnolla tulkittua?

Itun emo Tunteenpurkauksia lievästi sanottuna täälläkin: välillä jo ajattelen itsekin, että olenkohan tulossa hulluksi tai jotakin sen suuntaista...välillä en kykene lopettamaan hysteeristä naurua (ja nauru alkaa usein jostain ihan älyttömästä jutusta joka ei ole edes hauska miehen mielestä ja useimmiten mun oma laukoma...) :ashamed: ja nauran niin, etten saa kunnolla happea, jolloi sitten tulee vuorostaan hysteerinen itku kun hätäännyn siitä, että hengittäminen vaikeaa, jolloin taas tunnen oloni tyhmäksi ja alkaa taas naurattamaan ja taas kun naurusta ei tule loppua, niin itku pääsee...näitä on nyt tapahtunut joitakin kertoja (kerran jopa melko julkisella paikalla, onneksi lähellä kotia, niin mut sai kuskattua äkkiä piiloon ;) :ashamed:, mies raukka kun saa tämmöstä kestää...)! Tällanen "hepulikohtaus" saattaa kestää puolikin tuntia :eek: ja on oikeasti pelottavaa- ihan itsekin säikähtää moista hormonimyrskyä! Nämä hulluhepulit on alkaneet vasta n. viikko-pari sitten eli saa nähdä miten pahasti vielä pimahdan kohti loppua :eek: ! Myös tiuskimisesta on tullut osa arkea, normaalisti ei kuulu tapoihin. Mökötän ihan älyttömän pienistä asioista ja tosiaan ihan ihme asiat itkettää / naurattaa...noh: kait tämä joskus helpottaa? :whistle: Ja jos jotakin positiivista, niin näitä mun hepulikohtauksia ei ole toistaiseksi sattunut muiden kuin oman mieheen seurassa...ja toivottavasti näin jatkossakin...

Ihana kuulla teiltä äidit noin mukavia äitienpäivä kuulumisia: onnea vaan vielä minunkin puolestani :flower:!

~Hugis ja Papu 17+3~

 
MUKAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ ÄIDIT JA TULEVAT ÄIDIT!!!

H-a-n-n-elle :hug: toivottavasti ei ole mitään vakavaa tuo. Mene ihmeessä päivystykseen tarkistamaan asia jos mieltä niin vaivaa ettei uni tule. Itse menisin jo tilassasi kun ole tällainen stressierkki raskauden suhteen.

paapelokin oli löytänyt tuon nöttiäinensen suru uutisen :'(
Nyt vaan itselle meinaa taas iskeä paniikki, et mitä jos minullekin käy noin?
On tämä netti niin vaarallinen paikka neurootikolle :) :'( :ashamed:


Meillä oli ukolla kello aamulla herättämässä, et tekee mulle aamupalan ja toimittaa sen vuoteeseen, vaikken äiti vielä olekaan. Oli siis luvannut viikolla jo minulle sunnuntain aamupalan, kun häntä passaan niin usein ihan muuten vain.
No lopputulos oli kuitenkin se, et mä heräsin siihen kelloon ja herätin sitten ukon, joka vastahakoisesti nousi sängystä. Enpä minä tietenkään saanut enää unta, enkä malttanut pysyä sängyssäkään, joten menin lukemaan aamulehteä keittiöön samalla kun mies tekaisi minulle pari sämpylää, tuoremehua, hedelmiä ja jugurttia nätisti tarjottimelle katettuna =)


pinkkimieli ja
 
Ihana massu, hertta :)

Toivoisin, että mullakin maha jo vähän kasvais... Mulla on niin pieni maha vielä, että sitä ei juurikaan huomaa - ainakaan ne jotka ei tiedä, että olen raskaana. Ja vanhat housut menee farkkuja lukuunottamatta vielä hyvin päälle!

Tänään alkoi päivä neuvolakäynnillä - kaikki ok ja pieni sydän sykki hyvää tahtia :heart: - oli niin ihanaa kuulla ne äänet! Nyt hyvillä mielin töiden pariin! :)

Ulpu + Papu 15+6
 
Moi :) Ihana lukea äitienpäiväkuulumisia, eilen liikutti nähdä lapsia laulamassa uutisissa "Äideistä parhain"...Juttelin oman äidin kanssa pitkään ja sain häneltä paljon tukea kun mietin näitä raskausasioita. On se vain niin kaunis asia tuo äitiys.

Neuvola oli täälläkin vihdoin tänä aamuna, ja siellä onneksi kaikki hyvin :) Sydänäänet kuuluivat hienosti, lukemaksi saatiin 148. Ja mikä parasta, sai jutella neuvolantätille ihan rauhassa kaikesta mieltä askarruttavasta. Häneen on ollut vaikea saada yhteyttä puhelimella (jatkuvasti varattu), mutta nyt tuntui olevan aikaa ja sain kysytyksi vaikka mitä. Sain myös lähetteen pelkopolille kun tuota synntyspelkoa on tosiaan hieman hiipinyt mieleen. Netin kauhujutut eivät siihen ainakaan ole auttaneet :ashamed:

Onkos teistä jotkut jo ehtineet aloittaa perhevalmennuksessa? Tai te jotka olette olleet aiemmin, oletteko kokeneet sen hyödylliseksi? Me mennäänkin marraskuun laskettujen aikojen ryhmään, kun siinä on paremmin sopivat ajankohdat ja tuo Töppösen la on tosiaan viimeinen lokakuuta.

Mutta tuntuupas nyt neuvolakäynnin jälkeen työviikon aloittaminen mukavalta (mulla on samanlaisia kuulumisia kuin sulla Ulpu :))

Nauttikaa raskaudestanne!!

Apollo + Töppönen 15+2
 
Kiitos kysymästä, heinähattu: vauvauutiseen suhtauduttiin tosiaankin iloisin mielin. Kerroin vielä kromosomitaudin riskistä, ja että toivottavasti viikon sisällä siitä tieto saadaan. Ei tuntunut huolettavan.

Toivottavasti H-a-n-n-ella kaikki hyvin!

Tunteenpurkauksia ei minulla sen suuremmin ole, toki liikutun herkästä (aivan samoin kuin ed. raskausaikanakin) kyyneliin saakka. Lyhytpinnaiseksi olen kyllä tullut, tiedä sitten johtuuko stressistä vai liekö sittenkin naishormoneja jylläämässä kaksinverroin elimistössä :whistle: *se siitä poikaolosta sitten :LOL: *

Nyt päiväruuan valmisteluun,
~Tiila ja Kauno 16+6
 
Kiitos Hugoliina vastauksesta, veikkaan että mulla tuo vuoto ei ollut kovin vaarallista. Kipua ei tunnu, potkuja tulee entiseen malliin ja vuoto on loppu. Eli en ole enää huolissani tilanteesta jos vuotoa tulee niin sitten taas mietin asiaa uudestaaa.

Kiitos myös heinähattulle, pinkkimielella ja Tiilalle halauksista



Perhevalmennuksesta esikoisen aikana se oli ihan jees mutta nyt tässä raskaudessa taidan jättää väliin kun asiat niin hyvässä muistissa, mutta tosiaan esikoista odottaville voin sitä suositella. Täällä meillä päin siellä kerrottiin hyvää asiaa synnytyksestä (ihan myös käytännön asioista kuten parkkipaikoista), imetyksestä ja ensimmäisistä päivistä kotona...

Jaahas työ kutsuu...
 
Hei!

Pikaisesti jotain.. ollaan lähdössä tytön kanssa Selloon ku pitäis passikuvassa käyttää että saadaan passikin joskus haettua.

Joku mainitsi pigmenttihäiriöistä ja mulla on parhaillaan kehittymässä oikein mukavat läiskät kasvoihin :( Maksaläiskiksikö niitä sanotaan..? Esikoisesta huomasin vähän toisessa poskessa, mutta nyt on kumpikin poski ja otsa lisäksi sellasta ruskeaa läikkää täynnä. Eli hirveet pakkelit aina laitettava tai hyperisti aurinkosuojaa jos menee ulos. Ja silti vaan tuntuu pahenevan.

Hanne hyvä että vuoto loppui!

Perhevalmennus oli mun mielestä esikoisen aikana melko turha, ihan muutama juttu oli hyödyllinen. Tykkäsin enemmän Kätilöopiston omasta valmennuksesta, johon oli pakko osallistua kun ilmoittautui Haikaranpesään synnyttämään.

Jaahas, pakko mennä. Neiti huutaa täyttä kurkkua tossa lattialla vieressä... :whistle:
 
Olipas urakka saada kaikki teksti luettua. Ahkeria kirjottajia olette.

Aamusta oltiin kuopuksen kanssa reilut pari tuntia ulkona. Oli kerrankin leikkipuistossa mukavasti muitakin ( 3 pph:ta) joten kavereita riitti. Omaan masuun ei mitään ihmeitä, kasvaa vauhdilla. Ultraan olis aika 2 viikon kuluttua.

Perhevalmennusta ei täällä ole tarjolla kuin esikoisen odottajille. Kuopusta odottaessa oltais mielelläään menty kun hän on miehelle ensimmäinen ja mullakin on edellisestä jo vuosia aikaa. Eipä vaan neuvolasta edes kysytty että halutaanko vaikka asiat tiesivät. Kun itse kysyin sitten oli vastaus että vain esikkoa odottavat.

Kuopus oli hoidossa painanut kangaskassiin kätensä kuvia ja sen sitten sunnuntaina sain aamupalan kanssa vuoteeseen. Oli todella mieluinen yllätys. Isommatkin olivat kortit tehneet.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Heippa kaikille!

Täälläkin käyty aamulla neuvolassa. Kaikki mallillaan. Syke kuului hienosti ja oli 145 x min. Mieskin pääsi sen kuulemaan. Kohtu oli jo melkein navan korkeudella. En ois uskonut, että se on jo noin iso. Toisaalta kyllä noi kasvukivut on sitä luokkaa, että jotain todella tapahtuu.

Sain eilen mieheltä äitienpäivälahjankin, vaikka nyt virallisesti en vielä äiti olekkaan. Mutta se olikin osoitettu "tulevalle maailman parhaalle äidille". Aika ihanan söpöä. :heart:

Viime viikolla huomasin myös ensimmäisen suonikohjun alun. |O Joten nyt on sitten hommattu tukisukat, jotka on työpäivinä käytössä. Onko muilla tällaista ollut jo havaittavissa?

Perhevalmennusta meilläkin on ensisynnyttäjille, eli siis sinne mennään, mutta ajankohdasta en vielä tiedä. Tosin mullehan noi jutut on aika tuttuja, mutta miehlle ei. Ja tietty se on eri asia olla itse raskaana, kun hoitaa muita siinä tilassa olevia. Tuntuu, että kaikki ammatillisuus kyllä häviää jonnekkin. Mutta niin kai sen kuulukin olla. Nyt olen vaan tuleva äiti, enkä kätilö.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 16+0 POKS! (tämä siis ultran mukaan, neuvola menee edelleen ton kuukautisista lasketu mukaan, eli 15+4)
 
Heipsis taas täältäkin!
Niin paljon on taas tapahtunut että unohdin jo mitä ajattelin kirjoittaa.

Tunteenpurkauksia tai lähinnä ylikriittisyyttä ja yleistä ärtyneisyyttä on kuulemma miehen mukaan ilmassa. No saattaa pitää paikkansa...

Itse asiassa täälläkin on jonkinlaista synnytysvalmennusta ja varmasti mennään edes sen verran että tulee sairaala tutuksi ja oppisi ehkä jotain englanninkielisiä termejä, että osaa sitten kovaan ääneen valittaa =)

No nyt tuli ihan totaalinen unohdus, eli pitänee jatkaa myöhemmin jos tämä pää tästä tokenee.

Nupsuliina ja Pikku-Lisko 18+0

Ainiin kukas se kyseli funmum tilauksista? Minä tilasin sieltä jo pari kuukautta sitten vaatteita Suomeen. Koot osuivat ihan hyvin, kannattaa katsoa se kokotaulu heidän sivuilta, mulle meni M-koko vaikka aluksi pelkäsin että vähintään L pitää olla. Tavara tulee DHL:n kautta eli periaatteessa pitäisi olla nopeasi perillä, tietty maksaakin se vähän enemmän. Mulla meni toimituksessa 10 päivää ja kyselin jo peräänkin, Jostain syystä oli jäännyt jumiin Helsinkiin. Kyselyn jälkeisenä päivänä tuotiinkin sitten kotiovelle. Jollei ole päivälleen kiire niin voin suositella.
 
Barbapörrö: Ensimmäinen pieni suonikohjuhavainto eilen :| Mutta mulla on muutenkin katkenneita pintaverisuonia reisissä että ei sinänsä mitään järkyttävää.

Sain myöskin äitienpäivälahjan, vaikka olenkin melkein-äiti. Mies tilasi Vauva-lehden :)

Tänään ollut ihmeellistä vihlontaa jossain tuolla lantion syvyyksissä, tuntuu kävellessä. Ei varmaan vielä liitoskipuja (?), mutta ilkeää...
 
Barbapörrö ihana kuulla, et sinunkin raskaus etenee niinkuin pitääkin :D

H-a-n-n-e hyvä et vuoto sit loppui ja potkut tuntuu =)


Omaan napaan ei mitään muuta kuin väsymystä.
Just aamulla kävin hiiva testissä ja tuloksen saan soittaa neuvolasta loppuviikosta.

pinkkimieli ja
 
Ainiin ja ensimmäinen suonenveto pohkeessa taas koettu. Se on kyllä ärsyttävää, varsinkin kun minä ainakin vaan yöllä niitä poen. Onko ketään kohtalotovereita =)

Apollo mullakin oli just eilen tosi pistävää kipua, taitaa tosiaan taas paikat venyä entisestään...
 

Yhteistyössä