*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Tänään ollut tosi huono olo, alkoi eilen illalla. Töihin en pystynyt lähtemään :ashamed:
Onneksi tunnin päästä on lääkäri, toiv, selviää syy mun mahakipuihin..
Tuntuu että koko ajan on jotain vaivaa. Esikoisen odotusaikana voin niin hyvin että!
Mutta vaavin potkut on tuntunut hyvin, eilen illalla kun kävin kyljelteni sänkyyn niin alkoi tunkemaan itseään oikealta kyljestä:)<3

Joten eipä tänne ihmeempiä, palaan asiasta toivottavasti rikkaanpana!:)

Inka 19+3 :heart: :heart:
 
Heippa!
Hanikka Tervetuloa :flower:

inka85 toivottavasti vatsakipujen syy selviää...Mulla oli aivan alkuraskaudessa välillä tosi koviakin vatsakipuja,nimenomaan suolistossa,tuntui että joku vääntää suolistoa mutkalle.Nyt ne on helpottanut.

Vointi hyvä,istumatyötä kun teen niin nyt on kyllä alkanut tuntumaan selässä ja lonkassa tämä istuminen :/ Saa nähä miten sitten pystyy olla,kun raskaus pidemmällä!Nyt ainakin tuntuu jo aika ikävältä ,että joutuu vähän väliä nousta jaloittelemaan.

Täällä on hankittu uusi kunnon perheauto :D Miehellä oli armoton autokuume ja löydettiin aika edullisesti iso auto.Mun mielestä vanhakin oisi käynyt,mutta ompa nyt vuosiksi eteenpäin tuo,siihen mahtuukon oikein suurperhe! =)

nöpötin ja pikkuinen 17+1
 
Heipä hei pitkästä aikaa! :wave:
Oikein hävettää kun huomasin miten olen tän kirjoittelun jättänyt.. Mutta vappu siis tuli ja meni ja hienosti näytti monlla se menneenkin :) itse olin vapun töissä että se siitä juhlimisesta.

Nyt olen pudonnut ihan kärryiltä et mistä täällä puhutaan (vaikka kaikki kirjoitukset olenkin lukenut) mutta uusille ainakin tervetuloa joukkoomme :flower:

Paapelo oli laittanut ihanan kuvasarjan :) sulonen pikkunen :heart:
Talvicci on ollut taas ahkera ja päivitellyt tätä ajantasalle kuukauden vaihtuessa :saint:

Niin ja hyvää kesän alkua! Niin se vaan tuppaa pikkuhiljaa sieltä tulemaan..nyt ollaan jo toukokuussa :)

Itselläni kaikki on ihan hyvin. Maanantaina kävin neuvolassa ja syke saatiin heti kuulumaan. Ei tarvinnut neuvolatädin kyllä niitä sieltä etsiä. 150 löi vahvasti :) Ainut vaiva tällähetkellä on tuo oma mieliala.. Siis se menee niin vuoristorataa etten enää kestä itseäni! Saan välillä päähäni mitä kummallisimpia ajatuksia.. nytkin keksin ykspäivä ettei mieheni enää rakkasta minua ja etten enää riitä/kelpaa hänelle ja nyt hänellä on ns.kevättä rinnassa ja haku päällä.. :ashamed: sisimmissäni tiedän että olemme miehelleni se ykkös asia..ja ihan varmasti rakastaa sekä minua että poikaamme ja tulevaa vauvaamme.. mutta kun en voi näille aivan uskomattoman typerille ajatuksilleni mitään kun ne vaan tulevat... ja ne raivarit joita saan :whistle: kyllä on miehelläni kestämistä tämän mamman kanssa :| ja niin on myös itsellänikin kestämistä itseni kanssa :D

Mutta siis tänne ei mitään uutta..liikkeet tuntuu aina vain selkeämmin ja eilen olin jo varma että tunsin ne kädellä koittaessa ja miehenikin sitten yritti keritä kokeilemaan niin saattoi ehkä hieman jotain "liikehdintää" sieltä pongata...se vaan loppuu niin nopeasti ettei kauaa sitä iloa saa yhdellä kertaa kokea...

mutta nyt hakemaan kuppi kahvia ja sitten odottelemaan josko tuo pikkupotilas kohta heräilee.. pojalla nousi toissailtana kuume ja eilen pysytteli siellä 38-39 tietämillä.... voi pientä... :/

Aurinkoista kevätpäivää kaikille :wave:

heinähattu & toukka rv 18+1
 
Moikkelis moi!

Koulutusreissu takanapäin. Paljon uusia ideoita sain omaan työhöni, nyt kun vielä toivun tästä väsymyksestä. Jäi yöt vähän lyhyiksi matkustamisen ja iltariennon vuoksi.

Tervetuloa uusille!

Mimaldi ja Sade. minä myös suuntaan Oys:iin, ja jos mennään kuten ennenkin niin ylihän tämä menee. Saas nähdä treffataanko siellä.
Tiila: ihania uutisia saitte! Onnea!
MB: onnea uuteen kotiin!
Hanne onkin jo saanut paljon hyviä vinkkejä verenpaineen nostamiseksi.
Inka: toivottavasti vatsakipujen syy selviää.

Oma masu on kasvanut jo isoksi. Työkaveri sanoikin ettei töissä ole masua huomannut mutta "siviilit" päällä siitä ei voi erehtyä. Tosin nyt loppureissusta turvottikin aika lailla, itse veikkaan että johtui paljosta istumisesta ja ravintolaruuista. jo ennen raskautta masu on niihin reagoinut.
Muuten tänne ei sen kummonsempaa.

peppi ja toukka 17+2
 
Lääkärissä käyty enkä ole sen viisaampi kuin sinne mentäessä. Eli kivuille ei löytynyt syytä, ja nyt vaivana on paha olo. Kivut ei onneks enää niin kovia..
Noh sain loppuviikon saikkua ja ohjeeksi levätä,välttää liikaa rasittumista yms. Nestettä ja tiheää syömistä, ei kuitenkaan mitään kofeiinipitoista/rasvaista.
Joten näillä mennään. Ens ti onneks ultra, jos siihen mennessä ois jo helpottanut:)

 
Heips tältäkin suunnalta!

Harvoin tulee kirjoiteltua, mutta lueskelen kylly useasti.

Hassua miten aika kuluu, kohtahan me kaikki ollaan jo puolivälissä! Ja rakenneultra-ajat lähestyvät. Monet ovat tunteneet jo liikkeitäkin. Ihanaa!

Täällä vihdoin menossa energinen jakso, ylitöitä on tullut paiskittua ja kotihommia häärättyä. Urheilukin sujuu taas. Onneksi, sillä painoa on tullut hävyttömän paljon (5-6 kg). Onko teillä muilla paino noussut minkä verran? Itse olen kyllä lähtöpainoltani hoikka, mutta neuvolatäti antaa silti huutia nopeasta painonnoususta...

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!


 
Neuvolassa tänään oli kaikki hyvin, paitsi virtsassa oli kuulemma hieman keto-aineita ja käski juoda paljon vettä kun viittaa kerta kuivumiseen.
Muuten ei ollut mmitään ihmeempiä. Painoa tullut mekei kilo viime kerrasta ja verenpaineet vihdoinkin pudonneet 107/66. Sykettäkin kuunneltiin :heart: 150 tietämillä menee kuulemma.

pinkkimieli ja pallopää 14+6 :heart:
 
Kävin tänään sokerirasituskokeessa ja tulokset sain tuossa iltapäivällä. Arvot on koholla ja nyt sitten menen äitipolille lisätutkimuksiin. Voi kun sais ruokavaliolla arvot kohdilleen ettei tarvis insuliinia alkaa pistämään...Harmittaa tämä mutta olen tyytyväinen että näitä sokereita seurataan!
 
Hei kaikille!
Vähän on tämä kirjottelu jääny vähiin, kipeänä kun oon ollu jo niin monta viikkoa että huh! Nyt alkaa taas jo vähän helpottaa.
Itselläni painon kanssa ei ongelmia, kilon verran tullu painoa koko tänä aikana ja indeksi ennen raskautta 19. Kuitenki maha on kyllä kasvanu, joten taitaa tavaraa lähteä sitten jostakin muualta :)
Nyt rupee vauvelin liikkeet tuntumaan jo aika selkeinä. Ei enää mitään ihan pieniä poksahduksia vaan ihan kunnon töytäisyjä! Väillä kuitenkin epäilen itseäni, että jospa on sittenkin ilmaa, mutta se taitaa olla vaan omaa pessimismiä :)
Tänään kirpparilta ostin ekoja vaatteita vauvalle. Siis ihan uskomatonta että eurolla saa ihan täysin priimatavaraa, vaikka kaupoissa maksaisi varmasti vähintään 8 euroa! Suosittelen kirpparihankintoja, täysin käyttämättömän näköisiä vaatteita.
Myöskin mietimme tänään miehen kanssa vaunuasioita, niistä taisi täällä jossain välissä ollakin puhetta. Olen jostain kuullut, että ei kannata ostaa mitään kovin vanhoja rattaita, vaan että niihin kannattaa sijoittaa. Mitä mieltä te muut olette? Millaisia vaunuja ootte ostamassa?
Parin viikon päästä tosiaan on rakenneultra, ei millään jaksaisi odottaa! Olisi kiva jos neuvolakäyntejä olisi muutenkin enemmän. Kyllähän niitä sitten jossain välissä rupeaakin olemaan. Viimeksi neuvolassa kuunneltiin sydänäänet. Hetken niitä etittiin mutta sitten kuului todella selvänä 144. Ja viuhahduksista terkkari sanoi että on todella aktiivinen vauva :) Ei kyllä minulta ja mieheltä muuta voi odottaakaan, heh...
On hassua, kun muut ihmiset vielä sanovat, että masu ei näy minnekään, mutta itse sen huomaa kun päältäpäin katsoo. Ei ole ennen masu näkynyt päältäpäin, nyt näkyy ihan järkyttävä kumpu! Siis omasta mielestä :) Muut vaan ihmettelevät että olenko tosiaan raskaana vai huijaanko. Kaipa se vielä ehtii näkyvästi kasvamaan. Housut ainakin kiristää niin että on ihan epämukavaa. Menee kyllä normaalit vaatteet vielä päälle, mutta ei tunnu kivoilta. Yksi aikas kireä paita ei mene kun rinnat ei mahdu enää sisään :)

Heinähatulle: liityn seuraasi omaa napaa tuijottavana :) ainakin tällä kertaa.

Eipä tässä sitten muuta, tiskivuori odottaa. Oli tänään kyllä ihanaa ostaa niitä vauvanvaatteita, vieläkin hymyilyttää :) 5,70 eurolla sain 5 bodya, ihan priimaa. Loisto-ostos, vaikka itse sanonkin :)

hemari 18+1
 
Flora:
Voi harmi sentään, mutta kuten itsekkin toivot, niin toivon minäkin, että ruokavaliolla saisit arvot kuriin ja insuliinilta välttyisit :hug:

hemari:
Itse olen sitä mieltä, että vaunut voi ostaa käytettynäkin. Se on kuitenkin niin lyhyt aika, jota lapset käyttävät rattaita ihan koko aikaisesti...meidänkin poika 1v2kk kävelee jo suuren osan matkoista, ellei sitten olla jossain liikenteen lähellä tai kaupassa. Ja nettihuutokaupoista löytyy tosi hyvän näköisiä ja suht uusiakin rattaita monilla herkuilla ja niissäkin sitten kalleimmissa merkeissä tulee säästettyä 100-200e ja se kyllä tulee tarpeen sitten muihin hankintoihin.
Toki tämä on minun mielipiteeni asiasta ja omaan kyllä tällähetkellä itsekin uudet rattaat, mutta vain sen vuoksi, että edelliset olivat epäkäytännölliset ja ajattelin ostaa mahdollisen uuden vauvan vuoksi sitten kaikillla herkuilla.
Joten, jos netistä löytyy hyvät rattaat kaikella mitä koet tarvitsevasi, niin suosittelen kyllä ja monasti näitä saa käydä katsomassa ennen kauppojen tekoa =)

Täälläkin jo sormet syyhyten odotetaan maanantaista ultraa...jos se olisikin tyttö????? Sittenhän olisi ihan pakko käydä edes muutamat nätit tytön vaatteet ostamassa kirpparilta. Itsekkin siis suosin etupäässä kirppiksiä lasten vaatteiden ostamisessa.
Kun esikolle haalin lisää vaatteita löysin kirppikseltä S-marketin muovipussillisen IHANIA vaatteita ja maksoin "huikeat" 10e koko saaliista :D

Jotenkin nyt kun olen taas miettinyt näitä hankintoja ja kun niitä ei ole tosiaankaan juuri mitään tälläkertaa, niin olen ihan toimeton :LOL:
Esikosta kun ostettiin tuttavalta ihan hirveä määrä kaikkea, siis kaikki mitä vauvalle nyt voisi kuvitella hankkivansa ja hinnaksi tuli 400e yhteensä ja nyt kun laskin mitä nyt tarvitsemme oikeasti VAIN vauvalle, niin saldo oli "rupuiset" 100 e...kokoajan tulee mieleen, että olenkohan nyt unohtanut jotain :D

Mutta juu..sen kummoisempaa ei enään täältä heru...laitoin juuri sekasalaatin siemenet kasvamaan, saa nähdä onnistunko tässä operaatiossa, peukut pystyyn, että kuukauden päästä meillä syödään omansadon salaatti leipiä :D

Muoks*

 
Huomenta ja tervetuloa taas uusille lokamammoille =)

Flora, kurjaa että sokereissasi on häikkää mutta niinkuin mainitsit niin hienoa että niitä seurataan. Toivottavasti selviät ruokavaliolla loppuun saakka :hug:

Itse siis ensimmäisestä sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein mutta toinen rasitus on vielä edessä ja toivoisin niin kovasti että sekin menisi tällä kertaa puhtaasti. On kyllä syömiset päässy repsahtamaan, kiitos jääkiekon kun on pitänyt kisastudiossa mässäillä :kieh: No nyt kun Suomen taival kisoissa loppui niin syömiset taas samalla kuriin :D

Paapelolla niin ihana kuvasarja siskon pikkuisesta, voih :heart: Ja massukin kasvanut kovasti, niinkuin oli muillakin kuviaan laittaneilla taas ihanan pyöreitä vauvamasuja jo =) Paapelon viestin myötä tuli itsellekkin kiusaus taas kysyä rakenneultrassa sukupuolta, jos vaikka tosiaan tulisikin tyttö niin niitä vaatteita olisi ihana ostaa etukäteen. Mutta sitten yritän taas pitää pääni ja ajattelin että ehtiipä niitä sittenkin ostella tuli kumpi tuli :heart:

Nyt taidetaan elellä aikoja että masut kasvaa kohisten, liikkeet alkaa yhä useammalla tuntua ja rakenneultrat alkaa lähestyä ja mikäs sen ihanempaa :D

Omassa navassa tuntuu kuplintaa milloin enemmän ja vähemmän mutta nyt uskon että lauri se siellä hipsuttelee :heart: Mutta raskauden varjopuolina voimistuvat ja lisääntyvät liitoskivut ja kamalat suonikohjuni molemmissa jaloissa nivusiin saakka ovat läsnä joka päivä :kieh: Niistäkin toki selviää kun on vaan asenne kohdallaan, nyt vaan on selkä reistaillu muutaman päivän niin tuntuu että tätäkö tämä on loppuun saakka. Mutta masu ja sen sisältö on niin ihania että auttaa kummasti jaksamaan kaikki krempat :heart: =)

No nyt täytyy mennä vaihtamaan petivaatteita että ehtii esikon kanssa kouluun tutustumaan kahdeltatoista :wave:

Niin ja Tiilalle onnea alustavista hyvistä tuloksista :flower:

äitsy ja lauri 17+0 :heart:
 
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti =) !

En ole tänne yleiselle puolelle juurikaan ehtinyt kirjoitella, mutta ajattelin nyt ilmoittautua taasen, että hengissä ollaan ja hyvin voidaan :wave:! Vaikka lukemassa olenkin käynyt ihan päivittäin teidän juttuja, niin nyt en oikein kyllä osaa kommentoida juuri mitään, niin hurjasti tullut uutta :ashamed: ...yritän nyt kuitenkin jotakin...

Flora-79lle :hug: , kurja homma noiden sokereiden kanssa: itsellä edessä tuo sokerirasitus joskus viikolla 26 (meidän paikkakunnalla tehdään kaikille kun viime vuosina syntynyt niin suuria vauvoja) ...jännittää kyllä kovasti mitä tuleman pitää, sillä olen kyllä yksi "herkkuperse" ja sokeria en kyllä ole onnistunut yhtään vähentämään...päinvastoin :ashamed:. Mutta samoin ajatuksin kuin sinäkin: hyvä kun sokereita seuraillaan :) ! Ja muistanko oikein Flora: oliko teillä tulossa se 4D-ultra? Jos näin oli, niin millä viikoilla menette siihen?

Ja hui kun tämä aika kulkee vauhdilla: Paapelolla ainakin jo rakenneultra ihan näinä päivinä ja oliko Inkallakin...huiii miten jännää :p ! Käsitinkö oikein, että aiotte selvittää sukupuolen? Me kyllä aiotaan ja toivottavasti saadaan tietää, ettei pieni panttaa tietoa (np-ultrassahan hää oli niin kovin "ujo" tai itsepäinen, ettei meinannut lainkana kuvattavaksi ja tutkittavaksi suostua) :LOL: . No meillä on sitten puolessa välissä kesäkuuta 4D eli varmaankin viimeistään siinä selviää :heart: ! Ihan omaa malttamattomuuttani haluan tietää sukupuolen: kumpi tahansa on enemmän kuin tervetullut eli sukupuolella ei mitään väliä: kunhan olisi terve lapsi, niin se on pääasia :). Itse olen kaikissa unissa nähnyt, että tyttö tulee, mutta tunne on kuitenkin sellainen, että poika olisi matkassa...jännää :D!

Vauvalle ollaan tehty hankintoja jo ihan reippaasti...huuto.netistä ja kirppareilta sekä ihan uusiakin pikkuvaatteita...ja myös muutamalta sukulaiselta on tullut isot kassilliset vaattetta. Vaunut saadaan lahjaksi ja nekin ollaan jo valittu :) . On tämä valmistelu kerrassaan ihanaa! Meillä ultra 2.6 toivottavasti pikkuisella kaikki kunnossa :heart: jännittää jonkin verran, mutta jotenkin en osaa pelätä mitään pahaa...rukoilen kyllä kaiken olevan ok.

Nyt pitäis varmaankin ryhdistäytyä ja laittaa itsensä valmiiksi...asioita iso kasa hoidettavana vielä tänään :p !

Mukavaa perjantaipäivää itse kullekkin ja iloista viikonloppua!Sekä siltä varalta, etten ehdi koneelle: ihanaa äitienpäivää kaikille äideille :heart: !

Hugis ja Papu 17+0 (poks* :heart: )

 
Täällä päivä on alkanut todella huonosti :'(

Vapun jälkeen mein toinen kissa oli tosi väsy eikä jaksanut liikkua oikeestaan ollenkaan... ei syöny eikä juonu... eilen mies käytti sen lääkärissä ja lääkäri totes että maksa ei toimi kunnolla ja sillä pikkuisella oli mandariinin kokoinen kasvain massussa :'(
Mies oli koittanu soittaa mulle sieltä lääkäristä mut olin koulutuksessa niin en voinu pitää puhelimessa ääniä, joten mies ei ollu halunnut tehdä sitä lopetuspäätöstä ilman mun lupaa (periaatteessa mun kissat) niin lääkäri oli antanu kipulääkettä ja pahoinvointilääkettä pikkuiselle ja varas täks aamuks ajan lopetukseen ja pääsi vielä yhdeksi yöksi kotiin. No eilen paijailtiin ilta sit pientä itkun kanssa ja tänään sitten käytiin aamulla miehen kans viemässä se viimeistä kertaa lääkärille.
Ja ne ristiriitaiset tunteet kun toinen makaa siellä pöydällä rauhoituspiikin saaneena, odotetaan toisen nukahtamista ja toinen pikkunen potkii massussa hurjasti kun mä en ollu saanu syötyä vielä mitään ja nälkäkin oli kova.
No nyt koitan vielä rauhoitella itteeni kotona ja 11 pitäis olla töissä... onneks on pitkä ja varmasti vilkas päivä ja illallakin vielä töiden jälkeen on Heinolan vihreiden kokous joten iltakin menee aika lailla siinä.
Onneks mein tyttö on vielä niin pieni että ei varmasti huomaakkaan tän toisen kissan häviämistä... tää kun on ollu sen verta arka että se ei ole kauheesti näyttäytyny tässä välikerroksesa kun tyttö on ollu hereillä.

Mut joo... ihanan havainnon tein kuitenkin tossa kun mies toi mua kotiin sieltä eläinlääkäristä... mun seuraava neuvola on niin että mun mies on jo lomalla silloin ja voi tulla mukaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä =)

Mut nyt todella toivon että loppupäivä menis iloisemmissa merkeissä.
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille. (Vaikken itsekään kovin aktiivisesti ole kirjoitellut)

Rakenneultra on tosiaan maanantai-aamuna, JIPPII! Pohdin täällä, että kysyäkö sukupuolta vai ei. Mieli tekisi pitää yllätyksenä, mutta kun on tällainen utelias luonne. Esikoisesta tiedettiin ja toisaalta nyt olisi kiva jännätä siihen synnytykseen asti. Kun ei sillä ole kuitenkaan merkitystä, eikä mitään hankintoja tarvitse tehdä, kun tuo esikoinenkin on vielä noin pieni. Jää mukavasti tavarat käyttöön. Tuplarattaat tosin tarvitaan, mutta niistä sitten myöhemmin.

Mulla tosiaan on tota painoa ennen raskauttakin ihan tarpeeksi ja silti tuppaa kertymään. Sokerirasitus on odotettavissa, mutta toivotaan, että tulokset olisivat normaalit kuten edellisessäkin. Voisihan sitä muutenkin itse keventää ruokavaliota. Jotenkin vaan täällä kotosalla ollessa on niin helppo herkutella.

Mutta pakko se on kai jatkaa näitä kotihommia. Esikoinen on oppinut avaamaan kaapinovet ja kaaos on sen mukainen. Tuolla se innoissaan hihkuu ja taputtelee ovia ja pyörittelee äidin papereita.

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille.

Mirmi ja vatsa rv tasan 19
 
Voi että teitä jotka pääsette jo maanantaina ultraan...oli ainakin pari sellasta... kateeks käy!! Itel viä yli 2 vko siihen. Me ei vissiin kysytä sukupuolta...tai en tiä, tekis kauheesti mieli, mut kyl esikostakin oli ihana kun se selvis vasta synnytysurakan päätteeks. :)

Siitä miun kaverista...kävi äsken lääkärissä ja soitti et niinhän siinä oli käyny kuten olin vähän "pelotellut" eli kuulemma kesken oli menossa. Teki kyllä pikkasen mieli kuitata et enhän mä sit niin väärässä ollu kun hän mua siitä niin moitti, mut en toki toisen surussa mee sellasta sanoon. Ja kyllä itelläkin oli tippa linssissä kun hän sitä kerto.

Pitäsköhän sitä ruokaa alkaa väsään?! Inhottavaa kun en keksi ikinä mitään uutta laitettavaa, aina vaan samaa kastiketta tai makaronilaatikkoo tai keittoo :D Mieskin ehkä tykkäis kun ois joskus jotain vaihtelua tossa ruokapuolessa.
 
Moikka!

Kiitos Talvicci kun lisäsit mut pinoon! =)

Riivinrauta Ikävää kuulla sun kissasta. Olen itsekin kissaihmisiä. Viime yönä näin painajaista mun vanhempien lemmikeistä, koira ja kissa katosi, ja vaikka ne sitten lopulta löytyikin, niin en saanut unta pitkään aikaan siihen herättyäni! :/

Hemari niistä vaunuista, että kyllähän vaunut voi käytetyt olla. Ite oon aatellu että tärkeintä olis turvaistuin, se ollaan ainakin aateltu hankkia uutena. Miehen työkaverilla olis vähän käytetyt vaunut, joita se on kaupannu meille. Mulle ainakin kelpais, jos hinta on sopiva. Mies oli kyllä sitten vähän sitä mieltä että kun ne kuitenkin jotain maksaa, ja sitten jos ite ostais uudet liikkeestä sellaiset kun itse haluaa, niin kyllähän ne varmaan aina myytyä saa eteenpäin, niin rahallinen hyöty olis sama kun käytetyt ostamalla. Kun onhan ne sen verran kalliita että ei niitä tuttukaan kovin halvalla varmaan myy.

Tänään oli kolmas neuvolakäynti, ja niitä sydänääniä kuunneltiin. Mua pikkuisen häiritsee, kun kertaakaan ei vielä se neuvolantäti ole ollut vastaanotolla yksinään. Ensimmäisellä ja toisella kerralla oli eri täti, jonka mukana oli tämä nykyinen harjoittelemassa. Tällä kertaa tämän nykyisen tädin kanssa oli kätilöopiskelija harjoittelemassa. Siis minkäs teet, harjoitellahan täytyy, mutta on se vaan pikkuisen hassun tuntuista kun kaksi eri naista kuuntelee ja kyselee. Aluksi se harjoittelija kokeili saada sydänääniä kuulumaan, ja ne kuului aika vaimeana, ja mua alkoi kyllä pikkuisen hermostuttamaan, kun varsinaisella hoitajalla oli vähän huolestunut ilme naamallaan! Mutta sitten hän kokeili, niin äänet kuuluivatkin oikein hyvin. 140 oli pulssi.

Itselläni oli painoa tullut kuukaudessa 2 kg. Oli kuulemma ihan sopiva. Pelkään kovasti että jos sanovat joku kerta että on tullut liikaa. Normaalisti syön aika epämääräisesti, ja nyt oon koittanut syödä kunnollisia ruokia. Niin jos se siitä nyt nousee liikaa, ja huomauttavat, niin todennäköisesti se ottaa päähän rankasti, tällainen herkkis kun olen. Hemoglobiini oli laskenut 135stä 115aan, mutta eivät vielä määränneet rautaa.

Aion ostaa uuden kameran ennen lapsen syntymää, että saa sitten hyviä kuvia. Ja oon käyttänyt kaiken aikani eri kameroiden vertailuun. Joku digipokkari se sais olla, joka ottaa hyviä kuvia nopeasti. Oon kyllä ihme tapaus, kun en osaa päättää!!!

Huomenna lähdetään ensi kertaa tänä keväänä mökkeilemään, jes!
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Hanikka ja Onni 17+6
 
tervehdys :wave:

pikasesti tulin vaan kirjaamaan eilisen neuvolakäynnin tulokset :D

viikot 17+1

pissi ok
verenpaine 130/84 mulle ihan ok,kotimittauksessa aina vähemmän.
hemppa 98
paino tippunut -200g
syke 140 :heart:

kaikki oli kunnossa,hempasta terkka taas konsultoi tohtoria ja ilmottelee sitten otetaanko b-vitamiini kokeet uudestaan kun 4viikkoa sitten viimeksi otettu ja oli vielä raja-arvojen sisällä arvot,mulla siis b12-vitamiinin imeytymishäiriö joka todettiin viime raskaudessa ja näinollen mulle ei myöskään rauta imeydy ,ja viime raskaudessa ruvettiin piikkittämään b-vitamiini pistoksia jonka avulla saatiin hemppaa vähän nostettua,eli todennäköisesti semmonen taas edessä.
paino ihan ok,vaikka oli tippunut,rupeaa taas varmaan nousemaan vasta puolen välin jälkeen.mulla painoindeksi 24-25 eli about normipainoinen oon =)
syke kuulema vahva ja napakka :heart:

aurinkoista perjantaita ja viikonloppua kaikille :flower: :flower:

kaurisäiti ja bambi 17+2
 
Moikkelis Kassultakin pitkästä aikaa :wave: Vesirokkoa sairastettu yli kuukausi:elikkäs kun on neljä pientä lasta ja pitkä itämisaika,niin JEE :headwall: Mutta nytpähän on sitten kaikki sen sairastaneet.

Lueskelin juttujanne. Mukavaa. Ja tervetuloa vieläkin uusille!Mun raskaus on nyt melkein puolivälissä ja rakenneultra ensiviikolla. Hui. Jännittää. Jotenkin seesteistä ja energistä aikaa elän, niinkuin monissa oppaissa sanotaan. En vain muista että olisin muissa raskauskissa tuntenut samoin.Mutta hyvä näin :heart:

Oikein ihanaa Äitienpäiväviikonloppua kaikille :flower:


Kassu ja Maikki 19+2
 
Ääk! Kirjotin äsken tosi pitkästi ja sit nappuloin jotain ja... KAIKKI KATOS!
:headwall:

Noh, kuitenkin... Ihania massuja! Ja niin erimuotoisia ja kaikki ihanaisia! Omaakin kuvaa pitäis päivitellä, mut mahatauti on tainnu sitä nyt vähän pienentää... Koko perhe on oltu mahataudissa nyt muutama päivä. Esikko alotti tiistaina ja me miehen kans eilen. Nyt on jo parempaan päin, enää ripulia vaan. Yök. Surkeeta kyllä ku koko perhe yhtäaikaa, tuntu ettei mitenkään jakseta hoitaa esikoista sängynpohjalta... Sillon eka kerran mietin, että mitähän mä oikeen oon tekemässä, kun yhden lapsen hoito tuntu ylivoimaselta ja toinen vielä tulossa. No, siitäkin selvittiin ja nyt jo parempaan päin...

Anelie muistaakseni? kyseli tuosta virtsatietulehduksesta. Itellä noita oli riesana esikon odotusaikana ja sain lopulta estolääkityksen loppuajalle. Ja mulla myös aiheutti supistelua ihan mahdottomasti, mut silti meni yliajalle syntymä. Mutta tiukasti seurattiin äippäpolilla, eli sinuna ottaisin kyllä tuonne kans yhteyttä, jos neuvola ei tee asialle mitään... Tsemppiä!

Nyt jos koittais taas syödä jotain pientä. Tekis jo niin mieli pitsaa ja mäkkärin ylisuolasta elmaco-ateriaa (jota söin viime mahataudinkin jälkeen ekana :LOL: ), mut täytynee odottaa, kun lähin roskaruokapaikka on aika kaukana..

Nyt jotain syötävää...

Hätähousu ja Maukka 17+4
 
Pinkkimieli:
:LOL: Voi lainaa toki, ovat niin mukavia katsella, jotten tohtisi omiakkaan :D

Vattukiisseli tehty ja ruoka valmis, vielä kun saisi pyykit koneesta niin hallelujah :D
Välillä tuntuu, että ylisuoritan, mutta kun n. jokatoinen päivä vaan on energiaa loputtomiin ja kukun vielä yöllä kello 02.00 ja sitten seuraavana päivänä vain pakotan itseäni tekemään tarvittavat hommat, menee ihan pöhkösti, voisi olla sellaista tasaisen energistä :kieh:

Viikon päästä on sitten siskonpojan ristiäiset, olen sylikummi...jiih. Ja äitenpäivä lahjaksi saan kampaamokäynnin :D Olenpa sitten eri fiininä :LOL:

Me kysytään ultrassa sukupuoli, muttei niin väliksi jos siellä palleroi siveydensipuli, joka ei tahdo kalleuksiaan paljastaa :D

Poika häärää kumman hiljaa tuolla, on mentävä :whistle:


 

Yhteistyössä